Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (20)
Пошуковий запит: (<.>I=Ж73206$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 188
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Історико-педагогічний альманах. Вип. 1 / ред.: О. Сухомлинська; Акад. пед. наук України, Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини, Всеукр. асоц. істориків педагогіки. - К., 2005. - 117 с. - укp.

Висвітлено особливості рефлексії про генезу духовності в контексті виховання. Розглянуто питання зародження природознавчої освіти у ХІІІ - ХІХ ст. на українських землях. Проаналізовано ідеї А.Макаренка та соціальну педагогіку зарубіжжя в 1970 - 1990-ті рр., роль учителя у вивченні української літератури. Наведено історико-педагогічну бібліографію з питань розвитку школи та освіти на Черкащині.

Освещены особенности рефлексии о генезисе духовности в контексте воспитания. Рассмотрены вопросы зарождения природоведческого образования в ХІІІ - ХІХ ст. на украинских землях. Проанализированы идеи А.Макаренка и социальная педагогика зарубежья в 1970 - 1990-е гг., роль учителя в изучении украинской литературы. Приведена историко-педагогическая библиография по вопросам развития школы и образования в Черкасской области.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)я53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Історико-педагогічний альманах. Вип. 2 / ред.: О. Сухомлинська; Акад. пед. наук України, Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини, Всеукр. асоц. істориків педагогіки. - К., 2006. - 118 с. - укp.

Проаналізовано процес формування теоретичних основ української національної школи за матеріалами преси другої половини ХІХ - початку ХХ ст. Розглянуто питання реформування шкільної освіти в період Гетьманату П.Скоропадського в 1918 р. Висвітлено проблеми гендерної освіти та виховання у радянській педагогічній пресі періоду НЕПу (1921 - 1929 рр.), реформування загальноосвітніх шкіл наприкінці 1950-х рр. за матеріалами досліджень педагогічної преси.

Проанализирован процесс формирования теоретических основ украинской национальной школы по материалам прессы второй половины ХІХ - начала ХХ ст. Рассмотрены вопросы реформирования школьного образования в период Гетманата П.Скоропадского в 1918 г. Освещены проблемы гендерного образования и воспитания в советской педагогической прессе периода НЭПа (1921 - 1929 гг.), реформирования общеобразовательных школ конца 1950-х гг. по материалам исследований педагогической прессы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)я54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ваховський Л. 
Модернізм як методологічний проект радянської педагогіки / Л. Ваховський // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 61-65. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто педагогічний зміст модернізму. Визначено основні характеристики модернізму. З'ясовано, що розвиток радянської школи та педагогіки був одним з варіантів втілення модернізму як методологічного проекту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4СОЮ)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Котельнікова Н. 
Періодизація історії розвитку післядипломної педагогічної освіти в КНР / Н. Котельнікова // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 66-71. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Розглянуто періоди становлення й розвитку післядипломної педагогічної освіти в Китаї. Розкрито основні організаційні та змістові особливості кожного виділеного етапу. Зроблено висновок, що розвиток післядипломної освіти педагогічних кадрів в КНР носить поступовий характер і має свою специфіку й особливості зумовлені політичним, економічним і культурним розвитком китайського суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(5КИТ) + Ч489.514(5КИТ)78

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Стрельнікова Н. 
К. Д. Ушинський про мистецтво виховання дітей батьками / Н. Стрельнікова // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 48-49. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто питання важливості сімейного виховання. Розкрито погляди видатного російського педагога К. Д. Ушинського про значення впливу батька, матері та всієї родини на формування особистості дитини. Подано основні методи батьківського впливу та зазначено умови його дієвості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4РОС)51-273 + Ч491.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Калініченко Н. 
Шкільна політика щодо трудової підготовки учнів народних училищ у центральному регіоні України (XIX століття) / Н. Калініченко // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 50-60. - Бібліогр.: 36 назв. - укp.

Розкрито основні аспекти трудової підготовки народних училищ у центральному регіоні України (XIX ст.). Проаналізовано процес становлення і розвиток шкільництва, закони та нормативні акти, відомості про мережу навчальних закладів, компоненти шкільної освіти та підготовку вчителів у дореволюційний період. Висвітлено специфіку викладання предметів та організацію навчального процесу та в даних закладах. Виділено основні форми трудової підготовки дітей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ситняківська С. 
Реміснича освіта в Україні (друга половина XIX - початок XX століття): історіографія питання / С. Ситняківська // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 81-87. - Бібліогр.: 63 назв. - укp.

Розглянуто місце та роль ремісничої освіти як професійно-технічного напрямку освітньої системи другої половини XIX - початку XX ст. у роботах істориків і педагогів дореволюційного та сучасного періоду. Подано узагальнення історіографічних надбань досліджуваної проблеми. Зазначено, що проаналізовані наукові джерела, надають достатній статистичний та фактологічний матеріал для формулювання належних висновків щодо становлення та розвитку ремісничої освіти в Україні XIX - початку XX ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч463(4УКР)52 + М78 р(4УКР) г

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Скварок Н. 
Класичні й новітні мови у навчальному процесі першої Української Львівської Академічної гімназії / Н. Скварок // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 88-93. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано зміст, методи, організацію навчання класичних і новітніх мов у Львівській Академічній гімназії. Досліджено історію становлення цього навчального закладу на основі архівних і сучасних джерел. Зазначено, що Львівська Академічна гімназія за багатостолітню свою діяльність, була важливим культурним, освітнім осередком Галичини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР-4ЛЬВ-2Л) + Ш12-912

Рубрики:
  
  

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Пермінова А. 
Характеристика розвитку інженерно-педагогічної освіти з початку 1960-х рр. до теперішнього часу / А. Пермінова // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 72-76. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто періоди розвитку та становлення інженерно-педагогічної освіти з початку 1960-х р. до сьогодення. Висвітлено основні характеристики зазначених періодів і відмінні риси. Наведено конкретні заклади інженерно-педагогічної освіти та специфіку їх діяльності. З'ясовано, що інженерно-педагогічна освіта є відносно новим напрямом вищої освіти України, але має свою історію й певні етапи розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР) + Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Самаріна С. 
Позашкільний нагляд за учнями у контексті формування шкільної дисципліни (друга половина XIX - початок XX століття) / С. Самаріна // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 77-80. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано роль та функції позанавчального нагляду за учнями у контексті формування дисциплінованої поведінки у системі шкільної освіти другої половини XIX - початку XX ст. Визначено мету, форми, методи та засоби, за допомогою яких здійснювався позашкільний нагляд. Висвітлено сфери, у яких застосовувався даний вид контролю за поведінкою учнів. З'ясовано основні досягнення і недоліки у його організації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.382 + Ч33(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Крутько О. 
Часопис "Радянська школа" про програмоване навчання в Україні в 60-ті роки ХХ століття / О. Крутько // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 15-19. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Проаналізовано зміст публікацій провідного фахового українського педагогічного видання часопис "Радянська школа" 1960 - 1969 рр. Розглянуто проблему застосування програмованого навчання в освітньому процесі. Визначено типові проблеми, пов'язані із запровадженням програмованого навчання в досліджуваний період, та шляхи їх розв'язання. З'ясовано що досвід педагогів 1960-х рр. є цінним для сьогодення за умов швидкого поширення програмованого навчання та нових інформаційних технологій навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я52(4УКР) + Ч421.253

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Березівська Л. 
Принцип індивідуального підходу до учнів у творчій спадщині В. О. Сухомлинського і О. А. Захаренка / Л. Березівська // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 20-26. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто проблему реалізації принципу індивідуального підходу до учнів. Висвітлено педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського та О. А. Захаренка щодо поданої проблеми. Здійснено порівняльний аналіз ідей педагогів-новаторів радянської доби й окреслено шляхи реалізації даного принципу. Наведено особливості його впровадження в навчальну та виховну діяльність загальноосвітньої школи. Зазначено, що висловлені та практично апробовані прогностичні ідеї В. О. Сухомлинського й О. А. Захаренка щодо індивідуального підходу, нині особливо актуальні на шляху до побудови особистісно орієнтованої моделі освіти в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.7 + Ч33(4УКР)6-214 + Ч33(4УКР)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Калабська В. 
До питання формування патріотизму в історико-педагогічній думці другої половини ХІХ - початку ХХ ст. / В. Калабська // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 4-10. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Висвітлено дефініцію "патріотизм" у поглядах І. Ільїна, М. Куплетського, У. Самнера, В. Соловйова, Л. Толстого. Досліджено рецепції українського патріотизму в історико-педагогічній думці другої половини ХІХ - початку ХХ ст. Розглянуто концепції національної освіти та виховання І. Бартошевського, Б. Грінченка, Д. Збіра, С. Русової, І. Ющишина. З'ясовано, що педагоги та просвітителі зазначеної доби, звертали увагу на формування патріотизму до малої великої Батьківщини під впливом українського фольклору, участі у звичаях та обрядах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.352.13 + Ч33(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Кочерга О. 
Проблема формування соціальної відповідальності вчителя в спадщині педагогів-класиків другої половини ХІХ століття / О. Кочерга // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 11-14. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто питання формування людини нового суспільства. Проаналізовано погляди педагогів другої половини ХІХ ст. стосовно формування відповідальності вчителя. Висвітлено проблему, коли в центр всього навчально-виховного процесу була поставлена особистість вихованця. Виявлено, що успішне вирішення питань виховання нової людини покладається на вчителя. З'ясовано, що творча спадщина видатних педагогів, висвітлює фундаментальні життєві й освітні проблеми, які є підгрунтям розв'язання проблеми виховання справжнього вчителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Коляда Н. 
Едвін Гернле (1883 - 1952) - ідеолог, теоретик та організатор дитячого руху / Н. Коляда // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 35-39. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано теоретичну спадщину німецького педагога-комуніста, письменника, педагога-методолога соціалістичного виховання - Е. Гернле. Вивчено вплив ідей педагога на становлення теоретичних основ вітчизняного дитячого руху 1920-х рр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Побірченко Н. 
Загадкова сторінка родинного літопису Рильських / Н. Побірченко // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 40-47. - укp.

Розкрито маловідомі факти життя родини Рильських. Висвітлено спогади представників цієї відомої родини - Р. Рильського - прадіда Т. Рильського "Рассказ современника о приключениях с ним во время "Колиивщины". Зроблено висновок, що даний життєпис представляє інтерес для педагогів, істориків, етнографів, всіх тих, хто цікавиться проблемами історії культури, освіти, науки нашої держави.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 + Т214.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Лаврова О. 
Розвиток чуттєвої сфери дошкільників у творчій спадщині І. Сікорського / О. Лаврова // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 27-30. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано внесок видатного вітчизняного психолога та педагога І. О. Сікорського стосовно питання розвитку емоційної сфери дітей раннього дошкільного віку. Висвітлено ідеї щодо категорій почуттів та їх види. Приділено увагу характеристиці періодів розвитку почуттів і способів регулювання їх у дошкільників. З'ясовано, що погляди виховання чуттєвої сфери молодших дошкільників у працях І. Сікорського відзначаються принциповою новизною.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521.01 + Ю91(4УКР)6 д

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Левківський М. 
Педагогічна система А. Макаренка: погляд із сьогодення / М. Левківський // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 31-34. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано складові системи визначного радянського педагога А. Макаренка. Запропоновано спробу реальної оцінки творчого доробку вченого без ідеолого-комуністичних нашарувань, тобто з позицій антропоцентричної виховної парадигми. З'ясовано, що виховні технології А. Макаренка і в наш час є актуальними за умови їх творчого використання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)7-213

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Янкович О. 
Освітні інновації вищої педагогічної школи України у ретроспективі: основні чинники занепаду / О. Янкович // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 1. - С. 94-98. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Здійснено ретроспективний аналіз розвитку освітніх інновацій у педагогічних інститутах України з 1957 до 1990 рр. Розкрито причини їх необгрунтованого вилучення із навчально-виховного процесу. Виявлено перспективи покращання підготовки вчителя на сучасному етапі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6 + Ч481.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Бондаренко Г. 
Зародження елементів реальної освіти в контексті шкільних реформ у першій половині ХІХ століття / Г. Бондаренко // Іст.-пед. альм.. - 2010. - Вип. 2. - С. 45-54. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто питання розвитку шкільної освіти у першій половині ХІХ ст. Охарактеризовано передумови появи та розвитку реальної освіти. Висвітлено основні фактори та протиріччя розвитку шкільної освіти зазначеного періоду. Проаналізовано погляди та ставлення керівників освітніх закладів до стану освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського