Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (837)Книжкові видання та компакт-диски (53)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>K=НОВОУТВОРЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 98
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Соколова Н.П. 
Якість діагностики, ретроспективний і перспективний аналіз захворюваності злоякісними новоутвореннями щелепно-лицевої ділянки (за матеріалами Полтавської області): Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.22 / Н.П. Соколова ; Укр. мед. стоматол. акад. — Полтава, 2001. — 17 с. — укp.

Узагальнено медико-статистичні розрахунки розповсюдженості та захворюваності окремими формами злоякісних новоутворень щелепно-лицевої ділянки. Науково обгрунтовано прогнозування онкостоматологічної захворюваності. Пояснено причини пізнього звертання до спеціалізованих медичних закладів відповідних категорій хворих. Розроблено комплекс заходів щодо своєчасної діагностики злоякісних новоутворень щелепно-лицевої ділянки, що дозволяє надавати адекватну допомогу пацієнтам.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р569.101.3-3
Шифр НБУВ: РА313480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Божок Ю.М. 
Цитоморфологія, цитогенетика та імуноцитохімія в доопераційній діагностиці новоутворень щитовидної залози: Автореф. дис... д-ра біол. наук: 14.01.14 / Ю.М. Божок ; Ін-т ендокринології та обміну речовин ім. В.П.Комісаренка АМН України. — К., 2004. — 34 с. — укp.

На підставі результатів гістохімічних, цитохімічних, імуногістохімічних та імуноцитохімічних досліджень, проведених на післяопераційному та біопсійному матеріалі 2 393-х пацієнтів з доброякісними та злоякісними новоутвореннями щитовидної залози, суттєво розширено методичну базу доопераційної цитологічної діагностики тиреоїдних пухлин. Розроблено методи швидкого визначення інформативності пунктатів, поєднання цитоморфологічних та імуноцитохімічних досліжень й імуноцитохімічного виявлення позаклітинного тиреоглобуліну. Одержано нові дані щодо зміни в експресії цитокератинів, десмосомальних протеїнів, порушення міжклітинної адгезії та утворення мікроядер в результаті онкогенезу, на підставі яких запропоновано нові маркери малігнізації фолікулярного епітелію. Доведено можливість виявлення ознак аномального морфогенезу в матеріалі тонкоголкових пункійних біопсій і культивування живих тиреоцитів з пунктатів новоутворень щитовидної залози, що відкриває принципово нові шляхи для точної цитологічної діагностики злоякісних новоутворень даного органа.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р569.452-59 +
Шифр НБУВ: РА333304

Рубрики:

      
3.

Фриз П.І. 
Хореографічна культура як чинник творчого розвитку особистості дитини: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / П.І. Фриз ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2007. — 18 с. — укp.

Досліджено хореографічну культуру як соціокультурний чинник творчої діяльності та розвитку особистості дитини. Визначено шляхи розв'язання суперечності між потребами сучасного розвитку хореографії та традиційною системою методів, що забезпечують формування даної культури. Обгрунтовано, що на процес створення хореографічного образу музично-танцювальними засобами впливають чинники ментально-психологічного та ідейно-художнього порядку, які мають певну специфіку в межах класичного та народно-сценічного танцю. Розкрито процес модифікації та трансформації сучасної лексики, структури руху. Визначено лексичні новоутворення, що виникають внаслідок ускладнення наявних форм рухів або модифікації окремих елементів з ресурсів класичного та народно-сценічного танцю. Розроблено навчальні завдання для розвитку танцювальної імпровізації, у яких враховано вікові особливості дитини. Ці завдання сприяють удосконаленню її творчої пам'яті. Обгрунтовано їх необхідність для гармонічного поєднання у діяльності хореографа-балетмейстера специфіки образної мови танцювального образу, інтерпретації змісту й імпровізації форми, наочності як основи вдосконалення хореографічних рухів, системності викладання з використанням різноманітних форм роботи з дітьми у вирішенні проблеми "межі" психофізичних навантажень послідовності як бази поступового засвоєння хореографічної культури й усвідомлення синтетичної основи хореографічного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР) + Щ32 р(4УКР)2 + Ю984.545 + Ю952.2-734 +
Шифр НБУВ: РА354543

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Квецко О. Я. 
Хореографічна культура бойків на Прикарпатті кінця ХХ – початку ХХІ століть / О. Я. Квецко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню хореографічної культури бойків на Прикарпатті кінця ХХ – початку ХХІ століть. Систематизовано джерелознавчу базу з вивчення бойківського танцю, яка охоплює праці загальноісторичного, етнографічного та мистецтвознавчого спрямування. Обґрунтовано мистецтвознавчу проблему, яка полягає в тому, що роль бойківського танцю на Прикарпатті кінця ХХ – початку ХХІ століть у збагаченні національної української хореографічної культури в наукових працях не визначена. Окреслено методологію дослідження бойківського танцю, основою якої є методи, орієнтовані на сучасні культурологічні підходи. Запропоновано авторський термін «бойківський народно-сценічний танець», який позначає новоутворення хореографічного твору етнографічної групи бойків, що базується на фольклорному матеріалі, має часові обмеження, своєрідний музичний супровід, хореографічну лексику, особливості малюнків танцю, костюмів, атрибутики. Виявлено історико-етнографічні чинники, що вплинули на формування хореографічної культури бойків Прикарпаття; доведено значимість звичаїв та обрядів в Івано-Франківській області для розвитку бойківського танцю. Сформульовано основні тенденції розвитку й стильові особливості фольклорного танцю бойків на теперішньому етапі як чинники формування сучасної української хореографічної культури. Висвітлено вклад балетмейстерів, а також аматорських і професійних хореографічних колективів Івано-Франківської області, які здійснювали постановки на основі фольклорних танців, у популяризацію бойківського танцю. Запропоновано методику сценічної обробки бойківських танців кінця ХХ – початку ХХІ століть. На основі опрацювання бойківських народних танців («Любаска», «Долинський дрібонький», «Вишківський веселий», «Бойківчанка» й ін.) збагачено основні (музика, композиційна побудова танцю, виконавська майстерність) і допоміжні засоби (костюм, атрибутика) сучасних танцювальних номерів на фольклорному матеріалі. Описано послідовність здійснення хореографічної постановки «Бойківські забави», що спирається на три етапи обробки фольклорних танців: визначення та збереження першооснови фольклорного танцю, аранжування і створення на його основі нового варіанта, представлення авторської інтерпретації фольклорного першоджерела.^UThe scientific novelty lies in the fact that the work is, the first in Ukraine, a comprehensive study of the choreographic culture of boycos in the Precarpathians of the late XX – early XXI centuries.The dissertation consists of three sections. The Introduction substantiates the relevance of the subject under study, the object and subject of the dissertation, the task, the methodological principles, the scientific novelty and the practical significance of the results obtained, the forms of its testing and the publication of the research provisions, and the structure of the work are substantiated.Despite the fact that folk dance is studied and «restored» by choreographers of the present, nevertheless, the attitude towards professional dance art remains relevant. Having outlined the scientific-theoretical and methodological paradigm of studying the problem, which is based on general and special methods of cognition in the field of art studies, the terms and concepts are clarified and supplemented, including «choreographic culture», «dance», «folklore», «folklore studies», «folk dance», «ethnic choreography», «folk-stage dance»and the author's term «Boykivski zabavy.Methods are applied: historical-chronological (for determining the chronological boundaries of the study of the development of the Boyko dance in the Precarpathians of the late XX – early XXI centuries and historical aspects of the development of the boyko culture, the origin of the boycotts); classification and typology (for generalization of the theory and concepts available on the subject of this study); comparative analysis . In the second chapter «Continuity and innovations in the works of the outstanding choreographers and ethnographers of the Ivano-Frankivsk region» described the study of the ethno-choreologist R. Harasymchuk, who came up with the scientific approach to the origins of the choreographic culture of boycotts. It is noted that his research on the study of boykos folklore is a key element. An analysis of creativity of choreographers of boyko dance in Ivano-Frankivsk region is made. Their influence on the development of the choreographic culture of Precarpathian, which is an example for leaders of choreographic groups and teachers of Ukrainian dance, is determined. The combination of folk art, interesting dance styles, musical material and costumes are complemented by choreographic compositions of artists, which makes them unique and emphasizes the peculiarity of the dance culture of the Precarpathian region. In the third section «Scene-choreographic experience in the context of development of boyko dance in the Precarpathian region» an analysis of folk dances has laid the foundations for the emergence of modern folk-stage dances with complex elements, virtuoso techniques and tricks. The stylistic features of the choreographic culture of boys are determined. It was stated that boyko folklore dance is the first basis for the creation of folk-stage choreographic staging. A new method of stage treatment of boyko folk dances of the end of the XXth – beginning of the XXI century, based on folk material of Ivano-Frankivsk region, was developed. The stages of research work of scenic processing of the author's choreographic production «Boykivski zabavy» are described. The basic (music, compositional construction of dance, performing skill) and auxiliary means (costume, attributes) of boyko dance are enriched. This research is just the first attempt of a systematic analysis of boyko choreographic culture at a certain stage of its development and can not qualify for exhaustive analysis. In particular, it requires further study of the problems associated with the functioning of boyko choreographic art in market conditions; an organic combination of modernization processes of dance art with the need to preserve original national choreographic traditions in the context of globalization processes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Костюченко Є. В. 
Хірургічне лікування хворих на спадковий рак грудної залози: автореферат дис. ... д.філософ : 222 / Є. В. Костюченко. — Б.м., 2023 — укp.

Рак грудної залози (РГЗ) є найбільш поширеним злоякісним новоутворенням серед жін ок в Україні та світі. Близько 2,2 мільйони нових випадків даного захворювання діагностують щороку, захворюваність дедалі зростає. Звичайно, мета науковців та клініцистів є пошук можливостей зниження захворюваності, покращення показників ранньої діагностики та результатів лікування. Генетичний фактор має вкрай важливе значення, оскільки він не підлягає модифікації (за винятком сучасних можливостей преімплантаційної генетичної діагностики при плануванні вагітності) та дає найвищі ризики виникнення раку. Актуальність роботи обумовлена значним вкладом патогенних варіантів (PVs) генів спадкового РГЗ у зростанні ризику виникнення РГЗ, частіше більш агресивних типів та у більш ранньому віці. Генетичне тестування та вибір правильної тактики для пацієнтів із виявленими PVs є важливим як для зниження захворюваності, так і для покращення показників ранньої діагностики та результатів лікування для значної частки пацієнтів з РГЗ.Основною метою дисертаційної роботи є покращити безпосередні та віддалені результати хірургічного лікування хворих на спадковий РГЗ.Задачі дослідження:1.?Вивчити поширеність та варіабельність варіантів генів спадкового РГЗ в Україні методом ДНК-секвенування наступного покоління (NGS) серед хворих на РГЗ з факторами ризику спадковості захворювання за NCCN.2.?Дослідити роль результату генетичного тестування серед інших факторів у виборі обсягу хірургічного лікування хворими на РГЗ. 3.?Порівняти результати хірургічного лікування хворих на РГЗ, зокрема ОЗО та БПМ (через наявність PVs спадкового РГЗ), за показниками якості життя, кількості ускладнень та повторних операцій, рівнем задоволеності пацієнтами вибраним обсягом операції, рівнем рецидивів.4.?В якості альтернативи хірургічній тактиці дослідити ефективність ендокринопрофілактики РГЗ тамоксифеном із врахуванням фенотипу гена CYP2D6 для здорових носіїв PVs.5.?Розробити та оптимізувати рекомендації щодо вибору обсягу хірургічного лікування хворих на спадковий РГЗ та профілактичної тактики для здорових носіїв PVs.Результати дослідження та їх обговорення. Вперше показано поширеність та варіабельність варіантів генів спадкового РГЗ в Україні, визначених панельним тестуванням методом NGS серед хворих на РГЗ з факторами ризику спадковості за NCCN. Серед 160 досліджених пацієнтів було виявлено 90 варіантів у 72 пацієнтів (45%). Серед них у 59 хворих (81,9%) виявлено один варіант, у 13 пацієнтів (18,1%) було виявлено більше одного варіанту.^UBreast cancer (BC) is the most common malignant neoplasm among women in Ukraine and the world. About 2.2 million new cases of this disease are diagnosed every year, and the incidence is increasing. Of course, the goal of scientists and clinicians is to find opportunities to reduce morbidity, improve early diagnosis and treatment outcomes. The genetic factor is extremely important, as it is not subject to modification (with the exception of modern possibilities of preimplantation genetic diagnostics during pregnancy planning) and gives the highest risks of cancer. The relevance of the work is due to the significant contribution of pathogenic variants (PVs) of genes of hereditary BC in increasing the risk of occurrence of BC, often of more aggressive types and at an earlier age. Genetic testing and choosing the right strategy for patients with detected PVs is important both to reduce the incidence and to improve the rates of early diagnostics and treatment outcomes for a significant proportion of BC patients.The main goal of the PhD paper is to improve the immediate and long-term results of surgical treatment of hereditary BC patients.Research objectives:1.?To study the prevalence and variability of gene variants of hereditary BC in Ukraine by the next generation DNA sequencing (NGS) method among BC patients with risk factors for heredity of the disease according to the NCCN.2.?To investigate the role of the result of genetic testing among other factors in choosing the scope of surgical treatment for BC patients.3.?To compare the results of surgical treatment of BC patients, in particular breast conserving surgery (BCS) and bilateral subcutaneous mastectomy (BSM) (due to the presence of PVs of hereditary BC), according to indicators of quality of life, the number of complications and repeated operations, the level of patient satisfaction with the selected amount of surgery, and the level of relapses.4.?As an alternative to surgical tactics, to investigate the effectiveness of endocrinological prophylaxis of BC with tamoxifen, taking into account the phenotype of the CYP2D6 gene for healthy carriers of PVs.5.?Develop and optimize recommendations for the selection of the scope of surgical treatment for hereditary BC patients and preventive tactics for healthy carriers of PVs.Results and discussion. Prevalence and variability of gene variants of hereditary BC in Ukraine, determined by NGS panel testing among BC patients with hereditary risk factors according to NCCN, are shown. Among 160 studied patients, 90 variants were found in 72 patients (45%). Among them, 59 patients (81.9%) had one variant, 13 patients (18.1%) had more than one variant.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Ликов В.О. 
Хірургічні аспекти лікування новоутворень відхідника: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / В.О. Ликов ; Ін-т невідклад. і віднов. хірургії АМН України. — Донецьк, 2002. — 19 с. — укp.

Наведено результати оперативного лікування 409 хворих з новоутвореннями анального каналу (249 пацієнтів з доброякісними пухлинами, 160 - зі злоякісними, що лікувалися в Донецькому обласному клінічному територіальному медичному об'єднанні та Донецькому обласному протипухлинному центрі). Даним хворим виконано сфінктерозберігаючі оперативні втручання. Черевно-анальна резекція виконувалася з вирізанням внутрішнього сфінктера. Задовільні функціональні результати отримано у 84,38 %. За умов ураження зовнішнього сфінктера запропоновано викоритосувати авторський спосіб черевно-анальної резекції з одночасною сфінктеро-леваторною пластикою. Задовільні функціональні результати отримано в 55,56 % спостережень. У випадку черевно-промежненої екстирпації виконувалося формування шкіряно-кишкового клапана, який задовільно функціонував у 76,32 % випадків. Впроваджено новий спосіб формування штучного ануса з м'язо-апоневротичного шматка, розташованого під слизовим шаром кишки, завдяки чому отримано задовільне функціонування органа в 90,01 % хворих та скорочено перебування пацієнтів у стаціонарі після операції, в середньому, на 3,6 дні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р569.433.34-59
Шифр НБУВ: РА317572 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Задорожній А. В. 
Формування ціннісно-смислової картини світу молодшого школяра в процесі навчання: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / А. В. Задорожній ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2011. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність ціннісно-смислової картини світу молодшого школяра, надано структурні компоненти даного новоутворення у дітей в процесі оволодіння навчальними знаннями на рівні мотиваційного, когнітивного та поведінкового компонентів. Побудовано системно-смислову модель формування ціннісно-смислової картини світу молодшого школяра в процесі навчання. Визначено критерії, рівні та методи педагогічного діагностування даної властивості в учнів початкової школи. Здійснено перевірку сукупності дидактичних умов: дидактичних ситуацій, освітнього простору й інтеграції форм організації навчання, що сприяють ефективному формуванню ціннісно-смислової картини світу молодших школярів у навчальному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221
Шифр НБУВ: РА383296 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Петрикіна А. С. 
Формування творчої активності учнів 5-8 класів із порушеннями зору засобами музейної педагогіки / А. С. Петрикіна. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації вперше науково обґрунтовано теоретико-методичні засади формування творчої активності учнів 5–8 класів із порушеннями зору та використання музейної педагогіки у цьому процесі. Виокремлено інтегральний потенціал поняття «творча активність особистості» (проявляється у високому рівні ініціативності, що характеризується зосередженістю на процесі втілення внутрішньої цілі у принципово нових: об'єктивних та суб'єктивних або вдосконалених значущих утвореннях), що стало конструктом у контексті наукового дослідження.Окреслено зв'язок ефективності реалізації фаз формування творчої активності з сенситивними віковими періодами. З огляду на твердження, що фаза «спеціалізованої творчості», яка відповідає за формування творчих здібностей у відповідній сфері людської діяльності та забезпечує перехід до творчості оригінальної, припадає на час навчання школярів у 5–8 класах, у дослідженні уточнено особливості особистісного розвитку цієї категорії учнів у зазначений віковий період у контексті формування їх творчої активності. Визнаючи обґрунтований факт, що порушення зорових функцій можуть негативно впливати на розвиток і формування особистісних якостей школярів, їхньої емоційно-вольової регуляції, знижувати їх активність, ключовим визначено твердження, що поведінкові відхилення в онтогенезі осіб із порушеннями зору вторинні, отже підлягають корекції. Це дало підстави для подальшого вивчення окресленої проблеми. Розроблено критеріальну базу дослідження стану сформованості творчої активності, її структурну модель, де кожній складовій частині творчої активності відповідає певний критерій (складовій частині «person» – ресурсний критерій, складовій частині «process» – мотиваційний критерій,«product» – діяльнісно-поведінковий критерій, «environment» – синергетичний). Окреслено організаційно-методичні підходи до проведення констатувального етапу дослідження та, з опорою на структурну модель творчої активності, розроблено діагностичний комплекс, виявлення стану сформованості творчої активності учнів 5–8 класів із порушеннями зору, який становить п'ять методик і охоплює дослідження чотирьох складових частин творчої активності: «person», «process», «product» та «environment».Всього в експериментальному дослідженні взяли участь 68 учнів із порушеннями зору, з них 38 респондентів 10–12 років і 30 респондентів 13– 15 років; та 43 їх однолітка без порушень зору: 14 респондентів 10–12 років і 29 респондентів 13–15 років. Окрім того, було залучено 19 педагогів (10 – із загальноосвітніх шкіл та 9 – зі спеціальних загальноосвітніх шкіл), які працюють класними керівниками учнів 5–8 класів із порушеннями зору та без них, які стали респондентами нашого дослідження. З огляду на загальновідоме твердження, що приблизно в 12 років починають з'являтися вагомі особистісні новоутворення як-от: здатність оперувати абстрактними поняттями, аналізувати наслідки роботи та робити відповідні висновки, внутрішній план дій тощо, в експериментальних групах, до складу яких увійшли учні 5–8 класів із порушеннями зору (ЕГ1) та без них (ЕГ2), було виокремлено по дві підгрупи: ЕГ1 (І) для учнів 5–6 класів (10–12 років) та ЕГ1 (ІІ) для учнів 7–8 класів (13–15 років) з порушеннями зору; ЕГ2 (І) та ЕГ2 (ІІ) відповідно, без порушень зору.^UDissertation for the degree of Doctor of Philosophy in the specialty 016 Special Education. – Mykola Yarmachenko Institute of Special Pedagogy and Psychology, National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv, 2022.In the thesis theoretical and methodical bases of creative activity formation of 5–8 grades students with visual impairments and use of museum pedagogy in this process have been scientifically substantiated for the first time. The integral potential of the «personal creative activity» concept (manifested in a high level of initiative, characterized by a focus on the implementation of internal goals in fundamentally new: objective and subjective or improved significant formations), which became a construct in the context of the scientific research.Effectiveness of creative activity phases is linked to sensory age periods. Considering the statement that the phase of «specialized creativity», which is responsible for the formation of creative abilities in the definite sphere of human activity and ensures the transition to original creativity, is necessary during the students studying in 5–8 grades, the study clarifies personal development of this category of students during this period in the context of their creative activity development. Recognizing the well-known fact that visual impairments can negatively effect the development and formation of the schoolchildren personal qualities, their emotional and willful regulation, reduce their activity, a key statement has been made, that behavioral disorders in the ontogenesis of persons with visual impairments are secondary, therefore they are a subject to correction. This has led to further study of the issue.The criteria for the study of the state of creative activity have been developed, as well as its structural model, where certain criterion corresponds to each component of creative activity (component part «person» – resource criterion, component part «process» – motivational criterion, «product» – activity-behavioral criterion, «environment» – synergetic). Organizational and methodological approaches for carrying out the ascertaining experiment of the thesis have been defined and, on the basis of creative activity structural model, a diagnostic system for identifying the state of 5–8 grades students with visual impairments creative activity has been developed. This diagnostic system consists of five methodologies and covers research of four component parts of creative activity: «person»,«process», «product», and «environment».The study engaged 68 visually impaired students, 38 of them were 10–12 years old and 30 ones were 13–15 years old; also there were 43 students without visual impairments: 14 of them were 10–12 years old and 29 ones were 13–15 years old. In addition, 19 teachers (10 from comprehensive secondary schools and 9 from special comprehensive secondary schools) as classroom supervisors of the 5–8 grades students with and without visual impairments who have become respondents in our thesis were involved with the diagnostics.Considering the truism that at around the age of 12, new significant personal formations, such as ability to operate in abstract terms, analyze the effects of work and draw appropriate conclusions, an internal plan of action, etc., begin to appear, two sub-groups were identified in experimental groups, consisting of 5–8 grades students with and without visual impairments (EG1) and (EG2): EG1 (I) for 5–6 grades students (10–12 years) and EG1 (II) for 7–8 grades students (13–15 years) with visual impairments; EG2 (I) and EG2 (II) accordingly, for students without visual impairments.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Михайлов О.В. 
Формування соціальної зрілості студентів економічного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Михайлов ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему формування соціальної зрілості особистості студентів економічного профілю. Обгрунтовано зміст, структуру та з'ясовано ефективні умови формування даного психологічного новоутворення. Доведено, що соціальна зрілість студента - це якісний ступінь розвитку його особистості за умов конкретного соціального середовища, який забезпечує творче входження студента у різні види соціокультурної ситуації та сприяє його соціально-професійному зростанню. Відзначено, що поступовий розвиток соціальної зрілості особистості досягається завдяки відповідному поєднанню провідних видів діяльності на нових вікових етапах. Теоретично узагальнено й експериментально обгрунтовано рівні формування соціальної зрілості особистості студента-економіста. Встановлено найбільш ефективні види діяльності щодо формування соціальної зрілості студентів економічного профілю у позанавчальній діяльності, у процесі активізації їх професійної зорієнтованості та під час виробничої практики. За допомогою педагогічного експерименту підтверджено ефективність запропонованих умов формування соціальної зрілості студентів економічного профілю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)р3 + Ч481.350.0
Шифр НБУВ: РА312611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Цвіркун В.М. 
Формування світоглядних установок особи підліткового віку: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / В.М. Цвіркун ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Визначено, що співвідношення та взаємозв'язок світоглядної свідомості та установки в процесі соціалізації та становлення підліткової особистості полягає у регулювальному впливі установок на світоглядну свідомість. Поглиблено уявлення про філософсько-світоглядну значущість загальнопсихологічної теорії установки. Доведено, що зміна головного типу діяльності в підлітковому віці суттєво коригує фундаментальні засади світоглядної свідомості, а почуття дорослості як новоутворення світоглядної свідомості суттєво змінює життєву диспозицію індивіда. Обгрунтовано, що змінюючись в процесі розвитку особи, світоглядні установки, як базовий елемент світоглядної свідомості, детермінують спосіб світовідображення та світовідношення відповідно до потреб соціалізації. Зазначено, що сферою формування світоглядних установок є відношення "мотив - мета діяльності". Визначено, що формування світоглядних установок на підлітковому етапі соціалізації є наслідком поєднання об'єктивних і суб'єктивних діяльнісних факторів: впливу соціокультурного середовища, яке динамічно змінюється, впливу сучасної суспільної всеохоплюючої кризи, яку підліток сприймає по-своєму. Зроблено висновок, що школа з науково організованою системою плекання особистості є важливим фактором формування світоглядної культури підлітка, "зрощеної" на вивірених світоглядних установках.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622.221 + Ю983.402.2 + Ч421.350
Шифр НБУВ: РА316410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Дробот Л.С. 
Формування санітарно-гігієнічної культури в розумово відсталих учнів у процесі навчання соціально-побутового орієнтування: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Л.С. Дробот ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 22 с. — укp.

Визначено оптимальний зміст освітньої галузі "Соціально-побутове орієнтування", спрямованої на формування у розумово відсталих учнів санітарно-гігієнічною культури. Розроблено критерії та рівні сформованості змістового та діяльнісного компонентів даної культури та критерії оцінювання. З'ясовано сутність феномену "санітарно-гігієнічна культура" як особистісного новоутворення, яке потребує спеціальних корекційних умов формування під час роботи з старшокласниками допоміжної школи. Запропоновано цілісну педагогічну технологію корекційної освітньо-виховної роботи з учнями даної категорії у єдності її змісту, форм і методів. Уточнено умови забезпечення цілеспрямованості, наступності, послідовності та систематичності навчання учнів соціально-побутового орієнтування з метою формування у них санітарно-гігієнічної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.354.5 +
Шифр НБУВ: РА342960

      
12.

Демченко Д.І. 
Формування професійної іншомовної компетентності майбутніх юристів у фаховій підготовці: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Д.І. Демченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено суть дефініції "професійна іншомовна компетентність юриста" як професійно значущої інтегрованої якості особистості представника юридичної професії, системно-ціннісного новоутворення, що забезпечує декодування іншомовної правової інформації (міжнародних правових документів, юридичної термінології), творче використання її в практичній юридичній діяльності (у безпосередніх контактах з іноземними колегами) та здатність вільно здійснювати міжнародну юридичну діяльність з розв'язання професійних проблем. Розкрито зміст професійної іншомовної компетентності юриста як систему взаємопов'язаних і взаємообумовлених компонентів цього феномену (аксіологічного, когнітивного та діяльнісного). Визначено педагогічні умови формування професійної іншомовної компетентності юриста.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2
Шифр НБУВ: РА375188 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Бех М. І. 
Формування образу "Я - майбутній професіонал" у старшокласників у процесі професійної орієнтації: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / М. І. Бех ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито зміст поняття "образ Я - майбутній професіонал старшокласника" та визначено його як особистісне новоутворення, яке гармонізує суб'єктивно-оцінне ставлення учня до себе як майбутнього професіонала та його індивідуально-вибіркове ставлення до професії як середовища майбутнього особистісного становлення та професійного зростання. Розроблено структуру, критерії, показники й експериментально виявлено рівні сформованості образу "Я - майбутній професіонал" в учнів старшого шкільного віку. Обгрунтовано зміст і педагогічні засоби цілеспрямованої профільної професійної орієнтації в сучасній старшій школі, складові якої (впровадження курсу профорієнтаційного спрямування "Я - майбутній професіонал", організація професіографічних досліджень, індивідуальної та групової профконсультації) через рефлексивні механізми свідомості та самосвідомості особистості забезпечують набуття старшокласниками суб'єктивного смислу вибору майбутньої професії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ч421.331.3 + Ю952.2-734
Шифр НБУВ: РА375802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Конопляник Л. М. 
Формування готовності майбутніх інженерів авіаційної галузі до використання іноземної мови у професійній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. М. Конопляник ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Висвітлено психолого-педагогічні умови формування готовності, розроблено структурно-функціональну модель її формування, яка включає принципи навчання, методи, зміст, психолого-педагогічні умови, мету підготовки, етапи навчання, критерії, компоненти та рівні сформованості готовності. Визначено поняття "інтегрована готовність до використання іноземної мови у професійній діяльності" як складової професійної компетентності. Виявлено основні характеристики даного особистісного новоутворення, визначено структурні компоненти його змісту. Запропоновано критерії діагностики рівнів сформованості даного показника професіоналізму у студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2
Шифр НБУВ: РА378953 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Коваленко Г. С. 
Формування акмеологічної позиції майбутнього вчителя в процесі фахової підготовки: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Г. С. Коваленко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Уточнено суть акмеологічної позиції майбутнього вчителя як новоутворення, що виявляється в прагненні особистості досягати позитивних самозмін у професійній підготовці, ставленні до дитини як найвищої цінності, дотриманні морально-етичних правил поведінки в повсякденному житті, успішній реалізації особистісно-професійного потенціалу в різних видах діяльності педагогічного ВНЗ. Охарактеризовано функції акмеологічної позиції особистості. Вперше теоретично обгрунтовано мотиваційно-ціннісну, когнітивно-пізнавальну, діяльнісно-поведінкову складові акмеологічної позиції майбутнього вчителя. Розроблено й упроваджено в процес фахової підготовки студентів поетапну технологію формування їх акмеологічної позиції. Виявлено позитивну динаміку рівнів сформованості акмеологічної позиції майбутнього вчителя в експериментальній групі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.328 + Ю952.2
Шифр НБУВ: РА377077 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Самсон О.Я. 
Субклінічний гіпотиреоз та зміни рівня гамма-аміномасляної кислоти в плазмі крові у дітей з новоутвореннями та іншими захворюваннями щитовидної залози: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.14 / О.Я. Самсон ; Ін-т ендокринології та обміну речовин ім. В.П.Комісаренка АМН України. — К., 2001. — 19 с.: рис. — укp.

Наведено результати визначення стану гіпофізарно-тиреоїдної системи та рівня ГАМК у крові хворих дітей із захворюваннями щитовидної залози (аутоімунний тиреоїд, нетоксичний дифузний, вузловий, багатовузловий зоб, рак щитовидної залози), вивчено можливість зв'язку між ними. Розроблено додатковий метод діагностики наявності метастазів та/або рецидиву раку щитовидної залози у дітей, прооперованих з приводу раку щитовидної залози. Встановлено існування субклінічного гіпотиреозу у 33,3 % хворих на нетоксичний дифузний зоб ІІ ст., у 26,9 % - на аутоімунний тиреоїдит, у 23,1 % - на нетоксичний багатовузловий зоб, у 14,3 % - на нетоксичний вузловий зоб, у 18,9 % - на рак щитовидної залози. Під час дослідження концентрації ГАМК у плазмі крові встановлено різку активацію ГАМК-ергічної системи у дітей з доброякісними та злоякісними новоутвореннями щитовидної залози, а також виражені порушення процесів медіаторного забезпечення ряду важливих функцій мозку, зокрема, антистресорної та нейроендокринної.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.415.120.23-3 + Р733.569.452-3
Шифр НБУВ: РА313328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Меренкова Є.О. 
Стан агрегації тромбоцитів у хворих на хронічні запальні захворювання легень: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.27 / Є.О. Меренкова ; Держ. установа "Ін-т фтизіатрії і пульмонології ім. Ф.Г.Яновського АМН України". — К., 2007. — 18 с.: рис. — укp.

Доведено, що показники агрегації тромбоцитів характеризуються слабкою відтворюваністю. За результатами дослідження агрегації тромбоцитів in vitro препаратів "Фенспірид", "Сорбілакт" і "Реосорбілакт" доведено їх антиагрегаційний ефект. Запропоновано використовувати метод лазерної агрометрії з метою вивчення антиагрегаційних властивостей лікарських препаратів. Доведено, що у хворих на гострі неспецифічні запальні захворювання легень, туберкульоз з вираженими ознаками активності запального процесу, злоякісні новоутворення легень наявна значна частота випадків підвищення агрегаційної здатності тромбоцитів. У хворих на хронічні обструктивні захворювання легень поза загострень та ідеопатичний фіброзуючий альвеоліт з супутньою гіперагрегацією тромбоцитів установлено значну кількість зниження агрегаційної здатності тромбоцитів. Запропоновано використовувати метод лазерної двоканальної агрегометрії для проведення діагностики порушень агрегаційної здатності тромбоцитів у хворих на хронічні запальні захворювання легень. Доведено, що підвищена агрегаційна здатність тромбоцитів наявна у пацієнтів зі збільшенням гемоконцентрації. Запропоновано здійснювати інфузійну терапію таким хворим.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р412.3-356 +
Шифр НБУВ: РА350823

Рубрики:

      
18.

Лисенко І.М. 
Соціально-психологічні умови особистісного самовизначення підлітків з делінквентною поведінкою: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І.М. Лисенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Розкрито сутність поняття "особистісне самовизначення підлітків з делінквентною поведінкою". Досліджено соціальні та психологічні умови становлення означеного новоутворення та побудовано теоретичну модель даних умов. Виявлено показники та рівні розвитку даного феномена у підлітків. Обгрунтовано систему корекційно-розвивальних заходів для роботи з підлітками практичними психологами, вчителями, вихователями з метою активізації розвитку в них даного особистісного утворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.620.2-81 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА374221 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Баришева О.І. 
Самовизначення та самореалізація як мотив участі старшокласників у гуртковій роботі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.І. Баришева ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Наведено результати теоретичного й експериментального дослідження мотиваційної сфери самовизначення старшокласника. Розкрито психологічну сутність позашкільної нерегламентованої творчої діяльності з елементами психологічного всеобучу учнів та специфіку вияву вказаної діяльності щодо самовизначення старшокласника. З'ясовано специфіку мотивації участі старшокласників у літературно-драматичній діяльності. Розроблено й апробовано програму та модель позашкільної літературно-драматичної діяльності, яка сприяє самовизначенню та самореалізації старшокласника. Виявлено залежність між розвитком особистості, що прагне самовизначитися, та особливостями виховного впливу нерегламентованої творчої діяльності на учнів. Експериментально доведено, що особистісні новоутворення, які формуються в процесі навчання за рекомендованою програмою - ініціативність, рефлексія, гуманістична спрямованість, адекватність ставлення до себе та оточуючих, прагнення самореалізації - переростають у відносно стійкі внутрішні регулятори поведінки, сприяють розвитку індивіда як активної особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.328 + Ю984.546-723
Шифр НБУВ: РА313901 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Піскорський О. О. 
Роль шийної медіастиноскопії у діагностиці та лікуванні раку легень: автореферат дис. ... д.філософ : 222 / О. О. Піскорський. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вивченню діагностичних можливостей інвазивних та неінвазивних методів діагностики раку легень та пошуку оптимального алгоритму їх застосування. Основною метою дисертаційної роботи є оптимізувати та удосконалити діагностику та лікування раку легень через впровадження широкого використання шийної медіастиноскопії та створити алгоритм її оптимального застосування.Актуальність теми дослідження зумовлена щорічним зростанням показника захворюваності та смертності хворих на рак легень. Щорічно у світі реєструється орієнтовно 1,6 млн нових випадків. Рак легень залишається основною причиною онкологічної летальності населення. Важливе значення в подоланні цієї патології має рання діагностика, яка дає змогу завчасно та персоналізовано розпочати лікування. Для діагностування раку легень використовують неінвазивні та інвазивні методи діагностики. До основних неінвазивних методів належать: комп’ютерна томографія, позитронно-емісійна комп’ютерна томографія, які дають можливість встановити наявність, поширеність та локалізацію процесу. Ці методи застосовуються на першому етапі діагностичного пошуку та дають змогу визначитися з інвазивним методом, який проводиться для морфологічної верифікації. Серед інвазивних методів розрізняють трансбронхіальну голкову аспірацію під контролем ендобронхіального УЗД, шийну медіастиноскопію, торакоскопію та відкриту біопсію. Оскільки для діагностики та оптимального вибору тактики лікування раку легень важливе правильне оцінення медіастинальних лімфатичних вузлів, то відкритим залишається питання удосконалення діагностики ураження лімфовузлів, що лежить в основі стадіювання, лікування та прогнозування раку легень.У дослідження включено 112 хворих на рак легень віком 19–81 рік. З отриманих результатів виявлено, що в 69 пацієнтів (61,6%) зі 112 виявлено новоутворення в правій легені, а в 43 пацієнтів (38,4%) новоутворення локалізувалося в лівій легені. Середній вік пацієнтів із раком легень становив 60,5±9,5 роки. Залежно від методів діагностики всіх хворих розділили на пʼять груп: І група – 112 пацієнтів, яким під час діагностики раку легень застосовували комп’ютерну томографію; II група – 27 пацієнтів, яким під час діагностики раку легень застосовували позитронно-емісійну комп’ютерну томографію; III група – 23 пацієнти, яким під час діагностики раку легень застосовували трансбронхіальну голкову аспірацію під контролем ендобронхіального УЗД; IV група – 89 пацієнтів, яким під час діагностики раку легень та дослідження медіастинальних лімфовузлів застосовували метод шийну медіастиноскопію; V група – 33 пацієнти, яким медіастинальні лімфовузли видаляли інтраопераційно, а попередньо виконувалася шийна медіастиноскопія або трансбронхіальна голкова аспірація під контролем ендобронхіального УЗД.^UThe dissertation studies the diagnostic capabilities of invasive and non-invasive methods for lung cancer diagnosis, searching for the optimalalgorithm of their use. The study aims to improve the diagnosis and treatment of lung cancer by widespread use of cervical mediastinoscopy, introducing its optimal application algorithm.The relevance of the research topic is driven by the annual increase in the incidence and mortality rates of lung cancer patients. Every year, approximately1.6?million new cases are registered worldwide. Lung cancer continues to be the leading cause of oncological mortality. Early diagnosis plays a crucial role in management of this pathology, as it allows for timely and personalized treatment onset. In the diagnosis of lung cancer, both non-invasive and invasive diagnostic methods are used. Among the main non-invasive methods are computed tomography and positron emission tomography, which allow for the detection, as well as estimating the spread and localization of the pathology. These methods are applied in the initial stage of diagnostic screening, and help determine the invasive methods, performed with morphological verification purposes. Among the used invasive methods are transbronchial needle aspiration, cervical mediastinoscopy, thoracoscopy, and open biopsy. Since the correct assessment of mediastinal lymph nodes is crucial in the diagnosis and choice of treatment strategies for lung cancer, there is an ongoing need for improved diagnosis of lymph node involvement, which determines staging, treatment, and prognosis of lung cancer.The study included 112 lung cancer patients ranging in age from 19 to 81 years old. From the obtained results, it was found that out of the 112 patients, 69 (61.6%) had tumors in the right lung, while 43 (38.4%) had tumors in the left lung. The average age of the lung cancer patients was 60.5 ± 9.5 years. Depending on the applied diagnostic methods, all patients were divided into five groups:Group I - 112 patients who underwent computed tomography during the diagnosis of lung cancer;Group II - 27 patients who underwent positron emission tomography during the diagnosis of lung cancer;Group III - 23 patients who underwent transbronchial needle aspiration under endobronchial ultrasound during the diagnosis of lung cancer;Group IV - 89 patients who underwent cervical mediastinoscopy during the diagnosis of lung cancer and examination of mediastinal lymph nodes;Group V - 33 patients who had mediastinal lymph nodes removed intraoperatively, preceded by either cervical mediastinoscopy or transbronchial needle aspiration under endobronchial ultrasound.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського