Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (367)Книжкові видання та компакт-диски (337)Журнали та продовжувані видання (88)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю940.3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 51
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Кармаліта Т.Ю. 
Психологічні умови підвищення ефективності навчання іноземної мови у військовому навчальному закладі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 20.02.02 / Т.Ю. Кармаліта ; Нац. акад. прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 1999. — 18 с. — укp.

Досліджено психологічні умови, що сприяють підвищенню ефективності навчання іноземної мови у військовому навчальному закладі. Розглянуто комунікативну взаємодію викладача зі слухачем на рівні психолого-педагогічного співробітництва, яка створює позитивну мотивацію та стимулює інтелектуальну активність слухачів. Обгрунтовано концептуальні основи вдосконалення процесу навчання на базі його інтенсифікації, розроблено рекомендації, реалізація яких підвищує ефективність навчального процесу. Запропоновано критерії та методику оцінки ефективності навчання іноземної мови у вузі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.307 + Ц4,8(4УКР)39-31 + Ш12-913
Шифр НБУВ: РА308448 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Шейнгольц В.П. 
Психологічні особливості суб'єкт-об'єктно-середовищних відносин: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / В.П. Шейнгольц ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2001. — 18 с. — укp.

Висвітлено основні положення побудови узагальненої оцінки ефективності суб'єкт-об'єктно-середовищних відносин, а також сумірність часткового значення кожного з чинників, що визначають одержання кінцевого позитивного результату діяльності. Узагальнено оцінки ефективності структури побудови, навчальної діяльності. Запропоновано критерії встановлення рівня професійної діяльності викладачів. Виявлені критерії оцінки кожної з складових цілісного процесу суб'єкт-об'єктно-середовищних відносин дозволяють цілеспрямовано забезпечувати його формування з урахуванням можливостей викладача, мотивації та здібностей тих, хто навчається, а також умов середовища забезпечення цих взаємодій. Наведено систему оцінок, яка дає можливість підвищити ефективність навчального процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ю959.0-994
Шифр НБУВ: РА316085 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Заярна І.М. 
Формування когнітивних структур особистості як проблема педагогічної психології: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Заярна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Визначено шляхи формування когнітивних структур особистості на вищому етапі навчання в процесі засвоєння концептуальних знань: упорядкування індивідуальної бази декларативних знань з урахуванням внутрішніх закономірностей репрезентації в семантичній пам'яті ментального досвіду; забезпечення "процедуралізації" декларативних знань з опорою на системну пізнавальну парадигму; стимулювання навчальної діяльності на "перекодування" змісту навчальних задач з метою формування відповідних умінь і розвитку навичок. Критерієм оцінки ефективності сформованості когнітивних структур особистості є ступінь їх відповідності когнітивним структурам носія експертного знання. На конкретних прикладах продемонстровано перспективність і доцільність використання моделі інформаційного тезаруса для упорядкування бази декларативних знань і загальних принципів експериментально-генетичного методу для забезпечення формування когнітивних структур особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ю940.32
Шифр НБУВ: РА315643 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Біла О.Г. 
Психокорекційні можливості методу активного соціально-психологічного навчання (на матеріалі підготовки психологів-практиків): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Г. Біла ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено психокорекційні можливості методу активного соціально-психологічного навчання (АСПН) як методу групової корекції та наукового дослідження глибинно-психологічних передумов деструкцій суб'єкта у спілкуванні. Доведено, що результативність групової психокорекції за методом АСПН залежить від особливостей процесуальної психодіагностики, пов'язаної з об'єктивуванням несвідомих аспектів психіки, єдності психодіагностичної та психокорекційної процедур, урахування керівником групи АСПН групових психокорекційних факторів, а також забезпечення дієвості провідних механізмів психокорекції (позитивної дезінтеграції та вторинної інтеграції).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ю949.2
Шифр НБУВ: РА318180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Давидюк Н.М. 
Психологічні умови активізації творчої навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення психологічних дисциплін: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Давидюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено, що для активізації творчої навчально-пізнавальної діяльності студентів необхідне: формування змістовних мотивів навчально-пізнавальної діяльності та професійного самовизначення; використання сучасних концепцій навчання; надання навчальному матеріалу особистісного смислу, що викликає навчально-пізнавальний інтерес у студентів; створення психологічний умов та використання методів і прийомів навчання, які активізують навчальну та пізнавальну активність. Відзначено, що творча пізнавальна діяльність характеризується єдністю мотиваційних, інтелектуальних, процесуальних, емоційно-вольових процесів і формується в навчальному процесі, який є двостороннім і залежить від суб'єкт-суб'єктної взаємодії. Визначено психологічні та теоретико-методологічні умови активізації творчої навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення психологічних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА325768

Рубрики:

      
6.

Сорока О.М. 
Психологічні умови застосування комп'ютерних засобів у процесі навчання іноземної мови (на матеріалі дослідження студентів немовних факультетів): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Сорока ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

На базі аналізу некомп'ютерних методів навчання іноземної мови визначено, що їх не можна безпосередньо застосовувати до навчального процесу за новими інформаційними технологіями, який має грунтуватись на психолого-педагогічних вимогах до організації навчальної діяльності студентів. На підставі цих вимог і принципів комунікативності та поетапно-концентричного принципу розроблено нормативну модель навчання. У процесі її реалізації створено комп'ютерне навчальне середовище, яке становить континуум комунікативних ситуацій і задач всіх типів, необхідних для оволодіння іноземною мовою. Розроблене комп'ютерне навчання передбачає гіпертекстову організацію системи, широке застосування зворотного зв'язку та оптимальний розподіл функцій управління учбовою діяльністю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.321.7 + Ч481.253
Шифр НБУВ: РА319762 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Коновалова О.А. 
Глибиннопсихологічне пізнання феномену експектацій методом активного соціально-психологічного навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.А. Коновалова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

На підставі методу активного соціально-психологічного навчання (АСПН), розробленого Т.С.Яценко, досліджено глибиннопсихологічні особливості експектацій. Надано порівняльну характеристику феномену експектацій з іншими психологічними поняттями (апперцепції, антиципації, установки, екстерполяції, інтуїції), психічними процесами (сприймання, пам'яті, мислення, уяви, фантазії). Виявлено взаємодію між об'єктивною та суб'єктивною реальністю феномену експектацій, його потенційній можливості відступу від об'єктивної реальності. На підставі психоаналізу матеріалу груп АСПН розкрито глибиннопсихологічний зміст поняття експектацій. Визначено взаємозв'язки експектацій з "психологічними захистами", виразні системні характеристики психіки та логічно впорядковані аспекти передсвідомого.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.113-222 + Ю940.3с
Шифр НБУВ: РА317855 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Кайріс О.Д. 
Розвиток емпатії у професійному становленні студентів вищих навчальних закладів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Д. Кайріс ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Висвітлено проблему формування педагогічної емпатії у професійній підготовці майбутнього вчителя. Розглянуто функціональну роль в емпатії педагогічної діяльності. Акцентовано увагу на необхідності включення емпатії в педагогічного процесу як його структурного елемента. Описано теоретичну функціональну модель емпатійної педагогіки. Експериментально доведено можливість формування у студентів педагогічної емпатії за спеціально розробленою програмою у процесі навчання в педагогічному вузі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю701.23 + Ю940.3 + Ч489.511.203
Шифр НБУВ: РА318498 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Лялюк І.М. 
Формування індивідуального досвіду роз'вязування мислительних задач у студентів вищого педагогічного закладу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Лялюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Теоретично й експериментально досліджено індивідуальний досвід розв'язування розумових задач студентами вищого педагогічного навчального закладу (ВПНЗ). Визначено зміст і структуру індивідуального досвіду сучасних студентів. Вивчено чинники впливу на його розвиток у процесі розв'язання мисленнєвих задач. Побудовано модель вивчення індивідуального досвіду, з'ясовано особливості його структурних компонентів у представників різних курсів і факультетів ВПНЗ та їх залежність від розвитку пізнавальних процесів, зокрема мислення. Апробовано розроблену програму дослідження та розвитку індивідуального досвіду розв'язування розумових задач студентами на основі використання нестандартних форм організації навчання (семінар-дискусія, семінар-діалог, семінар-наукова доповідь, ілюстративне практичне заняття, діагностичний практикум, практика вікового консультування, вправи), доведено її ефективність та можливості практичного використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ю935.131-231.0 + Ю940.3
Шифр НБУВ: РА319134 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Секрет І.В. 
Психологічні чинники побудови іншомовного письмового тексту (на матеріалі дослідження студентів мовних спеціальностей): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Секрет ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження психологічних чинників, які детермінують процеси побудови письмового тексту іноземною мовою в студентів мовних спеціальностей. Вивчено психологічні особливості діяльності іншомовного писемного мовлення, його психологічні механізми. Розроблено модель творення іншомовного письмового тексту. Наведено результати діагностичного експерименту: виявлено психологічні особливості іншомовного писемного мовлення на різних етапах його розвитку; досліджено специфіку функціонування механізмів писемного мовлення в системі рідної та іноземної мови. Вивчено психологічні особливості побудови іншомовного письмового тексту студентами мовних спеціальностей за умов традиційного навчання. Описано характер та результати впровадження програми формування навичок побудови письмового тексту іноземною мовою. Обгрунтовано тезу, що передумовою успішного формування в студентів філологічних спеціальностей узагальненого вміння побудови іншомовного письмового тексту є організація навчання з застосуванням моделі здійснення відповідної діяльності за реальних життєвих умов, а також шляхом активізації емоційно-вольової та пізнавальної сфер студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.321.7 + Ш12-913.33 +
Шифр НБУВ: РА322217

Рубрики:

      
11.

Коваль І.А. 
Психологічні особливості конфліктів у процесі спільної учбової діяльності студентів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.А. Коваль ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано доцільність виділення, як окремого виду, учбових конфліктів у процесі спільної учбової діяльності. Розкрито основні типи та причини даних конфліктів, їх властивості, способи поведінки студентів у конфліктних ситуаціях, шляхи їх вирішення, вплив конфліктів на процес і результати спільної учбової діяльності, а також основні психологічні фактори, що зумовлюють характер впливу на спільну діяльність та його наслідки. З'ясовано, що учбові конфлікти є типовим явищем у процесі спільної діяльності, причому їх відсутність не є свідченням ні високої ефективності учбової діяльності групи, ні її згуртованості. Встановлено, що основні психологічні особливості даних конфліктів зумовлені передусім специфікою спільної учбової діяльності, її місцем у навчальній системі, співвідношенням між результатами, як спільним продуктом та індивідуальні здобутки, їх значущості для студентів. Доведено, що серед факторів, які визначають характер впливу конфлікту на учбову діяльність - переважно конструктивний або деструктивний, істотним є характер взаємин, що склалися між студентами ще до включення їх у спільну діяльність. Зазначено, що це зумовлено опосередкованим характером організації учбової діяльності та взаємин між її учасниками. Показано, що до даних факторів також відносяться характер учбової задачі (її новизна, складність, можливість застосування різних стратегій розв'язування), спосіб оцінювання результатів діяльності, однорідність (неоднорідність) групи за своїм складом, а також індивідуальні особливості її членів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.04 + Ю940.3 + Ч421.314 +
Шифр НБУВ: РА323651

Рубрики:

      
12.

Кукуленко-Лук'янець І.В. 
Психологічні засади особистісно-креативного підходу в навчанні студентів університету (на матеріалі іноземної мови): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Кукуленко-Лук'янець ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2003. — 22 с.: рис. — укp.

Проаналізовано теоретичні підходи щодо особистісно орієнтованого навчання та дані креативної лінгвістики. Здійснено науково-теоретичний аналіз зарубіжних і вітчизняних досліджень стосовно засобів активізації креативного потенціалу особистості. Визначено внутрішньоособистісні критерії, які ускладнюють розкриття креативності суб'єкта та потребують подальшої корекції. Наведено психолого-педагогічні принципи побудови особистісно-креативного підходу. Розроблено модель даного підходу, яка включає такі компоненти: концептуальний (теоретичне уявлення про креативну мовну особистість); психодіагностичний (виявлення креативності та особистісної проблематики студента); психокорекційний (вирішення особистісних проблем студента, що ускладнюють розкриття його креативності); креативно-розвивальний (активізація креативних здібностей особистості). Експериментально перевірено особистісно-креативний підхід у навчально-виховній роботі зі студентами вищого навчального закладу у процесі навчання англійської мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.321.7 + Ш12-913 +
Шифр НБУВ: РА324837

Рубрики:

      
13.

Дзюба Л.А. 
Психологічні чинники впровадження сучасних освітніх технологій у вищому навчальному закладі: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.А. Дзюба ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Розроблено оригінальну класифікацію сучасних освітніх технологій у вищому навчальному закладі (ВНЗ). Визначено систему психологічних чинників та описано модель науково-методичного супроводу ефективного впровадження сучасних освітніх технологій у вищому навчальному закладі. Розглянуто психологічні умови ефективної підготовки суб'єктів навчально-виховного процесу до впровадження сучасних освітніх технологій у ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ч481.02
Шифр НБУВ: РА327122

Рубрики:

      
14.

Яковлева Н.В. 
Психолого-педагогічні умови подолання комунікативних бар'єрів у процесі вивчення іноземної мови: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.В. Яковлева ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Виявлено психолого-педагогічні умови подолання комунікативних бар'єрів у студентів першого курсу під час вивчення іноземної мови, та створено програми діяльності щодо реалізації виявлених умов. Проаналізовано теоретико-методологічні підходи до вивчення проблеми психологічних бар'єрів у спілкуванні. Розкрито специфіку вивчення іноземної мови. Емпірично досліджено особливості прояву комунікативних бар'єрів та чинники їх виникнення в процесі вивчення іноземної мови студентами першого курсу. Виявлено психолого-педагогічні умови подолання та попередження комунікативних бар'єрів: підвищення навчальної мотивації, оволодіння навичками спілкування, створення сприятливого соціально-психологічного клімату в групі. Теоретично обгрунтовано та апробовано програму колективно-розподіленої діяльності з елементами психотренінгу, спрямовану на реалізацію виявлених психолого-педагогічних умов подолання даних бар'єрів. Завдяки кількісному та якісному аналізу результатів дослідження під час розробки спеціальної програми, її експериментальної перевірки доведено ефективність та необхідність її включення до навчального процесу як засобу профілактики комунікативних бар'єрів і підвищення на цій основі якості оволодіння студентами іноземною мовою, а, водночас, їх особистісного зростання загалом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю940.322.17 + Ш12-913 +
Шифр НБУВ: РА323712

Рубрики:

      
15.

Бондар С.І. 
Психологічні особливості читання тексту іноземною мовою студентами з різним когнітивним стилем: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.І. Бондар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Проаналізовано підходи до проблеми читання, представлено психологічну характеристику тексту, зокрема, іншомовного, розкрито процес розуміння та його особливості у процесі читання. Виділено принципи вивчення поняття когнітивного стилю як інструмента, способу переробки інформації. Розглянуто історичні аспекти вивчення когнітивних стилів у вітчизняній та зарубіжній психології, визначено їх типологію та застосування у особистості та діяльності на сучасному етапі розвитку психології. Наведено результати експериментального дослідження когнітивних особливостей прояву стилів студентів "полезалежності", "поленезалежності", "імпульсивності", "рефлексивності" у процесі читання іншомовного тексту. Розроблено та апробовано систему завдань з формування прийомів читання даного тексту з урахуванням когнітивного стилю кожного студента. Доведено, що урахування даних стилів "полезалежності", "поленезалежності", "імпульсивності", "рефлексивності" у процесі навчання іноземної мови суттєво впливає на підвищення ефективності читання іншомовного тексту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю944.1-513 + Ю940.321.7 + Ш12-913 +
Шифр НБУВ: РА324112

Рубрики:

      
16.

Євдокімова О.О. 
Психологічні умови формування іншомовної текстової діяльності студентів (на матеріалі навчання іноземців): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.О. Євдокімова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 18 с.: рис. — укp.

Запропоновано структурно-функціональну модель текстової діяльності під час роботи з іншомовним текстом, на підставі якої визначено складові ефективного розвитку та функціонування іншомовної текстової діяльності, яку з використанням методології системного підходу представлено як полідетерміновану цілісну систему прийому, створення та опрацювання іншомовної текстової інформації, яка складається з ряду функціональних блоків. Теоретично обгрунтовано та розкрито зміст поняття іншомовної текстової діяльності. Виявлено параметри та запропоновано відповідні методики визначення рівня сформованості психологічної структури іншомовної текстової діяльності з застосуванням структурно-функціональної моделі, експериментально визначено психологічні умови її ефективного формування. Доведено, що головною з таких умов є збільшення інтенсивності функціонування її мнемічного блоку та його зв'язків з іншими функціональними блоками в межах цілісної системи діяльності. Створено розвиваючу методику з формування іншомовної текстової діяльності студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.321.7 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА325466

Рубрики:

      
17.

Полуніна О.В. 
Психологічна компетентність викладача вищого педагогічного навчального закладу як чинник успішності управління процесом учіння студентів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Полуніна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 16 с. — укp.

Встановлено значення психологічної компетентності у структурі професійно-педагогічної діяльності, з'ясовано специфіку впливу даної якості на зміст та способи управління педагогічним процесом. Створено й апробовано систему діагностичних процедур і прийомів розвитку психологічної компетентності у формі соціально-психологічного тренінгу. Встановлено залежність між рівнем сформованості психологічної компетентності й особливостями стилю педагогічного керівництва та психологічним кліматом у студентській групі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ю959.0-994 + Ч489.511.421 +
Шифр НБУВ: РА331695

Рубрики:

      
18.

Чаусова Т.В. 
Психологічні особливості мотивації навчальної діяльності майбутніх інженерів-педагогів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.В. Чаусова ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2004. — 22 с. — укp.

Виявлено особливості та тенденції розвитку мотивації навчальної діяльності майбутніх інженерів-педагогів. Визначено концептуальні основи дослідження на засадах системної методології. За результатами констатуючого експерименту вивчено індивідуальні, гендерні особливості мотиваційної сфери студентів та тенденції її змін у процесі навчання. Запропоновано методику формуючого впливу на мотиваційні сфери студентів, експериментально підтверджено її ефективніть та доведено доцільність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-72 + Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА330753

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
19.

Занюк С.С. 
Психологічні закономірності керування мотивацією учіння студентської молоді: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.С. Занюк ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально доведено, що формування мотивації учіння у студентів - це системний процес, зумовлений розвитком стійких мотиваційних утворень (мотивів). Встановлено, що на розвиток мотивації учіння впливають такі фактори: посилення почуття компетентності; формування у студентської молоді здатності до самокерування власною мотивацією; наявність схильності до визначення мети та самореалізації. Проаналізовано психологічні механізми розвитку мотивації учіння: мотиваційне зміщення, наслідування, сенсоутворення, динаміку когнітивного компонента мотивації. Під час проведення психотренінгу встановлено статистично значуще зростання у студентів показників за такими мотивами: саморозвитку, пізнання, соціального престижу, досягнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-723 + Ю949.2с + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА329967

Рубрики:

      
20.

Матохнюк Л.О. 
Формування психологічної готовності майбутніх інженерів-прикордонників до професійної діяльності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.О. Матохнюк ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2006. — 20 с. — укp.

Вперше визначено суб'єктивні та об'єктивні умови розвитку психологічної готовності курсантів інженерних груп до професійної діяльності на кордоні та запропоновано програму її формування у навчально-виховному процесі під час вивчення курсу вищої математики. Розкрито зміст поняття "психологічна готовність до професійної діяльності інженера-прикордонника". Визначено й охарактеризовано компоненти та розроблено модель психологічної готовності курсантів до професійної діяльності інженера. Обгрунтовано умови та динаміку розвитку мотиваційно-ціннісного, когнітивного та операційно-процесуального компонентів даної якості у курсантів 1-4-х курсів Національної академії Державної прикордонної служби України. Удосконалено метод психодіагностики психологічної готовності курсантів до професійної діяльності та наведено психологічне обгрунтування методик навчання курсантів вищій математиці. Показано провідну роль розвитку мотиваційно-ціннісного компоненту у формуванні психологічної готовності курсантів до професійної діяльності за умов використання активних методів навчання і створення на заняттях з вищої математики сприятливої атмосфери для саморозвитку особистості. Розроблено й апробовано програму формування психологічної готовноті майбутніх інженерів-прикордонників до професійної діяльності у навчально-виховному процесі, яка сприятиме забезпеченню розвитку професійно важливих якостей майбутнього фахівця. Підтверджено ефективність її застосування для формування таких якостей майбутніх офіцерів-прикордонників, як комунікативна компетентність, самооцінка, здатність до творчої самореалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-72 + Ц4,8(4УКР)397.1-33 +
Шифр НБУВ: РА346119

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського