Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (147)Книжкові видання та компакт-диски (96)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.352.13$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
1.

Василенко І.В. 
Виховання громадянськості студентів засобами самоврядування у вищих навчальних закладах Канади: автореф. дис ... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.В. Василенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено місце та роль студентського самоврядування у ВНЗ Канади. Відзначено, що основна мета виховання громадянських якостей засобами самоврядування полягає у формуванні та розвитку громадянськості як соціальної цінності, інтегративної якості особистості, переконаної у непорушності конституційних прав і свобод. Проведено ретроспективний аналіз генезису поняття "громадянськість", здійснено систематизацію теорій щодо виховної потенціальності студентського самоврядування як невід'ємної складової демократизації вищої школи Канади. Висвітлено історичний аспект феномену громадянськості у зарубіжних і вітчизняних дослідженнях. Досліджено генезу виховання громадянськості студентів ВНЗ Канади. Виявлено особливості сучасного стану даного виховання засобами самоврядування за умов глобалізації та мультикультуралізму. Розкрито основні етапи становлення системи виховання громадянськості студентів ВНЗ Канади зазначеними засобами. У порівняльному аспекті проаналізовано зміст, форми те методи виховання громадянськості студентів ВНЗ Канади й України засобами самоврядування. Узагальнено позитивні здобутки канадського науково-практичного досвіду та можливості їх творчого застосування в системі ВНЗ України з виховання громадянськості студентів даними засобами. Доведено, що така система у ВНЗ Канади є оригінальним утворенням з притаманними їй змістом, формами та методами. Вона базується на певних цінностях, якими є права людини, власна гідність, базові людські свободи, демократична законність, мирне співіснування, ненасильницькі способи вирішення конфліктів, неупереджений, національний світогляд, рівність шансів, індивідуальна відповідальність, бережливе ставлення до природи. За результатами проведеного дослідження доведено доцільність впровадження канадського досвіду у виховну практику ВНЗ України з метою посилення ефективності громадянського виховання студентів засобами самоврядування з одночасним урахуванням національних і світових здобутків у цій галузі педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(7КАН) + Ч481.352.13 + Ч481.431 +
Шифр НБУВ: РА366567

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Одарченко В. І. 
Виховання національної гідності у студентської молоді засобами українського народного мистецтва: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. І. Одарченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Здійснено теоретико-методологічний й історико-педагогічний аналіз проблеми. Визначено основні історичні рівні розвитку проблеми національної гідності. З'ясовано суть поняття "національна гідність" та розкрито структурні компоненти даного особистісного феномена. Досліджено процес виховання національної гідності як необхідної якості особистості студентської молоді. Встановлено виховний потенціал різних видів народного мистецтва. Науково обгрунтовано доцільність й експериментально перевірено ефективність супроводу етапів технології виховання національної гідності у студентської молоді засобами українського народного мистецтва. Уточнено критерії сформованості національної гідності в студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 + Ч481.355.21
Шифр НБУВ: РА373046 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Стьопіна О.Г. 
Виховання патріотизму у студентської молоді засобами мистецтва: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.Г. Стьопіна ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні засади виховання патріотизму як духовно-моральної якості особистості студентів. Розкрито роль взаємодії мистецтв у патріотичному вихованні студентів. Визначено основні етапи становлення патріотичної свідомості особистості, розкрито сутність і структуру патріотизму, досліджено сучасний стан патріотичного виховання молоді у ВНЗ. Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови, шляхи та принципи патріотичного виховання як духовно-моральної якості особистості студентів засобами мистецтва. Розроблено й апробовано методику виховання патріотизму як духовно-моральної якості особистості, розроблено методичні рекомендації для викладачів і кураторів студентських груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 + Ч481.355.2 +
Шифр НБУВ: РА355089

Рубрики:

      
4.

Кутовий Р. В. 
Патріотичне виховання курсантів вищих навчальних закладів системи МВС України в навчально-виховному процесі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Р. В. Кутовий ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне монографічне дослідження патріотичного виховання курсантів ВНЗ системи МВС України в навчально-виховному процесі. Розглянуто патріотизм курсанта в контексті його професійної (службової) діяльності. Визначено специфічні особливості структури патріотизму співробітника органу внутрішніх справ. Наведено авторські поняття патріотизму курсанта та патріотичного виховання таких курсантів. Упроваджено в навчально-виховний процес ВНЗ системи МВС України інтерактивну технологію презентації патріотичних образів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.01 р3 + Ч481.352.13
Шифр НБУВ: РА384467 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Абрамчук О.В. 
Патріотичне виховання студентів вищих технічних навчальних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Абрамчук ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито суть і структуру, критерії, показники та рівні патріотичної вихованості студентів вищих технічних навчальних закладів (ВТНЗ). Проаналізовано стан і особливості патріотичного виховання у сучасному ВТНЗ. Обгрунтовано й експериментально перевірено зміст даного виховання майбутніх інженерів і методику його реалізації засобами соціально-гуманітарних дисциплін. Доведено, що ефективність патріотичного виховання даних студентів залежить від дотримання певних педагогічних умов, а саме: активізації потенційних можливостей соціально-гуманітарних дисциплін, реалізації змісту патріотичного виховання, спрямованого на формування патріотичних рис майбутнього інженера, залучення студентів до всіх напрямків професійної підготовки (навчально-пізнавальної, науково-дослідницької, професійно-практичної), заохочення студентів до самоосвіти, самовиховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 +
Шифр НБУВ: РА344864

Рубрики:

      
6.

Дроговоз В. А. 
Патріотично-військове виховання студентської молоді в освітньо-виховному просторі університету: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. А. Дроговоз ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність, специфіку й особливості патріотично-військового виховання студентської молоді. Розроблено організаційно-педагогічну систему патріотично-військового виховання студентської молоді, використано патріотично-військовий виховний потенціал освітньо-виховного простору університету з урахуванням регіональних військово-патріотичних традицій рідного краю. Уточнено сутність поняття "патріотично-військове виховання", подальшого розвитку набули ідеї виховання національного самоусвідомлення особистості студента, зміст, форми та методи патріотично-військового виховання в університетському освітньо-виховному просторі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.133 + Ц4(4УКР)915.2
Шифр НБУВ: РА377627 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Кафарська О.Б. 
Педагогічні засади формування громадянської позиції студентської молоді (1991 - 2005 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Б. Кафарська ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

Розкрито актуальні проблеми формування громадянської позиції як завдання та результат громадянського виховання студентської молоді. Визначено основні періоди історіографії цього формування та обгрунтовано залежність мети громадянського виховання підростаючого покоління від суспільно-політичних і соціокультурних умов життєдіяльності української спільноти у різні періоди її розвитку. Проаналізовано теоретико-методологічні засади й установлено чинники формування громадянської позиції та механізми їх впливу на особистість. З'ясовано структуру процесу формування громадянської позиції особистості. Визначено форми, методи та засоби оптимізації навчально-виховного процесу, позанавчальної діяльності та самовиховання студентів з метою формування їх громадянської позиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 +
Шифр НБУВ: РА354129

Рубрики:

      
8.

Сігова А.Г. 
Педагогічні умови формування громадянської позиції студентської молоді: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / А.Г. Сігова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Виявлено тенденції розвитку громадянської позиції студентів ВНЗ різного профілю підготовки за умов різних регіонів. Розроблено методику громадянського виховання та доведено ефективність її впровадження у навчально-виховний процес вищої школи. Розкрито суть і особливості громадянської освіти та виховання, висвітлено досвід реалізації ідеї громадянського виховання у практиці загальноосвітньої та вищої школи. Уточнено поняття громадянської позиції. Розроблено теоретичну модель (структуру, компоненти, показники, критерії) громадянської позиції та методичну базу дослідження її окремих скадових. За результатами пошукового та констатувального експериментів виявлено тенденції сформованості громадянської позиції студентської молоді з урахуванням профілю підготовки та форми власності ВНЗ, а також регіонального фактора. Експериментально перевірено взаємозв'язок між показниками громадянської позиції й особистісними якостями студентів. Конкретизовано педагогічні умови, що впливають на формування даної позиції студентів. Розроблено й апробовано програму спецкурсу, що дозволяє врахувати та технологічно інструментувати реалізацію основних педагогічних умов формування громадянської позиції студентів. Підтверджено можливість позитивного впливу на цей процес за умов ВНЗ недержавної форми власності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 +
Шифр НБУВ: РА360943

Рубрики:

      
9.

Цимбрило С. М. 
Полікультурне виховання студентів в умовах освітньо-виховного середовища вищого технічного навчального закладу: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07 / С. М. Цимбрило ; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І. Франка. — Дрогобич, 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему полікультурного виховання (ПКВ) студентів за умов освітньо-виховного середовища (ОВС) технічного ВНЗ, визначено особливості підготовки студентів у даному середовищі. Обгрунтовано інтегровані педагогічні принципи формування змісту ПКВ студентів технічних ВНЗ відповідно до виділених компонентів ПКВ (мотиваційний, знаннєвий, ціннісний, ситуативний, рефлексивний). Проаналізовано педагогічні умови ПКВ студентів у ОВС технічного ВНЗ. Розроблено освітньо-виховний навчальний метапредмет "Полікультурна компетентність інженера", який об'єднує всі культурознавчі дисципліни, що викладаються у технічному ВНЗ, у контексті їх єдності, вилучення і додавання окремих тем та цілих курсів, трансформування важливих тем з одного курсу в інший. Встановлено, що завдяки автономній структурі, метапредмет - інтегративне утворення, що забезпечує єдність усіх навчальних дисциплін, які до нього входять. Розроблено на основі аналізу методів виховання та навчання блоки методів ПКВ студентів технічних ВНЗ, відповідно до обраних компонентів ПКВ, та виділено позакомпонентний блок методів з універсальними методами для формування усіх компонентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 + Ж. р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА381908 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Соколова В.Ф. 
Психологічні особливості розвитку національної самосвідомості студентської молоді засобами української літератури: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.Ф. Соколова ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 20 с. — укp.

Визначено, що ознаки високо розвинутих національної свідомості та громадянськості, національної ідентифікації особистості виразніші у студентів, які безпосередньо пов'язані з вивченням української літератури, мови, української народної творчості та історії, що сприяє глибшому розумінню душі свого народу та нації. Виявлено відмінності в розвитку національної самосвідомості у студентів різних профілів фахової підготовки, які свідчать про те, що навчально-виховний процес у вищій школі має великий потенціал форм і засобів для здійснення спрямованого розвитку здатності усвідомлення особистістю себе як частки своєї національної спільноти й як громадянина своєї держави. Доведено, що зростання обсягу та глибини вивчення української літератури, мови та інших дисциплін українознавчого циклу, посилення національної орієнтації курсів педагогіки, психології, культурології, навчальних спецкурсів і виховної роботи впливають на емоційно-чуттєву, а через них на розумову та морально-ціннісну сфери особистості, чим ефективно сприяють розвитку національної самосвідомості та громадянськості у студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю958 + Ч481.352.13 + Ш5(4УКР)р30 +
Шифр НБУВ: РА366407

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Примак В. П. 
Формування громадянської відповідальності у курсантів вищих навчальних закладів МВС України: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. П. Примак ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Визначено сутність поняття "громадянська відповідальність офіцера правоохоронних органів". Обгрунтовано педагогічні умови формування громадянської відповідальності у курсантів під час навчання у ВНЗ МВС (формування у курсантів мотивів громадянської поведінки, засвоєння курсантами знань про громадянські права й обов'язки, формування їх правового світогляду та систематизованих уявлень про громадянську відповідальність, залучення курсантів до діяльності, що дозволяє виявляти громадянську відповідальність, створення сприятливої морально-психологічної атмосфери у курсантських колективах). Уточнено зміст і структурні компоненти громадянської відповідальності майбутніх офіцерів МВС, а також критерії (пізнавальний, емоційний, діяльнісний), показники та рівні сформованості громадянської відповідальності у курсантів. Удосконалено форми та методи формування громадянської відповідальності у курсантів під час навчання у ВНЗ МВС. Подальшого розвитку набули педагогічні засади професійної підготовки майбутніх офіцерів МВС у навчально-виховному процесі ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 + Х819(4УКР)112.01 р3
Шифр НБУВ: РА379513 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Мохнюк Р. С. 
Формування громадянської культури студентів у процесі навчання суспільствознавчих дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Р. С. Мохнюк ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано проблеми формування громадянської культури особистості. Висвітлено сучасні шляхи її набуття студентами, особливості та стан формування громадянської культури студентів у масовій практиці навчання суспільствознавчих дисциплін. Визначено основні методичні умови ефективного формування громадянської культури студентів у процесі навчання суспільствознавчих дисциплін. Надано теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену методику її формування, суть якої полягає у внесенні змін у зміст навчання, запровадженні інноваційних форм і методів проведення занять з одночасною організацією творчої діяльності студентів і продуктивної взаємодії викладачів і студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 + С. р(4УКР)
Шифр НБУВ: РА373941 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Чернишова К.Г. 
Формування громадянської позиції майбутніх економістів у навчально-виховному процесі університету: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / К.Г. Чернишова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічну технологію формування громадянської позиції майбутніх економістів у навчально-виховному процесі університету. З'ясовано ступінь розробки проблеми формування громадянської позиції студентів університету в психолого-педагогічній літературі. Розглянуто методику виявлення рівня сформованості громадянської позиції майбутніх економістів. Розроблено педагогічну технологію формування громадянської позиції даних студентів, підтверджено можливість підвищення ефективності фахової підготовки майбутніх економістів за умов формування в них громадянської позиції. Експериментально перевірено загальну логіку педагогічної підтримки інтеграції процесів самоформування та цілеспрямованого формування громадянської позиції майбутніх економістів з урахуванням рівня її прояву.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 + У. р3(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА366535

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Сопівник І.В. 
Формування громадянськості студентів вищих аграрних навчальних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.В. Сопівник ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2006. — 20 с. — укp.

Систематизовано й удосконалено уявлення щодо змісту, суті поняття "громадянськість". Проаналізовано стан реалізації громадянського виховання у вищих аграрних навчальних закладах. Виявлено проблеми та труднощі у формуванні громадянськості студентів-аграрників. Розроблено модель громадянськості студентів ВАНЗ. Уточнено критерії, рівні, показники громадянськості. Удосконалено методику її діагностики у студентів ВАНЗ. Обгрунтовано шляхи розвитку виховання даних студентів. Уперше запропоновано технологію формування громадянськості студентів ВАНЗ, ефективність якої підтверджено результатами експериментальної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 +
Шифр НБУВ: РА344873

Рубрики:

      
15.

Рацул О.А. 
Формування громадянськості у студентів вищих навчальних закладів України у другій половині XIX - на початку XX ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.А. Рацул ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 21 с. — укp.

Розглянуто історико-педагогічний аспект проблеми формування громадянськості у студентів вищих навчальних закладів України у другій половині XIX - на початку XX ст. Зроблено спробу цілісного аналізу виникнення, становлення та еволюції ідеї громадянськості на різних етапах історичного розвитку людства. Розкрито суть поняття "громадянин", "громадянськість", "громадянська цінність", "громадянська культура" у контексті філософської, педагогічної та психологічної науки, виокремлено сучасне тлумачення категорій "громадянин" і "громадянськість" згідно з Концепцією громадянського виховання особистості за умов розвитку української державності. Висвітлено витоки ідеї громадянськості у вітчизняній педагогічній думці, базуючись на яких досліджено теоретичні питання громадянського виховання, якому сприяли наукові доробки видатних громадянських і освітніх діячів України другої половини XIX - початку XX ст. Проаналізовано основні форми та методи впливу особистості викладачів вищої школи України дослідженого періоду на формування почуття громадянськості у майбутніх фахівців та охарактеризовано особистісні якості самих викладачів. Відначено можливість використання здобутків минулого за сучасний умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52 + Ч481.352.13 +
Шифр НБУВ: РА335733

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Береза Р.П. 
Формування національної самосвідомості студентів мистецько-педагогічних спеціальностей засобами театралізації народних свят: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Р.П. Береза ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с.: рис. — укp.

Розглянуто історичні аспекти та наукові передумови формування національної самосвідомості молоді. Обгрунтовано необхідність використання народних свят як засобу її формування. Виявлено критерії та рівні сформованості, досліджено стан національної самосвідомості сучасного студентства. Розроблено програму та методику її експериментального формування під час вивчення предмета "Українське народознавство" та спецкурсу "Театралізація українського народного свята". Наведено результати експерименту, що свідчать про ефективність дослідно-експериментальної роботи за наявності у студентів позитивної пізнавальної мотивації; глибокого осмислення ними змісту, форм і функцій національно-культурного досвіду, відображеного в народних звичаях, обрядах і святах; активізації уваги та сприйняття учасниками свята ритуальної символіки народного святкового дійства, що має глибоке історичне коріння та справляє на них посилений виховний вплив; забезпечення практичної участі студентів у театралізації народних свят шляхом залучення їх до творчої діяльності на всіх етапах організації, підготовки та проведення святкового дійства. На підставі аналізу результатів дослідження виявлено шляхи підвищення ефективності виховної роботи з молоддю, викладено методичні рекомендації щодо залучення студентів мистецько-педагогічних спеціальностей до організації, підготовки та проведення народних свят.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13 + Щ345.73(4УКР)
Шифр НБУВ: РА313640 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Вашкевич В.М. 
Формування та розвиток історичної свідомості студентської молоді в Україні в період суспільних трансформацій (соціально-філософський аналіз): Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.03 / В.М. Вашкевич ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2007. — 35 с. — укp.

Досліджено феномен історичної свідомості молоді у сучасному українському трансформаційному суспільстві. Історичну свідомість розглянуто як відносно самостійну складову суспільної свідомості людини, яка має загальні характеристики останньої, а також власні якісні характеристики, зумовлені специфікою осмислення історичного процесу, усвідомлення його суті, перебігу подій, традицій, ідей та історичних теорій. Проаналізовано конкретні складові історичної свідомості української молоді (пам'ять, домінувальні ознаки минулого, мотивацію діяльності, ставлення до традицій). Здійснено спробу наукової оцінки якості цього феномену за сучасних умов. Визначено головні суперечності, фактори та джерела розвитку історичної свідомості сучасної української молоді. Проаналізовано можливості цілеспрямованого впливу на цей процес засобами науки, освіти та виховання. Виявлено шляхи підвищення ефективності сучасної історичної освіти. Визначено можливості виховання історичної свідомості молоді у позаурочний час, роль і завдання в цьому засобів масової інформації та інститутів культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622 + Ч481.352.13 +
Шифр НБУВ: РА349064

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського