Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (698)Книжкові видання та компакт-диски (676)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)5$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 115
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Петренко І.М. 
Церковнопарафіяльні школи Лівобережної України в системі освітньої урядової політики царської Росії (1884 - 1917 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / І.М. Петренко ; Нац. пед. Ін-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Уперше, базуючись на сучасній методології, розкрито особливості освітньої урядової політики Російської імперії, Синоду, місцевої влади та приватної ініціативи щодо церковонопарафіяльних шкіл Лівобережної України протягом 1884 - 1917 рр. Здійснено узагальнювальний аналіз процесу функціонування зазначених шкіл, визначено ступінь ефективності їх роботи у справі навчання та виховання підростаючого покоління. Зазначено щодо прагнення частини служителів церкви та передових вчителів на початку XX ст. до викладання у школах українською мовою. Спростовано кілька концептуальних положень радянської історіографічної науки щодо певних фактів діяльності церковно-парафіяльних шкіл та ролі духовенства стосовно поширення освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)5-7 + Э372.27-677.2 + Ч33(4УКР)52-02 +
Шифр НБУВ: РА337052

Рубрики:
  

Географічні рубрики:
  

      
2.

Барибіна О.В. 
Формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів вищих закладів освіти в Україні (кінець XIX - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Барибіна ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Цілісно висвітлено внесок учених, педагогів, методистів і викладачів-практиків кінця XIX - початку XX ст. у формування інтелектуальних умінь у студентів. Визначено генезу навчально-інтелектуальних умінь у студентів у зарубіжній і вітчизняній історико-педагогічній думці. Виявлено ефективні форми, методи та засоби формування зазначених умінь, які використовувались у практиці вищої школи досліженого періоду. Визначено й охарактеризовано умови, за яких відбувалось дане формування у студентів вищих закладів освіти наприкінці XIX - початку XX ст. Систематизовано історико-педагогічний досвід формування у студентів умінь аналізувати, синтезувати, узагальнювати, порівнювати, зіставляти, обгрунтовувати, виділяти головне, раціонально запам'ятовувати, робити висновки. Досліджено подальший розвиток ідеї формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів у вітчизняній педагогічній літературі та визначено шляхи творчого використання прогресивного досвіду минулого за сучасних умов вищої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч483(4УКР)52 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА350460

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Черкасов О.В. 
Формування загальнотеоретичних основ дослідження історії освіти в Україні (друга половина XIX - початок XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Черкасов ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Досліджено основні тенденції формування загальнотеоретичних принципів дослідження історії освіти та педагогічної думки в Україні у другій половині XIX - на початку XX ст. Проаналізовано особливості предметної інтерпретації історико-педагогічних знань, виявлено специфіку становлення термінологічного апарату даного наукового напрямку у визначених хронологічних межах. Узагальнено творчий доробок дослідників проблеми систематизації історико-педагогічних знань у зіставленні з загальним станом зарубіжної та вітчизняної науки. Вперше введено до наукового обігу нові та маловідомі факти, ідеї, концепції, пріоритети, імена дослідників у сфері вивчення історико-педагогічного процесу. Виявлено чинники інформаційного, змістового, номінаційного формування концептуальних принципів вітчизняної історії педагогіки та їх вплив на проблему інтеграції світового та регіонального імперативів. Охарактеризовано процес інституціалізації історії педагогіки України та динаміку її становлення як самостійної галузі наукових знань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА333168

Рубрики:
  

Географічні рубрики:

      
4.

Колесник І.О. 
Формування загальнонавчальних умінь і навичок учнів у народній школі кінці ХІХ - початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.О. Колесник ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2004. — 19 с. — укp.

На підставі узагальнення мало- та невідомих архівних документів визначено внесок педагогів і вчителів-практиків кінця ХІХ - початку ХХ ст. у розробку проблеми формування загальнонавчальних умінь і навичок учнів молодших класів, а також шляхи та засоби формування даних умінь у шкільній практичній діяльності даного періоду. Розкрито генезу загальнонавчальних умінь і навичок школярів у зарубіжній та вітчизняній історії педагогіки. Систематизовано ретроспективні матеріали щодо умов успішного формування вмінь мислити, висловлювати свою думку, читати та писати. Встановлено, що успішному формуванню загальнодидактичних умінь і навичок учнів народної школи сприяють різноманітні усні та письмові вправи розпізнавального та творчого характеру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.221 +
Шифр НБУВ: РА328572

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Ушій С.Н. 
Філософсько-педагогічний феномен Михайла Драгоманова : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.10 / С.Н. Ушій ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Проаналізовано еволюцію світогляду М.П. Драгоманова, напрями його педагогічної та просвітницької діяльності, зміст і спрямованість його освітньо-виховних концептів, сучасну культурологічну практику та мовну політику України у дискурсі становлення Об'єднаної Європи. Доведено історичне значення внеску вченого у розвиток української інтелектуальної культури, моралі, відродження духовності нації та виховання особистості. Обгрунтовано висновок щодо ролі національної ідеї у розвитку культури народу, освітянської справи та просвіти населення, родинної педагогіки, національного виховання й українського державотворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5-8 Драгоманов М. + Ч33(4УКР)5-8 Драгоманов, М.
Шифр НБУВ: РА374400 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Кузьміна С.Л. 
Філософсько-педагогічна концепція П.Д.Юркевича: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / С.Л. Кузьміна ; Ін-т філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2000. — 21 с. — укp.

Наведено результати історико-філософських досліджень з проблем співвідношення філософії та педагогіки, а також охарактеризовано два типи їх зв'язку: нормативно-проектний і взаємодоповнюваний. Визначено специфічні ознаки філософсько-педагогічної концепції як цілісної теоретичної структури, що містить у собі світоглядне, методологічне та антропологічне підгрунтя, на основі якого осмислено мету та умови розвитку "наявного" стану дитини до "належного" стану дорослої людини, згідно з відкритим у педагогічній дійсності "сущим". Філософські та педагогічні погляди П.Юркевича вперше розглянуто як єдину систему у контексті конкретних історичних обставин та біографії мислителя. З'ясовано, що єдність даної концепції зумовлена розумінням спільності завдань філософії та педагогіки, зміст яких полягає у синтезі віри й знання у "цілісній картині" буття взагалі й людського буття зокрема, важливим виміром якого є виховання та освіта. Встановлено, що специфіка методу вирішення П.Юркевичем даних завдань полягала у використанні розробленого на засадах християнської догматики "припущення сутності" людини як ключа до інтеграції сукупності фактів дослідних наук. Розкрито зміст базової складової частини філософсько-педагогічної концепції мислителя - його антропологічного вчення, що містить обгрунтування здатності людини до вільного саморозвитку й самообмеження як суто людського призначення. Проаналізовано виховні та освітні теорії філософа, змістовна єдність яких полягає у визначенні умов та окресленні простору реалізації свободи творчого становлення особистості шляхом подолання суперечностей "наявного" й "належного", "індивідуального" та "загального". Здійснено спробу актуалізації філософсько-педагогічної концепції П.Юркевича за допомогою співвіднесення її положень із сучасними проблемами реформування системи освіти, а саме - гармонійного поєднання загальнолюдських та національних цінностей у принципах осмислення мети, змісту, а також форм педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5/6 + Ч33(4УКР)5-2
Шифр НБУВ: РА310348 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Пеньковець О.М. 
Філософсько-освітні погляди С.Русової (соціально-філософський аналіз): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / О.М. Пеньковець ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2001. — 18 с. — укp.

Розглянуто соціально-філософські засади вчення українського філософа та педагога С.Русової. Проаналізовано особливості творів науковця, ступінь дослідження її соціально-філософських поглядів у науковій літературі з позицій розуміння соціальної філософії як інтегративного знання про суспільство, що включає в себе власну історію та є аспектом існування суспільства, як самотвірної освітньої системи. Вивчено соціально-філософські погляди науковця щодо суспільства, освіти, ролі національного в осмисленні освіти й особи, питання конституювання національної школи та національної освіти, взаємодії освіти й держави, а також виховання вільної особистості - мету освіти. Систематизовано соціальні цінності освітнього процесу на основі соціально-філософського аналізу творів С.Русової.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ч430 + Ю252:Ч30 + Ч33(4УКР)52-211
Шифр НБУВ: РА314426 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
8.

Окопний А.М. 
Фізичне виховання в спадщині українських педагогів (друга пол. ХІХ - перша пол. ХХ століття): Автореф. дис... канд. наук з фізичного виховання і спорту: 24.00.02 / А.М. Окопний ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2001. — 19 с. — укp.

Показано, що фізичне виховання набуває пріоритетів у педагогічній науці саме в середині XIX - середині XX ст. Проаналізовано регіональні особливості педагогічних підходів до фізичного виховання українськими вченими. Висвітлено погляди українських педагогів (О.Духновича, К.Ушинського, Г.Ващенка, М.Демкова, А.Макаренка, В.Сухомлинського, П.Юркевича та ін.) на фізичне виховання. Доведено, що їх теоретичні розробки стали підгрунтям для формування та розвитку української системи фізвиховання. Вивчено напрями ровитку фізичого виховання на українських землях, які були в складі різних держав. Проаналізовано внесок видатних українських педагогів у становлення, а також розвиток системи фізвиховання. Узагальнено роль і значення діяльності теоретиків даного періоду в формуванні національної системи фізвиховання. На підставі аналізу спадщини українських педагогів викладено сутність фізичного виховання, розглянуто його форми, принципи, засоби та методи, які використовувалися в зазначений період. Підтверджено зв'язок між популяризацією фізичного виховання, різних видів спорту та реалізацією національної ідеї на українських землях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч513(4Укр) + Ч33(4Укр)52
Шифр НБУВ: РА315892 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Цибанюк 
Управління системою фізичного виховання школярів на Буковині (друга половина ХІХ- початок ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Олександра Олександрівна Цибанюк ; Прикарпатський національний ун-т ім. Василя Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч513(4УКР337)5
Шифр НБУВ: РА360319

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Карелін М.В. 
Трудове навчання у загальноосвітніх закладах Харківської губернії у другій половині ХІХ - на початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.В. Карелін ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано історію розвитку ідеї впровадження трудового навчання та виховання у загальноосвітніх школах у зарубіжній і вітчизняній педагогічній теорії. Вперше виявлено динаміку становлення трудового навчання як учбової дисципліни у загальноосвітніх школах Харківської губернії у другій половині XIX - на початку XX ст. Досліджено зміст, форми та методи трудового навчання, проаналізовано наукове-методичне забезпечення учбової дисципліни. В науковий обіг введено нові архівні матеріали про особливості становлення трудового навчання як шкільного предмету в другій половині XIX - на початку XX ст. Вивчено процес підготовки вчителів Харківської губернії до викладання трудоваго навчання у загальноосвітніх школах й обгрунтовано можливості використання історичного досвіду за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА335228

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Шпак В.П. 
Теоретичні та практичні засади реабілітаційної діяльності виправно-виховних закладів в Україні (XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / В.П. Шпак ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 43 с. — укp.

Наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення проблеми реабілітаційно-педагогічної роботи з "важкими у виховному розумінні" дітьми в Україні у XIX - на початку XX ст. Здійснено класифікацію термінологічніх понять дослідженої проблеми. Визначено витоки та висвітлено еволюцію ідеї педагогічної реабілітації "важких у виховному розумінні" дітей, починаючи від філантропізму, на підставі практики авторських і експериментальних педагогічних закладів у контексті діяльності виправно-виховних закладів. Охарактеризовано внесок зурубіжних і вітчизняних педагогів, юристів, лікарів, громадських діячів, діячів освіти до розробки теоретичних засад реабілітаційної діяльності вітчизняних виправно-виховних закладів XIX - початку XX ст. Визначено й науково обгрунтовано опікунський, лікувально-педагогічний і соціально-педагогчний етапи становлення та розвитку реабілітаційної діяльності цих закладів в Україні у даний період. Узагальнено досвід педагогічної реабілітації різних категорій "важких у виховному розумінні" дітей у XIX - на початку XX ст. Охарактеризовано напрями розвитку ідеї педагогічної реабілітації "важких" дітей за сучасних умов реформування освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч424(4УКР)719 + Х884.9(4УКР)024-1 + Х2(4УКР)5-628.4 +
Шифр НБУВ: РА348583

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Рудічєва Н.К. 
Теорія та практика навчання співу у початкових школах Слобожанщини (друга половина XIX - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.К. Рудічєва ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 21 с. — укp.

В історико-педагогічному аспекті здійснено цілісний аналіз теорії та практики навчання співу у початкових школах Слобожанщини у період другої половини XIX - початку XX ст. Систематизовано погляди зарубіжних і вітчизняних педагогів щодо даного навчання. Конкретизовано суть, мету та принципи навчання співу. Науково обгрунтовано етапи становлення співу як навчального предмета на Слобожанщині у даний історичний період, а саме: перший - 1864 - 1883 рр., другий - 1884 - 1888 рр., третій - 1889 - 1907 рр., четвертий - 1908 - 1917 р. Поетапно проаналізовано зміст програми з навчального предмета "Спів". Виділено найпоширеніші методи й організаційні форми навчання співу, зокрема, розширення співацького репертуару шкільних хорів завдяки музичним творам різних жарів, поступове ознайомлення учнів з нотною грамотою (мажором, знаками альтерації). Узагальнено педагогічний досвід упровадження методів і організаційних форм навчання співу (спів з листа, виразне читання перед співом). Актуалізовано роль учителя у вихованні та навчанні співу молоді. Розвинуто методи та форми практичної діяльності учителів співу у шкільній та позашкільній роботі. До наукового обігу введено маловідомі та раніше невідомі архівні матеріали.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355.23 + Щ31р(4УКР-9СЛО)2 +
Шифр НБУВ: РА350137

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Слюсаренко Н. В. 
Теорія і практика трудової підготовки дівчат у школах України (кінець XIX - XX ст.): автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Н. В. Слюсаренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2010. — 40 с. — укp.

Визначено та розкрито соціально-економічні, політичні, культурно-освітні, психолого-педагогічні чинники трудової підготовки дівчат, основні тенденції її становлення у загальноосвітніх школах кінця XIX - XX ст. Досліджено досвід трудової підготовки дівчат в історичній ретроспективі та виокремлено етапи та підетапи даного процесу в школах України кінця XIX - XX ст. Охарактеризовано структурні компоненти й особливості трудової підготовки дівчат у різні періоди розвитку вітчизняної школи. Розширено історико-педагогічні відомості про мету, зміст, форми, методи та засоби трудової підготовки дівчат у школах України. Обгрунтовано шляхи розбудови системи трудової підготовки дівчат у загальноосвітніх школах незалежної України та перспективи її розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч21.266 + Ч33(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА373186 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Корх-Черба О.В. 
Теорія і практика підготовки домашніх наставників в Україні в другій половині ХІХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Корх-Черба ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Висвітлено теоретичні ідеї видатних педагогів минулого та особливості практичного досвіду підготовки домашніх наставників у другій половині XIX ст. Проаналізовано зміст і виявлено специфічні риси педагогічної теорії домашньої освіти та підготовки домашніх наставників у зазначений період. Охарактеризовано шляхи актуалізації підготовки домашніх наставників та гувернерів за умов реформування національної школи України. Введено у науковий обіг нові історико-педагогічні документи, що характеризують специфіку підготовки домашніх наставників. Наведено дані, які доповнюють та уточнюють відомості про стан домашньої освіти в даний період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА339009

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Золочевський В.В. 
Теорія і практика організації фізкультурно-масової роботи із студентською молоддю у вітчизняній педагогіці (кінець XIX - перша половина XX ст): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Золочевський ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 22 с. — укp.

Вперше системно проаналізовано й узагальнено досвід організації фізкультурно-масової роботи зі студентською молоддю наприкінці XIX - у першій половині XX ст. Визначено генезу ідеї організації фізкультурно-масової роботи в історії вітчизняної педагогічної думки, поетапно розкрито спрямованість змісту. Охарактеризовано найпоширеніші методи та форми організації фізкультурно-масової роботи зі студентською молоддю в досліджуваний період - спортивні змагання, свята, вечори, прогулянки, естафети, екскурсії, спартакіади, карнавали, бесіди, універсіади, туристичні походи, конкурси. Визначено перспективи творчого використання позитивного досвіду організації фізкультурно-масової роботи зі студентами за сучасних умов. Визначено й охарактеризовано прогностичні тенденції розвитку досліджуваної категорії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА368435

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Долапчі А.Ю. 
Теорія і практика навчання іноземних мов як складової змісту гімназичної освіти другої половини XIX - початку XX століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.Ю. Долапчі ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

На основі даних, одержаних завдяки вивченню широкої джерельної бази, виявлено витоки включення іноземних мов у зміст гімназичної освіти. Систематизовано погляди вітчизняних науковців щодо доцільності даного навчання, обрунтовано періоди у розвитку теорії та практики навчання іноземних мов у гімназіях другої половини XIX - початку XX ст., а саме: 1859 - 1860-ті рр. - етап реалізації дедуктивного навчання мов; 1870-ті - початок 1890-х рр. - етап теоретичних розвідок і розробки індуктивного навчання іноземних мов; кінець 1890-х рр. - початок XX ст. - етап формування нових методів даного навчання. Узагальнено досвід його організації. Проаналізовано навчальні плани та програми з дисципліни "Іноземна мова" у вітчизняних гімназіях другої половини XIX - початку XX ст. Виділено й охарактеризовано провідні методи та форми навчання іноземних мов. Висвітлено стан підготовки вчителів іноземних мов у досліджений період. Визначено можливості подальшого творчого вдосконалення навчання іноземних мов у середніх загальноосвітніх навчальних закладах з урахуванням вітчизняного історико-педагогічного досвіду. До наукового обігу введено значну кількість невідомих і маловідомих документів і архівних джерел, окремих положень, взаємопов'язаних з питаннями навчання іноземних мов у змісті освіти у вітчизняній гімназії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА360576

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Джус О.В. 
Творча спадщина Софії Русової періоду еміграції (1922 - 1940 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Джус ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто особливості діяльності Софії Русової як педагога і громадського діяча за межами України та наведено її біографію. Визначено основні напрями роботи науковця. Проаналізовано зміст науково-педагогічної діяльності С.Русової, зокрема, організаторсько-практичної щодо розбудови українського шкільництва і наукових установ у Чехословаччині, теоретичної як викладача українських шкіл, автора монографій, курсів лекцій, наукових розвідок, рецензій. Виявлено та охарактеризовано провідні положення наукового доробку Софії Русової стосовно теоретичних засад педагогіки, мети, завдань, змісту діяльності української національної школи, національного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-8 Русова С.
Шифр НБУВ: РА315740 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Желан А.В. 
Становлення та розвиток музичної освіти в Херсонській губернії (кінець XIX початок XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.В. Желан ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано історію становлення та розвитку музичної освіти Херсонської губернії в культурно-історичному контексті кінця XIX - початку XX ст. Визначено історичні передумови розвитку музично-педагогічного руху в Україні. Виявлено динаміку впровадження дисциплін "Співи" та "Музика" у школах різного типу та рівня. Розкрито зміст, форми та принципи загальної музичної освіти на прикладі різних освітніх закладів регіону. Доведено, що предмети музично-естетичного циклу на початку XX ст. стають невід'ємним компонентом освіти. Висвітлено характерні прогресивні тенденції та головні перешкоди розвитку загальної музичної освіти того часу. Визначено педагогічні ідеї та напрями минулого, які залишаються актуальними для сучасної практики музичної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Щ31р(4УКР-2ХЕС) + Щ313(4УКР-2ХЕС)53-69 +
Шифр НБУВ: РА358578

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Бабіна О.І. 
Становлення та розвиток гімназійної освіти в Україні (в кінці XIX - на початку XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.І. Бабіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено історико-педагогічному аналізу розвитку гімназії як середнього загальноосвітнього закладу в Україні, яка перебувала у складі Російської імперії. Проаналізовано соціальні, політичні, педагогічні умови, за яких відбувався цей процес, їх вплив на його еволюцію. Виявлено і науково обгрунтовано етапи розвитку гімназійної освіти, його тенденції та особливості. На підставі аналізу навчальних планів і програм визначено особливості змісту гімназійної освіти, молодіжного та вчительського рухів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА308198 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Мельник О.В. 
Становлення та розвиток вищої жіночої освіти в Одесі (1879 - 1921 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.В. Мельник ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2009. — 17 с. — укp.

Досліджено особливості розвитку вищої жіночої освіти в Одесі в період 1879 - 1921 рр. Встановлено етапи цього процесу, проаналізовано підходи до вирішення жіночого питання в галузі вищої освіти. Охарактеризовано діяльність громадськості, урядових органів і місцевого самоврядування в даній сфері. Розглянуто громадське життя слухачок вищих жіночих курсів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5/6 + Ч34(4УКР)42 + Т3(4УКР-4ОДЕ-20Д)5/61-7 +
Шифр НБУВ: РА368320

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського