Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (13)Реферативна база даних (531)Книжкові видання та компакт-диски (484)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю937.23$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 73
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Гданська О.П. 
Формування гуманістичних ціннісних орієнтацій у студентів вузів культури (на матеріалі кобзарського мистецтва): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / О.П. Гданська ; Київський держ. ун-т культури і мистецтва. — К., 1998. — 24 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.697(4Укр) + Ю937.231 + Ч481.352

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Карпенко З.С. 
Психологічні основи аксіогенезу особистості: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / З.С. Карпенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 37 с. — укp.

Досліджуються методолого-теоретичні питання аксіогенезу особистості. Згідно із загальною телеологічною установкою гуманітарних наук обгрунтовується авторська концепція предметного ядра аксіопсихології особистості. Відповідно до висунутого принципу інтегральної суб'єктності здійснюється реінтерпретація значного масиву фактів і закономірностей, відкритих у різних наукових школах, що репрезентують структуру, функціонування і розвиток ціннісно-смислової сфери особистості. Результати експериментально-діагностичного дослідження ціннісного самовизначення особистості уточнюють феноменологічну картину аксіогенезу молодших школярів. Обгрунтована система застосування експресивної психотехніки для дітей 5-11 років.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622.221 + Ю937.231

Рубрики:

      
3.

Шевчук М.В. 
Психологічні механізми трансформації ціннісних орієнтацій студентської молоді: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / М.В. Шевчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 25 с. — укp.

Досліджено ієрархічну структуру ціннісних орієнтацій особистості, фактори, які впливають на її формування та психологічні механізми трансформації ціннісних орієнтацій студентської молоді. Доведено, що ціннісні орієнтації особистості мають складну, диференційовану та ієрархічно організовану структуру. Розглянуто динаміку трансформації ціннісних орієнтацій студентства залежно від року навчання. Підкреслено, що в процесі набуття теоретичних знань і практичних навиків у вузі здійснюється формування системи ціннісних орієнтацій особистості студента. На цей процес значною мірою впливають не тільки соціально-економічні фактори, але й вибір кожним студентом факультету, спеціальності, а також рік навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю955
Шифр НБУВ: РА312017 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Бреусенко О.А. 
Динаміка ціннісно-смислової сфери особистості в умовах екзистенціальної кризи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.А. Бреусенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано змістовий аналог ціннісно-смислової сфери особистості - "досвід екзистенціального діяння". Запропоновано рівневу модель організації та генезису ціннісно-смислової сфери особистості, яка складається з рівнів: глибинно-універсального, первинно-колективного, індивідуального, вторинно-колективного, вершинно-універсального. Розроблено стадіальну модель динаміки екзистенціальної кризи (висхідна (передкризова), маніфестації кризи, реакції на кризи (вибору), знаходження ресурсу протидії, трансценденції та боротьби, подолання залишкових явищ, випробування новоутворень, а також досягнення екзистенціальної кризи). Емпіричне дослідження побудовано як моделювання ситуації подолання кризи за допомогою методу "Створення чарівної казки".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю91(0)6-743
Шифр НБУВ: РА311484 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Корольов Д.К. 
Структура, детермінанти та функції емоційно-оціночного ставлення до життя: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Д.К. Корольов ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 18 с.: рис. — укp.

Наведено результати психологічного аналізу емоційно-оціночного ставлення особистоті до життя. Показано, що останнє за умов вітчизняної культури включає три основні компоненти: безпосереднє емоційне (щастя), опосередковане оціночними судженнями (задоволеність життям) та екзистенціальний вакуум як протилежність смислу життя. Встановлено, що емоційно-оціночне ставлення до життя є неадитивним наслідком взаємодії основних ставлень особистості: до себе, до соціального світу як цілого та до окремих найбільш значущих для індивіда осіб. Виділено функції ставлення до життя: оціночну, мотиваційну, функцію цінності та опосередкування прояву здібностей у життєвих досягненнях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.211/216 + Ю937.23
Шифр НБУВ: РА313495 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Кадикова Т.А. 
Особливості динаміки ціннісних орієнтацій студентів-психологів: Автореф. дис.. канд. психол. наук: 19.00.01 / Т.А. Кадикова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2002. — 17 с. — укp.

Досліджено проблеми динаміки ціннісних орієнтацій студентів-психологів вищих навчальних закладів недержавної форми власності. За результатами аналізу теоретичних джерел і експериментального дослідження виявлено та проаналізовано особливості, фактори, що впливають на динаміку ціннісних орієнтацій студентів-психологів у процесі професійного самовизначення. Обгрунтовано структурно-функціональну модель ціннісної сфери студентів-психологів. З використанням статистичних методів одержано вірогідні результати щодо чинників і закономірностей зміни ціннісних орієнтацій у процесі навчання. Встановлено специфіку ціннісної кризи, що відбувається на ІІІ - IV курсах у студентів-психологів, охарактеризовано явище диференціації груп цінностей у їх ієрархічній структурі протягом періоду навчання. Проведено стандартизацію методики "осмисленість життя" Д.О.Леонтьєва на матеріалі місцевої виборки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю937.23
Шифр НБУВ: РА318514 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Власенко Ю.О. 
Психологічний аналіз інноваційного потенціалу особистості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Ю.О. Власенко ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2003. — 19 с. — укp.

Представлено методологічні засади побудови психологічної теорії інноваційних процесів і концептуальний підхід до вивчення інноваційного потенціалу особистості як суб'єкта власного життя. Описано структуру інноваційного потенціалу, механізми, стратегії та типологічні особливості його реалізації, феноменологію переживання людиною змін. Запропоновано методику дослідження інноваційного потенціалу особистості. Вивчено вікові й індивідуальні особливості прояву інноваційних можливостей людини та їх динаміку залежно від системи механізмів, які реалізують інноваційний потенціал, і специфіки його внутрішньоструктурної організації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.235 +
Шифр НБУВ: РА322817

Рубрики:

      
8.

Іванцев Л.І. 
Становлення особистості майбутнього вчителя як суб'єкта життєтворчості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.І. Іванцев ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Побудовано модель процесу опанування технологіями життєтворчості, що складається з низки стадій, на кожній з яких відбувається усвідомлення умов існування, ціннісної та цільової системи, процесу зіткнення домагань та очікувань з реальністю, життєвої перспективи і методів реалізації життєвих планів та намірів. Модель застосовано до процесу експериментального з'ясування характеристик процесу формування в студентів технологій життєтворчості. Виявлено стадії, на яких студенти найбільше потребують психокорекційної допомоги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю937.23 + Ч421.421 +
Шифр НБУВ: РА327324

Рубрики:

      
9.

Антонова Н.О. 
Ціннісні орієнтації у системі особистісних якостей студентів вищого педагогічного навчального закладу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Антонова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 16 с. — укp.

Розкрито ієрархічну структуру та динаміку рангових структур термінальних та інструментальних цінностей студентів різних факультетів вищого педагогічного навчального закладу. Зазначено, що розроблена класифікація цінностей допомогла визначити розходження в життєвій спрямованості студентів різних факультетів. Виявлено взаємозв'язки між ціннісними орієнтаціями та іншими особистісними якостями (спрямованістю та властивостями особистості, визначеними за методикою Р.Кеттелла, типом акцентуацій, характеру та рівнем суб'єктивного контролю). Доведено, що врахування виявлених закономірностей має сприяти здійсненню диференційованого підходу щодо формування особистості майбутнього учителя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231 + Ю937.4 + Ч489.511.352 +
Шифр НБУВ: РА325398

Рубрики:

      
10.

Гальцева Т.О. 
Психологічні особливості включення вчителя в педагогічні системи навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.О. Гальцева ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Проаналізовано основні соціальні та психологічні чинники, що впливають на розвиток інноваційного педагогічного процесу. Встановлено, що включення до інноваційного процесу вимагає від педагога особистісного та професійного самозмінення. Побудовано низку моделей, які поступово розкривають психологічну структуру та механізми вибору вчителем педагогічної системи навчання, показано, що базовим психологічним компонентом прийняття нової педагогічної системи є його особистісна зрілість. Розроблено модель процесу прийняття рішення щодо вибору нової педагогічної системи та визначено параметри психологічної готовності до акту вибору. Сформульовано принципи та показано можливості цілеспрямованого формування цієї готовності в закладах післядипломної освіти. Розроблено навчальні програми, спрямовані на підвищення здатності вчителя до здійснення усвідомленого ним вибору за умов реформування освіти. Наведено рекомендації щодо оптимізації процесу підготовки та перекваліфікації вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю940.91 + Ч421.421 +
Шифр НБУВ: РА324521

Рубрики:

      
11.

Вереіна Л.В. 
Формування позитивної емоційної орієнтації Я-образу засобами психокорекції: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Л.В. Вереіна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 19 с.: рис. — укp.

Представлено систему структурних складових позитивної емоційної орієнтації Я-образу, відносно кожної з яких дібрано діагностичні методики. Розроблено й апробовано програму формування даної емоційної орієнтації. Визначено й апробовано принципи психокорекції негативних емоційних особистісних проявів, егоїстичних тенденцій. Обгрунтовано пріоритетність вибору групового методу психокорекційної роботи. Запропоновано послідовність етапів психотехнічної процедури. Модифікацію психокорекційних процедур побудовано з урахуванням забезпечення повноти реалізації всіх етапів. Ефективність використання психокорекційної програми знайшла підтвердження в ході формуючого та контрольного експериментів. Підтверджено гіпотезу, за якою ефективним шляхом формування позитивної емоційної орієнтації Я-образу є розвиток в індивіда здатності до позитивної рефлексії внутрішніх психічних актів і станів у процесі реалізації спеціально розробленої психотехнічної процедури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю937.231 + Ю949.24 +
Шифр НБУВ: РА325296

Рубрики:

      
12.

Гринчишин О.М. 
Розвиток мотивації оволодіння іноземною мовою в умовах вищого військового навчального закладу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.09 / О.М. Гринчишин ; Нац. акад. Держ. Прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2003. — 18 с. — укp.

Висвітлено психологічні аспекти розвитку мотивації оволодіння іноземною мовою за умов навчання у вищих військових навчальних закладах (ВВНЗ). Проведено психологічний аналіз мотивів оволодіння іноземною мовою у курсантів ВВНЗ. Розроблено психологічну модель мотивації оволодіння іноземною мовою. Визначено концептуальні підходи до побудови психологічної моделі мотивації. Обгрунтовано теоретичні засади оволодіння іноземною мовою на підставі спілкування за умов ВВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ш12-913-2
Шифр НБУВ: РА327017

Рубрики:

      
13.

Маєвська Н.А. 
Психологічні ознаки культури українців на сучасному етапі розвитку суспільства: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Н.А. Маєвська ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

На підставі теоретичного та експериментального досліджень психологічних ознак культури українців на сучасному етапі розвитку суспільства доведено, що ці ознаки доцільно виокремлювати на тих рівнях характеристики життєдіяльності людини, які співвідносяться з її основною діяльністю щодо забезпечення засобів існування, та класифікувати за критеріями функціонування людини як суб'єкта активності, взаємодії з іншими і суб'єкта пізнання, освоєння й перетворення світу. Відзначено, що такий підхід дає змогу включити до психологічних понять, за допомогою яких можна описати психологічні ознаки культури, поняття, що характеризують мотиваційний аспект діяльності людини, спілкування з партнерами стосовно взаємодії та активність суб'єкта щодо оточуючого світу. Зазначені поняття розривають основний зміст предмета психології - психіки людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю951.51 + Ю958(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА327323

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Тогочинський О.М. 
Виховання моральних орієнтацій у майбутніх офіцерів внутрішніх військ МВС України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.М. Тогочинський ; Нац. акад. Прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2003. — 18 с. — укp.

Досліджено питання виховання моральних орієнтацій у майбутніх офіцерів внутрішніх військ засобами авторської самодіяльної пісні. Проведено психолого-педагогічний аналіз проблеми, уточнено уявлення щодо сутності даних орієнтацій у контексті вікової та професійної специфіки. Обгрунтовано основні педагогічні умови їх формування у курсантів, які наведені у вигляді моделі. Розроблено систему діагностичних методів, необхідних для врахування динаміки розвитку моральних орієнтацій, визначено критерії, відповідно з якими діагностувалась ціннісно-смислова сфера курсантів. Запропоновано та експериментально апробовано модель формування даних орієнтацій, яка відображає динаміку розвитку курсантів від самооцінки своїх особистісних якостей до презентації власних смислів розуміння моральних орієнтацій, імпліцитно присутніх в авторській пісні. Встановлено, що дана модель організації та методичного забезпечення процесу формування моральних орієнтацій курсантів технологічно удосконалює практику виховної діяльності у навчально-виховному процесі ВВНЗ системи МВС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011р + Ю937.23 +
Шифр НБУВ: РА323919

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Петінова О.Б. 
Соціально-побутове в ціннісних орієнтаціях особистості: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / О.Б. Петінова ; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. — О., 2004. — 20 с. — укp.

Проаналізовано погляди представників філософської думки, які зверталися до проблем побуту від античності до сьогодення. Розглянуто побут як специфічну сферу людського буття, визначено актуальні проблеми саме для соціальної філософії. Запропоновано розглядати поняття "соціально-побутове" як соціально-філософську категорію. Вивчено аксіологічну творчу спадщину представників філософської думки різних періодів. Значну увагу приділено процесу становлення ціннісних орієнтацій особистості, в якому здійснюється їх перетворення "потреба - інтерес - цінність - ціннісна орієнтація особистості". Відзначено, що зі всіх складових соціально-побутового найбільш важливе значення у процесі становлення ціннісних орієнтацій особистості мають такі його форми: родина, звичаї, обряди, традиції, релігійні переконання, свята.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю937.23 +
Шифр НБУВ: РА329567

Рубрики:

      
16.

Рихальська О.Г. 
Психологічні особливості життєвої антиципації особистості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.Г. Рихальська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 21 с. — укp.

На основі використання психосемантичного підходу створено концептуальну модель феномену життєвої антиципації особистості. Встановлено, що залежно від значення суб'єктивних імовірностей різних варіантів майбуття у контексті конструкту "щасливе - нещасливе майбутнє" можна побудувати типологію особистості. Визначено, що найбільш поширеними деструктивними типами життєвого антиципування є: песимістична та гіпероптимістична орієнтація імовірнісного профілю майбутнього, когнітивно малодиференційований образ власного майбуття, примітивно проста система антиципаційних конструктів та їх недостатнє забезпечення антиципаційними схемами. Розроблено методичні підходи щодо діагностики, корекції та розвитку життєвої антиципації. Психологічну корекцію і розвиток життєвого антиципування запропоновано здійснювати шляхом психологічного консультування та групового психологічного тренінгу, побудованих на базі психосемантичного підходу, концентруючи зусилля на збагаченні та переструктуруванні образу біографічного майбуття суб'єкта, індивідуальної системи значень життєвої антиципації та антиципаційних схем, які лежать в її основі. Конструкт "щасливе - нещасливе майбутнє" рекомендовано використовувати як основний у даній корекційно-психологічній роботі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.113-222 + Ю937.234 +
Шифр НБУВ: РА329389

Рубрики:

      
17.

Боднар М.Б. 
Вплив етнопсихологічних життєвих орієнтацій на самоактуалізацію студентської молоді: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / М.Б. Боднар ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено вплив етнопсихологічних життєвих орієнтацій на самоактуалізацію студентської молоді різних регіонів України. Встановлено, що психологічними чинниками підвищення самоактуалізації є відповідальність за своє майбутнє та за майбутнє країни, ставлення до себе та часу життя. Обгрунтовано взаємозв'язок даних факторів з домінантними рисами українського психотипу. Зазначено, що такі чинники як оптимізація локусу контролю у бік інтернальності, гармонізація ставлення до минулого, теперішнього та майбутнього часу, об'єктивація самооцінки сприяють підвищенню самоактуалізації студентської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231 + Ю958 + Ч313(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА331251

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Дмитерко-Карабин Х.М. 
Вплив смисложиттєвих орієнтацій на мотиваційну готовність до професійної діяльності майбутніх психологів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Х.М. Дмитерко-Карабин ; Прикарп. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2004. — 20 с. — укp.

Висвітлено структурно-функціональні особливості смисложиттєвих орієнтацій особистості та їх взаємозв'язок з професійним становленням студентів, обгрунтовано концептуальну модель мотиваційної готовності майбутніх психологів до фахової діяльності. Експериментально встановлено й інтерпретовано динаміко-інтегративні тенденції у структурі мотиваційної готовності, описано специфіку взаємозв'язків її параметрів зі смисложиттєвими орієнтаціями молоді у процесі навчання у вищому навчальному закладі. Доведено, що рефлексія смисложиттєвих орієнтацій підвищує якісні та кількісні показники мотиваційної готовності студентів-психологів до майбутньої професійної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2-723 п/р + Ю937.23 +
Шифр НБУВ: РА331680

Рубрики:

      
19.

Кондрашихіна О.О. 
Формування здатності до фасилітаційних впливів у майбутніх практичних психологів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.О. Кондрашихіна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості формування здатності до фасилітаційних впливів у майбутніх практичних психологів. Теоретично обгрунтовано та експериментально виявлено психологічні чинники, що детермінують здатність до фасилітаційних впливів, а також умови її формування. Розроблено та апробовано засоби діагностики цієї здатності, здійснено їх практичне втілення на основі спеціально розробленої програми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю949.2р
Шифр НБУВ: РА331107

Рубрики:

      
20.

Данилова Т.М. 
Формування гуманістичної спрямованості особистості майбутнього практичного психолога: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.М. Данилова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 19 с.: табл. — укp.

Розкрито структуру особистісної спрямованості студентів - майбутніх психологів та запропоновано методику діагностування її окремих складових. Виділено типи спрямованості та досліджено їх розповсюдженість у даних студентів. Доведено взаємозв'язок між типом спрямованості й іншими професійно значимими особистісними якостями майбутнього практичного психолога (самооцінка, самосвідомість, внутрішня чесність). Розроблено та експериментально перевірено програму формування в них гуманістичної спрямованості особистості, запобігання та корекції егоцентризму й егоцентричних установок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231 + Ю949.2 р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА330163

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського