Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (1078)Книжкові видання та компакт-диски (908)Журнали та продовжувані видання (280)
Пошуковий запит: (<.>U=Ж.р$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 70
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Даннік Л. А. 
Формування цілісної системи технічних понять в учнів основної школи на уроках трудового навчання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. А. Даннік ; Черніг. нац. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — Чернігів, 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито характерні особливості, зміст та структуру феномену "технічні знання". Доведено, що виявлена у технічній науці структура опису технічних об'єктів повинна бути застосована до відображення технічних об'єктів в основах технічних наук та у технічному аспекті змісту трудового навчання школярів. Розроблено й експериментально перевірено методику формування технічних понять на уроках трудового навчання, яка складається з чітко послідовних етапів формування наукових понять від первинних уявлень до завершального їх рівня. На підставі аналізу доведено, що дані інноваційно змінені фактори є вирішальними у забезпеченні більш високої якості сформованості цілісної системи технічних понять в учнів у процесі трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266.0 + Ж.р(4УКР)2-3
Шифр НБУВ: РА371183 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Резнік С.М. 
Формування управлінських умінь і навичок у майбутніх інженерів у вищих технічних навчальних закладах: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.М. Резнік ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено процес формування управлінських умінь і навичок у майбутніх інженерів у вищих технічних навчальних закладах. Визначено найбільш значущі структурні компоненти управлінських умінь і навичок, рівні та критерії їх розвитку. Виділено й охарактеризовано етапи та визначено психолого-педагогічні умови та розроблено технологію формування управлінських умінь і навичок. Показано пріоритетне значення розвитку організаторських, комунікативних та інтелектуальних навичок та умінь як чинників успішної реалізації процесу управління. Експериментально підтверджено ефективність запропонованої технології формування управлінських умінь і навчок у майбутніх інженерів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА353716

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Лола В.Г. 
Формування технологічної культури майбутніх учителів трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.Г. Лола ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2003. — 19 с.: рис. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено зміст, методи, форми, організаційно-педагогічні умови формування технологічної культури майбутніх вчителів трудового навчання. Здійснено аналіз проблеми формування технологічної культури з соціально-педагогічних позицій, розглянуто генезис поняття "Технологічна культура", визначено типи універсальних культур. Обгрунтовано модель формування технологічної культури майбутнього фахівця як складової його професійно-педагогічної культури (загальні цілі, педагогічні завдання, зміст, форми, методи роботи, організаційно-педагогічні умови, суб'єкти формування, критерії ефективності, результати). Виявлено організаційно-педагогічні умови забезпечення процесу формування технологічної культури студентів індустріально-економічного факультету, критерії та рівні сформованості, нетрадиційні методи навчання, комплексне використання яких забезпечує формування технологічної культури в майбутніх учителів трудового навчання, розроблено тести, питальники, творчий дизайн-проект.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)32 +
Шифр НБУВ: РА327751

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Щербатюк 
Формування професіоналізму майбутніх інженерів-механіків у процесі фахової підготовки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Лариса Борисівна Щербатюк ; Південноукраїнський держ. педагогічний ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА352442

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Берьозкіна І. А. 
Формування професійної спрямованості майбутніх інженерів у процесі навчання математичних дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. А. Берьозкіна ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування професійної спрямованості майбутніх інженерів (МІ) у процесі навчання математичних дисциплін. Уточнено поняття "професійна спрямованість МІ", виявлено її функції та складові. Визначено сутність процесу формування професійної спрямованості МІ у навчанні математичних дисциплін. Розглянуто психолого-педагогічні аспекти використання інформаційних технологій як засобу даного процесу. Розроблено систему формування професійної спрямованості МІ у процесі навчання математичних дисциплін і відповідне навчально-методичне забезпечення. Експериментально доведено ефективність даної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 + В1 р3-3
Шифр НБУВ: РА376135 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Ісаєнко С.А. 
Формування професійної культури у студентів інженерно-технічних спеціальностей засобами іноземної мови: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.А. Ісаєнко ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано формування професійної культури фахівця інженерно-технічного профілю відповідно до вимог сучасного суспільства і духовних потреб кожної особистості. Уточнено поняття професійна культура, визначено структурно-функціональні компоненти та охарактеризовано зміст особистісно-творчого компонента професійної культури інженера. Розглянуто структуру професійної культури у студентів інженерно-технічних спеціальностей і охарактеризовано її зміст. Обгрунтовано педагогічні умови, принципи, передумови, зміст, форми і засоби формування професійної культури у студентів інженерно-технічних спеціальностей. Визначено дидактичні умови реалізації освітньо-виховного потенціалу іноземної мови для ефективного формування професійної культури у студентів. Розкрито ефективність моделі формування професійної культури у студентів інженерно-технічних спеціальностей засобами іноземної мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА368511

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Лапузіна О.М. 
Формування професійної етики у майбутніх інженерів на основі ситуаційного навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.М. Лапузіна ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність й охарактеризовано структуру професійної етики інженерів України, визначено критерії, показники та рівні її сформованості. Теоретично обгрунтовано педагогічні умови формування професійної етики майбутніх інженерів у процесі навчання в технічних ВНЗ. Розроблено методику ситуаційного навчання професійної етики інженерів, яка забезпечує реалізацію принципів доступності, індивідуальної та особистісної спрямованості, самостійної діяльності, наочності, моделювання, зв'язку теорії з практикою, мотивації, проблемності, універсальності. Експериментально підтверджено позитивний вплив розробленої методики на формування професійної етики студентів. Встановлено, що її впровадження у навчальний процес сприяє підвищенню якості професійної підготовки майбутніх спеціалістів та розвитку їх особистісних якостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА345712

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Усеінова Л. Ю. 
Формування професійно-практичної компетентності майбутніх інженерів-педагогів в умовах виробничої практики: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. Ю. Усеінова ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність професійно-практичної компетентності й обгрунтовано необхідність використання компетентнісного підходу за умов практичної підготовки студентів інженерно-педагогічних спеціальностей. Уточнено понятійно-категоріальний апарат і визначено сутність поняття "виробнича практика" та "професійно-практична компетентність". Виявлено сучасні проблеми організації виробничої практики у ВНЗ України, а також запропоновано шляхи їх розв'язання. Визначено роль виробничої практики щодо формування професійно-практичної компетентності, її місце й значення в сучасному навчальному процесі. Розроблено модель формування професійно-практичної компетентності. Охарактеризовано стан нормативного та навчального забезпечення практичної підготовки студентів. Запропоновано використання даної інтегрованої програми виробничих практик. Розроблено методику організації проведення виробничої практики. Обгрунтовано критерії, показники та рівні сформованості професійно-практичної компетентності за результатами виробничої практики. Наведено систему оцінювання на базі відповідних критеріїв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.266.6 + Ж.р(4УКР)3-2
Шифр НБУВ: РА371360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Кулешова В.В. 
Формування пошуково-дослідницьких умінь майбутніх інженерів-педагогів у процесі професійної підготовки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.В. Кулешова ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Розроблено теоретичні засади процесу формування пошуково-дослідницьких умінь студентів у процесі професійної підготовки. Висвітлено суть і структуру даних умінь. Обгрунтовано комплекс професійно спрямованих завдань (педагогічні вправи, ситуації, задачі, інтегровані завдання), який сприяє формуванню пошуково-дослідницьких умінь. Визначено етапи їх формування у процесі оволодіння інженерами-педагогами циклом педагогічних дисциплін. Охарактеризовано рівні сформованості професійних пошуково-дослідницьких умінь. Розкрито суть понять "професійна підготовка", "інженерно-педагогічна підготовка", "педагогічна діяльність", "уміння", "завдання". Запропоновано критерії та показники рівнів сформованості пошуково-дослідницьких умінь. Розвинуто засоби професійної підготовки студентів у вищому інженерно-педагогічному навчальному закладі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА353354

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Костишина Г.І. 
Формування навчально-пізнавальної діяльності студентів вищих технічних навчальних закладів: Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.І. Костишина ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито суть і структурні компоненти навчально-пізнавальної діяльності студентів, теоретично обгрунтовано модель формування, визначено критерії та рівні її сформованості, запропоновано й експериментально перевірено комплекс педагогічних умов ефективного її формування. Розроблено методику поетапного формування навчально-пізнавальної діяльності майбутніх фахівців у процесі вивчення фундаментальних дисциплін, яка включає комплекс організаційних форм, методів і прийомів навчання. Запропоновано структуру та зміст побудови лабораторно-практичних робіт з фізики, спрямованих на формування навчально-пізнавальної діяльності студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА327850

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Міхеєва Л.В. 
Формування мотивації вивчення педагогічних дисциплін майбутніми вчителями праці і професійного навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.В. Міхеєва ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2005. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу психолого-педагогічної літератури розкрито суть навчальної мотивації, визначено структуру, показники та рівні сформованості мотивації вивчення педагогічних дисциплін майбутніми вчителями праці та професійного навчання. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено комплекс педагогічних умов формування позитивної мотивації у майбутніх учителів праці та професійного навчання під час вивчення педагогічних дисциплін. Базуючись на активних методах навчання (з урахуванням контекстного підходу) розроблено методику, спрямовану на формування у даних студентів позитивної мотивації до вивчення педагогічних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 + Ч489.511.203 +
Шифр НБУВ: РА338181

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Тугай Н.О. 
Формування духовної культури майбутніх інженерних кадрів: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / Н.О. Тугай ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Проаналізовано такі сутнісні характеристики особистості як духовність і духовна культура. Обгрунтовано визначення поняття, зміст і структуру духовної культури майбутніх інженерів, показано значення формування даної якості у процесі їх духовного становлення та професійного удосконалення за умов глобалізації, інформаційної революції, бурхливих соціально-економічних перетворень, які відбуваються в українському суспільстві у сучасний період. Розглянуто основні форми та методи формування та збагачення духовної культури студентів технічних ВНЗ, розкрито роль у даному процесі суспільних наук. Проаналізовано виховний вплив навчальної та позанавчальної діяльності, визначено чинники підвищення ефективності формування та розвитку духовної культури студентства. Обгрунтовано необхідність модернізації змісту навчально-виховного процесу в технічному університеті у контексті актуалізації культуротворчого змісту природничих і технічних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22 + Ч484(4УКР)01 + Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА362813

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Нізовцев А. В. 
Формування дослідницьких умінь студентів технічних університетів у процесі вивчення професійно-орієнтованих дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / А. В. Нізовцев ; Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. — Полтава, 2010. — 20 с. — укp.

Узагальнено проблему формування дослідницьких умінь у педагогічній теорії та практиці, обгрунтовано необхідність застосування дослідницького методу навчання як основи формування дослідницьких умінь майбутніх інженерів. Виявлено дослідницькі вміння майбутнього інженера, які необхідні для ефективної професійної діяльності (прогностичні, теоретичні, проектувальні, технологічні, випробувальні). З'ясовано комплекс педагогічних умов забезпечення процесу формування дослідницьких умінь студентів технічних університетів під час вивчення професійно-орієнтованих дисциплін. Обгрунтовано модель процесу формування дослідницьких умінь студентів технічних університетів, розроблено методичний супровід процесу формування дослідницьких умінь майбутніх інженерів. Уточнено критерії, показники та рівні сформованості дослідницьких умінь студентів. Доведено ефективність цілісного поетапного процесу формування таких умінь студентів технічних університетів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.268 + Ж.р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА375935 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Буянов П.Г. 
Формування графічної культури у майбутніх учителів трудового навчання України та Російської Федерації (порівняльний аналіз): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / П.Г. Буянов ; АПН України. Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему формування графічної культури у майбутніх учителів трудового навчання України та Російської Федерації. На підставі результатів порівняльного дослідження виявлено ідеї модернізації освіти в цих країнах у галузі професійної підготовки даних учителів у пострадянський період. Розкрито зміст і суть поняття "графічна культура", визначено етапи її формування. Охарактеризовано підготовку українських і російських учнів до формування графічної культури за умов шкільного навчання. Проаналізовано, порівняно й узагальнено особливості відповідного практичного досвіду Росії та України у процесі підготовки вчителя трудового навчання. Сформульовано рекомендації щодо формування графічної культури вчителя трудового навчання на підставі вивчення й узагальнення інноваційного досвіду цих країн.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-21 +
Шифр НБУВ: РА356508

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Торубара О.М. 
Формування готовності у майбутніх учителів трудового навчання до використання інформаційних технологій: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / О.М. Торубара ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2009. — 32 с. — укp.

Розкрито теоретичні засади формування готовності майбутніх вчителів трудового навчання до педагогічної діяльності за умов інформатизації освіти, визначено й обгрунтовано зміст, структуру та рівні готовності майбутнього вчителя трудового навчання до використання інформаційних технологій у навчальному процесі. Розроблено технології формування рівнів готовності майбутніх учителів до діяльності використанням інформаційних технологій, зокрема, елементарного, рівня функціональної готовності та рівня системної готовності. Проаналізовано мотиви діяльності студентів у їх підготовці до використання інформаційних технологій у навчальному процесі та виявлено взаємозв'язок мотивів з пізнавальними й емоційно-вольовими компонентами готовності. Експериментально перевірено технології формування різних рівнів готовності до використання інформаційних технологій майбутніми вчителями трудового навчання у професійній діяльності, проведено порівняльний аналіз одержаних результатів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч421.253 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА369072

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
16.

Макаренко О.А. 
Формування готовності майбутніх інженерів-педагогів до виховної діяльності в професійно-технічних навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.А. Макаренко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2006. — 23 с. — укp.

Визначено критерії та показники готовності до виховної діяльності майбутніх інженерів-педагогів до виховної діяльності у професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ). Теоретично обгрунтовано концептуальні засади даної підготовки, систему й сукупність педагогічних умов. Розроблено й експериментально апробовано методику її формування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА344735

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Хом'юк І.В. 
Формування вмінь самостійної роботи у майбутніх інженерів засобами ігрових форм: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.В. Хом'юк ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано педагогічні умови впливу ігрових занять на процес формування умінь самостійної роботи (СР) в цілісному навчально-виховному процесі технічного вищого навчального закладу (ВНЗ). Розроблено показники та рівні сформованості умінь студентів, а також систему формування даних умінь, яка містить мету, суб'єкти навчального процесу, методику формування, комплекс ігрових занять, різні види СР студентів. Запропоновано завдання прикладного змісту для ігрових занять. Досліджено стан наявності умінь СР у студентів технічного ВНЗ. Експериментально перевірено результативність запропонованої методики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.267 + Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА322812

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Богданова Т.Л. 
Формування інформаційної культури студентів технічних спеціальностей у вищих навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.Л. Богданова ; Укр. інж.-пед. акад. — Х., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему формування інформаційної культури студентів технічних спеціальностей засобами міжпредметних зв'язків. Розроблено теоретичні засади методики формування інформаційної культури студентів технічних спеціальностей. Експериментально встановлено ефективність запропонованої методики, впровадження якої сприяє становленню у майбутніх фахівців необхідного рівня інформаційної культури. Визначено якісні та кількісні критерії та показники сформованості інформаційної культури, запропоновано комплекс моделей її формування. Розроблено методику оцінювання рівня сформованості інформаційної культури студентів у когнітивному, операційно-змістовному, комунікативному та ціннісно-рефлексивному аспектах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА349681

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Волкова Н.В. 
Формування інформативної культури студентів індустріально-педагогічних факультетів у процесі фахової підготовки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.В. Волкова ; Республік. вищ. навч. закл. "Крим. гуманіт. ун-т". — Ялта, 2009. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови забезпечення ефективності формування інформаційної культури студентів у процесі особистісно-орієнтованого навчання. Обгрунтовано визначення поняття й охарактеризовано основні компоненти інформаційної культури студентів (мотиваційний (копіювально-відтворювальний), оперативний (відтворювально-дослідний) і творчий). Встановлено її показники (стійке індиферентне ставлення до інформаційної діяльності, рефлективні та креативні вміння, а також вміння використовувати засоби комунікації, навички накопичення та самостійної інтерпретації одержаних даних, здатність до оцінювання та самооцінки, емоційна стабільність), критерії та рівні сформованості. Досліджено взаємозв'язок педагогічних умов, форм, методів і засобів, які забезпечують успішність формування інформаційної культури студентів індустріально-педагогічного факультету, удосконалено методику та технологію їх фахової підготовки, спрямовані на розвиток даної професійної якості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч489.511.253 + Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА362677

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
20.

Прохорова О.О. 
Формування індивідуального стилю педагогічної діяльності майбутніх інженерів-педагогів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.О. Прохорова ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні та психолого-педагогічні засади формування індивідуального стилю педагогічної діяльності майбутніх інженерів-педагогів. Розкрито сутність, визначено критерії та показники сформованості даної якості у студентів інженерно-педагогічних ВНЗ. Обгрунтовано й апробовано умови, структуру, модель та методику формування індивідуального стилю педагогічної діяльності у майбутніх інженерів-педагогів, експериментально підтверджено їх ефективність. Розроблено пропозиції щодо удосконалення організації навчального процесу в інженерно-педагогічних ВНЗ. Наведено рекомендації щодо використання запропонованої методики формуванян індивідуального стилю педагогічної діяльності у процесі професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2 +
Шифр НБУВ: РА358832

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського