Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (367)Книжкові видання та компакт-диски (337)Журнали та продовжувані видання (88)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю940.3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 51
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Євдокімова О.О. 
Психологічні умови формування іншомовної текстової діяльності студентів (на матеріалі навчання іноземців): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.О. Євдокімова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 18 с.: рис. — укp.

Запропоновано структурно-функціональну модель текстової діяльності під час роботи з іншомовним текстом, на підставі якої визначено складові ефективного розвитку та функціонування іншомовної текстової діяльності, яку з використанням методології системного підходу представлено як полідетерміновану цілісну систему прийому, створення та опрацювання іншомовної текстової інформації, яка складається з ряду функціональних блоків. Теоретично обгрунтовано та розкрито зміст поняття іншомовної текстової діяльності. Виявлено параметри та запропоновано відповідні методики визначення рівня сформованості психологічної структури іншомовної текстової діяльності з застосуванням структурно-функціональної моделі, експериментально визначено психологічні умови її ефективного формування. Доведено, що головною з таких умов є збільшення інтенсивності функціонування її мнемічного блоку та його зв'язків з іншими функціональними блоками в межах цілісної системи діяльності. Створено розвиваючу методику з формування іншомовної текстової діяльності студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.321.7 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА325466

Рубрики:

      
2.

Агулов М. В. 
Психологічні чинники динаміки суб'єктності майбутнього вчителя у процесі навчальної діяльності: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / М. В. Агулов ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Наведено результати теоретико-методологічного аналізу та надано результати експериментального вивчення динаміки суб'єктності майбутнього вчителя в процесі навчальної діяльності. Розкрито зміст психологічних чинників динаміки суб'єктності майбутнього вчителя в ході професійної підготовки, виявлено умови цілеспрямованого розвивального впливу на суб'єктність майбутнього вчителя в процесі навчання. Основними факторами динаміки суб'єктності майбутнього педагога за звичайних умов навчання є компоненти загальної інтернальності, інтернальності в області сімейних відносин, інтернальності в області навчальної діяльності, семантичного диференціала суб'єктності, особливостей інформаційного тезауруса, організаторських здібностей, самоорганізації й особливостей виконавської діяльності. Розроблено програму розвитку суб'єктності майбутнього вчителя в процесі навчальної діяльності, завдяки застосуванню якої у студентів третього та п'ятого року навчання відбувається статистично достовірне зростання середніх значень показників розвитку суб'єктності майбутнього педагога.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-7 + Ч489.511.203
Шифр НБУВ: РА377366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Артюшина М. В. 
Психолого-педагогічні засади підготовки студентів економічних спеціальностей до інноваційної діяльності: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / М. В. Артюшина ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 44 с. — укp.

Запропоновано концепцію інтегративної стратегії інноваційного розвитку студентів економічних спеціальностей у професійній підготовці, що полягає у забезпеченні інтегративного поєднання особистісного, діяльнісного та соціального напрямів інноваційного розвитку та реалізації принципів інноваційно-зорієнтованої освіти. Визначено психологічні та педагогічні засади підготовки студентів економічних спеціальностей до інноваційної діяльності. Розроблено й експериментально перевірено модель підготовки студентів економічних спеціальностей до інноваційної діяльності. Уточнено зміст категорій "професійна підготовка", "інновація", "інноваційна діяльність", "готовність до інноваційної діяльності", структурні компоненти готовності до інноваційної діяльності (пізнавальний, мотиваційний, поведінковий та особистісний), критерії, показники та рівні сформованості готовності майбутніх фахівців економічного профілю до інноваційної діяльності. Удосконалено методичний апарат дослідження компонентів готовності студентів до інноваційної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + У. р3(4УКР)
Шифр НБУВ: РА382671 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Біла О.Г. 
Психокорекційні можливості методу активного соціально-психологічного навчання (на матеріалі підготовки психологів-практиків): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Г. Біла ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено психокорекційні можливості методу активного соціально-психологічного навчання (АСПН) як методу групової корекції та наукового дослідження глибинно-психологічних передумов деструкцій суб'єкта у спілкуванні. Доведено, що результативність групової психокорекції за методом АСПН залежить від особливостей процесуальної психодіагностики, пов'язаної з об'єктивуванням несвідомих аспектів психіки, єдності психодіагностичної та психокорекційної процедур, урахування керівником групи АСПН групових психокорекційних факторів, а також забезпечення дієвості провідних механізмів психокорекції (позитивної дезінтеграції та вторинної інтеграції).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ю949.2
Шифр НБУВ: РА318180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Бірюкова Л.А. 
Психолого-педагогічні умови підготовки керівника хору в системі вищої музично-педагогічної освіти: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.А. Бірюкова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Проаналізовано теоретичні засади й науково обгрунтовано психолого-педагогічні умови диригентсько-хорової підготовки керівника хору в системі вищої музично-педагогічної освіти. Розкрито сутність і структуру диригентсько-хорової підготовки студентів музично-педагогічних факультетів мистецтв: встановлено критерії, показники та рівні сформованості їх професійних умінь і навичок. Розглянуто мотиваційно-ціннісний, музично-професійний, когнітивно-знаннєвий, педагогічно-фаховий і творчо-самостійний компоненти диригентсько-хорової підготовки майбутнього керівника хору до продуктивної діяльності за умов загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-7 р(4УКР)3-3 + Ю945.442 + Ю940.3 +
Шифр НБУВ: РА355040

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Бондар С.І. 
Психологічні особливості читання тексту іноземною мовою студентами з різним когнітивним стилем: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.І. Бондар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Проаналізовано підходи до проблеми читання, представлено психологічну характеристику тексту, зокрема, іншомовного, розкрито процес розуміння та його особливості у процесі читання. Виділено принципи вивчення поняття когнітивного стилю як інструмента, способу переробки інформації. Розглянуто історичні аспекти вивчення когнітивних стилів у вітчизняній та зарубіжній психології, визначено їх типологію та застосування у особистості та діяльності на сучасному етапі розвитку психології. Наведено результати експериментального дослідження когнітивних особливостей прояву стилів студентів "полезалежності", "поленезалежності", "імпульсивності", "рефлексивності" у процесі читання іншомовного тексту. Розроблено та апробовано систему завдань з формування прийомів читання даного тексту з урахуванням когнітивного стилю кожного студента. Доведено, що урахування даних стилів "полезалежності", "поленезалежності", "імпульсивності", "рефлексивності" у процесі навчання іноземної мови суттєво впливає на підвищення ефективності читання іншомовного тексту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю944.1-513 + Ю940.321.7 + Ш12-913 +
Шифр НБУВ: РА324112

Рубрики:

      
7.

Борисенко Л.Л. 
Педагогічні умови оптимізації індивідуальних навчальних стилів студентів вищих економічних навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Л. Борисенко ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему оптимізації індивідуальних навчальних стилів студентів економічних ВНЗ. На підставі психолого-педагогічного аналізу проблеми уточнено сутність, зміст, структурно-функціональні компоненти індивідуального навчального стилю студента. Розроблено типологію стилів і трансферно-інверсійну модель їх оптимізації. Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови оптимізації індивідуальних навчальних стилів студентів (поєднання інноваційних і традиційних технологій навчання у навчальному процесі під час вивчення дисциплін психолого-педагогічного циклу; застосування ергономічного підходу; забезпечення мотивації навчально-пізнавальної діяльності студентів). Експериментально доведено ефективність використання трансферно-інноваційної моделі оптимізації індивідуальних навчальних стилів студентів, спрямованої на поступове, послідовне, логічно обгрунтоване формування у них оптимальних індивідуальних навчальних стилів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-72 +
Шифр НБУВ: РА369897 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Бучацька С.М. 
Формування психологічної готовності студентів до ділового спілкування іноземними мовами: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.М. Бучацька ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2009. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально вивчено проблеми формування психологічної готовності студентів до ділового спілкування іноземними мовами. Висвітлено структуру, детермінанти та динаміку розвитку зазначеної готовності. З'ясовано особливості розвитку мотиваційного, когнітивного, операційно-діяльнісного й емоційно-вольового компонентів психологічної готовності студентів до ділового спілкування іноземними мовами залежно від курсу їх навчання, майбутнього фаху, статі, соціального походження. Запропоновано й експериментально апробовано модель і програму підвищення у студентів рівня їх психологічної готовності до даного спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.33 + Ю940.321.7 + Ю953.41 +
Шифр НБУВ: РА363012

Рубрики:

      
9.

Волженцева І.В. 
Оптимізація психічних станів студентів у навчальній діяльності засобами музичного впливу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Волженцева ; АПН України. Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Систематизовано фактори, що впливають на психічний стан студентів у навчальній діяльності. Проведено системний аналіз екзаменаційного стресу, зокрема за ситуації коригувального впливу музикотерапії. Виявлено стан квазінорми - неабсолютної норми після здачі іспитів, за якої зберігається досить високий рівень психоемоційного напруження. Вирішено наукову проблему психолого-педагогічної корекції психічного стану студентів за умов екзаменаційного стресу засобами музичного впливу. Виявлено умови оптимізації психічних станів студентів у навчальній діяльності даними засобами. Доведено ефективність впливу музичних творів на психічний стан студентів за ситуації екзаменаційного стресу. Запропоновано періодизацію історичного досвіду використання музики для надання впливу на психічний стан людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-69-9:Щ31 + Ю945.443 +
Шифр НБУВ: РА345659

Рубрики:

      
10.

Гоенага 
Гендерні особливості довільного та мимовільного запам'ятовування художнього та науково-популярного тексту студентами: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Ганна Юріївна Гоенага ; Харківський національний ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.12-391 + Ю940.3-353.5
Шифр НБУВ: РА357888

Рубрики:

      
11.

Гренюк Л. С. 
Мотиваційна готовність студентів-сурдопедагогів до професійної діяльності (на матеріалі звуковимови): автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / Л. С. Гренюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше проведено психологічне вивчення рівня сформованості мотиваційної готовності студентів-сурдопедагогів до професійної діяльності. Сконструйовано й апробовано діагностичні методики та розроблено психологічні підходи ефективного впливу на розвиток мотиваційної готовності студентів-сурдопедагогів до професійної діяльності у період навчання в університеті. Виявлено структуру та встановлено критерії та рівні мотиваційної готовності студентів-сурдопедагогів до професійної діяльності. Визначено домінантні мотиви та характер їх впливу на діяльність і виявлено "модифіковані ознаки критеріїв", які визначають процес і результат мотиваційної готовності. Вдосконалено знання сутності феномену мотиваційної готовності студента-сурдопедагога до здійснення професійної діяльності та конкретизовано положення про взаємозв'язок мотиваційної сфери та діяльності у формуванні особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.22 + Ч432 р(4УКР)3 + Ю940.3-723
Шифр НБУВ: РА379662 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Давидюк Н.М. 
Психологічні умови активізації творчої навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення психологічних дисциплін: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Давидюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено, що для активізації творчої навчально-пізнавальної діяльності студентів необхідне: формування змістовних мотивів навчально-пізнавальної діяльності та професійного самовизначення; використання сучасних концепцій навчання; надання навчальному матеріалу особистісного смислу, що викликає навчально-пізнавальний інтерес у студентів; створення психологічний умов та використання методів і прийомів навчання, які активізують навчальну та пізнавальну активність. Відзначено, що творча пізнавальна діяльність характеризується єдністю мотиваційних, інтелектуальних, процесуальних, емоційно-вольових процесів і формується в навчальному процесі, який є двостороннім і залежить від суб'єкт-суб'єктної взаємодії. Визначено психологічні та теоретико-методологічні умови активізації творчої навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення психологічних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА325768

Рубрики:

      
13.

Дзюба Л.А. 
Психологічні чинники впровадження сучасних освітніх технологій у вищому навчальному закладі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.А. Дзюба ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Розроблено оригінальну класифікацію сучасних освітніх технологій у вищому навчальному закладі (ВНЗ). Визначено систему психологічних чинників та описано модель науково-методичного супроводу ефективного впровадження сучасних освітніх технологій у вищому навчальному закладі. Розглянуто психологічні умови ефективної підготовки суб'єктів навчально-виховного процесу до впровадження сучасних освітніх технологій у ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ч481.02
Шифр НБУВ: РА327122

Рубрики:

      
14.

Занюк С.С. 
Психологічні закономірності керування мотивацією учіння студентської молоді: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.С. Занюк ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально доведено, що формування мотивації учіння у студентів - це системний процес, зумовлений розвитком стійких мотиваційних утворень (мотивів). Встановлено, що на розвиток мотивації учіння впливають такі фактори: посилення почуття компетентності; формування у студентської молоді здатності до самокерування власною мотивацією; наявність схильності до визначення мети та самореалізації. Проаналізовано психологічні механізми розвитку мотивації учіння: мотиваційне зміщення, наслідування, сенсоутворення, динаміку когнітивного компонента мотивації. Під час проведення психотренінгу встановлено статистично значуще зростання у студентів показників за такими мотивами: саморозвитку, пізнання, соціального престижу, досягнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-723 + Ю949.2с + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА329967

Рубрики:

      
15.

Заярна І.М. 
Формування когнітивних структур особистості як проблема педагогічної психології: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Заярна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Визначено шляхи формування когнітивних структур особистості на вищому етапі навчання в процесі засвоєння концептуальних знань: упорядкування індивідуальної бази декларативних знань з урахуванням внутрішніх закономірностей репрезентації в семантичній пам'яті ментального досвіду; забезпечення "процедуралізації" декларативних знань з опорою на системну пізнавальну парадигму; стимулювання навчальної діяльності на "перекодування" змісту навчальних задач з метою формування відповідних умінь і розвитку навичок. Критерієм оцінки ефективності сформованості когнітивних структур особистості є ступінь їх відповідності когнітивним структурам носія експертного знання. На конкретних прикладах продемонстровано перспективність і доцільність використання моделі інформаційного тезаруса для упорядкування бази декларативних знань і загальних принципів експериментально-генетичного методу для забезпечення формування когнітивних структур особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ю940.32
Шифр НБУВ: РА315643 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Зеленін Г. І. 
Когнітивні механізми засвоєння іншомовних текстів як чинник розвитку професійної компетентності майбутніх інженерів-педагогів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.03 / Г. І. Зеленін ; Українська інженерно-педагогічна академія. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.321.7 + Ж.р(4УКР)3-2
Шифр НБУВ: РА369356 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Зель І.О. 
Формування андрагогічної компетентності у студентів гуманітарних факультетів класичних університетів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.О. Зель ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано основні підходи в психолого-педагогічній літературі до сутності поняття "андрагогічна компетентність" та подано його нове визначення відповідно до проведеного дослідження. Розкрито необхідність формування андрагогічної компетентності у студентів гуманітарних факультетів класичних університетів. Обгрунтовано модель процесу формування андрагогічної компетентності, засоби її реалізації, сформульовано критерії сформованості андрагогічної компетентності у студентів гуманітарних факультетів за умов сучасного навчально-виховного процесу. Розроблено методичні рекомендації відповідно до авторської моделі, які доцільно застосовувати під час викладання психолого-педагогічних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.22 + Ч489.511.203 + Ю940.3 +
Шифр НБУВ: РА366269

Рубрики:

      
18.

Кайріс О.Д. 
Розвиток емпатії у професійному становленні студентів вищих навчальних закладів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Д. Кайріс ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Висвітлено проблему формування педагогічної емпатії у професійній підготовці майбутнього вчителя. Розглянуто функціональну роль в емпатії педагогічної діяльності. Акцентовано увагу на необхідності включення емпатії в педагогічного процесу як його структурного елемента. Описано теоретичну функціональну модель емпатійної педагогіки. Експериментально доведено можливість формування у студентів педагогічної емпатії за спеціально розробленою програмою у процесі навчання в педагогічному вузі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю701.23 + Ю940.3 + Ч489.511.203
Шифр НБУВ: РА318498 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Каньоса Н. Г. 
Мотиви учбово-професійної самореалізації студентів вищих педагогічних навчальних закладів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. Г. Каньоса ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вивчено психологічні особливості самореалізації особистості майбутніх педагогів (МП). Визначено концептуальні підходи до вивчення проблеми мотивації учбово-професійної самореалізації (УПС) як процесу розкриття, випробування, розгортання, здійснення можливостей індивіда в контексті її оволодіння та виконання. Описано теоретичну модель УПС з когнітивною, цілепокладальною, мотиваційною, креативною та поведінковою складовими. Наведено дані про рівні сформованості даних складових у МП. Розкрито зміст та особливості мотивів УПС. Доведено, що формування даних мотивів відбувається на підставі опосередкування існуючою, реально діючою мотивацією. Визначено психолого-педагогічні умови формування мотивів УПС і розроблено розвивальну психолого-педагогічну програму впливу на становлення даних мотивів, доведено її ефективність позитивною динамікою показників самореалізації студентів експериментальної групи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-723 + Ч489.511.328
Шифр НБУВ: РА377782 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Кармаліта Т.Ю. 
Психологічні умови підвищення ефективності навчання іноземної мови у військовому навчальному закладі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 20.02.02 / Т.Ю. Кармаліта ; Нац. акад. прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 1999. — 18 с. — укp.

Досліджено психологічні умови, що сприяють підвищенню ефективності навчання іноземної мови у військовому навчальному закладі. Розглянуто комунікативну взаємодію викладача зі слухачем на рівні психолого-педагогічного співробітництва, яка створює позитивну мотивацію та стимулює інтелектуальну активність слухачів. Обгрунтовано концептуальні основи вдосконалення процесу навчання на базі його інтенсифікації, розроблено рекомендації, реалізація яких підвищує ефективність навчального процесу. Запропоновано критерії та методику оцінки ефективності навчання іноземної мови у вузі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.307 + Ц4,8(4УКР)39-31 + Ш12-913
Шифр НБУВ: РА308448 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського