Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (1078)Книжкові видання та компакт-диски (908)Журнали та продовжувані видання (280)
Пошуковий запит: (<.>U=Ж.р$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 70
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Гуревич Р.С. 
Теоретичні та методичні основи організації навчання у професійно-технічних закладах: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Р.С. Гуревич ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 1999. — 33 с. — укp.

Дисертація містить дослідження теоретико-методологічних, історико-педагогічних і науково-методичних основ організації навчання в професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ). Науково обгрунтовано й розроблено концепцію організації навчання в профтехучилищах, за якою з позицій філософсько-прагматичної орієнтації і особистісно-діяльнісного і системно-цілісного підходів розкривається сутність головних функцій профтехосвіти, зміст освіти і навчання в ПТНЗ, система науково-методичного забезпечення процесу навчання. Педагогічний експеримент підтвердив ефективність запропонованої системи організації навчання для підготовки кваліфікованих робітників у ПТНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4Укр)2-4 + Ч461.2

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Бідюк Н.М. 
Розвиток змісту та форм організації підготовки бакалаврів інженерії в університетах Великої Британії: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.М. Бідюк ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2000. — 21 с. — укp.

Досліджено розвиток змісту та форми організації підготовки бакалаврів інженерії в університетах Великої Британії. У процесі дослідження розкрито основні тенденції розвитку вищої технічної освіти в західноєвропейських країнах. Охарактеризовано розвиток вищої освіти Великої Британії на різних історичних етапах. Проаналізовано проблему впливу інформаційно-технологічної революції на інженерну підготовку. Виявлено основні особливості змісту та форм організації підготовки бакалаврів інженерії в університетах Великої Британії. Здійснено порівняльно-педагогічний аналіз професійного навчання фахівців технічного профілю у вищих навчальних закладах України та Великої Британії. Розроблено рекомендації щодо можливостей використання провідних ідей зарубіжного досвіду в реформуванні національної вищої технічної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4ВЕЛ)3-3
Шифр НБУВ: РА312367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Романовський О.Г. 
Теоретичні і методичні основи підготовки інженера у вищому навчальному закладі до майбутньої управлінської діяльності: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / О.Г. Романовський ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 40 с. — укp.

Розглянуто методологічні засади педагогічної системи підготовки управлінських кадрів, обгрунтовано її концепцію з урахуванням результатів аналізу структури та соціально-психологічних особливостей професійної діяльності сучасного інженера-керівника. Визначено й експериментально підтверджено цілі, принципи й умови ефективного функціонування педагогічної системи. Створено комплекс методичного забезпечення навчально-виховного процесу управлінської підготовки інженерів на основі діяльнісно-особистісного підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА315872 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Стельмашенко В.П. 
Організаційно-педагогічні засади управління якістю підготовки фахівців в коледжах України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.П. Стельмашенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 23 с. — укp.

Висвітлено концептуальні підходи до побудови динамічної моделі системи управління якістю підготовки фахівців, яка дозволяє визначити зміст цієї підготовки, розглянуто психолого-педагогічні засади ефективного розвитку вищої освіти. Обгрунтовано принципи та методи проектування освітніх систем управління якістю підготовки. Розроблено відповідне організаційно-педагогічне забезпечення їх функціонування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) + Ж.р(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА315572 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Литвин А.В. 
Наступність у професійній підготовці фахівців машинобудівного профілю в системі "ВПУ - вищі заклади освіти": Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.В. Литвин ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто принцип наступності в системі "вищі професійні училища (ВПУ) - вищі заклади освіти (ВЗО)" (машинобудівний профіль). Наведено концептуальні засади наступності знань у ступеневій професійній освіті, які включають ступеневу побудову (багаторівневість) професійної освіти, використання комплексу напрямів здійснення наступності та дотримання її педагогічних умов. Розроблено структурну модель наступності в ступеневій професійній підготовці фахівців машинобудівного профілю. Викладено методику реалізації наступності у професійній підготовці фахівців машинобудівного профілю в системі "ВПУ - вищі заклади освіти", встановлено критерії ефективності її застосування. У контексті вимог наступності запропоновано шляхи удосконалення змісту, форм організації та методів навчання на різних етапах професійної підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА318011 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Чернишов Д.О. 
Педагогічні умови формування інженерного стилю мислення учнів технічного ліцею засобами інформатики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Д.О. Чернишов ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2002. — 20 с. — укp.

Розкрито суть і специфіку формування інженерного стилю мислення учнів технічного ліцею засобами інформатики, проаналізовано роль інформатики у формуванні інженерного стилю мислення старшокласників. Досліджено педагогічні умови формування інженерного стилю мислення старшокласників технічного ліцею: організація інтегрованого процесу цілеспрямованого формування і самоформування інженерного стилю мислення на підставі співробітництва викладача інформатики і старшокласників; забезпечення спрямованості змісту курсу на досягнення цілей загальноосвітньої і допрофесійної інженерної підготовки; включення учнів до системи розв'язання розташованих у раціональній послідовності тренувальних інженерно-технічних задач з використанням комп'ютера.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.69 + Ж.р(4Укр)2
Шифр НБУВ: РА319431 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Брюханова Н.О. 
Методика навчання майбутніх викладачів технічних дисциплін проектуванню дидактичного матеріалу: Автореф. дис...канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.О. Брюханова ; Укр. інж.-пед. акад. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблему навчання майбутніх викладачів технічних дисциплін проектуванню дидактичного матеріалу, який би повністю враховував умови організації певного навчального процесу і був побудований за правилами текстоутворення. Встановлено види дидактичного матеріалу й особливості їх проектування у педагогічній діяльності інженерно-педагогічного працівника. Обгрунтовано структуру діяльності з проектування зазначених матеріалів та розроблено алгоритм її здійснення. На даній підставі визначено мету та зміст навчання майбутніх викладачів технічних дисциплін проектувальній діяльності. Запропоновано багаторівневу методику навчання проектуванню даного матеріалу, що безупинно функціонує протягом усієї підготовки фахівців. Доведено, що застосування зазначеної методики навчання сприяє покращанню якості методичної підготовки майбутніх викладачів технічних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА321075 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Капченко Л.М. 
Моделювання організаційно-педагогічної діяльності в системі управління професійно-технічними навчальними закладами: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.М. Капченко ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено стан теоретичного обгрунтування моделювання організаційно-педагогічної діяльності в системі управління професійно-технічними навчальними закладами. На підставі теорій висвітлено моделювання і його складову - планування роботи в системі управління професійно-технічним навчальним закладом. Визначено і обгрунтовано принципи планування роботи навчального закладу за сучасних умов. Описано комплексну модель планування організаційно-педагогічної діяльності в професійно-технічному навчальному закладі. Наведено методичні рекомендації щодо планування роботи керівників професійно-технічних навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)2-43
Шифр НБУВ: РА321150 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Корець 
Теорія і практика науково-технічної підготовки вчителів трудового навчання і технологій виробництва: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Микола Савич Корець ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 40 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 + Ж.р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА320570

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Картавих О.В. 
Аксіологічні основи формування загальної культури студентів вищих технічних навчальних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.В. Картавих ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 17 с. — укp.

Розглянуто педагогічні умови та аксеологічні засади удосконалення загальної культури особистості з використанням джерел вітчизняної та світової культури. Описано педагогічні принципи, розроблено методи і форми підвищення загальної культури студентів вищого технічного навчального закладу. Висвітлено нові технології набуття гуманітарних знань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА321152 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Хом'юк І.В. 
Формування вмінь самостійної роботи у майбутніх інженерів засобами ігрових форм: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.В. Хом'юк ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано педагогічні умови впливу ігрових занять на процес формування умінь самостійної роботи (СР) в цілісному навчально-виховному процесі технічного вищого навчального закладу (ВНЗ). Розроблено показники та рівні сформованості умінь студентів, а також систему формування даних умінь, яка містить мету, суб'єкти навчального процесу, методику формування, комплекс ігрових занять, різні види СР студентів. Запропоновано завдання прикладного змісту для ігрових занять. Досліджено стан наявності умінь СР у студентів технічного ВНЗ. Експериментально перевірено результативність запропонованої методики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.267 + Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА322812

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Костишина Г.І. 
Формування навчально-пізнавальної діяльності студентів вищих технічних навчальних закладів: Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.І. Костишина ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито суть і структурні компоненти навчально-пізнавальної діяльності студентів, теоретично обгрунтовано модель формування, визначено критерії та рівні її сформованості, запропоновано й експериментально перевірено комплекс педагогічних умов ефективного її формування. Розроблено методику поетапного формування навчально-пізнавальної діяльності майбутніх фахівців у процесі вивчення фундаментальних дисциплін, яка включає комплекс організаційних форм, методів і прийомів навчання. Запропоновано структуру та зміст побудови лабораторно-практичних робіт з фізики, спрямованих на формування навчально-пізнавальної діяльності студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА327850

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Лола В.Г. 
Формування технологічної культури майбутніх учителів трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.Г. Лола ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2003. — 19 с.: рис. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено зміст, методи, форми, організаційно-педагогічні умови формування технологічної культури майбутніх вчителів трудового навчання. Здійснено аналіз проблеми формування технологічної культури з соціально-педагогічних позицій, розглянуто генезис поняття "Технологічна культура", визначено типи універсальних культур. Обгрунтовано модель формування технологічної культури майбутнього фахівця як складової його професійно-педагогічної культури (загальні цілі, педагогічні завдання, зміст, форми, методи роботи, організаційно-педагогічні умови, суб'єкти формування, критерії ефективності, результати). Виявлено організаційно-педагогічні умови забезпечення процесу формування технологічної культури студентів індустріально-економічного факультету, критерії та рівні сформованості, нетрадиційні методи навчання, комплексне використання яких забезпечує формування технологічної культури в майбутніх учителів трудового навчання, розроблено тести, питальники, творчий дизайн-проект.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)32 +
Шифр НБУВ: РА327751

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Палка О.В. 
Підготовка іноземних студентів вищих навчальних закладів технічного профілю України до вивчення професійної лексики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.В. Палка ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2003. — 18 с.: рис. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено модель підготовки іноземних студентів вищих навчальних закладів технічного профілю України до вивчення професійної лексики. Експериментально доведено, що ефективність навчання іноземних студентів вищих навчальних закладів технічного профілю можна значно підвищити за умов реалізації запропонованої моделі. Відзначено, що її позитивний вплив на результати навчальної діяльності досягається на базі впровадження педагогічної технології табличного моделювання граматичних структур професійного мовлення з використанням професійної лексики, структурним компонентом якої є запропоновані таблиці-схеми. Надана педагогічна технологія табличного моделювання реалізується за алгоритмом використання в ході конструювання речень з 45 таблиць-схем, що охоплюють найважливіші теми морфології української мови та є матричною структурою табличного моделювання. Значну увагу приділено визначенню критеріїв готовності іноземних студентів до вивчення професійної лексики, серед яких - критерії готовності іноземних студентів до сприймання професійної інформації, усної та письмової комунікації. Введено до наукового обігу поняття "табличне моделювання професійного мовлення". Подальшого розвитку дістали поняття "комунікативний підхід", "професійно орієнтовані тексти", "табличне моделювання", "полілогічне та діалогічне мовлення".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА323466

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Лазарєв М.І. 
Теоретичні і методичні засади моделювання змісту загальноінженерних дисциплін для технологій навчання студентів: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / М.І. Лазарєв ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2004. — 37 с.: рис. — укp.

Проаналізовано проблеми та шляхи підвищення ефективності навчання в інженерній вищій школі. Запропоновано концепцію забезпечення інтенсифікації навчальної діяльності студентів за допомогою дидактичних засобів змісту загальноінженерних дисциплін. Обгрунтовано зміст загальноінженерних дисциплін для створення технологій навчання як системи поліізоморфних моделей знань про предметні галузі. Розроблено дидактичні, філософські, загальнонаукові та психологічні засади теорії поліізоморфного змісту навчальних дисциплін для технологій навчання. Теоретично обгрунтовано поліізоморфні методи та моделі подання змісту загальноінженерних дисциплін. Створено та експериментально перевірено нові класи дидактичних засобів - поліізоморфні моделі подання змісту: інтегративно-логічні моделі з подвійною образною інтеграцією, адаптивні імітаційні моделі та лінійні моделі навчального матеріалу, що дають змогу підвищити інтенсивність та якість навчальної діяльності студентів. Наведено методики створення поліізоморфних дидактичних засобів змісту загальноінженерних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.202 + Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА330422

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Чаусова Т.В. 
Психологічні особливості мотивації навчальної діяльності майбутніх інженерів-педагогів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.В. Чаусова ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2004. — 22 с. — укp.

Виявлено особливості та тенденції розвитку мотивації навчальної діяльності майбутніх інженерів-педагогів. Визначено концептуальні основи дослідження на засадах системної методології. За результатами констатуючого експерименту вивчено індивідуальні, гендерні особливості мотиваційної сфери студентів та тенденції її змін у процесі навчання. Запропоновано методику формуючого впливу на мотиваційні сфери студентів, експериментально підтверджено її ефективніть та доведено доцільність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-72 + Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА330753

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
17.

Гура С.О. 
Організаційно-педагогічні умови адаптації майбутніх інженерів-педагогів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.О. Гура ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2004. — 20 с.: табл. — укp.

Проаналізовано особливості інженерно-педагогічної освіти та їх вплив на процес адаптації майбутніх інженерів-педагогів до навчання. Визначено та проранжовано фактори адаптації студентів в інженерно-педагогічному навчальному закладі. Теоретично обгрунтовано та практично перевірено організаційно-педагогічні умови адаптації студентів інженерно-педагогічних спеціальностей. Розроблено методику реалізації організаційно-педагогічних умов адаптації майбутніх інженерів-педагогів та спеціальний курс "Організація навчальної і самостійної роботи студентів", спрямований на прискорення процесу адаптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518 + Ж.р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА330353

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Міхеєва Л.В. 
Формування мотивації вивчення педагогічних дисциплін майбутніми вчителями праці і професійного навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.В. Міхеєва ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2005. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу психолого-педагогічної літератури розкрито суть навчальної мотивації, визначено структуру, показники та рівні сформованості мотивації вивчення педагогічних дисциплін майбутніми вчителями праці та професійного навчання. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено комплекс педагогічних умов формування позитивної мотивації у майбутніх учителів праці та професійного навчання під час вивчення педагогічних дисциплін. Базуючись на активних методах навчання (з урахуванням контекстного підходу) розроблено методику, спрямовану на формування у даних студентів позитивної мотивації до вивчення педагогічних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 + Ч489.511.203 +
Шифр НБУВ: РА338181

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Цюприк А.Я. 
Організація самостійної роботи студентів технічного коледжу у процесі навчання суспільних дисциплін: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.Я. Цюприк ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Уперше теоретично обгрунтовано та побудовано модель самостійної роботи студентів технічного коледжу у процесі навчання суспільних дисциплін, яка враховує зміну цілей самостійної роботи й умов її організації (зовнішніх і внутрішніх), взаємозв'язок технологій навчання і результатів самостійної роботи студентів (предметного й особистісного). Виявлено особливості організації самостійної роботи даних студентів, взаємопов'язані з сучасними тенденціями розвитку професійної освіти, зміною суті самостійної роботи, навчальним процесом у технічному коледжі, змістом суспільних дисциплін. Розвинуто теоретичні засади зазначеної роботи, яка залежно від конкретних цілей навчання розглянуто як певну форму пізнавальної активності особистості, навчальної діяльності студентів, навчання суспільних дисциплін, а також - вид організації навчання у вищих навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.267 + Ж.р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА338863

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Демченко С.О. 
Розвиток професійно-педагогічної компетентності викладачів спеціальних дисциплін вищих технічних закладів освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.О. Демченко ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2005. — 20 с. — укp.

На підставі дослідження педагогічної теорії та практики професійної підготовки у закладах вищої освіти визначено сутність і структуру професійно-педагогічної компетентності (ППК) викладача спеціальних дисциплін ВТЗО. Визначено фактори розвитку та формування даної якості. Досліджено стан та особливості організації психолого-педагогічної підготовки викладачів спеціальних дисциплін ВТЗО. Розроблено експериментальну модель ППК, уточнено критерії та показники рівнів її розвитку у викладачів спеціальних дисциплін ВТЗО. Обгрунтовано організаційно-педагогічні умови формування ППК та експериментально підтверджено їх ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА334826

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського