Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (16)Реферативна база даних (109)Книжкові видання та компакт-диски (239)Журнали та продовжувані видання (30)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю812.45$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 33
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шубович 
Архітектурна композиція в світлі міфопоетики: Автореф. дис... д-ра архітектури: 18.00.01 / Світлана Олександрівна Шубович ; Харківський держ. технічний ун-т будівництва та архітектури. — Х., 1999. — 34 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ110.5 + Щ110.17 + Щ113(0) + Ю812.451.1 + Ш200.045
Шифр НБУВ: РА306508

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
  

      
2.

Шубович С.О. 
Архітектурна композиція в світлі міфопоетики: Автореф. дис... д-ра архіт: 18.00.01 / С.О. Шубович ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. — Х., 1999. — 34 с. — укp.

Архітектурну композицію розглянуто крізь призму архетипів людини, найбільш ясно відбитих у міфології та міфопоетиці. Відповідно, розкрито їхню роль в художній творчості і в творчості архетектурній як синтезуючі різні види мистецтва. Просторова основа архітектурної композиції співвіднесена з просторовою моделлю світу, з міфологічним універсумом, що дозволило розкрити нові грані в естетичній цілісності архітектури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ110.5 + Щ110.17 + Щ113(0) + Ю812.451.1 + Ш200.045

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
  

      
3.

Клименко В.Б. 
Ігрові структури в музиці: естетика, типологія, художня практика: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / В.Б. Клименко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено розробці теоретичних положень ігрових структур в музиці на основі екстраполяції загальних ігрових принципів в галузі музичної творчості. Досліджено етапи формування європейських концепцій гри. На основі положень філософсько-естетичних ігрових теорій визначено сучасне розуміння гри як універсалії. Розкрито за множинністю зовнішніх ігрових модифікацій наявність спільних ігрових принципів. На основі іманентних ігрових закономірностей вичленовано можливі варіанти структури гри. Теоретично розроблено і введено поняття "ігрової структури в музиці"; запропоновано типологізацію ігрових структур за принципами взаємодії їх складових елементів: ігрова структура "змагання" (принцип змагання), ігрова структура "мозаїки" (принцип комбінаторики), ігрова структура "містифікації" (принцип амбівалентності). Розроблену методику аналізу за допомогою ігрових структур апробовано на матеріалі фортепіанного циклу "П'ять пальців" та "Гімну" з "Серенади in A" І.Стравинського; Сонати для скрипки і фортепіано G-dur, Концерту для фортепіано з оркестром G-dur М.Равеля; Концерту N2 для скрипки з оркестром М.Скорика.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.71 + Ю812.453.1

Рубрики:

      
4.

Макаренко Г.Г. 
Музика - як метамистецтво в ірраціоналістичній естетиці XIX століття: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Г.Г. Макаренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Проаналізовано музичне мистецтво в контексті ірраціоналістичної філософії XIX ст.З метою визначення ірраціоналізму як відповідь на кризу традиційної раціоналістичної філософії, виокремлено естетичні погляди А.Шопенгауера, Ф.Ніцше, аргументовано погляд на музику як вид мистецтва, здатний виконати функцію метамистецтва. Наведено концепцію, підсилену зверненням до творчої спадщини Ріхарда Вагнера. Видатний німецький композитор, захоплюючись ідеями А.Шопенгауера, водночас, мав значний вплив на формування естетико-мистецтвознавчої позиції Ф.Ніцше. Використовуючи логіку теоретичної спадкоємності "Шопенгауер - Вагнер - Ніцше", розкрито значення таких естетичних проблем, як художня обдарованість, геніальність, міфологічне мислення, створення та сприймання художнього образу. Органічно поєднано теоретичний аналіз із розглядом практики розвитку музичного (оперного) мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.453.1 + Ю812.291.1 + Ю8г(0)5
Шифр НБУВ: РА309227 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
5.

Шатова І.М. 
М.Кузмін та російський емоціоналізм 1920-х років (проблема подолання кризи мистецтва): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / І.М. Шатова ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2000. — 20 с. — укp.

Розглянуто відображення в творчості М.Кузміна та російських емоціоналістів тих сучасних ідей, поглядів, які становлять філософсько-естетичну концепцію М.О.Бердяєва "кризи мистецтва". Досліджено можливість вирішення емоціоналістами проблеми подолання кризи мистецтва. На матеріалі художньої та критичної творчості Кузміна й емоціоналістів, їх теоретичних робіт періоду емоціоналізму (1922 - 1925 рр.) і попередніх років, розглянуто естетичну платформу емоціоналізму, яка протистоїть автоматизованому життю та механізованому, бездушному, формальному мистецтву (футуризму, кубізму тощо), що призвело до кризи класичної естетики. Кузмін та емоціоналісти не тільки оголосили "похід проти формалістики", але протиставили їй свою "азбуку мистецтва", сформулювали основні положення художньої ідеології, підтверджені їх творчістю, перерахували основні та вічні атрибути справжнього мистецтва. Крім цього, своїми художніми шуканнями та положеннями емоціоналізму Кузьмін та емоціоналісти окреслили вихід із духовного тупика мистецтва "старого Заходу", указали на хвилю нового мистецтва, поширену в Росії, Німеччині, Америці, визначили його основну характеристику (прагнення до "високої елементарності") та дали йому ім'я - емоціоналізм. Внаслідок проведеного дослідження кардинально переглянуто погляд на російський емоціоналізм як на явище, що не сфрмувалося, випадкове, незначне, позбавлене цілісності, яке відображає естетичні погляди одного тільки його лідера - М.Кузміна та безперспективне для наступних етапів історії літератури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-328.88 + Ш5(4РОС)6-4 Кузмін М.О.42 + Ю812.283 + Ю812.452.1
Шифр НБУВ: РА312218 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Катрич О.Т. 
Індивідуальний стиль музиканта-виконавця (теоретичні та естетичні аспекти): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.Т. Катрич ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2000. — 17 с. — укp.

На основі осмислення діалектичних, онтологічних, естетичних та музично-функціональних аспектів індивідуального стилю музиканта-виконавця систематизовано поняттєво-категорійний апарат музично-виконавського стилетворення. Розроблено методику дослідження індивідуального стилю музиканта-виконавця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.712 + Ю812.453.1
Шифр НБУВ: РА310324 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Криворучко Н.І. 
Творчий процес в архітектурі (логічні та інтуїтивні аспекти): Автореф. дис... канд. архітектури: 18.00.01 / Н.І. Криворучко ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. — Х., 2000. — 18 с. — укp.

Розглянуто архітектурний творчий процес як шлях від початку народження задуму до ключового етапу - осяяння, що співвідноситься з ефектом катарсису та реалізується в архітектурному творчому процесі як подолання шляху та залучення до цінності. Розкрито роль логічних та інтуїтивних аспектів у мисленні архітектора на даному шляху. На основі порівняльного аналізу створено модель архітектурного творчого процесу; його подано в динаміці мислення на шляху до ключового етапу осяяння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ110.0/2 + Ю812.451.1 + Ю945.42
Шифр НБУВ: РА312375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Заварзін О.О. 
Геометрія і семіотика естетичної інформативності предметного середовища: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.01.03 / О.О. Заварзін ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання естетики формоутворення предметного середовища життєдіяльності людини. Розвинуто напрямок геометричного моделювання естетичного формоутворення на інформаційному рівні. Досліджено взаємозв'язок між геометрією і семіотикою естетичної інформативності форм об'єктів будівельного мистецтва, що збагатило засоби моделювання в дизайні архітектурного середовища. Наведено алгоритми моделювання естетично інформативних повідомлень в аналітичній формі. Їх достовірність обгрунтовано теоретично і підтверджено практично.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю814.2 + Ю812.451.1
Шифр НБУВ: РА310476 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Пригода Т.М. 
Феномен пластичного в культурі: естетико-філософський аналіз: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Т.М. Пригода ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Проведено естетико-філософський аналіз феномену пластичного в культурі. Пластичне розглянуто як естетико-онтологічну категорію, яка визначає деякий єдиний конфігуративний образ людини і світу. Виражальні характеристики пластичного повідомляють феномен первинної присутності у світі. Людина та світ осмислюється як цілісна метаморфоза буття, мислительно-тілесні інтенції якого виявляються в екстатичній тілесності, тексті, пластичному образотворенні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.25 + Ю811.15 + Ю812.453.2
Шифр НБУВ: РА313616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Дубчак Л.М. 
Художність театральних форм: естетико-мистецтвознавчий аспект: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Л.М. Дубчак ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 16 с. — укp.

Охарактеризовано найбільш яскраві театральні форми в історії театру. На підставі аналізу еволюції театральних форм, особливостей їх вияву, доведено, що сутнісними характеристиками їх художності є умовність і святковість. Умовність театрального мистецтва виражається в перевтіленні, вона є суть діалектичного проникнення реального та ідеального. Їх гармонізація в мистецтві, незалежно від обраних творчих методів здійснення, сприяє досягненню художності будь-якої театральної форми. Святковість театрального мистецтва - це суть максимального порозуміння компонентів структури театрального мистецтва (художньо-поетичного слова та його жанрової специфіки); акторська багатовимірність втілення слова в дії; режисерська інтерпретація вистави; глядацька інтерпретація зображеного, які виражено в діях конкретних індивідів - автора (-ів), акторів, режисера (-ів) і глядачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.453.3 + Щ330.7
Шифр НБУВ: РА314540 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Рибалко С.Б. 
Культурно-естетичні універсалії класичної Японії та їх відбиття в образотворчому мистецтві доби Токугава (живопис, графіка): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / С.Б. Рибалко ; Харк. держ. Акад. культури. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто основний комплекс ідей, що формувався під впливом синтоїстських вірувань, буддизму, даосизму, конфуціанства і суттєво вплинув на формування культурних і естетичних стереотипів японців. Визначено генетичний зв'язок сюжетно-тематичного репертуару доби Токугава з класичною поетичною творчістю. Проаналізовано вплив писемності на формування художньої культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(5Япо)4 + Ю812.451.4
Шифр НБУВ: РА315589 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Іванов С.Г. 
Тоталітарна культуротворчість: філософсько-естетичний аналіз (на прикладі архітектури): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / С.Г. Іванов ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2001. — 15 с. — укp.

Висвітлено питання тоталізації культури у СРСР та Німеччині протягом 1930 - 50-х рр., розкрито причини і джерела що виокремили шляхи розвитку, подібність і відмінності у формотворчих процесах двух моделей тоталітарної культури. На прикладі архітектури здійснено реконструкцію філософсько-естетичного та ідейно-психологічного клімату тоталітарної епохи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.451.1 + Щ110.065 + Щ113(0)6-2
Шифр НБУВ: РА314539 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
13.

Рудик Г.Б. 
Культурологічно-естетичні параметри українського нефігуративного живопису (90-ті роки ХХ століття): Автореф. дис... канд. філос. наук: 17.00.01 / Г.Б. Рудик ; Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто нефігурований живопис України 1990-х рр. у контексті естетико-культурної традиції абстракціонізму та філософсько-теоретичного дискурсу сучасного мистецтва. Досліджено світоглядно-естетичні програми п'ятнадцяти художників-нефігуративістів. Визначено ключові культорологічні та естетичні параметри українського нефігуративу 1990-х рр. у світлі системного уявлення про теоретичну традицію абстракціонізму. Здійснено порівняльно-культурологічний аналіз даного явища з феноменом американського експресіонізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.451.4 + Щ143 (4Укр)64-239
Шифр НБУВ: РА316118 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Балакірова С.Ю. 
Естетика музичного постмодернізму (на матеріалі творчості К.Штокгаузена та М.Кагеля): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / С.Ю. Балакірова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Визначено роль музичної естетики як важливого компонента у формуванні постмодерністської теорії Тексту. Досліджено, що естетика музичного постмодернізму (ЕМП) створює концепцію музичного твору як тексту та потребує застосування певних методологічних принципів, а саме методів текстового аналізу Р.Барта, М.Фуко та деконструкції Ж.Дерріда. Доведено, що колажність репрезентує постмодерністську ідею інтертекстуальності, відбиває постмодерністське прагнення до естетизації дійсності (концепція світового концерту К.Штокгаузена, явища конкретної музики М.Кагеля, К.Штокгаузена). Визначено, що ЕМП втілює принципи онтологічної концепції мистецтва пізнього М.Гайдеггера, яким обгрунтовано необхідність аналізу мистецтва в аспекті істини буття, а художнього твору - у контексті здійснення істини. Розглянуто концепцію іронії М.Кагеля у контексті теорії іронії Р.Рорті, Ж.Дерріда, Ф.Джеймсона, Ч.Дженкса. Висвітлено зв'язки між естетичними принципами постмодернізму та східними теоріями мистецтва у контексті діалогу Захід - Схід. Розкрито специфіку часопростору у постмодерністських творах відкритих форм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.6 + Ю812.453.1 + Щ313(4НІМ)6 +
Шифр НБУВ: РА321956

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
15.

Стоян С.П. 
Міфологічна традиція в літературній творчості ХХ століття: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / С.П. Стоян ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Визначено, що міфологізм - це інструмент художньої організації матеріалу та засіб виразу певних національно-культурних моделей буття. Ідейними засадами створення неоміфологічного напрямку виступили слідуючи положення: "філософія життя", інтуїтивізм, психоаналіз, структуралізм, ритуалізм, функціоналізм. Розширено практику використання міфологічної тематики в літературі. Створено новаторську форму побудови сучасного літературного твору. Доведено, що звернення сучасних митців до психоаналізу та "глибинної" психології приводить до формування характерних рис психологізму, відсутніх в міфології. В процесі моделювання неоміфологічного твору досліджено феномен містицизму. Аргументовано, що "відродження" міфу в літературній творчості ХХ ст. сприяло формуванню нової посткласичної естетики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.452.1 + Ю225.5 + Ш400.191
Шифр НБУВ: РА321282

Рубрики:

      
16.

Силантьєва В.І. 
Художнє мислення перехідного часу (російська література і живопис кінця ХІХ - початку ХХ століть): Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.02 ; / В.І. Силантьєва ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2002. — 36 с. — укp.

Розкрито зміст поняття "мистецтво перехідної доби", що демонструє ознаки дезінтеграції, кризи та хаосу, а також потенції оновлення. Зазначено, що процеси естетичної переорієнтації, які спостерігалися наприкінці ХІХ - початок ХХ ст., багато в чому подібні до тих, що мають місце і зараз. На підставі узагальнення знань про минуле визначено деякі закономірності розвитку сучасної художньої культури. Сформульовано найважливіші показники мистецтва "несталих" та "нестабільних" часів, а також за даними вивчення кількох видів мистецтва (літератури, живопису, музики) визначено тип художнього мислення перехідної доби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Щ + Щ143(4РОС)5-2 + Ю812.45 + Ю812.283.33 +
Шифр НБУВ: РА321644

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
17.

Солярська І.О. 
Онтологія архітектурної форми: естетичний аспект: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / І.О. Солярська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 16 с. — укp.

Зроблено спробу концептуального обгрунтування зодчества як особливої художньої форми репрезентації світовідношення. Проаналізовано особливості становлення архітектурних форм естетичного вираження. Наголошено, що архітектура здатна виявляти глибинні засади людського світорозуміння, як це має місце у сакральній храмовій архітетурі. Обгрунтовано, що процес смислотворення як результат взаємодії людини та світу є передумовою виникнення культурного універсуму, в контектсі якого естетична діяльність становить особливу сферу прояву ідеальних сутностей. Зазначено, що поняття "співобразне" та "хронотоп" - антологічні передумови творчості та виникнення художнього твору, вони зумовлюють специфіку утворення архітектурної форми вираження. Показано, що ритм відіграє структуруючу роль у процесі становлення культурного універсуму, у художній діяльності він набуває значення духоритму, так як мистецтво є сферою цілеспрямованого вираження ідеального. Становлення формообразів зодчества пов'язане з сутнісними буттєвими процесами людської життєдіяльності, тому ритм є важливою константою архітектурного творення. Обговорено положення, що архітектура як тектура соціальної форми буття утворює реальність, у межах якої розгортається процес культуротворення. У контексті художньої реальності архітектура демонструє концептуальні засади світовідношення, створюючи уявлення про характер епохи в цілому. Зауважено, що простір і маса - основні формотворчі засоби архітектури, характер поєднання яких визначає художню цінність створеної споруди. Зазначено, що культове зодчество репрезентує сакральне як особливий феномен світовідношення, формообраз храму є метафоричним зображенням інобуття, символом онтологічної укоріненості людини в світі. Сакральне мистецтво взагалі та храм зокрема репрезентують метафоричну реальність. Храм "земне небо" - образ представлення у православному культовому зодчестві, який визначив специфіку стуктурно-виражальних характеристик його архітектонніки та символічність значень її елементів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.451.1 + Щ110.15 +
Шифр НБУВ: РА323790

Рубрики:

      
18.

Капічіна О.О. 
Музичний естезис в контексті концепції діалогу культур: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / О.О. Капічіна ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2003. — 16 с. — укp.

Розглянуто феномен ПОСТ-культури та визначено основні тенденції сучасного філософсько-естетичного процесу. З'ясовано особливості естетичного аспекту концепції діалогу культур, за якою проблема діалогу культур перетворюється на проблему діалогу творів культури. Розкрито суть музичного естезису в діалектиці музичної мови та твору як логіко-діалогічної єдності. Розкрито діалектику об'єкт-суб'єктного буття музичного естезису та визначено структуру, механізм функціонування та соціокультурного буття цього явища. У контексті проблеми інтерсуб'єктивності музичного естезису проаналізовано проблему музичного виховання. Доведено, що музичне виховання з позицій філософсько-естетичної методології є процесом естетико-культурного спілкування. Обгрунтовано необхідність синтезу музично-педагогічних ідей з філософсько-естетичними, зокрема - феноменологією музики. Доведено, що музичний естезис є універсальною умовою соціокультурного буття музики, його генетичні засади синтезують чисте музичне буття з суб'єктивно-особистісним людським буттям. Відзначено, що цей синтез виявляється фундаментальною основою соціокультурного існування музики, її впливу на особисту культуру індивіда.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.453.1 + Щ310 +
Шифр НБУВ: РА328155

Рубрики:

      
19.

Жукова Н.А. 
Інтерпретація як компонент музичної творчості: естетичний аспект: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / Н.А. Жукова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 14 с. — укp.

Досліджено поняття "інтерпретація", реконструйовано його внутрішню структуру (художню (музичну) та інтерпретацію реципієнта)). Розглянуто виконавське мистецтво як естетичну проблему та проаналізовано асоціацію, контраст, колаж, діалог, емпатію, катарсис як засоби створення та сприймання музичного образу, а також виявлено сфери функціонального прояву художньої інтерпретації. Виявлено значення підготовленості, "відкритості" слухача для спільної з автором і виконавцем творчої роботи - сприймання музичного образу. Виокремлено західноєвропейську музику XVIII - XX ст. ст. як особливий досвід опанування інтерпретаційною культурою, а також проблеми інтерпретації в історичній динаміці української музичної культури. Досліджено аспект творчої взаємодії "композитор - виконавець" у XX ст., оцінено конкретні твори сучасних композиторів і виконавців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.453.1 + Щ310.712 +
Шифр НБУВ: РА323681

Рубрики:

      
20.

Зайцева Л.А. 
Онтологічна концепція музики: на прикладі світських та духовних жанрів: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Л.А. Зайцева ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Розроблено комплексну теорію онтології, яка подана у двох значеннях: як категорія пізнання і як феномен культури (на прикладі світських та духовних жанрів музичної культури). Теоретично обгрунтовано та практично апробовано універсальну модель онтологічного аналізу музичного твору, яка містить семіотичний опис елементів музичної мови, зовнішні та внутрішні фактори комунікації в системі "простір - час - зміст". Запропоновано дефініції онтології й онтологізму як універсальної концепції буття музичної культури, встановлено науковий статус щодо нових похідних термінів та категорій онтологічного аналізу: жанрових моделей онтологізму, синергійної драматургії, духовного шляху сходження, онтодіалогу, онтотрансцензусу. На основі культурологічного порівняння виявлено онтологічну дистанцію різних жанрових моделей світської та церковної музики. Під час апробації методології онтологічного аналізу музики використано нові та маловідомі твори музичної культури (пісноспіви стародавньої служби, а також "Урочиста літургія" Л.Дичко). Літургію досліджено у стародавній та сучасній редакціях, виявлено глибинний зв'язок та спадкоємність традицій вітчизняної музичної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.06:Ю2 + Щ310.4 + Ю812.453.1 +
Шифр НБУВ: РА328853

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського