Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (240)Реферативна база даних (1078)Книжкові видання та компакт-диски (1547)Журнали та продовжувані видання (16)
Пошуковий запит: (<.>K=ПРИГОД$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 57
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Абдулаєва О.Р. 
Драматичний цикл "Романтика" у творчості і долі М.І.Цвєтаєвої: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / О.Р. Абдулаєва ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблеми осмислення драматургії М.І.Цвєтаєвої на сучасному етапі. Висвітлено підсумки та напрямки вивчення творчості поетеси, а також основні підходи та методи дослідження ліричної драми. Досліджено біографічні засади циклу, ідею героїчного театру і "романтизм" М.І.Цвєтаєвої. Проведено аналіз циклу "Романтика" і традицій російської поетичної драми. Метафізику любові та творчості подано як внутрішній сюжет "Романтики", а Диптих про Казанову ("Пригода", "Фенікс") - як ліричну серцеву шкалу. Романтичні п'єси М.І.Цвєтаєвої розглянуто на тлі ліричних циклів 1910-х рр. і "класичних" драм 1924 - 1928 рр. Досліджено відображення колізій "Романтики" у пізній прозі поетеси (на прикладі "Повісті про Сонечку)."

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-4 Цвєтаєва, М.І. 536 +
Шифр НБУВ: РА351366

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Азман Х. .. 
Формування моральних цінностей в шкільній освіті Ізраїлю: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Х. .. Азман. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації вперше здійснено наукове узагальнення проблеми формування моральних цінностей в шкільній освіті Ізраїлю. Дослідження присвячене становленню особистісної і соціальної компетентності школярів у контексті формування морально спрямованої особистості, здатної до забезпечення повноцінної життєдіяльності в соціальному середовищі. Мета дослідження передбачала теоретичний аналіз процесу формування моральних цінностей в шкільній освіті Ізраїлю та розроблення й обґрунтування моделі формування моральних цінностей шляхом використання досвіду Ізраїлю з упровадженням у закладах загальної середньої освіти України. У дисертації вперше здійснений історико-педагогічний аналіз розвитку системи шкільної освіти Ізраїлю; виявлене спільне і відмінне у формуванні моральних цінностей в ізраїльській та українській шкільній освіті; визначена сутність поняття «формування моральних цінностей в шкільній освіті» («наскрізний процес, що ґрунтується на взаємодії всіх суб’єктів освітнього процесу і полягає у становленні моральної самосвідомості на основі врахування мотиваційного, пізнавального і діяльнісного компонентів моральних цінностей як моральних орієнтирів формування особистісної компетентності»). Встановлені етапи формування моральних цінностей в шкільній освіті: мотиваційно-стимулювальний, змістово-процесуальний, освітньо-організаційний). Розроблена й обґрунтована модель формування моральних цінностей у здобувачів освіти в шкільному середовищі на прикладі досвіду Ізраїлю з імплементацією в українську шкільну освіту, яка окреслює структурні компоненти моральних цінностей (мотиваційний, пізнавальний, діяльнісний); визначені принципи формування моральних цінностей в шкільній освіті (гуманізму, систематичності, послідовності, неперервності); схарактеризовані педагогічні умови формування моральних цінностей у шкільному середовищі (стимулювання позитивної мотивації суб’єктів освітнього процесу щодо формування моральних цінностей, насичення пізнавально-розвивальним моральним контентом освітнього процесу шкільної освіти (з урахуванням вікових особливостей), організація в шкільному середовищі систематичних форм активності учнів, спрямованих на формування моральних цінностей). На підставі здійсненого теоретичного аналізу уточнено і розширено зміст ключових понять: «моральні цінності» (багатоаспектний соціально-психологічний феномен, сутність і формування якого розглядається як особистісне утворення, що виражається в дотриманні моральних норм і моральних принципів, прийнятих у суспільстві на основі розвитку стійких моральних знань / переконань, моральних почуттів та емоцій і навичок моральної поведінки, що відображається на становленні моральної самосвідомості особистості.); «моральне виховання» (спроєктована в освітньому середовищі цілеспрямована взаємодія морального змісту між педагогом і здобувачами освіти, що полягає у формуванні моральних цінностей шляхом застосування ефективного педагогічного інструментарію); «формування моральних цінностей» (наскрізний процес, що ґрунтується на взаємодії всіх суб’єктів закладів загальної середньої освіти і полягає у становленні моральної самосвідомості на основі врахування мотиваційного, пізнавального й діяльнісного компонентів моральних цінностей як моральних орієнтирів формування особистісної компетентності), які є концептуальною основою формування моральних цінностей в шкільній освіті. Подальшого розвитку набули положення аксіологічного (самовдосконалення й самореалізація особистості), системного (цілісний розгляд явищ у взаємозв’язку), діяльнісного (організація освітнього процесу здобувача загальної середньої освіти), діалогічного (гуманістична взаємодія учасників освітнього процесу), компетентнісного (компетентнісно орієнтована освіта) та культурологічного (методологічна основа сучасної освіти) підходів. Практичне значення дослідження полягало в розробленні та впровадженні в практику закладів загальної середньої освіти єврейських громад книги для літературного читання в початковій школі «Читанка» (2-й клас), апробації моделі формування моральних цінностей у здобувачів освіти в шкільному середовищі на прикладі досвіду Ізраїлю з імплементацією в українську шкільну освіту, розробленні опитувальника «Навігатор моїх моральних цінностей (НММЦ)», що стане в пригоді практичним психологам і соціальним педагогам закладів загальної середньої освіти для визначення сформованості моральних цінностей у здобувачів освіти. Матеріали дисертації можуть бути використані у процесі професійної підготовки майбутніх учителів у закладах вищої освіти та впровадженні теоретичного і практичного матеріалу, джерельної бази дослідження у зміст лекційних та практичних занять із курсів «Педагогіка», «Історія педагогіки», «Порівняльна педагогіка», «Основи педагогічної майстерності», «Теорія та методика виховання».^UThe thesis is the first to provide a scientific generalization of the problem of the formation of moral values in Israeli school education. The study is devoted to the formation of personal and social competence of students in the context of the formation of a morally oriented personality, capable of ensuring a full life in the social environment. The purpose of the research involved a theoretical analysis of the process of formation of moral values in school education in Israel and the development and justification of a model of formation of moral values by using the experience of Israel with implementation in general secondary education institutions of Ukraine. The thesis is the first to carry out a historical and pedagogical analysis of the development of the Israeli school education system; identifies common and different in the formation of moral values in Israeli and Ukrainian school education; defines the essence of the concept of “formation of moral values in school education” (“a cross-cutting process based on the interaction of all subjects of the educational process and consists in the formation of moral consciousness based on the consideration of the motivational, cognitive and activity components of moral values as moral guidelines of the formation of moral values in school education”). The stages of formation of moral values in school education are established: motivational and stimulating, content and procedural, educational and organizational). A model of the formation of moral values of students in the school environment has been developed and substantiated on the example of Israeli experience with implementation in Ukrainian school education, which outlines the structural components of moral values (motivational, cognitive, and activity); the principles of formation of moral values in school education (humanism, systematicity, consistency, continuity) have been determined; pedagogical conditions for the formation of moral values in the school environment (stimulation of positive motivation of subjects of education) have been characterized. On the basis of the theoretical analysis, the author clarifies and expands the content of key concepts: “moral values” (a multidimensional socio-psychological phenomenon, the essence and formation of which is considered as a personal formation, which is expressed in the observance of moral norms and moral principles accepted in society on the basis of the development of stable moral knowledge/beliefs, moral feelings and emotions and skills of moral behavior, which is reflected in the formation of moral consciousness of the individual); “moral education” (purposeful interaction of moral content between the teacher and students in the educational environment); “moral education” (purposeful interaction of moral content between the teacher and students in the educational environment) (a cross-cutting process based on the interaction of all subjects of general secondary education institutions and consisting in the formation of moral consciousness based on the motivational, cognitive and activity components of moral values as moral guidelines for the formation of personal competence), which are the conceptual basis for the formation of moral values in school education. The provisions of the axiological (self-improvement and self-realization of the individual), systemic (holistic consideration of phenomena in interconnection), activity (organization of the educational process of a general secondary education student), dialogical (humanistic interaction of participants in the educational process), competence (competence-based education) and cultural (methodological basis of modern education) approaches were further developed. The practical significance of the study was the development and implementation of a book for literary reading in primary school “Chytanka” (2nd grade) in the practice of general secondary education institutions of Jewish communities, testing the model of formation of moral values in students in the school environment on the example of Israeli experience with implementation in Ukrainian school education, development of the questionnaire “Navigator of my moral values (NMV)”, which will be useful for practical psychologists and social educators of general secondary education institutions for the development of moral values. The materials of the thesis can be used in the process of professional training of future teachers in higher education institutions and the introduction of theoretical and practical material, the source base of the study in the content of lectures and practical classes in the courses “Pedagogy”, “History of Pedagogy”, “Comparative Pedagogy”, “Fundamentals of Pedagogical Skills”, “Theory and Methods of Education”.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Будівництво   
3.

Ал-Заідіеен Слеіман 
Вишукування раціональних транспортно-планувальних рішень пішохідних зон у центрах міст Іорданії (на прикладі міста Амман): Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.20 / Ал-Заідіеен Слеіман ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Розроблено містобудівну класифікацію пішохідних зон (ПЗ) з урахуванням кліматичних та інших особливостей міст Іорданії. Виявлено фактори, які впливають на ефективність функціонування ПЗ, визначено їх кількісні показники. Встановлено регресійні залежності між кількістю дорожньо-транспортних пригод і довжиною вулично-дорожньої мережі (ВДМ), що дозволяють прогнозувати дані показники. Розроблено математичну модель розподілу руху пішоходів на заданій планувальній структурі ВДМ; комп'ютерну програму забезпечення моделювання руху транспорту у районах міста, що дозволяє обчислити доцільність запровадження пішохідних зон на існуючій ВДМ; програмне забезпечення для розв'язання задачі безпечного переходу пішоходами магістралей, що оточують пішохідні зони; укрупнений алгоритм проектування і запровадження пішохідних зон в центрах міст Іорданії (на прикладі м.Амман) з урахуванням нових нормативів і економічних показників; створено математичні моделі та програмне забезпечення для розв'язання задач оптимізації розміщення пішохідних зон у центрах міст і розрахунки параметрів їх функціонування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н820.5
Шифр НБУВ: РА310732 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Алієва З. К. 
Азербайджансько-українські літературно-куль­турні взаємини другої половини ХХ – початку ХХІ століття: імагологічний дискурс. / З. К. Алієва. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації на основі широкої джерельної бази (художня література, публіцистика, наукові статті, переклади тощо) та наукових публікацій висвітлено становлення й розвиток азербайджансько-українських літературно-культурних взаємин у контексті розвитку національних і світового літературного процесу. Уперше до наукового обігу залучено значний масив маловідомих наукових студій, перекладів, переосмислено і проінтерпретовано творчість найбільш репрезентативних азербайджанських письменників: М. Ф. Ахундова, К. Закіра, Ґ. Нізамі, М. Фізулі, С. Шірвані та інших, а також дитячих письменників: Х. Алібейлі, С. С. Ахундова, Р. Ефендієва, Ф. Кочарлінського, А. Сіххата, І. Тапдига, З. Халіла, А. Шаіка та ін. У дисертації досліджено, проаналізовано й узагальнено взаємини азербай­джанської та української літератур від ХІХ – до початку ХХІ ст. Це дало змогу представити азербайджансько-українські літературні, перекладацькі й наукові контакти як цілісний процес, якому притаманні такі ознаки, як діалогічність між культурами й літературами, тяглість і довготривалість, синкретичність. Імагологічні образи в українському й азербайджанському культурно-літературному дискурсах є цілісними, інтегрованими. Вони позначені також такою характеристикою як усталеність, але й, водночас, динамічно розвиваються упродовж ХХ ст. Імагологічні образи поширювалися за посередництва записок мандрівників, листування, наукових праць, прози різних жанрів (історичний, пригодницький романи тощо), поезії (від класичних взірців – до маловідомих для української літератури, як-от рубаї, туюг, газель, пантун, мухтамілат, мурабба та ін.), листування, перекладів, есеїстики, публіцистики тощо.^UThe dissertation on the basis of a wide source base (fiction, journalism, scientific articles, translations, etc.) and scientific publications highlights the formation and development of Azerbaijani-Ukrainian literary and cultural relations – in the context of national and world literary process.Three periods in the development of Azerbaijani-Ukrainian literary relations are analyzed, described and characterized. The dissertation highlights the key trends in the development of national literatures at each stage, establishes the typological similarity and describes the distinctive features of the literary processes in Ukraine and Azerbaijan. For the first time, a large array of little-known scientific studies, translations, rethinking and interpreting the works of the most representative Azerbaijani writers: Nizami, Fuzuli, S. Shirvani, K. Zakir, M. Akhundov, etc., as well as children's writers A. Shaik, R. E. , F. Kocharlinsky, A. Sikhkhat, M. Akhundov, I. Tapdyga, H. Alibeyli, Z. Khalil, who in different ways entered the cultural and literary environment of Ukraine, although they were not researched and translated into Ukrainian.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Александрова Г.О. 
Поетика художньої прози В. Будзиновського: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Г.О. Александрова ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено поетику художньої прози В. Будзиновського. Розкрито жанрово-тематичні, сюжетно-композиційні особливості, психологізм і стильові домінанти малої прози письменника. В оповіданнях, новелах та "образках" автора відображено життя та побут сучасного йому суспільства, галицької інтелігенції. Епіка В. Будзиновського, грунтуючись на реалістичних принципах, відзначається взаємодією елементів поетики імпресіонізму, натуралізму, екзистенціалізму, що було характерно для українського літературного процесу наприкінці XIX - початку XX ст. Історичні повісті митця презентують поетизацію козацького минулого. Акцентовано на майстерності письменника у поєднанні історичного факту та вимислу, на його прагненні задовольнити духовні запити зображуваної епохи, взаємодії художньо-дослідницького та пригодницького начал, патріотично-виховному та національно-державницькому спрямуванні повістей В. Будзиновського. Визначено специфіку хронотопу як відбиття загальних філософських уявлень автора про зображувану ним епоху козаччини та її проекцію у позачасовому масштабі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Будзиновський В. +
Шифр НБУВ: РА361648

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Афонін М. О. 
Вдосконалення технологічних процесів перевезення небезпечних вантажів з врахуванням фактора людини / М. О. Афонін. — Б.м., 2019 — укp.

Основним завданням дисертаційної роботи є врахування фактора людини у формуванні маршрутів доставки небезпечних вантажів, які визначають умови безпечного виконання технологічного процесу перевезень.Проведено експериментальні дослідження зміни показників функціонального стану водіїв різних вікових та соціонічних груп за різної складності дорожніх умов під час перевезення небезпечних вантажів другого класу в населеному пункті та за його межами.Вдосконалено методику визначення рівнів ризику настання дорожньо-транспортних пригод та оцінки їх наслідків з врахуванням особливостей маршруту перевезень, умов руху та функціонального стану водіїв для здійснення перевезень в межах населеного пункту та автомобільними дорогами.Розроблено алгоритм проектування розвізних маршрутів небезпечних вантажів із врахуванням умов руху та функціонального стану водія. Його використання дозволяє формувати елементи технологічного процесу перевезення небезпечних вантажів за критерієм мінімальних ризиків, які відображаються у виборі напрямків руху із меншою складністю дорожніх умов, що є більш доцільним ніж проектування маршрутів за критеріями мінімальної відстані.^UThe main task of this paper is taking into account the human factor in the formation of dangerous goods transportation routes, which determine the conditions for safe implementation of the technological process of transportation. Experimental researches of change of indicators of functional state of drivers of different age and socionic groups were carried out under different complexity of road conditions during transportation of dangerous goods of the second class in the settlement and beyond.The algorithm of design of dangerous goods freight routes was developed taking into account the driving conditions and the functional state of the driver. Its use allows to form elements of technological process of dangerous goods transportation by the criterion of minimal risks, which are reflected in the choice of directions with less road conditions complexity, which is more expedient than the design of routes by the the minimum distance criteria.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Бєлов Д. О. 
Український комікс: бібліотечно-інформаційний вимір. / Д. О. Бєлов. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено дослідженню українського коміксу в бібліотечно-інформаційному середовищі. Дослідження грунтується на розкритті особливостей розвитку коміксової культури в Україні з позицій книгознавства та бібліотекознавства.Наукова новизна дослідження полягає у виокремленні етапів розвитку українського коміксу на тлі загальної еволюції коміксу як інформаційного продукту; у висвітленні сучасного стану розвитку коміксів в Україні, їх жанрової та видової багатоманітності; в обґрунтованні поняття імерсивного коміксу та перспектив таких інформаційних продуктів в Україні; в узагальненні вітчизняного і зарубіжного досвіду бібліотечного сервісу, організованого навколо коміксів як інформаційних продуктів, і окресленню перспектив напрямів його розвитку в Україні.Виявлено, що специфіка коміксу як інформаційного продукту, смислове наповнення якого виражається за допомогою вербально-іконічного інструментарію – зображення і вербалізованого тексту, – обумовлює його синкретичну природу і пояснює увагу до коміксу як з боку літературознавців і мовознавців, так і мистецтвознавців і культурологів. Крім того, комікс можна віднести як до періодичних видань, так і до книжкової продукції, що робить його предметом дослідження у вимірі журналістики і видавничої справи. Водночас, будучи багатофункціональним і унікальним інформаційним продуктом, комікс досі не став предметом вивчення для книгознавців і бібліотекознавців. Дослідження коміксів з позицій інформаційної, бібліотечної та архівної справи відсутні, що доводить актуальність обраної теми дисертації.З позицій бібліотекознавства і книгознавства обґрунтовано відмінність понять «український комікс» і «комікс в Україні», з урахуванням критеріїв україніки запропоновано поняття українського коміксу як видання коміксової продукції будь-якого жанру і спрямованості, видане на теренах України та/або українською мовою (що не є перекладом іншомовних творів), українського авторства та про Україну. Визначено і охарактеризовано етапи розвитку українського коміксу.Виявлено жанрово-видове урізноманітнення коміксів в Україні, обґрунтовано наявність таких видів коміксів, як: пригодницько-історичний; супергероїка; фентезі, наукова фантастика; комікс для дітей; гумористичний; сучасний роман; кримінальний; освітній.Доведено, що поширення інтернет-технологій і, зокрема, технологій «розширеної реальності» та їх впровадження у виробництво коміксів спричинило трансформацію цього виду інформаційного продукту і появу інноваційних форматів цих видань – веб-коміксів та імерсивних коміксів, специфікою яких є нелінійність і ефект занурення. В імерсивних коміксах поряд із традиційними вербальним і графічним компонентами з'являється додатковий – імерсивна технологія, без якої коректне сприйняття тексту неможливе. Виробництво імерсивних коміксів потребує співпраці письменників, ілюстраторів, авторів і видавців з виробниками програмного контенту, що обумовлює його проєктний формат. Водночас зростання кількості таких проектів і готовність спільноти і провідних компаній – виробників контенту вкладати в них кошти засвідчує перспективність такого виду продукту і його упевнене майбутнє.З'ясовано, що основними компонентами сформованого навколо коміксів комплексного бібліотечного сервісу в установах України є: організація просвітницьких заходів, присвячених коміксам; інформування про надходження коміксів до бібліотеки; організація виставок коміксів; складання рекомендаційних списків і підготовка бібліографічних покажчиків; презентація окремих видань і організація зустрічей з авторами і видавцями коміксів; проведення воркшопів і майстер-класів, організація конкурсів. Доведено, що, будучи предметом діяльності бібліотекарів, комікс також слугує їм ефективним інструментом для вирішення просвітницьких, соціальних і вузькопрофесійних завдань із популяризації бібліотечної професії і бібліотечної справи. Обґрунтовано перспективні напрями вдосконалення сформованого навколо коміксів вітчизняного бібліотечного сервісу, серед яких: створення спеціальних колекцій коміксів; участь у проєктах зі створення коміксів із використанням зображень, що містяться в документах з фондів бібліотек; зважаючи на те, що комікси є частиною історико-культурної спадщини України, формування присвячених коміксам розділів у електронних бібліотеках «Україніка» та «Культура України», що сприяло б вирішенню завдань не лише забезпечення широкого доступу до тих коміксових видань, які зберігаються в бібліотеках, а й популяризації вітчизняної коміксової спадщини за кордоном; створення корпоративної бібліотечної бази даних коміксів та графічних романів.Ключові слова: комікс, графічна історія, інформаційний продукт, імерсивні технології, меді-продукт, візуальна комунікація, бібліотечно-інформаційний вимір, комунікація, адаптація, комікс-культура, український комікс.^UThe dissertation is devoted to the research of Ukrainian comics in the library and information environment. The study is based on the discovery of the peculiarities of the development of comic culture in Ukraine from the standpoint of bibliography and library science.The scientific novelty of the study is to highlight the stages of development of Ukrainian comics against the background of the general evolution of comics as an information product; in highlighting the current state of development of comics in Ukraine, their genre and species diversity; in substantiation of the concept of immersive comics and prospects of such information products in Ukraine; in generalizing the domestic and foreign experience of the library service organized around comics as information products, and outlining the prospects of its development in Ukraine.It was found that the specificity of comics as an information product, the semantic content of which is expressed through verbal-iconic tools - images and verbalized text - determines its syncretic nature and explains the attention to comics by literary critics and linguists, art critics and culturologists. In addition, comics can be attributed to both periodicals and books, which makes it the subject of research in the dimension of journalism and publishing. At the same time, being a multifunctional and unique information product, comics has not yet become a subject of study for bibliologists and librarians. There are no studies of comics from the standpoint of information, library and archival affairs, which proves the relevance of the chosen topic of the dissertation.From the standpoint of library science and bibliography, the difference between the concepts of "Ukrainian comics" and "comics in Ukraine" is substantiated, taking into account the criteria of Ukrainian, the concept of Ukrainian comics is is a translation of foreign works), Ukrainian authorship and about Ukraine.The stages of development of Ukrainian comics are determined and characterized.The genre-types of diversification of comics in Ukraine are revealed, the existence of such types of comics as: adventure-historical is substantiated; superhero; fantasy, science fiction; comics for children; humorous; modern novel; criminal; educational.It is proved that the spread of Internet technologies and, in particular, augmented reality technologies and their introduction into comic production has led to the transformation of this type of information product and the emergence of innovative formats of these publications - web comics and immersive comics, which are nonlinear and immersive. In immersive comics, in addition to the traditional verbal and graphic components, there is an additional - immersive technology, without which the correct perception of the text is impossible. The production of immersive comics requires the cooperation of writers, illustrators, authors and publishers with producers of software content, which determines its design format. At the same time, the growing number of such projects and the willingness of the community and leading content companies to invest in them testifies to the prospects of this type of product and its secure future.It was found that the main components of the complex library service formed around comics in the institutions of Ukraine are: the organization of educational activities dedicated to comics; informing about the arrival of comics in the library; organization of comic book exhibitions; compilation of recommendation lists and preparation of bibliographic indexes; presentation of individual publications and organization of meetings with comic book authors and publishers; conducting workshops and master classes, organizing competitions. It has been proved that, being the subject of librarians' activities, comics also serve them as an effective tool for solving educational, social and narrow professional tasks of popularizing the library profession and library business.Perspective directions of improvement of the domestic library service formed around comics are substantiated, among which: creation of special collections of comics; participation in projects for the creation of comics using images contained in documents from library collections; Considering that comics are a part of the historical and cultural heritage of Ukraine, the formation of chapters on comics in the electronic libraries "Ukraine" and "Culture of Ukraine", which would help solve problems not only providing wide access to comics published in libraries, but also the promotion of domestic comic heritage abroad; creation of a corporate library database of comics and graphic novels.Keywords: comics, graphic history, information product, immersive technologies, media product, visual communication, library and information dimension, communication, adaptation, comic culture, Ukrainian comics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Бичков В. В. 
Медико-соціальне обгрунтування організації надання екстреної медичної допомоги на догоспітальному етапі постраждалим у дорожньо-транспортних пригодах в умовах великого міста: автореф. дис. ... д-ра мед. наук : 14.02.03 / В. В. Бичков ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л. Шупика. — К., 2011. — 35 с. — укp.

Досліджено динаміку ДТП з медичними наслідками у Києві впродовж 1999 - 2008-х рр., показано закономірність їх виникнення, проаналізовано роботу системи екстреної медичної допомоги постраждалим на догоспітальному етапі у Києві, виявлено головні проблеми й ідентифіковано найбільш значущі чинники організаційного та ресурсного характеру, що сприяли високій смертності постраждалих. Проведено соціологічне дослідження, під час якого встановлено відношення респондентів до рівня надання екстреної медичної допомоги постраждалим у ДТП. Розроблено автоматизовану інформаційну систему в складі бази даних випадків ДТП з медичними наслідками та підсистеми аналізу їх динаміки. Обгрунтовано та розроблено удосконалену структурно-функціональну схему управління наданням такої допомоги, шляхи підвищення рівня підготовки учасників дорожнього руху, працівників ДАІ та швидкої медичної допомоги, розроблено "Паспорти ризику" зон міста з великим ризиком виникнення ДТП. Запропоновано систему індикаторів ефективності діяльності служби, доведено її медичну та соціальну ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)232
Шифр НБУВ: РА380556 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Бойнік А.Б. 
Теоретичні основи ефективної експлуатації систем керування загороджувальними пристроями: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.22.20 / А.Б. Бойнік ; Укр. держ. акад. залізнич. трансп. — Х., 2003. — 35 с.: рис., табл. — укp.

Установлено кореляційні залежності взаємозв'язку між виникненням дорожньо-транспортних пригод (ДТП), затримками транспортних засобів та інтенсивністю їх руху й небезпечними помилками водіїв, чергових щодо переїзду, небезпечних відмов елементів систем керування (СК) загороджувальними пристроями (ЗП). Розроблено моделі функціонування переїздів за критеріями безпеки руху та пропускної спроможності, які дають змогу достовірно оцінювати їх ефективність за різних параметрів руху транспорту та виникнення дестабілізуючих чинників. Наведено модель небезпечного впливу КД на процес функціонування СК ЗП. Запропоновано імітаційну модель функціонування переїздів з різними СК ЗП для машинного (комп'ютерного) експерименту з метою дослідження транспортних затримок за умов стаціонарного та нестаціонарного режимів руху транспорту. Науково обгрунтовано концепцію удосконалення СК ЗК небезпечних об'єктів залізничного транспорту. Розвинуто метод оцінки безпеки залізничних переїздів різних категорій з урахуванням їх завантажування, який дає змогу комплексно визначити фактичні та межові показники безпеки. Вдосконалено модель прогнозування стану з використанням приватного алгоритму екстраполяції, використання якої сприяє переходу технологічного обслуговування на раціональний принцип - залежно від технічного стану. Розвинуто принципи ефективного керування ЗП залізничних переїздів, станційних технологічних колій навантаження-вивантаження та пунктів технічного обслуговування рухомого складу, а також виробничих приміщень з в'їздом-виїздом маневрових поїздів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О211-048.173 +
Шифр НБУВ: РА326132

Рубрики:

      
10.

Борисова Т.С. 
Лінгвостилістичні засоби створення образу стереотипного персонажа (на матеріалі англомовної пригодницької прози ХІХ - ХХ ст.): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Т.С. Борисова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечнікова. — О., 2002. — 20 с. — укp.

Вивчено діагностичні засоби створення образу стереотипного персонажа пригодницького художнього твору. Встановлено, що характеристики, або ознаки - критерії стереотипності персонажа - поділено на зовнішні та етичні. Дані ознаки складаються з авторських оцінок та повторюються в різних творах одного жанру. Залежно від однозначно меліоративного або пейоративного оцінного ставлення автора до діючих осіб, яке є характерною рисою роману пригод, можна виділити два основні типи стереотипного персонажу - Герой та Антагоніст. Розглянуто закономірності використання та організації формалізованих мовних одиниць в портретних описах, на підставі чого розроблено константні лексичні структури стереотипних образів. Стереотипи позитивного та негативного персонажів зумовили нетільки формалізацію лексики, але лейтмотивне використання шаблонних стилістичних виразних засобів у межах одного твору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-31 + Ш401.17 + Ш5(0)943.21-34 +
Шифр НБУВ: РА322203

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Будугай О.Д. 
Пригодницько-шкільна повість для дітей 1960 - 1980-х років: жанрові особливості (О.Огульчанський, Б.Комар, А.Давидов): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.Д. Будугай ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2007. — 20 с. — укp.

У світоглядному, естетичному, композиційно-сюжетному, образному, хронотопічному та мовностилістичному аспектах визначено жанрові особливості різновиду пригодницько-шкільної повісті. Запропоновано термін "пригодницько-шкільна повість" з урахуванням, у разі його тлумачення, українських і зарубіжних традицій формування цього жанрового різновиду, а також типологічної спорідненості повістей. У контексті українського літературного процесу 1960 - 1980-х рр. зроблено аналіз пригодницько-шкільних повістей для дітей О.Огульчанського, Б.Комара, А.Давидова. Здійснено сучасну реінтерпретацію пригодницько-шкільних повістей даного періоду, в ідейному змісті яких втілені загальнолюдські цінності та специфіка української ментальності. Запропоновано розглядати пригодницько-шкільну повість як діалог прози для дітей та педагогіки. На підставі аналізу архівних матеріалів уточнено окремі факти життя та творчості дитячих письменників, висвітлено історію написання та видання маловідомих повістей, їх роль в українському літературному процесі. Виявлено та проаналізовано специфіку читацької рецепції досліджених повістей. Визначено тенденцію розвитку даного жанрового різновиду в сучасному літературному процесі. Систематизовано та доповнено результати досліджень вітчизняних і зарубіжних науковців стосовно теорії жанрів, жанрових різновидів середньої прози.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)6-334 +
Шифр НБУВ: РА354180

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Валуєва Н.М. 
Рецепція англійської класичної літератури і масової літератури в детективному циклі Б. Акуніна "Пригоди Ераста Фандоріна": автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / Н.М. Валуєва ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2008. — 20 с. — укp.

Вивчено детективну творчість Б.Акуніна (романи, повісті, оповідання, які входять до циклу "Пригоди Ераста Фандоріна"), типологічну збіжність і генетичні зв'язки його детективів з англійською класичною та масовою літературою. На підставі результатів дослідження показано, що у "фандорінському циклі" відчутна рецепція високої класичної англійської літератури, а також використання письменницького досвіду А.Конан Дойля, А.Крісті, Г.Честертона й інших англійських письменників. У детективах Б.Акуніна прецедентні тексти трансформуються, іноді пародіюються, ускладнюються низкою оригінальних сюжетних ліній. Домінування "цитатно-ремінісцентної" моделі сюжетобудови - явище, характерне для сучасної літератури в цілому, пов'язане з перекодуванням "свого" та "чужого", а також з одночасною орієнтацією на елітарного та масового читача. Для форми міжкультурного діалогу, що здійснюється у романах Б.Акуніна, притаманні безпосереднє продовження традицій та їх іронічне переосмислення, коли прецедентні тексти, що легко розпізнаються читачем, набувають нових значень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)-318.3 + Ш5(4РОС)6-4 Акунін, Б. 534 +
Шифр НБУВ: РА358601

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Ветрогон О.А. 
Підвищення точності результатів експертизи швидкості при дорожньо-транспортній пригоді: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / О.А. Ветрогон ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2009. — 21 с. — укp.

Запропоновано енергетичний підхід для обчислення швидкості автомобіля у разі дорожньо-транспортної пригоди (ДТП), заснований на визначенні його кінетичної енергії до зіткнення за величиною деформації ушкодженої конструкції. Вперше одержано скінченноелементну модель реконструкції процесу деформації автомобільної конструкції у разі ДТП, що дозволяє точно описати обернений процес для складних геометричних форм. Запропоновано новий метод подання геометричних, фізичних та експлуатаційних властивостей автомобіля, що дозволяє моделювати його поведінку за екстремальних умов експлуатації. Встановлено, що методика експертизи швидкості у разі ДТП, яка базується на скінченноелементному моделюванні, дозволяє одержати похибку визначення швидкості автомобіля до зіткнення менш 7 %. Науково обгрунтовано методику експертизи швидкості автомобіля у разі ДТП, яка базується на числовому аналізі результатів вимірювань величини ушкодження конструкції автомобіля, що дозволяє автоматизувати процес одержання результатів експертизи, а також знижує похибки суб'єктивного характеру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х893.9(4УКР)413.91 +
Шифр НБУВ: РА368469

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Глотова І. В. 
Жанрово-стильові особливості прози Є. Гуцала: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 / І. В. Глотова ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. — Д., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто жанрово-стильові закономірності прозового доробку Є. Гуцала з огляду на багатовекторність художнього відтворення внутрішньо-екзистенційних рефлексій як основної риси творчої індивідуальності митця. Досліджено літературознавчі праці та визначено концептуальні аспекти авторського модусу національного світосприйняття. З'ясовано особливості моделювання структурних ознак малої прози через динаміку взаємозалежних компонентів рефлексії, спогаду та пейзажу. Розкрито роль лірико-психологічного, рефлексивно-споглядального й експериментального філософсько-пригодницького осягнення дійсності у великих прозових формах, досліджено вплив основоформувального новелістичного мислення на великі прозові форми. Обгрунтовано вплив постмодерної естетики та проблематики на прикладі еротичної прози автора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Гуцало Є. П. 534
Шифр НБУВ: РА373239 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Годованюк Г.В. 
Визначення параметрів руху літального апарату під час розслідування авіаційних подій: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.09 / Г.В. Годованюк ; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Розроблено методику та алгоритми достовірної оцінки кінематичних параметрів у просторовому русі повітряних суден. Задача оцінки параметрів зведена до розв'язання задачі послідовної умовної параметричної оптимізації. На прикладі аналізу авіаційної пригоди, що відбулась при посадці літака, була підтверджена працездатність і ефективність розробленого алгоритму. Запропоновано модифікацію нелінійного фільтра Калмана, що дозволяє визначити оцінки як вхідних, так і вихідних перемінних при наявності у вимірах аддитивних похибок у вигляді нормальних випадкових процесів. Розроблено метод і алгоритм оцінки посадочної маси і центрування літака при посадці на основі даних засобів об'єктивного контролю і використання процедур математичного моделювання. Працездатність підтверджується на прикладі аналізу конкретної авіаційної події.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-015

Рубрики:

      
16.

Дідківський В. М. 
Становлення та розвиток системи публічного управління безпекою комерційного автомобільного транспорту в сучасній Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / В. М. Дідківський. — Б.м., 2023 — укp.

Актуальність дослідження насамперед зумовлена великими як людськими втратами, так і фінансовими збитками на рівні власних статків особи, членів його сім’ї, суб’єктів господарської діяльності, інших установ та організацій, а також значних фінансових збитків держави внаслідок дорожньо­транспортних пригод за участю комерційного автомобільного транспорту, що спонукало до розроблення науково обґрунтованих практичних рекомендацій реформування діючої системи управління безпекою комерційного автомобільного транспорту в Україні, ураховуючи євроінтеграційний вектор розвитку нашої держави.У межах дисертації досліджено структуру управління безпекою на комерційного автомобільного транспорту, систему органів влади, які мають владні повноваження в цій сфері, порядок їх взаємодії, обмін інформацією та координацію спільних зусиль, розподіл повноважень між ними; проаналізовано стан розвитку електронних систем та запровадження сучасних технологій,технічного оснащення і технологічного забезпечення. Розглянуто стратегічні напрями розвитку публічного управління безпекою на комерційного автомобільного транспорту, джерела, порядок та обсяги фінансування заходів безпеки дорожнього руху, ефективність державного стратегічного планування в частині розвитку безпеки комерційного транспорту; визначено шляхидосягнення поставлених цілей, ураховуючи найкращі практики країн Європейського Союзу та вимоги регламентів і директив, передбачених Угодою про асоціацію. Проведено дослідження в напрямі реформування системи забезпечення безпеки дорожнього руху без акцентування уваги на такі загрози, як природні чинники, екологічна небезпека, кримінальні дії стосовно пасажирів і вантажів третіми особами (незаконні втручання у діяльність комерційного автомобільного транспорту).^UThe relevance of the research is primarily due to large human and financial losses at the level of personal savings (family members), business entities, other institutions and organizations, as well as significant financial losses of the state due to road accidents, involving commercial road transport.The dissertation analyzes the structure of safety management in commercial road transport, the system of authorities with relevant power in this area and the form of their interaction, exchange of information and coordination of joint efforts, distributionof powers among them, the condition and state of electronic systems and modern technologies, technical equipment and technological support, strategic directions of development of public safety management on commercial automobile transport, sources, procedure and volumes of financing of road safety measures, the effectiveness of national strategic planning in the development of commercial transport safety, the ways of achieving these goals, taking into account the best practices of the European Union countries and the requirements of regulations and directives provided for in the Association Agreement. Research conducted in the direction of urgency to ensure road safety, without focusing on such threats as natural factors, environmental hazards, criminal actions against passengers and goods by third parties (illegal interference in the activities of commercial road transport).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Дем'яненко А. М. 
Організаційно-педагогічні умови правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях / А. М. Дем'яненко. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі представлено аналіз науково-теоретичних підходів до вивчення проблеми правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях, які висвітлено в філософській, правовій, психологічній, соціологічній, педагогічній літературі. Виявлено сутність та розкрито специфіку процесу правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях. Доведено, що під поняттям «правова вихованість підлітка в громадських об'єднаннях» слід розуміти результат процесу правового виховання (як цілеспрямованого, так і природного), що здійснюється за допомогою впливу громадських об'єднань у взаємодії із державними інституціями та родиною. Правова вихованість підлітка є здатністю особистості оволодівати правовими знаннями, підвищувати мотивацію до служіння суспільству, визнавати правила правомірної поведінки та керуватися ними у відповідних правових ситуаціях. У дослідженні обстоюється думка про те, що така здатність має морально-правову базу: ідеї державотворення, соціального єднання та взаємодії з іншими представниками на засадах визнання прав і свободи людини в дусі міжнародного та національного законодавства.Порушена проблема актуалізована такими суперечностями:– між потребою розбудови громадянського суспільства в Україні на правових засадах та недостатнім вивченням можливостей і досвіду правового виховання особистості в громадських об'єднаннях; – між практиками правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях та необхідністю покращення їх ефективності шляхом розроблення організаційно-педагогічних умов, які можна впровадити в роботу таких організацій;– між необхідністю орієнтації позаосвітніх соціальних спільнот на розвиток правової вихованості підлітків та недостатнім рівнем науково-методичного забезпечення процесу правового виховання в позашкільному середовищі;– між необхідністю врахування особистих прагнень підлітків до правового виховання на засадах цінностей справедливості, свободи, поваги до людини, відповідальності та незначною корегентністю його організаційно-педагогічних умов.Визначено наукову новизну та теоретичну значущість наукової праці, які полягають у тому, що:уперше: комплексно концептуалізовано потенціал, можливості та межі громадських об'єднань у правовому вихованні підлітків; визначено та обґрунтовано три організаційно-педагогічні умови правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях (застосування аксіологічних ідей та концепцій філософії правового виховання, правової педагогіки у вихованні підлітків; організація когнітивно-комунікативної взаємодії і спілкування як засобу підвищення рівня правової вихованості підлітків у громадських об'єднаннях; урахування вікових особливостей та світоглядно-ціннісних змін підлітків, які «вростають» у правову культуру суспільства);уточнено: теоретичне положення про зміст і структуру правової вихованості підлітків у громадських об'єднаннях;виявлено: критерії, показники та рівні правової вихованості підлітків у громадських об'єднаннях; уведено в науковий обіг: факт наявності впливових чинників, що зумовлюють особливості організації процесу правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях;дістали подальшого розвитку: зміст, загальні і специфічні принципи, форми і методи правового виховання підлітків у громадських об'єднаннях. Практичне значення дисертаційного дослідження в можливості створення методологічної бази освітніх проєктів на засадах теоретичних положень роботи для організаційно-методичного супроводу процесу правового виховання підлітків у закладах позашкільної освіти, доповнення концепції громадянської освіти та концепції неформальної освіти. Матеріали дисертації можуть бути використані для проведення правових заходів, акцій, занять із підлітками в різних громадських об'єднаннях, для оцінювання рівня правової вихованості підлітків у цих організаціях, розширення практикумів із правової педагогіки, а також під час викладання дисциплін «Основи правових знань», «Правознавство» у закладах вищої освіти. Розроблена методика оцінювання правовиховної роботи з підлітками може застосовуватися керівниками громадських об'єднань для ухвалення рішень щодо покращення цього напряму виховання. Матеріали та узагальнені результати дослідження стануть у пригоді працівникам позашкільних закладів освіти для укладання спецкурсів та експериментальних програм тощо.^UThe paper presents an analysis of scientific and theoretical approaches to the study of the problem of legal education of adolescents in public associations, which are covered in philosophical, legal, psychological, sociological, pedagogical literature. The essence and specifics of the process of legal education of adolescents in public associations are revealed. It is proved that the concept of «legal education of adolescents in public associations» should be understood as the result of the process of legal education (both targeted and natural), carried out through the influence of public associations in cooperation with government agencies and families. Adolescent legal education is the ability of an individual to acquire legal knowledge, increase motivation to serve society, recognize the rules of lawful conduct and be guided by them in relevant legal situations. The study argues that this ability has a moral and legal basis: the ideas of statehood, social cohesion and interaction with other representatives on the basis of recognition of human rights and freedoms in the spirit of international and national law.The raised problem is actualized by the following contradictions:- between the need to build civil society in Ukraine on a legal basis and insufficient study of opportunities and experience of legal education of the individual in public associations;- between the practices of legal education of adolescents in public associations and the need to improve their effectiveness by developing organizational and pedagogical conditions that can be implemented in the work of such organizations;- between the need of non-educational social communities to focus on the development of legal education of adolescents and the insufficient level of scientific and methodological support of the process of legal education in extracurricular environment;- between the need to take into account the personal aspirations of adolescents to legal education on the basis of the values of justice, freedom, respect for man, responsibility and compliance with the coherence of their organizational and pedagogical conditions.The scientific novelty and theoretical significance of scientific work are determined:for the first time: the potential, opportunities and limits of public associations in the legal education of adolescents are comprehensively conceptualized; three organizational and pedagogical conditions of legal education of adolescents in public association are identified and substantiated (application of axiological ideas and concepts of philosophy of legal education, legal pedagogy in education of adolescents; organization of cognitive-communicative interaction and communication as a means of improving legal education of adolescents in public organizations; taking into account age characteristics, worldview and value changes of adolescents which «grow inwards» the legal culture of society);clarified: theoretical position on the content and structure of legal education of adolescents in public associations;identified: criteria, indicators and levels of legal education of adolescents in public associations;taken into the scientific field: the fact of the presence of influential factors that determine the peculiarities of the organization of the process of legal education of adolescents in public associations;got further development in: content, general and specific principles, forms and methods of legal education of adolescents in public associations. The practical significance of the thesis in the possibility of creating a methodological base of educational projects based on theoretical principles for organizational and methodological support of the process of legal education of adolescents in out-of-school education, supplementing the concept of civic education and non-formal education. The thesis materials can be used for legal events, actions, classes with adolescents in various public associations, to assess the level of legal education of adolescents in these organizations, expanding workshops on legal pedagogy, as well as when teaching disciplines «Fundamentals of Legal Knowledge», «Jurisprudence» in higher education institutions. The developed methodology for evaluating legal education work with adolescents can be used by leaders of public associations to make decisions on improving this area of education. Materials and generalized results of the research will be useful for employees of out-of-school educational institutions for special courses and experimental programs, etc.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Дяченко С.І. 
"Пригоди молодого лицаря. Роман з козацьких часів" Спиридона Черкасенка (типологія жанру, специфіка образної системи і способи її художньої реалізації): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / С.І. Дяченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто окремі теоретичні питання історичного та пригодницького романів. Визначено вплив міфопоетичної свідомості, неусвідомленого відтворення міфологічних структур у романі. На основі дослідження жанрових, композиційних та хронотопних особливостей роману "Пригоди молодого лицаря" зроблено спробу осягнути внутрішню організацію його художньої структури, для якої характерні ознаки словесної та сюжетної гнучкості. За допомогою портрета - одного з найважливіших засобів художнього вислову - досліджено й проаналізовано образну систему роману "Пригоди молодого лицаря". Розкрито майстерність психологічного аналізу в ньому, визначено художню своєрідність авторського письма. Досліджено взаємозв'язок та особливості жанрового різновиду та поетичності мови роману. Встановлено, що "Пригоди молодого лицаря. Роман з козацьких часів" - історико-пригодницький роман з гармонійним поєднанням різних стильових ознак художнього письма, всебічним розкриттям характерів і психологічних станів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Черкасенко С.534
Шифр НБУВ: РА312800 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Дячук В. І. 
Використання спеціальних знань при розслідуванні дорожньо-транспортних пригод: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.09 / В. І. Дячук ; Акад. упр. МВС України. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Розкрито основні теоретико-прикладні аспекти форм використання спеціальних автотехнічних знань і шляхів їх подальшого розвитку. Визначено основні напрями вдосконалення використання спеціальних знань за розслідування дорожньо-транспортних злочинів, а також розроблено криміналістичні рекомендації з оптимального використання спеціальних автотехнічних знань за проведення слідчих дій, фіксації їх ходу та результатів за розслідування дорожньо-транспортних злочинів. З'ясовано особливості призначення та проведення окремих видів судових експертиз за розслідування дорожньо-транспортних пригод, з'ясовано сучасні можливості судово-автотехнічної експертизи. Сформульовано пропозиції для внесення змін і доповнень до проекту КПК України №1233, а також до нормативно-правових актів, які регламентують діяльність з організації та проведення судових експертиз.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х893.9(4УКР)413.91 + Х894.9(4УКР)312.1
Шифр НБУВ: РА376444 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Жадлун М. І. 
Лінгвістичні засоби авторської репрезентації стихії «вода» у творчості А. Ахматової та М. Цвєтаєвої / М. І. Жадлун. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єктом дослідження є вірші й поеми А. Ахматової та М. Цвєтаєвої, що містять мовні репрезентанти концепту «вода».Мета дослідження полягає в описові мовних засобів авторської реалізації концепту «вода» в поезії А. Ахматової та М. Цвєтаєвої. Досягнення поставленої мети передбачає вирішення таких завдань: схарактеризувати теоретичні аспекти аналізу лінгвокультурного концепту; подати короткий опис уявлень про воду в російській мовній картині світу, зокрема в пареміях; описати структуру концепту «вода» в поезії А. Ахматової та М. Цвєтаєвої, аналізуючи вербальне вираження його поняттєвого, образного та ціннісного компонентів; виявити спільне та відмінне в репрезентації водної стихії А. Ахматовою та М. Цвєтаєвою; визначити місце цього концепту в авторських картинах світу А. Ахматової та М. Цвєтаєвої.У роботі послуговувалися як загальнонауковими методами, серед яких описовий, кількісний, спостереження, аналіз, синтез, так і власне лінгвістичними, а саме: лінгвокультурний аналіз, контекстуальний аналіз, елементи порівняльного методу.Теоретичне значення виконаної роботи зумовлене тим, що дослідження є певним внеском до теорії лінгвокультурного концепту. Аналіз водної стихії як культурної константи в художньому тексті доповнюють уявлення про воду, які зафіксовано в мовній картині світу російського народу, у свідомості росіянина. Отримані результати примножують наукові досягнення в царині вивчення концептосфер А. Ахматової і М. Цвєтаєвої та дають змогу співвіднести індивідуально-авторську інтерпретацію концепту «вода» з його національно-мовним витлумаченням. Запропонована та апробована методика аналізу лінгвокультурного концепту може послугувати у вивченні інших концептів.Практичну цінність дисертації визначає те, що її фактичний матеріал та результати можуть бути застосовані в процесі підготовки та викладання у вищій школі лекційних курсів з «Лексикології сучасної російської мови», «Стилістики сучасної російської мови», «Лінгвокультурології», «Лінгвістичного аналізу тексту», у процесі вивчення ідіостилів А. Ахматової та М. Цвєтаєвої, а також стануть в пригоді під час укладання словника концептів поетичної мови А. Ахматової та М. Цвєтаєвої.Наукова новизна дисертаційної праці полягає в тому, що вперше здійснено комплексний опис концепту «вода» у порівняльному аспекті в поезії А. Ахматової та М. Цвєтаєвої з погляду лінгвокультурології; виявлено поняттєві, образні й ціннісні характеристики цього концепту; визначено значущість і місце концепту «вода», а також спільне й відмінне в його поданні в індивідуально-авторських картинах світу А. Ахматової та М. Цвєтаєвої.^UThe object of study is the poems by A. Akhmatova and M. Tsvetaeva that contain linguistic representations of the concept of "water".The purpose of the study consists in describing the language means of the author's realization of the concept of "water" in the poetry of A. Akhmatova and M. Tsvetaeva. Achieving this purpose implies solving the following tasks: to characterize the theoretical aspects of the analysis of the linguocultural concept; to provide a brief description of the idea of water in the Russian language picture of the world, in particular in paremias; to describe the structure of the concept of "water" in the poetry of A. Akhmatova and M. Tsvetaeva, analyzing the verbal expression of its conceptual, figurative and axiological components; to define common and different features in the representation of the water element in the poetry of A. Akhmatova and M. Tsvetaeva; to determine the place of this concept in the author's picture of the world of A. Akhmatova and M. Tsvetaeva.The work used both general scientific methods, including descriptive, quantitative, observation method, analysis, synthesis, and linguistic, namely: linguocultural analysis, contextual analysis, elements of the comparative method.Theoretical value of the work lays in the fact that the study is a contribution to the theory of linguocultural concept. Analysis of the water as a cultural constant in the literary text complements the idea of water, which is recorded in the linguistic picture of the world of the Russian people, in the minds of Russians. The obtained results augment the scientific achievements in the field of studying the conceptospheres of A. Akhmatova and M. Tsvetaeva and make it possible to correlate the individual-authorial interpretation of the concept of "water" with its national-linguistic interpretation. The proposed and approbated method of analysis of the linguistic and cultural concept can be of service in the study of other concepts.Practical value of the thesis research is determined by the fact that its factual material and results can be used in the process of preparation and teaching in high school lecture courses on "Lexicology of Modern Russian", "Stylistics of Modern Russian", "Linguoculturology", "Linguistic text analysis", in the process of study of idiosyncrasies of A. Akhmatova and M. Tsvetaeva, as well as will be useful when compiling a dictionary of concepts of poetic language of A. Akhmatova and M. Tsvetaeva.Scientific novelty of the thesis research is presented in the fact that for the first time a comprehensive description of the concept of "water" in a comparative aspect in the poetry of A. Akhmatova and M. Tsvetaeva in terms of linguoculturology was made; conceptual, figurative and axiological characteristics of this concept were revealed; the significance and place of the concept of "water" were determined, as well as the common and different in its presentation in the individual author's pictures of the world A. Akhmatova and M. Tsvetaeva.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського