Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (1442)Книжкові видання та компакт-диски (1169)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)6$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 171
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Фазан В.В. 
Вивчення педагогіки у вищих навчальних духовних закладах України (поч. XIX ст. - 20-і рр. XX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Фазан ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2009. — 20 с. — укp.

Виявлено й обгрунтовано теоретичні ідеї, а також науково узагальнено практичний досвід вивчення педагогіки у духовних ВНЗ початку XIX ст. - 1920-х рр. Виявлено й обгрунтовано теоретичні ідеї вивчення морального богослов'я та практики виховання. Розкрито динаміку процесу вивчення педагогіки у даних ВНЗ України у зазначений період, з'ясовано його етапи. Виявлено й охарактеризовано творчі особливості особистостей - священнослужителів (архієпископа А. Знаменського, архімандрита Платону, протиєрея П. Солярського, протиєреєя І. Королькова); богословів і викладачів, авторів підручників і посібників з педагогіки (П. Блонського, С. Гогоцького, М. Демкова, П. Євстраф'єва, К. Єлницького, М. Зайцева, М. Маккавейського, І. Малишевського, М. Олесницького, В. Певницького, К. Скворцова, П. Юркевича, І. Янишева), які розробляли теоретичні та практичні основи вивчення педагогічних дисциплін, обгрунтували систему дидактичних принципів; науково узагальнили досвід вивчення педагогіки; визначали суть основних педагогічних понять через специфіку духовної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч33(4УКР)61 + Э370.9(4УКР)-67 +
Шифр НБУВ: РА363961

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Виноградова-Бондаренко В.Є. 
Виховання безпритульних дітей в Україні 20-х років ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.Є. Виноградова-Бондаренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Проведено історико-педагогічний аналіз причин безпритульності та бездоглядності, їх вплив на фізичний і психічний стан дітей, а також досліджено їх соціальне становище. Розкрито динаміку організації боротьби з безпритульністю, зміст, форми, методи навчально-виховної роботи у закладах охорони дитинства. Зроблено порівняльний аналіз причин та характеру дитячої безпритульності у 20-х і 90-х рр. ХХ ст. Наведено рекомендації щодо поліпшення роботи з безпритульними у дитбудинках, а також профілактичні дії у боротьбі з безпритульністю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)463 + Ч33(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА314267 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Коровіна Р. В. 
Виховання загальнолюдських цінностей у літературній спадщині і громадсько-просвітницькій діяльності В. Г. Короленка: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Р. В. Коровіна ; МОНМС України, Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. — Полтава, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено напружено-деформований стан болтових вузлів сталевих рам і проведено оцінювання їх надійності. Побудовано моделі вузлів різних типів і проведено числовий аналіз їх напружено-деформованого стану. Проведено експериментальне дослідження напружено-деформованого стану болтових вузлів з різними дефектами. Проаналізовано вплив цих дефектів на несучу здатність вузлів, виявлено характер руйнування вузлів. Проведено порівняння одержаних експериментальних даних з результатами числового моделювання вузлів. Досліджено ймовірнісну роботу болтових вузлів і виявлено вплив дефектів на надійність. Проведено оцінювання надійності болтових вузлів з різними конструктивними рішеннями. Вдосконалено методику розрахунку болтових з'єднань сталевих рам. Розроблено рекомендації для підвищення надійності болтових з'єднань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Короленко, В. Г.
Шифр НБУВ: РА385760 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Коровіна Р. В. 
Виховання загальнолюдських цінностей у літературній спадщині і громадсько-просвітницькій діяльності В. Г. Короленка: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Р. В. Коровіна ; МОНМС України, Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. — Полтава, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено напружено-деформований стан болтових вузлів сталевих рам і проведено оцінювання їх надійності. Побудовано моделі вузлів різних типів і проведено числовий аналіз їх напружено-деформованого стану. Проведено експериментальне дослідження напружено-деформованого стану болтових вузлів з різними дефектами. Проаналізовано вплив цих дефектів на несучу здатність вузлів, виявлено характер руйнування вузлів. Проведено порівняння одержаних експериментальних даних з результатами числового моделювання вузлів. Досліджено ймовірнісну роботу болтових вузлів і виявлено вплив дефектів на надійність. Проведено оцінювання надійності болтових вузлів з різними конструктивними рішеннями. Вдосконалено методику розрахунку болтових з'єднань сталевих рам. Розроблено рекомендації для підвищення надійності болтових з'єднань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Короленко, В. Г.
Шифр НБУВ: РА385760 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Вербовський О. В. 
Виховання культури міжнаціональних стосунків учнівської молоді в Україні (20-ті - перша половина 30-х років XX ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. В. Вербовський ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Визначено головні фактори, які впливають на процес виховання культури міжнаціональних стосунків. Проведено історіографічний аналіз проблеми. Виділено п'ять головних етапів у дослідженні проблеми виховання культури міжнаціональних стосунків у 1920 - першій половині 1930 рр. в Україні. Надано визначення поняттю виховання культури міжнаціональних стосунків. Розглянуто особливості впливу державної політики на виховання культури міжнаціональних стосунків у даний період в Україні. Розкрито сутність Ленінської національної політики й її генеза. Виділено два головних напрями, за якими розвиваються педагогічні ідеї виховання культури міжнаціональних стосунків. Здійснено історичний огляд змісту, форм і методів з виховання культури міжнаціональних стосунків. Вивчено навчапьно-методичну забезпеченість процесу виховання культури міжнаціональних стосунків, а також розглянуто особливості підготовки педагогічних кадрів щодо роботи в національних учбових закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.352.13
Шифр НБУВ: РА376441 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Наливайко І.П. 
Виховання школярів засобами мистецтва у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.П. Наливайко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто розвиток виховання підростаючого покоління засобами мистецтва в історії педагогіки. Проаналізовано та розкрито теоретико-практичний досвід В.О. Сухомлинського щодо художньо-естетичного виховання школярів засобами мистецтва Павлівської середньої школи. За результатами аналізу праць педагога, архівних матеріалів, спогадів його колег та учнів виявлено основні форми та методи виховання школярів Павливської середньої школи засобами мистецтва: музичного, образотворчого, театрального, хореографічного, екранного. Обгрунтовано доцільність запровадження ідей В.О. Сухомлинського стосовно виховання школярів засобами мистецтва в навчально-виховний процес сучасної загальноосвітньої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-213
Шифр НБУВ: РА314129 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Ткаченко 
Виховання школярів засобами слова у творчій спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.М. Ткаченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз спадщини видатного українського педагога, вченого і дитячого письменника В.О. Сухомлинського з проблеми виховання школярів засобами слова, розкрито його погляди на дану проблему. Висвітлено художньо-педагогічну спадщину В.О. Сухомлинського як дитячого письменника, проаналізовано практичний досвід педагога, визначено форми, методи, засоби виховання словом, а також наведено приклади словесної творчості учнів та узагальнено досвід застосування творчого доробку видатного педагога в сучасній освітньо-виховній практиці. Одержані у процесі дослідження результати сприятимуть збагаченню історико-педагогічної науки. Зібраний і систематизований фактичний матеріал можна використовувати у процесі викладання історії педагогіки, етнопедагогіки, дитячої літератури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214
Шифр НБУВ: РА312226 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Кухта М.І. 
Виховний національний ідеал у шкільництві Закарпаття 20-30-х років XX століття (на матеріалах української педагогічної преси): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.І. Кухта ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1998. — 20 с. — укp.

На основі аналізу архівних документів та української педагогічної преси Закарпаття відображено тенденції розвитку шкільництва краю у 20-30-і роки ХХ ст. і визначено вплив педагогічної преси на формування національного ідеалу учнівської молоді. Досліджено становлення української національної школи, що відбувалося в умовах демократичного ладу Чехословаччини, розкрито тенденцію еволюції поглядів на національну школу і, зокрема, на мету національного виховання - від необхідності навчання рідною мовою народності виховання у XIX ст. до вимоги націоналізації шкільництва на початку ХХ ст. Встановлено, що в періодичній пресі досліджуваного періоду були окреслені концептуальні підходи до формування основ рідної школи, визначені зміст, засоби і методи освітньо-виховної роботи, сформульована мета виховання, розроблені його принципи. Зроблено висновки про можливості використання передового педагогічного досвіду 20-30-х років ХХ ст. в умовах становлення та розбудови Української незалежної держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Романець Л.М. 
Вчителі загальноосвітніх шкіл УРСР післявоєнного періоду (1945 - друга половина 1950-х років): соціальний статус та повсякденне життя: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Л.М. Романець ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено соціальний статус і повсякденне життя вчителів загальноосвітніх шкіл УРСР післявоєнного періоду (1945 - друга половина 1950-х рр.). Розкрито вплив і наслідки Великої Вітчизняної та Другої світової війни на зміни в складі вчительства, кадрове та матеріально-технічне забезпечення загальноосвітніх шкіл за умов повоєнної розрухи та залишкового принципу фінансування освіти. Розглянуто соціально-економічні аспекти повсякденності шкільного вчительства, умови праці та якість життя, їх вплив на соціальний статус і соціальне забезпечення педагогів. Простежено вплив ідеології на морально-психологічний стан шкільного вчительства, форми та методи партійно-державного тиску, репресивну політику щодо працівників освіти, антирелігійне виховання вчителів загальноосвітніх шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)63-7 + Ч33(4УКР)62
Шифр НБУВ: РА373794 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Юрчонок Ю. В. 
Генеза авторських шкіл в Україні (80-ті рр. XX - початок XXI ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Ю. В. Юрчонок ; Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. — Полтава, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено розвиток теорії та практики діяльності авторських шкіл (АШ) в Україні в даний період часу. Проаналізовано проблеми у вітчизняній і зарубіжній педагогічній теорії та практиці, розкрито основні складники її розробленості (історико-педагогічний, теоретико-практичний, інноваційно-узагальнювальний). З'ясовано типи АШ (школа як одиничне явище, школа-модель, школа-напрям) і виявлено принципи їх діяльності (природо- та культуровідповідності, гуманізації, цілісності, індивідуально-особистісного підходу, принцип віри в дитину, принцип єдності педагогічних дій і способу життя учня). Визначено структурні компоненти АШ як цілісної системи, узагальнено їх досягнення в Україні у 1980-ті рр. - на початку XXI ст. Обгрунтовано пріоритетні загальні й окремі тенденції, виявлено етапи генези вітчизняних АШ (пошуковий і модернізаційний), їх педагогічні технології. Розглянуто перспективні засоби використання досягнень теорії та практики діяльності АШ на сучасному етапі: поглиблення взаємодії авторських і загальноосвітніх шкіл України; вивчення інноваційних ідей АШ; поширення досвіду; ознайомлення з основними технологіями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)7 + Ч33(4УКР)64 + Ч311,01
Шифр НБУВ: РА383185 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Прищак М.Д. 
Генеза поняття духовності в педагогічній думці України (друга половина XIX - 20-ті роки ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Прищак ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проведено історико-педагогічне дослідження генези поняття духовності у другій половині XIX - 1920-х рр. Вивчено й узагальнено сучасні уявлення щодо питань духовності. Виявлено історичні та соціально-педагогічні чинники буттєвої й категорійної ідентифікацій духовності. Досліджено вплив генези поняття духовності на розвиток освіти. Проаналізовано науковий дискурс проблеми в даний період. Показано тенденції врахування досвіду генези поняття духовності в процесі трансформації сучасної освіти України. На підставі дослідження праць відомих українських педагогів, архівних джерел, нормативних документів, матеріалів періодичної преси визначено сутність і зміст поняття духовності, розглянуто її парадигми. Визначено основні чинники розвитку духовності особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА352547

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Носовець Н.М. 
Гуманістична спрямованість системи трудового виховання молоді в педагогічній спадщині А.С.Макаренка: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Носовець ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2004. — 21 с. — укp.

Здійснено цілісний системний історико-педагогічний аналіз змісту, форм, методів трудового виховання молоді в педагогічній спадщині А.С.Макаренка та його поглядів щодо особистісного розвитку й професійного становлення учня в процесі трудового виховання. Висвітлено головні принципи системи трудового виховання А.С. Макаренка щодо її гуманізації, визначено напрями використання основних педагогічних положень організації системи трудового виховання А.С.Макаренка для професійної підготовки майбутнього вчителя трудового навчання, обгрунтовано доцільність подальшого їх розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-213 +
Шифр НБУВ: РА329184

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Норкіна О.Ф. 
Гуманістично-зорієнтовані технології навчання дисциплін природничого циклу в загальноосвітній школі (кінець XX - початок XXI ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Ф. Норкіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Уперше здійснено історико-педагогічний, ретроспективний і компаративний аналіз розвитку технологій навчання учителів-природничників позиції освітніх процесів в Україні за період 1979 - 2001 рр., визначено його етапи. Висвітлено суть понять "гуманізм", "гуманізація", "гуманітаризація" як педагогічні категорії, а також "педагогічна технологія", "базова гуманістично-зорієнтована технологія навчання". Визначено тактичні принципи гуманізації та гуманітаризації викладання предметів природничого циклу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 + Б.р(4УКР)21-3,022 +
Шифр НБУВ: РА328685

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Антонюк Т.Д. 
Денаціоналізація системи відносин сім'ї і школи в умовах радянізації освіти в УСРР (20-ті - початок 30-х років XX століття): Автореф. дис... канд. іст. наук: 09.00.12 / Т.Д. Антонюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Проаналізовано вплив радянізації шкільництва на взаємини сім'ї та школи 1920 - 1930-х рр., а також на уніфікацію та денаціоналізацію освітньо-виховного процесу. До наукового обігу введено значну кількість неопублікованих малодосліджених матеріалів, які на тлі загальних тенденцій розвитку висвітлюють стосунки сім'ї та школи даного періоду. З використанням сучасних наукових методик висвітлено концепції основних ідеологів становлення радянської системи освіти. Здійснено порівняльно-історичний аналіз концепцій українського шкільництва часів Української революції та більшовицько-радянських, що були втілені в практику. Висвітлено характер протистояння, спричиненого трьома основними підходами до розвитку шкільництва у даний період, що передбачали: розвиток українського шкільництва на засадах національно-демократичних, закладених у проектах нової української школи періоду Української революції; формування української радянської школи за проектами українських радянських діячів, керівників Наркомосу УСРР, які певною мірою намагалися поєднати національні та інтернаціональні чинники; будівництво українського шкільництва за російськими радянськими зразками, з подальшою трансформацією в суто радянські. Висвітлено роль тотальної радянізації українського суспільства щодо розвитку шкільництва, що призвело до повної уніфікації системи освіти в межах СРСР та денаціоналізації шкільництва. Доведено, що теорія та практика стосунків сім'ї та школи мала негативні наслідки для подальшого розвитку шкільництва в Україні й формуванні світогляду дитини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-7 + Ч33(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА335604

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Майборода С.В. 
Державне управління вищою освітою в Україні: структура, функції, тенденції розвитку (1917 - 1959 рр.): Автореф. дис... д-ра наук з держ. упр.: 25.00.01 / С.В. Майборода ; Укр. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2002. — 36 с. — укp.

На підставі результатів дослідження широкого кола джерел, значна частина яких була невідома або вперше введена до наукового обігу, проведено системний концептуально-цілісний аналіз еволюції розвитку державного управління вищою освітою в Україні як історико-соціального феномену в 1917 - 1959 рр. Системно подано структуру й функції центральних органів державного управління вищою освітою, охарактеризовано стиль і методи керівництва міністрів освіти. Удосконалено підходи до визначення періодизації та етапів еволюції державного управління вищою освітою в Україні. Охарактеризовано закономірності та суперечності відповідно до кожного з виявлених періодів розвитку державного управління вищою освітою. Розглянуто зміст і форми управління, виявлено основні принципи, тенденції розвитку державного управління вищою освітою України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)к2 + Ч33(4УКР)61 + Х819(4УКР)132-1 + Х621.151.4(2УК)
Шифр НБУВ: РА318550 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Коробська Г. В. 
Дидактична гра як засіб формування загальнонавчальних умінь учнів основної школи (друга половина XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / Г. В. Коробська ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано витоки застосування навчальної гри як засобу формування вмінь особистості. Визначено внесок науковців другої половини XX ст. в розробку теоретичних засад даної проблеми. Обгрунтовано етапи розвитку ідеї використання дидактичної гри як засобу формування загальнонавчальних умінь учнів основної школи в даний період (кінець 1950 - 1960 рр.; 1970 - 1980 рр.; 1990 рр.). Узагальнено досвід використання дидактичних ігор для формування загальнонавчальних умінь учнів основної школи в урочний і позаурочний час, накреслено напрями його творчого застосування за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.46 + Ч33(4УКР)63/64
Шифр НБУВ: РА376523 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Заблоцька Л. М. 
Дидактичні основи мовної підготовки учнів у початкових школах Великої Британії в другій половині XX - початку XXI ст.: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. М. Заблоцька ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника. — Івано-Франківськ, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено дидактичні основи мовної підготовки учнів у процесі розвитку початкової освіти у Великій Британії. Обгрунтовано основні етапи її формування в другій половині XX - початку XXI ст. Проаналізовано нормативно-правове та навчально-методичне забезпечення мовної підготовки учнів у британських початкових школах і виокремлено низку концептуальних положень щодо покращання грамотності з рідної мови у початкових класах. Розглянуто форми організації навчального процесу, шляхи та методи, які сприяють формуванню мовної компетенції молодших школярів. На підставі здійсненого аналізу визначено шляхи творчого використання британського досвіду за умов реформування освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63/64 + Ч21.221 + Ш143.21-911
Шифр НБУВ: РА370841 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Височан Л.М. 
Дидактичні основи побудови підручників з природничо-математичних дисциплін для початкових шкіл України (1958 - 1991рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.М. Височан ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено дидактичні основи побудови підручників з природничо-математичних дисциплін для початкових шкіл України (1958 - 1991 рр.). Проаналізовано основні аспекти теорії підручника, різноманітні підходи до розробки дидактичних засад його створення. Обгрунтовано доцільність використання структурно-функціонального підходу як основи аналізу дидактичних засад навчальних книг природничо-математичного циклу для початкових шкіл України досліджуваного періоду. Охарактеризовано дидактичні засади побудови підручників з природознавства та математики. Визначено основні функції підручників (інформаційну, розвивальну, мотиваційну та виховну), досліжено їх взаємозв'язок та особливості реалізації у структурі навчальних книг. На підставі структурно-функціонального аналізу підручників з предметів природничо-математичного циклу досліджуваного періоду обгрунтовано можливості використання історичного досвіду в сучасній навчальній практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч421.221.215.1 + Б.р(4УКР)2-38,022 +
Шифр НБУВ: РА360242

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Паласевич І. Л. 
Естетичне виховання підлітків у позакласній виховній роботі загальноосвітньої школи (друга половина XX ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. Л. Паласевич ; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І. Франка. — Дрогобич, 2011. — 20 с. — укp.

Проведено цілісне дослідження розвитку проблеми естетичного виховання у позакласній виховній роботі загальноосвітньої школи (друга половина XX ст.), розкрито витоки проблеми естетичного виховання підлітків у вітчизняній педагогічній думці та передумови її реалізації у шкільній практиці, визначено й обгрунтовано етапи розвитку проблеми естетичного виховання підлітків у загальноосвітній школі України в даних межах (19949 - 1958; 1958 - 1979; 1979 - 1991; 1991 -2000). Узагальнено досвід (зміст, форми, методи, засоби) естетичного виховання підлітків у позакласній виховній роботі даного періоду та проведено їх актуалізацію у контексті реформування загальноосвітньої середньої школи за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.3 + Ч33(4УКР)63/64
Шифр НБУВ: РА382044 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Красножон Н.Г. 
Загальноосвітня школа України в контексті суспільно-політичного життя (1943-1953 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.Г. Красножон ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 17 с. — укp.

Висвітлено становище, наслідки руйнувань та особливості відновлення матеріально-виробничої бази школи за умов повоєнної розрухи та залишкового принципу фінансування освіти. Досліджено вплив етнонаціональної та соціальної політики партійно-державного керівництва на діяльність загальноосвітньої школи. Розкрито вплив голоду 1946 - 1947 рр. на функціонування школи та визначено соціальне становище вчителів та учнів у повоєнні роки. Розглянуто наслідки національної політики партійно-радянського режиму, що зумовили зменшення сфери вживання української мови, русифікацію, денаціоналізацію та уніфікацію шкільної освіти. Визначено напрями адміністративно-партійного контролю за діяльністю працівників народної освіти. Висвітлено прояви репресивно-карального механізму влади щодо вчителів та учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Т3(4УКР)63-7 +
Шифр НБУВ: РА321834

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського