Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (160)Книжкові видання та компакт-диски (200)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю940.91$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 35
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Черненький Ю.П. 
Вплив когнітивного стилю вчителя на міжособистісні конфлікти з учнями: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ю.П. Черненький ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Розкрито зв'язок між когнітивним стилем учителя і його схильністю до міжособистісних конфліктів з учнями. Подано психологічний портрет конфліктогенного вчителя. Аналіз когнітивного стилю вчителів, схильних до конфліктів, дозволив установити, що цей зв'язок найбільш виразно виступає, якщо враховувати показники не одного параметру стилю, а їх системи; залежність від поля, тип реакції і когнітивну диференційованість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ю954.04-7 + Ю940.91-7
Шифр НБУВ: РА307631 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Созонюк О.С. 
Детермінанти розвитку психологічної культури вчителя початкової школи: Автореф. дис.... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.С. Созонюк ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2002. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретичні підходи до розуміння детермінації якості особистості вчителя. Розкрито специфіку поняття "психологічна культура вчителя початкової школи", викладено сутнісні характеристики детермінантів її розвитку. Розроблено концептуальну структурно-функціональну модель психологічної культури вчителя початкової школи. Експериментально досліджено особливості сформованості та дії показників екзо-, онто- та ендодетермінантів її розвитку. Описано особистісно детерміновану модель розвитку психологічної культури вчителя початкової школи. Наведено методичні рекомендації щодо цілеспрямованого розвитку психологічної культури вчителя початкової школи як фактора підвищення ефективності його психолого-педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ч489.518.3
Шифр НБУВ: РА321558

Рубрики:

      
3.

Дубравська Д.М. 
Динаміка особистісних утворень майбутнього педагога на етапі первинної професіоналізації (на матеріалі дослідження студентів педагогічного коледжу): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Д.М. Дубравська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 22 с. — укp.

Досліджено проблему становлення й розвитку в процесі первинної професійної підготовки майбутніх педагогів психологічних утворень, які є сутнісними характеристиками особистості як суб'єкта педагогічної діяльності. Проаналізовано основні теоретичні й експериментальні підходи щодо розв'язання зазначеної проблеми, наведено тезу про існування відносно константного переліку психологічних утворень, які є основними структурними компонентами особистісної готовності до професійно-педагогічної діяльності. Встановлено, що основою особистісної готовності до її успішної реалізації є показники загальної інтернальності, самоприйняття, сенсожиттєві орієнтації, упевненість у собі і мотивація саморозвитку, які опосередковано пов'язані зі створенням педагогічних ситуацій толерантної взаємодії й підтримки, а також умов для задоволення потреб суб'єктів учіння у самопізнанні і саморозвитку. Запропоновано програму оптимізації у майбутніх педагогів здатності до саморегуляції як чинника успішного здійснення професійно-педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ч479.511.203 +
Шифр НБУВ: РА329384

Рубрики:

      
4.

Зубкова І.Ю. 
Динаміка Я-образу вчителя-професіонала: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Ю. Зубкова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 20 с.: рис. — укp.

З'ясовано, що цілісність Я-образу вчителя-професіонала зумовлюється системою об'єктивних і суб'єктивних детермінант, а також гармонізацією особистісних властивостей, які надають даному образу якісну визначеність. Практична реалізація результатів дослідження здійснено за допомогою комплексу методів для ефективної діагностики розвитку цілісного Я-образу вчителя-професіонала. За результатами порівняльного аналізу динаміки Я-образу в педагогів-початківців і досвідчених вчителів виявлено прогресивні та деструктивні тенденції, що його змінюють. Доведено ефективність розробленої програми психолого-педагогічного навчання з елементами тренінгу особистісного зростання, спрямованого на підвищення адекватності Я-образу педагога, його активний розвиток та високий рівень педагогічної діяльності вчителя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ч421.421 + Ю932.2-223
Шифр НБУВ: РА313680 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Остополець І.Ю. 
Діагностика і психокорекція професійних фрустрацій вчителя: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Ю. Остополець ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти. — К., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

На підставі аналізу психолого-педагогічної літератури розкрито теоретичні концепції вивчення проблеми фрустрації. Визначено суть і психологічний зміст фрустрації та фрустрованості, види, причини виникнення, генез. Розкрито специфіку педагогічної діяльності у контексті вивчення фрустрації. Проаналізовано особливості впливу механізмів психологічного захисту на розвиток професійних фрустрацій вчителів. Вивчено особливості впливу зовнішніх і внутрішніх факторів на виникнення та розвиток фрустрованості вчителів, а саме: зміна умов діяльності у сучасній освітній системі, труднощі професійного становлення, порушення Я-концепції та її складових, напруженості (частоти та кількості фруструючих ситуацій) тощо. Визначено рівень фрустрованості вчителів, встановлено взаємозв'язки між фрустрованістю й особливостями вибору засобів спілкування з учнями. Досліджено домінуючі стратегії фрустраційного реагування у напружених ситуаціях професійної діяльності, розроблено змістовні критерії та репрезентовано рівневу класифікацію фрустрованих вчителів. Розроблено програму діагностики та психокорекції фрустрованості педагогів. Визначено шляхи, методи та прийоми діагностичної та психокорекційної роботи, описано інтенсивні та екстенсивні засоби подолання фрустрації вчителів, представлено глибокий та змістовний аналіз психокорекційної програми. Обгрунтовано пріоритетність вибору групових методів психокорекційної роботи. Ефективність використання психокорекційної програми знайшла підтвердження у ході формуючого та контрольного експериментів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ю940.91 + Ч421.421 +
Шифр НБУВ: РА326060

Рубрики:

      
6.

Романкова Л.М. 
Моделювання конфліктних ситуацій як засіб оптимізації міжособистісних стосунків в педагогічному колективі: Автореф. дис. канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.М. Романкова ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2002. — 20 с.: рис. — укp.

Вивчено способи запровадження методу моделювання з метою корекції конфліктної взаємодії в педагогічному колективі. Проаналізовано теоретико-методологічні та концептуально-методичні засади модельного вивчення та корекції конфліктної взаємодії. Встановлено, що моделювання як оперування образно-символічними, фізичними (матеріальними), математичними (зокрема, графоаналітичними) моделями є дієвим засобом профілактики неконструктивного розв'язання конфліктів та корекції реальної конфліктної поведінки в педагогічному спілкуванні. Проведено моделювання конфліктної взаємодії, яке здійснено з використанням способів графологічної репрезентації, ігрового моделюванння та символічного (проективного) малювання в організаційно-методичних форматах науково-методичного семінару вчителів і соціально-психологічного тренінгу. На достовірній емпіричній базі підтверджено ефективність методу моделювання в системі активного соціально-психологічного навчання педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ю954.04 + Ч421.42
Шифр НБУВ: РА321225

Рубрики:

      
7.

Носова Н.В. 
Особистісні детермінанти гуманізації взаємин у педагогічному процесі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.В. Носова ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Вивчено роль особистісних детермінант у гуманізації педагогічного процесу, розкрито вплив особистісних якостей педагога на його готовність до реалізації фасилітативної діяльності у навчально-виховному процесі. Проаналізовано сучасний стан досліжень з проблеми гуманізації навчально-виховного процесу та роль фасилітації у даному контексті. Виокремлено основні складові готовності педагогів до здійснення фасилітативної діяльності й особистісні детермінанти, що впливають на її розвиток. Проаналізовано сучасні методи підготовки педагогів і розроблено оптимальну програму, спрямовану на формування готовності педагогів до фасилітативної діяльності. Проведено кількісний і якісний аналіз результатів дослідження, інтерпретацій власних звітів педагогів, інтерв'ювання учнів та їх батьків і встановлено, що готовність педагога до здійснення фасилітації - інтегральна якість, яка включає декілька складових: орієнтацію на співпрацю, емпатійність, конгруентність. Виявлено, що формування даної якості обумовлено особистісними детермінатами, зокрема, характерологічними особливостями особистості педагога, а також методами підготовки педагогів-фасилітаторів. Встановлено, що безпосередньо готовність до здійснення фасилітативної діяльності можна успішно формувати за допомогою спеціально розробленого психологічного тренінгу. Обгрунтовано, що для збереження стійкого тренінгового ефекту необхідно реалізувати відповідну програму підтримки-супроводу для педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ю984.030.2-994 + Ч421.21 +
Шифр НБУВ: РА350565

Рубрики:

      
8.

Погребняк О.М. 
Особливості особистості вчителя в системі розвивального навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Погребняк ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Виявлено, що особистість вчителя у разі розвивального навчання значою мірою відрізняється від особистості вчителя за традиційного навчання. Зазначено, що особистісні якості вчителя впливають на формування особистісних і навчальних характеристик учня. З'ясовано, що існує певна етапність засвоєння педагогом професійної діяльності у системі розвивального навчання, яка характеризується типовими труднощами та професійними кризами педагогів. Важливим чинником успішності оволодіння системою розвивального навчання є адекватний системі метод підготовки педагогів. Найефективнішим методом навчання, який відповідає логіці та суті побудови системи розвивального навчання, є метод інтенсиву. На підставі результатів теоретичного й експериментального дослідження розроблено методичні рекомендації для психологічних служб, а також принципи соціально-психологічного тренінгу для педагогів, які засвоюють систему розвивального навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ч421.22 +
Шифр НБУВ: РА350145

Рубрики:

      
9.

Сеньовська Н.Л. 
Підготовка майбутнього вчителя до професійної саморегуляції в процесі вивчення педагогічних дисциплін: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.Л. Сеньовська ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2008. — 22 с. — укp.

Визначено сутність поняття "професійна саморегуляція вчителя", розглянуто її структуру та функції, методи, критерії. Розроблено модель підготовки майбутніх учителів до професійної саморегуляції у процесі вивчення педагогічних дисциплін, яка корелює із структурою професійної саморегуляції вчителя та відображає взаємодію її основних компонентів (мотиваційного, рефлексивного, емоційно-вольового та діяльнісного). Встановлено показники рівнів сформованості мотиваційного, теоретичного та процесуального компонентів готовності майбутнього педагога до професійної саморегуляції. Обгрунтовано й експериментально перевірено технологію підготовки майбутніх педагогів до професійної саморегуляції, описано методи, форми та засоби підготовки. Встановлено ефективність запропонованої технології. За допомогою методів математичної статистики проаналізовано результати формувального експерименту. Основні результати наукового дослідження впроваджено у навчальний процес підготовки майбутніх учителів до професійної саморегуляції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю940.91 +
Шифр НБУВ: РА357525

Рубрики:

      
10.

Якса Н.В. 
Професійна підготовка майбутніх учителів до взаємодії суб'єктів освітнього процесу в умовах полікультурності Кримського регіону: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Н.В. Якса ; Ін-т пед. освіти і освіти доросл. АПН України. — К., 2009. — 46 с. — укp.

Наведено методологічні, теоретичні, методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів до взаємодії суб'єктів освітнього процесу за умов полікультурності Кримського регіону. Охарактеризовано процес становлення та розвиток вітчизняної системи професійної підготовки майбутніх учителів до міжкультурної взаємодії суб'єктів освітнього процесу. Виділено та проаналізовано етапи професійної підготовки у дослідженій сфері. Розглянуто сучасний стан, тенденції та особливості підготовки майбутнього педагога у контексті ідеї полікультурності. Визначено критерії, показники та рівні міжкультурної взаємодії суб'єктів освітнього процесу, відповідні рівні готовності майбутніх учителів до міжкультурної діяльності. Виявлено та проаналізовано умови полікультурності Кримського регіону. Теоретично обгрунтовано концептуальну модель їх професійної підготовки до міжкультурної взаємодії суб'єктів освітнього процесу на базі системного, особистісно-діяльнісного, акмеологічного, аксіологічного, партисипативного, культурологічного, компетентнісного підходів. Розроблено науково-методичне забезпечення процесу професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів полікультурного спрямування. Запропоновано педагогічну технологію організації продуктивної міжкультурної взаємодії суб'єктів освітнього процесу на базі проектної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.511.352.13 + Ю940.91 + Ю6*671*321 +
Шифр НБУВ: РА364554

Рубрики:

      
11.

Вовк В.П. 
Психологічна підготовка вчителя початкових класів до роботи із соціально занедбаними учнями: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.П. Вовк ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми психологічної підготовки майбутніх учителів початкових класів до роботи з соціально занедбаними учнями. Теоретично обгрунтовано та практично доведено необхідність формування у них психологічної компетентності для успішної роботи з дітьми такої категорії. Виділено конкретні професійно-психологічні якості, які є її складовими. Висвітлено причини соціальної занедбаності. Проаналізовано погляди на це явище вітчизняних і зарубіжних учених. Розкрито розуміння психологічної компетентності, досліджено рівні її сформованості у студентів педагогічного навчального закладу, особливості їх становлення та цілеспрямованого розвитку. Наведено результати апробації розробленого спецкурсу "Методика роботи з соціально занедбаними учнями".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ч489.518.3 + Ю940.91 +
Шифр НБУВ: РА349824

Рубрики:

      
12.

Терещук С.В. 
Психологічні детермінанти комунікативного потенціалу вчителя: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.В. Терещук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Вивчено психологічні детермінанти комунікативного потенціалу вчителя. Виявлено шляхи його актуалізації на етапі вузівської підготовки майбутнього педагога. Уточнено та конкретизовано уявлення про зміст, сутність та особливості комунікативного потенціалу вчителя. Виокремлено його психологічну та соціальну основи. Обгрунтовано доцільність комунікативної підготовки майбутніх спеціалістів, її детермінованість рівнем сформованості ціннісного ставлення до комунікативної діяльності, системою комунікативних знань і вмінь, перцептивно-рефлексивних та емпатійно-емоційних можливостей, психологічною готовністю студента до оптимальної реалізації свого комунікативного потенціалу в практичній педагогічній діяльності, мотивацією спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю953 + Ю940.91
Шифр НБУВ: РА312151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Хрущ-Ріпська О.В. 
Психологічні засади формування у студентів педвузу готовності до майбутньої професійної діяльності (на матеріалі музвиховання): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Хрущ-Ріпська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 1998. — 17 с. — укp.

Дисертація містить теоретичне і експериментальне дослідження проблеми готовності до музично-педагогічної діяльності. З'ясовано, що успішність здійснення музично-педагогічної діяльності обумовлюється єдністю функціонування загальних і спеціальних здібностей особистості, серед яких спостережливість, антиципація, креативність, музикальність, експресивність і ставлення відіграють роль системоутворюючого фактору. Практична реалізація результатів дослідження міститься у визначенні основних принципів і підходів до організації навчальної діяльності студентів, спрямованої на актуалізацію і формування їх професійної готовності до музичного виховання в молодших класах загальноосвітніх шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91

Рубрики:

      
14.

Гальцева Т.О. 
Психологічні особливості включення вчителя в педагогічні системи навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.О. Гальцева ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Проаналізовано основні соціальні та психологічні чинники, що впливають на розвиток інноваційного педагогічного процесу. Встановлено, що включення до інноваційного процесу вимагає від педагога особистісного та професійного самозмінення. Побудовано низку моделей, які поступово розкривають психологічну структуру та механізми вибору вчителем педагогічної системи навчання, показано, що базовим психологічним компонентом прийняття нової педагогічної системи є його особистісна зрілість. Розроблено модель процесу прийняття рішення щодо вибору нової педагогічної системи та визначено параметри психологічної готовності до акту вибору. Сформульовано принципи та показано можливості цілеспрямованого формування цієї готовності в закладах післядипломної освіти. Розроблено навчальні програми, спрямовані на підвищення здатності вчителя до здійснення усвідомленого ним вибору за умов реформування освіти. Наведено рекомендації щодо оптимізації процесу підготовки та перекваліфікації вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю940.91 + Ч421.421 +
Шифр НБУВ: РА324521

Рубрики:

      
15.

Грицук О. В. 
Психологічні особливості динаміки емоційного вигоряння вчителів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. В. Грицук ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Проаналізовано динаміку захисно-комунікативних стратегій вчителів, що розрізняються за ступенем вираженості вигоряння. Систематизовано знання щодо системи факторів динаміки формування субсиндромів і синдрому емоційного вигоряння вчителів у процесі професійної діяльності. Розглянуто річну динаміку окремих компонентів і всього синдрому емоційного вигоряння вчителів залежно від їх віку, стажу, статі. Розроблено програму психологічної корекції емоційного вигоряння педагогів та емпірично підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.43 + Ю940.91
Шифр НБУВ: РА377092 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Савоста А.В. 
Психологічні особливості професійно-пізнавальної потреби майбутніх учителів спеціальних загальноосвітніх шкіл: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.В. Савоста ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

На підставі узагальнення літературних джерел з проблеми професійно-пізнавальної потреби досліджено її психологічні особливості та динаміку майбутніх учителів спеціальних загальноосвітніх шкіл у процесі навчання в педагогічному вузі. Розкрито сутність і структуру професійно-педагогічної потреби, виявлено й обгрунтовано емпіричні показники та рівні її розвитку. Обгрунтовано необхідність врахування психолого-педагогічних чинників, зокрема, професійно-педагогічної спрямованості студентів, усвідомлення значення знань за фахом у вирішенні практичних питань, інтересу до педагогічної діяльності, усвідомлення життєвих цілей, спрямованості на самореалізацію у процесі оволодіння педагогічною професією з метою оптимізації розвитку професійно-пізнавальної потреби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ч489.518.7
Шифр НБУВ: РА318235 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Матвійчук Т.В. 
Психологічні особливості розвитку педагогічних здібностей викладачів вищого навчального закладу: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.В. Матвійчук ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2009. — 20 с. — укp.

Уперше розроблено структурно-функціональну модель та розкрито психологічні особливості розвитку педагогічних здібностей викладачів ВНЗ. Експериментально виділено типи функціональних взаємозв'язків професійно-педагогічних і предметно-педагогічних здібностей, стилю педагогічної діяльності й індивідуально-психологічних характеристик викладачів ВНЗ у процесі професійної діяльності. Удосконалено комплексну методику вивчення педагогічних здібностей викладачів ВНЗ. Розкрито вплив предметної спрямованості й етапу професійного становлення на формування стилю педагогічної діяльності та психологічної структури педагогічних здібностей викладачів ВНЗ. Визначено індивідуально-психологічні детермінанти розвитку педагогічних здібностей та індивідуальності викладача ВНЗ у процесі його професійної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91-724 + Ч481.421 +
Шифр НБУВ: РА368472

Рубрики:

      
18.

Джелілова Л.Р. 
Психологічні особливості розвитку професійного мислення у майбутніх вчителів початкової школи: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.Р. Джелілова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено психологічні особливості розвитку професійного мислення майбутніх учителів початкових класів за умов ВНЗ. Узагальнено наукові підходи до цієї проблеми й обгрунтовано модель розвитку даного мислення. Поняття "професійного мислення" розглянуто як найвищий пізнавальний процес виявлення, осмислення та розв'язання професійних завдань, заснований на системі мисленнєвих дій і детермінований індивідуально-особистісними рисами вчителя. Доведено, що професійне мислення - складне, особистісне утворення, тісно пов'язане з реальною життєдіяльністю людини, яке регулюється на підставі соціальних і індивідуальних критеріїв і здійснюється на засадах цілеспрямованої аткивності людини. Розглянуто мотиваційні, змістово-операційні, рефлексивно-самооцінювальні складові професійного мислення вчителів початкових класів і умови їх розвитку у системі вузівської підготовки. Розроблено психолого-дидактичну технологію розвитку, що реалізується на основі задачного й особистісно-діяльнісного підходів до навчання майбутніх вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91-513 + Ч489.518.3 +
Шифр НБУВ: РА358574

Рубрики:

      
19.

Кравців О. 
Психологічні особливості розвитку професійної рефлексії викладачів вищих педагогічних навчальних закладів: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. Кравців ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито психологічну сутність й обгрунтовано умови розвитку професійної рефлексії викладачів вищих педагогічних навчальних закладів (ВПНЗ). Висвітлено структурно-функціональні особливості професійної рефлексії, показано її роль у педагогічній діяльності викладачів. Проаналізовано чинники, які впливають на розвиток професійної рефлексії. Обгрунтовано концептуальну модель професійної рефлексії викладача ВПНЗ, охарактеризовано типи та види рефлексії, рефлексивні дії й уміння. Експериментально встановлено й інтерпретовано тенденції професійної рефлексії викладачів ВПНЗ, визначено її типи, рівні й умови розвитку. Експериментально доведено, що здатність до професійної рефлексії підвищує якісні та кількісні показники їх професійної діяльності. Розроблено й апробовано у формувальному експерименті семінар-тренінг розвитку професійної рефлексії викладачів ВПНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ч481.42 +
Шифр НБУВ: РА369012

Рубрики:

      
20.

Павлюк М. М. 
Психологічні особливості становлення професійної ідентичності вчителя основної школи: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / М. М. Павлюк ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано досвід вивчення феноменів ідентичності у вітчизняних і зарубіжних дослідженнях. Розкрито сутність поняття професійної ідентичності вчителя. Охарактеризовано структурні компоненти професійної ідентичності вчителя: когнітивний, емоційно-ціннісний та поведінковий. Виявлено, що у вчителів із позитивним характером позиціонування професійного середовища рівень сформованості професійної ідентичності менше залежить від стажу педагогічної діяльності ніж у групі із негативним позиціонуваннням. Розроблено й апробовано програму соціально-психологічного супроводу процесу становлення професійної ідентичності вчителя та доведено її ефективність. Визначено послідовність становлення професійної ідентичності вчителя за компонентами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ю952.2
Шифр НБУВ: РА374803 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського