Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (8)Реферативна база даних (1471)Книжкові видання та компакт-диски (2085)Журнали та продовжувані видання (1599)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.22$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 237
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Іванова О.Ю. 
Педагогічні умови забезпечення якості освіти старшокласників ліцею в особистісно-орієнтованій системі навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.Ю. Іванова ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2008. — 20 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальні дослідження педагогічних умов забезпечення якості освіти старшокласників ліцею за умов особистісно-орієнтованої системи навчання. Обгрунтовано педагогічні умови, що сприяють розвитку ефективності якості освіти за даних умов (забезпечення ціннісних орієнтирів, урахування часового ресурсу, здійснення моделювання навчального простору, становлення професіоналізму вчителя). На основі дитиноцентристського підходу розроблено модель випускника ліцею, елементами якої є вимоги до освіченості випускника ліцею, його загальнокультурної підготовки, розвитку найважливіших властивостей особистості, що забезпечують позитивну "Я-концепцію". Розкрито суть понять "особистісно-орієнтована система навчання", "якість освіти", "показники якості оцінки знань випускників." Розвинуто засоби активізації учнів та їх підготовки до самореалізації за нових соціально-економічних умов. Досліджено функції та особливості професійного розвитку особистості вчителя за умов особистісно-орієнтованої системи навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.7 + Ч421.21 + Ч424(4УКР)714.5 +
Шифр НБУВ: РА360591

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Іванчук 
Філософія для дітей у змісті початкової освіти Сполучених Штатів Америки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Галина Петрівна Іванчук ; Житомирський держ. ун-т ім. Івана Франка. — Житомир, 2008. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221(7СПО) + Ю0 р2
Шифр НБУВ: РА359131

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Іванюта О.В. 
Психологічні особливості розвитку візуального мислення в підлітковому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Іванюта ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні підходи щодо вивчення феномену візуального мислення, визначено його роль у загальному психічному розвитку підлітків. Виявлено рівень розвитку продуктивних можливостей їх візуального мислення, міру сформованості його операціональної сфери, охарактеризовано змістові компоненти візуальних образів. Установлено взаємозв'язок рівня розвитку основних показників даного мислення. Визначено напрямок і закономірності його розвитку в підлітковому віці. Розроблено та апробовано методику розвитку візуального мислення підлітків, обгрунтовано доцільність її використання в роботі шкільної психологічної служби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.2 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА325481

Рубрики:

      
4.

Ігнатенко Н.В. 
Дидактичне забезпечення розуміння навчальних текстів учнями початкових класів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Н.В. Ігнатенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано дидактичне забезпечення розуміння навчальних текстів молодшими школярами, експериментально перевірено його ефективність за різних умов організації роботи учнів над текстом. Методика полягає у визначенні об'єктом дослідження процесу взаємодії вчителів і учнів під час роботи над навчальним текстом, опрацювання якого здійснювалось як поетапна пізнавально-комунікативна діяльність, що охоплює текст як цілість. Дидактичне забезпечення даних етапів дозволило читачу осягнути складові тексту: від розуміня фактичного змісту прочитаного до діалогічної взаємодії, визначити відповідну систему прийомів, критерії та рівні розуміння учнями навчального тексту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221
Шифр НБУВ: РА313055 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Ігнатенко Н.В. 
Розумовий розвиток учнів у загальноосвітних закладах Східної Галичини (1900 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Ігнатенко ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

Комплексно проаналізовано історичні передумови, традиції, форми та методи розвитку розумової активності учнів у процесі вивчення предметів загальноосвітнього циклу в школах Східної Галичини. Всебічно досліджено недостаньо відомі аспекти процесу розумового розвитку учнів під час вивчення ними історії, визначено місце та роль розумової діяльності в загальній системі навчання та виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)6 + Ч421.220
Шифр НБУВ: РА316386 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Аксьонова О.П. 
Формування фізичної культури учнів початкової школи в умовах диференційованого навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.П. Аксьонова ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2005. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано модель формування фізичної культури учнів початкової школи за умов диференційованого навчання, яка передбачає визначення виду диференціації процесу формування фізичної культури учнів з урахуванням показників біологічного, психічного та особистісного потенціалів їх розвитку, диференційованих педагогічних завдань у даному процесі відповідно до змісту навчальної діяльності, рівнів формування фізичної культури учнів початкових класів. Розроблено її технологію за умов диференційованого навчання, що базується на визначенні диференційованих педагогічних завдань за двома компонентами діяльності (освітнім і тренувальним), застосуванні комплексу методів і засобів навчання з метою формування фізичної культури учнів початкової школи за умов диференціації (методу гнучкого включення, методів різночасових і різнопросторових стартових положень, а також методу диференційованого варіювання), системи оцінювання учнівських досягнень у процесі реалізації (за рівнем фізичної підготовки учнів, рівнем сформованості в них рухових умінь, навичок, типом ставлення учнів до певного предмета діяльності). Розвинуто зміст поняття "особиста фізична культура учня", критерії, показники та рівні її сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354 + Ч421.204 +
Шифр НБУВ: РА337307

Рубрики:

      
7.

Андрієвська В.М. 
Проектування дидактичних ситуацій у навчанні молодших школярів з використанням комп'ютера: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / В.М. Андрієвська ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито суть і види дидактичних ситуацій. Висвітлено їх специфіку за умов використання комп'ютера у практиці початкової школи. Обгрунтовано технологію проектування дидактичних ситуацій з використанням комп'ютера, систематизовано вимоги до їх впровадження у навчальному процесі початкової школи. Експериментально підтверджено позитивний вплив реалізованих у практиці навчання молодших школярів дидактичних ситуацій з використанням комп'ютера на якість знань учнів (оперативність і дієвість), рівень навчальних досягнень, рівень пізнавального інтересу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.253 + Ч421.221.253
Шифр НБУВ: РА362791

Рубрики:

      
8.

Антонченко М.О. 
Експертні системи як засіб формування якісних знань учнів 7 - 8 класів з предметів природничого циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / М.О. Антонченко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 16 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено доцільність впровадження експертних систем у навчально-пізнавальну діяльність учнів 7 - 8-х класів загальноосвітніх шкіл з предметів природничого циклу. Виявлено дидактичні умови ефективного використання експертних систем щодо формування якісних знань учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Б.р(4УКР)21-36,022
Шифр НБУВ: РА315173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Асмі Назем 
Розвиток координації рухів у дітей 7-9 років на уроках фізичної культури у середній школі на підгрунті спрямованого впливу на сенсорні системи: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Асмі Назем ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Розглянуто вікові закономірності розвитку координаційних рухів та визначено основні фактори, що впливають на вдосконалення координаційних здібностей у дітей 7-9 років. Вивчено роль сенсорних систем, експериментально розроблено та науково обгрунтовано засоби та методи вдосконалення координаційних здібностей у дітей молодшого шкільного віку. Досліджено, що однією з ознак вдосконалення координації рухів у дітей 7-9 років є зростання компенсаторних перебудов, які утримують параметри рухових систем в оптимальному діапазоні під час дії збиваючих факторів. Діти 7 років добре координують прості рухи, діти 8-9 років краще виконують рухи за ускладнених умов, а також влучні рухи з вираженим екстраполяційним прогнозуванням. Активізація сенсорних систем за ускладнених умов рухового регулювання, застосування рухливих та елементів спортивних ігор покращають компенсаторні реакції у дітей 7-9 років, вдосконалюють координаційні механізми регулювання рухів більш ефективніше, ніж загальна система виховання рухових якостей на уроках фізичної культури у середній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354
Шифр НБУВ: РА307666 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Бєлкіна-Ковальчук О.В. 
Формування критичного мислення учнів початкових класів у процесі навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.В. Бєлкіна-Ковальчук ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2006. — 21 с. — укp.

Розкрито сутність критичного мислення особистості, визначено його основні ознаки, зокрема в учнів початкових класів, висвітлено вікові особливості школярів у контексті формування критичного мислення. Розроблено модель формування критичного мислення молодших школярів, проаналізовано рівні його сформованості в учнів початкових класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.221 + Ю983.513.1-4 +
Шифр НБУВ: РА341680

Рубрики:

      
11.

Бєльчева Т.Ф. 
Формування готовності майбутніх учителів до складання та розв'язування навчально-пізнавальних завдань у початковій школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.Ф. Бєльчева ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан розробки проблеми формування готовності майбутніх учителів до складання та розв'язування навчально-пізнавальних завдань (НПЗ) у початковій школі у науково-педагогічній та медичній літературі. Визначено, теоретично обгрунтовано суть і структуру даної готовності, її критерії та рівні сформованості, а також методи та форми професійної підготовки. Обгрунтовано та розроблено модель відповідної підготовки майбутніх учителів, яка дозволяє з'ясувати взаємозв'язки компонентів даної системи, умов і принципів професійної педагогічної підготовки. Впровадження даної моделі передбачає використання різних форм і методів роботи викладачів психолого-педагогічних дисциплін і методистів педагогічної практики. Доведено ефективність розробленої моделі, умов формування дослідженої професійної готовності та впровадження до навчального процесу спецкурсу "Педагогічне керівництво складанням і розв'язуванням навчально-пізнавальних завдань у професійній діяльності вчителя початкових класів" на підставі кількісних і якісних показників формувального експерименту. З використанням методів математичної статистики (Манна - Уітні, Вілкоксона, Пірсона) на підставі кількісного та якісного аналізу обробки результатів, одержаних за формувального експерименту, показано ефективність розробленої структурно-функціональної моделі підготовки майбутнього вчителя до складання та розв'язування НПЗ у початковій школі, зокрема, сформульованих згідно з організаційно-педагогічними умовами формування даної професійної готовності. Визначено позитивну динаміку її генези.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА355476

Рубрики:

      
12.

Бєляєв С.Б. 
Педагогічні умови формування пізнавальної активності учнів 7 - 9 класів на уроках природничо-математичного циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / С.Б. Бєляєв ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2005. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Розроблено та обгрунтовано технологію формування пізнавальної активності учнів VII - IX класів на уроках природничо-математичного циклу у системі середньої освіти за 12-бальною шкалою, що передбачає взаємозумовлену діяльність учнів та вчителя у процесі засвоєння наукових знань з використанням модульно-пізнавального та дидактично-технологічного аспектів навчально-пізнавальної діяльності. Уточнено суть пізнавальної активності та обгрунтовано можливості використання її як показника розвитку навчального процесу за допомогою розроблених рівнів пізнавальної активності. Виділено у структурі навчання особистісний компонент й визначено його роль у процесі керування навчально-пізнавальною діяльністю учня. Визначено роль теоретичних знань та вплив педагогічних умов на формування пізнавальної активності учнів VII - IX класів у процесі реалізації природничо-математичного циклу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Б.р(4УКР)21-3,022 +
Шифр НБУВ: РА335958

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Біда Д. Д. 
Формування готовності вчителів природничих дисциплін щодо організації навчально-пізнавальної діяльності учнів загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Д. Д. Біда ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто сутність навчально-пізнавальної діяльності й основ її організації вчителем. Обгрунтовано доцільність організації навчально-пізнавальної діяльності учнів засобами комплексного інноваційного педагогічного проекту. Сформульовано педагогічні умови формування готовності вчителів природничих дисциплін щодо організації навчально-пізнавальної діяльності учнів. З'ясовано, що моделювання готовності вчителів містить взаємопов'язані мотиваційний, цільовий, змістовий і діяльнісний компоненти. Запропоновано навчально-методичний комплекс. Експериментально доведено зафіксовану позитивну динаміку та гармонізацію критеріальних показників готовності вчителів природничих дисциплін щодо організації навчально-пізнавальної діяльності учнів за умов комплексного інноваційного педагогічного проекту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч421.220 + Б. р(4УКР)2 р3,022
Шифр НБУВ: РА369732 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Білоконна Н.І. 
Формування інтелектуальних умінь молодших школярів у процесі навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.І. Білоконна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена проблемі формування інтелектуальних умінь у молодших школярів під час навчання мови. Розглядається процес формування інтелектуальних умінь в учнів початкових класів, який грунтується на використанні спеціально розробленої та експериментально перевіреної системної дидактичної моделі, що складається з логічно завершених блоків, які реалізуються поетапно: I - мотиваційний, II - змістовно-процесуальний, III - контрольно-оцінний. Встановлено, що ефективність дидактичної моделі по формуванню інтелектуальних умінь молодших школярів у процесі вивчення мови забезпечується сукупністю дидактичних умов та комплексом навчально-пізнавальних завдань для роботи з різними лінгвістичними словниками. Розроблено й запропоновано методичні рекомендації щодо формування інтелектуальних умінь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221

Рубрики:

      
15.

Біляєва Н. В. 
Розвиток позитивного ставлення щодо навчання в учнів початкових класів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. В. Біляєва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано феномен "ставлення до навчання", виділено когнітивний, емоційно-оцінний та поведінковий компоненти такого ставлення, позитивний, нейтральний, амбівалентний і негативний типи ставлення молодших школярів до навчання. Констатовано: ставлення до навчання вирізняється асинхронністю розвитку своїх компонентів - учням I - II класів притаманний низький рівень розвитку когнітивного та поведінкового компонентів, а для школярів III - IV класів є характерними негативні складові у змісті емоційно-оцінного компонента у поєднанні з негативними тенденціями вікової динаміки розвитку. З'ясовано, що провідними чинниками розвитку позитивного ставлення школярів до навчання є: принципи та технології в діяльності вчителя, стиль спілкування між учителем і учнями, оцінка результатів учбової діяльності з боку вчителя та батьків, інтереси школяра, а психологічними механізмами - самоусвідомлення, самооцінювання, саморегуляція. Обгрунтовано психолого-педагогічні умови та розроблено й апробовано програму розвитку позитивного ставлення до навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-72 + Ч421.221
Шифр НБУВ: РА370826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Біляєва Н. В. 
Розвиток позитивного ставлення до навчання в учнів початкових класів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. В. Біляєва ; Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 : a-табл. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-72 + Ч421.221
Шифр НБУВ: РА370826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Бабенко І. Є. 
Соціально-педагогічна підтримка обдарованих дітей у школах США: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. Є. Бабенко ; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Розкрито генезу соціально-педагогічної підтримки обдарованих дітей у США, структуру, зміст та особливості системи соціально-педагогічної підтримки обдарованих дітей у США. Наведено поняття "обдарованість", "обдаровані діти", форми та методи виявлення обдарованих дітей, стратегічні напрями навчання та виховання обдарованих дітей, розглянуто підготовку педагогів до роботи з обдарованими дітьми. У науковий обіг уведено маловідомі матеріали фондів Центру ресурсів інформації у сфері освіти Департаменту Освіти США, що значно розширюють уявлення про історичний розвиток соціально-педагогічної підтримки обдарованих дітей у США й її сучасний стан.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч424(7СПО) + Ю983.724 с
Шифр НБУВ: РА380826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Башманівський О.Л. 
Формування інтелектуальних умінь старшокласників у процесі навчання предметів мовно-літературного циклу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.Л. Башманівський ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему формування інтелектуальних умінь старшокласників у процесі вивчення предметів мовно-літературного циклу. Досліджено історію дидактики щодо формування інтелектуальних умінь, розкрито сутність базових понять. Проведено науковий аналіз змісту предметів мовно-літературного циклу, висвітлено їх вплив на формування інтелектуальних умінь старшокласників. Визначено структуру, ознаки, рівні сформованості, критерії та показники оцінювання, дидактичні умови, створено й апробовано модель і діагностичну методику формування даних умінь у процесі вивчення предметів мовно-літературного циклу. Розроблено факультативний курс "Формування інтелектуальних умінь у процесі вивчення предметів мовно-літературного циклу", експериментально підтверджено його ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ш141.14-912 + Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА362937

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
19.

Береснєв А.А. 
Підготовка майбутніх вчителів іноземних мов до застосування особистісно орієнтованих технологій навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.А. Береснєв ; Республік. вищ. навч. закл. "Крим. гуманіт. ун-т". — Ялта, 2009. — 20 с. — укp.

Вперше обгрунтовано й експериментально перевірено ефективну модель підготовки майбутніх учителів іноземної мови до застосування особистісно орієнтованих технологій навчання, визначено критеріальні характеристики у структурі професійно-особистісного становлення майбутніх учителів іноземної мови. Визначено рівні підготовки майбутніх учителів іноземної мови до застосування особистісно орієнтованих технологій навчання. Запропоновано методику констатувального та формувального експериментів, наведено рекомендації щодо їх використання у практиці роботи вищої та середньої школи та ВНЗ з метою створення комплексу навчально-методичного забезпечення системи професійної педагогічної підготовки майбутніх учителів іноземної мови. Удосконалено науково-методичне забезпечення навчального процесу фахової підготовки майбутніх педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.7 + Ю984.030.2-7 + Ш12-913-1 +
Шифр НБУВ: РА367295

Рубрики:

      
20.

Богданець-Білоскаленко Н.І. 
Проблема формування особистості у змісті підручників з читання для початкової школи (50-ті роки XIX ст. - 50-ті роки ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.І. Богданець-Білоскаленко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 20 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз підручників з читання 1850 - 1950-ті рр. у аспексті втілення в них загальнолюдських орієнтирів істини, добра, краси. Визначено та науково обгрунтовано основні етапи підручникотворення, з'ясовано особливості розвитку українських підручників з читання для початкової школи на всіх теренах України. Здійснено ретроспективний розгляд і аналіз читанок у контексті трансформування зазначених загальнолюдських ціннісних орієнтирів стосовно змістового наповнення цих навчальних книг, що дало змогу дослідити динаміку на кожному з етапів підручникотворення, а також виявити певні недосконалі спроби окремих авторів підручників для читання замінити загальнолюдські цінності на фальшиві ідеологічні гасла. Обгрунтовано можливості творчого використання доробку авторів читанок минулого у сучасному процесі створення підручників. Запропоновано рекомендації для укладачів сучасних читанок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5/6 + Ч421.221 + Ш141.4-911.331 г +
Шифр НБУВ: РА349575

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського