Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (95)Книжкові видання та компакт-диски (123)Журнали та продовжувані видання (76)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч414$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
1.

Нечай С.П. 
Адаптація дітей-сиріт молодшого дошкільного віку до умов дитячого будинку засобами музично-театральної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / С.П. Нечай ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Науково обгрунтовано особливості процесу адаптації дітей-сиріт молодшого дошкільного віку до умов дитячого будинку. Визначено критерії адаптивності поведінки дітей-сиріт за нових соціальних умов, надано якісну характеристику виявлених критеріїв, розглянуто типи груп адаптації дітей-сиріт до умов дитячого будинку (задовільну, часткову, нестійку, незадовільну), що дає змогу здійснювати диференційний підхід до дітей з різним рівнем емоційної активності. Запропоновано методику організації музично-театралізованої діяльності, що сприяє успішній адаптації дітей-сиріт. Наведена методика дозволяє підвищувати професійний рівень педагогічного колективу дитячого будинку щодо організації навчально-виховної роботи з дітьми-сиротами в адаптаційний період; створити позитивний емоційний стан; знизити рівень тривожності, агресивності та незахищеності; коригувати негативні емоційні прояви засобами музичної діяльності; розвивати у вихованців навички соціальної поведінки в процесі музично-театралізованої діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч414(4УКР)715 + Ч411.355.2
Шифр НБУВ: РА315977 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Туренко Н.М. 
Внесок громадських організацій, приватних осіб та асоціацій у розвиток дошкільного виховання на Слобожанщині (друга половина XIX - початок ХХ століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н.М. Туренко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто внесок громадських організацій, приватних осіб та асоціацій у розвиток дошкільного виховання на Слобожанщині в даний період. Проаналізовано масив наукових джерел та угруповано напрями пошуків освітянської інтелігенції з обраного історико-педагогічного феномена. Визначено внесок прогресивної інтелігенції другої половини XIX - початку XX ст. у розробку теоретичних засад дошкільного виховання й обгрунтовано його етапи. Узагальнено досвід діяльності громадських організацій, приватних осіб та асоціацій Слобожанщини, яка значно вплинула на розвиток дошкільного виховання у визначених хронологічних межах, виділено та проаналізовано його основні форми та напрями. Висвітлено перспективи творчого використання прогресивних соціально-педагогічних ідей минулого за сучасних умов реформування системи дошкільної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч413(4УКР5)52 + Ч414(4УКР5)3
Шифр НБУВ: РА375648 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Соловей М.О. 
Дитячі будинки Донбасу у 1943 - 1965 роках: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / М.О. Соловей ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2009. — 20 с. — укp.

Запропоновано й аргументовано авторську періодизацію розвитку дитячих будинків регіону в 1943 - 1965 рр., у якій виділено етапи в діяльності сирітських закладів. Простежено зміни у якісному складі керівних і педагогічних кадрів дитбудинків та з'ясовано як це вплинуло на методи виховання та повсякденне життя дітей. Виявлено різні джерела поповнення контингенту вихованців дитячих будинків. Встановлено, що в 1950-х рр. виникло "соціальне сирітство", коли в дитбудинках з різних причин опинялися діти, які мали батьків. Вперше досліджено матеріально-просторову та соціальну-культурну сферу повсякденного життя вихованців дитячих будинків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР55)6-2 + Ч424(4УКР)719.2 + Ч414(4УКР)715 +
Шифр НБУВ: РА368464

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Хало З.П. 
Інтелектуальний розвиток дитини у системі дошкільного виховання Німеччини: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / З.П. Хало ; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. — Дрогобич, 2009. — 20 с. — укp.

З'ясовано генезу ідеї інтелектуального розвитку дітей у теоріях світових і вітчизняних науковців у сфері психології та педагогіки. Обгрунтовано особливості функціонування дошкільних закладів Німеччини та місце інтелектуального складового в їх змісті освіти. Досліджено теоретичні та практичні засади організації інтелектуального розвитку дитини, проаналізовано його чинники. Визначено роль вихователів дошкільних установ у реалізації завдань інтелектуального розвитку особистості. Показано можливості творчого використання досвіду німецької дошкільної педагогіки освіти у контексті завдань сучасного українського дошкілля.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч414(4НІМ) + Ч411.38 +
Шифр НБУВ: РА363246

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Сташевська І.О. 
Музичне виховання дітей дошкільного віку в Німеччині (друга половина XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.О. Сташевська ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу численних джерел з історії, теорії та практики музичної педагогіки вперше визначено основні тенденції розвитку та розкрито еволюційну сутність німецького дошкільного музичного виховання. Узагальнено теоретичні та практичні надбання дошкільної музичної педагогіки Німеччини. Вітчизняну музичну педагогіку збагачено невідомими раніше теоретичними положеннями щодо музичного виховання дітей дошкільного віку в сучасній Німеччині як ефективного засобу емоційного, інтелектуального та духовного розвитку, пробудження природних задатків, самовираження, самореалізації та індивідуальної ідентифікації дитини, формування її інтелігентності й комунікативних навичок. До наукового обігу введено нові поняття, що відображають сутність дошкільного музичного виховання в Німеччині другої половини XX ст. (курси "Раннє музичне виховання" для дітей 4 - 6 років, курси для дітей 1,5 - 3 років з їх батьками, слухання звуків навколишнього світу, метод акустичних експериментів, дидактику аудитивної комунікації, графічну нотацію).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.23 + Ч414(4ГЕР) +
Шифр НБУВ: РА330374

Рубрики:

      
6.

Покроєва Л.Д. 
Організаційно-педагогічні умови функціонування сучасних дошкільних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / Л.Д. Покроєва ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Здійснено ретроспективний аналіз розвитку суспільного дошкільного виховання. Наведено причини кризового стану цієї ланки безперервної освіти в Україні, який характеризується, передусім, різким скороченням мережі дошкільних закладів і зниженням у них кількості дітей. Проаналізовано сучасні наукові підходи та різний досвід стосовно реформування суспільної дошкільної освіти в Україні та за кордоном. Обгрунтовано необхідність комплексного реформування суспільної дошкільної освіти в Україні, з'ясовано напрями реформування. Виявлено, що існуючі організаційно-педагогічні умови функціонування дошкільних закладів не забезпечують їх усталеності за нових соціально-економічних умов і не задовольняють попиту населення. Визначено організаційно-педагогічні умови функціонування сучасних дошкільних закладів: варіативність типів і видів дошкільних закладів, гнучкий режим їх роботи, створення педагогічно доцільного розвивального середовища, формування дитячих груп за функціональним призначенням, запровадження додаткових послуг, залучення кваліфікованих фахівців для їх надання. Розроблено критерії та показники ефективності діяльності сучасних дошкільних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч414(4УКР)
Шифр НБУВ: РА313235 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Мельник Н. І. 
Розвиток дошкільної освіти у США: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Н. І. Мельник ; Ін-т пробл. виховання НАПН України. — К., 2011. — 22 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження розвитку теорії та практики дошкільної освіти США у єдності цілей, принципів, завдань змісту, організаційних форм і методичних засад її реалізації. Розкрито особливості розвитку американської дошкільної освіти (визначення пріоритетності дошкільної освіти в американському суспільстві; спрямованість освітньої політики держави на забезпечення дошкільною освітою якомога більшої кількості дітей та створення рівних умов для одержання якісної дошкільної освіти кожною дитиною. Охарактеризовано специфіку функціонування американської системи дошкільної освіти (складність усієї системи освіти країни, що зумовлена адміністративним устроєм країни; проведення державної освітньої політики через регіональні муніципальні представництва; наявність різних форм одержання дошкільної освіти, що обумовлює різноманітність типів дошкільних установ; варіативність програм дошкільної освіти; наступність дошкільної та початкової освіти). Проаналізовано американський досвід з організації дошкільної освіти, який доцільно враховувати в практиці вітчизняних дошкільних навчальних закладів. Уточнено зміст і сутність базових понять, якими послуговуються американські фахівці у галузі дошкільної освіти - "дошкільна освіта", "передшкільна освіта", "рання дошкільна освіта", "дошкілля", "дошкільне виховання". Подальшого розвитку набули теоретичні положення щодо реформ та інновацій, які мали місце в американській дошкільній освіті кінця XX - на початку XXI століття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч414(7СПО)
Шифр НБУВ: РА379455 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Гладченко І. В. 
Соціалізація дітей-сиріт першого року життя з порушеннями психофізичного розвитку: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / І. В. Гладченко ; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Досліджено структуру та механізми ранньої соціалізації, а також фактори та педагогічні чинники розвитку життєвих компетенцій у дітей-сиріт з порушенням психофізичного розвитку (ППР). Розроблено показники та рівні розвитку дітей-сиріт з ППР, які виявляють особливості процесу ранньої соціалізації, з урахуванням яких розроблено спеціальну методику корекційно-абілітаційної роботи, спрямовану на розвиток базових життєвих компетенцій. Встановлено, що формування соціально-адаптаційних навичок у дітей даної категорії, забезпечує розвиток у них життєвих компетенцій, сприяє особистісному становленню, оптимізації соціально-емоційної взаємодії з оточуючими та відкриває можливості успішної соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.91 + Ч414(4УКР)715 + Ю952.1-734
Шифр НБУВ: РА376429 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Пісоцька Л.С. 
Соціально-педагогічні умови управління розвитком дошкільної освіти в регіоні: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.С. Пісоцька ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше здійснено соціально-педагогічний аналіз концептуальних змін та виявлено впливові чинники щодо управління розвитком дошкільної освіти за сучасних умов. Конкретизовано та методично обгрунтовано функціональні напрями управління розвитком дошкільної освіти на рівнях регіонального органу управління освітою та дошкільного навчального закладу. Запропоновано нові організаційні форми та методи управління розвитком дошкільної освіти на різних його ієрархічних рівнях. Удосконалено зміст діяльності суб'єктів управління дошкільною освітою в регіоні у річному управлінському циклі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч414(4УКР) к +
Шифр НБУВ: РА333872

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Головань Т.М. 
Становлення і розвиток суспільного дошкільного виховання у Криму (друга половина XIX - початок ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.М. Головань ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2008. — 20 с. — укp.

Наведено результати комплексного історико-педагогічного дослідження основних етапів становлення та розвитку суспільних дошкільних закладів у Криму в другій половині XIX - на початку XX ст. Виявлено політичні, економічні, соціально-культурні та педагогічні особливості становлення суспільного дошкільного виховання як самостійної ланки у системі освіти, визначено його мету, завдання та структуру. Висвітлено передумови становлення та розвитку суспільного дошкільного виховання у Криму в зазначений історичний період. Розкрито роль місцевих благодійних і громадсько-педагогічних товариств у відкритті дошкільних закладів у другій половині XIX - на початку XX ст., визначено й охарактеризовано їх основні типи, якими є заклади опіки, денного перебування дітей, лікувально-оздоровчі. До наукового обігу введно нові матеріали про діяльність засновників і керівників дошкільних закладів у Криму у другій половині XIX - на початку XX ст. (А.Адлерберга, С.Аренда, В.Готлиба, Є.Глаголєва, С.Дарагана, О.Данилова, В.Ляпідуса, А.Фабра, Л.Фінкельштейна, М.Фридерікса, С.Шнейдера). Встановлено основні періоди формування мережі суспільних дошкільних закладів у регіоні (1854 - 1871 рр., 1872 - 1896 рр., 1897 - 1910 рр., 1911 - 1919 рр.). Визначено провідні тенденції у розвитку дошкільних закладів у Криму в другій половині XIX - на початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч413(4УКР7) + Ч414(4УКР7) +
Шифр НБУВ: РА355829

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Макарова Е.В. 
Фізична реабілітація дітей зі сколіозом I ступеня у спеціалізованих дошкільних закладах: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Е.В. Макарова ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2003. — 19 с.: рис., табл. — укp.

Виявлено особливості формування геометрії мас тіла дітей віком 3 - 6-ти років зі сколіозом I ступеня. Уточнено та доповнено дані про морфофункціональний розвиток таких дітей у віковій динаміці. Обгрунтовано послідовність, інтесивність і співвідношення засобів фізичної реабілітації для дітей зі сколіозом 1 ступеня різних вікових груп за умов організованих колективів (спеціалізовані дошкільні заклади) та проведено оцінку їх ефективності. Доповнено існуючу програму фізичної реабілітації даних дітей нетрадиційними методиками (лікувальною хореографією, вправами на великих надувних м'ячах, точковим масажем).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч414(4УКР)713.5 + Ч411.354 + Р733.458.250.533-54 +
Шифр НБУВ: РА325994

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського