Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (6)Книжкові видання та компакт-диски (36)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)46$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 33
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Педагогіка та психологія : Зб. наук. пр. Вип. 6 / ред.: І. Ф. Прокопенко; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 1998. - 196 с. - рус.

Висвітлено головні етапи творчої науково-виховної діяльності відомого українського філософа, просвітянина Г.С.Сковороди, зокрема, на Харківщині. Проаналізовано його багатогранну педагогічну спадщину, засновану на ідеях демократизму, гуманізму, народності та "сродності", оптимістичній вірі в людину, її особисті здібності. Розкрито дидактичні погляди педагога, вимоги до вчителя та його підготовки, досліджено вплив творчої педагогічної спадщини мислителя на розвиток освітньої думки та сучасної школи в Україні. Г.Сковорода вважав, що навчально-виховна діяльність учителя повинна засновуватись на народних засадах, зважати на особливості національного характеру і культури народу, народні традиції та ідеали.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)46-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Слюсаренко В. Г. 
Педагогічна спадщина Софії Русової і сучасна освіта : Наук.-метод. посіб. / В. Г. Слюсаренко, О. В. Проскура, С. І. Болтівець, Н. Б. Копиленко, Л. В. Кремсал; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1998. - 194 c. - укp.

Вміщено статті науковців, методистів, педагогів-практиків, в яких проаналізовано наукову психолого-педагогічну спадщину видатного педагога, просвітниці і громадського діяча С.Ф.Русової (1856-1940). Розглянуто перші результати використання її ідей у розвитку сучасного дошкільного виховання та школи. Особливо цінними є філософсько-психологічні та педагогічні праці самої С.Ф.Русової, більшість яких від часу їх появи за життя автора перевидаються вперше.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-211 + Ч30 я44 + Ч33(4УКР)46-211

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Поліщук Ю.  
Боротьба царизму проти польського шкільництва у Правобережній Україні та заміна його на російську систему освіти (кінець XVIII - перша половина XIX століття) / Ю. Поліщук // Наук. зап. Ін-ту політ. і етнонац. дослідж. - 2007. - Вип. 33. - С. 6-21. - Бібліогр.: 37 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46/47 + Т3(29=ПОЛ)46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69635 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Історія української педагогіки: Іоаникій Галятовський : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / уклад.: Т. Д. Кочубей. - Умань : Софія, 2007. - 154 c. - укp.

Проаналізовано роль і значення спадщини українського просвітника, викладача і ректора Києво-Могилянської колегії І.Галятовського в історії розвитку української педагогічної науки в контексті становлення вченого як науковця, богослова та педагога, висвітлено творчий шлях, визначено особливості педагогічної спрямованості творів.

Проанализированы роль и значение наследия украинского просветителя, преподавателя и ректора Киево-Могилянской коллегии И.Галятовского в истории развития украинской педагогической науки в контексте становления учёного как научного работника, богослова и педагога, освещен творческий путь, определены особенности педагогической направленности произведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46-8Галятовський,І.я73 + Э372.27-67я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА687449 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Київська Академія. Вип. 4 / ред.: В. С. Брюховецький; Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.". - К., 2007. - 213 с. - укp.

Проаналізовано юридично-правовий статус Київського братства в контексті історії братського руху, шкільництва та церковних інституцій в Україні на початку XVII ст. Розглянуто питання "просвітництва" Т.Прокоповича та Г.Сковороди. Розкрито витоки і природу практичної філософії, висвітлено проблеми філософії освіти.

Проанализирован юридическо-правовой статус Киевского братства в контексте истории братского движения, школьного дела и церковных институций в Украине в начале XVII ст. Рассмотрены вопросы "просветительства" Т.Прокоповича и Г.Сковороды. Раскрыты истоки и природа практической философии, освещены проблемы философии образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-6 + Х2(4УКР)4-512 + Ч33(4УКР)461

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73104 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Шудрик І.  
Філософська освіта у Харківському колегіумі / І. Шудрик // Філософ. думка. - 2007. - № 2. - С. 65-76. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)46 + Ч33(4УКР)463

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Золотарьов В. І. 
З історії освіти в нашому краї / В. І. Золотарьов // Освіта на Луганщині. - 2007. - № 2. - С. 68-72. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Досліджено історію сільської школи в слобожанській частині Луганщини, а також виникнення освіти на Слобожанщині під впливом освітніх традицій братських шкіл Західної України, шкіл Гетьманщини та Запоріжжя в другій половині XVII ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ісаєв В. Д. 
Філософія освіти: до культури новацій за культуротворчою спадщиною мандрівного філософа і педагога Григорія Сковороди / В. Д. Ісаєв, О. Ом. Левченко // Освіта на Луганщині. - 2007. - № 2. - С. 63-67. - укp.

Досліджено творчість мандрівного філософа, одного із засновників української педагогіки - Григорія Сковороди, образ якого ввібрав у себе етичні норми життя рідного українського народу. Розкрито аспект формування людини духовної, де у часи змін чи культурних трансформацій результату набувають у більшості випадків "альтернативні форми" чи оригінальні, нестандартні, креативні, як це мало місце в досвіді Григорія Сковороди. Розкрито філософські рефлексії через діалог у його трьох основних типах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46-8 + Ю8(4УКР)46-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Туляков О. О. 
Античні ідеї освіти та виховання у творчій спадщині Г.С.Сковороди : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О. О. Туляков; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 1999. - 17 c. - укp.

Доведено спорідненість світоглядних основ античних і сковородинівських педагогічних ідей, а також розглянуто процес творчого опрацювання Г.С.Сковородою античних епістолярних і драматургічних методів виховання, калокагатії, сократівського діалогу та психагогії. За результатами досліджень висунуто елліно-сковородинівську концепцію освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)46-211

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА308165 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бакай С. Ю. 
Музично-педагогічні ідеї та просвітницька діяльність Г.С.Сковороди на Слобожанщині : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / С. Ю. Бакай; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2004. - 19 c. - укp.

Проведено цілісний аналіз музично-педагогічних ідей та досвіду практичної музично-просвітницької діяльності Г.С.Сковороди в регіональному аспекті. Висвітлено основні етапи становлення і розвитку музично-педагогічних ідей просвітянина. Встановлено, що на відміну від своїх попередників, Г.С.Сковорода вперше дав визначення мети музично-педагогічного виховання та провідних музично-педагогічних понять. Визначено та обгрунтовано принципи музично-педагогічного виховання особистості в спадщині Г.С.Сковороди, в основу яких покладено розуміння даних понять та їх ролі в духовному формуванні "істинної" гуманної розвиненої особистості. Охарактеризовано основні напрями музично-просвітницької діяльності педагога-наставника на Слобожанщині: музично-педагогічну викладацьку роботу з учнівською молоддю на Переяславщині та Харківщині, національну музично-просвітницьку діяльність серед різних соціальних верств населення, розвиток національної музичної культури українського народу засобами народнопісенної творчості. Встановлено перспективи використання музично-педагогічних ідей та досвіду Г.С.Сковороди за умов розвитку системи національної освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)464-8 Сковорода Г.С. + Щ310 г(4УКР)4д Сковорода Г.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА329195 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Панчук Г. А. 
Науково-педагогічна спадщина Іоанникія Галятовського (бл. 1620 - 1689 рр.) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Г. А. Панчук; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2004. - 19 c. - укp.

Досліджено науково-педагогічну діяльність І.Галятовського - українського педагога, науковця, архімандрита Єлецького монастиря, що жив у XVII ст. Проаналізовано теоретико-методологічну базу його наукової, педагогічної діяльності, з'ясовано проблеми освіти та науки XVII - XVIII ст. в Україні, висвітлені у працях І.Галятовського. Розглянуто наукові та педагогічні погляди просвітителя, а також досліджену ним систему національного українського виховання, наскрізним принципом якої є християнський гуманізм. Оцінено внесок І.Галятовського у риторичне мистецтво. Доведено актуальність його наукової та педагогічної спадщини для виховання української молоді на сучаному етапі розвитку України, особливо - майбутніх учителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46-8 Галятовський І. + Э372.27-462.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА333697 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Потапенко О. Б. 
Ідея виховання моральної особистості у спадщині українських педагогів-мислителів другої половини XVIII ст. : автореф. дис... канд. пед. наук. : 13.00.01 / О. Б. Потапенко; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. - Кіровоград, 2009. - 20 c. - укp.

Проаналізовано розвиток ідеї виховання моральної особистості у спадщині українських мислителів другої половини XVIII ст. Досліджено шляхи вирішення цієї проблеми у межах європейської філософсько-педагогічної думки до другої половини XVIII ст. Визначено мету й основні завдання та принципи морального виховання, розкрито його зміст і перспективи подальшого реформування. Досліджено основні підходи щодо вирішення проблеми виховання моральної особистості у працях українських мислителів. Висвітлено безпосередній зв'язок української філософсько-педагогічної думки з кращими європейськими традиціями у вирішенні даного питання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)464 + Ч311.352 + Ю3(4УКР)46

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА362605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Матвієнко С. І. 
Музична освіта та виховання дітей і молоді на Чернігівщині (XVIII - XIX ст.) : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С. І. Матвієнко; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2010. - 20 c. - укp.

Досліджено історію розвитку музичної освіти на Чернігівщині протягом XVIII - XIX ст. Охарактеризовано основні етапи та тенденції даного процесу. Визначено роль громадськості та духовенства краю щодо підтримки регіональних традицій у сфері музичного виховання дітей і молоді. Розкрито особливості навчально-виховної роботи у навчальних закладах різних типів щодо навчання учнів церковного співу, залучення їх до музично-етнографічної, концертної та музично-просвітницької діяльності, організації дозвілля дітей та учнівської молоді засобами музики. Розглянуто форми та методи музичної освіти та виховання дітей і молоді на Чернігівщині у даний період. Обгрунтовано рекомендації щодо використання позитивних тенденцій регіональної музичної освіти у структурі підготовки сучасного вчителя музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46 + Ч33(4УКР)5 + Щ31р(4УКР-4ЧЕР) + Щ313(4УКР-4ЧЕР)4/5-6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА370521 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Навольська Г. І. 
Педагогічна діяльність ордену єзуїтів в Україні (XVII - перша половина XVIII ст.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Г. І. Навольська; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. - Т., 2011. - 20 c. - укp.

Досліджено генезу педагогічної діяльності ордену єзуїтів в Україні в даний період. Визначено основні періоди та тенденції її розвитку: становлення єзуїтської освіти на українських землях (1600 - 1648 рр.); корекція освітньої політики ордену єзуїтів за нових історичних умов (1648 - 1686 рр.); удосконалення навчальних програм і введення нових шкільних предметів - історії, математики, німецької та французької мов (1686 - 1773 рр.). З'ясовано особливості змісту й організації навчально-виховного процесу (розвиток розумових здібностей учнів під час вивчення предметів гуманітарного циклу, забезпечення грунтовності знань за допомогою повторення вивченого, опанування класичними мовами, формування безперервної освіти тощо). Охарактеризовано структуру навчально-виховного процесу в освітніх закладах ордену, основними складовими якої є цільовий, змістовний, процесуальний, результативний компоненти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46 + Э375.09(4УКР)-647.315

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА382479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Кулик І. О. 
Творча спадщина Г. Сковороди в педагогічній історіографії : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І. О. Кулик; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. - Полтава, 2009. - 20 c. - укp.

Вперше здійснено історіографічний аналіз творчої спадщини Г. Сковороди у широких хронологічних межах: з XIX ст. до сучасного періоду. На підставі вивчення історіографічних праць виокремлено чотири етапи дослідження творчої спадщини філософа, встановлено провідні тенденції дослідження проблеми. Розглянуто методолого-теоретичні підходи щодо аналізу творчої спащини Г. Сковороди, систематизовано її інтерпретації. Розглянуто найбільш актуальні та малодосліджені аспекти педагогічного доробку мислителя й обгрунтовано шляхи використання теоретичних ідей і практичних рекомендацій Г. Сковороди за сучасних умов реформування системи освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46-8 Сковорода, Г.С. + Ю3(4УКР)46-8 Сковорода, Г.С.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА367689 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Кавалерова Н. А. 
Філософсько-освітні горизонти Григорія Сковороди : монографія / Н. А. Кавалерова, Н. В. Іванова. - О. : Астропринт, 2010. - 151 c. - Бібліогр.: 174 назв. - укp.

Проаналізовано проблеми навколишнього наукового світогляду визначного українського філософа Г. Сковороди в контексті "зрідненості" праці та цілісності особистості. Особливу увагу приділено характеристиці Г. Сковороди як українського Сократа, розкрито життєстверджувальні особливості його метатеорії як "трисонячної єдності".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)46 + Ч33(4УКР)46-8Сковорода,Г.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА737576 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Макаренко О.  
Етнопсихологічні, педагогічні і творчі аспекти діяльності Григорія Сковороди / О. Макаренко, О. Коваленко, О. Денисова // Соц. психологія. - 2010. - № 6. - С. 165-172. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто етнопсихологічні і соціокультурні грані творчості видатного українського мислителя Григорія Сковороди. Подано аналітичний огляд літератури щодо основ його творчості й педагогічної діяльності, висвітлено значення цих аспектів для української педагогіки, освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)46-8 + Ч33(4УКР)46-8 + Ш5(4УКР)4-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мельник В. В. 
Педагогічні погляди Г. С. Сковороди / В. В. Мельник, В. Н. Мельник // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 157. - С. 100-103. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито актуальність педагогічної спадщини Григорія Сковороди, роль і місце її в системі педагогіки вищої школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Бабій І. 
Духовно-моральне виховання в історико-педагогічній ретроспективі (XVIII ст.) / І. Бабій // Рідна шк.. - 2008. - № 5. - С. 68-69. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано надбання просвітників XVIII ст., у працях яких визначено духовно-моральний еталон особистості, який має найважливіші якості, які грунтуються на принципах християнських чеснот. Висвітлено шляхи та способи виховання, засади національних традицій у вихованні людини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)46 + Ч311.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Кочубей Т. 
Педагогічна концепція Іоаникія Галятовського / Т. Кочубей // Рідна шк.. - 2006. - № 9. - С. 63-65. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Досліджено філософський та богословський аспекти спадку видатного просвітителя і богослова другої половини ХVІІ ст., його педагогічну концепцію, яка має гуманістичну спрямованість.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э370.9(4УКР)-4-3 + Ч33(4УКР)461-2 + Ю3(4УКР)46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського