Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (8)Тематичний інтернет-навігатор (84)Наукова електронна бібліотека (216)Реферативна база даних (756)Книжкові видання та компакт-диски (1325)Журнали та продовжувані видання (16)
Пошуковий запит: (<.>K=ЖИВОПИС$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 108
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Тимченко Т.Р. 
Музейний напрям реставрації в Україні. Київська школа. 1920-1940 рр.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.08 / Т.Р. Тимченко ; Акад. образотв. мистец. і архіт. — К., 1998. — 17 с. — укp.

Розглядається маловідомий етап розвитку наукової реставрації станкового живопису в Україні - 1920-1940 рр. Дисертацію присвячено діяльності київської школи, однак для визначення основних тенденцій розвитку музейного напряму реставрації в Україні залучено матеріал по інших регіонах, зокрема, пов'язаний з діяльністю львівської школи реставрації. Визначено і охарактеризовано два періоди розвитку музейного напряму реставрації станкового живопису в Україні (Київ): 1920-1930; 1930-1940 рр. До наукового обігу введено невідомі досі факти і архівні документи з історії художньої культури України, зокрема, в галузі музейної справи, охорони пам'яток, реставрації творів мистецтва з українських музейних зібрань, частина опублікованих раніше даних скоригована відповідно до архівних документів. Вперше обгрунтовується застосування поняття "музейний напрям" до реставрації станкового живопису в Україні 1920-1940 рр.; визначено особливості київської школи реставрації станкового живопису (1920 - першої половини 1930-х рр.).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч773(4УКР)6

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Смирнова Т.Б. 
Становлення пейзажного жанру в німецькому живописі та графіці першої третини ХVІ століття в контексті ренесансної картини світу: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Т.Б. Смирнова ; Акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі виникнення та еволюції німецького пейзажного жанру доби Відродження в контексті докорінної перебудови світогляду. Розглянуто проблему концептуальної цілісної та стадіальної неповторності німецького живописного та графічного пейзажу, а також чинники, що зумовлюють унікальність даного явища. Вперше запропоновано комплексний аналіз арсеналу стилістичних засобів, адекватних своєрідній концепції німецького ренесансного пейзажу, а саме: закономірностей композиційної побудови в контексті ідейного навантаження, міри реальності краєвидів, багаторівневості символічних структур німецького пейзажу та специфіки емоційного сприйняття традиційних категорій. У науковий обіг введено нові підходи до комплексного аналізу національного варіанту пейзажу в системі жанроутворюючих впливів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4НІМ)43 + Щ153(4НІМ)43 + Щ147.6 + Щ155.76
Шифр НБУВ: РА308074 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Квасюк Л.В. 
Іконопис і словесність у культурі України XVI - XVIII століть: естетичний аспект: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Л.В. Квасюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено осмисленню особливостей співвіднесення двох планів естетичної свідомості - візуального та вербального, іконопису і словесності - в культурі України XVI - XVIII століть. Простежено еволюцію світоглядних та художньоестетичних завад українського іконописного мистецтва на прикладах полемічної словесності. Розглянуто український іконографічний канон стилю бароко як посередник між релігійною словесністю (канонічними та апокрифічними Євангеліями) та живописом (іконою). Значну увагу приділено естетичним аспектам взаємодії вербального та візуального планів літургії. З цією метою розкрито символіку літургії як сакрально-естетичного феномена, проаналізовано її смисл та значення для української спільноти XVI - XVIII століть. Розглянуто іконостас як образне вираження літургії, а також усієї православної художньо-релігійної культури, що через свій зв'язок із божественним як досконалим, стає естетично та богословськи всеохоплюючим. Досліджено проблему взаємодії сакрального слова та образу в системі літургійного дійства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю8г(4Укр)33 + Щ146.56г(4Укр)33 + Э372.27-575.1 + Э372-503.181
Шифр НБУВ: РА308375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Корчова-Тюріна С.М. 
Проблема маргінальних форм в європейській культурній сенсориці: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / С.М. Корчова-Тюріна ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 18 с. — укp.

Досліджено феномен аромату як культурної складової одоративного фону навколишнього світу. Обгрунтовано, що аромат можна розглядати як прасимвол епохи, як смислоутримуючу форму, здатну уособлювати психологічний і естетичний контекст. Досліджено й охарактеризовано засоби передачі одоративної інформації в культурі та мистецтві на матеріалі мовних даних і деяких жанрах живопису, зокрема, в натюрморті. Культурну сенсорику людини розглянуто на засадах екологічного підходу, що не передбачає розподілу чуттів на "вищі" та "нижчі", а дозволяє вивчати сприйняття як активне вичерпання інформації, яка існує у довкіллі. Встановлено, що в європейській культурі у ситуації аудіо-візуального пресингу триває традиційне ставлення до одоративної складової як до маргінальної за природних і культурних умов, перебування нюху в сенсорній ієрархії на нижніх щаблях носить штучний характер.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22 + Ю6*333.123 + Ю6*671
Шифр НБУВ: РА314092 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Прусова М.О. 
Проблема смерті в російській поезії першої половини XIX століття: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / М.О. Прусова ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2001. — 20 с. — укp.

Запропоновано системний аналіз художніх втілень смерті у поезії першої половини ХІХ ст. Виділено особливості романтичної свідомості, які вплинули на формування образу смерті. Розкрито причини підвищеного інтересу романтичної літератури до смерті як до явища та як до персони. З'ясовано, що російська романтична поезія уявляє смерть божеством найвищого рівня (позитивні та негативні антропоморфні типи), в пушкінському варіанті смерть зображено божеством другого рівня. Розглянуто варіанти інтерпретації поетами добового та річного календарних циклів, що асоціюються з загробним життям. Вперше визначено символи смерті, які є знаковими у творчості Пушкіна і Жуковського. Особливу увагу приділено втіленню ідеї смерті у пейзажній ліриці К.М.Батюшкова: елементи мистецтва (живопису, скульптури, театрального дійства) проникають у лірику. Містична віра в можливість спілкування живих з душами померлих зробила цвинтар зосередженням культу мертвих: явлення душі на цвинтарі - улюблена тема романтичної поезії. Уперше виявлено основні риси ідеального з точки зору російської романтичної поезії поховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)51-335 687
Шифр НБУВ: РА312861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Кевешлігеті О.В. 
Поезія Юлія Боршоша-Кум'ятського: ідейно-художня еволюція: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01. / О.В. Кевешлігеті ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Вперше системно досліджено поетику творчості Ю.Боршоша-Кум'ятського (джерела, шляхи формування, особливості світогляду, поетичну модель світу, систему образів та їх опозицій, рецепцію традиційних сюжетів і образів, жанрово-стильову своєрідність). Розглянуто складну еволюцію письменника, простежено пантеїстичні засади його світогляду. Встановлено, що пріоритетним джерелом образного арсеналу творів Ю.Боршоша-Кум'ятського була біблійна, слов'янська та інші міфології. Зазначено, що тенденція до синтезу мистецтв (музики, живопису, танцю) є однією з суттєвих ознак індивідуального стилю письменника.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Боршош-Кум'ятський, Ю.535
Шифр НБУВ: РА315417 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Рудик Г.Б. 
Культурологічно-естетичні параметри українського нефігуративного живопису (90-ті роки ХХ століття): Автореф. дис... канд. філос. наук: 17.00.01 / Г.Б. Рудик ; Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто нефігурований живопис України 1990-х рр. у контексті естетико-культурної традиції абстракціонізму та філософсько-теоретичного дискурсу сучасного мистецтва. Досліджено світоглядно-естетичні програми п'ятнадцяти художників-нефігуративістів. Визначено ключові культорологічні та естетичні параметри українського нефігуративу 1990-х рр. у світлі системного уявлення про теоретичну традицію абстракціонізму. Здійснено порівняльно-культурологічний аналіз даного явища з феноменом американського експресіонізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.451.4 + Щ143 (4Укр)64-239
Шифр НБУВ: РА316118 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Рибалко С.Б. 
Культурно-естетичні універсалії класичної Японії та їх відбиття в образотворчому мистецтві доби Токугава (живопис, графіка): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / С.Б. Рибалко ; Харк. держ. Акад. культури. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто основний комплекс ідей, що формувався під впливом синтоїстських вірувань, буддизму, даосизму, конфуціанства і суттєво вплинув на формування культурних і естетичних стереотипів японців. Визначено генетичний зв'язок сюжетно-тематичного репертуару доби Токугава з класичною поетичною творчістю. Проаналізовано вплив писемності на формування художньої культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(5Япо)4 + Ю812.451.4
Шифр НБУВ: РА315589 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Волчукова В.М. 
Проблеми розвитку і роль ритуального танцю у ранньохристиянській культурі: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / В.М. Волчукова ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Визначено вплив греко-римських і близькосхідних танцювальних традицій на ритуальний танець у ранньохристиянській культурі. Проаналізовано танцювальні епізоди з ранньохристиянських першоджерел, які були прикладом для християн прийнятих танцювальних рухів. Наведено деякі приклади ранньохристиянських ритуальних танців. Відзначено, що Августин Аврелій у своєму трактаті "про музику" дав визначення християнського сприйняття ритуального танцю, розробив теорію "розумних" ритмів. Показано роль ритуального танцю у взаємодії релігії та мистецтва хореографії, живопису, музики, поезії. Показано, що ритуальний танець відігравав суттєву роль у складному процесі становлення ранньохристянської культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325/327 + Т597.25 + Э371-503.16
Шифр НБУВ: РА320396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
10.

Кондратюк 
Мікроорганізми як чинники пошкоджень творів станкового живопису музейного фонду України: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.07 / Тетяна Олексіївна Кондратюк ; НАН України; Інститут мікробіології і вірусології ім. Д.К.Заболотного. — К., 2002. — 24 с.: рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е40*80(4УКР) + Е521.50(4УКР)
Шифр НБУВ: РА321825

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Дмитрієва І.В. 
Корекція художнього сприймання розумово відсталих підлітків засобами образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.В. Дмитрієва ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Подано цілісну психологічну характеристику особливостей художнього сприймання учнями старших та середніх класів допоміжної школи творів живопису різних жанрів (зокрема, виявлено своєрідність емоційно-особистісного ставлення розумово відсталих підлітків до образотворчого мистецтва, визначено показники, критерії та рівні розвитку в них художнього сприймання). Зазначено найбільш вагомі у корекційному відношенні педагогічні умови активізації інтелектуальної діяльності та емоційної сфери розумово відсталих підлітків у процесі художньо-естетичного виховання на уроках образотворчого мистецтва та у позакласній роботі (поетапне формування художнього сприймання; використання спеціальних корекційних прийомів педагогічного управління пізнавальною діяльністю учнів). Удосконалено критерії відбору творів живопису для роботи з учнями 5 - 6-х класів допоміжної школи, а також теорію корекційної спрямованості навчально-виховного процесу допоміжної школи на основі особистісного підходу до розумово відсталих учнів, формування в них вищих психічних функцій, забезпечення єдності їх інтелектуального та емоційного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355.22 + Ю948.25 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА319105 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Авдєєва Л.В. 
Імпресіоністське начало в ліриці Ігоря Сєверяніна: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / Л.В. Авдєєва ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Виявлено синкретизм власне поетичного, живописного та музичного начал, взаємопроникнення прийомів у поетиці І.Северянина. Встановлено, що синестетичність є основним фактором формування структури поетичного образу. Проведено паралелі між естетикою лірики поета та живописом кінця XIX - початку XX ст. (російського та західноєвропейсього). Вперше здійснено аналіз живописно-зображального начала в творчості літератора, докладно розглянуто особливості відтворення пейзажу, портрету, інтер'єра, колористики, а також своєрідно перенесені до поетичної сфери живописні прийоми, що в них застосовуються. Розглянуто музичність лірики митця - від звуків до музичних асоціацій, виділено віршовий твір ("Друга симфонія"), композиція якого створена відповідно до законів сонатно-симфонічної форми. Досліджено психологізм, визначено основні особливості структури образів і прийомів художньої типізації. Визначено вплив скандинавського імпресіонизму на лірику І.Северянина.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)53-328.83 + Ш5(4РОС)5-4Сєверянін, І.535 + Ш400.221.883
Шифр НБУВ: РА318791 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Герчанівська 
Трансформація народної сакральної архітектури і живопису Марамороша у XVII- XVIII століттях як відображення динаміки європейської культури: Автореф. дис... канд. філос. наук: 17.00.01 / Поліна Евальдівна Герчанівська ; Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв. — К., 2002. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР33)0 + Щ1з3(0)4
Шифр НБУВ: РА321821

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Силантьєва В.І. 
Художнє мислення перехідного часу (російська література і живопис кінця ХІХ - початку ХХ століть): Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.02 ; / В.І. Силантьєва ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2002. — 36 с. — укp.

Розкрито зміст поняття "мистецтво перехідної доби", що демонструє ознаки дезінтеграції, кризи та хаосу, а також потенції оновлення. Зазначено, що процеси естетичної переорієнтації, які спостерігалися наприкінці ХІХ - початок ХХ ст., багато в чому подібні до тих, що мають місце і зараз. На підставі узагальнення знань про минуле визначено деякі закономірності розвитку сучасної художньої культури. Сформульовано найважливіші показники мистецтва "несталих" та "нестабільних" часів, а також за даними вивчення кількох видів мистецтва (літератури, живопису, музики) визначено тип художнього мислення перехідної доби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ + Щ143(4РОС)5-2 + Ю812.45 + Ю812.283.33 +
Шифр НБУВ: РА321644

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
15.

Косів Р.Р. 
Українські хоругви XVII - XVIII ст. (Основні типи. Історико-художні та іконографічні особливості): Автореф. дис. канд. мистцтвознав.: 17.00.06 / Р.Р. Косів ; Львів. акад. мистец. — Л., 2002. — 19 с. — укp.

Розглянуто українські хоругви XVII - XVIII ст. як оригінальне малодосліджене явище національної культури та мистецтва. З'ясовано генезу таких витворів, виділено типи хоругов за призначенням, розглянуто характерні риси кожного типу. Досліджено зміст та ідею зображення на хоругвах у контексті суспільно-культурного життя того часу. Виділено основні іконографічні образи та сюжети на таких пам'ятках, проаналізовано їх специфіку, зважаючи на особливості українських хоругов XVII - XVIII ст.: відображення історичних мистецьких стилів, тенденції орнаментики, стилістики малярства, формальних характеристик та техніко-технологічних варіантів виконання. З урахуванням особливостей іконографічного зображення та стилістики живопису для деяких пам'яток встановлено авторство відомих за конкретними іконами та іконостасними комплексами майстрів відповідного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ126.973(4УКР)4 + Щ146.563(4УКР)4 + Э372.27-575.3 +
Шифр НБУВ: РА321222

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Новосад М.Г. 
Українська пісня в контексті художнього життя Галичини другої половини ХIX - початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / М.Г. Новосад ; Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец. — К., 2002. — 17 с. — укp.

На підставі аналізу мистецтвознавчо-культурологічних видань і літературно-мистецьких творів другої половини XIX - початку XX ст. досліджено взаємозв'язки народопісенної та професійної творчості митців Галичини. З'ясовано, що професійне мистецтво живилося темами, сюжетами, мотивами народної творчості, що сприяло появі нових художніх методів, жанрів і стилів. Саме у другій половині XIX ст. естетика була повністю спрямована на фольклор. Встановлено, що посилене переосмислення народного мистецтва сформувало українську національну літературу, національну художню школу. Були створені професійні театралізовані вистави, сюжетну основу яких складала народна пісня. Розглянуто регіональні особливості української пісні та її переосмислення у літературі, живописі, графіці, театрі. Систематизовано літературно-мистецькі твори, в яких простежуються взаємовпливи народної та професійної творчості, порівнюється їх поетика, що розкриває національну своєрідність художнього життя та мистецького процесу в Галичині. Детально охарактеризовано творчість письменників, художників, драматургів, які визначили характерні особливості розвитку художнього процесу в даному регіоні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4Укр331)0-41 + Щ313(4Укр331)53-6
Шифр НБУВ: РА319276 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Писаренко Н.П. 
Тенденція перетворення станкової картини у панно в російському живописі кінця ХІХ - початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. наук мистецтвознав.: 17.00.05 / Н.П. Писаренко ; Нац. акад. образотв. мистец. і архіт. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено художню природу та причини виникнення у російському живописі кінця XIX - початку XX ст. тенденції перетворення станкової картини у панно. Наведено методику аналізу творів живопису з символічною структурою художньої образності, до яких належить картина-панно. Вперше з наукових позицій, у повному обсязі проаналізовано ключові твори російського живопису даних століть : "Демон повалений" М.О.Врубеля, "Смарагдове намисто" В.Е.Борисова-Мусатова, "Масляна" (1916, ДРМ) Б.М.Кустодієва, зміст яких розкрито у контексті сучасного їх світогляду. Систематизовано формально-стилістичні ознаки картини-панно та охарактеризовано їх художній сенс. Запропоновано інтерпретацію причин виникнення тенденції перетворення станкової картини у панно у російському живописі кінця XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4РОС)5-4 + Щ146.53(4РОС)5
Шифр НБУВ: РА320326 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Смірнова Т.В. 
Стилістичні проблеми творчості Томаса Гейнсборо: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Т.В. Смірнова ; Нац. акад. образотв. мистец. і архіт. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Проведено дослідження творчого методу видатного англійського художника Гейнсборо на основі аналізу культурно-історичної і національної самобутності англійського суспільства XVIII ст. На основі економічних, політичних, соціальних, культурних, релігійних, національних особливостей англійського етносу XVIII ст. окреслено витоки художньої своєрідності творів майстра, критично переосмислено найважливіші ідеї та відкриття європейських художніх шкіл. Здійснено стилістичний аналіз творчості, на підставі якого визначено своєрідність та унікальність стилю Гейнсборо. Висвітлено нові напрями в живописі, оптичні експерименти з моделювання "імпресіоністичних" ефектів, які здійснив Гейнсборо. Досліджено маловивчені твори в графіці, мариністиці. Розкрито місце і значення творчості Гейнсборо у розвитку англійського та європейського мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4Вел)4-8ГейнсбороТ.
Шифр НБУВ: РА320073 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Науменко Н.В. 
Символіка в образній структурі української новелістики кінця ХІХ - початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Н.В. Науменко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено роль фольклорної, музичної, живописної символіки в творенні образів культурних феноменів. Розроблено власну концепцію символу як образу макросвіту, сконцентрованого у мікросвіті слова. На підставі вивчення системи символів в образній структурі української новелістики виведено наукові парадигми "Символ-що-творить-Новелу" й "Новела-що-творить-Символ". Шляхом мікроаналізу новел установлено, що, символічний образ перебуває в нерозривному зв'язку з усіма елементами новелістичної оповіді, і це дає підстави для визначення особливостей індивідуального стилю новеліста. Розкрито роль його творчості в формуванні естетичної доктрини українського неоромантизму, символізму, імпресіонізму, експресіонізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.445 + Ш5(4УКР)53-334 +
Шифр НБУВ: РА321182

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Кохан Т.Г. 
Експресіонізм в контексті видової специфіки мистецтва: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Т.Г. Кохан ; Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено процес становлення експресіонізму в західноєвропейській культурі початку XX ст., визначено його найважливіші ознаки. Проаналізовано, якими шляхами експресіонізм трансформувався майже в усі види мистецтва та визначив принципово нові підходи до розробки в творах літератури, музики, живопису, театру, кінематографа складних психо-фізіологічних станів людини (тривожності, страху смерті, крику, болю, божевілля, передчуття трагедії). Встановлено, що експресіонізму властива тенденція до синтезу видів мистецтва (живопис - танець, живопис - музика, література - живопис), яка виразно модифікується у синтез як співтворчість і збагачує мистецьку практику. Вперше в українському мистецтвознавстві цілісно проаналізовано досвід використання експерсіоністичних художньо-виражальних засобів у таких видах мистецтва, як живопис, театр, кіно, хореографія та показано, що твори українських митців не копіювали західні моделі, а значною мірою відображали національні традиції, витоки яких сягають часів міфо-поетичного світоставлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.34 + Щ03(0)6-234
Шифр НБУВ: РА318067 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського