Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (38)Тематичний інтернет-навігатор (2)Наукова електронна бібліотека (604)Автореферати дисертацій (1043)Книжкові видання та компакт-диски (4369)Журнали та продовжувані видання (79)
Пошуковий запит: (<.>K=МАЙБУТНІЙ$<.>+<.>K=УЧИТЕЛ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9624
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

III Конференція Соросівських Учителів, 13-14 груд. 1997 р. : Зб. доп. Ч. 1 / Міжнар. фонд "Відродження", Конференція Соросівських Учителів (3; 1997; Київ). - К., 1998. - 554 c. - укp.

Розглядаються питання охорони довкілля в контексті біологічної освіти на порозі XXI століття, екологічні ризики і моніторинг біорізноманітності, реалізація принципу розвиваючого навчання при вивченні біології, а також інноваційні прийоми креативного розвитку учнів на уроках біології. Висвітлюються особливості управління розумовою діяльністю учнів на уроках математики, використання навчальних психотренінгів для розвитку математичних здібностей школярів, алгоритмічний підхід до викладання геометрії на підготовчих курсах навчального закладу. Повідомляється про інтеграцію природничих наук і деякі недоліки традиційного викладання фізики, аналізуються проблемні задачі з хімії та їх роль у вихованні творчого мислення учнів, елементи модульно-розвиваючого навчання і рейтингової оцінки знань при вивченні хімії в середній школі тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4Укр)21 я431 + В.р(4Укр)21 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342606 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

III Конференція Соросівських Учителів, 13-14 груд. 1997 р. : Зб. доп. Ч. 2 / Міжнар. фонд "Відродження", Конференція Соросівських Учителів (3; 1997; Київ). - К., 1998. - 359 c. - укp.

Розглядаються загальні проблеми шкільної освіти, гуманітарні та екологічні аспекти викладання природничо-математичних дисциплін в середній школі, нові форми і методи навчання. Висвітлюються особливості диференціації та індивідуалізації навчання, специфіка роботи з обдарованими дітьми, досвід роботи шкіл з поглибленим вивченням природничо-математичних дисциплін. Аналізуються проблеми активізації пізнавальної діяльності школярів, експериментальні роботи як засіб розумового розвитку учнів, проблеми підготовки школярів до міжнародних олімпіад по хімії. Повідомляється про створення інтегровано-узгоджених програм з фізики, математики, астрономії та інформатики, про форми активізації самостійної роботи учнів на уроках математики та фізики. Характеризується рейтингова система оцінювання знань, колективні форми роботи на уроках хімії та біології тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4Укр)21 я431 + В.р(4Укр)21 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342606 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Актуальні проблеми слов'янської філології : Міжвуз. зб. наук. ст.: "Лінгвістика і літературознавство" / ред.: Л. П. Іванова; Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка НАН України. - К. : Знання, 1999. - 124 c. - укp.

Розглянуто актуальні проблеми сучасного мовознавства і літературознавства, зокрема, у сфері лінгвістики ряд робіт присвячено факторам (мовна особистість, мова художньої літератури, писемна традиція, культура, політичні обставини, фольклор, релігія), які впливають на становлення функціонально-стилістичної системи літературних мов. Проаналізовано композиційно-семантичні і структурні особливості епіграфічного мовлення українських письменників ХІХ-ХХ ст. (Г.Сковороди, М.Некрасова, С.Черкасенка, К.Гриневичевої, Є.Плужника, О.Лятуринської), а також в етнокультурному аспекті подаються коментарі про назви одягу, їжі, напоїв, ужитих І.П.Котляревським у поемі "Енеїда". Досліджено семантичні зміни у структурі лексичних одиниць, процес запозичення слів з російської та англійської мов у зв'язку зі змінами у їх семантичній структурі; надано семантико-зіставну характеристику деяких фразеологізмів французької, німецької, російської та української мов, виявленням національної специфіки. Особливу увагу приділено питанням методики викладання української мови. Детально висвітлено проблему структурно-семантичної класифікації складнопідрядних речень та виявлено розбіжності під час її розгляду за вузівськими підручниками. Розкрито шляхи здійснення естетичного впливу на школярів засобами української мови та вдосконалення зв'язного мовлення майбутніх учителів початкових класів. Вивчено побутову лексику літописів Самовидця, Г.Граб'янки, С.Величка у курсі історії української літературної мови.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш041 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592585 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Терес В.  
Актуалізація ролі сім'ї в економічному вихованні учнів / В. Терес // Людинозн. студії / Дрогобиц. держ. пед ун-т ім. І.Франка. - 2000. - Вип. 1(9). - С. 140-150. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Досліджено роль сім'ї в економічному вихованні учнів, яке є складовою економічної культури, проаналізовано зв'язок із іншими напрямками виховання, з'ясовано на основі проведеного анкетування економічну поінформованість школярів і джерела цієї інформації. Вивчення анкет засвідчило незадовільну компетентність батьків щодо змісту економічної освіти і виховання дітей, що є, вірогідно, закономірним для країн перехідної економіки. Аргументовано висновок, що для повноцінного включення особистості в економічну структуру необхідна якісна економічна освіта членів суспільства - учителів, батьків і дітей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.357

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Буковина - мій рідний край : Матеріали III іст.-краєзн. конф. молодих дослідників, студ. та науковців, Чернівці, 17 трав. 1998 р. / ред.: О. Масан; Чернів. держ. ун-т ім. Ю.Федьковича. Каф. етнології, антич. і середньовіч. історії. - Чернівці : Золоті литаври, 2000. - 130 c. - укp.

Висвітлено соціальну структуру, дохристиянські святилища і божества населення Північної Буковини ХІІ - ХІІІ ст. Розглянуто становище єврейського населення регіону за умов першої та другої російських окупацій (1914 - 1915 рр.), товариський рух та українські учительські товариства на Буковині, діяльність відомих буковинських діячів і дослідників (В.С.Залозецького, О.Кандиби, М.Поповича, М.Куєка та ін.). Особливу увагу приділено етнографічним аспектам, у т.ч. особливостям традиційної культури німців Буковини, традиціям заготовлення ткацької сировини наприкінці ХІХ - першій половині ХХ ст., а також опису деяких обрядів різних поселень місцевості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР337) я431 + Т3(4УКР-4ЧЕР) я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597778 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Кудрявцев М. Г. 
Вивчення творчості Миколи Куліша в школі : Посіб. для вчителя / М. Г. Кудрявцев. - Т. : Підруч. & посіб., 2000. - 64 c. - (На допомогу учителю. УЛ). - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Вивчено українську драматургію першої половини ХХ ст., передусім, найпродуктивнішої в жанрово-стильовому та тематичному аспектах доби - епохи модернізму. Висвітлено життєвий і творчий шлях українського драматурга Миколи Куліша. Викладено основні художні засади новітньої драми. Наведено термінологічний словник, який містить необхідний матеріал з питань теорії літератури: проблеми жанру, стилів, напрямів тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Куліш М. р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА605190 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Журавльова І. І. 
Використання сучасних інформаційних технологій для організації дистанційного навчання / І. І. Журавльова // Наук. зап. КІТЕП. Псих.-пед. пробл. удоскон. проф. підготов. фахівців сфери туризму в умовах неперервн. освіти. - 2001. - № 2. - С. 92-95. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Показано, що впровадження сучасних інформаційних технологій в освіту оптимізує навчальний процес і дозволяє процесу спілкування між учителем та учнем бути незалежним від часу та відстані. Розглянуто україномовне програмне забезпечення "Прометей - 3", призначене для організації процесу дистанційного навчання, контролю та створення електронних навчальних посібників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70938 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Кричфалуший М. В. 
Вчитель фізичної культури: формування особистості / М. В. Кричфалуший; Акад. наук вищ. школи України. Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. - Луцьк : Вид-во "Волин. обл. друк.", 2000. - 345 c. - Бібліогр.: 283 назв. - укp.

Наведено результати багаторічних досліджень формування особистості учителя фізичної культури української національної школи. Розглянуто умови та характер праці вчителя фізичної культури у зоні радіоактивного забруднення, а також мотиви діяльності студентів. Детально проаналізовано педагогічні аспекти професійної майстерності вчителя та особливості педагогічного спілкування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч514(4УКР) п91 + Ч489.518.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА601444 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Залізняк Л.  
Від склавинів до української нації : Навч. посіб. з етнології українців для студ. та викл. гуманіт. ф-тів / Л. Залізняк; Ін-т українознавства Київ. нац. ун-ту ім.Т.Шевченка. - К. : Б-ка українця, 1997. - 256 c. - Бібліогр.: с. 229-234. - укp. - рус.

З сучасних наукових позицій аналізуються ключові моменти української історії, що визначили драматизм історичної долі українців та їхньої держави. До них належать своєрідність геополітичної позиції України на карті Євразії, проблеми походження українського народу та його східнослов'янських сусідів, історичної спадщини Київської Русі, устрою імперій взагалі та Російської зокрема. Особливу увагу приділено фатальним наслідкам перебування України у складі останньої, сучасним проблемам будівництва незалежної України, її майбутній долі та місцю у світовій історії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)0-01 + Т51(4) + Т3(4УКР)0,02

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА585720 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Вісник Черкаського університету. Вип. 4 / ред.: В. Л. Омеляненко; Черкас. держ. ун-т ім. Б.Хмельницького. - Черкаси, 1997. - 157 с. - (Психол.-пед. науки). - рус.

Містяться статті з актуальних питань теорії освіти, навчання, виховання та психології. Досліджуються проблеми формування педагогічної майстерності учителів, технологія удосконалення навчально-виховного процесу на уроці, системності у підході до педагогічних явищ. Висвітлюється роль народного мистецтва у системі національного виховання молоді та в духовному відродженні національної свідомості українського народу, педагогічний потенціал творчої спадщини Л.Українки, особливості спілкування викладачів із студентами, педагогічні умови становлення професіоналізму технічних вузів. Розглядається використання краєзнавчого матеріалу на уроках розвитку зв'язного мовлення учнів, словесний опис зовнішності як комунікативне уміння, дещо з історії застосування ідей системного підходу в педагогіці та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч21я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Антонюк В. П. 
Диагностика системы школьного образования и условий воспроизводства человеческого потенциала Украины (по материалам социологического обследования школ Донецкой обл.) / В. П. Антонюк, Г. В. Шевченко; Донец. обком профсоюза работников образования и науки. - Донецк : Кассиопея, 1998. - 114 c. - рус.

На основе анализа состояния школ Донецкой области дана оценка современного состояния системы школьного образования Украины и ее способности формирования на качественном уровне человеческого потенциала страны. Выявлены и ранжированы по степени остроты наиболее значимые проблемы среднего образования, исследована динамика качества образования и детерминирующие его факторы. Освещено положение педагога, его отношение к своей профессиональной деятельности и социальные настроения. Проанализировано рабочее время педагога, виды деятельности, затраты труда, уровень оплаты труда, система мотивации, уровень и качество жизни семьи учителя. Исследовано состояние материально-технической базы школ, ее соответствие современным требованиям. Выявлена социальная ценность знаний для населения, отношение к школе и образованию учеников и родителей. Разработаны предложения и рекомендации по решению ряда проблем школьного образования и преодоления кризисного состояния отрасли.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР5) + С5*674

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590306 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Сивенко Л. М. 
Дидактичні ситуації та їх роль в розвитку розумових здібностей школярів / Л. М. Сивенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 22. - С. 21-28. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Доведено, що систематичне проведення уроків-диспутів допомагає учням оволодіти новими вміннями, необхідними для подолання дидактичних труднощів. Ефективність уроку з використанням дидактичних ситуацій обумовлена загальною творчою діяльністю учителя та учнів, знаходженням нових способів вирішення дидактичних ситуацій, розвитку розумових здібностей школярів у цілому.


Ключ. слова: дидактична ситуація, розумові здібності, розумова діяльність, школярі, творче мислення
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сивенко Л. М. 
Дидактичні ситуації як компонент педагогічного процесу / Л. М. Сивенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 24. - С. 44-51. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Доведено, що систематичне проведення уроків-диспутів допомагає учням оволодіти новими вміннями, необхідними для вирішення дидактичних ситуацій. Ефективність уроку з використанням дидактичних ситуацій обумовлена загальною творчою діяльністю учителя і учнів, знаходженням нових способів вирішенням дидактичних ситуацій, розвитком розумових здібностей школярів у цілому.


Ключ. слова: дидактична ситуація, розумові здібності, розумова діяльність, школярі, творче мислення
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Сегеда Н. А. 
Діагностика стану підготовки до професійної самореалізації майбутнього вчителя музики / Н. А. Сегеда // Наука і сучасність. - К., 2000. - Вип. 2, ч. 1. - С. 159-165 . - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено результати експериментального дослідження окремих діагностичних показників рівня розвитку професійної самосвідомості, суб'єктивної позиції та її направленості, самооцінки, які склали зміст професійної самореалізації учителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Щ31р(4Укр)21-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Червонецький В. В. 
Екологічна освіта учнів в школах країн Східної та Центральної Європи / В. В. Червонецький; Горлів. держ. пед. ін-т інозем. мов. - Донецьк : Юго-Восток, 1998. - 284 c. - Бібліогр.: 206 назв. - укp.

Міститься аналіз теорії і практики екологічної освіти в школах країн Східної та Центральної Європи. Зосереджується увага на історії даної педагогічної проблеми, висвітлюються такі важливі питання, як мета, завдання та основні принципові положення екологічної освіти, теоретичні засади її змісту, форми і методи навчання, активізація діяльності учнів із захисту навколишнього середовища в позакласні часи. Значне місце відводиться розгляду процесу формування у школярів екологічної свідомості і відповідального ставлення до довкілля. Висвітлюються також питання, пов'язані з еколого-професійною підготовкою учителя в системі педосвіти країн Східної та Центральної Європи. Підкреслено, що знайомство з досягненнями у галузі екологічної освіти в країнах Східної та Центральної Європи сприятиме розширенню не тільки педагогічної ерудиції українських вчителів, але й слугуватиме подальшому розвитку шкільної екологічної освіти в Україні. При цьому важливе значення має схожість культурних і освітянських традицій, діяльність, пов'язана з природокористуванням та його поліпшенням.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4) + Ч311.352.27 + Б1 р(4)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586545 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Коломієць А. М. 
Елементи дистанційного навчання в заочній підготовці вчителя / А. М. Коломієць, Д. І. Коломієць // Наука і сучасність. - К., 2000. - 22, вип. 2, ч. 2. - С. 73-80. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Показаны возможности применения элементов дистанционного обучения в профессиональной заочной подготовке учителя. Написание дипломных и курсовых работ с использованием Интернета рассматривается как одна из форм личностно-деятельного обучения. Подготовка и создание учебных средств при заочной и дистанционной формах обучения - главная задача для преподавателя, который обязан владеть глубокими педагогическими и научно-техническими знаниями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч48.514(4Укр)763

Шифр НБУВ: Ж69961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Життєві кризи особистості : У 2 ч.: Наук.-метод. посіб. Ч. 2. Діти і молодь у кризовому суспільстві: технології допомоги і підтримки / ред.: В. М. Доній, Л. В. Сохань, І. Г. Єрмаков; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1998. - 565 c. - укp.

Розглядаються стратегії і тактики подолання життєвих та духовних криз особистості, кризові явища у дитячому середовищі, методики роботи із школярами у фрустраційних ситуаціях, психологічні технології допомоги дітям у кризових ситуаціях, конфлікти і шляхи їх розв'язання. Висвітлюється бездоглядність дітей як причина виникнення життєвої кризи, модель рефлексивного прояснення життєвих конфліктів, гуманізація стосунків як чинник подолання життєвих конфліктів. Досліджуються соціально-психологічні і педагогічні аспекти допомоги дітям дошкільного і молодшого шкільного віку, шляхи оптимізації соціальної роботи із дітьми та молоддю, попередження дисгармонійних стосунків підлітків із учителями й однолітками.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в01 + Ч30 в2|Ю9 + Ю952.2-734 + Ю983.52-69

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342581 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Засоби навчальної та науково-дослідної роботи : Зб. наук. пр. Вип. 14 / ред.: В. І. Євдокимов, О. М. Микитюк; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2000. - 173 с. - укp.

Висвітлено проблеми організації навчальної та науково-дослідної роботи викладачів, докторантів, аспірантів і студентів у педагогічному вузі. Запропоновано шляхи удосконалення підготовки майбутніх учителів до особистісно-орієнтованої виховної роботи з дітьми. Детально розглянуто психограму професійно значущих якостей вихованців ліцеїв юридичного профілю, технологію критичного мислення, а також формування світогляду студента у процесі мовної підготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч215.3 + Ч311.268 + Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69481 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Збірник наукових праць Полтавського педінституту ім. В.Г.Короленка / ред.: В. О. Пащенко. - Полтава, 1998. - 238 с. - (Пед. і психол. науки; Вип. II). - укp. - рус.

Розглядаються актуальні проблеми педагогіки, психології та педмайстерності. Висвітлюються питання організації навчально-виховного процесу українського шкільництва, інноваційні підходи до управління пізнавальною діяльністю студентів, деякі аспекти навчання, розвитку і виховання школярів. Значна увага приділяється особливостям педагогічної майстерності та педагогічної техніки учителів різного фаху, їх підготовки до аудиторної та позааудиторної роботи з молоддю. Повідомляється про найважливіші наукові конференції, проведені останнім часом у Полтавському педінституті. Містяться результати досліджень маловідомих сторінок педагогічної діяльності визначних державних та громадських діячів: І.Огієнка, Г.Ващенка, А.Макаренка, В.Сухомлинського, М.Грушевського, Б.Грінченка, Г.Костюка, В.Вернадського, В.Верховинця та інших.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я54 + Ю9я54

Шифр НБУВ: Ж69916/Пед.-псих. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Сенченко Н. И. 
Киево-Могилянская академия: История Киево-братской школы / Н. И. Сенченко, Н. Э. Тер-Григорян-Демьянюк. - К. : Серж, 1998. - 175 c. - рус.

Данная работа является первой книгой задуманной многотомной истории Киево-Могилянской академии и посвящена раннему периоду истории Киево-братской школы, включающему 1586-1620 годы. Она построена полностью на документальных данных, хотя многие главы представляют собой лишь логически вероятную картину действительности, составленную по аналогии с общепринятыми положениями. Начинается книга историческим обзором событий, определивших как появление братских школ, так и их характер. Во второй части представлен новый взгляд на основание Киевского братства и Братской школы. Третья и четвертая части посвящены непосредственно периодам ректорства Иоанна Борецкого и Мелетия Смотрицкого в Киево-братской школе, уточнению времени учительства и ректорства Мелетия Смотрицкого, учебному процессу, некоторым соображениям относительно времени получения Киевским братством официального статуса, возвеличению Киева и др.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч213(4УКР)4 + Э372.27-344-026

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС32875 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського