Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (11)Тематичний інтернет-навігатор (8)Наукова електронна бібліотека (7)Реферативна база даних (644)Книжкові видання та компакт-диски (283)Журнали та продовжувані видання (35)
Пошуковий запит: (<.>K=ЗАПОРІЖЖЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 70
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єфіменко С. О. 
Єфіменко С. О. Клініко-психологічні особливості станів психічного виснаження у студентів-медиків (семіотика, механізми розвитку, професійно-мотиваційний тренінг): автореферат дис. ... д.філософ : 222 / С. О. Єфіменко. — Б.м., 2024 — укp.

Мета роботи: підвищити ефективність психологічного супроводу студентів-медиків зі станами психічного виснаження (ПВ) шляхом визначення структурно-динамічних, клініко-анамнестичних, предиспозиційних особистісних особливостей та типології казаних станів, а також розробки процедури і психотехнічного забезпечення професійно-мотиваційного тренінгу їх корекції.Протягом 2019-2021 рр. було проведено проспективне дослідження 770 студентів Запорізького державного медико-фармацевтичного університету (м. Запоріжжя, Україна), що навчались на різних курсах та факультетах закладу, серед яких для подальшого клініко-анамнестичного, клініко-психопатологічного та психодіагностичного дослідження було відібрано 324 студентів. Загальну вибірку контингенту дослідження сформували 92 (28,4%) студенти першого курсу, 97 (29,9%) студентів– другого, 116 (35,8%) студентів – третього та 19 (5,9%) студентів – четвертого. Сформований контингент студентів було розподіллено на дві групи за критерієм наявності ПВ: на групу дослідження (ГД), що налічувала 175 студентів із ознаками ПВ, та групу контролю (ГК), що складалась з 149 студентів без ознак ПВ. В дослідженні використано клініко-анамнестичний, психодіагностичний, клініко-психопатологічний та статистичний методи.Дослідження реалізовано у три етапи.Перший етап – попередній– передбачав формування мети та задач дослідження, підбір конгруентних методів, обрання контингенту дослідження, формування критеріїв включення та виключення, планування та організація дослідження, розробка електронних форм бланків опитувальників.Другий етап – дослідницький – передбачав проведення психодіагностичних, клініко-психопатологічних досліджень, статистичну обробка отриманих даних, їх аналіз, розробку типології станів ПВ та мотиваційного тренінгу їх корекції.Третій етап – корекційний – передбачав проведення корекційних заходів в рамках розробленого мотиваційного тренінгу та оцінку їх ефективності.Наукова новизна одержаних результатів полягає у тому, що вперше встановлено клініко-психопатологічну структуру станів ПВ у студентів-медиків, зокрема визначено значну представленість поєднання депресивної та обсесивно-компульсивної симптоматики, проявів ворожості та психотизму, інтерперсональної чутливості та психотизму, інтерперсональної чутливості та тривоги, а також надмірної соматичної заклопотаності та фобічних проявів, що суттєво покращує розуміння патогенезу зазначених станів та формує підґрунтя для їх систематизації; вперше встановлено клініко-анамнестичні особливості станів ПВ у студентів-медиків, зокрема оцінено вплив анамнестичних факторів, які непов’язані та пов’язані з навчанням в університеті, на ризик виникнення досліджуваних явищ, що дозволило визначити третій рік навчання, часті пропуски занять з неповажних причин та низьку суб’єктивну оцінку власної академічної успішності як чинники, що такий ризик підвищують; вперше сформовано типологію станів ПВ у студентів-медиків, надано характеристику 5 варіантів досліджуваних явищ, що розширює уявлення щодо клінічної представленості дезалаптавних станів серед контингенту студентської молоді та покращує їх діагностику.Практична значущість одержаних результатів полягає у тому, що було визначено предиспозиційні особистісні особливості студентів-медиків зі станами ПВ, зокрема встановлено превалювання неврастенічних, дисфоричних депресивних, уникаючих, інтраверованих та емоційно лабільних патерній реагування у особистісному профілі цих студентів, що дозволило розширити уявлення щодо психопатогенезу різних клінічних варіантів ПВ та оптимізувати арсенал психотехнік підчас розробки мотиваційного тренінгу; встановлено динамічні особливості станів ПВ у студентів медиків, шляхом порівняння представленості варіантів ПВ серед студентів різних років навчання, зокрема визначено превалювання дезадаптивного та гіперанксіозного варіантів на першому курсі, конфронтаційного та демотиваційного на другому, а також дезадаптивного, гіперанксіозного та демотиваційного на третьому курсі, що сформувало базис для професійно-мотиваційного тренінгу корекції вказаних станів; розроблено процедуру та психотехнічне забезпечення професійно-мотиваційного тренінгу для корекції станів ПВ у студентів-медиків, який базується на принципах екзистенціальної психотерапії та передбачає підбір конгруентних методів психотерапевтичного впливу в залежності від типу виявленого варіанту ПВ, що дозволило суттєво підвищити ефективність психологічного супроводу вказаного контингенту.^UPurpose of work is to increase the effectiveness of psychological support for medical students with states of mental exhaustion (ME) by determining structural-dynamic, clinical-anamnestic, predispositional personality characteristics and the typology of these states, as well as developing a procedure and psychotechnical support for professional-motivational training for their correction.During 2019-2021, a prospective study of 770 students of Zaporizhzhia State Medical and Pharmaceutical University (Zaporizhzhia, Ukraine), who studied in different courses and faculties of the university, was conducted. Among them, 324 students were selected for further clinical-anamnestic, clinical-psychopathological and psychodiagnostic research. The total sample of the study population was formed by 92 (28.4%) first-year students, 97 (29.9%) second-year students, 116 (35.8%) third-year students and 19 (5.9%) fourth-year students. The formed contingent of students was divided into two groups according to the criterion of having PD: the study group (SG), which consisted of 175 students with signs of ME, and the control group (CG), which consisted of 149 students without signs of ME.Clinical anamnestic, psychodiagnostic, clinical-psychopathological and statistical methods were used in the study.The study was carried out in three stages.The first stage – preliminary – involved the formation of goals and objectives of the study, selection of congruent methods, selection of the study population, formation of inclusion and exclusion criteria, planning and organization of the study, development of electronic forms of questionnaires.The second stage – research – involved conducting psychodiagnostic, clinical-psychopathological studies, statistical processing of the data obtained, their analysis, development of a typology of ME conditions and motivational training for their correction.The third stage – correctional – involved the implementation of corrective measures within the framework of the developed motivational training and evaluation of their effectiveness. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that for the first time the clinical-psychopathological structure of ME conditions in medical students was established, in particular, a significant representation of a combination of depressive and obsessive-compulsive symptoms, manifestations of hostility and psychoticism, interpersonal sensitivity and psychoticism, interpersonal sensitivity and anxiety, and as well as excessive somatic preoccupation and phobic manifestations was determined, which significantly improves the understanding of the pathogenesis of these conditions and forms the basis for their systematization; for the first time, clinical-anamnestic features of ME conditions in medical students were established, in particular, the influence of anamnestic factors that are unrelated and related to studying at the university on the risk of occurrence of the studied phenomena was assessed, which made it possible to determine the third year of study, frequent absences from classes due to non-respectable reasons and a low subjective assessment of one's own academic success as factors that increase such risk; for the first time, a typology of ME states in medical students was formed, 5 variants of the studied phenomena were characterized, which broadens the understanding of the clinical presentation of maladaptive states among the student youth contingent and improves their diagnosis.The practical significance of the obtained results lies in the fact that the predisposing personal characteristics of medical students with ME conditions were determined, in particular, the prevalence of neurasthenic, dysphoric, depressive, avoidant, introverted and emotionally labile patterns of response in the personal profile of these students was established, which allowed to expand the understanding of the psychopathogenesis of various clinical variants of ME and optimize the arsenal of psychotechniques during the development of motivational training; dynamic features of ME states among medical students were established by comparing the presentation of ME variants among students of different years of study, in particular, the prevalence of maladaptive and hyperanxious variants in the first year, confrontational and demotivating in the second year, as well as maladaptive, hyperanxious and demotivating in the third year was determined, which formed the basis for professional motivational training for the correction of the specified conditions...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Ібрагімова Л. А. 
ФОРМУВАННЯ АЛГОРИТМІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПРОГРАМІСТІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ / Л. А. Ібрагімова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено актуальній проблемі формування алгоритмічної компетентності майбутніх інженерів-програмістів у процесі професійної підготовки. Наукова новизна одержаних результатів полягає в обґрунтовані й розробленні педагогічних умов формування алгоритмічної компетентності майбутніх інженерів-програмістів у процесі професійної підготовки (формування у студентів позитивної мотивації до вивчення та застосування фундаментальних концепцій з теорії алгоритмів у майбутній професійній діяльності; формування наскрізної змістово-діяльнісної лінії вивчення фундаментальних концепцій і практичних аспектів теорії алгоритмів у межах циклу дисциплін професійної підготовки; застосування доцільних форм, методів та засобів формування алгоритмічної компетентності; використання в освітньому процесі засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання студентів фундаментальним концепціям з теорії алгоритмів). Розроблено авторську структурно-функціональну модель формування алгоритмічної компетентності майбутніх інженерів-програмістів у процесі професійної підготовки, яка складається з чотирьох блоків: цільового (містить мету та завдання), методологічного (описано наукові підходи, компоненти алгоритмічної компетентності майбутніх інженерів-програмістів, педагогічні принципи), змістово-діяльнісного (визначено зміст, форми, методи й засоби формування алгоритмічної компетентності майбутніх інженерів-програмістів у процесі професійної підготовки), результативного (критерії, рівні й показники сформованості алгоритмічної компетентності, засоби оцінювання й діагностичні методики, очікуваний результат досліджуваного процесу). Між блоками моделі визначено функціональні зв'язки, які забезпечують її єдність як системи, відображують наявні залежності й впливи, уможливлюють коригування окремих компонентів з урахуванням отриманого результату.Визначено поняття алгоритмічної компетентності, як інтегральну власність особистості, яка характеризується достатнім рівнем розвитку алгоритмічного мислення, знаннями з фундаментальних алгоритмів, вміннями розробляти і доопрацьовувати ефективні алгоритми, з використанням сучасних технологій, та застосовувати різноманітні форми алгоритмізації в професійній діяльності.З метою перевірки ефективності розроблених педагогічних умов формування алгоритмічної компетентності майбутніх інженерів-програмістів у процесі професійної підготовки в закладах вищої освіти протягом 2018-2020 рр. на базі Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького та Класичного приватного університету (м. Запоріжжя) було організовано і проведено дослідно-експериментальну роботу, яка передбачала два етапи: констатувальний та формувальний. Для проведення експериментальної роботи було залучено 154 здобувача вищої освіти ступеня бакалавра галузі знань 12 Інформаційні технології. До складу контрольної групи увійшло 75 здобувачів вищої освіти, до експериментальної - 79. Отримані емпіричні дані опрацьовано з використанням методів математичної статистики і представлено у відповідних таблицях та діаграмах.Аналіз показників на констатувальному етапі експерименту в контрольних та експериментальних групах показав недостатній рівень сформованості алгоритмічної компетентності майбутніх інженерів-програмістів у процесі професійної підготовки. Впровадження в навчальний процес педагогічних умов формування алгоритмічної компетентності, реалізоване в експериментальних групах на формувальному етапі експерименту, призвело до суттєвого підвищення рівня знань здобувачів вищої освіти. Для перевірки достовірності отриманих результатів, було використано критерій Пірсона. Це дає підстави стверджувати про ефективність впровадження педагогічних умов формування алгоритмічної компетентності майбутніх інженерів-програмістів в процесі професійної підготовки.^UThe dissertation research is devoted to the actual problem of formation of algorithmic competence of future software engineers in the process of professional training.The scientific novelty of the obtained results lies in substantiation and development of pedagogical conditions of formation of algorithmic competence of future engineers-programmers in the process of professional training (formation of positive motivation in students to study and application of fundamental concepts in algorithm theory in future professional activity; formation of fundamental content-activity line). concepts and practical aspects of the theory of algorithms within the cycle of disciplines; application of appropriate forms, methods and means of forming algorithmic competence; use in the educational process of modern information and communication technologies in teaching students basic concepts in the theory of algorithms).The author's structural-functional model of formation of algorithmic competence of future software engineers in the process of professional training is developed, which consists of four blocks: target (contains the purpose and tasks), methodological (scientific approaches, components of algorithmic competence of future software engineers, pedagogical principles are described). content-activity (defined the content, forms, methods and means of forming algorithmic competence of future software engineers in the process of training), productive (criteria, levels and indicators of algorithmic competence, assessment tools and diagnostic techniques, the expected result of the process). Functional connections are defined between the blocks of the model, which ensure its unity as a system, reflect the existing dependencies and influences, allow the adjustment of individual components based on the obtained result.The concept of algorithmic competence is defined as an integral property of the individual, which is characterized by a sufficient level of algorithmic thinking, knowledge of fundamental algorithms, ability to develop and refine effective algorithms using modern technologies, and apply various forms of algorithmization in professional activities.In order to test the effectiveness of the developed pedagogical conditions for the formation of algorithmic competence of future software engineers in the process of professional training in higher education institutions during 2018-2020 on the basis of Melitopol State Pedagogical University named after Bohdan Khmelnytsky and Classical Private University (Zaporozhye) was organized and conducted research and experimental work, which included two stages: ascertaining and formative. 154 graduates of the Bachelor of Knowledge degree and 12 Information Technologies were involved in the experimental work. The control group included 75 applicants for higher education, the experimental - 79.The obtained empirical data were processed using the methods of mathematical statistics and presented in the relevant tables and diagrams.The analysis of indicators at the ascertaining stage of the experiment in the control and experimental groups showed an insufficient level of formation of algorithmic competence of future software engineers in the process of professional training. The introduction of pedagogical conditions for the formation of algorithmic competence in the educational process, implemented in experimental groups at the formative stage of the experiment, has led to a significant increase in the level of knowledge of higher education students. To verify the reliability of the results, Pearson's criterion was used.This gives grounds to assert the effectiveness of the introduction of pedagogical conditions for the formation of algorithmic competence of future software engineers in the training process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Ажажа М. А. 
Державне управління модернізацією вищої освіти в Україні: теорія, методологія, практика. / М. А. Ажажа. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора наук з державного управління за спеціальністю 25.00.02 – механізми державного управління. – Класичний приватний університет, Запоріжжя, 2019.У дисертаційний роботі розглянуто теоретичні підходи до визначення понятійного апарату «державне управління модернізацією вищої освіти». Виокремлено структурно-функціональні особливості державного управління модернізаційними процесами у сфері вищої освіти. Розглянуто формування нормативної бази державного регулювання процесу модернізації вищої освіти в Україні. Охарактеризовано концептуальні засади державного управління процесом модернізації вищої освіти. Розглянуто особливості управління модернізацією вищої освіти в контексті державної політики розвитку людського капіталу.Визначено інституційну спроможність державного управління модернізацією вищої освіти України в контексті сталого суспільного розвитку. Розглянуто напрями державної електронної підтримки процесу модернізації вищої освіти в Україні. Побудовано концепцію управлінського впливу держави на розвиток електронної освіти в Україні. Охарактеризовано державну політику модернізації вітчизняної системи вищої освіти в напрямі євроінтеграції. Запропоновано подальші напрями вдосконалення державної політики регулювання процесу модернізації вищої освіти в Україні. Розглянуто напрями державної політики щодо інклюзивної освіти підготовки молоді. Досліджено управління процесом упровадження дуальної освіти в професійну підготовку майбутніх фахівців. Побудовано управлінську модель запровадження в Україні освіти впродовж життя. Визначено напрями державної політики взаємодії стейкхолдерів у системі вищої освіти.^UThesis for a Doctor of Science Degree in Public Administration, specialty 25.00.02 – mechanisms of public administration. – Classic Private University, Zaporozhye, 2019.The dissertation deals with the theoretical approaches to the definition of the conceptual apparatus «state management of the modernization of higher education». The structural and functional features of the state management of modernization processes in the field of higher education are distinguished. Formation of normative base of state regulation of the process of modernization of higher education in Ukraine is considered. The conceptual foundations of public administration of the process of modernization of higher education are described. The features of management of higher education modernization in the context of the state policy of human capital development are considered.The institutional capacity of public administration to modernize higher education of Ukraine in the context of sustainable social development has been determined. The directions of state electronic support to the process of modernization of higher education in Ukraine are considered. The concept of managerial influence of the state on the development of e-education in Ukraine is constructed. The state policy of modernization of the national higher education system towards Euro integration is characterized. Further directions of improvement of the state policy of regulation of process of modernization of higher education in Ukraine are offered. The directions of the state policy on inclusive education of youth training are considered. The management of the process of introducing dual education into the professional training of future specialists has been investigated. The managerial model of implementation of lifelong education in Ukraine is built. The directions of the state policy of stakeholder interaction in the higher education system are defined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Алексієвський Д. Г. 
Синтез електромеханічних систем вітроенергетичних установок з аеродинамічним мультиплікуванням / Д. Г. Алексієвський. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.09.03 «Електротехнічні комплекси та системи» - Запорізький національний університет, Запоріжжя, 2020.Дисертація присвячена вирішенню актуальної наукової проблеми, що полягає у розвитку теоретичних засад синтезу електромеханічних систем вітроенергетичних установок з аеродинамічним мультиплікуванням, які забезпечують максимальну ефективність роботи ВЕУ з точки зору відбору потужності від вітрового потоку та підвищення їх експлуатаційної надійності.Запропонована узагальнена математична модель вітроелектрогенеруючої системи ВЕУ з аеродинамічним мультиплікуванням, яка дозволяє отримувати теоретичні залежності, що описують властивості даної системи, в узагальненій формі з метою їх використання при проектуванні даних систем.Запропоновано графоаналітичний метод аналізу ефекту автооптимізації, який дозволив: дати теоретичне пояснення причин його появи та виявити умови, що необхідні для виникнення цього ефекту, намітити шляхи його більш ефективного використання.Запропоновано спосіб декомпозиції електромеханічної системи та методику побудови схем трактів перетворення енергії в цих системах, які дозволяють розглядати широкий клас електромеханічних систем ВЕУ з аеродинамічним мультиплікуванням з єдиних теоретичних позицій, проводити їх аналіз та класифікацію за структурними ознаками, виявляти ці ознаки завдяки наочній візуалізації. Запропоновано спосіб синтезу візуально-блочних моделей електромеханічних систем ВЕУ з АДМ, який значно скорочує терміни проведення даного синтезу та значно зменшує ймовірність помилок при моделюванні. Розроблено формалізований алгоритм перетворення візуально-блочної моделі електротехнічного комплексу ВЕУ з АДМ, який дозволяє значно скоротити створення математичного опису електромеханічної системи ВЕУ з АДМ як об'єкту управління, що використовується при синтезі її систем управління. Розроблено алгоритм моментного управління електромеханічною системою ВЕУ з АДМ, який дозволяє використовувати аеромеханічну систему ВЕУ з АДМ з жорсткою аеродинамічною конструкцією первинного вітроколеса, що значно зменшує капітальні та експлуатаційні витрати на ВЕУ та підвищує її експлуатаційну надійність.Шляхом математичного моделювання отримано залежності величини перевищення потужності під час перехідного процесу, при реалізації алгоритму моментного управління електромеханічною системою ВЕУ з АДМ, від середнього значення, амплітуди та частоти коливання вітрового потоку, що дозволяє проводити розрахунок встановленої потужності компонентів електрообладнання ВЕУ.В результаті модельного експерименту отримано характеристики впливу параметрів системи на величину вихідної потужності, що дозволило визначити оптимальні режими управління електромеханічною системою ВЕУ з АДМ.За допомогою експериментальної ВЕУ було підтверджено працездатність запропонованого способу моментного управління ВЕУ з АДМ.Розроблено схему та алгоритм функціонування імітатору аеромеханічної підсистеми, який дозволяє створити стенд для випробування електрообладнання ВЕУ з АДМ в лабораторних або цехових умовах як на стадії розробки нового електрообладнання, так і при випробуванні електрообладнання при серійному виробництві цих систем.Результати роботи було використано при проектуванні електрообладнання ВЕУ з АДМ ТГ-750 та ТГ-1000 ВАТ «НДІ «Перетворювач» (м. Запоріжжя) і КБ «Конкорд» (м. Дніпро) та у перспективній розробці КБ «Голубенко» ВАТ «Згода» (м. Дніпро) ВЕУ з АДМ ТГ-2100 потужністю 2100 кВт.^UDissertation on achieving the scientific degree Doctor of Technical Science by specialty 05.09.03 "Electrotechnical Complexes and Systems" - Zaporizhzhya National University, Zaporizhzhia, 2020.The development of the synthesis theoretical base of the wind power plants electromechanical systems with aerodynamic multiplication, provide the maximum efficiency of wind turbines in power take-off from the wind flow terms and increase their operational reliability, was the dissertation subject.A generalized wind turbine with aerodynamic multiplication mathematical model was proposed. This model allows one to obtain theoretical dependencies describing the properties of a given system in a generalized form for the purpose of its use in the design of these systems.The graph analytical method for analyzing the effect of auto-optimization is proposed in the thesis. This method allowed us to give a theoretical explanation of the reasons for the appearance of the auto-optimization effect, discovered the conditions for its occurrence, and outlined the ways for its more efficient use.The decomposition method of the electromechanical system and the methodology for constructing circuits of energy conversion paths in these systems are also proposed in the paper. These methods allow us to consider a wide class of wind turbines with aerodynamic multiplication from a single theoretical point of view analyze and classify them according to structural features, and identify these features through visualization.A method of visual-block models synthesis of wind turbines with ADM is proposed. This method significantly shortens synthesis time and significantly reduces the probability of modeling errors.A formalized algorithm for the transformation of the visual-block model of the electrotechnical complex of wind turbines with ADM has been developed.An algorithm for the instantaneous control of a wind turbines electromechanical system with ADM was developed. The algorithm allows using the wind system with the rigid aerodynamic design of the primary wind wheel, which significantly reduces the capital and operational costs of the wind turbine and increases its operational reliability.The excess power amount dependence, during the transition process, when implementing the algorithm for instant control of the wind turbine electromechanical system with ADM, on the amplitude and frequency of the wind flow oscillations, which allows you to calculate the installed power in the elements of electrical equipment, are got as the result by mathematical modeling.As the result of the model experiment, the influence of the system parameters characteristics on the output power was obtained, which made it possible to determine the optimal control modes for the electromechanical system of wind turbines with ADM.With the help of an experimental wind turbine, the efficiency of the proposed method of instantaneous control of wind turbine with ADM was confirmed.The scheme and algorithm of functioning of the simulator of the aeromechanical subsystem are developed. This allows creating a stand for electrical equipment testing of wind turbines with ADM in laboratory or workshop conditions both at the development stage of new electrical equipment and during testing of electrical equipment during the batch production of these systems.The results of the work were used in the design of wind turbine electrical equipment with ADM TG-750, TG-1000 of OJSC "Preobrazovatel" Research Institute (Zaporizhzhya) and Concord CB (Dnipro) and in the prospective development of Golubenko CB of OJSC "Zgoda" (Dnipro) Wind turbine with ADM TG-2100 capacity of 2100 kW.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Байгушев В.В. 
Технологія виробництва композиційних вуглець-вуглецевих матеріалів електротермічного призначення: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.06 / В.В. Байгушев ; Укр. держ. хім.-технол. ун-т. — Д., 2006. — 17 с. — укp.

Розроблено та досліджено властивості вуглець-вуглецевого композиту в електротермії з високими експлуатаційними характеристиками. Вперше встановлено залежність властивостей (міцнісних, електрофізичних, теплофізичних, а також площі розшарувань і деформації) композита на різних стадіях виготовлення від хімічного складу та параметрів технологічних процесів (затвердіння, карбонізації у захисному середовищі, високотемпературної обробки у вакуумі, піроущільнення під час піролізу природного газу у вакуумі). Виявлено, що застосування електропровідного в'яжучого у розробленій вуглепластиковій композиції сприяє збільшенню теплопровідності на 23 - 28 %, міцності під час розтягу на 36 - 65 %, а також зменшує термічний коефіцієнт лінійного розширення на 6 - 21 %. Вперше встановлено залежність швидкості осадження піровуглецю з вуглеводнів у вакуумі на поверхню вуглець-вуглецевого композиту за температури поверхні 1 223 - 1 323 К від паціального тиску водню. Експериментально визначено оптимальні технологічні параметри складових і режими одержання готових виробів з розмірами листової (до 1 500 мм) та циліндричної (діаметром 35 - 2 200 мм, довжиною до 4 000 мм) заготовок для нагрівачів та екранів. Технологію виготовлення виробів з гібридного вуглець-вуглецевого композиту впроваджено на Державному заводі "Вуглекомпозит", Запоріжжя. Наведено оцінку експлуатаційної надійності, екологічної безпеки та економічної ефективності виробництва нових композиційних вуглець-вуглецевих матеріалів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.945 + Л719.945
Шифр НБУВ: РА344166

Рубрики:

      
6.

Баранова В. В. 
Інтеграційна взаємодія на фінансовому ринку у забезпеченні економічної безпеки національного господарства: методологія, організація та практика / В. В. Баранова. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.03 – економіка та управління національним господарством. – Класичний приватний університет, Запоріжжя, 2020.Дисертацію присвячено вирішенню важливої науково-прикладної проблеми, пов'язаної з обґрунтуванням теоретико-методологічних засад і розробкою практичних рекомендацій щодо виявлення інтеграційної взаємодії на фінансовому ринку та її впливу на забезпечення економічної безпеки національного господарства.Запропоновано підхід до побудови логіко-понятійного базису дослідження фінансового ринку. У межах вивчення функцій фінансового ринку сформовано їх перелік, виокремлено загальні та специфічні функції фінансового ринку. Розроблено підхід до ідентифікації інтеграційної взаємодії, цільовий аспект якого передбачає дослідження її мети та підпорядкованих їй принципів і функцій взаємодії. Сформовано підхід до оцінювання економічної безпеки, який ґрунтується на показниках економічного й соціального розвитку країни, розподілених на ідентифікатори покращення та ідентифікатори погіршення ситуації, що надає змогу здійснювати інтерпретацію рівня економічної безпеки. На основі значень узагальненого показника оцінювання функціонування фінансового ринку та змін індексу зовнішнього середовища розраховано показники реагування цього ринку на зміну зовнішнього середовища за досліджуваний період та побудовано матрицю оцінювання адаптивності. Розроблено послідовність визначення абсолютної величини синергійного ефекту на фінансовому ринку.^UThe dissertation is devoted to solving an important scientific and applied problem related to the substantiation of theoretical and methodological principles and the development of practical recommendations for identifying integration interaction in the financial market and its impact on economic security of the national economy.An approach to building a logical and conceptual basis of financial market research has been developed, which aims to form a semantic model of research on the basis of primary, basic and derivative concepts of the financial market, and considering its complicated and multifaceted nature conceptual terminology and a single methodological basis conducting financial market research have been developed. An approach to the identification of integration interaction has been developed, the target aspect of which involves the study of its purpose and subordinate principles and functions of interaction. The differential aspect of identification involves establishing the correspondence of the form and type of interaction, while the functional aspect involves the establishment of its methods, techniques and tools to achieve a synergistic effect as a result of the interaction. The use of the target approach is substantiated, based on the consistency of goals and indicators that reflect the achievement of these goals. An approach to assessing economic security has been developed, which is based on the principle of assessing economic security from the standpoint of its provision using indicators of economic and social development of the country, divided into identifiers of improvement and deterioration, which allows by calculating coefficients assessments to interpret the level of economic security. The sequence of determining the absolute value of the synergy effect in the financial market is developed. It is based on the application of the method based on the comparison of actual (obtained taking into account the impact of the existing level of integration interaction) and conditional (non-integration, obtained by leveling the impact of integration interaction) market segments. The use of this method allowed to determine the impact of the integration of certain segments of the financial market on the economic security of the national economy. The proposed concept of ensuring the economic security of the national economy taking into account the integration interaction in the financial market, based on a combination of theoretical methodological and information blocks, evaluation and analysis unit, practical-procedural unit and support and control unit, and taking into account the synergy effect of integration interaction between the segments of the financial market allows to determine the most appropriate areas and measures to ensure economic security.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Баришок Т.В. 
Теоретико-методичні основи застосування індивідуальних програм з фізичної реабілітації дітей з церебральним паралічем в умовах сім'ї: автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.03 / Т.В. Баришок ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Визначено та науково обгрунтовано основні принципи зстосування індивідуальних програм і етапи (складання, виконання, корекцію) фізичної реабілітації дітей з церебральним паралічем за умов сім'ї. Основою індивідуальних програм є фізичні вправи для зниження м'зового тонусу, покращання сили м'язів, амплітуди рухів, моторного розвитку дитини, що виконуються разом з батьками. Досліджено вплив і доведено ефективність застосування індивідуальних програм з фізичної реабілітації дітей для покращання функціонального стану опорно-рухового апарата дітей віком 13 - 15 років з церебральним паралічем за умов сім'ї під контролем фахівця. Результати дослідження впроваджено у діяльність реабілітаційних центрів та ВНЗ м. Запоріжжя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.147 +
Шифр НБУВ: РА364012

Рубрики:

      
8.

Бойко В. В. 
Правове регулювання виконання державного бюджету України за видатками / В. В. Бойко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.07 – адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право. – Класичний приватний університет, Запоріжжя, 2020.Дисертацію присвячено вдосконаленню теоретичних основ правового регулювання виконання державного бюджету за видатками, визначенню концептуальних та процесуально-правових засад виконання державного бюджету за видатками, розробленню теоретичних положень і науково-практичних рекомендацій щодо вдосконалення правового регулювання виконання державного бюджету за видатками в Україні та виявленню перспектив розвитку цих правовідносин.Визначено сутність видатків бюджету та вдосконалено науковий підхід до економічної класифікації видатків державного бюджету; науково обґрунтовано необхідність розмежування понять «видатки бюджету» та «державні видатки»; розкрито суть, визначення й особливості виконання державного бюджету України за видатками; аргументовано потребу здійснення розмежування понять «виконання закону про бюджет» та «виконання показників бюджету»; визначено особливості контролю за виконанням державного бюджету за видатками й запропоновано його обґрунтоване визначення; сформовано рекомендації щодо внесення змін до Бюджетного кодексу України для кваліфікації дій, що можуть визначатися як неефективне використання бюджетних коштів; науково обґрунтовано внесення змін до бюджетного законодавства України в частині закріплення додаткових повноважень ряду суб'єктів виконання державного бюджету за видатками; визначено основні напрями та перспективи розвитку правового регулювання виконання державного бюджету за видатками.^UDissertation on the receipt of scientific degree of candidate of sciences from state administration after speciality 12.00.07 – Administrative law and process; financial law; informative law. – Classic Private University, Zaporizhzhia, 2020. The dissertation is devoted to improvement of theoretical bases of legal regulation of execution of the state budget on expenditures, definition of conceptual and procedural and legal bases of execution of the state budget on expenditures, development of theoretical provisions and scientific and practical recommendations on perfection of legal regulation of execution of the state budget on expenditures in Ukraine and development of perspectives in Ukraine. legal relations. The essence of budget expenditures has been determined and the scientific approach to the economic classification of expenditures of the state budget has been improved; the need to differentiate between the concepts of «budget expenditures» and «public expenditures» is scientifically substantiated; the essence, definitions and peculiarities of implementation of the state budget of Ukraine by expenditures are revealed; the need to differentiate between the concepts of «implementation of the budget law» and «performance of budget indicators» is justified; the peculiarities of the control over the execution of the state budget by expenditures are defined and its justified definition is proposed; recommendations for amending the Budget Code of Ukraine have been formulated to qualify actions that may be classified as inefficient use of budget funds; amendments to the budget legislation of Ukraine in terms of fixing additional powers of a number of subjects of execution of the state budget for expenditures are scientifically substantiated; the main directions and prospects of development of legal regulation of execution of the state budget for expenditures are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Болдуєв М.В. 
Формування організаційно-економічного механізму державного регулювання розвитку АПК регіону: автореф. дис. ... д-ра наук з держ. упр.: 25.00.02 / М.В. Болдуєв ; Класич. приватн. ун-т. — Запоріжжя, 2009. — 40 c. — укp.

Визначено зміст поняття "регіон" як об'єкта державного управління, ієрархічні рівні та принципи формування регіональної соціально-економічної політики. Запропоновано концептуальні підходи оновлення системи управління агропромисловим розвитком регіону, що має враховувати багатоукладність ринкової економіки та нову роль держави як суб'єкта управління. Досліджено співвідношення функцій і структури Головного управління агропромислового розвитку державної адміністрації Запоріжжя та розроблено пропозиції щодо вдосконалення його організаційної структури. Обгрунтовано напрями розвитку організаційно-економічного механізму щодо забезпечення продовольчої безпеки регіону. Доведено доцільність залучення професійно-громадських організацій до функцій державного управління на основі створення квазідержавних органів управління. Визначено пріориотетні напрями регулювання розвитку АПК Запоріжжя. Доведено необхідність розширення участі регіональних органів влади в регулюванні відносин сільськогосподарських товаровиробників з фінансовими установами сфери страхування й аграрного лізингу. Обгрунтовано принципи та порядок застосування таких важелів впливу на поведінку суб'єктів ринку, як субсидії, дотації, цінове регулювання, запропоновано методику аналізу ефективності використання субсидій сільськогосподарськими товаровиробниками регіону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр-43ап)320-434.4-21,01 +
Шифр НБУВ: РА369475 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Бородавко О. І. 
Оцінка оксидативного стресу та шляхи його корекції у осіб з поєднаним перебігом цукрового діабету 2 типу та остеопорозу, які постійно проживають в умовах промислового регіону / О. І. Бородавко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена оптимізації діагностики та лікування хворих з поєднаним перебігом цукрового діабету (ЦД) 2 типу та остеопорозу (ОП), які проживають в умовах антропогенного навантаження, на підставі дослідження показників оксидативного стресу, кісткового метаболізму, вуглеводного обміну їх взаємозв'язку та включення до базисної терапії препарату тіотриазолін. Дослідження проведено у 2 етапи. На першому етапі вивчено поширеність ОП та остеопеніїв осіб віком 20–65 років, які постійно проживають у м. Запоріжжя (промисловий регіон), у результаті чого зниження мінеральної щільності кісткової тканини зареєстровано у 24,5% обстежених. На другому етапі дослідження обстежено 122 пацієнта (вік 59 (55,0; 64,0) років), розділених на групи: 1 група – 50 хворих з поєднаним перебігом ЦД 2 типу та ОП; 2 група – 24 хворих на ЦД 2 типу; 3 група – 24 хворих на ОП. Пацієнти, які включені до першої – третьої груп, проживали в умовах промислового забруднення (м. Запоріжжя). Група порівняння – 24 пацієнти з коморбідним перебігом ЦД 2 типу та ОП, які народилися й мешкали у смт Михайлівка Запорізької області (екологічно сприятливий регіон). Встановлено, що місце проживання суттєво впливає на показники ОС.У хворих 3 групи концентрації нітротирозину та 8-гідроксигуаніну були вірогідно вищими відносно аналогічної групи хворих з екологічно сприятливого регіону. Коморбідний перебіг даних станів супроводжується інтенсифікацією процесів вільно-радикального окислення відносно хворих, які мали тільки ЦД 2 типу або ОП. Уточнено, що у хворих на ЦД 2 типу розвиток ОП обумовлений зниженням кісткового обміну, що підтверджується вірогідним зниженням рівня остеокальцину (ОК), дезоксипіридиноліну (ДПІД), паратиреоїдного гормону (ПТГ) у порівнянні з пацієнтами 1 групи. На підставі парного регресійного аналізу було зареєстровано взаємозв'язок маркерів кісткового метаболізму та показників вуглеводного обміну. Встановлено, що ОК негативно асоціюється з концентрацією глікованого гемоглобіну та індексом НОМА, а величина ДПІД з рівнем глікованого гемоглобіну. Також виявлений взаємозв'язок ОС зі станом кісткового обміну. Концентрація нітротирозину асоціювалася зі зниженням рівня ОК та ДПІД. Зростання величини 8-гідроксигуаніну асоціювалося з пониженням ДПІД. За результатами ROC-аналізу встановлено, що предикторну цінність щодо наявності ОП у хворих на ЦД 2 типу мають тривалість ЦД 2 типу, індекс НОМА, величина глікованого гемоглобіну, концентрація нітротирозину у сироватці крові. Доведено, що застосування тіотриазоліну до базисної терапії у хворих з поєднаним перебігом ЦД 2 типу та ОП супроводжується вірогідним зниженням активності маркерів оксидативного стресу, підвищенням остеосинтезу та зниженням кісткової резорбції.^UThe dissertation is devoted to optimizing the diagnostics and treatment of patients with the combination of type 2 diabetes mellitus (DM) and osteoporosis (OP) living under anthropogenic stress, based on the study of oxidative stress, bone metabolism, carbohydrate metabolism their interrelation and inclusion of thiotriazolin into the basic therapy. It has been established that living in an industrial region contributes to the intensification of oxidative status in patients with type 2 diabetes combined with OP. An interrelation between the increase in oxidative stress markers and the decrease of bone mineral density in this category of patients has been defined. It has been established that the progress of OP in patients with type 2 diabetes is characterized by bone metabolism deceleration. The interrelation of the oxidative stress indicators, carbohydrate metabolism and bone metabolism was revealed. It was demonstrated that the use of thiotriazolin along with basic therapy in patients with type 2 diabetes and OP is accompanied by a significant decrease in markers of oxidative stress, bone resorption, increased osteosynthesis and bone mineral density.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
11.

Войтенко С.А. 
Дослідження процесів формування факторів технологічної спадковості при виготовленні деталей газотурбінних двигунів з титанових сплавів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.04 / С.А. Войтенко ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні технологічні фактори, що впливають на довговічність деталей повітряного тракту газотурбінних двигунів (ГТД). Охарактеризовано основні види руйнувань та методи підвищення опору утомленості елементів конструкції авіаційних ГТД. Розроблено математичну модель, що дозволяє здійснювати оцінку впливу рівня залишкових напружень у поверхневому шарі виробу на величину міцності від утомленості. Для лопатки заданої геометрії з титанового сплаву ВТ3-1, що має напруження порядку, що розтягують, 40 МПа в поверхневому шарі з глибиною залягання до 30 мкм виявлено зниження величини міцності від утомленості до 15 %. Запропоновано методику визначення коефіцієнтів інтенсивності напружень для поверхневих тріщин у неоднорідному полі номінальних напружень. Показано можливості застосування нової методики для визначення швидкості росту та режимів ТМО, що дозволяє скоротити до 30 % час переходу на нові технології обробки й об'єкти виробництва. З'ясовано, що характеристики циклічної тріщиностійкості сплаву типу ВТ5-1 не залежать від ступеня попереднього пластичного деформування, а також виявлено явище різкого зниження межі витривалості сплаву в області малих пластичних деформацій. Результати наукового дослідження застосовано в процесі оптимізації режимів обробки деталей компресора авіадвигунів на ВАТ "Мотор Січ", м.Запоріжжя. З'ясовано, що економічний ефект від впровадження інновацій становить 230 тис. грн на рік.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-021.1 +
Шифр НБУВ: РА353279

Рубрики:

      
12.

Гавриленко М.А. 
Застосування синбіотиків у комплексі профілактичних засобів у дошкільнят з карієсом зубів: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.22 / М.А. Гавриленко ; Держ. установа "Ін-т стоматології АМН України". — О., 2008. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано проведення профілактики та лікування карієсу зубів у дітей віком 3-х - 6-ти років, ускладненого дисбіозом порожнини рота, за використання фторовмісних препаратів і препаратів-синбіотиків. За результатами обстежень даних дітей м.Запоріжжя установлено, що з віком поширеність та інтенсивність карієсу зубів збільшується у 2 раза, за цього індекс ВОЗ НІК збільшився на 22,0 %, до 60 % каріозних порожнин локалізується на карієсімунних апроксимальних поверхнях. Проведено експериментальні дослідження, вивчено ефективність дії певних складових запропонованого комплексу, а також за умов їх сполученого використання. За клінічних умов дитячої стоматології за сумісного застосування фторовмісних препаратів і синбіотиків за 2 роки спостережень редукція карієсу становила 63,6 %, стабільно нормалізувалися пародонтальні та гігієнічні індекси, рівень обсіменіння порожнини рота та ступінь дисбактеріозу, біохімічні параметри ротової рідини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.661.210.40 + Р11(4УКР)442.866 +
Шифр НБУВ: РА355379

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Науки про Землю   
13.

Гурова Д.Д. 
Зміни ландшафтів під впливом сільськогосподарського природокористування на території Запорізької області (кінець ХVІІІ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.01 / Д.Д. Гурова ; НАН України. Ін-т географії. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено зміни ландшафтів під впливом сільськогосподарського природокористування на території Запоріжжя наприкінці ХVІІІ - початку ХХ ст. Розкрито зміст історичних, природних і соціально-економічних чинників сільськогосподарського природокористування, виконано порівняння його систем щодо різних етносів регіону, досліджено їх вплив на ландшафтні комплекси Запоріжжя. З позиції синергетики наведено методологію системного аналізу історичних змін ландшафтних комплексів сільськогосподарського регіону, а також статистичний метод побудови гістограм і критеріїв стиску кількісних оцінок ерозійних ландшафтних комплексів. Обгрунтовано застосування раціональних історичних спадків етнокультури з метою оптимізації сільськогосподарського використання ландшафтних комплексів за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д829(45УКР7-4Зап)081
Шифр НБУВ: РА317872 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Денисенко Н.Ф. 
Теоретичні засади та технологія управління системою фізичного виховання дітей дошкільних навчальних закладів: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.08 / Н.Ф. Денисенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 39 с. — укp.

На підставі вивчення матеріалів системи фізичного виховання дітей розроблено теоретичні засади та технології управління дошкільним навчальним закладом. Обгрунтовано концепцію програмно-цільового, різнорівневого управління системою фізичного виховання дітей, яка передбачає структуру побудови управління, з урахуванням із біологічної потреби особистості дитини в рухах, її інтересів до рухової діяльності, яка орієнтована на реалізацію основних функцій фізичної культури (оздоровчої, нормативної, інформаційної, комунікативної, естетичної), враховує вікові показники малюків (гармонійного, фізичного розвитку, фізичної готовності до школи, соціального життя, стану здоров'я), а також підвищення професійної компетентності керівників закладу, його заступників, педагогів. Розглянуто управління системою фізичного виховання дітей у дошкільному закладі освіти як предмет дослідження, встановлено теоретико-методологічні засади управління системою фізичного виховання дошкільнят, виконано комплексний аналіз змісту управління фізичним вихованням дітей у дошкільних закладів Запоріжжя (на рівні керівника, його заступників і педагогів).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354
Шифр НБУВ: РА319074 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Джинджоян В. В. 
Структурні детермінанти функціонування і розвитку туристичних підприємств в контексті соціальної парадигми / В. В. Джинджоян. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Класичний приватний університет, Запоріжжя, 2020.У дисертації обґрунтовано теоретико-методичні засади та розроблено науково-практичні рекомендації щодо визначення наукових основ і соціальних детермінант діяльності туристичних підприємств.Виклики розвитку соціальної діяльності туристичних підприємств ставлять перед науковцями все нові завдання та потребують систематизації нових методів запровадження соціальних процесів у діяльність туристичних підприємств.Сформовано методологію розвитку туристичних підприємств у контексті реалізації соціальної парадигми. Визначено та проаналізовано базисні детермінанти ефективного механізму діяльності туристичних підприємств. Досліджено наукові основи вдосконалення системи стратегічного управління туристичними підприємствами, шляхи запровадження маркетингових інновацій у їх діяльність. Визначено вплив інформатизації на якість послуг туристичних підприємств.Виявлено напрями реалізації соціальних детермінант діяльності туристичних підприємств. Із цією метою проаналізовано загальні підходи до класифікації та аналізу таких напрямів.^UDissertation for the degree of Doctor of Economic Sciences in specialty 08.00.04 – Economics and Management of Enterprises (by type of economic activity). – Classic Private University, Zaporizhia, 2020.In the dissertation the theoretical and methodological foundations are substantiated and the scientific and practical recommendations on definition of scientific bases and social determinants of activity of tourist enterprises are developed.It is determined that the tendencies of increasing influence of social determinants in the activity of production and commercial structures are part of the global tendency to make the work of people more regulated and normalized in terms of social standards. The challenges of the development of the social activity of tourism enterprises pose new challenges for scientists and require the systematization of new methods of introducing social processes into the activities of tourism enterprises. Insufficient resolution of these issues led to the choice of topic, purpose and objectives of the study, its focus.In the dissertation the methodology of development of tourist enterprises in the context of realization of social paradigm is formed. Components of the developed methodology are theoretical and methodological bases for the study of social processes, determining the place of business and corporate activity in the implementation of modern social paradigm and the development of scientific and methodological approaches to the definition of functions of tourist enterprises and areas of social component of their activities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Донець І.А. 
Суспільно-географічне дослідження екологічних проблем м.Запоріжжя: Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.02 / І.А. Донець ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 21 с.: рис. — укp.

Поглиблено теоретико-методологічні основи дослідження екологічних проблем великих міст.Розкрито механізм виникнення природно-географічних і соціально-економічних чинників екологічних проблем Запоріжжя. Проведено районування міста для визначення ступеня та характеру екологічних проблем. Спрогнозовано тенденції екологічного розвитку геоекосистеми Запоріжжя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ЗАП-23)28 + У049(4УКР-4ЗАП-23)1
Шифр НБУВ: РА314535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
17.

Донець І.А. 
Суспільно-географічна оцінка та обгрунтування пріоритетних напрямів розв'язання екологічних проблем великого промислового міста (на прикладі м.Запоріжжя): Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.02 / І.А. Донець ; Одес. держ. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 1999. — 18 с. — укp.

Визначені теоретико-методологічні основи суспільно-географічного дослідження екологічних проблем великого промислового центру. Здійснена оцінка факторів, їх поширення у м.Запоріжжі, досліджені ступінь гостроти та характер поширення негативних екологічних впливів на основі концепцій екосистеми та сталого розвитку. Обгрунтовуються основні напрями та засоби їх вирішення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д821(45УКР7-4ЗАП)

Рубрики:

      
18.

Дробот К. В. 
Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / К. В. Дробот. — Б.м., 2024 — укp.

Дробот К.В. Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 017 – Фізична культура і спорт, 01 – Освіта/Педагогіка, Запорізький національний університет, Запоріжжя, 2022.У кваліфікаційній роботі на здобуття третього освітньо-наукового ступеня доктора філософії подано вирішення актуального науково-практичного завдання щодо обґрунтування структури та змісту навчання плавання дітей старшого дошкільного віку за допомогою інтерактивних та інноваційних на сьогодні засобів. Ключовою у вирішенні цього якого виступає пізнавальна діяльність та спрямованість рухової активності дітей зазначеної вікової групи. Для реалізації завдань дисертації залучено виконання вправ із застосуванням мультимедійних засобів, завдань стимулюючих пізнавальну діяльність, підвищуючи взаємодію дітей у внутрішньому середовищі та із зовнішніми учасниками (інструктор із плавання, батьки тощо).Упродовж останніх десятиліть відбулися суттєві зміни у матеріально-технічному та технологічному забезпечення освітнього процесу загалом, що дало підстави говорити про своєчасність запровадження схожих засобів і методів у навчанні плавання. Придбання навичок поводження з водою (тобто наявність необхідних фізичних/моторних, емоційних і когнітивних здібностей) є умовою безпеки дітей у воді та запобігає випадкам утоплення.Актуальність обраної теми дисертації обумовлена саме необхідністю обґрунтування методики навчання плавання дітей старшого дошкільного віку шляхом пошуку інноваційних методів тренування, та визначається потребою вирішення завдань системи навчання дітей старшого дошкільного віку, що гальмується низкою суперечностей. Основі з них виникли між об’єктивними потребами в постійному зростанні професійного рівня тренерів (інструкторів) та відсутністю ефективного механізму забезпечення, що стимулює цей розвиток; між необхідністю впровадження сучасних програм у заклади дошкільної освіти та відсутністю науково обґрунтованих теоретичних і методичних засад її забезпечення; між великою кількістю наукових досліджень проблеми навчання плавання дітей та відставанням від провідних сучасних інновацій світового рівня; між необхідністю навчання дітей із ознаками водобоязні плавальним умінням та низькою ефективністю існуючих методик і програм із адекватною технологією; між потребою врахування як вітчизняного, так і зарубіжного досвіду застосування засобів, методів, форм навчання плавання та недостатністю досліджень з означеної проблеми у вітчизняній науці.На підставі цього, виокремлено актуальне науково-практичне завдання, пов’язане з необхідністю впровадження передових педагогічних інтерактивних технологій у навчанні плавання дітей старшого дошкільного віку для формування комплексу їх компетентностей.У першому розділі дисертаційної роботи здійснено аналіз наукової, навчально-методичної літератури й інформації в мережі Інтернет. З’ясовано ступінь обґрунтованості складових системи навчання плавання дітей різних вікових груп, вимоги до цього процесу зі сторони різних учасників, розкриті наукові та методичні підходи до організації занять із плавання. Подано закордонний досвід та основні наукові результати фахівців у напрямах, що пов’язані з навчання плавання. Структурними компонентами виступали інформація стосовно значення плавання для формування особистості дитини, переваг та недоліків навчання плавання для дітей старшого дошкільного віку, узагальнення певного досвіду та методичних складових навчання плавання, особливостям застосування інтерактивних методів у навчанні водних видів спорту дітей старшого дошкільного віку.Встановлено незаперечну потребу використання інноваційних технологій на основі інтегрального підходу у фізичному вихованні, що доповнюють традиційні дидактичні методи та можуть бути доповнені допоміжними засобами, в залежності від застосування інтерактивних і мультимедійних засобів у навчанні плавання дітей старшого шкільного віку.У другому розділі наведено комплекс методів дослідження (теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури та даних, соціологічні методи, метод експертних оцінок, педагогічні спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики), обґрунтовано доцільність їх використання, представлено відомості про вибірку учасників дисертаційного дослідження, порядок проведення основних етапів дисертаційного дослідження зі послідовним і паралельним виконанням завдань.До педагогічного експерименту залучено діти старшого дошкільного віку (5,2−6,1 року від народження) м. Херсона (плавальний басейн Херсонського державного університету) (контрольна група – КГ, експериментальна група – ЕГ1) і м. Запоріжжя (плавальний басейн «Спартак-КПУ») (експериментальна група – ЕГ2), загальна кількість – 45. Усі вони за станом здоров’я належали до основної медичної групи...^UDrobot K.V. Interactive swimming training for children of older preschool age. – Qualifying scientific work on manuscript rights.Dissertation for the Doctor of Philosophy degree in specialty 017 – Physical culture and sport, 01 – Education/Pedagogy, Zaporizhia National University, Zaporizhia, 2022.In the qualifying paper for obtaining the third educational and scientific degree of Doctor of Philosophy, a solution to the actual scientific and practical task of substantiating the structure and content of swimming training for older preschool children with the help of interactive and currently innovative means is presented. Cognitive activity and the direction of motor activity of children of the specified age group are key in solving this problem. To implement the tasks of the dissertation, the implementation of exercises using multimedia tools, tasks stimulating cognitive activity, increasing the interaction of children in the internal environment and with external participants (swimming instructor, parents, etc.) is involved.Over the past decades, there have been significant changes in the material, technical and technological support of the educational process in general, which gave reason to talk about the timeliness of introducing similar means and methods in teaching swimming. Acquiring water skills (ie having the necessary physical/motor, emotional and cognitive abilities) is a condition for children's safety in the water and prevents drowning.The relevance of the chosen topic of the dissertation is due to the need to justify the method of teaching swimming to older preschool children by finding innovative training methods, and is determined by the need to solve the problems of the education system for older preschool children, which is hampered by a number of contradictions. The main of them arose between the objective needs for the constant growth of the professional level of trainers (instructors) and the lack of an effective provision mechanism that stimulates this development; between the need to implement modern programs in preschool education institutions and the lack of scientifically based theoretical and methodological foundations for its provision; between the large number of scientific studies on the problem of teaching children to swim and lagging behind the leading modern innovations of the world level; between the need to teach swimming skills to children with signs of water phobia and the low efficiency of existing methods and programs with adequate technology; between the need to take into account both domestic and foreign experience in the use of means, methods, forms of swimming training and the insufficiency of research on the specified problem in domestic science.On the basis of this, an actual scientific and practical task related to the need to introduce advanced pedagogical interactive technologies in teaching swimming to older preschool children to form a complex of their competencies is singled out.In the first chapter of the dissertation, an analysis of scientific, educational and methodological literature and information on the Internet was carried out. The degree of validity of the components of the swimming training system for children of different age groups, the requirements for this process from the side of various participants, and scientific and methodical approaches to the organization of swimming lessons are revealed. The foreign experience and main scientific results of specialists in areas related to swimming training are presented. The structural components were information about the importance of swimming for the formation of a child's personality, the advantages and disadvantages of learning to swim for older preschoolers, the generalization of certain experience and methodical components of learning to swim, the features of using interactive methods in teaching water sports for older preschoolers.There is an undeniable need for the use of innovative technologies based on an integral approach in physical education, which complement traditional didactic methods and can be supplemented with auxiliary means, depending on the use of interactive and multimedia tools in teaching swimming to high school children.The second chapter presents a set of research methods (theoretical analysis and generalization of scientific and methodological literature and data, sociological methods, expert evaluation method, pedagogical observations, pedagogical testing, pedagogical experiment, mathematical statistics methods), the feasibility of their use is substantiated, and information about the sample of participants is presented dissertation research, the procedure for conducting the main stages of dissertation research with sequential and parallel execution of tasks...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Ель-Мерхі Фатіма 
Ефективність пролонгованої терапії кетотифеном при бронхіальній астмі у дітей: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / Ель-Мерхі Фатіма ; Крим. держ. мед. ун-т ім. С.І.Георгієвського. — Сімф., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено протизапальну й імунологічну активність кетотифену у випадку експериментальної бронхіальної астми та за клінічних умов у дітей, які страждають на бронхіальну астму, а також шляхи оптимізації способів його призначення. Встановлено, що кетотифен у разі тривалого застосування у тварин з модульованим хронічним алергічним бронхопневмонітом виявляє виражену протизапальну дію. Обстежено 21 здорову дитину, 101 хвору на бронхіальну астму дитину, які мешкають у Лівані (м.Сайда), а також 162 хворі дитини - мешканців Запоріжжя. Тривалість застосування кетотифену - від 6 місяців до 2 років у дозі 1,0 - 2,0 мг на день. Тривале застосування кетотифену виявляє імуномодулюючий ефект, підвищує толерантність до фізичного навантаження у дітей, хворих на бронхіальну астму, не впливає на концентрацію уваги та процеси зосередженості. Застосування кетотифену відповідно до запропонованої схеми лікування бронхіальної астми є ефективним для 88,9 % хворих в Запоріжжя та дозволяє знизити утричі дозу бронхолітичних засобів, дозу системних глюкокортикоїдів, поліпшити перебіг хвороби, продовжити ремісію та підвищити ефективність специфічної гіпосенсибілізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.412.202-52
Шифр НБУВ: РА313042 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Зінухов С.В. 
Моделювання оцінки якості управління підприємством у ринкових умовах: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.11 / С.В. Зінухов ; Класич. приват. ун-т {Запоріжжя}. — Запоріжжя, 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено концепцію оцінювання якості управління вогнетривким підприємством, засновану на принципах реінжинірингу, системного та маркетингово-логістичного підходів з застосуванням компонентів сучасних інформаційних технологій, що дозволяє за ринкових умов підвищити ефективність управлінської діяльності. Розроблено комплекс моделей і методів оцінювання якості управління підприємством: динамічну модель оцінювання якості управління, стохастичну модель інваріантності оцінювання якості управління та метод управління управлінським персоналом. Розроблено структуру інформаційно-сервісної системи оцінювання якості управління підприємством. Розглянуто метод оперативно-аналітичної обробки результатів моделювання оцінювання якості управління з застосуванням моделі процесу обміну даними з використанням сучасних аналітичних багатомірних баз даних, що дозволяє підвищити ефективність управлінських рішень.

  Скачати повний текст


Шифр НБУВ: РА359053
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського