Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (48)Реферативна база даних (989)Книжкові видання та компакт-диски (2550)Журнали та продовжувані видання (3527)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ12$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 96
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Коновалова О.В. 
Антропоморфні мотиви української народної орнаментики ХІХ - ХХ століть (іконографія, символічний контекст, художні особливості): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.06 / О.В. Коновалова ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2010. — 19 с. — укp.

Проаналізовано антропоморфні мотиви народної орнаментики досліджуваного періоду як своєрідного явища українського декоративно-прикладного мистецтва. Встановлено історичні етапи генезису та розвитку, уточнено термінологію. Проаналізовано іконографію, з'ясовано відображення у символіці мотивів істотних змін селянського світогляду. Розкрито засоби художньої виразності мотивів і виявлено широку різноманітність силуетних, колористичних і фактурних рішень. Сформовано типологію, яка враховує іконографічні та стилістичні особливості зображень. Визначено універсальні й унікальні особливості антропоморфних мотивів української народної орнаментики у східноєвропейському контексті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ124.3(4УКР)0
Шифр НБУВ: РА375044 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
2.

Асем Саллюм 
Архітектурно-планувальна організація інтер'єрів підприємств харчування Сирії (на прикладі Дамаску): автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.02 / Асем Саллюм ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Висвітлено сучасний етап розвитку підприємств харчування Сирії на прикладі Дамаску, що дало змогу розробити загальну класифікацію підприємств харчування Сирії. Проаналізовано теорію та практику архітектурно-планувальної організації та специфіку формування інтер'єрів підприємств харчування Сирії. Визначено основні фактори формування та розвитку даних підприємств, а саме: природокліматичні, соціально-демографічні. Розроблено номенклатуру меблевого обладнання для обідніх залів підприємств харчування. Установлено культурно-національні традиції та тенденції розвитку інтер'єрів підприємств харчування Сирії. Визначено вплив стародавньої сирійської філософії на формування інтер'єру таких підприємств. З'ясовано принципи та прийоми предметно-просторового наповнення обідніх залів підприємств харчування Сирії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н712.5-022.5 + Щ128.3(5СИР-2Д)+Щ128.413 +
Шифр НБУВ: РА356203

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Семчук Л.Я. 
Вишивка в народному одязі Українських Карпат XX століття (художні особливості): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / Л.Я. Семчук ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 16 с. — укp.

Розглянуто художні особливості, етномистецькі відмінності одягових вишивок Карпатського регіону України у технічному та композиційному аспектах їх творення. Удосконалено класифікацію чинників вишивки. Визначено художньо-виражальні, орнаментотвірні пріоритети засобів вишивання. Обгрунтовано основні принципи синтезу технік, орнаменту та кольору, на базі яких проаналізовано графічно-колористичні відмінності композиційних структур, домінантних мотивів вишивок народного вбрання українських горян. Проведено порівняльний аналіз художньо-естетичної образності вишивок локальних осередків Гуцульщини, Бойківщини, Лемківщини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ126.963(4УКР3)6-69 + Т3(23=УКР7)-417 +
Шифр НБУВ: РА362866

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Юрченко І.А. 
Візуальні й морфологічні закономірності орнаменту гуцульської різьби та їх використання в сучасній мистецько-освітній практиці: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / І.А. Юрченко ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено візуальні та морфологічні закономірності орнаменту гуцульської різьби. Виявлено особливості його візуального сприйняття. Здійснено аналіз утилітарно-функціональних, структурно-конструктивних, естетичних і образно-тематичних функцій орнаментальних мотивів гуцульської різьби. Розроблено й апробовано методику комплексного аналізу окремого виробу, оздобленого таким орнаментом. Досліджено механізми використання орнаментальних етномистецьких традицій у світовій і вітчизняній проектно-художній практиці. Запропоновано рівні втілення візуальних і морфологічних закономірностей орнаменту гуцульської різьби у сучасній мистецько-освітній практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ124.3(4УКР33) + Щ125.508.043(4УКР33) +
Шифр НБУВ: РА352214

Рубрики:

      
5.

Шандренко О.М. 
Віртуальні виміри моди XX ст.: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / О.М. Шандренко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено феномен моди XX ст. у контексті віртуальної реальності, зроблено його реконструкцію в історіографічному та культурному аспектах. Виявлено креативні витоки virtus моди, проаналізовано її тілесні практики у контексті virtus. Розглянуто модні інновації XX ст. в контексті мистецьких практик. Досліджено світ моди від кутюр та прет-а-порте в аспекті віртуальної реальності. З'ясовано, що віртуальні виміри моди відображають весь спектр її репрезентацій як певної комунікативної технології: брендингу, флеш-іміджу, реклами, мас-медіа моди.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М4-22г + Щ126.63(0)6 + Т3(0)6-7 +
Шифр НБУВ: РА357332

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Аль-Найрат Хасан Мухаммад Салех 
Вплив народних традицій на формоутворення предметно-просторового середовища сучасного житла (на прикладі країн Аль-Шама): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 05.01.03 / Аль-Найрат Хасан Мухаммад Салех ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2005. — 18 с. — укp.

Досліджено роль традицій у формоутворенні предметно-просторового середовища (ППС) житла у країнах Аль-Шаму, а також виявлено тенденції розвитку цього явища. Здійснено аналіз і систематизацію сучасних літературних витоків, картографічних, проектно-планувальних і статистичних матеріалів, а також натурні обстеження, структурно-планувальне моделювання, експериментальне проектування. Висвітлено історичний розвиток ППС та визначено основні принципи традиційної організації житла, з'ясовано основні принципи формоутворення ППС. Зауважено, що пріоритетним напрямком формоутворення ППС є інтерпретація та застосування на практиці традиційних архітектурних форм, побутових мов, декору, орнаментики й оздоблювальних матеріалів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(53)6-17 + Щ128.4 +
Шифр НБУВ: РА337076

Рубрики:
  

Географічні рубрики:
  

      
7.

Ямборко О.Я. 
Гобелен у контексті українського образотворчого мистецтва 1960 - 1990-х рр.: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / О.Я. Ямборко ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2008. — 15 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження українського гобелена у контексті основних тенденцій образотворчого мистецтва 1960 - 1990-х рр. З'ясовано засади національної школи гобелена, витоки її мистецької традиції та образотворчої культури. Визначено основні засади теорії та практики декоративного мистецтва, їх вплив на розвиток українського гобелена. Висвітлено рівень презентації гобелен у контексті актуальної тематики, проблематики вітчизняного мистецтва 1960 - 1990-х рр. Установлено критерії, що визначають творчу матерію гобелена і гарантують збереження його специфіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ126.23(4УКР)63 +
Шифр НБУВ: РА335223

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Кубицька Н.В. 
Гончарські осередки Кульчина та Рокити кінця ХІХ - ХХ ст. (Історія, типологія, художні особливості): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / Н.В. Кубицька ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено дослідження історично-культурних і художніх особливостей керамічних виробів гончарських осередків Кульчина та Рокити у контексті розвитку народної кераміки Волинського Полісся кінця XIX - XX ст. Проаналізовано передумови виникнення та виділено основні етапи становлення та розвитку гончарства на даній території. У мистецтвознавчому аспекті розглянуто локальні відмінності технології виготовлення гончарних виробів Кульчина та Рокити, розроблено типологію форм і здійснено класифікацію композиційних схем декорування поліського глиняного начиння. Вперше розглянуто проблему спадковості гончарних традицій у даному регіоні, зокрема, у науковий обіг введено нові імена провідних гончарів, висвітлено їх творчість і показано внесок у формування художніх особливостей народної кераміки Кульчина та Рокити кінця XIX - XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ125.13(4УКР36)6 + Л423.4 г(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА344556

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Івашків Г.М. 
Декор традиційної української кераміки XVIII - першої половини ХХ століття (іконографія, домінантні мотиви, художні особливості): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / Г.М. Івашків ; Львів. акад. мистец. — Л., 2004. — 19 с. — укp.

На прикладах українських глиняних виробів показано еволюцію та трансформації домінантних мотивів і сюжетів. Зроблено мистецтвознавчий аналіз зображень та художніх особливостей декору українських гончарних виробів, зокрема мотивів хреста, тощо, риби, міфологічних образів Сенмурва, однорога, сирени, русалки, василіска, що свідчить про їх широкий іконографічний репертуар. Всебічно розглянуто зображення Богородиці, св. Миколая, Юрія-Змієборця, архистратига Михаїла та ангелів, які представляють традиційне коло святих, а також церковних споруд, виявлено ряд спільних рис і відмінностей у створенні аналогічних композицій у творах І.Баранюка, О.Бахматюка, П.Самоловича та інших майстрів. Проведено аналіз декору українських гончарних виробів у слов'янському та частково загальноєвропейському контексті, що дало змогу увиразнити універсальні та унікальні особливості оздоблення національної кераміки. Введено до наукового обігу нові імена гончарів і проведено атрибуцію ряду керамічних виробів. Укладено схеми, які наочно представляють домінатні мотиви в декорі традиційних українських гончарних виробів у порівняльному аспекті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ125.13(4УКР)4/5 + Щ125.108.06
Шифр НБУВ: РА330609

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Приймич М.В. 
Декоративне різьблення у сакральному мистецтві Закарпаття XVIII- XIX ст. (Історія. Типологія. Художньо-стильові особливості): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / М.В. Приймич ; Львів. акад. мистец. — Л., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто декоративне різьблення як невід'ємну частину сакрального мистецтва Закарпаття. Проаналізовано проблему появи різьбленого декору в храмовому інтер'єрі, визначено особливості та важливі моменти в розвитку сакрального мистецтва, зокрема, різьблення. Простежено еволюцію розвитку структури іконостаса в церквах краю протягом XVIII-XIX ст. За комплексом ознак розроблено типологію різьбленого обладнання храмових споруд. Проаналізовано особливості стильового різблення іконостасів та встановлено авторство ряду робіт. Проведено паралелі в розвитку сакрального мистецтва з мистецтвом решти регіонів України та країн Центральної Європи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ125.508.043(4УКР333)4/5 + Щ117.166.5(4УКР333)
Шифр НБУВ: РА313163 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Акчуріна-Муфтієва Н.М. 
Декоративно-прикладне мистецтво кримських татар ХV - першої половини ХХ ст. (етапи розвитку, типологія, стилістика, художні особливості: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.06 / Н.М. Акчуріна-Муфтієва ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2009. — 36 с. — укp.

Висвітлено історію формування кримськотатарського декоративно-ужиткового мистецтва у XV - першій половині XX ст., проведено його комплексне дослідження як принципово важливого та характерного різновиду національної художньої культури. Сформовано концепцію декоративності кримськотатарського мистецтва з урахуванням різних історико-культурних нашарувань, усього художнього досвіду, набутого протягом віків населенням Криму. Простежено еволюцію художньо-виражальних засобів творення форм і декору виробів. Визначено типи виробів і розроблено класифікацію орнаментів кримськотатарського декоративно-ужиткового мистецтва, проведено їх аналіз як цілісної художньої системи, до наукового обігу введено широкий фактологічний матеріал. Наведено характеристику кримськотатарського символічного контексту основних орнаментальних мотивів. Створено мистецтвознавчий словник кримськотатарського декоративно-ужиткового мистецтва й орнаментики відповідно до лексичного звучання, побутового призначення та символічного контексту. З'ясовано, що національну самобутність кримськотатарського декоративно-ужиткового мистецтва від часів прийняття Ісламу визначили етнічні традиції, стиль і канони ісламського мистецтва. Зроблено висновок про необхідність урахування у процесі вивчення мистецької й архітектурної спадщини кримськотатарського народу його етнічних традицій, що склалися у взаємозв'язку з сусідніми причорноморськими народами та традицій мусульманської культури, що сформувалися протягом століть.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ123(4УКР-6КРИ=тат)4/6 +
Шифр НБУВ: РА362631

Рубрики:

      
12.

Нагорний П.А. 
Дизайн архітектурного середовища історичних кварталів міста: Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.01 / П.А. Нагорний ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. — Х., 2004. — 23 с. — укp.

Уперше сформульовано концепцію, принципи й методику перетворення історичного центру міста, висвітлено її архітектурно-дизайнерські й ергономічні аспекти. Удосконалено механізм і типологію формування елементів дизайну у міському просторі відповідно до образу життя городян. Установлено основні образно-типологічні й змістові характеристики дизайнерської складової середовища історичного центру, показано її неоднорідність у контексті динаміки власних параметрів та стійкості зв'язків з іншими компонентами міського ансамблю. Виявлено способи взаємозв'язку різних пластів предметно-просторового середовища (ППС) та їх архітектурно-містобудівної активності й рівня мобільності. Уперше міське середовище розглянуто як цілісний об'єкт містобудівного проектування та дизайнерського наповнення, що сприяє спадкоємності архітектурно-містобудівного процесу, забезпечує збереження історико-культурної спадщини, а також послідовне формування й розвиток великих міст щодо регіональних і місцевих особливостей. Розроблено методику перетворення житлового середовища історичного центру міста з урахуванням ролі й можливостей елементів міського дизайну як способу й засобу гуманізації середовища життєдіяльності городянина.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ110.0/2 + Щ110.511 + Щ129.05 +
Шифр НБУВ: РА333047

Рубрики:

      
13.

Даниленко В.Я. 
Дизайн України у світовому контексті художньо-проектної культури ХХ століття (національний та глобалізаційний аспекти): Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 05.01.03 / В.Я. Даниленко ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2006. — 36 с. — укp.

Досліджено розвиток дизайну України протягом XX ст. у зіставленні основних його складників з відповідниками у розвинених країнах світу. Розглянуто термінологію й основні параметри з дослідженого питання. Висвітлено двоїсту суть дизайну в контексті глобалізаційної та національної його складових. Проаналізовано основні особливості дизайну у різних країнах світу. Запропоновано підходи до творення національно орієнтованого українського дизайну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.053(4УКР)6 + Ж182(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА341586

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Рижова І.С. 
Дизайн як фактор гармонізації відносин суспільства і особистості: методологічні засади: автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.03 / І.С. Рижова ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2008. — 32 с. — укp.

Розроблено цілісну соціально-філософську концепцію дизайну як фактора гармонізації відносин суспільства й особистості. Розкрито сутність дизайну як об'єкта вивчення соціальної філософії. Проаналізовано наукові підходи щодо дизайну в його історичній ретроспективі. Визначено принципи та методи філософського аналізу та розроблено категоріальний апарат дослідження дизайну. Вивчено генезу дизайнерської діяльності, акцентовно увагу на її інноваційному характері. Визначено сутність, форми та функції дизайну, досліджено концепцію дизайнерської діяльності в системі відносин людина - суспільство, розкрито сутніть дизайнерської творчості як специфічного способу самореалізації особистості. Встановлено роль дизайну у розвитку соціальної свободи та самоудосконалення соціуму й особистоті, розглянуто специфіку самореалізації особистості в дизайнерській діяльності. Розкрито сутність дизайну як культурної універсалії цивілізації, розглянуто сучасні уявлення про технократичний дизайн. Уточнено аксіологічну складову змісту дизайну та його антропологічний вимір. Виявлено специфіку сучасної концепції становлення та розвитку дизайну як духовно-практичного феномену в інформаційно-культурному просторі й обгрунтовано напрями оптимізації його нових форм. Показано роль вітчизняних дизайнерських традицій у саморозвитку українського суспільства. Проаналізовано актуальні проблеми дизайну в сучасному філософському дискурсі - класичному, модерністському, постмодерністському.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю6*671.13 + Ю814 + Щ129.059 +
Шифр НБУВ: РА356037

Рубрики:

      
15.

Грантовська О. А. 
Еволюція античної стилістики в європейському одязі: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / О. А. Грантовська ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Розглянуто використання елементів античної стилістики в історії конструювання європейського одягу. Досліджено стильові традиції античного одягу у контексті культурних практик різних історичних епох та особливості їх еволюції. Узагальнено досвід українських дизайнерів у моделюванні античних мотивів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ126.63(4)-2 + Щ126.63(0)32
Шифр НБУВ: РА379466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Гріднєва Ю.Г. 
Еволюція візантійської традиції в іконографії літургійного шитва пізнього середньовіччя: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Ю.Г. Гріднєва ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено основні етапи розвитку візантійської традиції в іконографії літургійного шитва пізнього середньовіччя. Розглянуто витоки богослужебних тканин, візантійські поротипи основних сюжетів плащаниць і воздухів кінця XII - XVI ст. - Євхаристії, образу Богородиці, Служби Св.Отців, Агнця Божого, Оплакування. Простежено зміни в їх іконографії: трансформацію візантійських прототипів із сюжетом Євхаристії, еволюцію образу Богоматері від Богородиці Епіскепсис до сюжетів "Богородиця Втілення" та "Богородиця Знамення", а також перетворення сюжету "Служба Св.Отців", що має візантійські корені, на "Агнець Божий". Розроблено класифікацію типів іконографії "Оплакування" у літургійному шитві на підставі вивчення символічного змісту зображень, виділено й охарактеризовано основні іконографічні програми єпитрахилей XIII - XVI ст. Розкрито зв'язок з візантійською традицією фрагментів золотного шитва XIII ст. з Софійського собору у Києві. Зроблено реконструкцію єпитрахилі митрополита Кирила II (1241 - 1280). Уточнено атрибуцію єпитрахилі митрополита Фотія кінця XIV ст. з музею "Новий Єрусалим". Проаналізовано особливості еволюції досліджуваної традиції в іконографії літургійного шитва кінця XII - XVI ст. країн візантійського світу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(0)421 + Щ126.963(4УКР):Э +
Шифр НБУВ: РА358154

Географічні рубрики:

      
17.

Дерев'янко І.С. 
Еволюція композиційних прийомів формування внутрішнього простору православних храмів Слобожанщини XVII - поч. XXI ст.: Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.01 / І.С. Дерев'янко ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено композиційні прийоми формування внутрішнього простору православних храмів Слобожанщини XVII - початок XXI ст. Висвітлено історичні етапи розвитку храмового будівництва. Установлено типологічні, стилістичні й об'ємно просторові особливості побудови церковних інтер'єрів. Здійснено комплексний аналіз морфологічних принципів формування внутрішнього простору церков Слобожанщини. Проведено порівняльний аналіз церков Росії, західної України та Слобожанщини з метою виявлення особливостей, притаманних інтер'єрам останньої. Проведено повне всебічне дослідження церковних інтер'єрів, простежено розвиток іконостасу як основного елементу інтер'єрного обладнання за конструктивним і стилістичним принципом, розроблено його типологію. Виявлено традиційні та новітні підходи щодо проектування й оздоблення інтер'єрів сучасних церков та їх іконостасів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ110.514 + Щ128.419 + Щ117.166(4УКР-9СЛО) +
Шифр НБУВ: РА348432

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Бейлах О.Д. 
Експериментаторські тенденції в радянському дизайні 1970 - 1980-х років: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.07 / О.Д. Бейлах ; Харків. держ. академія дизайну і мистецтв. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Охарактеризовано науково-дослідницький аспект в експериментаторській діяльності радянських дизайнерів і архітекторів. Розглянуто практику фахової творчості з різними методами, підходами та прийомами, які були зумовлені соціалістичним суспільством та способом господарювання. Висвітлено експериментальні ідеї у творчих розробках і теоретичних концепціях радянських дизайнерів у галузі геометричного формотворення, а саме: досліждення теми симетрії, біонічного формотворення та кінетичного мистецтва. Зазначено, що експериментальний досвід надав новий імпульс для подальшого розвитку їх у дизайнерській практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.053(4СОЮ)63 +
Шифр НБУВ: РА365254

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Татарінцева К.В. 
Експертна оцінка художніх різьблених виробів із коштовного каміння: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.19.08 / К.В. Татарінцева ; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Розроблено технологічну послідовність та правила експертного оцінювання художніх різьблених виробів з коштовного каміння з використанням товарознавчих підходів. Побудовано класифікацію даних виробів за функціональним призначенням, що забезпечує ефективність порівняння об'єктів оцінки в асортиментному, типологічному аспекті. Доведено, що найбільш вагомими споживними властивостями художніх різьблених виробів з коштовного каміння, що характеризують їх відповідну цінність, є соціальні властивості, які набуваються протягом життєвого циклу товару та є необхідними та достатніми для практичного експертного оцінювання та прогнозування оціночної вартості. Здійснено комплексну експертну оцінку даних виробів. Удосконалено критерії та показники їх експертного оцінювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М771.3 + Щ101.12 + Щ125.708.04 +
Шифр НБУВ: РА336625

Рубрики:

      
20.

Прищенко С.В. 
Естетичні параметри колористичного формотворення в рекламній графіці України: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.01.03 / С.В. Прищенко ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено проблеми колірної гармонії у сучасній рекламній графіці України. Розкрито закономірності побудови колірних гармонійних сполучень у світовому й українському образотворчому та декоративно-прикладному мистецтві, запропоновано методи колористичного моделювання у рекламному дизайні з використанням засобів комп'ютерної графіки. Досліджено закономірності емоційно-естетичного сприйняття кольору, виявлено залежність враження відчуття гармонійності від співвідношення відтінків за теплохолодністю. Запропоновано нові принципи створення гармонійних сполучень з урахуванням контрасту теплохолодності кольорів. Вперше розроблено змістові аспекти теорії та практики кольору в комп'ютерній графіці, уточнено понятійний апарат. Створено комплексно-системну методику кольорознавства, здійснено її впровадження у навчальний процес ВНЗ на факультетах дизайну та рекламного мистецтва. Вперше застосовано кваліметричний метод для кількісної оцінки естетичної якості рекламної поліграфічної продукції. Виявлено тенденції практичного використання синергетичних можливостей кольору в художньому проектуванні реклами. Наведено рекомендації щодо реалізації запропонованих методів колірного проектування для розв'язання актуальних проблем поліграфічного виробничого процесу й удосконалення викладання фахових дисциплін у системі сучасної дизайн-освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ156.653(4УКР)6-57 + Щ127.453(4УКР)6-57 + Щ100.57 + Ю814 +
Шифр НБУВ: РА355996

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського