Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (6)Тематичний інтернет-навігатор (7)Наукова електронна бібліотека (9)Автореферати дисертацій (12)Книжкові видання та компакт-диски (123)Журнали та продовжувані видання (71)
Пошуковий запит: (<.>K=CANADIAN<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 39
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Кирквуд Ф. Т. 
Образы, создаваемые средствами массовой информации, пропаганда и их влияние на демократию / Ф. Т. Кирквуд // Библиотеки и ассоциации в меняющемся мире: новые технологии и новые формы сотрудничества : 10-я юбил. междунар. конф. "Крым 2003". - 2003. - 3. - С. 1224. - рус.

Розглянуто питання: як можуть бібліотеки допомогти читачам отримати точні дані замість дезінформації, яка часто з'являється в телевізійних програмах та Інтернеті? Посилаючись на роботу канадського філософа Рендала Марліна, стисло проаналізовано елементи політичної пропаганди та етики переконання, якої дотримуються засоби масової інформації, а також, на базі роботи французького дослідника Володимира Волкоффа, досліджено засоби політичної дезінформації. Подано практичні рекомендації щодо відбору джерел інформації.

Рассмотрен вопрос: могут ли библиотеки помочь читателям получать точные сведения вместо дезинформации, часто обнаруживаемой в телевизионных программах и в Интернете? На основе работы канадского философа Рэндала Марлина кратко проанализированы элементы политической пропаганды и этики убеждения, которой придерживаются средства массовой информации, а также, на основе работы французского исследователя Владимира Волкоффа, проанализированы средства политической дезинформации. Даны практические рекомендации по отбору источников информации.

How can librarians help their public to correct the government misinformation and disinformation often found on television and the Internet? Teach them to know the enemy. Brief analyses are offered of the elements of political propaganda and the ethics of media persuasion, based on the recent work of Canadian philosopher Randal Marlin, and of the tools of political disinformation, based on the recent French study of Vladimir Volkoff. Practical suggestions on the selection of information sources and on cautions to clients are provided, based upon the author's work as a parliamentary reference librarian.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.036 + Ч62в05

Рубрики:

Шифр НБУВ: В347002/3 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Герцик А.  
Можливості використання в Україні канадського досвіду організації клінічної діяльності фахівця фізичної реабілітації / А. Герцик // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 7. - С. 27-35. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто варіант структури та алгоритму клінічної діяльності фахівця фізичної реабілітації в Україні, створений на основі вивчення сфери діяльності фізичного терапевта у Канаді.

Рассмотрен вариант структуры и алгоритма клинической деятельности специалиста физической реабилитации в Украине, созданный на базе изучения сферы деятельности физического терапевта в Канаде.

Version of the clinical structure and algorithm for physical rehabilitation intervention process in Ukraine, based on analysis of Canadian physical therapy intervention process, has been described in this article.


Ключ. слова: фізична реабілітація, зарубіжний досвід, клінічна діяльність
Індекс рубрикатора НБУВ: Р354.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Жердев В.  
Преемственность традиций украинского деревянного сакрального зодчества в Канаде / В. Жердев // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 5. - С. 28-37. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Розглянуто спадкоємність традицій української дерев'яної церковної архітектури в Канаді та вплив місцевих будівельних методів на сучасні українсько-канадські храми.

Рассмотрена преемственность традиций украинской деревянной церковной архитектуры в Канаде и влияние местных строительных методов на современные украинско-канадские храмы.

Succession of Ukrainian wooden church architecture's traditions in Canada and influence of local construction's methods on modern Ukrainian - Canadian churches have been analyzed in this article.


Ключ. слова: архитектура, церковь, диаспора, традиция, неф, нартекс, алтарь, купол
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ117.166.5(7КАН=УКР)-1

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Макар В. Ю. 
Соціально-політична інтеграція українців у поліетнічне суспільство Канади = The socio-political integration of the ukrainians in canadian polyethnic society : Наук. вид. / В. Ю. Макар; Чернівец. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. - Чернівці : Прут, 2006. - 283 c. - Бібліогр.: с. 195-218. - укp.

Здійснено комплексний аналіз соціально-політичної інтеграції української етнічної групи у поліетнічне канадське суспільство. Визначено причини та характер еміграційного руху українців за океан. Розглянуто іміграційну політику Канади щодо українських поселенців. Розкрито соціально-економічні аспекти інтеграції, визначено освітній рівень канадців українського походження. Висвітлено історію становлення підприємницької діяльності серед поселенців. Визначено роль етнічних організацій в інтегративних процесах і показано участь представників української етнічної групи в політичному та державному житті Канади.

Осуществлен комплексный анализ социально-политической интеграции украинской этнической группы в полиэтническое канадское общество. Определены причины и характер эммиграционного движения украинцев за океан. Рассмотрена иммиграционная политика Канады относительно украинских поселенцев. Раскрыты социально-экономические аспекты интеграции, определен образовательный уровень канадцев украинского происхождения. Освещена история становления предпринимательской деятельности среди поселенцев. Показана роль этнических организаций в интегративных процесах и участие представителей украинской этнической группы в политической и государственной жизни Канады.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*425.83 + Т3(7КАН=9УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА682030 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Видишко Н. В. 
Професійна сутність соціальної освіти у коледжах Канади / Н. В. Видишко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 5. - С. 194-200. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено вплив держави на систему професійної освіти у сфері соціальної роботи Канади. Зазначено, що стандарти Канадської асоціації шкіл соціальної роботи , що розробляються мають рекомендаційний характер, надаючи свободу професійним школам з урахуванням специфіки регіону, потреб співтовариства, наукових інтересів коледжу, школи. Виділено основні функції соціальних працівників: діагностичну, прогностичну та перетворювальну та ролі, які виконують фахівці сфери соціальних послуг. Розглянуто питання навчання соціальній роботі в Україні.

Освещено влияние государства на систему профессионального образования в сфере социальной работы Канады. Указано, что стандарты Канадской ассоциации школ социальной работы, которые разрабатываются, имеют рекомендательный характер, предоставляя свободу профессиональным школам с учетом специфики региона, потребностей сообщества, научных интересов колледжа, школы. Выделены основные функции социальных работников: диагностическая, прогностическая и преобразовательная и роли, которые выполняют специалисты сферы социальных услуг. Рассмотрены вопросы обучения социальной работе в Украине.

Article deals with the state's influence on the system of vocational education in the field of social work in Canada. Indicated that the standards of the Canadian Association of Schools of Social Work, which are developed are advisory in nature, giving freedom to the professional schools with a specific region, the needs of the community, the scientific interests of college and schools. Three main functions of social workers: diagnostic, prognostic and converter, and the roles carried out by experts in social services. The problems of teaching social work in Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: С4(7КАН) р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Воронка Г. С. 
Конструювання додипломних і післядипломних академічних програм у ВНЗ Канади та Великої Британії / Г. С. Воронка // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 187-193. - Бібліогр.: 36 назв. - укp.

Здійснено дослідження ступенево-структуризаційних процесів у реалізації додипломних/післядипломних мультипрофільних академпрограм у канадських і британських ВНЗ. Проаналізовано специфічні системи оцінювання знань, уніфіковані системи обліку, нарахування кредитно-залікових одиниць. Обгрунтовано необхідність здійснення реформ в системі освіти України у напрямах: симпліфікації, раціоналізації складних освітніх моделей, ліквідації механічного накладання три- і двоступеневих мультиелементних освітніх структур.

Изложены материалы: академическое структурирование - стимуляционный фактор в развитии образовательных систем в Канаде и Великобритании (социально-экономический аспект), мотивационный фактор в осуществлении беспрерывной учебной деятельности в канадских, британских вузах (ступени - бакалаврская, магистерская, докторская, квалификационно-профессиональный аспект).

In the article has been done the exposition of the materials: academic grading is a Stimulative Factor in the development of Educational Systems in Canada and Great Britain (a Social-Еconomic Aspect), - a Motivative Factor in exercising of Continual Learning Activity in Canadian. British Universities (grades - Baccalaureate, Master, Doctoral, a Qualification-Professional Aspect).


Ключ. слова: додипломні і післядипломні академічні програми, ВНЗ Канади та Великої Британії
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4ВЕЛ) + Ч484(7КАН) + Ч481.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Нос Л. С. 
Дидактичні особливості підготовки вчителів початкової школи в Канаді / Л. С. Нос // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 1. - С. 134-143. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

З метою вивчення дидактичних особливостей підготовки вчителів початкової школи (ПШ) Канади досліджено навчальні програми відповідних канадських університетів. На прикладі навчальних програм Альбертського університету виявлено можливості творчого використання передового досвіду канадської вищої школи в підготовці вчителів ПШ в Україні. Зазначено, що майбутніх учителів готують за трьома програмами: за 4-річним курсом підготовки бакалавра освіти ПШ, за 2-річним курсом підготовки бакалавра освіти для ПШ (друга освіта) та за комбінованою програмою 5-річного курсу підготовки бакалавра освіти. Зауважено, що канадських студентів, на відміну від українських, передусім, навчають критично ставитися до змісту навчального матеріалу, вільно висловлювати думки, сміливо дискутувати. Увагу акцентовано на чіткій організації прогресивного професійного курсу, який передбачає вивчення теорії й практики навчання, під час якої студенти мають змогу застосовувати знання, починають виробляти власний стиль викладання, перевіряти ефективність своєї навчальної діяльності, аналізувати переваги й вади програми підготовки, вчаться розуміти учнів. Підсумовано, що характерною особливістю програм підготовки майбутніх учителів початкових класів є їх варіативність, гнучкість і тісний зв'язок із практичною діяльністю, творчий підхід до визначення педагогічних курсів, що студентам створюють умови для задоволення індивідуальних потреб, чому сприяють і програми різноманітних курсів на вибір.

С целью изучения дидактических особенностей подготовки учителей начальной школы (НШ) Канады исследованы учебные программы соответствующих канадских университетов. На примере Альбертского университета обнаружены возможности творческого использования передового опыта канадской высшей школы в подготовке учителей НШ в Украине. Отмечено, чтоканадских студентов, в отличие от украинских, прежде всего обучают критически относиться к содержанию учебного материала, свободно высказывать мысли, смело дискутировать. Внимание акцентировано на четкой организации прогрессивного профессионального курса который предусматривает изучение теории и практики обучения, во время которой студенты имеют возможность применять знания, начинают вырабатывать собственный стиль преподавания, проверять эффективность своей учебной деятельности, анализировать преимущества и недостатки программы подготовки, учатся понимать учеников. Подытожено, что характерной особенностью программ подготовки будущих учителей начальных классов является их вариативность, гибкость и тесная связь с практической деятельностью, творческий подход к определению педагогических курсов, что студентам создают условия для удовлетворения индивидуальных нужд, чему содействуют и программы различных курсов на выбор.

Approaches to primary schools teachers' training at Canadian higher educational institutions have been presented. Taking as an example the program of the University of Alberta Department of Elementary Education that consists of the following three components: academic and professional courses as well as teaching practice at schools, the author has analyzed the content of the training. The conclusion has been substantiated that at the University the future teachers gain not only theoretical but also practical knowledge as well as skills how to create the favorable environment for studying and activities of pupils at school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч489.514(7КАН)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гаращук Л. А. 
Основні фонетичні та акцентуальні особливості канадського варіанта англійської мови на сучасному етапі / Л. А. Гаращук // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2010. - Вип. 51. - С. 88-91. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Проаналізовано підходи до визначення соціолінгвістичного статусу англійської мови в Канаді. Висвітлено відмінні та подібні риси канадських голосних, приголосних та словесного наголосу в порівнянні з британським та американським стандартами. На матеріалі інтерв'ю Джима Керрі досліджено сучасні фонетичні особливості канадського варіанта англійської мови.

Проанализированы подходы к определению социолингвистического статуса английского языка в Канаде. Освещены отличительные и подобные черты канадских гласных, согласных и ударения в сравнении с британским и американским стандартами. На материале интервью Джима Керри исследованы современные фонетические особенности канадского варианта английского языка.

The approaches towards the definition of sociolinguistic status of the English language in Canada are analyzed. The article reflects differences and similarities of Canadian vowels, consonants and word stress in comparison to Received Pronunciation and General American. The phonetic peculiarities of modern Canadian variant the English language are investigated on the material of Jim KerryТs interviews.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-66

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Козлакова Г. 
Вища освіта в Канаді: деякі враження про університети Оттави та Торонто / Г. Козлакова // Вища освіта України. - 2011. - № 1. - С. 114-119. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Узагальнено досвід функціонування установ вищої освіти у Канаді, схарактеризовано перспективи міжнародної співпраці в галузі освіти. Наведено історичну довідку про вищу освіту в Канаді, зазначено, що більшість нових канадських ВНЗ створювались у ХІХ ст. і контролювалися церковними установами, мають значну автономію, на початок 1990-х рр. в країні нараховувалось 300 ВНЗ. Подано відомості про адміністрування вищої освіти в Канаді, зокрема відсутність єдиного центрального органа управління, підпорядкованість ВНЗ місцевим адміністраціям, їх об'єднання в самокеровані системи. Надано інформацію про Карлетонський університет в Оттаві, університет м. Торонто, про особливості педагогічної підготовки вчителів тощо. Наведено пропозиції щодо українсько-канадської співпраці, які зацікавили керівництво Оттавського інституту навчання й освіти.

Обобщен опыт функционирования учреждений высшего образования в Канаде, охарактеризованы перспективы международного сотрудничества в области образования. Даны историческая справка о высшем образовании в Канаде, отмечено, что большинство новых канадских вузов создавались в XIX в. и контролировались церковными учреждениями, на начало 1990-х гг. в стране насчитывались 300 ВУЗ. Приведены сведения об администрировании высшего образования в Канаде, в частности, отсутствие единого центрального органа управления, подчиненность ВУЗ местным администрациям, их объединение в самоуправляемые системы. Приведена информация об университетах в Оттаве и Торонто, об особенностях педагогической подготовки учителей и др. Даны предложения об украинско-канадском сотрудничестве, заинтересовавшие руководство Оттавского института подготовки учителей.

The author represents some facts from activity of Canadian Higher Education System, describes several training programs of Toronto University and propositions on science collaboration and study of pedagogical personal in Canada and Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(7КАН)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Михайленко Т. В. 
Білінгвізм як чинник соціолінгвістичної адаптації іммігрантів в Канаді / Т. В. Михайленко // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2011. - Вип. 59. - С. 72-76. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Розглянуто проблему білінгвізму в полікультурному суспільстві та його вплив на соціолінгвістичну адаптацію українських іммігрантів в Канаді. Дослідження висвітлює мовну та культурну асиміляцію українських іммігрантів в Канаді та співіснування англійської та української мов у діаспорних провінціях країни. Визначено, що ідея білінгвістичності кожного громадянина Канади гарантує його розвиток як висококультурної особистості.

Рассмотрена проблема билингвизма в поликультурном обществе и его влияние на социолингвистическую адаптацию украинских иммигрантов в Канаде. Исследование освещает языковую и культурную ассимиляцию украинских иммигрантов в Канаде и сосуществование английского и украинского языков в диаспорных провинциях страны. Выявлено, что идея билингвистичности каждого гражданина Канады гарантирует его развитие как высококультурной личности.

The article is devoted to the problem of bilingualism in the polycultural society and its influence on the Ukrainian immigrants' sociolinguistic adaptation in Canada. The research highlights the lingual and cultural assimilation of the Ukrainian immigrants in Canada and the co-existence of the English and the Ukrainian languages in the Canadian provinces where the Ukrainian diaspora is settled. It has been discovered that the idea of the bilingualism of the each Canadian citizen guarantees his / her development as a highly cultural personality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.735 + Ш121(7КАН=411.4) + С5*681

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Козачук А. М. 
Перекладацький доробок Роми Франко: загальний огляд / А. М. Козачук // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2011. - Вип. 58. - С. 37-40. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Здійснено загальний огляд перекладів української літератури англійською мовою, виконаних сучасною канадською перекладачкою Ромою Франко. Запропоновано хронологічну періодизацію виданих перекладів, за якою виділено три основних періоди. Проаналізовано деякі відгуки читачів на видані книги. Виділено основні закономірності в структурі укладання збірок, а також наведено перелік країн і регіонів, у яких відбувається поширення зазначених книг.

Выполнен общий обзор переводов украинской литературы на английский язык, выполненных современной канадской переводчицей Ромой Франко. Предложена хронологическая периодизация изданных переводов, в соответствии с которой выделяются три основных периода. Проализированы некоторые отзывы читателей на изданные книги. Выделены основные закономерности в структуре составления сборников, а также приведен перечень стран и регионов, в которых происходит распространение указанных книг.

The article deals with the general overview of translations of Ukrainian literature into English by a contemporary Canadian interpreter Roma Franko. The 3-periodТs chronological periodization of the published translations has been posed. Some readersТreviews and comments on the published books have been analyzed. The regularity of the compilation structure has been marked; the list of the countries and regions, where the described books are distributed, has been supplied.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7КАН=411.4)6-4 + Ш5(411.4=7КАН)6-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Видишко Н. 
Організація і зміст практичного навчання соціальних працівників у коледжах Канади / Н. Видишко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 1. - С. 182-190. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто проблеми організації та формування змісту практичного навчання соціальних працівників у коледжах Канади. Вказано на те, що в Канаді їх практична підготовка починається на базовому рівні та становить третину навчального часу (в Україні - близько 10 %). Відзначено, що, маючи справу з гострими соціальними й особистими проблемами, спрямовуючись на складні етичні дилеми, студенти починають краще розумітися на своїх власних думках і почуттях і відчувати, як ці переживання впливають на їх професійну діяльність, унаслідок чого формуються такі професійні установки, які узгоджуються з їх особистою системою цінностей. Виокремлено уміння, які повинен показати студент під час практичного навчання. Показано переваги такої моделі практики, коли виконання освітніх і адміністративних функцій покладається на керівника-співробітника соціального агентства, інструктора практики.

Рассмотрены проблемы организации и формирования содержания практического обучения социальных работников в колледжах Канады. Указано на то, что в Канаде их практическая подготовка начинается на базовом уровне и составляет треть учебного времени (в Украине - около 10 %). Отмечено, что, имея дело с острыми социальными и личными проблемами, вникая в сложные этические дилеммы, студенты начинают лучше разбираться в своих собственных мыслях и чувствах и чувствовать, как эти переживания влияют на их профессиональную деятельность, вследствие чего формируются такие профессиональные установки, которые согласуются с их личной системой ценностей. Выделены умения, которые должен продемонстрировать студент во время практического обучения. Показаны преимущества такой модели практики, когда выполнение образовательных и административных функций возлагается на руководителя-сотрудника социального агентства, инструктора практики.

The author determines the organization and contents of the social workers' practical training in Canadian colleges, considers technologies of students' practical training for social work, and outlines students' skills and abilities in the above-mentioned sphere.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч474(7КАН)710 + С40(7КАН)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сергеєва Л. М. 
Оцінка та визнання попереднього навчання: досвід професійних навчальних закладів Канади / Л. М. Сергеєва // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 3. - С. 366-371. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано досвід організації проведення оцінювання та визначення результатів попереднього навчання у професійних навчальних закладах Канади, що надає можливість усунути поточний розрив у визнанні одержаного навчання та суттєво зменшити фінансово-матеріальні витрати на підготовку кваліфікованих робітників для різних галузей господарств.

Проанализирован опыт организации проведения оценки и определения результатов предыдущего обучения в профессиональных учебных заведениях Канады, что даёт возможность существенно уменьшить поточный разрыв в признании результатов обучения и существенно уменьшить финансово-материальные затраты на подготовку квалифицированных рабочих для отраслей хозяйств.

The article is devoted to the Canadian experience of prior learning assessment and recognition at skills training institutions, which gives them an opportunity to eliminate the current learning recognition gap and significantly reduce financial and material resources required for the training of skilled labour for various industries.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(7КАН)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Жорняк Н. 
Специфіка туристської підготовки канадського корінного населення у провінції Британська Колумбія / Н. Жорняк // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 13. - С. 100-109. - Бібліогр.: 9 назв - укp. - пол. - рус. - англ.

Розглянуто специфіку туристської підготовки канадського корінного населення у провінції Британська Колумбія, надано характеристику туристської діяльності корінного населення, дано визначення самому поняттю "корінні народи". Детально вивчено основні напрямки та розроблені відносно них положення для забезпечення корінних жителів вищою туристською освітою. Особливу увагу приділено аналізу дипломної навчальної програми за напрямом спеціалізації "Туристична діяльність корінного населення".

Рассмотренa спецификa туристской подготовки канадского коренного населения в провинции Британская Колумбия, дано характеристику туристской деятельности коренного населения, дано определение самому понятию "коренные народы". Детально изучено основные направления и разработанные относительно них положения для обеспечения коренных жителей выше туристской образованием. Особое внимание уделено анализу дипломной учебной программы по направлению специализации "Туристическая деятельность коренного населения".

The article dwells upon the specific features of aboriginal tourism training in British Columbia. The role of aboriginal tourism in Canadian tourism sector is denoted. The notion of Aboriginal people is defined. The main types of barriers for gaining professional training met by aboriginal people are analysed. Four main principles of providing The First Nations with higher education were studied in detail. Special attention was given to the analysis of the British Columbia Diploma program "Aboriginal Tourism".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.14(7КАН)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Русанова О. 
Історико-педагогічні аспекти розвитку системи освіти в Канаді / О. Русанова // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 1. - С. 82-88. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто особливості всіх рівнів сучасної системи освіти в Канаді, пов'язані з політико-адміністративним устроєм країни, складом населення, нерівномірністю його розселення тощо. Зауважено, що попри високий академічний рівень освіти, канадська громадськість бере під сумнів здатність вищої школи забезпечувати виховні завдання. Відзначено, що частка гуманітарної сфери у вищій освіті Канади значно більша, ніж у Швеції, Німеччині, Норвегії та Японії. Акцентовано увагу на потребі у висококваліфікованих кадрах, особливо тих, які володіють іноземними мовами, зокрема в наукових і технологічних галузях.

Рассмотрены особенности всех уровней современной системы образования в Канаде, связанные с политико-административным устройством страны, составом населения, неравномерностью его расселения и т. п. Отмечено, что, несмотря на высокий академический уровень образования, канадская общественность берет под сомнение способность высшей школы обеспечивать воспитательные задачи. Отмечено, что доля гуманитарной сферы в высшем образовании Канады значительно больше, чем в Швеции, Норвегии и Японии. Акцентировано внимание на необходимости в высококвалифицированных кадрах, особенно тех, которые владеют иностранными языками, в частности в научных и технологических областях.

The features of all levels of modern education system in Canada related to the political-administrative structure of the country, the composition of the population, its uneven settlement etc. It is noticed that despite the high level of academic education, the Canadian public takes into question the ability of higher education to provide educational objectives. It is noted that the proportion of humanitarian workers in the Canadian higher education is much higher than in Sweden, Norway and Japan. Attention is drawn to the need for high-skill personnel, especially those who speak foreign languages, particularly in scientific and technological fields.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(7КАН)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Жорняк Н. Є. 
Особливості канадської сфери туризму і туристської освіти / Н. Є. Жорняк // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2012. - № 3. - С. 173-177. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто особливості канадської сфери туризму та туристської освіти, зокрема такі її риси як децентралізованість, вплив культурно-етнічної неоднорідності та місце студентів корінного населення в освітній системі. Окрему увагу приділено трьом основнимпринципам реалізації вищої освіти (доступ, рівні можливості, врахування різноманітності). Розкрито основні напрямки діяльності Канадської Ради з питань розвитку людських ресурсів у сфері туризму. Вивчено структурну специфіку канадських туристських галузевих стандартів. Проаналізовано специфіку професійної діяльності канадського туристського сектора та його взаємозв’язок з туристською професійною підготовкою.

Рассмотрены особенности канадской сферы туризма и туристского образования, в частности такие ее черты, как децентрализованность, влияние культурно-этнической неоднородности и место студентов коренного населения в образовательной системе. Представлены основные направления деятельности Канадского Совета по вопросам развития человеческих ресурсов в сфере туризма. Изучена структурная специфика канадских отраслевых туристических стандартов. Проанализирована специфика профессиональной деятельности канадского туристского сектора и его взаимосвязь с туристской профессиональной подготовкой.

The article discusses the features of the Canadian tourism industry and tourism vocational education, including such features as its decentralization, the impact of cultural and ethnic heterogeneity and the role of Aboriginal students in educational system. Special attention is given to three basic principles of higher education (access, equity, diversity). The basic activities of the Canadian Tourism Human Resource Council are presented. The structural specificity of Canadian tourism industry standards was concerned. Analysis of specific professional activities of the Canadian tourism sector and its relationship with the tourist professional training was made.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч518.14(7КАН)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Нос Л. 
Система підготовки вчителя початкової школи в університетах Канади / Л. Нос // Рідна шк.. - 2012. - № 8/9. - С. 77-80. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано систему вищої педагогічної освіти Канади, яка складається з трьох рівнів: початкової вищої, магістерських програм, докторантури. Охарактеризовано вимоги до вступу до університету за програмою бакалавра, основними критеріями відбору до якого є наявність у кандидатів досвіду роботи з дітьми та оцінювання їх характеру, професійних і особистісних якостей. Констатовано наявність двох основних моделей підготовки вчителів: послідовна (the consecutive), основною проблемою якої є проходження інтенсивного курсу за короткий період та одночасна (concurrent), перевагою якої є визначеність вибору своєї професії та одночасне одержання двох дипломів. Підкреслено значення шкільних рад та Асоціацій вчителів у системі підготовки та професійного зростання вчителів.

Проанализирована система высшего педагогического образования Канады, состоящая из трех уровней: начального высшего, магистерских программ, докторантуры. Охарактеризованы требования к поступлению в университеты по программе бакалавра, основными критериями отбора в который являются наличие у кандидатов опыта работы с детьми и оценка их характера, профессиональных и личностных качеств. Констатировано наличие двух основных моделей подготовки учителей: последовательная (the consecutive), основной проблемой которой является прохождение интенсивного курса за короткий период и одновременная (concurrent), преимуществом которой является окончательное определение претендента с выбором профессии с одновременным получением двух дипломов. Подчеркнуто значение школьных советов и Ассоциаций учителей в системе профессиональной подготовки учителей.

The article considers the features of the system of training of primary school teachers in Canada. In particular, admission requirements to faculties of education of Canadian universities are analyzed. The primary school teachers training programs aredescribed. The role of school boards, Associations of teachers in the professional formation of teachers is treated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(7КАН) + Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Свиридюк О. В. 
Особливості полікультурного виховання в сучасній шкільній освіті Канади / О. В. Свиридюк // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 626-630. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто передумови виникнення полікультурного виховання в сучасній шкільній освіті Канади, виділено три стадії еволюційного розвитку, які пройшла полікультурна освіта в школах країни. Подано загальну характеристику та завдання полікультурного виховання в сучасній шкільній освіті Канади. Підкреслено специфіку роботи вчителів в класах з різним етнічним походженням. Розглянуто особливості запровадження полікультурного виховання в освіту Канади на базі провінції Онтаріо.

Рассмотрены предпосылки возникновения поликультурного воспитания в современном школьном образовании Канады, выделены три стадии эволюционного развития, которое прошло поликультурное образование в школах страны. Представлены общая характеристика и задачи поликультурного воспитания в современном школьном образовании Канады. Подчеркнута специфика работы учителей в классах учеников с различным этническим происхождением. Рассмотрены особенности внедрения поликультурного воспитания в образовании Канады на базе провинции Онтарио.

The pre-conditions of multicultural education in the modern school education in Canada are considered in the article; three stages of evolutionary development of multicultural education in Canadian schools are distinguished. An overview of multicultural education in the modern school education in Canada is presented; the tasks of contemporary multicultural education in the modern school education are singled out. Key signs of implementation of multicultural education in schools in Canada are characterized; the peculiarities of teachers’ work in classes with students of different ethnic origins are outlined; the specific features of the introduction multicultural education in Canadaian education institutions particularly in province Ontario are highlighted.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч424(7Кан)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Шаповал А. І. 
До історії формування ентомологічної колекції в Інституті зоології НАН України (листування вчених-зоологів В. Г. Доліна та В. М. Лазорка) / А. І. Шаповал // Рукоп. та книжк. спадщина України : археогр. дослідж. унік. архів. та бібл. фондів. - 2013. - Вип. 17. - С. 572-603. - укp.

Здійснено огляд документів особового архіву члена-кореспондента НАН України В.Г. Доліна з фондів Інституту архівознавства Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського, які розкривають співпрацю вченого з канадським ентомологом В.М. Лазорком. До публікації представлене листування між ученими як джерело з історії формування ентомологічної колекції В.М. Лазорка в Інституті зоології ім. І.І. Шмальгаузена НАН України.

The author makes a review of the NAS corresponding member V. G. Dolin personal archive held in the funds of the Institute of Archival Studies of V. I. Vernadsky Na- tional Library of Ukraine. These documents reveal the scientist collaboration with the Canadian entomologist V. M. Lazorko. The article includes the scientists correspon- dence which serves as a source of V. M. Lazorko entomological collection formation in the Schmalhausen Institute of Zoology of NAS of Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е621.158 е(4УКР) л2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68592 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Руснак І. С. 
Педагогічна преса української діаспори як джерело дослідження розвитку педагогічної думки й національної освіти закордонних українців / І. С. Руснак, Г. П. Бигар, С. З. Романюк // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 15. - С. 610-616. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Проаналізовано публікації української педагогічної преси Канади (журнали «Учительське слово», «Рідна школа», «Життя і школа», «Тема», «Рідношкільник», «Український учитель в Канаді», «Відгукніться», присвячені різноманітним проблемам розвитку рідномовного шкільництва українців у діаспорі в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст., як джерело дослідження його історії. Розкрито її роль у висвітленні організаційно-дидактичних засад діяльності рідних шкіл та курсів українознавства, науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу у них та формуванні кадрового потенціалу для системи українського шкільництва в Канаді. Стверджено, що публікації етнічної педагогічної преси канадських українців є не тільки потужною джерельною базою для наукових досліджень, а й можуть успішно використовуватися у навчально-виховному процесі педагогічних ВНЗ різних рівнів акредитації та закладах післядипломної педагогічної освіти.

Рассмотрены публикации педагогической прессы канадских украинцев как источник исследования их взглядов на роль и значение родного языка в жизни человека, общества, нации, его функции в консолидации и развитии национальной меншины, в эволюции этнической системы образования и воспитания. Проанализированы публикации, посвященные организации и методическому обеспечению учебно-воспитательного процесса в системе украинского образования в Канаде, поиску эффективных форм, методов и средств обучения учащихся родных школ и курсов украиноведения, воспитанию в них потребности в изучении родного языка, истории, культуры и географии Украины, традиций и обычаев украинского народа. Показано, что в статьях методического характера раскрыты общие принципы организации обучения языку в родной школе, требования к учебным занятиям, основные формы их проведения, особенно в объединенных классах сельских школ, пропагандируется опыт украинских учителей в изучении на уроках родной речи отдельных тем, использование в этом процессе широкого спектра методов и приемов, обеспечивающих тесное сотрудничество учащихся и учителей. Доказано, что обязательными качествами украинского учителя в диаспоре авторы публикаций считают высокую идейность, национальное самосознание, нравственность, самопожертвование, любовь к детям, верность избранному делу, профессиональную компетентность, глубокое знание родного языка и методики его обучения, навыки индивидуальной работы с учащимся, аккуратный внешний вид, культура поведения. Анализ публикаций помог определить пути и средства формирования личности учителя родной школы, повышения его профессионального уровня (приобретение педагогического образования в ВУЗ, участие в работе научно-методических конференций, учительских семинаров, семинаров-практикумов, летних учительских курсов, изучение передового педагогического опыта, самообразование).

Publications of Ukrainian Canadian educational press (magazines «Teacher's word», «Ridna Shkola», «Life and School», «Theme», «Ridnoshkilnyk», «Ukrainian teacher in Canada», «Vidhuknitsya») devoted to various problems of development of native language schooling of Ukrainians in the diaspora in the second half of XX – beginning of XXI century, as a source of the research of its history, are analysed. reveals Its role in covering organizational and didactic principles of native Ukrainian schools and courses, in scientific and methodological support of educational process and in the formation of human resources for the system of Ukrainian education in Canada is revealed. It is stated that publications of the Canadian Ukrainians in ethnic educational press is not only a powerful base for scientific research, but also can be successfully used in the educational process of higher educational pedagogical institutions of different levels of accreditation and postgraduate pedagogical education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.4(4/8=411.4)713.2:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського