Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (178)Книжкові видання та компакт-диски (192)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.28$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 28
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Масалітіна О.С. 
Педагогічні умови застосування тестів для контролю навчально-пізнавальної діяльності старшокласників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.С. Масалітіна ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням тестового контролю навчально-пізнавальної діяльності старшокласників, пошуку шляхів удосконалення, активізації та гуманізації навчально-пізнавальної діяльності школярів. Теоретично обгрунтовано, що застосування тестів для контролю залежить від певних педагогічних умов: оптимального вибору способу проведення тестування в залежності від типу навчального предмета та забезпечення можливості альтернативного тестування. Це передбачає врахування реальних навчальних можливостей школярів, індивідуальних особливостей підготовки учнів до застосування тестів та стимулювання їхньої діяльності на підготовчому етапі, забезпечення сприятливого психологічного клімату тестового контролю, надання учням права вільного вибору. Експериментально перевірено визначені педагогічні умови та розроблено технологію впровадження їх у практику роботи школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.284

Рубрики:

      
2.

Петращук О.П. 
Теоретичні основи тестового контролю іншомовної комунікативної компетенції учнів середньої загальноосвітньої школи (на матеріалі англійської мови): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / О.П. Петращук ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2000. — 38 с. — укp.

Розроблено теорію тестового контролю (ТК) іншомовної комунікативної компетенції (ІКК) учнів середньої загальноосвітньої школи та її реалізації в практиці навчання іноземної мови (ІМ). Вперше описано багаторівневу багатокомпонетну функціональну систему ТК. Визначено цілі, принципи, функції, об'єкти, види (підвиди), типи (підтипи), прийоми, засоби, способи, етапи і форми ТК, а також діяльнісний аспект системи: діяльність розробника тесту, адміністратора тестування, екзаменатора, тестованого. Досліджено внутрішні механізми процесу тестування, обгрунтовано концепцію тесту навчальних досягнень з ІМ, вимоги до його якісних характеристик (автентичності, інтерактивності, конструктної валідності, надійності, диференційованої здатності, складності), уточнено специфікації комунікативно спрямованих тестових завдань (ТЗ) та складено їх номенклатуру, розроблено формати підсумкових тестів з ІМ для трьох ступенів навчання. Розроблено циклічно-спіральну модель функціонування системи ТК у практиці навчання ІМ в середній загальноосвітній школі. Запропоновано методику розробки тесту навчальних досягнень з ІМ, придатного для використання в системі ТК, яка включає етапи проектування тесту, розробки матриці тесту і ТЗ, операціоналізації матриці і складання пілотного тесту, випробування його якості, аналізу отриманих даних, складання остаточного варіанта тесту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912 + Ч421.284
Шифр НБУВ: РА310229 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Романенко Ю.А. 
Формування системи тестів з хімії для загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ю.А. Романенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Подано теоретичний аналіз та експеримент щодо створення динамічної системи тестів з хімії з метою контролю знань учнів загальноосвітньої школи. Основу системи складає фонд валідних тестових завдань, якість яких визначено науково обгрунтованими засобами. Створено комплект діагностичних надійних тестів із статистичними сертифікатами якості, який базується на фонді валідних тестових завдань. Запропоновано методику валідизації тестів без використання експертних оцінок. Експериментально визначено підвищення ефективності навчання із застосуванням тестів як дидактичного матеріалу та за умов контролю чи самоконтролю знань учнів. Внаслідок систематичного застосування тестів посилено мотивацію до навчання, отримано інформацію про хід навчального процесу, що дає можливість ефективно ним управляти, зважаючи на індивідуальність кожного учня.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р(4УКР)2-33 + Ч421.284
Шифр НБУВ: РА310931 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія:    
4.

Ухань П.С. 
Контроль знань, вмінь і навичок учнів на уроках інформатики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / П.С. Ухань ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 17 с. — укp.

Розкрито доцільність використання нових інформаційних технологій під час контролю знань, умінь і навичок учнів. Створено педагогічний програмний засіб для контролю знань і доведено доцільність його використання. Розроблено систему завдань для тематичного контролю знань учнів з інформатики, методичні рекомендації щодо використання педагогічного програмного засобу для контролю знань учнів за 12-бальною системою оцінювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з970р(4УКР)21-38 + Ч421.281
Шифр НБУВ: РА316897 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Разумна А.Г. 
Критеріально-орієнтоване тестування як засіб корекції навчальних досягнень молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.Г. Разумна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему взаємозв'язку педагогічної оцінки та корекції навчальних досягнень молодших школярів, який розглянуто у системі науково обгрунтованих критеріїв. Модифіковано методику критеріально-орієнтованого тестування навчальних досягнень з урахуванням уточненого змісту виконавчого, операційного та творчого критеріїв. Виконавчий критерій висвітлює репродуктивні сторони навчальних досягнень, логіко-операційний - ступінь оволодіння навчальними діями й операціями, творчий - здатність використовувати актуальні знання в нестандартній ситуації. Визначено умови прогностичності педагогічного тестування та корекції навчальних досягнень молодших школярів на базі моделі їх критеріальних профілів. Надано перелік специфікованих навчально-пізнавальних вмінь-критеріїв, орієнтованих тестових завдань для перевірки рівня навчальних досягнень у засвоєнні програмного курсу математики початкової школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.284
Шифр НБУВ: РА313229 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Семко М.І. 
Система оцінювання результатів музичної освіти школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.І. Семко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Визначено поняття, сутність і структуру контрольно-оцінювальної діяльності на уроках музики, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено систему оцінювання результатів музичної освіти школярів, яка грунтується на принципі єдності музичного навчання, виховання та розвитку, на принципі диференціації навчання, що забезпечує реалізацію особистісно-орієнтованого підходу до процесу музичної освіти школярів та принципі культуровідповідності. Це передбачає врахування реальних освітніх можливостей школярів, індивідуальних особливостей підготовки учнів до проведення контрольно-оцінювальної діяльності та стимулювання їх праці на межі можливого, забезпечення сприятливого психологічного клімату, надання учням правильного вибору. Експериментально перевірену систему оцінювання результатів музичної освіти та розроблену технологію контрольно-оцінювальної діяльності підготовлено для впровадження у практику роботи школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4УКР)21-38 + Ч421.28
Шифр НБУВ: РА314427 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Катаєва Є.Ю. 
Інформаційна технологія автоматизованого навчання та контролю знань в управлінні учбовим процесом: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Є.Ю. Катаєва ; Черкас. держ. технол. ун-т. — Черкаси, 2004. — 18 с. — укp.

Розроблено трирівневу математичну модель інформаційного середовища вищих закладів освіти (ВЗО), структура якого задається двома компонентами - інформаційним середовищем системи управління навчанням та інформаційним середовищем системи управління ВЗО. Виділено елементи та запропоновано визначення основних понять інформаційного середовища системи управління навчанням, в якій виділено три рівні представлення інформації - інформаційні середовища системи управління учбовим процесом, процесу та суб'єктів навчання. Розроблено математичну модель оптимальної взаємодії у трирівневому інформаційному середовищі системи управління навчанням. Запропоновано метод та алгоритм виділення інформаційних об'єктів системи управління учбовим процесом, наповнення яких доцільно виконувати у процесі автоматизованого навчання та контролю знань. Запропоновано структуру інформаційної технології створення у процесі автоматизованого навчання та контролю знань інформаційного ресурсу системи управління учбовим процесом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.826 + Ч421.28 +
Шифр НБУВ: РА331586

Рубрики:

      
8.

Чорна Н.В. 
Оцінювання навчальних досягнень учнів методом тестування в педагогіці США: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Чорна ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему оцінювання навчальних досягнень учнів за методом тестування у педагогіці США. Визначено основні функції, які виконують тести успішності у сучасній американській школі. З'ясовано взаємозв'язок тестів успішності з цілями навчання, розкрито сутнісні характеристики тестів успішності у педагогіці цієї країни, виділено та проаналізовано основні типи тестів успішності, які сформувались та використовуються в американській системі освіти. За результатами дослідження визначено педагогічні умови ефективного використання тестів успішності в американській школі та охарактеризовано основні форми тестових завдань. Обгрунтовано можливості творчого врахування у навчальних закладах України розроблених в американській педагогіці підходів до конструювання та використання тестів успішності. На базі позитивного досвіду американських педагогів розроблено методичні рекомендації щодо створення й використання тестів успішності в навчальних закладах України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.28 +
Шифр НБУВ: РА337931

Рубрики:

      
9.

Ландсман В.А. 
Організація зовнішнього стандартизованого тестування навчальних досягнень учнів загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.А. Ландсман ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено теорію та практику застосування зовнішнього стандартизованого тестування (ЗСТ) навчальних досягнень учнів як одного з інструментів моніторингу якості освіти. На підставі аналізу теоретичних джерел уточнено сутність тестування як діагностичного методу, визначено критерії педагогічних вимірів, функції та види тестів. Висвітлено специфіку становлення та розвитку тестування у вітчизняній і зарубіжній освіті. Узагальнено світовий досвід використання ЗСТ, визначено його позитивні та негативні аспекти та розглянуто альтернативні методи оцінювання підготовки учнів. Науково обгрнутовано структурні компоненти (мотиваційно-ціннісний, організаційно-змістовий, процесуальний, аналітико-результативний, прогностичний) моделі зовнішнього оцінюваня учнів українських загальноосвітніх шкіл. Проведено аналіз застосування ЗСТ в Україні з метою діагностичного та сертифікаційного оцінювання навчальних досягнень учнів. Обгрунтовано творчо-конструктивні висновки з проблеми системного дослідження використання ЗСТ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.284 +
Шифр НБУВ: РА334675

Рубрики:

      
10.

Бербец В.В. 
Методика діагностування навчальних досягнень учнів V - IX класів на уроках трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Бербец ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Уточнено зміст і структуру понять "діагностування", "контроль", "перевірка", "оцінювання", "облік". Обгрунтовано основні принципи, функції та методи діагностування під час виконання творчих проектів. Визначено критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у процесі проектно-технологічної діяльності, які включають критерії оцінювання процесу виконання творчого проекту та критерії оцінювання його захисту з метою підвищення об'єктивності оцінки навчально-трудової діяльності учнів. Вперше розроблено методику контролю та оцінювання навчальних досягнень школярів, яка базується на поєднанні оптимальних форм і методів контролю. Розроблено ефективні способи формування навичок самоконтролю та самооцінки у школярів V - IX класів на уроках трудового навчання. Теоретичні положення наукового дослідження експериментально перевірено у процесі навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ч421.28 +
Шифр НБУВ: РА336204

Рубрики:

      
11.

Бутенко Г.П. 
Діагностування навчальних досягнень учнів у системі шкільної освіти Великої Британії: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.П. Бутенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Уперше на концептуально-прикладному рівні узагальнено досягнення педагогічної діагностики та викладено нові історико-педагогічні дані про її становлення та розвиток. Проаналізовано позитивний досвід Великої Британії з оцінюванння навчальних досягнень учнів (НДУ) на різних етапах навчання та визначено сутність і функції тестів досягнень. Досліджено модель діагностування НДУ у країні, запропоновано сучасні методики оцінювання НДУ, зокрема, розв'язання проблемних ситуацій, описові характеристики. Показано позитивну роль спілкування вчителя й учнів у процесі діагностування НДУ в англійських школах, розроблено рекомендації щодо його використання в навчальних закладах України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.28 + Ч424(4ВЕЛ) +
Шифр НБУВ: РА342758

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Петренко Л.М. 
Система внутрішньошкільного експертного оцінювання результатів навчальної діяльності учнів основної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.М. Петренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Досліджено теоретико-методичні й організаційно-педагогічні засади системи внутрішньошкільного експертного оцінювання результатів навчальної діяльності учнів основної школи, визначено характерні ознаки методичної підготовки до неї вчителів. Здійснено ретроспективний аналіз соціальної та педагогічної функції експертизи, з'ясовано сутність та характерні ознак її стимулюючої функції. Розкрито значення педагогічної експертизи як складової контрольно-аналітичної діяльності керівника школи. Змодельовано систему експертного оцінювання результатів навчальної діяльності учнів та модель управління нею. Визначено критерії та технологію даної процедури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.28 +
Шифр НБУВ: РА344056

Рубрики:

      
13.

Панчук О.П. 
Дидактичні основи оцінювання навчальних досягнень учнів 5-9 класів з трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.П. Панчук ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано теоретичні та методологічні підходи щодо здійснення контролю якості знань учнів і проаналізовано результати їх використання на уроках трудового навчання. Проведено теоретичний аналіз методів контролю та ефективності їх використання на уроках трудового навчання за умов впровадження особистісно орієнтованого підходу. Розроблено технологію оцінки результатів навчальних досягнень учнів з трудового навчання за еталонними діяльнісно особистісними ознаками. Встановлено відповідні критерії оцінки навчальних досягнень учнів, узгоджені згідно з вимогами особистісно орієнтованого навчання. Встановлено, що за умов переходу до пошуково-творчих схем навчання впровадження еталонних вимірників якості знань учнів є однією з передумов результативного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.28 + Ч421.266 +
Шифр НБУВ: РА351104

Рубрики:

      
14.

Муханова І.Ф. 
Психолого-педагогічна корекція шкільної неуспішності молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Ф. Муханова ; АПН України. Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Здійснено експериментальне дослідження психологічної структури шкільної неуспішності молодих школярів і шляхи її психолого-педагогічної корекції. Проаналізовано існуючі психолого-педагогічні підходи до неуспішності шкільного навчання, засобів корекції навчальної неуспішності та визначено психолого-педагогічні критерії успішності/неуспішності молодших школярів. Здійснено порівняльний аналіз показників розвитку пізнавальних процесів, мотивації навчання та самооцінки неуспішних і успішних у навчанні учнів початкових класів. Виявлено особливості їх розвитку та статистично достовірні розбіжності за всіма показниками між цими двома групами учнів. Шляхом експериментального дослідження виявлено, що домінувальними причинами шкільної неуспішності молодших школярів є знижений рівень розвитку окремих пізнавальних процесів (словесно-логічного мислення, моторно-слуховоо, словесно-логічного видів пам'яті, концентрації уваги), мотивації навчання, неадекватна, нерефлексивна самооцінка та низький соціальний статус. Визначено зміст комплексної корекційно-розвивальної діяльності шкільного психолога щодо подолання шкільної неуспішності молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.289.2 + Ю984.030.2-81 +
Шифр НБУВ: РА348677

Рубрики:

      
15.

Бежанова Н.Л. 
Розвиток готовності вчителів у післядипломній педагогічній освіті до формування оцінювальних умінь молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.Л. Бежанова ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено педагогічні умови розвитку готовності педагогів за умов післядипломної освіти до формування оцінювальних умінь у молодших школярів. Визначено суть категорії "оцінювальні уміння у молодших школярів" та обгрунтовано необхідність спеціальної підготовки педагогів до роботи з метою формування зазначених якостей в учнів. Визначено суть і описано зміст основних компонентів даної готовності вчителя. Розроблено й експериментально апробовано систему критеріїв і показників оцінки рівнів розвитку цієї професійно-особистісної якості. Запропоновано ефективні методи розвитку готовності до формування оцінювальних умінь у молодших школярів у системі післядипломної педагогічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.28 + Ч79.514(4УКР)78 + Ч489.514(4УКР)78 +
Шифр НБУВ: РА348707

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Бережинська Т.В. 
Формування готовності майбутнього вчителя до оцінювання навчальних досягнень молодших школярів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.В. Бережинська ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Висвітлено проблему підготовки майбутніх учителів до оцінювання навчальних досягнень молодших школярів. На підставі результатів теоретико-експериментального пошуку визначено сутність, структуру, якісні характеристики та рівні сформованості даної готовності. Доведено, що оцінювання в єдності з перевіркою, обліком, коригуванням є засобом забезпечення зворотного зв'язку на кожному з етапів цілісного процесу навчання. Розглянуто структуру процесу оцінювання як єдність етапів: визначення мети оцінювання, встановлення об'єктів оцінювання у конкретній педагогічній ситуації, визначення та конкретизації загальних критеріїв оцінювання, зіставлення реальних результатів з цілями процесу навчання на підставі визначених критеріїв, встановлення високого, достатнього, середнього та початкового рівнів навчальних досягнень молодших школярів, вибору ефективних форм і видів оцінки, повідомлення оцінок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.28 +
Шифр НБУВ: РА353310

Рубрики:

      
17.

Чупахіна С.В. 
Проблеми оцінювання навчальних досягнень дітей 6 - 7-річного віку у закладах освіти України (друга половина XX - початок XXI ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.В. Чупахіна ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 19 с. — укp.

Розкрито актульні аспекти проблеми оцінювання навчальних досягнень дітей віком 6 - 7 років у початковій школі України. Обгрунтовано його суть, висвітлену у психолого-педагогічній літературі та наявну у практиці початкової школи періоду середина XX - початок XXI ст. Охарактеризовано складові оцінювальної діяльності та з'ясовано об'єкти, функції, психолого-педагогічні умови, критерії, вимоги до неї. Проаналізовано зміст навчальних програм, зокрема першого класу чотирирічної початкової школи. Виявлено основні підходи до використання оцінки у навчанні даних дітей упродовж дослідженого періоду для їх екстраполяції в сучасну початкову освіту на етапі її реформування в Україні. Обгрунтовано суть педагогічної категорії "оцінювання навчальних досягнень дітей віком 6 - 7 років". Визначено динаміку розвитку оцінювання та його основних характеристик за навчально-виховного процесу початкової школи. Проаналізовано сучасний стан функціонування та ставлення вчителів-початківців до оцінювання навчальних досягнень за реального педагогічного процесу. Висвітлено шляхи використання здобутків учених дослідженого періоду щодо оцінювання навчальних досягнень даних дітей за сучасних умов реформування початкової освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)64 + Ч421.221 + Ч421.28 +
Шифр НБУВ: РА353530

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Копняк Н.Б. 
Методика оцінювання результатів навчання інформатики учнів старшої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.Б. Копняк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено, теоретично обгрунтовано й апробовано методичну систему оцінювання результатів навчання інформатики учнів старшої школи. Обгрунтовано необхідність оцінювання навчальної діяльності на засадах особистісно-орієнтованого навчання та компетентнісного підходу як засобу розвитку особистості учня. Розкрито суть поняття та цілі результатів навчання з інформатики учнів старшої школи. Розроблено методичні рекомендації щодо використання учнями критеріїв оцінювання безпосередньо у процесі навчання, створення й оцінювання тестових завдань на основі таксономії Б. Блума, проведення самооцінювання учнями їх навчальної діяльності з інформатики (на прикладі використання портфоліо учня та мережевого щоденника), проведення самооцінювання, взаємооцінювання учнів у малих групах і оцінювання роботи групи школярів (на прикладі використання методу проектів і організації парної діяльності учнів на уроках інформатики).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.28 + З970 р(4УКР)2-38 +
Шифр НБУВ: РА360748

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Упатова І.П. 
Диференційований контроль навчальних досягнень учнів основної школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / І.П. Упатова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Розглянуто дифренційований контроль як складову загальнодидактичної системи навчального процесу, яка забезпечує його ефективність для різних груп учнів шляхом організації пізнавальної діяльності школярів за умови врахування їх індивідуальних відмінностей, прийомів і методів навчання відповідно до особливостей учнів, шляхом розробки спеціальних навчальних завдань, для кожної з визначених типологічних груп. Доведено, що ці завдання дають змогу формувати найбільш раціональні прийоми розумових дій, узагальнювати та систематизувати знання; здійснювати школярами самодіагностику складності навчального матеріалу; діагностувати вчителем рівен навченості учнів; проводити корекцію їх знань; стимулювати інтерес до матеріалу, який вивчається, організувати само- та взаємоперевірку, само- та взаємооцінку, самоускладнення завдань, що взаємопов'язано з рівнем сформованості адекватної самооцінки. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено технологію використання різнорівневих завдань робочих зошитів з друкованою основою та під час організації контрольно-узагальнювальних уроків-ігор. Виявлено, що умовами успішного використання різнорівневих завдань у таких робочих зошитах та на контрольно-узагальнювальних уроках-іграх є: дотримання вчителем педагогічного такту; раціональна організація роботи учня на заняттях; підвищення працездатності за рахунок усунення прогалин у знаннях учнів і виховання впевненості у своїх силах; самостійний вибір учнями завдань репродуктивного, реконструктивного, творчого рівнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.8 + Ч421.28 +
Шифр НБУВ: РА355883

Рубрики:

      
20.

Рукасова С.О. 
Організація контролю навчальних досягнень учнів середніх закладів освіти в Україні (друга половина ХІХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.О. Рукасова ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2008. — 20 с. — укp.

Зроблено систематизацію теоретичних ідей з організації контролю навчальних досягнень учнів середніх закладів освіти у другій половині XIX ст. Розглянуто питання обгрунтування розвивальної, виховної та стимулювальної функцій контролю; визначення критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів; розробки загальних і персональних методик словесної та бальної системи контролю; заміни "термінового накопичення знань" на активні методи оволодіння й оцінювання. Узагальнено досвід організації контролю навчальних досягнень учнів середніх закладів освіти України другої половини XIX ст. Розкрито динаміку процесу організації контролю, охарактеризовано його основі етапи: 1850 - 1860-ті рр. - формування та становлення системи організації контролю навчальних досягнень учнів; 1870 - 1890-ті рр. - творчого, інтенсивного розвитку контролю. Розкрито особливості його організації на кожному з етапів (розробка правил контролю, нових підходів щодо здійснення перевірки, оцінювання, обліку знань, вибору методів контролю, форм стимулювання учнів). Проаналізовано актуальні проблеми організації контролю навчальних досягнень учнів. До наукового обігу введено нові архівні матеріали та маловивчені документи офіційного характеру, які дозволили більш повно й вірогідно висвітлити досвід організації контролю навчальних досягнень учнів у досліджуваний період, обгрунтовано перспективи його творчого використання у сучасній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51 + Ч421.28 +
Шифр НБУВ: РА362138

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського