Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (300)Книжкові видання та компакт-диски (896)Журнали та продовжувані видання (321)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ103(4УКР)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 25
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Березіна І.В. 
Архітектурна спадщина України у творчості Наполеона Орди: іконографія та принципи використання: автореф. дис... канд. архітектури: 18.00.01 / І.В. Березіна ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему охорони та реставрації об'єктів архітектурної спадщини України стосовно пам'яток вітчизняного зодчества, зображених в акварелях і літографіях Наполеона Орди. Систематизовано оригінальні фактологічні матеріали з архівів України, Польщі, Росії та Білорусії. Проаналізовано творчу спадщину художника як унікальне іконографічне джерело, що має велику науково-практичну цінність щодо історико-архітектурної науки, краєзнавства, реставрації та охорони пам'яток архітектури в Ураїні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)6-8 Орда Н. + Щ103(4УКР)-390 + Щ154.761 +
Шифр НБУВ: РА352634

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Ольховик М.В. 
"Бароковий універсалізм" в українському художньому мисленні: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / М.В. Ольховик ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 16 с. — укp.

Розглянуто феномен "барокового універсалізму" в художньому мисленні на основі компаративного аналізу поетики українського Бароко доби Гетьманщини у порівнянні з "першим" і "другим" необароко в українському мистецтві початку і кінця ХХ ст. Реконструйовано естетику бароковості за допомогою відтворення систем художньої образності з архетиповою структурою провідних мотивів, образів і топосів українського барокового дискурсу. Зазначено, що пошук транскультурних комунікацій у вітчизняному мистецькому просторі дозволяє зрозуміти Бароко як метамову українського художнього мислення, завдяки чому забезпечуються його універсалістичні функції у розвитку українського мистецтва. Висвітлено сучасні інтенції українського художньо-естетичного дискурсу, розкрито його "універсалістський" характер за допомогою ключових універсалій та принципів барокової і необарокової естетики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.282.11 + Щ103(4УКР)4-211 + Щ103(4УКР)6-211 +
Шифр НБУВ: РА339198

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Красовська О.О. 
Виховання громадянської самосвідомості страшокласників засобами символіки народного мистецтва України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Красовська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми виховання громадянської самосвідомості старшокласників засобами символіки народного мистецтва України. Актуальність її дослідження зумовлена необхідністю створення нової системи громадянського виховання учнівської молоді, заснованої на ідеї розвитку самосвідомості особистості у незалежній державі. Визначено основні етапи розвитку ідеї громадянського виховання в Україні; обгрунтовано структуру громадянської самосвідомості старшокласників та особливості педагогічного впливу національних та загальнолюдських цінностей, відображених в символіці українського народного мистецтва, на її становлення. Запропоновано науково обгрунтовані та експериментально перевірені основні ланки нової технології виховання громадянської самосвідомості старшокласників засобами символіки народного мистецтва України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.13 + Ю984.54 + Щ103(4УКР)0

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Турчак Л. І. 
Еволюція образотворчого мистецтва в незалежній Україні: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / Л. І. Турчак ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2011. — 16 с. — укp.

З'ясовано культурно-історичні умови, що спричинили трансформації в художній культурі України. Виявлено тенденції та специфіку розвитку образотворчого мистецтва періоду незалежності. Визначено вплив соціокультурних, економічних, демократичних процесів на стан і перспективи розвитку художньої культури України. Розкрито причини виникнення різноманітних стилів і напрямів в образотворчому мистецтві. Вивчено специфіку появи нових термінів і понять в сучасному образотворчому мистецтві України, зокрема в таких його видах як живопис, графіка, скульптура, декоративне мистецтво.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)64
Шифр НБУВ: РА379289 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Скринник-Миська Д.М. 
Еволюція світоглядно-філософських засад українського образотворчого мистецтва на рубежі XIX - XX ст.: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / Д.М. Скринник-Миська ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Виявлено концептуальні характеристики українського мистецького модерну як стилю мислення та духовно-культурної течії, що засобами образотворчого мистецтва виразили напрям і зміст світоглядно-філософської еволюції у духовному житті України у добу зміни філософської та культурної парадигм у кінці XIX - на початку XX ст. Доведено, що дане перетворення було осмислено та відображено в українській культурі у формі національного варіанта стилю модерн. Зроблено висновок, що інтелектуальна інновація модерну за умов світоглядної кризи полягає у свідомій спробі зберегти цінність і впорядкованість картини світу шляхом накладання універсальної системи значень і логічних схем на художньо-образне світосприйняття. Розкрито вплив ідей провідних філософів XIX - початку XX ст., зокрема, А. Шопенгаура, Ф. Ніцше, З. Фрейда, А. Бергсона, В. Дільтая на світоглядні виміри європейського, зокрема, українського мистецтва даного періоду. Досліджено вплив світоглядної системи романтизму (Новаліса, Л. Тіка, Ф. Шлегеля), на формування ідейних основ мистецького модерну. Виявлено гносеологічний, антропологічний, онтологічний виміри художньо-образного осмислення буття людини в Україні в кінці XIX - на початку XX ст. у їх взаємозв'язку з європейським модерном як цілісним світоглядно-культурним феноменом. Експліковано зміст сформованих модерном концептів: новий образ дійсності, "базова" особистість доби, цілісність особи та цілісність життєвого світу людини, перетворення суспільства засобами "естетичної революції". Доведено, що у добу модерну прагнення відновити зруйновану систему цінностей обумовило підвищення інтересу до міфу як методології художнього конструювання дійсності. Виявлено особливості переосмислення функцій міфу у суспільній свідомості європейців, зокрема, українців XX ст. у контексті нових філософських учень, яке кардинально відрізнялося від класичного підходу до міфології. Розкрито методологічну роль опозиції космос - хаос у символічному реконструюванні світу в світоглядній системі модерну. Показано принципові відмінності вияву даної опозиції в художньо-образній рефлексії мистецтва Західної Європи й України. Встановлено особливості експлікації української ідеї в символічно-образній системі мистецтва модерну. Аргументовано, що український модерн, на відміну від космополітичного європейського, в Україні став еквівалентом національного світоглядного стилю, в якому тісно переплелися національне та сакральне.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)6 + Ю812.283 + Щ103(4УКР)61-239.1 +
Шифр НБУВ: РА362824

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Сидоренко В.Д. 
Культурологічні аспекти художньо-стильової еволюції візуального мистецтва України (ХХ - початок ХХІ ст.): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / В.Д. Сидоренко ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Проведено системний аналіз культурологічних аспектів художньо-стильової еволюції візуального мистецтва України XX - початку XXI ст. Вперше досліджено специфіку трансчасової причининно-наслідокової реалізації феноменів мистецтва початку та середини XX ст. у 1990 - 2000 рр. Наведено результати культурологічного аналізу суперечливих подій у сфері візуального мистецтва, що відбувалися в Україні в роки незалежності. Проведено порівняльне дослідження розвитку вітчизняного та світового мистецтва. Обгрунтовано необхідність і способи репрезентації на світовому рівні сучасного українського художнього мистецтва. Доведено закономірність виникнення явища нонконформізму, поява якого зумовлена кардинальними суспільними трансформаціями та примусовими деформаціями основоположних традиційно усталених мистецьких понять. Особливу увагу приділено вивченню трансформаційних тенденцій у візуальному мистецтві України на межі XX - XXI ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)6-2 + Ч113(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА334224

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Савицька Л.Л. 
Мистецтво України в контексті художнього життя межі століть. 1890 - 1910-ті роки: Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.01 / Л.Л. Савицька ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2006. — 36 с. — укp.

З використанням матеріалу художнього життя Києва, Харкова, Одеси досліджено процес трансформації українського образотоворчого мистецтва наприкінці XIX - на початку XX ст. Простежено появу нових творчих орієнтирів та їх взаємодію з сакралізованою традицією фольклору. Показано, що за всіх змін у культурі, множинності стилістичних пошуків діалог з народним мистецтвом залишився провідним чинником розвитку українського мистецтва, який впливав на характер прийняття й інтерпретації ідей символізму та модерну. З'ясовано, що професіональне мистецтво, сформоване у контексті властивого фольклору життєствердження, виявилося несприйнятливим до естетики потворного. Тому образна деформація реальності в мистецтві України помітного поширення не набула. Показано, що експресія зображувально-виражальних засобів укладається у межі колірних переваг і пластики, не порушуючи естетики народного мистецтва. З'ясовано роль і функції ідилічного пейзажу у перспективі розвитку українського мистецтва. Стверджено, що поетизація минулого та створення картини значень, звернених до національної історії, становлять основу українського варіанта символізму. Висвітлено зміни у мистецтві України на початку XX ст. і регіональні особливості художнього процесу. Наведено фактичний матеріал стосовно аналізу творчості авангардних об'єднань Харкова "Блакитна лілія" та "Спілка сімох". Введено до наукового обігу низку маловивчених подій художнього життя України й імена забутих майстрів мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)53 + Т3(4УКР)52-7 +
Шифр НБУВ: РА345768

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Мельникова У.П. 
Мистецькі об'єднання в Україні 1920-х - початку 1930-х років (теоретичні засади та творча практика): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / У.П. Мельникова ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні принципи та їх втілення у творчій практиці представників провідних мистецьких угруповань в Україні 1920-х - на початку 1930-х рр., які являли собою об'єднання загальноукраїнського масштабу з розгалудженою мережею філій. Історію діяльності Асоціації художників Червоної України (АХЧУ), АРМУ, ОСМУ висвітлено у нерозривному взаємозв'язку з тенденціями розвитку мистецтва тогочасної доби. Творчість членів об'єднань розглянуто у контексті проблеми традиції та новаторства, а також впливу марксистської ідеології та політики влади на перебіг культурних процесів в Україні. Розкрито особливості творчих методів і художньої образності у живописі, графіці, театрально-декораційному та прикладному мистецтві членів об'єднань. Визначено роль експерименту у розвитку нових мистецьких форм. До наукового обігу введено невідомі раніше матеріали та документи, твори й імена художників. Визначено роль художніх об'єднань у становленні новітнього українського мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)61-29 +
Шифр НБУВ: РА353157

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Соколюк Л.Д. 
Михайло Бойчук та його концепція розвитку українського мистецтва (перша третина ХХ ст.): Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.05 / Л.Д. Соколюк ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2004. — 35 с. — укp.

Висвітлено мистецьку діяльність М.Бойчука та проаналізовано його концепцію розвитку українського мистецтва у XX ст. Визначено роль школи М.Бойчука у процесі відновлення національної самобутності українського мистецтва. Визначено етапи розвитку школи М.Бойчука - від неовізантизму до "українського монументалізму" (бойчукізму), проаналізовано еволюцію творчого методу митця, з'ясовано вплив на його формування соціально-історичних та політичних змін в Україні. Виявлено зв'язок педагогічних та творчих методів школи з проблемами та творчими пошуками у світовій художній культурі першої третини XX ст., одним з яскравих явищ якої є культура українського національного відродження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)61-8 Бойчук, М. + Щ103(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА331255

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Щокіна О.П. 
Особливості філософсько-культурологічних поглядів художників українського авангарду: автореф. дис... канд. культурології: 26.00.01 / О.П. Щокіна ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено теорії стосовно філософії у художніків украінського авангарду початку XX ст., відображені у текстах його найбільш яскравих представників. Увагу приділено маловивченим поглядам художників-теоретиків українського аванграду, які відіграли провідну роль у формуванні авангардного мистецтва та його теорії в Україні. Розглянуто філософські категорії, наявні в теорії художників України на початку XX ст. Увагу приділено представникам одеського регіону. Запропоновано розглядати філософсько-культурологічні пошуки та художню критику митців українського авангарду як цілісну систему мислення, яка наділена власними характерними особливостями та має значний вплив на розвиток сучасної художньої культури та філософії. Проаналізовано тексти художників-теоретиків українського авангарду, на його підставі систематизовано філософські погляди представників авангарду в Україні, встановлено їх унікальність і безпосередній зв'язок між західним інтуїтивізмом і психологізмом та російським космізмом і езотеризмом з національним менталітетом митців українського авангарду, виявити соціально-філософські коріння деструктивізму й еклектизму в їх філософських концепціях, вперше чітко визначити традиційні та новаторські тенденції у художній критиці Одеси на початку XX ст. На підставі дослідження текстів художників-теоретиків сформульовано парадигму нової художньої критики в регіональному аспекті (Одеса).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр)61-239 +
Шифр НБУВ: РА365114

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Савченко Н.С. 
Підготовка вчителя до формування естетичних орієнтацій молодших школярів на цінності народного мистецтва (в умовах позакласної діяльності): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.С. Савченко ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с. — укp.

Визначено умовну ієрархію цінностей народного мистецтва з точки зору їх значення для підготовки вчителя до виховної роботи з дітьми. Детально охарактеризовано поняття "цінності народного мистецтва" та "естетичні орієнтації особи". Розроблено критерії та виділено рівні сформованості естетичних орієнтацій дітей та молоді на цінності народного мистецтва. Обгрунтовано й експериментально перевірено комплексну модель підготовки студентів до формування естетичних орієнтацій молодших школярів на цінності народного мистецтва за умов позакласної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.54 + Щ103(4УКР)0р + Ч421.22
Шифр НБУВ: РА312492 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Малиніна І.О. 
Підготовка педагогічних кадрів у Харківській та Київській художніх школах України (друга половина XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.О. Малиніна ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу широкого кола історико-педагогічних джерел систематизовано теоретичні питання й узагальнено досвід практичної підготовки художньо-педагогічних кадрів у Харківській та Київській художніх школах України другої половини XIX - початку XX ст. Обгрунтовано основні етапи становлення та розвитку системи підготовки вчителів і педагогів-художників у зазначених школах. Проаналізовано зміст фазової підготовки та визначено форми й методи практичної навчально-виховної роботи в Харківській та Київській художніх школах. Охарактеризовано основні напрями громадсько-педагогічної діяльності вчителів і педагогів-художників даних шкіл. Розкрито перспективи використання їх досвіду з підготовки художньо-педагогічних кадрів у сучасних професійних освітніх закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4УКР)3-34 + Ч33(4УКР) + Щ103(4УКР)5 +
Шифр НБУВ: РА346125

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Боднарчук Т.В. 
Постмодерністські тенденції у сучасному українському мистецтві: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / Т.В. Боднарчук ; Львів. нац. музична академія ім. М.В.Лисенка. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше узагальнено культурологічні, мистецтвознавчі та музикознавчі погляди на культурному постмодернізму. Виявлено системні образно-стилістичні взаємозв'язки різних видів постмодерністського мистецтва. Вивчено на підставі історико-стилістичного аналізу специфічні стильові риси музичного постмодернізму. Запропоновано інноваційний ракурс дослідження музичного постмодернізму в аспекті функціонування змістовно-образних тем-позицій, які визначають стильову орієнтацію твору. Виявлено специфіку українського варіанта музичного постмодернізму. Доведено важливу роль постмодерністських тенденцій в образно-стилістичному розвитку вітчизняної музики й у формуванні специфічних рис сучасного українського мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)6-239 + Щ313(4УКР)6-239 +
Шифр НБУВ: РА365260

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Урсу Н.О. 
Сакральне мистецтво домініканського ордену на землях України (XVII - XIX ст.): автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 26.00.05 / Н.О. Урсу ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 32 с. — укp.

Розглянуто мистецьку спадщину ордену домініканців на землях України XVII - XIX ст. Досліджено умови, історію утворення та екзистенції домініканських осередків. Визначено дати виникнення храмів. Висвітлено імена фундаторів і доброчинців, вітчизняних і запрошених з інших країн митців. Охарактеризовано архітектонічні системи і типи побудов. Простежено семантичні коріння, стильові та художньо-композиційні особливості зодчества мендикантів. Проаналізовано інтеграційний зв'язок храмового зодчества та його сакрального наповнення. Обговорено архітектонічну метафорику мистецького доробку ченців. Зроблено спробу представити пам'яткоохоронне значення досліджень мистецького доробку ордену на українських землях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)4/5:Э + Э375-647.314 +
Шифр НБУВ: РА360561

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Сторчай О. В. 
Становлення й розвиток мистецької освіти у Київському університеті (1834 - 1924 рр.): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.05 / О. В. Сторчай ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М. Рильського НАН України. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Вперше здійснено панорамний огляд мистецько-освітніх процесів у Київському університеті впродовж 1834 - 1924 рр. Вивчення, систематизація та введення у науковий обіг великого архівного матеріалу, друкованих видань XIX ст. значно розширює, а в окремих випадках вперше створює фактологічну базу для аналізу й осмислення становлення та розвитку мистецької освіти в Київському університеті. Висвітлено історію формування та комплектування університетської художньої й архітектурної колекцій як навчальної бази під час викладання рисунка та живопису, архітектури, теорії й історії мистецтва. Комплексне вивчення освітньої діяльності основного кола університетських викладачів рисунка та живопису, архітектури, теорії й історії мистецтва й їх учнів, доповнено новими фактами їх біографії. Досліджено їх педагогічну, творчу, музейну, наукову та просвітницьку діяльність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4УКР-2К)3-1 + Щ103(4УКР)53
Шифр НБУВ: РА373431 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Медведєва Л.В. 
Стильова еволюція творчості В.І.Зарецького в контексті мистецького нонконформізму 60 - 80-х років XX століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Л.В. Медведєва ; Київ. нац. ун-т культури і мистец.. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан мистецтвознавчого та культурологічного висвітлення стильової еволюції творчості В.І.Зарецького в контексті мистецького нонконформізму. З'ясовано головні тенденції розвитку та сутнісні особливості феномену мистецького нонконформізму в Україні. Розглянуто процес становлення індивідуального стилю В.І.Зарецького, оригінальність та новаторську сміливість його творів. Висвітлено творчість художника як яскравого представника київської школи шістдесятництва, його педагогічну діяльність, значення теоретичного доробку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)6-8 Зарецький В.І. +
Шифр НБУВ: РА326511

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Коваленко А.І. 
Творча спадщина І.Г.Мясоєдова (дослідження методу стилетворення в українському образотворчому мистецтві початку ХХ століття): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / А.І. Коваленко ; Львів. акад. мистецтв. — Л., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено проблемні аспекти розвитку художньої культури початку ХХ ст. на підставі аналізу художньої спадщини та методу стилетворення у творчості І.Г.Мясоєдова. У порівняльному аспекті висвітлено пошуки стилю виконання твору митцями того часу у контексті філософсько-релігійних, соціально-політичних і морально-естетичних категорій. На підставі вивчення основних етапів формування творчої особистості художника надано оцінку його ролі у формуванні художньої культури України початку ХХ ст. Обговорено проблемні питання вивчення зразків вітчизняних митцій у еміграції та повернення несправедливо забутих імен художників на сторінки історії вітчизняної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4Укр)6-8 Мясоєдов І. + Щ103(4Укр)61-2
Шифр НБУВ: РА318841 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Генералюк Л. С. 
Творчість Тараса Шевченка в контексті взаємодії літератури і мистецтва початку - середини XIX століття: автореф. дис. ... д-ра філол. наук : 10.01.01 / Л. С. Генералюк ; НАН України, Ін-т л-ри ім. Т.Г. Шевченка. — К., 2011. — 40 с. — укp.

Вперше системно описано та проаналізовано вплив пластичних мистецтв, коду іконічності на літературну спадщину Т. Шевченка та вплив літератури на його мистецькі твори. Розроблено методологію міждисциплінарного аналізу, яку можна застосовувати до творчості будь-якого літератора, що використовує код пластичних мистецтв і будь-якого художника, що реалізовує себе у слові. Сформовано поняттєвий апарат на основі апробованих у зарубіжному літературознавстві та іконології термінопонять. Простежено генезис міжвидових інтеракцій в історичному та культурному дискусі, зокрема в епоху романізму. Означено місце Шевченка у колі європейських і російських митців, близьких йому хронологічно та територіально, які володіли іконічним і вербальним кодами. Репрезентовано цілісний образ синестетичної особистості митця з використанням наукового апарату психології творчості. Обгрунтовано поняття образу-концепту як репрезентанта міжвидової взаємодії та розроблено систему вербально-іконічних образів-концептів, складників художньої картини світу Т. Шевченка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Шевченко Т. Г. 80 + Щ100.174 + Щ103(4УКР)5-8 Шевченко Т.
Шифр НБУВ: РА381209 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Бескорса В.М. 
Трансформація бароко в художній культурі України XVII - XVIII ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / В.М. Бескорса ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Здійснено культурологічне дослідження концепту українського мистецького стилю у вимірі європейського соціокультурного середовища. Проведено порівняльний аналіз теоретичних підходів до вивчення даного стилю. Досліджено українське бароко у видах і жанрах мистецтва (архітектурі, іконописі, портретному живопису) та завдяки соціокультурним репрезентаціям. Визначено процес культурно-історичного розвитку українського стилю як художнього феномену, який грунтується на філософсько-естетичній виразності стилю (від першої половини XVII до другої половини XVIII ст.). Розглянуто еволюційні зміни культурно-соціального навантаження і психоемоційного сприйняття стилю з урахуванням соціально-історичних умов. Охарактеризовано ціннісно-орієнтаційну спрямованість у взаємозв'язку з процесом трансформації західноєвропейського ("чужого") до українського ("свого") мистецького грунту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР)4-211 +
Шифр НБУВ: РА339800

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Оляніна С.В. 
Український іконостас XVIII - XIX ст. у структурі православного храму. Архітектурно-мистецька сутність і принципи реставрації: Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.01 / С.В. Оляніна ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2004. — 18 с.: рис. — укp.

Розглянуто український іконостас XVIII - XIX ст. як важливий елемент організації інтер'єру храму, твір архітектури та монументально-декоративного мистецтва. Розроблено методику комплексного графічного аналізу іконостасу в структурі храму, визначено основні типологічні групи іконостасів. Висвітлено еволюцію структури іконостасу дослідженого періоду в композиції та планувальній схемі. Визначено основні принципи та методи реставрації іконостасів в інтер'єрі храму, зокрема функціонуючого, які можуть бути застосовані на практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ117.166(4УКР)5 + Щ103(4УКР)-38 +
Шифр НБУВ: РА335020

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського