Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (695)Книжкові видання та компакт-диски (672)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)5$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 115
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Барліт О.О. 
Аксіологічні засади ставлення школярів до природи у вітчизняній педагогічній теорії та практиці (кінець XIX - початок XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Барліт ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено педагогічну проблему вдосконалення сучасної системи екологічної освіти школярів на основі інтеграції прогресивних здобутків вітчизняної педагогічної теорії та практики кінця XIX - початку XX ст. у навчально-виховний процес. На підставі ретроспективного аналізу педагогічних концепцій вітчизняних науковців розвинуто педагогічну модель формування аксіології природи (О. Герд, М. Сумцов), грунтуючись на етнокультурній варіативності й інвайронментальних чинниках (С. Русова, І. Стешенко), етико-естетичних і психологічних механізмах єднання людини з природою (Б. Грінченко, М. Грот). Доведено необхідність застосування аксіологічного підходу як продукту синтезу наукового філософського, педагогічного, психологічного, культурологічного знання, що передбачає взаємодію всіх суб'єктів освіти та їх ставлення до світу за етичними принципами, доповнює простір навчання та виховання ціннісними настановами та відкриває можливості для етноантропологічного спрямування екологічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА362803

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Герман Н.В. 
Безпека життєдіяльності людини в педагогічній спадщині українських просвітителів (кінця ХІХ - початку ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Герман ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу літературно-педагогічної спадщини П.А.Грабовського, М.М.Коцюбинського, Лесі Українки та І.Я.Франка розкрито соціальну та історико-педагогічну сутність проблем безпеки життєдіяльності людини. Охарактеризовано негативні явища в соціально-політичній та економічній сферах суспільного розвитку, що є загрозою для життя та здоров'я людини, особливо для підростаючого покоління, які мали місце на межі ХІХ та ХХ ст. та проявилися в сучасному суспільстві. Висвітлено основні форми та методи навчально-виховної роботи у навчальних закладах освіти, використання яких за певних педагогічних умов сприятиме поглибленій обізнаності майбутніх вчителів з поглядами українських просвітителів, осмисленості ними соціальної та історико-педагогічної сутності проблем безпеки життєдіяльності людини та формуванню у них умінь і навичок урізноманітнювати відповідну навчально-виховну роботу з школярами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + А734
Шифр НБУВ: РА311818 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Гречка А.Б. 
Боротьба прогресивних сил Лівобережної України за українізацію освіти 1900 - на початку 1917 рр.: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / А.Б. Гречка ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Визначено передумови боротьби прогресивних сил лівобережого регіону на початку XX ст. за українізацію освіти. Висвітлено започаткування та становлення політичного напряму в освітньому русі, а також шляхи, форми та методи освітнього ліберально-демократичного руху. Розкрито роль земств і депутатів Державної Думи від Лівобережної України в національно-освітньому русі. Проаналізовано особливості ставлення партійних і громадських організацій, земств і депутатів Державної Думи, учнівської молоді до національно-освітньої проблеми України у період між Першою російською революцією 1905 - 1907 рр. і Лютневою революцією 1917 р.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР34)52-7 + Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА353040

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Фазан В.В. 
Вивчення педагогіки у вищих навчальних духовних закладах України (поч. XIX ст. - 20-і рр. XX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Фазан ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2009. — 20 с. — укp.

Виявлено й обгрунтовано теоретичні ідеї, а також науково узагальнено практичний досвід вивчення педагогіки у духовних ВНЗ початку XIX ст. - 1920-х рр. Виявлено й обгрунтовано теоретичні ідеї вивчення морального богослов'я та практики виховання. Розкрито динаміку процесу вивчення педагогіки у даних ВНЗ України у зазначений період, з'ясовано його етапи. Виявлено й охарактеризовано творчі особливості особистостей - священнослужителів (архієпископа А. Знаменського, архімандрита Платону, протиєрея П. Солярського, протиєреєя І. Королькова); богословів і викладачів, авторів підручників і посібників з педагогіки (П. Блонського, С. Гогоцького, М. Демкова, П. Євстраф'єва, К. Єлницького, М. Зайцева, М. Маккавейського, І. Малишевського, М. Олесницького, В. Певницького, К. Скворцова, П. Юркевича, І. Янишева), які розробляли теоретичні та практичні основи вивчення педагогічних дисциплін, обгрунтували систему дидактичних принципів; науково узагальнили досвід вивчення педагогіки; визначали суть основних педагогічних понять через специфіку духовної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч33(4УКР)61 + Э370.9(4УКР)-67 +
Шифр НБУВ: РА363961

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Маріо М.Д. 
Виховання молоді засобами православної духовної музики у закладах освіти України (кінець ХІХ - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Маріо ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 19 с. — укp.

Вперше здійснено цілісний науковий аналіз процесу виховання молоді засобами православної духовної музики в закладах освіти України кінця ХІХ - початку ХХ ст. як соціально-педагогічного феномену. Обгрунтовано основні його етапи: 1884 - 1889 рр. - пропедевтичний, 1889 - 1908 рр. - становлення, 1908 - 1914 - активного розвитку, 1914 - 1917 рр. - завершальний. Охарактеризовано моральну, естетичну та громадсько-патріотичну виховну сутність православної духовної музики. Встановлено та класифіковано провідні тенденції (сутнісно-розвивальні, змістовно-процесуальні, актуально-визначальні). Виявлено основні чинники (методи, форми, види діяльності, умови) виховання молоді у церковнопарафіяльних школах, гімназіях, учительських семінаріях, народних та єпархіальних училищах. Доведено позитивний вплив українських духовних піснеспівів на етнопедагогіку, національно-культурні виховні традиції, українську та російську музично-педагогічні культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355.23 + Э372.27-509.11 + Щ318.9 + Щ310.03
Шифр НБУВ: РА311637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
  

      
6.

Опанасенко Н.І. 
Виховний ідеал у творчій спадщині український діячів "Просвіти" кінця ХІХ - початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.І. Опанасенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Проаналізовано діяльність українських "Просвіт" у справі національного шкільництва. Встановлено, що виховний ідеал (ВІ) українських просвітян містить у собі систему цінностей, яка складається із національних (патріотизм, пріоритети української нації та Батьківщини, побудова вільної незалежної держави, знання рідної мови, повага до історії свого народу, її культурної спадщини) та загальнолюдських (моральний закон утвердження добра та боротьба із злом, служіння правді, красі та любові, чесність, гідність, гуманність) вартостей. Визначено головну рису ВІ просвітян - спрямованість у майбутнє. Досліджено педагогічний доробок українських просвітян у процес становлення національного ВІ та наведено порівняння з сучасною практикою формування ВІ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51 + Ч421.352 + Ч710.3(4УКР)53
Шифр НБУВ: РА321837

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Кірдан О.Л. 
Виховні функції класного керівника в навчальних закладах України (середина ХІХ - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Л. Кірдан ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2002. — 17 с.: рис. — укp.

Вивчено і узагальнено теоретичні надбання та практичний досвід формування основ класного наставництва в навчальних закладах України в середині ХІХ - на початку ХХ ст. Проаналізовано суспільно-політичні та культурно-освітні передумови становлення системи КН в Україні.Досліджено внесок відомих педагогів та громадських діячів у розробку теоретичних засад системи наставництва. Розкрито та узагальнено зміст, форми та методи роботи класних наглядачок і наставників, груповодів, класних керівників в українській школі даного періоду. Наведено зміст та форми роботи класних наставників (груповодів, класних керівників) з точки зору застосування позитивного досвіду минулого за сучасних умовах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.423
Шифр НБУВ: РА321155

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Скоробагатська О.І. 
Виховні цінності у просвітницькій спадщині членів Попівської академії (кінець ХVІІІ - початок ХІХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.І. Скоробагатська ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено теоретичний аналіз категорії "виховні цінності". Р озглянуто класифікації виховних цінностей. Розроблено критеріальний підхід до їх аналізу, який базується на інтегративному принципі. Проаналізовано розвиток ціннісних аспектів виховання у вітчизняному історико-педагогічному контексті за запропонованою періодизацією. Висвітлено вплив історичних, політичних, соціально-економічних, культурно-освітніх чинників на формування вітчизняної просвітницької думки наприкінці XVIII - початку XIX ст. Досліджено державну, громадську та просвітницьку діяльність учасників Попівської академії, їх суспільно-політичні погляди. Проаналізовано філософські, педагогічні, літературні, публіцистичні й епістолярні твори учасників даної академії та визначено їх ставлення щодо виховних цінностей за логікою наведеної класифікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 +
Шифр НБУВ: РА345596

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Ніколаєва Т.М. 
Внесок підприємців в освітньо-культурний розвиток України (остання третина ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.М. Ніколаєва ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено діяльність підприємців та їх представницьких об'єднань на українських землях в останній третині XIX - на початку XX ст. у сфері освіти й культури. Розглянуто умови, за яких відбувалося формування підприємницького прошарку, чинники, які сприяли його активній участі у громадській діяльності, насамперед благодійності. Проаналізовано організаційні та фінансові заходи промисловців і купців, їх внесок у розширення мережі початкових, середніх загальноосвітніх навчальних закладів, ремісничих, технічних і комерційних училищ. Висвітлено роль підприємців України у розвитку міської інфраструктури, зокрема, фінансово-комерційного та соціального спрямування. Розглянуто меценатську діяльність і колекціонування творів мистецтва окремими підприємцями, показано їх вагомий внесок до культурної та духовної спадщини України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)5-7 + Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА340854

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Прищак М.Д. 
Генеза поняття духовності в педагогічній думці України (друга половина XIX - 20-ті роки ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Прищак ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проведено історико-педагогічне дослідження генези поняття духовності у другій половині XIX - 1920-х рр. Вивчено й узагальнено сучасні уявлення щодо питань духовності. Виявлено історичні та соціально-педагогічні чинники буттєвої й категорійної ідентифікацій духовності. Досліджено вплив генези поняття духовності на розвиток освіти. Проаналізовано науковий дискурс проблеми в даний період. Показано тенденції врахування досвіду генези поняття духовності в процесі трансформації сучасної освіти України. На підставі дослідження праць відомих українських педагогів, архівних джерел, нормативних документів, матеріалів періодичної преси визначено сутність і зміст поняття духовності, розглянуто її парадигми. Визначено основні чинники розвитку духовності особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА352547

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Антощак М. М. 
Громадська та освітньо-наукова діяльність Миколи Олексадровича Корфа: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / М. М. Антощак ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 20 с. — укp.

Висвітлено громадську й освітньо-наукову діяльність М. Корфа, визначено його світогляд як громадського діяча, науковця, педагога. Досліджено суспільно-просвітницьку діяльність М. Корфа на півдні України й його внесок в розвиток системи самоврядування та народної освіти в Катеринославській та Таврійській губерніях. Проаналізовано основні роботи педагога, які присвячені актуальним проблемам того часу - вирішенню питання діяльності земських органів і питанню розвитку народної освіти. Висвітлено зміст і напрями його наукової спадщини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)5-8 Корф М.О. + Ч33(4УКР)51-8 Корф, М.О.
Шифр НБУВ: РА375073 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Сич О. І. 
Громадсько-культурна та педагогічна діяльність М. П. Драгоманова: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / О. І. Сич ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Проаналізовано основні етапи життя М. Драгоманова. Висвітлено становлення й еволюцію поглядів ученого в контексті розвитку його епохи. Виявлено головні чинники, які впливають на формування національної свідомості та громадської позиції вченого. Окреслено наукову роботу М. Драгоманова в "Основі" та Київській Громаді. Розкрито його місце та роль у громадсько-культурному житті еміграції. З'ясовано, що М. Драгоманов є одним із найактивніших захисників українських інтересів за кордоном у XIX ст. Висвітлено основні погляди ученого на політику російського царизму щодо освіти в Україні. Розглянуто теоретичні та практичні основи діяльності народної школи в розробках М. Драгоманова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)5-8 Драгоманов + Ч33(4УКР)51-8 Драгоманов, М. П.
Шифр НБУВ: РА373303 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Гонюкова Л.В. 
Громадсько-політична та культурно-просвітницька діяльність Софії Русової (1870-ті - 1940 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.В. Гонюкова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Комплексно досліджено життя, громадсько-політичну та культурно-просвітницьку діяльність С.Ф.Русової. На підставі аналізу широкої джерельної бази визначено комплекс чинників, що справили вирішальний вплив на формування її світогляду, відігравали важливу роль у становленні її громадянської позиції. Детально розглянуто діяльність С.Русової в українських громадах та революційних гуртках, партії соціалістів-федералістів. Розкрито політичні погляди С.Русової, проаналізовано процес їх трансформації. Доведено прогресивне значення її праці у демократичних виданнях ("Світло", "ЛНВ", "Рада") з метою вирішення українського питання. Відтворено основні віхи роботи С.Русової щодо створення системи національної освіти. Показано її внесок в інтеграцію українського громадського руху у світовий, розкрито значення наукової діяльності. Досліджено розроблені С.Русовою концептуальні засади побудови Української Національної Жіночої Ради і Всеукраїнської Учительської Спілки, Педагогічного інституту (Прага), напрями та зміст їх роботи. Подано оцінку внеску С.Русової у розвиток суспільно-політичного життя України кінця ХІХ - початку ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч11(4УКР)5Д Русова С. + Т3(4УКР)52-7 + Т3(4УКР)61-7 + Ч33(4УКР)5-8 Русова С.
Шифр НБУВ: РА310250 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Дмитренко С.М. 
Громадсько-просвітницька діяльність української інтелігенції в Лівобережній Україні другої половини ХІХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.М. Дмитренко ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2000. — 17 с. — укp.

Висвітлено суспільно-просвітницькі джерела та орієнтири виникнення громадсько-освітнього руху в Україні. Розглянуто освітню діяльність і науково-педагогічну спадщину учасників національного громадсько-просвітницького руху ХІХ ст., їх педагогічний досвід, теоретичні узагальнення, надбання в царині виховання, демократизації та націоналізації освіти, ролі української мови у розвитку дитини, які збагатили українську педагогічну думку, сприяли піднесенню її до рівня європейської. Обгрунтовано висновок, що основу педагогічних поглядів української інтелігенції склала ідея народності у вихованні. На основі зібраних і систематизованих архівних матеріалів, документів, посібників, довідників та епістолярної спадщини розкрито форми та способи поширення освіти серед широких верств населення. Визначено роль і місце найвизначніших представників громадсько-просвітницького руху (В.Білозерського, О.Кониського, М.Костомарова, П.Куліша, І.Нечуя-Левицького, О.Потебні,П.Чубинського та ін.) у формуванні національної самосвідомості українського народу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч710.3(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА311659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Демченко Н.М. 
Гуманітарна освіта в рецепції славістів Лівобережної України (друга половина XIX - початок XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н.М. Демченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано процес формування славістичних наукових шкіл Лівобережної України, визначено чинники, що сприяли її становленню. Досліджено умови становлення світоглядно-педагогічних переконань і життєвих цінностей словесників означеного періоду. Доведено, що особливе місце у теоретичній спадщині слов'янознавців Лівобережної України займала проблема мови як засобу формування національної свідомості. Розкрито їх погляди на проблему особистості вчителя, його професійної підготовки та самоудосконалення. Узагальнено внесок представників словесності Лівобережної України у розробку теорії та практики проблем змісту гуманітарної освіти. Визначено особливості їх ідей щодо тенденції розвитку освіти, принципів формування змісту освіти класичних навчальних закладів, вимог до його відбору й умов практичної реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)52 + Ш041 г(4Укр)5
Шифр НБУВ: РА375194 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Вавілова І.В. 
Дитяча література як засіб формування особистості дитини (друга половина XIX - початок XX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Вавілова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 22 с. — укp.

Проаналізовано стан дослідженості проблеми формування особистості дитини періоду друга половина XIX - початок XX ст. Розкрито суть поняття "дитяча література", наявна у сучасній педагогічній і літературознавчій термінології. Досліджено теоретичні питання розвитку дитячої літератури у вітчизняній педагогіці зазначеного періоду, розкрито її специфіку та функції. Визначено роль дитячої періодики у становленні та розвитку літератури для дітей. Показано її специфіку та розглянуто функції. Розкрито роль дитячої періодики у становленні та розвитку літератури для дітей. Виокремлено вимоги до художніх текстів книг для позакласного читання та навчальної літератури. Узагальнено досвід використання дитячої літератури як засобу формування особистості дитини у шкільній практиці другої половини XIX - початку XX ст, способи її опрацювання. Визначено напрями освітньо-просвітницької роботи в діяльності прогресивно налаштованої педагогічної громадськості з питань популяризації дитячої літератури. Виявлено особливості методико-педагогічної роботи з питань організації дитячого читання та формування читацької культури школярів. Висвітлено перспективи за сучасних умов досвіду стосовно впливу дитячої літератури на формування підростаючих поколінь. Виявлено прогностичні тенденції використання дитячої літератури як засобу формування особистості дитини у загальноосвітніх закладах сьогодення України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21 + Ч33(4УКР)52 + Ш85(4УКР)5-3,0 +
Шифр НБУВ: РА362398

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Сейко Н.А. 
Доброчинність у сфері освіти України (XIX - початок XX століття): автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.05 / Н.А. Сейко ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2009. — 44 с. — укp.

Проаналізовано головні теоретико-методологічні засади доброчинності у сфері освіти. Визначено три етапи розвитку доброчинності у сфері освіти, а саме: фундушовий (1803 -1832 рр.), люстраційний (1832 - 1864 рр.), і системних тенденцій (1864 - 1918 рр.). Висвітлено роль і значення приватної та громадської ініціативи в підтримці освіти. Розкрито можливості доброчинної підтримки побуту учнів, благоустрою та забезпечення бібліотек у різних навчальних закладах України, визначено головні етноконфесійні характеристики доброчинності у сфері освіти України даного періоду. Проаналізовано місце та роль різних прошарків у суб'єктній структурі доброчинної підтримки сфери освіти. Визначено значення земств в організації доброчинності у сфері освіти України. Простежено розвиток системних тенденцій у доброчинній підтримці початкових,середніх навчальних закладів і закладів соціальної опіки дітей. Проаналізовано сучасний стан доброчинності у сфері освіти в Україні. Визначено сутність фандрайзингу як перспективної стратегії доброчинної підтримки сфери освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА368341

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Сухенко Т.В. 
Жіноча середня освіта в Україні (XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.В. Сухенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено систему жіночої освіти в Україні та ставлення російського уряду до цієї проблеми у XIX - початку XX ст., який одним з перших у Європі усвідомив доцільність жіночої середньої освіти та визначив головні засади її організації. Створення мережі дівочих закладів в Україні: пансіонів, інститутів, єпархіальних училищ, жіночих гімназій та прогімназій, фахових училищ - наслідок діяльності місцевої громадськості та приватних осіб. Визначено головні характерні риси навчально-виховного процесу в середніх жіночих закладах - практична спрямованість навчання та пріоритет виховних завдань перед навчальними. Запропоновано популяризувати історію благодійної діяльності приватних осіб та установ на користь жіночої освіти з метою виховання в сучасному суспільстві культури меценатства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)42 + Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА313223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Барило О.А. 
Ідеї вільного виховання в реформаторській педагогіці кінця ХІХ - першої третини ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.А. Барило ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше проведено цілісний науковий аналіз ідей теорії вільного виховання кінця XIX - початку XX ст. у країнах Західної Європи та Америки. Систематизовано погляди зарубіжних прихильників досліджуваної педагогічної концепції щодо мети, змісту, форм і методів навчання. Виділено основні положення та базові принципи вільного виховання, досліджено динаміку та специфіку їх розвитку. Виявлено та проаналізовано вплив ідей вільного виховання на формування вітчизняної педагогічної теорії та практики у період 1900 - 1931 рр. Вперше простежено еволюцію розвитку ідей вільного виховання в зарубіжних країнах у часи реформаторської педагогіки кінця XIX - першої третини XX ст., в Україні протягом досліджуваного періоду та на межі XX - XXI ст. Визначено перспективні ідеї вільного виховання та обгрунтовано можливість їх використання за сучасних умов. У науковий обіг введено маловідомі документи та історичні факти, пов'язані з процесом становлення та розвитку ідей вільного виховання, а також маловідомі наукові джерела, що значно розширюють теоретико-методологічні засади досліджуваної педагогічної теорії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0)52-2 + Ч33(4УКР)52-2 +
Шифр НБУВ: РА334107

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Фомін В.В. 
Індивідуальний підхід в естетичному вихованні учнівської молоді у навчальних закладах України другої половини XIX - початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Фомін ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Визначено передумови зародження ідеї індивідуального підходу в історії світової педагогічної думки. Систематизовано та узагальнено теоретичні здобутки видатних представників вітчизняної педагогічної думки другої половини ХІХ - початку ХХ ст. з питань формування індивідуальної естетичної культури та форми, методи, прийоми їх реалізації в шкільній практиці тогочасних навчальних закладів. Висвітлено досягнення та внесок відомих представників музичного та художнього мистецтва у вирішення проблеми індивідуального підходу в естетичному вихованні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355 +
Шифр НБУВ: РА349771

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського