Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (7)Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (115)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю3(4РОС)6-678$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Ученые записки Таврического национального университета им. В.И.Вернадского / ред.: Н. В. Багров. - Симф., 2006. - 359 с. - (Филос.; Т. 19(58), N 1). - рус.

Освещена проблема соотношения рассудка и разума в философии С.Н.Булгакова и В.Ф.Эрна. Рассмотрены вопросы трансформации русского религиозного сектантства в творчестве русских религиозных философов в философско-культурологическом аспекте. Проанализирован космологический статус языка в "философии имени" С.Н.Булгакова. Раскрыты семиотическая специфика изобразительного искусства, культуротворческая функция православия в отечественной философии. Приведена характеристика абсолютного Добра в русской религиозной философии. Определены пути разрешения противоречий оппозиционной политической деятельности в современный период в Украине.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3 я54 (4Укр-6Крм)3 + Ю3(4Рос)6-678

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70795/Филос. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бацевич Ф. С. 
Природа мови у філософській концепції Павла Флоренського / Ф. С. Бацевич // Філософ. думка. - 2008. - № 1. - С. 101-113. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.4 + Ю3(4РОС)6-678.7 + Ю224.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Голіченко Т. С. 
Лінгвістично-культурологічний підхід в історико-філософському дослідженні, або "географії духу" (Порівняння французької та німецької філософії у праці О. Введенського "Нарис сучасної французької філософії" (1894) в контексті сучасної історико-філософської компаративістики / Т. С. Голіченко // Магістеріум. - 2005. - Вип. 19. - С. 4-9. - Бібліогр.: 34 назв. - укp.

Розглянуто історико-філософський компаративізм і типології філософського знання, що їх пропонує російський релігійний філософ та історик філософії О. Введенський у своїй праці "Нарис сучасної французької філософії" (1894 р.).


Ключ. слова: історико-філософський компаративізм, типології філософського знання, "географії духу", О. Введенський
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70430 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дьяконов Г.  
Діалогічна інтерпретація антиномічної методології П. Флоренського / Г. Дьяконов // Соц. психологія. - 2008. - № 6. - С. 12-24. - Бібліогр.: 32 назв. - укp.

Досліджено ідейно-теоретичну спадщину П. Флоренського, в духовно-філософському світогляді якого розроблено глибоку й оригінальну методологію науково-діалектичного мислення, що у багатьох аспектах співвідноситься з ідеями філософії діалогу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Березюк Н. В. 
Сергій Трубецькой: історико-філософський аспект творчості / Н. В. Березюк // Наук. зап. НаУКМА. Сер. Філософія та релігієзнавство. - 2008. - Т. 76. - С. 62-68. - Бібліогр.: 35 назв. - укp.

Досліджено зародження інтересу Сергія Трубецького до історії філософії та проаналізовано історико-філософський аспект його наукової та викладацької діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4Рос)6-678.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69184/Філос.реліг. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Мазурик М. В. 
Концепція добра і зла в російській релігійній філософії кінця XIX - початку XX століття : автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.05 / М. В. Мазурик; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. - Л., 2009. - 18 c. - укp.

Досліджено російську релігійну філософію кінця XIX - початку XX ст. та виділено її основні особливості. Увагу приділено позиції онтологізму та її зіставленню з позицією західноєвропейської філософії. Розглянуто вплив східної та західної патристики на формування релігійної філософії в Росії наприкінці XIX - на початку XX ст. Зазначено, що східна патристика є основним джерелом формування філософської позиції російських релігійних мислителів певним чином стосовно людської свободи. Досліджено онтологічний і етичний підходи до проблеми добра та зла. Наведено основні концепції добра та зла у контексті етики та запропоновано трактування даної проблеми з позиції екзистенціалізму. Досліджено прояви західноєвропейського екзистенціалізму (С. К'єркегор) на теренах російського релігійного мислення ( М. Бердяєв та Л. Шестов). Ідеї філософії Ф. Нічше здійснили певний вплив на релігійну філософію російських мислителів кінця XIX - початку XX ст. У творчості Ф. Достоєвського заперечувалось існування Бога й обгрунтовувалось право людини зайняти його місце, розроблялось намагання стати "по той бік" добра та зла, "по той бік" моралі та релігії. Висновки Ф. Достоєвського розглянуто як жорстокий вирок людині, яка прагне втриматися на "божественній" висоті без Бога. Розглянуто філософію І. Канта та її вплив на формування етичної думки російських мислителів даного історичного періоду. Його автономна етика зумовлювала неоднозначну реакцію з боку російських філософів, в яких автономія зумовлена зв'язком людини з абсолютним духовним началом, тобо з Богом ("теономна етика любові").

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.02 + Ю3(4Рос)51-578 + Ю3(4Рос)6-678

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА365368 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Карпенко М. В. 
Концепція духовної реальності П.О.Флоренського : автореф. дис... канд. філософ. наук / М. В. Карпенко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2007. - 18 c. - укp.

Досліджено проблему духовної реальності в "конкретній метафізиці" П.О.Флоренського. Визначено провідні складники "круглого мислення" П.О.Флоренського, що продукують таку форму містичного споглядання духовної реальності, як міфосимвол. Запропоновано методологію дослідження концепції духовної реальності П.О.Флоренського, яка грунтується на понятті міфосимволу. Представлено варіант комплексної реконструкції концепції духовної реальності П.О.Флоренського, який базується на методі міфосимволічного аналізу. Концепцію духовної реальносі реконструйовано шляхом розкриття ключових питань метафізики П.О.Флоренського, таких, як структура духовної реальності, антроподицея (христологія, релігійно-антропологічний аспект антроподицеї), культ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678 + Э372.24-100

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА354349 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Снігур С. А. 
Метафізика всеєдності в російській релігійній філософії : Автореф. дис... канд. філос. наук / С. А. Снігур; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2006. - 18 c. - укp.

Досліджено проблеми метафізики всеєдності в російській релігійній філософії. З'ясовано предмет метафізики всеєдності та процес формування основних метафізичних концепцій даної філософії в XIX - XX ст. На підставі аналізу текстів мислителів російського духовного ренесансу, реконструйовано головні характерні особливості відповідного напрямку в історії філософії. Відображено позитивний зміст релігійності, метафізики всеєдності, через яку осмислюється сутність людського буття та реалізується своєрідна форма антропоцентризму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678 + Ю216.21 + Э372.24-100

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА343251 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Косач Т. М. 
Релігійно-філософська концепція Л.П.Карсавіна (проблема особистості) : автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / Т. М. Косач; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2008. - 17 c. - укp.

Досліджено релігійно-філософську концепцію Л.П.Карсавіна, а саме: проблему особистості. На підставі аналізу найважливіших здобутків його творчої спадщини висвітлено проблему динаміки релігійних поглядів і уявлень видатного філософа та богослова, історика-медієвіста. Розглянуто полемічні твори Л.П.Карсавіна, промови та листи, в яких він найвиразніше засвідчує свої релігійно-філософські погляди, зокрема працю "Про особистість". Епіграфом до філософії особистості можуть слугувати слова з цієї книги: "У досконалості своїй все суще особисте". Вона є стрижнева для всього філософського розвитку. У цьому висловленні філософ відображає суть вчення про всеєдність як Триєдність (самоз'єднання-роз'єднання-самовозз'єднання). Ідея глибокої єдності Творця та тварі мала для Л.П.Карсавіна важливе значення протягом всього його творчого шляху. У процесі дослідження встановлено, що особистість - центральне поняття у всій релігійно-філософській системі мислителя. Л.П.Карсавін досліджував поняття особистості як виявлення єдності істини, добра та краси (любові). Доведено, що його теоретичні твори, ідеї відіграли винятково важливу роль у становленні та розвитку персоналізму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678.3 + Э372.27-100

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА358921 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Товстоп'ятко Ф. Ф. 
Специфіка людського існування у релігійній філософії В. Розанова : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.05 / Ф. Ф. Товстоп'ятко; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. - Д., 2010. - 19 c. - укp.

З'ясовано, що російський філософ, незалежно від західноєвропейських мислителів, знайшов свій російський шлях розуміння релігії та соціальності людини. Аналіз фундаментальної філософії статі дозволяє стверджувати, що концепцію В. Розанова, як і психоаналіз З. Фрейда, можна вважати пансексуалізмом. Виявлено, що на самому початку XX ст. В. Розанов намагався вирішувати проблеми, характерні для сучасного релігійно-філософського мислення, він вказався в певному сенсі пророком, що передбачив багато ідей та тенденції філософських, культурологічних і соціальних концепцій другої половини XX ст. Історико-філософські паралелі із творчістю В. Розанова приводять нас до структуралістських, постмодерністських і феміністських концепцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА377571 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Дьяконов Г.  
Діалогічна процесуальність антиноміко-онтологічної метафізики Павла Флоренського / Г. Дьяконов // Соц. психологія. - 2011. - № 1. - С. 14-24. - укp.

Зазначено, що за екзистенційно-онтологічною концепцією діалогу процесуальність, поряд з вимірами події, співбуття, самобуття та іншобуття, є одним з фундаментальних вимірів-іпостасей психологічної феноменології діалогу. В сучасній науці явище процесуальності залишається недостатньо теоретично і методологічно осмисленим, а тому вивчення цього феномена в антиноміко-онтологічній метафізиці російського мислителя Павла Флоренського набуває особливої актуальності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Дьяконов Г.  
Діалогічна процесуальність антиноміко-онтологічної метафізики Павла Флоренського (закінч.) / Г. Дьяконов // Соц. психологія. - 2011. - № 2. - С. 18-28. - Бібліогр.: 61 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
13.

Суковата В. А. 
Мотив Іншого у філософії Імені Павла Флоренського і в концепціях М. Бубера і К. Г. Юнга: порівняльний аналіз / В. А. Суковата // Наук. зап. Харк. ун-ту Повітр. сил. Соц. філос., психологія. - 2009. - Вип. 1. - С. 87-92. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Дослідженно погляди П. Флоренського на природу імені як своєрідний культурний і духовний феномен соціального буття. Доведено, що теорія Імені Флоренського має спільні риси з психоаналізом К. Г. Юнга і поглядами М. Бубера, зокрема в галузі уявлень про походження Іншого.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю223.32 + Ю3(4РОС)6-678.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69887 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мазурик М.  
Рецепція автономної етики І. Канта в російській релігійній філософії кінця XIX - початку XX ст. / М. Мазурик // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2011. - № 692. - С. 58-63. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

З'ясовано причини неприйняття І. Канта російськими релігійними мислителями. Звернено увагу на той факт, що в І. Канта людина, як емпірична особистість, є лише об'єктом, а не суб'єктом етичної діяльності. Началом, яке пов'язує дві сфери в ній, виступає почуття обов'язку або безумовна відданість категоричному імперативові. Тобто, якщо кантівський ідеалізм був виключно раціоналістичним, то російські філософи відчували свою спорідненість з ідеалізмом містичним. Це і стає причиною несумісності більшості ідей автономної етики німецького філософа з ідеями російських релігійних мислителів кінця XIX - початку XX ст., етика яких є зразком "теономної етики любові".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю73(4НІМ)5 + Ю3(4РОС)6-678

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Додонов Р. А. 
Критика Г. В. Флоровским евразийской концепции философии истории / Р. А. Додонов // Ноосфера і цивілізація. - 2012. - Вип. 1. - С. 18-30. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Проанализированы основные направления критики Г. В. Флоровским евразийской концепции философии истории, представленные им в статье "Евразийский соблазн". Описаны причины расхождения Г. В. Флоровского с евразийцами. Раскрыты методологические основы его философии истории.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678.9 + Ю6*32 + Т010.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72436 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Нікульчев М. О. 
Формування та соціально-філософські модифікації головних концептів філософії всеєдності : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.05 / М. О. Нікульчев; Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. - Х., 2012. - 20 c. - укp.

Здійснено історико-філософський аналіз російської релігійної філософії всеєдності. Ідею всеєдності розглянуто як основу теоретико-філософського, а також релігійно-практичного типів культури. Проаналізовано соціально-філософський зміст концепції всеєдності в російській філософській традиції. Виявлено основні підходи до вирішення соціальних проблем у межах філософії всеєдності, визначено їх значущість для сучасних філософських побудов. Погляди мислителів ХІХ - ХХ ст. на проблему всеєдності в соціальній сфері подано в систематизованому вигляді, проаналізовано основні її поняття в змістовному та функціональному аспектах. Проведено комплексний аналіз проблеми всеєдності в широкому соціально-культурному контексті. Розглянуто принцип всеєдності в російській соціально-філософській думці як спосіб, а метафізику всеєдності - як варіант теології цілепокладання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)51-578 + Ю3(4РОС)6-678

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА393082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Матеріали Всеукраїнських конференцій студентів й аспірантів філософських факультетів XIII - XVI наукових читань пам'яті Георгія Флоровського (2010 - 2013 рр.) : зб. наук. праць. Вип. 3 / ред.: О. В. Чайковський, О. А. Довгополова, О. С. Петриківська. - Одеса, 2014. - 299 c. - укp. - рус.

Розглянуто актуальні проблеми логіки та методології пізнання, соціальної філософії та філософії історії, культури та антропології, рілігієзнавства. Розкрито актуальність концепції еманації в сучасній філософії. Запропоновано функціональний підхід до вирішення проблеми свідомості. Викладено системні основи класифікації загадок. Досліджено особистісні суб'єктивні аспекти самоідентифікації себе як провінціала та визначено поняття провінції. Проаналізовано моральні передумови процесу комунікації. Досліджено мову як систему в філософії Фердінанда де Соссюра. Подано комунікативну практику як сферу змістовного окреслення мовленнєвих побудов та інформаційного обміну. Осмислено ідею створення глобальної етики з метою реанімації західної моралі. Увагу зосереджено на проблемі пошуку культурної ідентичності в умовах глобалізації. Проаналізовано творчість російського режисера А. Тарковського в контексті філософії існування. Наведено результати релігієзнавчого аналізу іконоборчої проблематики у дослідженнях Г. В. Флоровського. Висвітлено особливості організації та діяльності Всесвітнього союзу свободомислячих і Міжнародного гуманістичного й етичного союзу. У рілігієзнавчому аспекті досліджено вплив конвергентних процесів на міжнародне право.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678.9 + Ю3(0)6 я434

Рубрики:

Шифр НБУВ: В355467/3 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Якуша Ю. В. 
Речі - символи "укладеного союзу" між буттям та небуттям / Ю. В. Якуша // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2014. - № 1. - С. 98-102. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено аспект виявлення глибинного виміру речей світу через розкриття їх символічної природи у філософії Павла Флоренського. Повертаючись до віднаходження "посередника" між дзеркалами істинної та не істинної реальності, можемо констатувати, що посередником таким являється власне людська душа, істинне людське єство, що відпочатково було вкоріненим у світло та до світла має повернутися. Речі здатні проявлятися як символи тільки в тому випадку, якщо є той сторонній на перший погляд "спостерігач", який здатен відкритися на зустріч такій правді, яка ніколи не може виявитися брехнею. Спотворена гріхом людська природа преломлює видимості світу, повертаючи їх на власний хибний лад, затьмарюючи тим самим можливість до щомиттєвих озарінь оточуючими нас дивами. Тільки в цьому світі, що застиг у своїй невизначеності між космічним початком та завершенням, людям надається унікальна здатність розгледіти речі на перехресті абсолютного ніщо та абсолютного ствердження, побачити їх у світлі точки зустрічі вічності та миттєвості. Символи постають неуникними зв'язками між світами та між свідомостями, проте зв'язки ці мають бодай якось увійти хоча б у деякі пласти розуміння задля того, аби комусь потрібним став "укладений союз" між буттям і небуттям. В протилежному випадку нескінченна ігра в піжмуркиі між людиною та реальністю не припинить залишатися безглуздою коловертю непрожитого по-справжньому життя, де ніхто не може відрізнити істину від хиби. Символічний вимір кожної речі здійснуються в тій душі, яка готова повернутись до Бога та пройти той шлях до небес, який вона проклала у зворотньому напрямку, падаючи з них під тягарем власного безвір'я. За таких умов сам світ здатен перетворитися із бездуховної, площинної системи координат на безмежний, n-вимірний простір дивовижностей, кожна з яких буде вираженням волі Творця.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Раковская Н. М. 
Топология письма как постижение интимной философии В. Розанова / Н. М. Раковская // Слов'ян. зб. : зб. наук. пр. - 2017. - Вип. 21. - С. 280-290. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Рассмотрена концепция интимной философии В. Розанова, реализуемая в письме. Указано, что письмо критика является отражением его сознания. Критику свойственен особый интерсубъективный взгляд на мир, в центре которого антропологическая сущность человека. Акцентировано внимание на взаимосвязи понятий Бог - семья - пол. Рассмотрен малый и большой мир в понимании критика. Малый мир соотносится с обыденностью, большой - с божественным и бытийным. В культурно-историческом блоке внимание В. Розанова сосредоточено на мирочувствовании Н. Гоголя и Ф. Достоевского. Н. Гоголь воспринимается как знак демонизма, Ф. Достоевский - как знак страдания и жертвенности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69687 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Суходуб Т. Д. 
Диалогическая метафизика Л. П. Карсавина / Т. Д. Суходуб // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2019. - № 2. - С. 83-90. - Библиогр.: 26 назв. - рус.

Проанализовано творческое наследие философа русского Серебряного века Л. П. Карсавина (1882 - 1952). Обоснована актуальность для современного общества формирования культуры диалога как способа преодоления агрессивно-конфликтных форм "социального общения" (термин Карсавина). Традиционно творчество философа относят к "метафизике всеединства", религиозной философии. Аргументировано, что философское мышление Л. П. Карсавина раскрывается как поиск возможности и условий становления культуры диалога. Сделан вывод: "метафизика другого" Карсавина может быть рассмотрена как взаимосвязь личности с "Иным" (Абсолютным); как космическое призвание человека; как собственно человеческая судьба ("двуединство с любимой"); как сообщительность "социальных личностей", определяющих жизнь друг друга.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського