Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (2)Книжкові видання та компакт-диски (223)Журнали та продовжувані видання (18)
Пошуковий запит: (<.>K=УСТИМЕНК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Устименко О.В. 
Виживання та його предиктори у хворих з хронічною серцевою недостатністю: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.11 / О.В. Устименко ; АМН України. Ін-т кардіології ім. М.Д.Стражеска. — К., 2004. — 22 с. — укp.

Досліджено виживання хворих з клінічно маніфестованою хронічною серцевою недостатністю (ХН) за даними десятирічного ретроспективного спостереження. Розроблено метод індивідуального прогнозування виживання хворих з ХСН на підставі визначених найбільш інформативних відповідних показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.09 +
Шифр НБУВ: РА331169

Рубрики:

      
2.

Устименко В.А. 
Власність територіальної громади міста (господарсько-правові аспекти): автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.04 / В.А. Устименко ; НАН України. Ін-т екон.-прав. дослідж. — Донецьк, 2007. — 33 с. — укp.

Досліджено проблему теоретичної розробки господарсько-правових аспектів відносин власності територіальної громади міста. Визначено сутність поняття "комунальна власність територіальної громади міста" у її співвідношені з поняттями "міське господарство", "місцеве господарство". Систематизовано підстави виникнення права власності територіальної громади міста, обгрунтовано необхідність удосконалення відносин у сфері її управління. Визначено особливості формування об'єктів комунальної власності міста, розроблено їх класифікацію. Обгрунтовано необхідність впровадження у правовий обіг понять "виключна власність територіальної громади міста", "комунальна казна". Доведено доцільність поширення на природні ресурси місцевого значення правового режиму комунальної власності та здійснення їх систематизації. Розроблено пропозиції щодо удосконалення порядку передачі об'єктів комунальної власності у державну власність, приватизації комунальних підприємств, оренди та концесії об'єктів комунальної власності міста. Здійснено розмежування господарських повноважень між органами місцевого самоврядування міста, а також між ними та державними органами. Наведено пропозиції щодо удосконалення системи фінансування об'єктів соціальної інфраструктури міста, казначейського обслуговування місцевих бюджетів і встановлення правового режиму тимчасово вільних коштів і грошових надходжень від операцій з міськими землями. Визначено особливості реалізації територіальними громадами повноважень власника у містах з районним поділом. З'ясовано, що статути територіальних громад міст відтворюють основні законодавчі положення у сфері управління комунальною власністю й адаптують їх до місцевих умов господарювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)11 + Х819(4УКР)011.2-94 +
Шифр НБУВ: РА353888

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Устименко А.М. 
Вплив постнатальної тимектомії у мишей лінії CBA/Сa на клітини-попередники кісткового мозку і формування кістки в зрілому віці: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / А.М. Устименко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Наведено результати дослідження впливу тимектомії мишей лінії CBA/Ca у різні вікові періоди (3, 20 та 45 діб), а також трансплантації тимусів від 5-ти добових (молоді) та 24-х місячних (старих) донорів тваринам, яким видалено тимус у віці 3-х діб, на проліферативний потенціал стромальних, гемопоетичних клітин-попередників кісткового мозку та щільність стегнової кістки. Показано, що через 3,5 місяці тільки за умов тимектомії у віці 3-х діб, у тварин обох статей відбувається зниження щільності стегнової кістки, підвищення відносної й абсолютної кількості колонієтвірних клітин фібробластів (КУК-Ф) і остеокластів (КУК-ГМ), а також зменшення співвідношення КУК-Ф і КУК-ГМ. Встановлено, що у даних тварин знижується маса тіла, матки, тестикул, рівень статевих гормонів, кількість і співвідношення CD4+, CD8+ Т-лімфоцитів у кістковому мозку, збільшується маса наднирників. Виявлено, що у колонієтвірних клітинах остеобластів (КУК-ОБ) знижується рівень експресії гену остеокальцину та цитохімічна активність лужної фосфатази (ЛФ). З'ясовано, що цитохімічна активність кислої фосфатази (КФ) у колонієтвірних клітинах остеокластів (КУК-ОК) збільшується. Показано, що трансплантація тимуса від донорів різного віку призводить до нормалізації показників у мишей, що зазнали видалення тимусу у віці 3-х діб. Встановлено, що відновлювальна здатність тимусу зменшується з віком донора. Доведено, що на ранніх етапах розвитку тимус відіграє важливу роль у формуванні кісткової тканини у зрілому віці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р418.1-29 + Е60*692.31 + Е60*669.372 +
Шифр НБУВ: РА348602

Рубрики:

      
4.

Устименко Ю. Ю. 
Етіопатогенетичне обгрунтування способу лікування карієсу у дітей молодшого шкільного віку: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.03.04 / Ю. Ю. Устименко ; Луган. держ. мед. ун-т. — Луганськ, 2010. — 16 с. — укp.

Вивчено вплив pH ротової рідини на імуносупресивні властивості етіологічних агентів карієсу у дітей, а також на вміст та активність гуморальних і клітинних факторів імунітету ротової рідини. Показано, що з збільшенням рН ротової рідини імуносупресивні властивості етіологічних агентів карієсу збільшуються, а вміст та активність імунних гуморальних і клітинних факторів ротової рідини зменшуються. Досліджено вміст фтору та кальцію у неуражених та уражених карієсом зонах зубної емалі. Встановлено, що в ураженій карієсом емалі вміст фтору та кальцію суттєво нижчий, ніж у неураженій зоні. Вивчено ефективність використання комбінації препаратів лісо-бакт, вітафтор і кальцію глюконат у разі лікування початкової форми карієсу у дітей 5 - 12-ти років.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.661.210.40-5
Шифр НБУВ: РА379987 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Устименко В.М. 
Закономірності нестаціонарної пасивації ніобію в умовах конвективної дифузії: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.05 / В.М. Устименко ; НАН України. Ін-т заг. та неорган. хімії ім. В.І.Вернадського. — К., 1999. — 17 с. — укp.

Містяться результати досліджень нестаціонарного пасивування ніобію в умовах конвективної дифузії. Установлено, що співвідношення швидкостей конкуруючих стадій масоперенесення визначають стійкість стаціонарного або нестаціонарного пасивованого стану електрода ніобій-розчин. Запропонована схема електродних реакцій і кінетична модель стану поверхні ніобію, яка анодно поляризується в умовах конвективної дифузії. Розроблені вольтамперометричні методи контролю та оцінювання здібності електрода до переходу його у стан нестаціонарної пасивації. Розроблено практичні рекомендації щодо керування станом електрода у потенціостатичному та імпульсному режимах поляризації. Розроблено нові засоби оцінки ефективності електрохімічного полірування ніобію та інших промислових металів, які не потребують хімічного аналізу розчину за його компонентами. Результати досліджень апробовано під час електрохімічного полірування багатокоміркової надпровідної секції із ніобію для прискорювача елементарних частинок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г576.1

Рубрики:

      
6.

Устименко-Косоріч 
Масова музика як атрибут молодіжної культури середини ХХ століття: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / О.А. Устименко-Косоріч ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Відзначено, що соціальні та культурні зміни зумовлені відмінними від попередніх століть якостями художнього мислення, вплинули на культуру сьогодення. Доведено, що масова музика є потужним музичним і соціальним явищем, яке відобаражає художню суть певного часу, а саме - осмислення негативних тенденцій дійсності та суперечностей духовного стану молоді середини XX ст. Зауважено, що кульмінаційним етапом розвитку масової музики є рок - складне, внутрішньосуперечливе явище культури. Формування масової музики, що відбувалося в середині XX ст., у період суттєвих зрушень у сфері соціальних відносин, пов'язано з соціальним середовищем. Визначено роль масової музики у культурному житті молоді середини XX ст. Увагу приділено питанню мислення молоді 1950 - 1960-х рр., якому притаманні суто музичні настановлення, виражені у примітивних ритмізованих фестивально-карнавальних акціях. Цей факт актуалізує інструментальний чинник музичної культури, який спричинив подальший динамічний розвиток камерно-інструментальної музики у розважальному та серйозному напрямках.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.171 + Щ318.5(0)6 + Ю6*671.1*423.122 +
Шифр НБУВ: РА360829

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Устименко О.М. 
Навчання створення фахової документації англійською мовою студентів факультетів зовнішньоторговельної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Устименко ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2002. — 22 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та практично розроблено методику навчання створенню зовнішньоторговельної документації. Уточнено поняття зовнішньоторговельного документа. Складено методичну класифікацію фахових документів. Визначено теоретичні передумови та сформульовано методичні рекомендації щодо організації навчання створенння зовнішньоторговельної документації англійською мовою. Розроблено систему вправ для навчання розуміння та створення повністю стандартизованих, частково стандартизованих і практично нестандартизованих документів. Ефективність запропонованої методики перевірено в ході експериментального навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-937.1
Шифр НБУВ: РА320875 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Устименко Д.В. 
Підвищення ефективності тяги поїздів шляхом удосконалення системи рекуперативного гальмування: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / Д.В. Устименко ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. В.Лазаряна. — Д., 2006. — 25 с. — укp.

З урахуванням сучасних умов роботи залізничного транспорту проаналізовано існуючий досвід і схеми рекуперації та встановлено її раціональний режим. Для реалізації даного режиму під час гальмування зі зменшенням швидкості руху поїзда сформульовано аналітичну залежність гальмівної сили від швидкості. Визначено співвідношення між значеннями ваги поїзда та ухилу, за яких можливо реалізувати раціональний режим рекуперації перед місцем обмеження швидкості. Розроблено загальну структуру системи автоматичного керування рекуперативним гальмуванням (САК РГ) з використанням можливостей сучасної елементної бази для реалізації раціонального режиму руху поїзда під час рекуперації зі зменшенням швидкості. Створено математичну модель для дослідження стійкості та перехідних процесів у розробленій системі. Наведено рекомендації щодо побудови системи керування рекуперативним гальмуванням на базі сучасних мікроконтролерів, яка в автоматизованому режимі забезпечує раціональний режим руху поїзда. Наведено оцінку стійкості удосконаленої САК РГ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О232.15-042.2-016.224 +
Шифр НБУВ: РА343798

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
9.

Устименко В.С. 
Поліпшення екологічних показників автомобілів та розширення паливної бази автомобільного транспорту шляхом застосування біоеталону: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / В.С. Устименко ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2006. — 20 с.: рис. — укp.

Досліджено вплив домішок біоетанолу до бензину на екологічні, енергетичні показники й енергоефективність колісних транспортних засобів (КТЗ). Досліджено вплив домішок спиртових сполук до бензину (на прикладі біоетанолу) на показники роботи двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ). Уточнено математичну модель руху КТЗ за міським їздовим циклом для оцінювання впливу домішок спиртових сполук на показники КТЗ та перевірено її адекватність. Експериментально вивчено властивості бензоетанольних сумішей. Виявлено ефект синергізму під час впливу біоетанолу (БЕ) і комбінаційних домішок на його основі на детонаційну стійкість бензинів. Проведено комплекс стендових і дорожніх випробувань ДВЗ і КТЗ, експлуатаційні випробування підконтрольних груп КТЗ за умов роботи на базовому та сумішевому бензинах, а також розрахункове дослідження впливу домішок БЕ на показники КТЗ. Доведено перспективність застосування домішок БЕ і композиційних домішок на його основі до бензину для розширення паливної бази автомобільного транспорту, що дозволяє зменшити викиди продуктів неповного згоряння палива за майже незмінними енергетичними показниками та паливної економічності КТЗ, а з урахуванням повного життєвого циклу палива - підвищити енергоефективність КТЗ за умов експлуатації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082-325 +
Шифр НБУВ: РА346436

Рубрики:

      
10.

Устименко Л.М. 
Реалізація культурно-просвітнього потенціалу туризму в організації дозвілля молоді: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.06 / Л.М. Устименко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено культурно-просвітній потенціал туризму, обгрунтовано пріоритети культурно-дозвіллєвої діяльності в організації раціонального відпочинку молоді за соціокультурних умов сучасної України. Розглнято поняття "культурно-просвітній потенціал туризму", визначено шляхи його реалізації. Розроблено й експериментально перевірено структурно-функціональну модель реалізації культурно-просвітньої діяльності в закладах туризму, яка забезпечує ефективну реалізацію культурно-просвітнього потенціалу туризму та його головних соціальних функцій і включає такі блоки: теоретичну модель інтеграції (сутність, мету, принципи, структуру, технологію розробки на її основі культурно-просвітніх програм); організаційно-управлінські умови її впровадження у практику діяльності туристичних фірм і закладів; педагогічні умови організації дозвілля туристів у контексті інтегративної моделі; систему заходів для практичної реалізації моделі з урахуванням визначених умов; критерії і показники її ефективності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.1 в2:471 + Ч71 в2:471
Шифр НБУВ: РА313413 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Устименко Н.В. 
Таємниці особистого життя людини та їх цивільно-правова охорона: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / Н.В. Устименко ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблеми вивчення правового режиму таємниць особистого життя людини. Досліджено поняття особистих немайнових прав людини, не пов'язаних із майновими, проведено їх класифікацію. Запропоновані класифікаційні критерії дозволять у подальшому не змінювати її, а лише доповнювати й уточнювати. Сформульовано поняття "особисте життя людини". Розкрито поняття "таємниця особистого життя людини" і розглянуто її окремі види. Обгрунтовано правові режими адвокатської, банківської, медичної, нотаріальної таємниць, таємниці переписки, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції, таємниці усиновлення. Проведено розмежування понять "охорона" та "захист" прав. Сформульовано новий підхід до понять "міра" та "спосіб" захисту прав, які в теорії права раніше ототожнювалися. Названо способи захисту таємниць особистого життя людини та розроблено конкретні пропозиції щодо вдосконалення законодавства стосовно їх цивільно-правової охорони.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)321 + Х839(4УКР)06
Шифр НБУВ: РА314407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
12.

Устименко П.М. 
Фітоценотаксономічна різноманітність України: фітосозологія, методологія, аналіз та прикладні аспекти: Автореф. дис... д-ра біол. наук: 03.00.05 / П.М. Устименко ; НАН України. Ін-т ботаніки ім. М.Г.Холодного. — К., 2005. — 37 с. — укp.

Проаналізовано сучасний стан охорони фітоценотаксономічної біорізноманітності. Розроблено методологію інтегральної синфітосозологічної оцінки фітоценофонду та синфітосозологічну класифікацію як головний методологічний прийом для встановлення синтаксономічної різноманітності у контексті фітосозологічної цінності. Визначено три умовні рівні різноманітності, ступінь національної та ступінь регіональної раритетності фітоценофонду. Базуючись на розробленій методології, здійснено синфітосозологічну класифікацію та характеристику рослинності основних природних регіонів України. Наголошено, що результати дослідження мають важливе наукове значення для збереження біорізноманітності, розробки екомережі, розвитку таксономічної охорони у взаємозв'язку з практичними проблемами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е50*805.6(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА337495

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Люй Ц. .. 
Формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у процесі фахової (фортепіанної) підготовки / Ц. .. Люй. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – процес фахової (фортепіанної) підготовки іноземних студентів магістратури. Мета дослідження – теоретично розробити й експериментально перевірити модель й відповідну методику формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у процесі фахової (фортепіанної) підготовки. Наукова новизна полягає в тому, що розроблено структуру концертно-виконавської компетентності іноземних студентів у єдності мотиваційного, когнітивно-діяльнісного, рефлексивного, поведінкового компонентів; обґрунтовано модель і методику формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у складі принципів (проблемності, довіри суб'єкту навчання, діалогізації, самостійної діяльності, цілісного сприймання музичного твору, самоорганізації, креативності); педагогічних умов (мотивація іноземних студентів магістратури на формування концертно-виконавської компетентності як професійно-пріоритетної для виконавця-інструменталіста; залучення іноземних студентів магістратури до інтенсивної концертно-виконавської практики; організація самовдосконалення іноземних студентів магістратури у контексті формування концертно-виконавської компетентності); етапів та відповідних форм, методів і засобів; визначено критерії, показники та рівні; удосконалено методи фахової (фортепіанної) підготовки іноземних студентів магістратури шляхом створення позитивної творчої атмосфери під час проведення індивідуальних занять; систематичного накопичення теоретичних знань та практичного досвіду; створення комунікативного середовища між учасниками навчального процесу задля реалізації їх творчих амбіцій.^UObject of study – the process of professional (piano) training of foreign students of the magistracy. The purpose of the study is to theoretically develop and experimentally test the model and the corresponding methodology of the formation of the concert-performing competence of foreign students of the magistracy in the process of professional (piano) training. The scientific novelty lies in the fact that it was developed the structure of concert-performing competence of foreign students in the unity of motivational, cognitive-activity, reflexive, and behavioral components; the model and methodology of forming concert-performing competence of foreign students of the magistracy as part of the principles (рrоblеms; trust іn thе subjесt оf trаіnіng; іndереndеnt асtіvіtіеs; сrеаtіvіtу; hоlіstіс реrсерtіоn оf а musісаl wоrk; dіаlоguеs); thе реdаgоgісаl соndіtіоns (mоtіvаtіоn оf fоrеіgn studеnts оf thе mаgіstrасу tо fоrm соnсеrt-реrfоrmіng соmреtеnсе аs а vосаtіоnаl рrіоrіtу іn thе рrераrаtіоn оf thе іnstrumеntаlіst реrfоrmеr; аttrасtіоn оf fоrеіgn studеnts оf thе mаgіstrасу tо іntеnsіvе соnсеrt-реrfоrmіng рrасtісе; thе оrgаnіzаtіоn оf sеlf-іmрrоvеmеnt оf fоrеіgn studеnts оf thе mаgіstrасу іn thе соntеxt оf thе fоrmаtіоn оf соnсеrt-реrfоrmіng соmреtеnсіеs); stages and corresponding forms, methods and means; criteria, indicators and levels are defined; the methods of professional (piano) training of foreign students of the magistracy have been improved by creating a positive creative atmosphere while conducting individual classes; systematic accumulation of theoretical knowledge and practical experience; creation of a communicative environment between participants in the educational process for the realization of their creative ambitions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Устименко І. М. 
Удосконалення технологій молоковмісних продуктів шляхом використання харчових емульсій / І. М. Устименко. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі аналітично та експериментально обґрунтовано удосконалення технологій окремих видів молоковмісних продуктів шляхом використання нормалізаційних харчових емульсій різного хімічного складу. На підставі теоретичних і експериментальних досліджень розроблено технології емульсій з масовою часткою жиру від 30 до 50 %. Доведено застосування емульсій в технологіях білково-жирових, сметанного продуктів та морозива з комбінованим складом сировини. Встановлено, що органолептичні, фізико-хімічні та мікробіологічні показники повністю відповідають нормативним вимогам аналогів цих продуктів. Розроблено параметричні та апаратурно-технологічні схеми виробництва нових видів молоковмісних продуктів. Практична значимість розробленої технології полягає у виключенні необхідності проведення гомогенізації всього об'єму молоковмісних сумішей та забезпечення стабільності показників якості готової продукції. Розроблені молоковісні продукти, у порівнянні з їхніми аналогами, мають підвищенну харчову цінність.^UIn the dissertation the expediency of application of vegetable oils, products of their processing and emulsifiers of various origin in the composition of direct-type food emulsions with a mass fraction of fat from 30 to 50% as normalization components in technologies of new types of milk-containing products - analogues of cottage cheese, sour cream and ice cream. A synergistic interaction between selected emulsifiers of different nature is established, which allows to obtain a stable and fine dispersed food emulsion. According to the results of the analysis physico-chemical parameters of emulsions, the composition of the emulsifying complex consisting oleophilic and hydrophilic emulsifiers domestic production (emulsifier of the brand "Tverdiy - 2 (T-2)" + sodium caseinate). The rational content of the emulsifying complex in the composition of food emulsions with a mass fraction of fat 30, 40 and 50% in the amount of 1,55 ... 4,55% is established. Correlation interrelation between the melting point of the fat phase emulsion with an upper limit of 35 °C and homogenizing temperature in the range from 55 °C to 70 °C is established, which is determined by the dependence of the effectiveness emulsification on the viscosity characteristics fatty phase. Scientifically grounded technological modes of homogenization of emulsions. According to the results of microbiological studies of food emulsions, it was established that the NMAFAnM of all samples immediately after receiving the emulsion is at the level (1.6 ... 4.8) • 102 CFU/g and three orders of magnitude lower than the regulatory requirements (NMAFAnM, CFU/g, not more than 2 105). In addition, in the samples tested, E. coli bacteria was not detected in 0.01 g, and the number of spores of mold fungi and yeast was less than 30 CFU/g. Consequently, the temperature regimes of pasteurization and homogenization of emulsions completely provide the microbiological purity food emulsions and allow them to temporarily store them for 2 days at a temperature of 4...6 ° C. As part of a new type paste cottage cheese product with a fat content of 2 to 18 %, it is suggested to use a food emulsion with a mass fraction of fat 50 % on the basis of "Violia-molzhir 3" life-cycle or a food emulsion based on sunflower oil and linseed oil. Milk-protein granular product with a fat content of 4 to 6 % was obtained using a food emulsion based on blended oil (sunflower oil + linseed oil) with a mass fraction of fat 30 %, which allowed enriching it with polyunsaturated fatty acids. The product of sour cream with a fat content of 10 to 20 % was obtained using an emulsion based on «Violia-molzhir 3» with a mass fraction of fat from 30 to 50%. Ice cream with a combined composition of raw materials from fat 3.5 to 15% were obtained using a mixture of food emulsions based on the milk fat substitute and 40% fatty oil («Violia molzhir 3» + corn oil), ("Violia molzhir 3" + (sunflower oil + oliveoil)). The bulk of oil from the total fat content is 15-25% to provide the recommended product for this product resistance to dying (not less than 43 min) and loss (not less than 60%). It was established that the organoleptic, physico-chemical and microbiological parameters of new types milk-containing products fully meet the regulatory requirements of their analogues, manufactured according to the classical technology. New types of milk-based foods with the use of food emulsions can be considered as a source of saturated and monounsaturated fatty acids, since their degree of availability from the daily norm is more than 5 %. The degree of satisfaction of the daily norm in polyunsaturated fatty acids in these types of milk-containing products is satisfactory, since it ranges from 0,5 to 2,5 g per 100 g of product. The calculation of the expected technical and economic effect from the introduction of scientific development is carried out. Implementation of scientific research results can reduce the cost and increase the profitability of the developed types milk-containing products. The social significance of the development results lies in: development of technology of cottage cheese, milk-protein granular, sour cream products and ice cream with a combined composition of raw materials; nutritional value due to enrichment with polyunsaturated fatty acids and in the absence fatty trans-isomers; expansion of the range of milk-containing products that meet the modern requirements of the concept healthy food; providing the population of the country with biologically-complete products at affordable prices.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Чжан С. .. 
Виконавська майстерність піаністів у контексті психофізіологічного аналізу / С. .. Чжан. — Б.м., 2021 — укp.

Актуальність нашого дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні та виявлені специфіки виконавської майстерності піаністів з позицій психофізіології та музичного мистецтва. Відмінністю та характерністю представленої роботи є синтез музично- естетичного та соціально-психофізіологічного ракурсів вивчення природи, сутності та специфіки виконавської майстерності піаністів. На основі аналізу джерельної бази дослідження, присвяченої виконавській майстерності піаністів художньо-технічний аспект проаналізовано на межі естетичної, психологічної, соціологічної, семіотичної та інших суміжних галузей знань. Детальне вивчення наукового доробку, порівняння між собою різноманітних наукових позицій спричинило уточнення поняттєвого апарату виконавська майстерність. У дисертації з'ясовано, що якість виконання музичного твору залежить від таких основних чинників: музичні здібності, технічна та художня майстерність. Однак вона суттєво залежить і від багатьох інших суб'єктивних та об'єктивних факторів. Проаналізовано фортепіанну творчість та композиторську діяльність в контексті її складових елементів на прикладі китайської музичної культури. Розкрито проблеми ладоутворення, особливості багатоголосних форм, програмності і звукообразності. Визначено психофізіологічний концепт виконавської майстерності піаністів. Перший аспект – дослідження індивідуально-типологічних відмінностей між людьми з метою розкриття і розуміння механізмів діяльності мозку. Другий – вивчення індивідуальності людини з метою дослідження моделей поведінки в рамках професійної діяльності, і третій – пов'язаний з визначенням ролі індивідуальності для формування особистих характеристик людини, рис його характеру та професійної придатності. Доведено, що всі ці і інші аспекти тісно між собою зв'язані, хоча можуть бути самостійно обґрунтовані, що дозволить краще зрозуміти сутність досліджень, які проводяться різними вченими у цих напрямках. Крім того, окреме вирішення цих проблем дозволять розкрити та глибше зрозуміти системний процес формування індивідуальності в контексті виконавської майстерності піаністів. Але для цього необхідно мати експериментальні дані стану розвитку і формування самих властивостей основних нервових процесів, властивостей сенсомоторних функцій в різні вікові періоди індивідуального розвитку людини, як і результати характеру вегетативного реагування в умовах дії на організм факторів зовнішнього середовища у людей з різними типологічними властивостями ВНД, а також прояв останніх в успішності розумової і практичної діяльності, функції уваги та пам'яті. Проаналізовано наукові підходи до змісту та структури музичних здібностей піаністів. З'ясовано, що основа виконавської майстерності піаніста-виконавця ґрунтується на особистісному підході до опрацювання музичного твору та психофізіологічних складових елементів, які складають підґрунтя для створення відповідого музичного образу, який буде реалізований під час виконання. Доведено, що управління руховим механізмами виконання відходять на другий план (психомоторика виконавських рухів), проте в основу творчої діяльності покладено синтетичну діяльність вишіх відділів центральної нервової системи, а саме психологічний та психофізіологінчий підхід до виконання будь-якого твору. Розкрито емоційну сферу музиканта-піаніста, властивості його почуттів та їх значення для формування виконавської майстерності. Віддзеркалення внутрішньої моделі музичного твору під час концертної діяльності базується на взаємодії, а саме корекції реального звучання та внутрішньою моделлю твору, що і є виконавською майстерністю піаніста, при цьому психомоторика виконання відходить на другий рівень переходячи в розряд рухових автоматизмів. Проведене дослідження не вичерпує усіх можливих аспектів вивчення проблеми виконавської майстерності піаністів у контексті психофізіологічного аналізу. Подальше дослідження може бути спрямоване на вивчення таких аспектів, як еволюція художньої техніки піаністів, стильові риси в контексті фортепіанного виконавства; особливості концертмейстерського музикування та сучасні тенденції підготовки піаністів у художньо-творчому та психофізіологічному вимірах.^UThe relevance of our study lies in the theoretical justification and identified specifics of the performance skills of pianists from the standpoint of psychophysiology and music. The difference and characteristic of the presented work is the synthesis of musical-aesthetic and socio-psychophysiological perspectives of studying the nature, essence and specifics of performing skills of pianists. Based on the analysis of the source base of the study, devoted to the performing skills of pianists, the artistic and technical aspect is analyzed on the border of aesthetic, psychological, sociological, semiotic and other related fields of knowledge. Detailed study of scientific achievements, comparison of various scientific positions led to clarification of the conceptual apparatus of performing skills. In the dissertation it is found out that the quality of performance of a musical work depends on the following main factors: musical abilities, technical and artistic skill. The piano creativity and compositional activity in the context of its constituent elements on the example of Chinese musical culture are analyzed. The psychophysiological concept of performing skill of pianists is determined. The first aspect is the study of individual-typological differences between people in order to discover and understand the mechanisms of brain activity. The second is the study of human individuality in order to study patterns of behavior in professional activities, and the third is related to determining the role of individuality in the formation of personal characteristics, personality traits and professional suitability. It is proved that all these and other aspects are closely related, although they can be substantiated on their own, which will allow to better understand the essence of research conducted by different scientists in these areas. In addition, a separate solution to these problems will reveal and better understand the systemic process of formation of individuality in the context of the performance skills of pianists. But it is necessary to have experimental data on the development and formation of the properties of the main nervous processes, the properties of sensorimotor functions at different ages of individual human development, as well as the results of the autonomic response to environmental factors in people with different typological properties of GNI, as well as the manifestation of the latter in the success of mental and practical activities, the function of attention and memory. Scientific approaches to the content and structure of musical abilities of pianists are analyzed. The emotional sphere of the musician-pianist, the properties of his feelings and their significance for the formation of performing skills are revealed. The study does not cover all possible aspects of studying the problem of performing skills of pianists in the context of psychophysiological analysis. Further research may focus on aspects such as the evolution of pianists' artistic techniques, stylistic features in the context of piano performance; features of concertmaster music making and modern tendencies of pianists training in artistic-creative and psychophysiological dimensions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Дацюк В. В. 
Лісова рослинність Волинської височини: синтаксономія, динаміка, охорона / В. В. Дацюк. — Б.м., 2021 — укp.

Робота присвячена вивченню сучасного стану лісової рослинності Волинської височини, її синтаксономічних особливостей, антропогенної динаміки та охорони. Наведено історичний нарис дослідження лісів Волинської височини із основними напрямами їхнього вивчення. Указано на фізико-географічні особливості розміщення ВВ та основні чинники розподілу лісів у регіоні. Здійснено характеристику ґрунтів ВВ, особливостей гідрологічного режиму та геоморфологічних характеристик окремих районів. Проаналізовано основні формації лісової рослинності, здійсненна їхня характеристика та наведений перелік асоціацій. Розроблено класифікаційну схему рослинності лісів Волинської височини на принципах домінантної класифікації (шість формацій, дев'ять субформацій, 24 груп асоціацій і 57 асоціацій). Указано на особливості територіальної диференціації рослинного покриву лісів регіону. Визначенні та охарактеризовані зміни рослинності лісів та охарактеризовані основні їхні стадії. На еколого-ценотичних профілях подано розподіл угруповань із характеристиками і особливостями розподілу. Здійснено созологічний аналіз раритетної флори лісів Волинської височини, яка складає 42 види різного рівня охорони. Раритетний фітоценофод лісів представлений чотирма асоціаціями, включеними до «Зеленої книги України». Здійснено аналіз природно-заповідного фонду лісових екосистем ВВ, указано на перспективні шляхи його розширення та охорони. Розроблено рекомендації щодо управлінням лісовими екосистемами, відновлення та збереження лісових фітоценозів.^UThe paper is devoted to study of the current state of the forest vegetation of the Volyn Upland, its syntaxonomical features, anthropogenic dynamics and conservation.The historical review of the studying of the forests of the Volyn Upland with the main directions of their research is presented. The physical and geographical features of the location of this territory and main factors of the forest distribution within it are indicated. The soil composition of the Volyn Upland is characterized. Features of the hydrological regime and geomorphological characteristics of individual regions within the Volyn Upland are revealed. The analysis of the main formations of the forest vegetation, their characteristics and a list of associations are carried out.The classification scheme of the forest vegetation of the Volyn Upland was developed on principles of the dominant approach. It includes six formations, nine subformations, 24 groups of associations and 64 associations. Features of the territorial differentiation of the plant cover of forests on the territory of the Volyn Upland are indicated. Major changes of the forest vegetation was carried out and their main stages were characterized. Ecological-coenotic profiles show the spatial distribution of forest communities. Sozological analysis of the flora of forest communities was made. 42 rare species from different conservation lists are presented on studied territory. Rare forest communities consist of four rare association from "The Green Data Book of Ukraine". The analysis of the natural reserve fund of forest ecosystems of the region was carried out, perspective directions for its expansion and protection are indicated. Recommendations for the management of forest ecosystems and main directions of restoration and preservation of phytocoenoses have been developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Ян Ф. .. 
Сучасні тенденції вокально-виконавської творчості / Ф. .. Ян. — Б.м., 2021 — укp.

Робота присвячена вивченню специфіки вокально-виконавської творчості в двох мистецтвознавчих аспектах: теоретичному та історичному.Визначено основні фактори, які впливають на вокально-виконавський стиль: залежність від форми та змісту вокального твору, що інтерпретується; залежність від панівних у даний історичний період естетичних вимог та смаків. Розглянуто основні аспекти, в контексті яких досліджується поняття вокально-виконавського стилю: стиль, як історична категорія, яка змінює свій зміст відповідно до певної історичної епохи; стиль у зв'язку з певними художніми напрямками; стиль як індивідуальне явище.Охарактеризовано специфічні риси сучасної вокально-виконавської творчості: поглиблення змістовного аспекту інтерпретацій, інтелектуалізація всього процесу творчої діяльності виконавців; посилення уваги до вокального мистецтва минулих епох, до сформованих традицій та їх тлумачення, що відповідає загальній спрямованості художньо-естетичної культури нашого суспільства, орієнтованої на активне естетичне освоєння класичних цінностей минулого.Визначено, що важливою передумовою для розвитку домінуючих у сучасній виконавській практиці тенденцій є розвиток технічних засобів: перетворення цих тенденцій у провідні в сучасному вокально-виконавському мистецтві відбувається паралельно з удосконаленням технічних засобів масової комунікації. У зв'язку з цим, характерною особливістю сучасної вокально-виконавської творчості є поява нової когорти виконавців-вокалістів, які поєднують класичний вокал з шоу-бізнесом.Розглянуто особливості взаємодії вокально-виконавської творчості та соціокультурних факторів.Проаналізовано зміни, які відбуваються в слухацькому сприйнятті під впливом техніко-комунікативних засобів та якісно нового типу інтерпретації, який виник у зв'язку з цим.Охарактеризовано специфічні риси естрадного виконавства: розважальність, доступність, простота, спрямованість на пересічного глядача, інтереси і знання якого далекі від класичної музичної освіти.Доведено, що гармонічне злиття композиторської та виконавської творчості, яка дає можливість проявитися художньому задуму, закладеному у вокальному творі, виразити переживання, які творчо втілюються виконавцем-вокалістом, є необхідною умовою для естетичного впливу вокальної музики на свідомість слухача та втілення цілісної вокально-естетичної взаємодії композитора-виконавця-слухача.^UThe work is devoted to the study of the specifics of vocal performance in two aspects of art history: theoretical and historical.The main factors influencing the vocal-performing style are determined: dependence on the form and content of the vocal work being interpreted; dependence on the aesthetic requirements and tastes prevailing in this historical period. The main aspects in the context of which the concept of vocal-performing style is studied are considered: style as a historical category that changes its meaning according to a certain historical epoch; style in connection with certain artistic directions; style as an individual phenomenon. The specific features of modern vocal-performing creativity are characterized: deepening of the substantive aspect of interpretations, intellectualization of the whole process of creative activity of performers; strengthening attention to the vocal art of past epochs, to the established traditions and their interpretation, which corresponds to the general orientation of artistic and aesthetic culture of our society, focused on the active aesthetic development of classical values of the past.It is determined that an important prerequisite for the development of dominant trends in modern performing practice is the development of technical means: the transformation of these trends into leading in modern vocal and performing arts occurs in parallel with the improvement of technical media. In this regard, a characteristic feature of modern vocal performance is the emergence of a new cohort of vocalists who combine classical vocals with show business. The third section considers the features of the interaction of vocal and performing arts and socio-cultural factors.The changes that occur in the listener's perception under the influence of technical and communicative means and a qualitatively new type of interpretation that has arisen in this regard are analyzed.The specific features of pop performance are characterized: entertainment, accessibility, simplicity, focus on the average viewer, whose interests and knowledge are far from classical music education.It is proved that the harmonious fusion of composition and performance, which allows to express the artistic idea embedded in the vocal work, to express the experiences that are creatively embodied by the singer-vocalist, is a necessary condition for the aesthetic impact of vocal music on the listener's consciousness. Composer – performer – listener.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Пустовіт О. С. 
Застосування теорії екстремальних графів до сучасних проблем інформаційної безпеки / О. С. Пустовіт. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єктом дослідження є Марковський процес блукання на алгебраїчних графах та задач дослідження його криптографічних властивостей. Метою дисертаційної роботи є розв'язання нових постквантових задач захисту інформації. Методи дослідження. При вирішенні поставлених задач у дисертаційній роботі було використано методи Екстремальної теорії графів, Теорії скінченних геометрій та Теорії символьних обчислень разом із методами некомутативної криптографії та прикладної алгебраїчної геометрії.Для задач симетричної криптографії (потокове шифрування та створення дайджестів електронних документів) використовувались обчислювальні методи. При дослідженні властивостей (швидкодія, степені змішування) вживались статистичні методи. Новизна: вперше в термінах теорії алгебраїчних графів та графів-експандерів створено криптографічно стійкі постквантові швидкі алгоритми для хешування великих файлів у дайджестy заданих розмірiв, який буде чутливим до будь-яких змін символів у файлі; вперше розроблені алгоритми створення чутливих дайджестів електронних файлів для виявлення кібератак на віртуальні організації з покращеним на 45% показником аваланч ефекту; вперше в термінах Алгебраїчної Геометрії запропоновано нову парадигму, в якій теорія алгебраїчних графів та некомутативна алгебра використовується для розробки та впровадження нових несиметричних інструментів криптографії (протоколи, криптосистеми, інструмент контролю доступу), стійких до кібератак супротивника у постквантову епоху; вперше в термінах теорії алгебраїчних графів створено алгоритми використання напівгрупи над скінченними комутативними кільцями для розробки швидких потокoвих алгоритмів шифрування зi зростаючим простором відкритих текстів; вперше теорію скінченних геометрій використано для створення алгоритмів електронного підпису криптографії від багатьох змінних, які замість публічних ключів використовують протоколи некомутативної криптографії. Впровадження в: Київському університеті імені Бориса Грінченка в рамках навчальних дисциплін «Методи побудови та аналізу криптосистем», «Математичні методи криптографії» та впроваджені в програмно-апаратне забезпечення «Центру технологій захисту інформаційних активів» при розгортанні Лабораторії криптографічного та технічного захисту інформації. ТОВ «Алгорітм –Х» у програмно-апаратне забезпечення при створенні алгоритмів захисту мереж ситуаційних центрів та алгоритмів виявлення кібератак. Сфера використання – кібербезпека.^UThe dissertation, devoted to the solution of a topical scientific and practical problem, reveals the methods of data protection involved in the Big Data call and the first samples of a quantum computer appear. A new class of groups and semigroups of transformations of the affine space K^n is considered, which satisfy the properties of superposition, ie, the possibility of calculating the product of n elements for the polynomial time T (n). These algebraic objects are defined in terms of special graphs defined by the commutative ring K. They are the tool for constructing cryptographic algorithms in the cases K=F_q (finite field), Z_m (arithmetic ring of surpluses modulo m), K=B(m,2) (Boolean ring of size 2^n). The paper describes in detail a new flow symmetric encryption algorithm for the known family of graphs A (n, K) and the corresponding group of cubic transformations of the open text space K^n. The encoding speed O (n) is comparable to the file read speed. With a certain length restriction, different slogans correspond to different ciphers. The properties of mixing were investigated based on the results of computer simulation. It is shown that linearization attacks require O(n^3) plaintext / corresponding ciphertext interceptions. The complexity of the linearization attack is O(n^10). The algorithm is supported by a secure post-quantum protocol, the safety of which is determined by the task of scheduling the transformation of the Cremona group into the product of known generators. Fast, post-quantum stable algorithms for creating digests of electronic documents are offered. New algorithms with a public key defined by transformations from many variables of unlimited degree are described. The properties of new asymmetric El Gamal-type encryption algorithms defined by post-quantum protocols are investigated. New digital signature algorithms are proposed, the security of which is also determined by post quantum protocols of non-commutative cryptography, defined in terms of cryptography from many variables.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Гун В. .. 
Художня техніка диригента хору у контексті психофізіологічного аналізу / В. .. Гун. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне обґрунтування та виявлено специфіку художньої техніки диригента хору з позицій психофізіології та музичного мистецтва через призму теорії творчості. Відмінністю та характерністю представленої роботи є синтез музично естетичного та соціально-психофізіологічного ракурсів вивчення природи, сутності та специфіки диригентсько-виконавського мистецтва. На основі аналізу джерельної бази дослідження, присвяченої диригентсько-виконавській майстерності художню техніку диригента хору проаналізовано на межі естетичної, психологічної, соціологічної, семіотичної та інших суміжних галузей знань. Детальне вивчення наукового доробку, порівняння між собою різноманітних наукових позицій спричинило уточнення поняттєвого апарату диригентського мистецтва, який ще не отримав усталеного та систематизованого значення. У роботу запроваджено допоміжні поняття, що дозволили уточнити термінологію диригентсько-виконавського мистецтва: ремесло, техніка, майстерність, мистецтво, семантичні, виразні рухи, міміка, пластика тощо. Обґрунтовано принципове положення про те, що диригування є одночасно явищем прикладного мистецтва та продуктом прикладної науки і власне управління. Виділено аспект творчої діяльності диригента – психофізіологічний серед інших відомих аспектів (художньо-аналітичного, організаційно-методичного, психолого-педагогічного та художньо-виконавського). Виявлено сутнісно-спеціфічні риси диригентського мистецтва. Доведено, що основним художнім, інтерпретаційним засобом мануального мистецтва диригування є виразний рух. Визначено диригентські параметри у психофізіологічному та творчому вимірах. Доведено, що у контексті диригентської діяльності провідна роль належить рухам диригента, але передача інформації спирається на психологічні фактори, які пов'язані з сенсорною, моторною, когнітивно-інтелектуальною підсистемами психомоторики диригента.^UIn the dissertation work the theoretical substantiation is carried out and specificity of art technique of the conductor of choir from positions of psychophysiology and musical art through a prism of the theory of creativity is revealed. The difference and characteristic of the presented work is the synthesis of musical, aesthetic and socio-psychophysiological perspectives on the study of the nature, essence and specifics of conducting and performing arts. Based on the analysis of the source base of the research, devoted to conducting and performing skills, the artistic technique of the choir conductor is analyzed on the border of aesthetic, psychological, sociological, semiotic and other related fields of knowledge. Detailed study of scientific achievements, comparison of various scientific positions led to the clarification of the conceptual apparatus of conducting art, which has not yet received a well-established and systematic meaning. In order to avoid scientific duplication, the basic concepts concerning the theory of conducting art are specified, namely: interpretation of music and real performing interpretation; conductor thinking and conductor plasticity; manual technique, art technique. Auxiliary concepts were introduced into the work, which allowed to clarify the terminology of conducting and performing arts: craft, technique, skill, art, semantic, expressive movements, facial expressions, plastics, etc. The basic position that conducting is both a phenomenon of applied art and a product of applied science and self-management is substantiated. Based on psychophysiological analysis, the role of emotions as a component of the choir conductor's thinking was revealed. It is noted that the conductor's activity is a specific translation of a musical work into the language of movements (gestures), emotions and facial expressions, ie the transformation of the sound image into visual-motor.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Кун Ц. .. 
Музична творчість як мистецтвознавча проблема / Ц. .. Кун. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації визначено поняттєвий апарат дослідження, природу музичної творчості. У дослідженні проаналізовано і уточнено основні поняття стосовно феномену музичної творчості, а саме: «музика», «творчість», «музична творчість», «псевдотворчість», «псевдомузика», «квазімузикант». Сучасне осмислення проблеми творчості виявляє поширене ототожнення понять «музика» і «музична творчість», що виявляє очевидність згубності подібного поєднання. З одного боку, таким чином виявляється незнання наявності репродуктивних і продуктивних процесів музичної діяльності, а з іншого – вихолощується специфіка і зміст власне творчості в музичному мистецтві. Виявлено, що важливою передумовою творчої діяльності у будь-якій сфері є здатність людини піднятися до усвідомлення внутрішніх механізмів розвитку культурної форми, зрозуміти контекст певного історичного системоутворення, в якому відбуваються процеси особистісного зростання. Культурну форму не можна змінити, вона може тільки сама себе вичерпати із закінченням певної історичної епохи. Визначено, що процес творчості знаходиться у тісному поєднанні з процесами сприйняття і відображення дійсності, втіленої у знакових системах культури; отримана творчою особистістю інформація, опосередковуючись емоційно-чуттєвими переживаннями композитора, трансформується у свідомості в образно-метафоричні конструкції. Завдяки авторському контексту, в якому сконцентроване бачення митця, виникають оригінальні інтерпретації, нові смисли. Таким чином, процес творчості є виявом світосприйняття особистості через предметність самої себе. Досліджено еволюцію європейського музичного виконання до рівня професійного виконавського мистецтва. З'ясовано, що даний процес відбувався в межах: культової музики, світського музично-суспільного життя, пройшов період виникнення нового сольного інструменту – молоточкового фортепіано, появи публічного платного концерту та створення естради. Вагому роль у цьому процесі відіграли композитори-віртуози, формування нового типу музиканта – інтерпретатора, що сприяло підвищенню значущості у виконавському мистецтві інтелектуального начала та об'єктивно-пізнавальних елементів. Доведено, що музичне виконавство представляє собою складний творчий процес, який має свої неповторні риси. Проблема творчої інтерпретації стимулює розвиток у виконавця-вокаліста цілої низки професійно-особистісних характеристик, серед яких художньо-образне мислення, володіння музичною ерудицією, засобами музичної виразності тощо. Лише за умови володіння різноманітними технічними прийомами та досвідом виконавської діяльності, вокаліст зможе глибоко та в повній мірі розкрити зміст твору, що підлягає його інтерпретації. Виявлено, що творче начало в музично-виконавській інтерпретації розкривається через індивідуальне наповнення суб'єктивно новим особистісно-забарвленим змістом об'єктивно існуючого авторського нотного тексту. При цьому, суб'єктивну цінність інтерпретаторскої діяльності музикант-вокаліст набуває в процесі саморозкриття, самозбагачення, особистісного зростання. Перетворюючий вплив інтерпретації на виконавця пов'язаний з тим, що через творче спілкування з музичним твором, композитором, його епохою та всією художньої культурою, вокаліст-виконавець збагачує межі своєї особистості. Творчу інтерпретацію розглядаємо як комплексний прояв індивідуально-особистісних характеристик виконавця в процесі артистичного прочитання і реалізації музичного твору. Розглянуто музичні комп'ютерні технології в аспекті інструментарію сучасної музичної творчості. Виявлено, що активний розвиток у галузі науки і техніки, й зокрема – в області інформаційних технологій позначився на всіх областях людської діяльності, сприяв суттєвим змінам у концепції підходу до акту творчості, оскільки нові засоби електронного інструментарію вимагають винайдення нових методів реалізації творчих завдань. Сучасне музичне мистецтво знаходиться у нерозривній єдності з прогресом у галузі музичних технологій виконавської, композиторської та аранжувальної технік. Виявлено, що історичний розвиток електронної музики та електронних музичних інструментів знаходиться у тісному зв'язку з творчими процесами, що відбуваються в композиційній галузі, галузі виконавського мистецтва, музикознавства, та виражається у: вдосконаленні музичної мови, її збагаченні різноманітними композиторськими методами, засобами і прийомами фактури музичних творів, та виникнення в результаті цього електронного інструментарію, що є новим за принципом звукоутворення та звуковидобування, вимагає від виконавця принципово нового підходу до акту творчості. Зазнає змін власне концепція підходу до творчості, що виражається у зростаючій потребі залучення до музично-теоретичної наукової галузі техніко-технологічних знань, а також знань у галузі інформаційних технологій та музичної акустики.^UThe dissertation defines the conceptual apparatus of research, the nature of musical creativity. The study analyzes and clarifies the basic concepts of the phenomenon of musical creativity, namely: "music", "creativity", "musical creativity", "pseudo-creativity", "pseudo-music", "quasi-musician". Modern understanding of the problem of creativity reveals a common identification of the concepts of "music" and "musical creativity", which reveals the perniciousness of such a combination. On the one hand, this reveals ignorance of the existence of reproductive and productive processes of musical activity, and on the other - the specificity and content of the actual work in the musical art is depleted. Substitution of the concepts of "music" and "musical creativity" closes the door to the world of studying creativity as a multifaceted psychophysiological process that activates artistic thinking, aesthetic consciousness and the unconscious in general, helps to find a way to spiritual improvement of the musician. It is found that an important prerequisite for creative activity in any field is the ability to rise to the awareness of the internal mechanisms of cultural form, to understand the context of a particular historical system in which the processes of personal growth. The cultural form cannot be changed, it can only exhaust itself with the end of a certain historical epoch. Creativity is an ability through which a person constructs a new reality from the standpoint of meaning-making, mastering the world according to the laws of expediency and beauty. Creativity as an artistic process is a phenomenon with a complex structure and is connected both with the world of subjective experiences and evaluations, and with the logic of the cultural epoch represented by the artist. It is determined that the creative process is closely connected with the processes of perception and reflection of reality embodied in the sign systems of culture; the information received by the creative personality, mediated by the emotional and sensory experiences of the composer, is transformed in consciousness into figurative and metaphorical constructions. Due to the author's context, in which the artist's vision is concentrated, there are original interpretations, new meanings. The transformative effect of interpretation on the performer is due to the fact that through creative communication with the work of music, the composer, his era and the entire artistic culture, the vocalist-performer enriches the boundaries of his personality. We consider creative interpretation as a complex manifestation of individual-personal characteristics of the performer in the process of artistic reading and realization of a musical work. The third section discusses music computer technology in terms of tools of modern music. It was found that active development in science and technology, and in particular in the field of information technology has affected all areas of human activity, contributed to significant changes in the concept of approach to the act of creativity, as new electronic tools require the invention of new methods of creative tasks. Contemporary music art is inextricably linked with the progress in the field of music technology of performing, composing and arranging techniques. It is proved that historical development has led to changes in public life and all artistic and cultural spheres, naturally and continuously influencing the art of music. This manifestation is reflected in the constant enrichment, new organization and use of its components, including: harmony, melody, form, structure, instrumentation, rhythm and more. New forms of musical expression acquire a new meaning, as evidenced by the following segment of the evolutionary sequence: vocal polyphony – baroque monody – polyphony of the heyday of Baroque art – classical homophony – romanticism – neo-baroque – neoclassicism. Identified social and social conditions that had a direct impact on the further development of musical thinking: economic crises, world wars, rapid scientific and technological development, the emergence of gramophone, tape recorder, sound recording, electric lamp, unprecedented pace of life in big cities, the influence of jazz and oriental cultures, etc., which led to the removal of creative methods not only of individual composers but also of entire schools of composition. It is revealed that the historical development of electronic music and electronic musical instruments is closely connected with the creative processes taking place in the field of composition, performing arts, musicology, and is expressed in: improvement of musical language, its enrichment with various compositional methods, means and techniques. The texture of musical works, and the emergence of this electronic instrumentation, which is new in the principle of sound production and sound production, requires a fundamentally new approach to the act of creativity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського