Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (22)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (27)
Пошуковий запит: (<.>K=СКАЗАНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 36
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Александров О. В. 
Старокиївська агіографічна проза XI - першої третини XIII ст. / О. В. Александров; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. - О. : АстроПринт, 1999. - 272 c. - Бібліогр.: 279 назв. - укp.

Досліджуються питання поетики старокиївської агіографічної прози XI - першої третини XIII ст., розкривається роль сакральної семантики в організації образної системи твору. Особлива увага приділяється символічній інтерпретації ритуала в Житії Олексія чоловіка Божого та образним системам візантійського Житія Іларіона Великого і старокиївського Житія Феодосія Печерського. Висвітлюються форми взаємозв'язків та взаємопроникнення різних типів образних систем у старокиївських княжих житіях, перш за все в таких образних підсистемах цих творів, як картина світу, сюжет та образ святого (на прикладі творів: Пам'ять і похвала князю Володимиру, літописна "повість" 6523 (1015) року, Читання про Бориса і Гліба, Сказання про Бориса і Гліба, а також проложні читання та сказання про чудеса). Розкривається своєрідність образної системи старокиївських княжих житій на тлі типологічно близьких їм апокрифічних і канонічних агіографічних пам'яток з виявленням спільного та відмінного в їх образних системах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)31-334

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА591700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Вісник Дніпропетровського університету / ред.: М. В. Поляков. - Д., 2008. - 167 с. - (Історія і філос. науки і техніки; Т. 16, N 1/2, вип. 16). - укp. - рус.

Висвітлено особливості філософії гуманітарних наук у контексті загальної моделі духовної творчості, соціально-антропологічні особливості російської філософії початку ХХ ст., специфіку сказання як мовного акту на підставі аналізу античних текстів, особливості метафізичного складу суб'єктивного буття людської особистості в інтерпретації С.Л. Франка, трансформації раціональності та раціональної форми комунікації у сучасну епоху. Визначено вплив категорій та підходів семіотичних досліджень Ю.М. Лотмана на вивчення історико-антропологічної та культурної проблематики. Запропоновано новий підхід до дослідження науково-технічних шкіл, зокрема школи М.Ф.Герасюти, на підставі пасіонарної теорії Л.М. Гумільова. Проаналізовано внесок М.М. Боголюбова в розвиток теорії надпровідності та відкриття надплинності ядерної матерії.

Освещены особенности философии гуманитарных наук в контексте общей модели духовного творчества, социально-антропологические особенности русской философии начала ХХ ст., специфика сказания как речевого акта на основании анализа античных текстов, особенности метафизического состава субъективного бытия человеческой личности в интерпретации С.Л. Франко, трансформации рациональности и рациональной формы коммуникации в современную эпоху. Определено влияние категорий и подходов семиотических исследований Ю.М. Лотмана на изучение историко-культурологической и -культурной проблематики. Предложен новый подход к исследованию научно-технических школ, в частности школы Н.Ф. Герасюты, на основании пассионарной теории Л.Н. Гумилева. Проанализирован вклад Н.Н. Боголюбова в развитие теории сверхпроводимости и открытие сверхтекучести ядерной материи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)я54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68774/іст.філос.н.іт. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Шевцов С. В. 
Метафізика поетичного мислення Античності (досвід історико-філософської реконструкції) : автореф. дис... д-ра філософ. наук / С. В. Шевцов; Дніпропетр. нац. ун-т. - Д., 2008. - 36 c. - укp.

Показано, що витоком феномену поетичного мислення античності у Давній Греції є поняття "пойесіс" як витворення, вищим проявом якого є самопізнання. На підставі розуміння твірної природи поетичного мислення розкрито його формальні та змістові аспекти. Формально фрейм пойесісної дії визначається творчими структурами: сказанням як формуванням образу світу, який у своїй анонімності онто-гносео-аксіологічно визначає умови буття людини в його словесному вимірі; писанням як творчим процесом, за якого персоніфікується цей завданий у вигляді тої ж фабули образ світу; читанням як прилученням до явищ культури, в якому здіснюється відкриття у самій людині нових рівнів буття та читач є співавтором письменника. Зміст феномену поетичного мислення розкрито на підставі комплексного історико-філософського аналізу едіопології Софокла як поетичної реалізації головних смислових інтенцій епохи. Досліджено трагічність самопізнання Едіпа у контексті філософсько-антропологічних ідей античності та виявлено творчу природу дбання, діалогу, трагедії як структури, що породжує певний етафізичний досвід, а також саму едіпологію як розгортання фундаментального питання про буття людини, яке поєднує міфологічні, гносеологічні й онтологічні аспекти. Розуміння творчої природи поетичного мислення є однією з умов існування культури як такої.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)321 + Ю225.5 + Ш5(0)32/35-304

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА358323 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Козакова Л. О. 
Наратив малої прози Олеся Гончара : автореф. дис... канд. філол. наук : 10.01.01 / Л. О. Козакова; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2008. - 20 c. - укp.

Комплексно досліджено та проаналізовано загальні закономірності наративної стратегії малої прози О. Гончара. На підставі зіставлення особливостей таких стратегій літератури неоромантизму та реалізму, жанрових моделей притчі та сказання визначено специфіку та загальні тенденції глибинного наративу малої прози письменника у контексті ідеалістичних пошуків автора, з використанням засобів мотивного аналізу висвітлено логіку наративних моделей у текстах. З урахуванням останніх досягнень наратологічної школи досліджено художню перспективу у композиції літературних творів, запропоновано типологію наративного дискурсу у малій прозі О. Гончара. Зазначено, що наратив у тексті письменника базується на концепції діалогу відповідно до принципів жанрової моделі притчі та виявлено у гетеродієгетичному та гомодієгетичному наративах основні тенденції у співвідношенні між нараторами та персонажами. Охарактеризовано особливість суб'єктного вираження у психологічному, ідеологічному та фразеологічному контекстах часовий і просторовий аспекти наративного дискурсу у творах малої прози О. Гончара, досліджено специфіку детермінування внутрішнього світу персонажа.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Гончар О.Т.534

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА361908 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сітарська Ю. О. 
Релігійно-етична проблематика і стильові процеси в російській опері останньої третини XIX - початку XX ст. (М.Мусоргський, М.Римський-Корсаков) : Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Ю. О. Сітарська; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2006. - 19 c. - укp.

Запропоновано систему стильового аналізу опер, зміст яких включає проблеми релігійної етики. Обумовлений даним контекстом стильовий комплекс осмислено як новий динамічний компонент національного стилю, що реалізується в ряді російських опер досліджуваного періоду - "Стиль духовного перетворення". Виявлено його специфіку на рівнях сценічної композиції, драматургії та жанрово-інтонаційної концепції творів. На матеріалі дев'яти опер виявлено, що сферами реалізації релігійно-етичної проблематики є особиста духовність, державна влада та історія, досліджено ключові релігійно-етичні проблеми. На підставі комплексного аналізу опер "Хованщина" М.Мусоргського та "Сказання про невидимий град Кітеж" М.Римського-Корсакова в проблемно-стильовому аспекті виявлено їх ідейні зв'зки з християнським вченням про божественну благодать, релігійно-філософською концепцією Софії, премудрості Божої, розглянуто авторські інтерпретації християнських символів, цитати та алюзії Святого Письма, богослужбових текстів, житій святих. Досліджено особливості модифікації нового динамічного компонента національного стилю у творах М.Мусоргського та М.Римського-Корсакова.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4РОС)5-81 + Щ317.413(4РОС)53-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА347099 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Школьник В. М. 
Альтернативні методи лікування больового синдрому / В. М. Школьник, А. В. Чепа // Мед. перспективи. - 2010. - 15, № 2. - С. 135-141. - Бібліогр.: 32 назв. - укp.

Освещены актуальные вопросы проблемы болевых синдромов, так как данные патологические состояния являются одной из частых причин нетрудоспособности и инвалидизации населения. Подробно представлены патогенетические механизмы болевых синдромов, рефлекторных мышечно-тонических синдромов, состояние кровообращения локально в мышце при ее спазме. Акцентировано внимание на том, что боль в спине чаще бывает не вертебрального происхождения, а при первичном нарушении во внутренних органах. С учетом сказанного, рассмотрены методы лечения мышечно-тонических и миофасциальных синдромов техниками мануальной терапии. Освещены остеопатические техники: прикладная кинезиология, ортобиономия, кранио-сакральная биодинамика. Даны определения, предмет их и цель. Разъяснены показания и противопоказания к проведению тех или других техник остеопатии, проведение которых определяет врач - мануальный терапевт. Показана эффективность остепатии в лечении больных с миофасциальным синдромом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р341.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15785 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Храброва Г. М. 
Історія формування топосу гендерного насильства в літературі античності (на матеріалі легендарного сюжету про збезчещену Лукрецію) / Г. М. Храброва // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2011. - № 11. - С. 120-124. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто особливості репрезентації феномену гендерного насильства в давньогрецьких та давньоримських літературних творах, підгрунтям яких стало сказання про Лукрецію. На основі компаративного аналізу текстів висвітлено мотивацію гвалтування та його роль у маніфестації маскулінної ідентичності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)32/35-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Хрипун В. 
Партнерська взаємодія вчителя й учнів - ключ до саморозвитку успішного педагога / В. Хрипун // Рідна шк.. - 2010. - № 1/2. - С. 39-41. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто партнерську взаємодію вчителя й учня, як складову, що забезпечує реалізацію вчителя як успішного педагога. Розкрито ідею учнівства: всі учасники взаємодії є вчителями один одного. Охарактеризовано основні позиції у взаємодії вчителя та учнів: позицію зверхності "Я - над іншими"; позицію підпорядкованості "Я - під (знизу)"; партнерську позицію "Я - нарівні". Виокремлено умови, за яких партнерська взаємодія є ефективною і задовольняє як учителя, так і учнів. Зазначено, що важливе значення для побудови партнерської взаємодії вчителя й учня має вміння педагога допомогти самому собі, змінюючись у теперішньому і плануючи зміни на майбутнє. З огляду на сказане, запропоновано педагогічні техніки, що забезпечують встановлення партнерської взаємодії,і побудовані як шаблони, які, залежно від ситуації, можна змінювати: техніки самодопомоги педагогу (техніка прийняття себе; техніка підтримки себе; техніка схвалення себе); техніки позитивного звертання до учнів (техніка "Я - висловлювання", техніка надихання, техніка схвалення, техніка спонукання, комбінація технік надихання - схвалення, комбінація технік надихання - спонукання, комбінація технік спонукання - схвалення); техніки підтримки віри учня в себе (техніка підтримки учня в себе, техніка відновлення віри учня в свої сили, техніка вираження віри вчителя в можливості учня).

Констатовано, що прагнення вчителя до саморозвитку і бажання набути вміння будувати взаємодію на партнерських засадах - це основні чинники, що спонукають його до становлення себе як успішного педагога.

Рассмотрено партнерское взаимодействие учителя и ученика, как составляющую, которая обеспечивает реализацию учителя как успешного педагога. Раскрыто идею ученичества: все участники взаимодействия являются учителями друг друга. Охарактеризованы основные позиции во взаимодействии учителя и учеников: позицию превосходства "Я - над другими"; позицию подчиненности "Я - под (снизу)"; партнерскую позицию "Я - наравне". Выделены условия, при которых партнерское взаимодействие является эффективной и удовлетворяет как учителя, так и учеников. Указано, что для построения партнерского взаимодействия учителя и ученика важное значение имеет умение педагога помочь самому себе, изменяясь в настоящем и планируя изменения на будущее. Учитывая сказанное, предложено педагогические техники, обеспечивающие установление партнерского взаимодействия, и построены как шаблоны, которые, в зависимости от ситуации, можно менять: техники самопомощи педагогу; техники положительного обращения к ученикам; техники поддержки веры ученика в себя. Констатировано, что стремление учителя к саморазвитию и желание приобрести умения строить взаимодействие на партнерских началах - это основные факторы, побуждающие его к становлению себя как успешного педагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ващенко Л. 
Планування досліджень з освітньої політики як науковий і суспільний пріоритет / Л. Ващенко // Рідна шк.. - 2010. - № 1/2. - С. 8-14. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Обгрунтовано актуальність досліджень щодо стратегічних напрямів освітньої політики України. У контексті цієї проблеми розглянуто реалізацію завдань спільного проекту Міжнародного банку реконструкції та розвитку (МБРР) з МОН України "Рівний доступ до якісної освіти в Україні". Розкрито етапи запропонованого для проведення в цьому контексті дослідження "Комплексне планування та технології впровадження освітньої політики", його результати, в яких особливу увагу буде приділено термінологічному апарату та залученню до процесу вироблення методологічних позицій та прикладних механізмів спеціалістів різних сфер: педагогіки, державного управління, національних та міжнародних експертів. Виокремлено проблему необхідності оновлення фінансової системи освіти в Україні. Проаналізовано аналітичний звіт "Україна: оцінка бідності. Соціальні аспекти бідності й нерівності", підготовлений експертами МБРР, який підтвердив нерівність у доступі до якісної освіти в Україні різних соціально-економічних груп. Розглянуто питання запровадження дослідження "Розробка та апробація методики формульного фінансування загальної середньої освіти", мета якого полягає в розробці нормативної і методичної бази для фінансування шкільних округів як нових освітніх моделей.

Акцентовано увагу на низці планових досліджень щодо якості освіти дітей шкільного віку, зокрема "Стандарти діяльності загальноосвітнього навчального закладу", "Кваліфікаційні вимоги до професійної діяльності педагогічних працівників", та ін.

Обоснована актуальность исследований по стратегическим направлениям образовательной политики Украины. В контексте этой проблемы рассмотрена реализация задач совместного проекта Международного банка реконструкции и развития (МБРР) с МОН Украины "Равный доступ к качественному образованию в Украине". Раскрыты этапы предлагаемого для проведения в этом контексте исследования "Комплексное планирование и технологии внедрения образовательной политики", его результаты, в которых особое внимание будет уделено терминологическому аппарату, а так же привлечению к процессу выработки методологических позиций и прикладных механизмов специалистов разных сфер: педагогики, государственного управления, национальных и международных экспертов. Выделена проблема необходимости обновления финансовой системы образования в Украине. Проанализирован аналитический отчет "Украина: оценка бедности. Социальные аспекты бедности и неравенства", подготовленный экспертами МБРР, который подтвердил неравенство в доступе к качественному образованию в Украине разных социально-экономических групп.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Трофимчук Л. П. 
Емоція страху і провини в структурі релігійного досвіду / Л. П. Трофимчук // Наука і освіта. - 2009. - № 9. - С. 65-69. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено зародження почуття провини та страху в процесі онтогенетичного розвитку. Проведено паралель переживань маленької дитини, яка піддається жорстокому поводженню й релігійно віруючої лидини. Зроблено психологічний аналіз емоцій страху та провини використовуючи Біблійні сказання.

Освещено зарождение чувства вины и страха в процессе онтогенетического развития. Проведена параллель переживаний маленького ребёнка, подверженного жестокому обращению и религиозно верующего человека. Проведен психологический анализ эмоций страха и вины, используя Библейские сказания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-202.2 + Ю957.2-734 + Ю983.52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Васильєва О. А. 
Фактори професійного самовизначення особистості в сучасних умовах / О. А. Васильєва // Наука і освіта. - 2011. - № 1. - С. 19-22. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

На основі аналізу психолого-педагогічної літератури розкрито сутність та співвідношення понять "професійне самовизначення", "профорієнтація" і "профконсультація". Сутнісним в процесі професійного становлення (ПС), на думку автора, є зв'язок етапів розвитку людини зі стадіями ПС, який можна змоделювати у вигляді системи: фаза оптанта - фаза адепта - фаза адаптації - фаза інтернала - фаза майстерності - фаза наставництва. Констатовано, що професійне самовизначення - тривалий, динамічний процес самореалізації особистості, який детермінується соціально-економічними, психологічними, суб'єктно-особистісними, індивідуально-особистісними факторами. Зазначено, що домінуюче значення в активізації ПС має усвідомлення як внутрішніх, так і зовнішніх факторів,як з точки зору розуміння динаміки ПС, так і з точки зору педагогічного впливу на її подальшу долю. В контексті сказаного доведено необхідність проведення зі старшокласниками спеціального курсу "Професійне самовизначення".

На основе анализа психолого-педагогической литературы раскрыта сущность и соотношение понятий "профессиональное самоопределение", "профориентация" и "профконсультация". Сущностным в процессе профессионального становления (ПС), по мнению автора, является связь этапов развития человека со стадиями ПС, который можно смоделировать в виде системы: фаза оптанта - фаза адепта - фаза адаптации - фаза интернала - фаза мастерства - фаза наставничества. Констатировано, что профессиональное самоопределение - длительный, динамичный процесс самореализации личности, который детерминируется социально-экономическими, психологическими, субъектно-личностными, индивидуально-личностными факторами. Указано, что доминирующее значение в активизации ПС личности имеет осознание как внутренних, так и внешних факторов, как с точки зрения понимания динамики ПС, так и с точки зрения педагогического влияния на ее дальнейшую судьбу. В контексте сказанного доказана необходимость проведения со старшеклассниками специального курса "Профессиональное самоопределение".

The article analyzes the notions of Уself-determinationФ and Уprofessional formation of personalityФ. It raises the problem of professional formation, personal and social development of a future specialist as a subject of social action; highlights themain factors influencing choice of profession.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ю941.19

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Татарина И. А. 
К вопросу об интенсивном обучении англоязычной грамматике / И. А. Татарина, О. Б. Алексеева // Наука і освіта. - 2011. - № 2. - С. 112-115. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Проанализированы особенности интенсивных методов изучения иностранных языков, где обучение идет от усвоения целостных коммуникативных блоков, в котором недооценивается изучение грамматической системы языка. В контексте сказанного, актуализируется потребность интенсивного изучения грамматики, для реализации которого разработан и апробирован на базе ряда школ и ВУЗ Украины экспериментальный курс изучения англоязычной грамматики. Креативность предлагаемого курса заключается в том, что за счет многократного и обязательного повторения нового материала со всем ранее изученным в языковых, предречевых и речевых действиях, достигается сформированность механизмов англоязычной речи. Обучение на основе алгоритмизированной системы упражнений способствует росту уровня грамматической компетенции студентов. Констатирована перспективность развития этого экспериментального курса.

Проаналізовано особливості інтенсивних методів вивчення іноземних мов, де навчання йде від засвоєння цілісних комунікативних блоків, в якому недооцінюється вивчення граматичної системи мови. У контексті сказаного актуалізовано потребу інтенсивного вивчення граматики. Для реалізації даного напряму розроблено й апробовано на базі ряду шкіл та ВНЗ України експериментальний курс вивчення англомовної граматики. Креативність запропонованого курсу полягає в тому, що за рахунок багаторазового й обов'язкового повторення нового матеріалу з вивченим раніше у мовних, передмовленнєвих та мовленнєвих вправах, досягається сформованість механізмів англійського мовлення. Навчання на основі алгоритмізованої системи вправ сприяє зростанню рівня граматичної компетенції студентів. Констатовано перспективність розвитку цього експериментального курсу.

The article deals with the problem of intensive teaching of English grammar. It presents a developed experimental course of intensive teaching of English grammar. Its novelty is in development of mechanisms of English speech by means of repetitions ofnew material and the material studied before in language, pre-speech and speech training exercises. The process of teaching on the basis of algorythmized system of exercises contributed to considerable increase in the level of students' grammatical competence.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-912.32 + Ш143.21-913.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Морозова Т. 
До проблеми взаємодії професійних і освітніх стандартів в ІТ-галузі / Т. Морозова, І. Мендзебровський // Вища шк.. - 2012. - № 12. - С. 45-53. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто проблему забезпечення функціональності стандартів ІТ-освіти. Зосереджено увагу на кваліфікаційних характеристиках ІТ-професій. Здійснено порівняльну характеристику логіки кваліфікаційних характеристик професій працівників ІТ-галузі за функціональною моделлю, яка не передбачає самостійності у прийнятті рішень виконавцями, та процесною моделлю, базовим принципом якої є прийняття самостійних рішень виконавцями та їхня відповідальність за одержання заданого результату. Запропоновано багаторівневу модель підготовки фахівця ІТ-індустрії з використанням процесного підходу. Виокремлено проблему впровадження в освітній процес України компетентнісного підходу, який покликаний не доповнити або поліпшити сформовану педагогічну практику, а передбачає її кардинальну зміну. З огляду на вище сказане, представлено огляд методологічних основ Європейської рамки е-компетенцій, яку доцільно використовувати для розробки як кваліфікаційних, так і освітно-кваліфікаційних характеристик ІТ-фахівців. Охарактеризовано складові чотиривимірної структури Європейської рамки е-компетенцій, в якій кожний вимір має свій дескриптор: дескриптор 1 – категорії компетенцій, дескриптор 2 – компетенції, дескриптор 3 – рівні професіоналізму, дескриптор 4 – знання і навички. Зазначено, що найбільш перспективним джерелом вихідних даних для розробки компетентнісно орієнтованих стандартів вищої ІТ-освіти, заснованих на результатах, є розглянута Європейська рамка е-компетенцій. Відтак, розробку в Україні кваліфікаційних характеристик ІТ-професій автори вважають справою малоперспективною. Наголошено, що пріоритетним об'єктом стандартизації вітчизняної вищої ІТ-освіти мають бути результати учіння – ключові елементи орієнтованого на практику освітнього процесу.

Рассмотрена проблема функциональности стандартов ИТ-образования. Сосредоточено внимание на квалификационных характеристиках ИТ-профессий. Осуществлена сравнительная характеристика логики квалификационных характеристик профессий работников ИТ-отрасли за функциональной моделью, которая не предусматривает самостоятельности в принятии решений исполнителями, и процессной модели, базовым принципом которой является принятие самостоятельных решений исполнителями и их ответственность за получение заданного результата. Предложена многоуровневая модель подготовки специалиста ИТ-индустрии с использованием процессного подхода. Выделена проблема внедрения в образовательный процесс Украины компетентностного подхода, который призван не дополнять или исправлять сложившуюся педагогическую практику, а предполагает ее кардинальную смену. Учитывая выше сказанное, представлен обзор методологических основ Европейской рамки е-компетенций, которую целесообразно использовать при разработке как квалификационных, так и образовательных квалификационных характеристик ИТ-специалистов. Охарактеризованы составляющие четырехмерной структуры Европейской рамки е-компетенций, в которой каждое измерение имеет свой дескриптор: дескриптор 1 - категории компетенций, дескриптор 2 - компетенции, дескриптор 3 - уровни профессионализма, дескриптор 4 - знания и навыки. Указано, что наиболее перспективным источником исходных данных для разработки компетентно ориентированных стандартов высшего ИТ-образования, основанных на результатах, является рассмотренная Европейская рамка е-компетенций. Поэтому разработку в Украине квалификационных характеристик ИТ-профессий авторы считают делом малоперспективным. Отмечено, что приоритетным объектом стандартизации отечественного высшего ИТ-образования должны быть результаты учения - ключевые элементы ориентированного на практику образовательного процесса.

The problem of functional standards of IT-education. Concentrated on qualification characteristics of IT-professionals. The comparative characteristics of logic qualifications of workers professions IT-industry in the functional model, which does not include Side in the performers, and the process model, the basic principle is the independent decision making and implementing their responsibility to obtain the desired result. Proposed a multilevel model of the specialist training of the IT-industry with a process approach. With the problem of implementation in the educational process of Ukraine competence approach, which is designed not to supplement or correct the current teaching practice, and it suggests a radical shift. Given the above, an overview of the methodological foundations of the European e-competence framework, which should be used in the development of a competency, and educational qualifications of IT-professionals. We characterize the structure of the four components of the Europeane-competence framework, in which each dimension has its own descriptor: descriptor 1 - categories of competences, the handle; 2 - competence descriptor; 3 - levels of professionalism, the handle; 4 - knowledge and skills. Indicated that the most promising source of input for the development of higher standards of competence-oriented IT-education based on the results, is pending before the frame of e-skills. Therefore, development of Ukraine in the qualifications of IT-professionals, the authors considera matter not very promising. Noted that the priority for the standardization of national higher IT-education should be teaching results - key elements of practice-oriented educational process.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Павленко А. 
Університет як центр інноваційної системи та формування інтелектуального капіталу нації / А. Павленко // Вища шк.. - 2011. - № 12. - С. 7-15. - укp.

Розкрито роль Київського національного економічного університету (КНЕУ) ім. В. Гетьмана як ключового елемента інноваційної системи держави та центру формування інтелектуального капіталу нації, названо інноваційні методи та форми в навчальному процесі університету: впровадження проблемно-орієнтованого навчання, проведення міні-досліджень, кейс-методи, робота в міні-групах. Виокремлено невідповідність розвитку інститутів національного, регіонального менеджменту від масштабів і динаміки світогосподарських трансформацій як одного із головних чинників економічної кризи. В контексті сказаного, акцентовано увагу на необхідності надання ВНЗ автономії, збільшення й диверсифікації фінансових потоків для досягнення відповідних стандартів якості освіти. Висвітлено особливості освітнього процесу, головною із яких є орієнтація на засвоєння студентами різних видів базових та ключових професійних компетенцій, самостійну творчу діяльність студентів. Окреслено основні напрями науково-дослідної, міжнародної діяльності науковців за умов глобалізації економічного розвитку.

Раскрыта роль Киевского национального экономического университета (КНЭУ) им. В. Гетьмана как ключевого элемента инновационной системы государства и центра формирования интеллектуального капитала нации. Названы инновационные методы и формы в учебном процессе университета: внедрение проблемно-ориентированного обучения, проведение мини-исследований, кейс-методы, работа в мини-группах. Констатировано отставание развития институтов национального, регионального менеджмента от масштабов и динамики мирохозяйственных трансформаций как одного из главных факторов экономического кризиса. В контексте сказанного, акцентировано внимание на необходимости предоставления ВУЗ автономии, увеличения и диверсификации финансовых потоков для достижения соответствующих стандартов качества образования. Названы особенности образовательного процесса, главными из которых являются ориентация на усвоение студентами различных видов базовых и ключевых профессиональных компетенций, на самостоятельную творческую деятельность студентов. Очерчены основные направления научно-исследовательской, международной деятельности ученых университета.

Rector of the Kiev V. Hetman national economic university elucidates the role of this higher educational establishment as a key element of the state's innovation system and the centre of forming intellectual capital of the nation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР-4КИЇ-2К)711.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Савенко Д. 
Невербальна комунікація вчителя як елемент педагогічної культури у творчій спадщині В.О.Сухомлинського / Д. Савенко // Нова пед. думка. - 2008. - Спец. вип. - С. 53-54. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Досліджено невербальні та паралінгвістичні засоби спілкування в мовленнєвій діяльності вчителя. Висвітлено оригінальні та особистісно зорієнтовані моменти професійного спілкування вчителя з учнями, а саме міміку, жести, які підсилюють інформацію, створюють певний підтекст, переосмислюють сказані слова.

Исследованы невербальные и паралингвистические средства общения в речевой деятельности учителя. Освещены оригинальные и личностно ориентированные моменты профессионального общения учителя с учениками, а именно мимика, жесты, которые усиливают информацию, создают определенный подтекст, переосмысливают сказанные слова.

investigated paralingvistichni and nonverbal means of communication in speech activity teacher. Are illuminated, original and personally-oriented aspects of professional communication teachers with the students, namely, facial expressions and gesturesthat reinforce the information that gives a certain subtext, rethinking spoken word.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314 + Ш100.15

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Линовицька О. 
Автономія і відповідальність навчального закладу / О. Линовицька // Вища освіта України. - 2012. - № 1. - С. 56-60. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Наголошено на необхідності взаємозв'язку автономії закладів освіти та відповідальності тих, хто в них працює і навчається. Розглянуто підвищення рівня автономії навчального закладу як автоматичне підвищення рівня відповідальності перед людиною і суспільством. У цьому контексті, кардинальним кроком є затвердження Кабінетом Міністрів України «Положення про дослідницький університет», критеріями діяльності якого повинні стати вагомі фундаментальні дослідження, наявність системи підготовки наукових кадрів широкого спектра спеціальностей, високий професійний рівень викладацького складу, високий рівень інформаційної відкритості, формування інтелектуально наповненого інноваційного середовища, прагнення до лідерства. Підкреслено значення принципів громадського самоуправління, студентського самоврядування як одного з головних інструментів стратегічної модернізації вищої освіти, підвищення її якості й інтелектуально-культурологічної місії.

Отмечена необходимость взаимосвязи автономии учебных заведений и ответственности тех, кто в них работает и учится. Рассмотрено повышение уровня автономии учебного заведения как автоматическое повышение уровня ответственности перед человеком и обществом. В контексте сказанного своевременным шагом стало принятие Кабинетом Министров Украины «Положения об исследовательском университете», критериями деятельности которого должны стать веские фундаментальные исследования, наличие системы подготовки научных кадров широкого спектра специальностей, высокий профессиональный уровень преподавательского состава, высокий уровень информационной открытости, формирование интеллектуально наполненной инновационной среды, стремление к лидерству. Подчеркнуто значение принципов общественного самоуправления, студенческого самоуправления как одного из главных инструментов стратегической модернизации образования, повышения ее качества и интеллектуально-культурологической миссии.

the functioning of educational establishments is contemplated in the aspect of correlation of their autonomy and responsibility of those working and studying in them; the enhancement in the level of educational establishment independence is treated asthe automatic increase in individual and social responsibility.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) к

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Скотний В. 
Аксіологічні орієнтири особистості: суперечності плюралізму / В. Скотний // Молодь і ринок. - 2010. - № 10. - С. 7-15. - Бібліогр.: 41 назв. - укp.

Наголошено, що проблема раціонального та ірраціонального в освіті і вихованні була постійно актуальною упродовж тривалої історії генези філософії. Наукові, освітянські, релігійні проблеми сутнісно спрямовані на один об'єкт - людину у всіх її вимірах і багатоаспектності. Відзначено, що сучасні освітні трансформації є об'єктивним домінуючим чинником морально-релігійного виховання, яке є головним у формуванні особистості. В контексті сказаного констатовано, що ефективність протистояння проникненню поглядів різних окультних організацій у систему освіти залежатиме від своєчасного запровадження вивчення основ релігієзнавства в навчальних закладах, що впливатиме формування духовних цінностей особистості, прискорить процес самовизначення молоді. Резюмовано, що морально-релігійне виховання та вивчення основ релігієзнавства - це основні фактори становлення істинної національної самосвідомості та культурної самоідентичності як основи формування аксіологічної сфери особистості.

Отмечено, что проблема рационального и иррационального в образовании и воспитании была постоянно актуальной на протяжении длительной истории генезиса философии. Научные, религиозные проблемы являются по существу направленными на один объект - человека - во всех его измерениях и многоаспектности. Отмечено, что современные образовательные трансформации в условиях информационного общества являются объективным доминирующим фактором морально-религиозного воспитания, которое является стержневым в формировании личности. В контексте сказанного констатировано, что эффективность противостояния проникновению взглядов различных оккультных организаций в системе образования будет зависеть от своевременного введения изучения основ религиоведения. Резюмировано, что морально-религиозное воспитание и изучение основ религиоведения - это основные факторы становления истинного национального самосознания и культурной самоидентичности как основы формирования аксиологической сферы личности.

It is expounded in the real article testifies that problem rational and irrational in education and education there was permanent actual during all protracted history of genesis of philosophy. Scientific, elucidative, religious problems are very near.In fact all efforts of church and education are philosophy. Scientific, elucidative, religious problems are very near. In fact all efforts of church and education are sent to one object - man in all her measuring and multidimensionalness.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.350.4 + Ч311.02 + Э211.07

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Логвиненко Т. 
Діяльність соціальних служб сім'ї, дітей та молоді в Італії: сучасний досвід / Т. Логвиненко // Молодь і ринок. - 2010. - № 10. - С. 67-72. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито особливості діяльності соціальних служб (СС) сім'ї, дітей та молоді в Італії. Відзначено актуальність створення Парламентської Комісії у справах неповнолітніх і національної Обсерваторії захисту прав дитини для організації соціальної роботи з дітьми та молоддю. Відзначено внесок у розвиток соціальної політики прийняття ряду законів, які стосувалися усиновлення й опіки неповнолітніх. Зазначено про креативність створення так званих "професійних сімей" в даному секторі роботи. Проаналізовано види допомоги, що надаються СС та ресурси, необхідні для цього. Звернено увагу на існування великої кількості різних типів структур для проживання дітей та молоді; на роль школи в соціально-педагогічній роботі, зокрема створення та реалізацію пізнавальних і виховних проектів. Підсумовано, що багатоаспектна діяльність СС в Італії грунтується на широкій законодавчій базі, де співпрацюють як державні, так і приватні організації.

Раскрыты особенности деятельности социальных служб семьи, детей и молодежи в Италии. Отмечена актуальность создания Парламентской Комиссии по делам несовершеннолетних и Национальной Обсерватории защиты прав ребенка для организации социальной работы с детьми и молодежью. Отмечен важный вклад в развитие социальной политики принятия ряда законов, касающихся усыновления и опеки несовершеннолетних. В контексте сказанного освещена креативность создания так называемых "профессиональных семей" в данном секторе работы. Выделены и проанализированы виды помощи, предоставляемые социальными службами и ресурсы, необходимые для этого. Обращено внимание на существование большого количества различных типов структур для проживания детей и молодежи, на роль школы в социально-педагогической работе, в частности, создание и реализацию познавательных и воспитательных проектов.

The article is sacred to opening of features of realization of social work with families, children and young people in Italy. The legislative base of socialpedagogical activity is analyzed, stages of her development, value of certain laws for becomingof social work.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312(4ІТА) + С4(4ІТА)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Кучер А. 
Досвід підготовки майбутніх педагогів до професійного спілкування / А. Кучер // Молодь і ринок. - 2010. - № 12. - С. 139-143. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено результати дослідження проблеми підготовки майбутніх педагогів до професійного спілкування (ПС) з точки зору можливостей використання цього досвіду для вказаної підготовки економістів-аграрників. На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічної літератури досліджено та конкретизовано наступні системи: підготовка майбутніх викладачів, перший етап якої спрямований на оволодіння технікою мовлення, другий - тренінгу "Професійне спілкування менеджера освіти", який передбачає використання рефлексивного підходу в навчанні; розроблення модульної ІКТ на основі особистісно-діяльнісного підходу; методики активного соціально-психологічного навчання. Акцентовано увагу на системі підготовки, змістове наповнення якої передбачає формування професійного ідеалу, техніки саморегуляції, становлення майстерності ПС й оволодіння основами майстерності управління НВП. Підкреслено, в контексті сказаного, значення проведення вправ з аналізу педагогічних ситуацій та виконання рольових позицій.

Освещены результаты исследования проблемы подготовки будущих педагогов к профессиональному общению (ПО) с точки зрения возможностей использования этого опыта для подготовки экономистов-аграрников. На основе теоретического анализа психолого-педагогической литературы исследованы и конкретизированы следующие системы: подготовка будущих преподавателей, первый этап которой направлен на овладение техникой речи, второй - тренинга "Профессиональное общение менеджера образования", который предусматривает использование рефлексивного подхода в обучении; разработка модульной ИКТ на основе личностно-деятельностного подхода; методика активного социально-психологического обучения. Акцентировано внимание на системе подготовки, содержательное наполнение которой предусматривает формирование профессионального идеала, становление техники саморегуляции, овладение мастерством ПС и основами мастерства управления НВП. Подчеркнута, в контексте сказанного, эффективность проведения упражнений по анализу педагогических ситуаций и выполнения ролевых позиций.

The problems of preparation of the future teachers to professional communication from the point of view of possibilities of use of this experience for the specified preparation of experts of an agro economic profile are considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.252.1 + Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Василиків І. 
Педагогічні умови застосування інформаційних технологій у системі безперервної освіти / І. Василиків // Молодь і ринок. - 2010. - № 12. - С. 148-151. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено проблему стратегії розвитку та використання інформаційних технологій у сфері освіти, яка є однією з ключових проблем стратегічного планування як на національному, так і на глобальному рівні. Охарактеризовано етапи впровадження ІТ, проаналізовано автоматизацію, інформаційну комунікаційній фази впровадження технологій, відзначено тенденцію зміни взаємовідношення людей і інформації, яка є стратегічним ресурсом суспільства, розглянуто проблему "інформаційного вибуху" в аспекті інформаційного перевантаження людської свідомості. Спрогнозовано генезис довгострокової тенденції інформаційно-технологічної зміни людської цивілізації, активізації конкурентної боротьби між транснаціональними корпораціями в інформаційному просторі за місце певного регіону в світовій спільноті, за стійкий і безпечний розвиток, за право не розміщувати радіоактивні відходи та "брудні виробництва". В контексті сказаного зростає значення підготовки спеціалістів, здатних вести активну політику у вказаній сфері та відстоювати свої інтереси.

Исследована проблема стратегии развития и использования информационных технологий в сфере образования, которая является одной из ключевых проблем стратегического планирования, как на национальном, так и на глобальном уровне. Охарактеризованы этапы внедрения ИТ, проанализированы автоматизация, информационная коммуникационная фазы внедрения технологий, отмечена тенденция изменения взаимоотношений людей и информации, которая является стратегическим ресурсом общества, рассмотрена проблема "информационного взрыва" в аспекте информационной перегрузки человеческого сознания. Спрогнозирован генезис долгосрочной тенденции информационно-технологического изменения человеческой цивилизации, активизации конкурентной борьбы между транснациональными корпорациями в информационном пространстве за место определенного региона в мировом сообществе, за устойчивое и безопасное развитие, за право не размещать радиоактивные отходы и "грязные производства". В контексте сказанного возрастает значение подготовки специалистов,способных вести активную политику в указанной сфере и отстаивать свои интересы.

The article investigates the problem of strategy of development and use of information technologies in the sphere of education, which is one of key problems of the strategic planning, both on national and on global levels.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.207 + Ч30 в2:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського