Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (101)Книжкові видання та компакт-диски (131)Журнали та продовжувані видання (43)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.385.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
1.

Рашидова С.С. 
Виховання почуття патріотизму старшокласників на культурно-художніх традиціях Донбасу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С.С. Рашидова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

Доведено, що за умов полікультурного регіону культурно-художні традиції (усна народна творчість, декоративно-ужиткове мистецтво, художні промисли та ремесла народу) відіграють велику роль у вихованні почуття патріотизму старшокласників. Використання цих традицій як засобу виховання створює умови для емоційних, естетичних і психологічних переживань і почуттів, що є базою для виховання почуття патріотизму, яке інтегрує почуття безкорисливої любові, прив'язаності до Батьківщини, поваги до землі своїх предків, повної віддачі в ім'я процвітання Батьківщини. Теоретично обгрунтовано систему роботи з метою виховання почуття патріотизму у старшокласників засобами традиційного народного мистецтва Донбасу як частини цілісного педагогічного процесу. На підставі результатів констатувального експерименту проведено формувальний експеримент, а саме: розроблено та впроваджено програму факультативного курсу, методичні рекомендації класним керівникам, організаційно-педагогічні форми та методи роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.45 +
Шифр НБУВ: РА353943

Рубрики:

      
2.

Кошолап О.Ф. 
Громадянське виховання старшокласників у процесі історико-краєзнавчої діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.Ф. Кошолап ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2005. — 20 с. — укp.

З'ясовано суть поняття громадянськості як філософської та психолого-педагогічної категорії. Визначено його структуру, показники та рівні сформованості. Проаналізовано зарубіжний і вітчизняний досвід громадянського виховання учнівської молоді та висвітлено роль історико-краєзнавчої роботи в даному процесі. З'ясовано психологічні механізми розвитку мотиваційно-ціннісної сфери особистості, які є основою формування її громадянських якостей. Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови виховання громадянськості у старшокласників у процесі історико-краєзнавчої діяльності. Обгрунтовано зміст і методи роботи шкільного історико-археологічного гуртка та історичного музею щодо громадянського виховання учнівської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА336877

Рубрики:

      
3.

Колотуха О.В. 
Дитячо-юнацький туризм в Україні як територіальна соціально-економічна система: проблеми та перспективи розвитку: Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.02 / О.В. Колотуха ; НАН України. Ін-т географії. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Розроблено соціально-географічні засади функціонування системи дитячо-юнацького туризму (ДЮТ) в Україні, проаналізовано особливості її структури та територіальної організації. Встановлено суспільну значимість ДЮТ і визначено соціальне замовлення на розвиток даного виду рекреаційної діяльності. Удосконалено понятійно-термінологічний апарат суспільно-географічного дослідження ДЮТ. Зроблено оцінку ресурсного потенціалу території України, визначено природні, соціально-економічні та культурно-історичні фактори успішного функціонування системи ДЮТ. Обгрунтовано перспективи розвитку галузі на державному та регіональному рівнях (на прикладі Кіровоградської області) та запропоновано напрямки її удосконалення. Наведено схему рекреаційно-туристського зонування території України та районування Кіровоградської області.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.4 +
Шифр НБУВ: РА335836

Рубрики:

      
4.

Соловей М.В. 
Краєзнавчо-пошукова робота учнів у загальноосвітніх школах України (1950 - 2000 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.В. Соловей ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

На основі історико-педагогічного аналізу охарактеризовано розгортання основних етапів краєзначої роботи учнів загальноосвітніх шкіл України та визначено її зміст в контексті сучасного освітньо-виховного процесу. Виділено чотири етапи розвитку краєзнавчо-пошукової роботи, які з 1950-х до початку 90-х років характеризувались прогресуючим впливом на її зміст комуністичної ідеології.З 1991 року в загальноосвітніх школах введено курс "Рідний край", організаційною формою позакласної роботи займається Всеукраїнський рух учнівської молоді "Моя земля - земля моїх батьків". Проведене дослідження дає підставу стверджувати, що у сучасній загальноосвітній школі краєзнавство утвердилось як система знань адаптованих до вікових особливостей дітей, як підхід (принцип) до вивчення основ наук та як практична діяльність з питань вивчення рідного краю у позаурочний час.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44
Шифр НБУВ: РА311176 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Рут Є.З. 
Організаційно-методичні основи туристично-краєзнавчої діяльності в школі та її вплив на організм школяра: Автореф. дис... д-ра наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Є.З. Рут ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2005. — 38 с. — укp.

Вперше розроблено й експериментально перевірено систему туристично-краєзнавчої роботи в загальноосвітній школі на базі використання результатів дослідження адаптаційних реакцій кардіореспіраторної системи та фізичного розвитку школярів, які систематично займалися туристичною діяльністю. Науково обгрунтовано доцільність проведення днівок під час багатоденних туристичних походів. З урахуванням вікового чинника виявлено особливості впливу туристичної діяльності на загальний розвиток, розумову та фізичну працездатність і фізіологічні функції організму школярів. Удосконалено теоретичні засади проектування та реалізації різних видів туристично-краєзнавчої діяльності у школі. На підставі вивчення системних взаємозв'язків фізичної активності та функціонального стану організму школярів, які займаються туристично-краєзнавчою діяльністю, удосконалено методику широкого використання піших, лижних і велосипедних походів як засобів комплексного впливу на фізичне здоров'я дітей і підлітків. Проведено системний аналіз фізіографічного середовища Карпатскього єврорегіону. Визначено придатність природно-територіальних комплексів (заповідників, резерватів, парків, пам'яток природи) для потреб окремих видів туризму. Розроблено піші гірські маршрути та проведено їх апробацію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.4 +
Шифр НБУВ: РА337013

Рубрики:

      
6.

Качур М.М. 
Патріотичне виховання молодших школярів засобами художнього краєзнавства : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / М.М. Качур ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблеми патріотичного виховання учнів початкових класів засобами художнього краєзнавства. Уточнено зміст поняття "патріотизм" і визначено поняття "патріотичне виховання засобами художнього краєзнавства". Розроблено критерії (когнітивний, емоційно-мотиваційний, діяльнісно-творчий, етно-ідентифікаційний, полікультурний), за допомогою яких визначено рівні сформованості патріотизму у молодших школярів (високий, достатній, середній, початковий). Запропоновано модель патріотичного виховання молодших школярів засобами художнього краєзнавства. Визначено, науково обгрунтовано та дослідно-експериментальним шляхом перевірено педагогічні умови й особистісно орієнтовану інтегративну технологію патріотичного виховання молодших школярів засобами художнього краєзнавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.331.1 + Ч421.385.44
Шифр НБУВ: РА370541 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Долецька С. В. 
Патріотичне виховання молодших школярів у процесі краєзнавчої роботи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / С. В. Долецька ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше визначено виховний потенціал краєзнавчої роботи як основного засобу патріотичного виховання учнів початкових класів. Розроблено, обгрунтовано та реалізовано модель патріотичного виховання молодших школярів у процесі зазначеної роботи. Удосконалено специфіку краєзнавчого виховання у процесі краєзнавчої роботи у початковій школі, методи та форми цієї роботи як засобу патріотичного виховання, критерії та рівні патріотичної вихованості, класифікацію засобів краєзнавства, що можуть бути використані у патріотичному вихованні молодших школярів. Набули подальшого розвитку підходи до патріотичного виховання молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.44
Шифр НБУВ: РА384873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Оришко С. П. 
Патріотичне виховання старшокласників у процесі туристсько-краєзнавчої діяльності загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / С. П. Оришко ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито суть і складові компоненти понять "патріотизм", "патріотичне виховання, критерії та показники їх прояву. Обгрунтовано й охарактеризовано основні функціональні компоненти туристсько-краєзнавчої діяльності та встановлено механізм їх реалізації. Теоретично обгрунтовано концептуальні підходи щодо здійснення патріотичного виховання школярів у процесі туристсько-краєзнавчої діяльності у сучасних реаліях. Розроблено організаційно-функціональну модель патріотичного виховання старшокласників. Визначено й експериментально перевірено педагогічні умови патріотичного виховання учнів старшої школи у процесі туристсько-краєзнавчої діяльності. Запропоновано практичні рекомендації щодо використання можливостей туристсько-краєзнавчої діяльності у цілісній системі патріотичного виховання старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.4 + Ч421.331.3
Шифр НБУВ: РА371344 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Костолович М.І. 
Педагогічні умови активізації творчого потенціалу підлітків у процесі краєзнавчої роботи загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / М.І. Костолович ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему активізації творчого потенціалу підлітків (ТПП) у процесі краєзнавчої роботи (КР) загальноосвітньої школи (ЗОШ). Обгрунтовано та розроблено концептуальні підходи, критерії відбору та побудови різнорівневого змісту, форми, методи та педагогічні умови активізації ТПП у процесі КР ЗОШ, визначено їх ефективність. Розкрито змістові характеристики поняттєво-категоріального апарату дослідження, розглянуто його базові поняття як дієвий світоглядно-методологічний засіб пізнання особистістю об'єктів довкілля в процесі КР. Визначено функції та удосконалено класифікацію принципів активізації ТПП у процесі організації та здійснення КР ЗОШ, що забезпечує ефективність розробленого й запровадженого в практику навчального змісту, удосконалених форм і методів формування досліджуваного феномену. Розкрито теоретичні основи особистісно орієнтованих методик активізації ТПП і визначено їх структурні та функціональні компоненти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44 + Ю984.51
Шифр НБУВ: РА372563 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Пусепліна Н.М. 
Підготовка майбутнього вчителя до виховної роботи у загальноосвітніх навчальних закладах засобами музейно-педагогічної діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.М. Пусепліна ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано процес підготовки майбутнього вчителя до виховної роботи засобами музейно-педагогічної діяльності. На основі цілеспрямованого конструювання передового досвіду виявлено й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови забезпечення ефективності процесу: наявність внутрішніх і зовнішніх суб'єкт-суб'єктних відносин; єдність урочноЇ, позакласної та позашкільної, аудиторної та позааудиторної діяльності; створення спеціально організованого музейно-педагогічного середовища; інтеграція складників музейно-педагогічної діяльності виховного змісту загальнопедагогічних і фахових дисциплін. Створено організаційно-функціональну модель підготовки вчителя до виховної роботи засобами музейно-педагогічної діяльності. Розроблено спеціальний елективний навчальний курс "Музейно-педагогічна діяльність як комплекс засобів підготовки майбутнього вчителя до виховної роботи у загальноосвітніх навчальних закладах", методичні рекомендації щодо використання засобів музейно-педагогічної діяльності у підготовці вчителя до виховної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.385.44 + Ч774(4Укр)76:Ч +
Шифр НБУВ: РА368665

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Іваніків Н.М. 
Принцип краєзнавства в організації навчального процесу початкової школи в Україні (20 - 30-ті роки XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Іваніків ; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. — Дрогобич, 2009. — 20 с. — укp.

Системно узагальнено суть принципу краєзнавства в організації навчального процесу початкової школи в Україні (1920 - 1930-ті рр.). Уточнено дефініцію "принцип краєзнавства" у педагогічній науці. Обгрунтовано тенденції та етапи реалізації краєзнавчого принципу у комплексних навчальних програмах, підручниках і посібниках для початкових шкіл України дослідженого періоду. Розкрито аспект використання даного принципу у позакласній роботі з молодшими школярами зазначеного періоду. Визначено перспективи його застосування у навчальному процесі загальноосвітньої школи I ступеня на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА366899

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Войтова Л. В. 
Розвиток шкільного краєзнавства у загальноосвітніх навчальних закладах України (20 - 30-ті рр. XX ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. В. Войтова ; Ін-т вищ. освіти НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено й обгрунтовано етапи розвитку шкільного краєзнавства, його зміст, форми та методи організації краєзнавчої роботи у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів України у 1920 - 1930 рр.: І етап (1920 - 1924 рр.) - становлення шкільного краєзнавства; II етап (1925 - 1929 рр.) - піднесення шкільного краєзнавства; III етап (1930 - 1933 рр.) - згортання розвитку шкільного краєзнавства. Виявлено форми підготовки та перепідготовки вчителів до краєзнавчої роботи у школі. Наведено маловідомі історико-педагогічні матеріали, які розкривають особливості розвитку шкільного краєзнавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44
Шифр НБУВ: РА373367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Бугрій В.С. 
Становлення та розвиток системи краєзнавчої роботи в школах Північно-Східної України (20 - 30-ті рр. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.С. Бугрій ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз процесу становлення та розвитку системи краєзнавчої роботи у школах Північно-Східної України у 1920 - 1930-ті рр. Розглянуто соціально-педагогічні умови становлення та розвитку цієї системи. Надано теоретичне та методичне обгрунтування краєзнавчої діяльності учнів. Визначено специфіку та характерні особливості здійснення цього процесу на території досліджуваного регіону. Проаналізовано шкільне краєзнавство в аспекті основних компонент педагогічної системи, а саме: цільового, змістового й організаційно-процесуального. Установлено, що краєзнавча робота шкіл Північно-Східної України у 1920 - 1930-ті рр. мала певні особливі теоретичні, практичні та соціальні умови, завдяки яким забезпечувалася масовість, творчість і систематичність у вивченні школярами рідного краю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА341216

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Петько Л.В. 
Стимулювання соціально-комунікативної активності підлітків у процесі туристсько-краєзнавчої діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.В. Петько ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Виявлено об'єктивні й суб'єктивні фактори стимулювання соціально-комунікативної активності підлітків. Проаналізовано результати дослідження особливостей формування даної якості у підлітків Дніпропетровської, Київської та Кіровоградської областей України. Визначено структуру та рівні соціально-комунікативної активності підлітків. Обгрунтовано соціально-педагогічні умови її стимулювання за умов туристсько-краєзнавчої діяльності школярів. Встановлено пряму залежність між успішністю стимулювання соціально-комунікативної активності особистості підліткового віку та ступенем активності заняття туристсько-краєзнавчою діяльністю. Визначено чотири рівні соціально-комунікативної активності, запропоновано методику їх діагностики. Наведено рекомендації щодо розробки програми стимулювання соціально-комунікативної активності підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.4 + С5*333.4*13 +
Шифр НБУВ: РА354295

Рубрики:

      
15.

Бондаренко О.В. 
Формування готовності студентів природничо-географічних факультетів педагогічних університетів до краєзнавчої роботи з учнями: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.В. Бондаренко ; Республ. вищ. навч. закл. "Крим. гуманіт. ун-т" (м. Ялта). — Ялта, 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито суть поняття "готовність до краєзнавчої роботи", конкретизовано зміст, структурні компоненти, показники та рівні сформованості цього складного особистісного утворення як важливої характеристики професіоналізму. Виявлено педагогічні умови й експериментально доведено їх ефективність у формуванні дослідженого феномена. У процесі проведення формувального експерименту апробовано методику, а також теоретично обгрунтовано й впроваджено модель формування готовності студентів природничо-географічних факультетів до краєзнавчої роботи з учнями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.385.44 + Д8 р(4УКР)3-25 +
Шифр НБУВ: РА363025

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
16.

Лопатинська В.В. 
Формування гуманістичних цінностей підлітків у позашкільних навчальних закладах туристсько-краєзнавчого профілю: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.В. Лопатинська ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні та практичні питання формування гуманістичних цінностей підлітків (чуйності, справедливості, самоповаги, бережливості) у позашкільних навчальних закладах туристсько-краєзнавчого профілю. Проведено аналіз даної проблеми у психолого-педагогічному контексті, розкрито сутність понять "цінність", "гуманізм", "гуманістичні цінності". Обгрунтовано педагогічні засади підвищення ефективності формування гуманістичних цінностей підлітків. Розроблено й апробовано цільову програму роботи позашкільного навчального закладу туристсько-краєзнавчого профілю "Цінність людини" як складової обгрунтованої функціональної моделі формування гуманістичних цінностей підлітків. Розкрито зв'язки та взаємозалежності між компонентами моделі, якими є учень як суб'єкт виховного процесу, педагог, педагогічні умови цілеспрямованого впливу, форми, методи й етапи реалізації програми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.16 + Ч421.385.4 + Ю983.723.2 +
Шифр НБУВ: РА355316

Рубрики:

      
17.

Троценко Т.Ю. 
Формування моральних якостей учнів 3 - 4-х класів у процесі туристсько-краєзнавчої діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.Ю. Троценко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено процес формування моральних якостей молодших школярів засобами туристсько-краєзнавчої діяльності, проаналізовано стан даної проблеми у психолого-педагогічній літературі. Розкрито сутність і зміст таких понять, як патріотизм, відповідальність, самостійність, чуйність, бережливість. Визначено компоненти, критерії та рівні сформованості моральних якостей у процесі туристсько-краєзнавчої діяльності. Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови підвищення ефективності та структурну модель формування моральних якостей молодших школярів у процесі туристсько-краєзнавчої діяльності. Розкрито зв'язки між складовими запропонованої моделі: принципами, педагогічними умовами, формами та методами формування моральних якостей учнів III - IV класів у процесі туристсько-краєзнавчої діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.352 + Ч421.385.4 +
Шифр НБУВ: РА363473

Рубрики:

      
18.

Гуменюк Г.М. 
Формування національної самосвідомості в учнів середнього шкільного віку засобами туристсько-краєзнавчої роботи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Г.М. Гуменюк ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2000. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблему формування національної самосвідомості учнів середнього шкільного віку засобами туристсько-краєзнавчої роботи. Проаналізовано формування національної самосвідомості як педагогічної проблеми і на цій основі визначено її сутність, виділено основні показники рівня її сформованості у підлітків. Проведено дослідно-експериментальну роботу з удосконалення процесу формування національної самосвідомості підлітків засобами туристсько-краєзнавчої роботи. На основі аналізу отриманих результатів розроблено практичні рекомендації щодо використання туристсько-краєзнавчої роботи у навчально-виховному процесі сучасних українських закладів освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.4
Шифр НБУВ: РА309739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського