Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (45)Книжкові видання та компакт-диски (171)Журнали та продовжувані видання (27)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.331.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 95
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Чепига Л. П. 
Виды Я-концепции подростков, обучающихся по системе Д.Б.Эльконина - В.В.Давыдова / Л. П. Чепига // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 176-182. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Проаналізовано результати дослідження розвитку Я-концепції підлітків у процесі навчальної діяльності. Показано, що становлення підлітка як суб'єкта навчальної діяльності сприяє формуванню позитивної Я-концепції, яка будується на підставі когнітивного компонента самосвідомості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Психологическая профилактика дезадаптации учащихся в начале обучения в средней школе : Метод. рек. для шк. психологов / ред.: Л. П. Пономаренко; Одес. ин-т усоверш. учителей. Науч.-метод. лаб. практ. психологии. - О. : АстроПринт, 1999. - 120 c. - (Б-ка шк. психолога). - рус.

Узагальнено багаторічний досвід роботи шкільних психологів Одеси з проблеми профілактики дезактивації учнів під час переходу з початкової школи до середньої. Запропоновано п'ять авторських підходів до побудови профілактичної роботи у школі. Подано опис методичних прийомів, діагностичних методик з метою виявлення школярів, які відчувають стан дезадаптації, основних напрямків діяльності психолога з профілактики цього явища, налагодження взаємодії з педагогічним колективом школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-72 + Ю984.92 р(4УКР)3 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА599665 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Арбеніна В. Л. 
Підліток у великому місті: фактори та механізми соціалізації / В. Л. Арбеніна, О. В. Волянська, О. Б. Зінчина, М. А. Куряча, А. М. Ніколаєвська, Л. Г. Сокурянська, В. Б. Шмачко; ред.: Л. Г. Сокурянська; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2000. - 206 c. - Бібліогр.: с. 201-205. - укp.

Розглянуто актуальні проблеми формування підростаючого покоління за умов нестабільного українського соціуму. Подано матеріали дослідження, здійсненого соціологами Харківського національного університету ім. В.Н.Каразіна протягом 1998 - 1999 рр. Проаналізовано роль таких суб'єктів та агентів соціалізації підлітків, як сім'я, освіта, коло однолітків, засоби масової комунікації. Особливу увагу приділено впливу телебачення на ціннісний світ та поведінку сучасної молоді, її життєві стратегії, дозвілля, деструктивні прояви, стан здоров'я.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + С5*423.121.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА601370 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Мащак С.  
Підліток: психологічні аспекти спілкування та взаємодії / С. Мащак // Людинозн. студії / Дрогобиц. держ. пед ун-т ім. І.Франка. - 2000. - Вип. 1(9). - С. 199-209. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто проблеми спілкування та розвиваючої взаємодії підлітків за умов навчально-виховного процесу сучасної школи. Визначено зміст, структуру та закономірності його здійснення, показано психологічні умови та можливості організації взаємодії підлітків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю984.030.2-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Тарапата Н. И. 
Многоуровневая оценка социально-психологической подготовленности лицеиста / Н. И. Тарапата, Т. В. Латышева, Г. Н. Манжелеев, Б. Г. Попов, В. В. Латышев // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 22. - С. 188-191. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Проаналізовано методологічні основи методики дослідження соціально-психологічної підготовки старшокласника з метою корекції навчально-виховної діяльності учнів і педагогів.

Проанализированы методологические основы методики исследования социально-психологической подготовленности старшеклассника с целью коррекции учебно-воспитательной деятельности учащихся и педагогов.

There have been presented the methods of multilevel investigation of social and psychological preparedness of upper-grade pupils for the purpose of correcting teaching and educational activities of teachers and pupils teaching activities.


Ключ. слова: учебная деятельность, социальная подготовленность, лицеист
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю984.030.2-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Коношенко С. В. 
Особистісно-орієнтований підхід як один із важливих напрямків гуманізації реабілітаційної роботи з дезадаптованими підлітками / С. В. Коношенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 10. - С. 146-148. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянута проблема гуманізації реабілітаційно-виховної роботи з соціально дезадаптованими підлітками в умовах санаторно-оздоровчого центру соціальної реабілітації. Розкрито теоретико-методичний аспект проблеми та запропоновано перевірені на практиці принципи та систему реабілітаційної роботи з даною категорією вихованців.

Рассмотрена проблема гуманизации реабилитационно-воспитательной работы с социально дезадаптированными подростками в условиях санаторно-оздоровительного центра социальной реабилитации. Раскрыта теоретико-методический аспект проблемы и предлагает проверенные на практике принципы и систему реабилитационной работы с данной категорией воспитанников.

This article is dedicated to the problem of humanization of the rehabilitation-educational work with socially nonadapted teenagers in the conditions of center of social rehabilitation. The author reveals the theoretical and methodical aspects of the problem and proposes practically tested principles and a system of the rehabilitation work with the given category of pupils.


Ключ. слова: реабілітація, реабілітаційний центр, соціально дезадаптований підліток, гуманізація, вихователь
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ч312

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Коношенко С. В. 
Психолого-педагогічні фактори шкільної дезадаптації підлітків / С. В. Коношенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 22. - С. 158-162. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему шкільної дезадаптації серед підлітків. Висвітлено психолого-педагогічні фактори, які спричиняють виникнення цього явища у дітей та запропоновано деякі шляхи вирішення цієї проблеми.

Освещена проблема школьной дезадаптации среди подростков. Рассмотрены психолого-педагогические факторы, которые способствуют возникновению этого явления у детей и предложены некоторые пути решения этой проблемы.

The article is dedicated to problem school desadaptation amongst teenager. The author considers the pedagogical factors, which promote origin of this phenomena beside teenager and offers some way of the decision of this problem.


Ключ. слова: шкільна дезадаптація, підліток, адаптація, фактор
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Москаленко В. В. 
Виховання підлітків: скаутський рух (соціально-психологічний аспект) : Навч. посіб. / В. В. Москаленко, О. В. Лавренко, Н. О. Никифоренко; Донец. ін-т упр. - Донецьк: Комп'ютер Норд, 2003. - 186 c. - укp.

З використанням досвіду роботи українських скаутських організацій висвітлено виховний вплив ігрових груп скаутського типу, а також особливості становлення особистості підлітків. Наведено соціально-психологічну характеристику даних груп, розглянутих як необхідну форму включення підлітків у "світ людини" в процесі його соціалізації.

С учетом опыта работы украинских скаутских организаций освещены воспитательное влияние игровых групп скаутского типа, а также особенности становления личности подростков. Приведена социально-психологическая характеристика данных групп, которые рассматриваются как необходимая форма включения подростков в "мир человека" в процессе его социализации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.72 я73 + Ю983.402.2 я73 + Ч421.331.2 я73 + Ч422(4УКР)3 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА654415 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Булах І. С. 
Психологія особистісного зростання підлітка : Моногр. / І. С. Булах. - К. : НПУ ім.М.П.Драгоманова, 2003. - 338 c. - Бібліогр.: 380 назв. - укp.

Розкрито сутність особистісного розвитку людини, психологічні засади та моральні витоки особистісного зростання у підлітковому віці. Описано психологічну модель генезису моральної самосвідомості підлітка. Висвітлено основні теоретико-методичні напрями особистісно орієнтованого виховання та актуальний потенціал зростання особистості сучасного підлітка.

Раскрыты сущность личностного развития человека, психологические основы и моральные истоки личностного роста в подростковом возрасте. Описана психологическая модель генезиса морального самосознания подростка. Освещены основные теоретико-методические направления личностно ориентированного воспитания и актуальный потенциал роста личности современного подростка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.729.2 + Ю952.2-734 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА645152 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Шамич О.  
Використання вільного часу молодшими підлітками за місцем проживання / О. Шамич // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2007. - № 2. - С. 146-149. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено шляхи правильного використання підлітками вільного часу й їх вплив на пізнавальний розвиток підлітків. Для молодших підлітків у вільний час є важливим вийти у двір або на житловий масив і знайти для себе заняття за інтересом. Визначено, що значною виховною силою для цього фактора є обладнані майданчики, гарно пофарбовані, казково оформлені, що мають у своєму арсеналі великий набір спортивно-педагогічних споруд.

Исследованы пути правильного использования подростками свободного времени и их влияние на познавательное развитие подростка. Для младших подростков в свободное время является важным выйти во двор или на жилой массив и найти для себя занятие по интересам. Отмечено, что значительной воспитательной силой к этому фактору является оборудованные площадки, хорошо выкрашенные, сказочно оформленные и имеющие в своем арсенале большой набор спортивно-педагогических сооружений.

The ways of right use of free time by teen-agers and their influence on cognitive development of teen-agers are investigated in this article. For teenagers important to leave for a yard or a vein an array and to find for itself occupation on interests. The considerable educational force is the arranged platforms. They are well painted, made fantastically out. Have a major panel of sports - pedagogical buildings. They every year should be recommenced, repaired, painted and appear the psychologic pedagogical factor. Children's leaders should take into account this concept.


Ключ. слова: підліток, вільний час, розвиток, навчання, педагогіка, активність
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.92 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Проскурняк О. І. 
Практичні аспекти соціально-педагогічної діяльності з підлітками у загальноосвітніх закладах: профілактика адиктивної поведінки / О. І. Проскурняк // Вісн. Харк. держ. акад. культури: Зб. наук. пр. - Х., 2007. - Вип. 21. - С. 226-234. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність створення соціально-педагогічної програми для профілактики адиктивної поведінки підлітків. Визначено її мету, завдання, принципи й етапи реалізації. Доведено ефективність застосування розроблених заходів і доцільність поглибленого вивчення проблеми з метою оптимізації її вирішення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ч421.352.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70200 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Коношенко С. В. 
Формування здорового способу життя у підлітків / С. В. Коношенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2007. - № 5. - С. 67-69. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Висвітлено етапи, форми та методи педагогічної роботи з метою формування здорового способу життя у підлітків. Надано рекомендації щодо її оптимізації.

Освещены етапы, формы и методы педагогической работи с целью формирования здорового способа жизни у подростков. Приведены рекомендации относительно ее оптимизации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Авраменко О. Б. 
Формування культури праці учнів основної школи : монографія / О. Б. Авраменко; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - Умань : СПД Жовтий, 2008. - 168 c. - Бібліогр.: с. 125-138. - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні засади формування культури праці у школярів. Обгрунтовано принципи, зміст, форми та методику формування елементів культури праці в процесі проектно-технологічної діяльності на уроках трудового навчання.

Освещены теоретико-методологические основы формирования культуры труда у школьников. Обоснованы принципы, содержание, формы и методика формирования элементов культуры труда в процессе проектно-технологической деятельности на уроках трудового воспитания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА703713 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Волошина О. В. 
Формування толерантності старших підлітків у позакласній роботі / О. В. Волошина // Позашк. освіта та виховання. - 2007. - № 1. - С. 27-31. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Визначено протиріччя підліткового віку - одного з найважливіших етапів життя людини, коли закладаються основи моральності. Розкрито шляхи формування толерантності у старших підлітків у позакласній роботі. Описано методику розробленої програми поетапного навчання толерантності та психолого-педагогічні засоби її реалізації. Доведено, що найефективнішими у виховному процесі з підлітками щодо формування толерантної поведінки є інтерактивні форми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.38 + Ч421.331.2

Рубрики:


      
Категорія:    
15.

Мирончук Н. М. 
Розвиток культури взаємин у старших підлітків : навч. посіб. / Н. М. Мирончук. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2009. - 220 c. - Бібліогр.: с. 218-219. - укp.

Висвітлено теоретичні й організаційно-методичні засади процесу формування культури міжособистісних взаємин старших підлітків. Визначено чинники, які зумовлюють проблеми у взаєминах школярів і актуалізують потребу корекційної роботи з ними. Розкрито вимоги до особистості вчителя-вихователя й особливостей його взаємодії з учнями. Описано форми та методи виховної роботи зі школярами.

Освещены теоретические и организационно-методические основы процесса формирования культуры межличностных взаимоотношений старших школьников. Определены факторы, которые обусловливают проблемы во взаимоотношениях школьников и актуализируют потребность коррекционной работы с ними. Раскрыты требования к личности учителя-воспитателя и особенностям его взаимодействия с учениками. Описаны формы и методы воспитательной работы со школьниками.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 я73 + Ч421.331.2 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА715713 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Куниця Т. Ю. 
Виховання відповідальної поведінки в учнів 7 - 8-х класів загальноосвітньої школи : автореф. дис... канд. пед. наук / Т. Ю. Куниця; АПН України. Ін-т пробл. виховання. - К., 2008. - 20 c. - укp.

Здійснено аналіз стану проблеми виховання відповідальної поведінки в учнів VII - VIII класів на засадах педагогіки. Розкрито суть, структуру та зміст поняття "відповідальна поведінка підлітка" та визначено шляхи її виховання. Розроблено критерії та показники такої поведінки. З'ясовано її рівні й особливості прояву. Наведено психолого-педагогічні характеристики даних рівнів. Обгрунтовано педагогічні умови та розроблено методику виховання відповідальної поведінки в учнів VII - VIII класів на основі когнітивного, емоційно-ціннісного, мотиваційного та практичного компонентів з використанням методів активізації виховного процесу: діалогової взаємодії, дискусії, моделювання та реального "проживання" ситуацій морального вибору, самоаналізу, особистісно-орієнтованого підходу у разі добору завдань і доручень, залучення підлітків до активної громадської (суспільно-корисної) роботи у школі. Визначено гендерні особливості мотивації до виховання відповідальної поведінки в учнів старшого підліткового віку. Доведено, що ефективність її виховання підвищується за умов: усвідомлення підлітками суті та змісту відповідальності та відповідальної поведінки особистості; розвитку мотивації до вироблення власної відповідальної поведінки (ціннісного ставлення до себе, інших і предметного світу; набуття досвіду відповідальної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА358613 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Пархоменко О. М. 
Виховання гуманістично спрямованої особистості підлітка у позаурочний час : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О. М. Пархоменко; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2005. - 19 c. - укp.

Висвітлено актуальну проблему виховання гуманістично спрямованої особистості підлітка в позаурочний час. Визначено зміст, форми та методи такого виховання. Встановлено критерії, показники та рівні, що характеризують гуманістично спрямовану особистість. Науково обгрунтовано напрями виховання гуманістично спрямованої особистості підлітка в позаурочний час, а також структурно-логічну модель процесу формування громадянина-гуманіста та організаційно-функціональну його структуру. Розроблено методичне забезпечення підготовки класних керівників до здійснення гуманістичного виховання підлітків у позаурочний час.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338926 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Савченко А. П. 
Виховання самостійності молодших підлітків у процесі ігрової діяльності : Автореф. дис... канд. пед. наук / А. П. Савченко; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Розглянуто суть понять "самостійність", "ігрова діяльність". Визначено зміст, засоби та методи виховання самостійності у процесі ігрової діяльності. Проаналізовано її можливості у контексті дослідженої проблеми. Визначено й експериментально перевірено психолого-педагогічні умови ефективного виховання самостійності молодших підлітків у процесі ігрової діяльності. Відзначено, що важливою умовою виховання самостійності особистості є високий рівень сформованості емоційного компонента. З'ясовано, що в емоційно насиченій і цікавій грі, яка відповідає віковим особливостям молодших підлітків, самі обставини вимагають від них прояву активності та вимогливості до себе й інших. Експериментально доведено, що ефективність виховання самостійності молодших підлітків залежить від послідовного ускладнення ігрових дій, поступового розширення сфери їх діяльності, яка об'єктивно зумовлює ситуацію самостійного прояву можливостей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + Ч421.331.2 + Ч421.352.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА350678 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Саннікова Т. В. 
Духовне виховання молодших підлітків засобами християнської етики : Автореф. дис... канд. пед. наук / Т. В. Саннікова; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Розкрито зміст понять "духовність", "духовне виховання", "духовна вихованість". Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено психолого-педагогічні умови, що забезпечують ефективність духовного виховання молодших підлітків засобами християнської етики. Охарактеризовано структуру духовної вихованості, встановлено критерії духовного виховання. Проаналізовано сучасний стан і визначено особливості духовного виховання молодших підлітків засобами християнської етики. Розроблено теоретичні підходи, зміст, форми та методи духовного виховання у факультативному курсі "Християнська етика" та позакласній доброчинній діяльності загальноосвітньої школи. Запропоновано методику духовного виховання молодших підлітків засобами християнської етики, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА350573 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Кузікова С. Б. 
Корекція Я-концепції як умова подолання конфліктності у підлітків : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / С. Б. Кузікова; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2000. - 20 c. - укp.

Проаналізовано психологічний зміст і причини виникнення внутрішньої та зовнішньої конфліктності підлітка. Розглянуто особливості становлення Я-концепції у молодшому підлітковому віці, її вплив на поведінку підлітка та формування його особистості загалом. Теоретично та практично обгрунтовано необхідність переростання корекції у самокорекцію як умови ефективного розв'язання задач корекції. Розроблено та обгрунтовано програму та методичне забезпечення корекції Я-концепції підлітків з метою зниження їх конфліктності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.2-734 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА309235 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського