Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (211)Реферативна база даних (191)Книжкові видання та компакт-диски (23499)Журнали та продовжувані видання (3829)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш8$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
1.

Підгородецька І. Ю. 
Асоціативно-образне поле КРАСА в контексті української літератури для дітей (друга половина XIX - початок XX ст.): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / І. Ю. Підгородецька ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Виділено й проаналізовано елементарні й комплексні одиниці асоціативно-образного поля "краса природи" (космоніми, фітоніми, кольоративи), досліджено їх функції в художніх текстах для дітей. Здійснено парадигматичну класифікацію лексики на позначення "зовнішньої краси людини". Визначено словесно-образні домінанти, що експлікують "духовну красу людини". Досліджено прагматику художніх текстів літератури для дітей у контексті формування у свідомості дитини естетичних та етичних цінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)5-357
Шифр НБУВ: РА381885 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Кайки М. Ю. 
Вербалізація оцінних значень в російській дитячій літературі середини XX - початку XXI століття: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.02 / М. Ю. Кайки ; Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с.: a-табл. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-71 + Ш85(4РОС)6-357
Шифр НБУВ: РА373478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Ткаченко Л.В. 
Виховні концепти й особливості поетики української дитячої поезії початку ХХ ст. (на матеріалі творчості Марійки Підгірянки, Олександра Олеся, Миколи Вороного): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Л.В. Ткаченко ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано віршовану творчість для дітей М. Підгірянки, О. Олеся, М. Вороного в аспектах педагогічної спрямованості та поетикальної майстерності. З'ясовано місце пісні та музики у поезії М. Підгірянки, охарактеризовано виховні концепти та художні особливості віршиків поетеси у контексті їх жанрової специфіки та діалогічних засад. Проаналізовано драматичну казку "В чужому пір'ю", особливу увагу приділено сюжету та його параболізації, образу перекинчика та драматургічній майстерності авторки. Образ квітів у ліриці О. Олеся інтерпретовано у контексті дитячого сприймання. Охарактеризовано провідні педагогічні мотиви лірики та вірошованих казок, розкрито їх естетичну оригінальність. Книгу "Княжа Україна" розглянуто як художньо-навчальний феномен літератури для підлітків. Проведено дослідження ліро-епічних творів М. Вороного, запропоновано інтерпретацію поеми "Євшан-зілля" на філософському, психологічному, ейдетичному, хронотопічному рівнях авторської художньої рецепції літописної легенди. Охарактеризовано образ панни у ліриці поета, громадські та віталістичні аспекти мотиву юнацтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)53-335 +
Шифр НБУВ: РА360194

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Сітко А. В. 
Відтворення комунікативної семантики англійських інтерогативних конструкцій у перекладі: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.16 / А. В. Сітко ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості, тенденції та проблеми відтворення комунікативної семантики інтерогативів у перекладах українською мовою. Виявлено засоби відтворення прагматичних властивостей інтерогативів крізь призму мовленнєвих актів. Вперше на широкому фактичному матеріалі здійснено системний багатоаспектний контрастивний аналіз структури, семантики та прагматики речень аналізованого типу англійської й української мов. Усебічне зіставне дослідження інтерогативних конструкцій дозволяє провести перекладознавчий аналіз речень даного типу, виробити критерії адекватного перекладу художніх текстів, що містять інтерогативи. Охарактеризовано прийоми перекладу англомовних інтерогативів українською мовою. Виділено типи граматичних, лексико-семантичних і прагматичних трансформацій, які простежуються у разі відтворення речень даного типу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(0)943.21-318.37 + Ш85(4УКР)6-318.3
Шифр НБУВ: РА383930 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Потапова А. Є. 
Відтворення стилістичних засобів у перекладі дитячої художньої літератури (на матеріалі українських, німецьких та російських перекладів творів Дж. К. Ролінг): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.16 / А. Є. Потапова ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с. — укp.

Визначено специфічні риси дитячої літератури й особливості її цільової аудиторії, які повинні враховуватись для досягнення адекватного перекладу. Розроблено критерії якісного перекладу творів, призначених для дітей. Запропоновано на етапі доперекладацького аналізу виділяти домінантні риси індивідуального авторського стилю та відтворювати їх у перекладі з позицій функціонального підходу. Стилістичні засоби, виділено як домінантні, поділяються на дві групи: такі, що підлягають прагматичній адаптації та такі, що не підлягають. Визначено роль прагматичної адаптації як обов'язкового для використання інструмента перекладу дитячої літератури. Проаналізовано тактики відтворення таких стилістичних засобів як оніми, засоби створення колориту, метафори, порівняння та фразеологічні одиниці як основні носії образності твору, засоби створення експресивності, стилістично маркована лексика у виконанні чотирьох перекладачів, у результаті чого надано рекомендації щодо вибору оптимальних стратегій та тактик перекладу дитячої літератури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4ВЕЛ)6-4 Ролін| Дж. К. 418.7 + Ш85(4)6-318.37
Шифр НБУВ: РА384059 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Вавілова І.В. 
Дитяча література як засіб формування особистості дитини (друга половина XIX - початок XX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Вавілова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 22 с. — укp.

Проаналізовано стан дослідженості проблеми формування особистості дитини періоду друга половина XIX - початок XX ст. Розкрито суть поняття "дитяча література", наявна у сучасній педагогічній і літературознавчій термінології. Досліджено теоретичні питання розвитку дитячої літератури у вітчизняній педагогіці зазначеного періоду, розкрито її специфіку та функції. Визначено роль дитячої періодики у становленні та розвитку літератури для дітей. Показано її специфіку та розглянуто функції. Розкрито роль дитячої періодики у становленні та розвитку літератури для дітей. Виокремлено вимоги до художніх текстів книг для позакласного читання та навчальної літератури. Узагальнено досвід використання дитячої літератури як засобу формування особистості дитини у шкільній практиці другої половини XIX - початку XX ст, способи її опрацювання. Визначено напрями освітньо-просвітницької роботи в діяльності прогресивно налаштованої педагогічної громадськості з питань популяризації дитячої літератури. Виявлено особливості методико-педагогічної роботи з питань організації дитячого читання та формування читацької культури школярів. Висвітлено перспективи за сучасних умов досвіду стосовно впливу дитячої літератури на формування підростаючих поколінь. Виявлено прогностичні тенденції використання дитячої літератури як засобу формування особистості дитини у загальноосвітніх закладах сьогодення України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21 + Ч33(4УКР)52 + Ш85(4УКР)5-3,0 +
Шифр НБУВ: РА362398

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Колесніченко У.О. 
Домінантні мотиви у християнських дитячих журналах сучасної України: автореф. дис... канд. наук із соц. комунікацій: 27.00.04 / У.О. Колесніченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка, Ін-т журналістики. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості функціонування домінантних мотивів у християнських дитячих виданнях України 1890 - 1939 рр. ("Дзвінок", 1890 - 1914 рр., "Утро жизни", 1908 р., "Молода Україна", 1908 - 1912 рр., 1914 р., "Світ Дитини", 1914 - 1939 рр., "Волошки", 1917 р., "Дзвіночок", 1931 - 1939 рр.) і доби незалежності ("Ангелятко", "Агнець", "Богдан", "Вертоград", "Водограй", "Зернятко", "Незабудка", "Отрок.ua", "Радость моя", "Свет Рождества", "Сто талантів", "Шишкин лес"). Запропоновано нову типологію українських християнських дитячих журналів, розкрито їх значення у процесі духовного розвитку українських дітей. Досліджено неперервність традицій українського виховання, яку забезпечує християнська журнальна періодика України. Проаналізовано такі домінантні (християнські) мотиви у різножанрових творах дитячих журналів: "Божа воля - понад усе", "будь-які здібності, талант - це Божий дар", а також мотиви чуда Божого, милосердя, любові до ближнього, любові та поваги до батьків, любові до братів наших менших, євхаристії, сили віри та молитви. Показано значення дитячої періодики як засобу комунікації та передачі юному поколінню інтелектуального та духовного потенціалу суспільства. Розкрито позитивний вплив даних видань на формування християнського світогляду українських дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш88:Ч612 + Ч612.4(4УКР)722.1 +
Шифр НБУВ: РА368163

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Антипчук Н.В. 
Журнал "Молода Україна": місце і роль у розвитку української дитячої літератури: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Н.В. Антипчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено історію виникнення та діяльності журналу "Молода Україна" упродовж усього періоду його існування. У контексті українського національного відродження здійснено спробу показати вплив часопису на розвиток дитячої літератури та літературного життя. Висвітлено значущість журналу для української культури в цілому. Розглянуто питання специфічного дитячого наративу в українській літературі на прикладі проаналізованих творів. У журналі реалізовано концепцію дитинства, що зумовлювала довірливе спілкування дорослих і дітей, у межах культурного проекту, що грунтувався на універсальних уявленнях про природу істини, добра, користі, порядності, краси, а також утверджував національні цінності за умов дискримінації української мови та культури. Співробітниками часопису були О.Пчілка, Л.Українка, Г.Григоренко, С.Черкасенко, Н.Кибальчич, С. Васильченко, М.Рильський.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)5-319 + Ч612.4(4УКР)722 г +
Шифр НБУВ: РА354786

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Кусий Л.М. 
Михайло Таранько - редактор і видавець українських часописів та книжкових серій для дітей і молоді (1919 - 1939 рр.): автореф. дис... канд. наук із соц. комунікацій: 27.00.05 / Л.М. Кусий ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т журналістики. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Уперше в українській історіографії на підставі залучення до наукового обігу значної кількості архівних матеріалів і друкованих джерел комплексно досліджено редакторську та видавничу діяльність М. Таранька. Проаналізовано структуру, зміст, проблемно-тематичні напрями, жанрову специфіку часописів "Світ дитини" та "Молода Україна", розглянуто умови їх функціонування. Досліджено типо-видову структуру та тематичну наповненість книжкових серій М. Таранька "Діточа Бібліотека", "Бібліотека для молодіжи", "Бібліотека "Молодої України", "Повістева Бібліотека", "Популярна Бібліотека". З'ясовано репертуар його видавництва. Проаналізовано визначні твори учасників літературного процесу міжвоєнного двадцятиліття, які співпрацювали з М. Тараньком. Доведено новаційність окремих його видавничих проектів. Висвітлено біографію М. Таранька.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.3(4УКР)6-8 Таранько, М. + Ш85(4УКР)6-39 +
Шифр НБУВ: РА363028

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Будугай О.Д. 
Пригодницько-шкільна повість для дітей 1960 - 1980-х років: жанрові особливості (О.Огульчанський, Б.Комар, А.Давидов): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.Д. Будугай ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2007. — 20 с. — укp.

У світоглядному, естетичному, композиційно-сюжетному, образному, хронотопічному та мовностилістичному аспектах визначено жанрові особливості різновиду пригодницько-шкільної повісті. Запропоновано термін "пригодницько-шкільна повість" з урахуванням, у разі його тлумачення, українських і зарубіжних традицій формування цього жанрового різновиду, а також типологічної спорідненості повістей. У контексті українського літературного процесу 1960 - 1980-х рр. зроблено аналіз пригодницько-шкільних повістей для дітей О.Огульчанського, Б.Комара, А.Давидова. Здійснено сучасну реінтерпретацію пригодницько-шкільних повістей даного періоду, в ідейному змісті яких втілені загальнолюдські цінності та специфіка української ментальності. Запропоновано розглядати пригодницько-шкільну повість як діалог прози для дітей та педагогіки. На підставі аналізу архівних матеріалів уточнено окремі факти життя та творчості дитячих письменників, висвітлено історію написання та видання маловідомих повістей, їх роль в українському літературному процесі. Виявлено та проаналізовано специфіку читацької рецепції досліджених повістей. Визначено тенденцію розвитку даного жанрового різновиду в сучасному літературному процесі. Систематизовано та доповнено результати досліджень вітчизняних і зарубіжних науковців стосовно теорії жанрів, жанрових різновидів середньої прози.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)6-334 +
Шифр НБУВ: РА354180

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Кирильчук О.М. 
Рецептивні моделі творчості Богдана-Ігоря Антонича: Автореф. дис. канд. філол. наук: 10.01.01 / О.М. Кирильчук ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 18 с. — укp.

Здійснено аналіз творчості Б.-І.Антонича у аспекті історії читацького сприйняття. Розглянуто моделі трактування доробку митця у контексті окремих інтерпретаційних фаз (галицького періоду 1930-х рр., радянської, західної та центральноєвропейської україністики). З'ясовано подібність у рецепціях львівської та радянської стадій, що мало прояв у засиллі ідеологічної тенденційності поезії Б.-І. Антонича. У інтерпретаціях західного та центральноєвропейського літературознавства виявлено застосування методологічних принципів модерних філологічних концепцій (теорії арехетипів - М.Ласло-Куцюка, поетичної образності Г.Башляра - Б.Рубчака). Виявлено, що концептуальне наповнення інтерпретаційних моделей залежить від фахового рівня професійного кола читачів і впливу на гуманітаристику історичних обставин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш8(4УКР)6-4 Антонич, Б.-І. 591 +
Шифр НБУВ: РА351756

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Стадницька Ю.В. 
Роль галицької дитячої періодики 20-30-х рр. XX ст. у становленні української пізнавальної літератури: автореф. дис... канд. наук із соц. комунікацій: 27.00.05 / Ю.В. Стадницька ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Зазначено, що поява та формування галицької дитячої періодики були стимульовані активізацією наприкінці ХІХ - початку ХХ ст. просвітянського руху, який здебільшого та визначив тематичне наповнення та соціально-функціональне призначення дитячих періодичних видань. Простежено етапи розвитку та вдосконалення типів періодичного видання, призначеного дітям. Акцентовано увагу на явищі української дитячої публіцистики - специфічній, створеній спеціально для дитячої періодики групи текстів, покликаних виконувати інформувально-пізнавальну та навчально-розвивальну функції. Доведено, що дитяча публіцистика стала ресурсом форм, жанрів, прийомів популяризації, засобів адаптації наукових знань, активізації когнітивних процесів і зацікавлення читачів для становлення української пізнавальної літератури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.3(4УКР331)6 + Ш88:Ч612 +
Шифр НБУВ: РА368351

Рубрики:

      
13.

Гнідець У.С. 
Специфіка комунікації в літературі для дітей та юнацтва (на матеріалі сучасної німецькомовної прози): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / У.С. Гнідець ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2008. — 20 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз специфіки літературної комунікації у німецькомовній літературі для дітей та юнацтва, зміни комунікативної парадгми в ній у період від 1970-х рр. до сьогодення. Обгрунтовано суть поняття літератури для дітей і юнацтва на базі комунікативної теорії дієвості. Визначено головні принципи здійснення комунікації в літературі для дітей та юнацтва, а саме: ідейне збагачення наративу, бінарність, рівноправність і самодостатність комунікантів, візуалізацію образу дитини як ідеального реципієнта, яке є літературним явищем, зумовленим його власною природою як безпосереднім центром причинно-наслідкового зв'язку всієї комунікативної інтеракції у тексті. Проаналізовано твори видатних німецькомовних письменників У.Вьольфель, П.Гертлінга, О.Пройслера, М.Енде, Ю.Шубігера з метою з'ясування специфіки комунікативного процесу на внутрішньо-текстовому рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(0)943.24-334 +
Шифр НБУВ: РА356107

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Кердівар Н. І. 
Творчість Миколи Трублаїні і становлення пригодницького жанру в українській літературі першої половини XX ст.: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 / Н. І. Кердівар ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено творчість М. Трублаїні та розвиток пригодницького жанру в українській літературі першої половини XX ст. На матеріалі оповідань "Малий посланець", "Крила рожевої чайки", повістей "Лахтак", "Шхуна Колумб" і роману "Глибинний шлях" розглянуто своєрідність творчої манери письменника, зокрема, розкрито особливості романтичного героя пригодницького твору. З'ясовано основні способи розбудови сюжетної інтриги, подано типологію конструктивного та деструктивного персонажів, активізовано поняття "закритого" та "відкритого" тексту. Доведено, що твори М. Трублаїні будуються за схемою "закритого" типу. Вперше здійснено структурний аналіз роману "Глибинний шлях". З'ясовано, що домінуюча роль у романі належить образу наратора, який включений до сфери конструктивного героя і здійснює вагомий вплив на сприйняття подій читачем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)6-4 Трублаїні М. П. 534
Шифр НБУВ: РА377935 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Левчук Я.М. 
Традиційний український дитячий фольклор: когнітивні можливості формування світогляду: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.07 / Я.М. Левчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 17 с. — укp.

На матеріалі традиційного українського дитячого фольклору досліджено його когнітивні можливості формування світогляду. Основою когнітивного потенціалу українського дитячого фольклору є система формування у дитини засад кратичного (аналітичного) мислення - явищ прогностики, властивих народній дитячій субкультурі. Проаналізовано специфіку традиційного дитячого фольклору, у ньому імпліцитні можливості формування світогляду базуються на системі координат світобудови, яка спочатку пропонується дорослими, а згодом осмислюється й інтерпретується у фольклорі й ігровій культурі самою дитиною. За поєднання структурних систем світу й антисвіту, залучаючи механізми карнавалу, дитина вибудовує мікрокосм, який є фундаментом формування її світогляду. Увагу приділено етичним чинникам формування світогляду дитини, зокрема, системі народної моралі (на матеріалі колискових і прозивалок). Установлено, що за принципом "від зворотного" у прозивалках і колискових вимальовується певний образ ідеальної людини. Прогностика, виражена у закличках, примовках до комах, птахів, одержує нове смислове забарвлення у "конструюванні" соціальної складової образу життя. Дитина використовує систему стереотипів, засуджує негативні якості та стиль поведінки під впливом народної моралі - етичного й естетичного досвіду нації, який втілюється у критеріях поведінки в її середовищі. Розглянуто мотиви смерті та страждання у дитячій інтерпретації та виявлено, що переживання трагічних подій у дитячому фольклорі спричинене потребою катарсису й адаптує дитину до можливих реальних трагічних подій, трактуючи їх як природне явище, підпорядковуючи системі культурних стереотипів і норм усталеної поведінки. Дитячий оптимізм живиться інтуїтивною надією на циклічність існування всього, що її оточує, підтримується можливістю прогнозувати та впливати на власне майбутнє, прагненням до пошуку альтернативи, а також запрограмованістю дитини на оптимізацію себе та навколишнього світу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш83(4УКР)-3 + Ш83(4УКР)-3
Шифр НБУВ: РА359711

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Олійник І.Д. 
Україномовні переклади збірки Редьярда Кіплінга "Just So Stories": рецепція, інтерпретація, оцінювання: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / І.Д. Олійник ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. Володимира Гнатюка. — Т., 2009. — 20 с. — укp.

У ході дослідження на матеріалі україномовних перекладів збірки Р. Кіплінга "Just So Stories" здійснено поліаспектний аналіз рецепції, інтерпретації та оцінювання дитячих творів у перекладах. Актуальність і новизна дослідження зумовлені застосуванням компаративістської методології до аналізу периферійного явища літературної полісистеми - літератури для дітей, що зазнає значної трансформації за іншомовного прочитання. У центрі уваги - найважливіші аспекти літературних творів для дітей, які стають "каменем спотикання" для перекладачів, а отже, вимагають компаративістичного роз'яснення в світлі перекладацької критики: рецепції, інтерпретації, оцінювання. Розглянуто інтерпретаційні версії Євгенії Бондаренко, М. Йогансена, В. Панченка, Ю. Сірого, Л. Солонька, В. Ткачкевича, Варвари Чередниченко, Ю. Шкрумеляка та ін. Предметом дослідження, зокрема, стали жанрова парадигма, озвучене читання, відповідність між ілюстративним (візуальним) та текстуальним (вербальним) елементами книги та інші показники літератури для дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4ВЕЛ)-4 Кіплінг Р. 418.7 + Ш85(4УКР)6-318.3 +
Шифр НБУВ: РА368286

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Корнєєва Г.В. 
Українська дитяча книжка Східної Галичини: історико-книгознавчий аспект (друга половина XIX ст. - 1939 р.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / Г.В. Корнєєва ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Досліджено особливості утворення і функціонування видавництв, товариств, спілок, які випускали українські дитячі книжки у Східній Галичині у другій половині ХІХ ст. - 1939 рр., наведено характеристику видавничих репертуарів, визначено шляхи книгопоширення. Представлено типологічний аналіз дитячих книжок, зокрема, соціально-функціонального та читацького призначення, еволюції змісту та різновидів видань. Висвітлено важливу роль друкованого слова у вихованні гармонійно розвинутої, національно свідомої та християнської особистості за складних історичних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш83(4УКР) + Ч617.167.81(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА336153

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Резніченко Н.А. 
Українська проза для дітей 60 - 80-х років XX століття (жанрово-стильові модифікації): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Н.А. Резніченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Висвітлено жанрово-стильові модифікації українського письменства для дітей 1960 - 1980-х рр. як складову всієї літератури. У світоглядному, естетичному, композиційно-сюжетному, образному, хронотопному аспектах вивченно жанрово-стильові особливості малодосліджених прозових творів для дітей. Розкрито індивідуальну творчу специфіку, багатогранність стилю художньої прози В. Нестайка, Я. Стельмаха, О. Гончара, В. Близнеця, Г. Тютюнника, Є. Гуцала, принципи творення дитячих характерів. Визначено три домінантні жанрово-стильові модифікації (пригодницьку, лірико-імпресіоністичну, інтелектуально-психологічну прозу) масиву літератури для дітей зазначеного періоду. Висвітлено тенденції розвитку літератури для дітей та виявлено розмаїття творчих пошуків прозаїків, різноманітності форм і способів художнього освоєння дійсності, які свідчать, що у письменстві для юного читача утвердилася система жанрів, принципи типізації, які були проявом загальної тенденції українського письменства другої половини XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)6-334 +
Шифр НБУВ: РА363315

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського