Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (14)Книжкові видання та компакт-диски (82)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю959.0-994$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 63
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Федоренко О. Б. 
Особливості міжособистісного сприймання в учбових групах воєнізованого вузу / О. Б. Федоренко // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 162-166. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проанализированы особенности межличностного восприятия в групповой деятельности среди курсантов высшего военизированного учебного заведения, а также рассмотрены процессы приписывания личностных качеств и ценностных ориентаций в зависимости от данных особенностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Грейліх О. О. 
Розвиток професійної міжособової взаємодії в системі "вчитель - вчитель" : Спецкурс з пед. психології для студ. пед. закл. освіти / О. О. Грейліх. - К. : Знання, 1997. - 41 c. - Бібліогр.: 24 назв. - укp. - рус.

Розкривається один з ефективних шляхів підготовки майбутніх вчителів до життя та діяльності в умовах реформування шкільної освіти. Зроблено психологічний аналіз поведінки, дана її оцінка в міжособовій взаємодії. Висвітлено прийоми взаємовпливу в професійних міжособових стосунках, зокрема, визначено стратегії психологічного впливу, методи емоційного сприймання зовнішності, важливість оцінки та самооцінки в стосунках.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.215 + Ю959.0-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р86372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Фурман А. В. 
Соціально-психологічна експертиза модульно-розвивальних занять у школі / А. В. Фурман; Держ. акад. керів. кадрів освіти АПН України. - К. : Правда Ярославичів, 1999. - 56 c. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

На тлі аналізу основних соціально-психологічних закономірностей цілісного модульно-розвивального процесу в загальноосвітній школі описуються дві експертні системи визначення ефективності модульних занять, що пройшли експериментальну апробацію на предмет дослідження розвивальної взаємодії вчителя і учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.251 + Ю984.03-211.3 с + Ю959.0-994 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589074 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Ложкін Г. В. 
Технології розв'язання конфліктів у педагогічній взаємодії : Навч.-метод. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Г. В. Ложкін, М. О. Коць, Т. В. Петровська, І. Ю. Зубкова; Ін-т психології АПН України. - К.; Луцьк, 2000. - 154 c. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Висвітлено проблеми педагогічного спілкування, педагогічної корекції конфліктних ситуацій, конфліктології тощо. Значну увагу приділено педагогічному спілкуванню, зокрема, міжособистісним відносинам у професійному спілкуванні. Детально проаналізовано техніку управління конфліктом, а також психолого-педагогічні особливості застосування інтеракційних методик.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.215 + Ч421.42 + Ю959.0-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА600741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Булах І. С. 
Психологічні аспекти міжособистісної взаємодії викладачів і студентів : Навч.-метод. посіб. / І. С. Булах, Л. В. Долинська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2002. - 116 c. - укp.

Висвітлено аспекти міжособистісної взаємодії у системі викладачів і студентів, запропоновано методики вивчення студенської групи. Розглянуто особливості психології взаєморозуміння, зокрема, рефлексію (самосприйняття) самого себе, розуміння іншого, визначено психологічні правила спілкування. Охарактеризовано конфліктні ситуації та стилі поведінки, запропоновано способи їх вирішення за допомогою діалогу-спілкування. Визначено рівень міжособистісних взаємодій студентів академічної групи, обговорено психологічні особливості установлення контакту викладача з батьками студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994я73 + Ч481.430я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА620859 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Долинська Л. В. 
Комунікативна саморегуляція майбутнього вчителя : навч.-метод. посіб. / Л. В. Долинська, О. С. Ніколаєнко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2007. - 88 c. - Бібліогр.: 35 назв. - укp.

Викладено теоретичні підходи до вивчення проблеми комунікативної саморегуляції учителів, описано механізми її розвитку у педагогічному спілкуванні та в процесі професійної підготовки.

Изложены теоретические подходы к изучению проблемы коммуникативной саморегуляции учителей, описаны механизмы её развития в педагогическом общении и в процессе профессиональной подготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю959.0-994л7

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО28031 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Левченко О. О. 
Соціально-психологічна практика формування фасилітативної компетентності в процесі професійної підготовки студентів та становлення молодих учителів / О. О. Левченко // Освіта на Луганщині. - 2008. - № 1. - С. 138-143. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Розкрито феномен педагогічної взаємодії, де на активність індивіда під час виконання того або іншого завдання, як правило, сприятливо впливає присутність інших людей, залучених у ту ж діяльність.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Науменко Н. В. 
Валеологічні аспекти співпраці викладача та студентів в аудиторії / Н. В. Науменко // Наук. пр. Нац. ун-ту харч. технологій. - 2008. - № 24. - С. 85-88. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано особливості роботи в аудиторії з валеологічної точки зору. Показано, що адекватне сприйняття навчального матеріалу студентами зумовлюється багатьма чинниками, серед яких - здоровий мікроклімат навчального приміщення та творча взаємодія лектора та слухачів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.430 + Ю959.0-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69879 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Дубчак Г. М. 
Внутрішньоособистісні конфлікти студентнів у період навчання у вузі : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / Г. М. Дубчак; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - Чернівці, 2000. - 19 c. - укp.

Наведено теоретичне й емпіричне дослідження проблеми внутрішньоособистісних конфліктів студентської молоді, виникнення яких у період навчання у вузі обумовлено ціннісною сферою особистості, а саме, невідповідність значущості та доступності життєвих цінностей продукує внутрішньоособистісні конфлікти, які охоплюють ряд життєвих сфер особистості. Проведений аналіз емпіричних даних дозволив виділити у змісті внутрішньоособистісних конфліктів переживання з приводу власного здоров'я, сімейного життя та матеріально забезпеченого життя. Названі цінності є змістом внутрішньоособистісних конфліктів для студентів гуманітарного та природничого факультетів протягом усього періоду навчання у вузі, від 1 до 5 курсів. Виявлено ряд психологічних особливостей процесу переживання внутрішньоособистісних конфліктів студентами вузу: наявність негативного зв'язку між "Я-реальним" та "Я-ідеальним", що є показником внутрішньоособистісної конфліктності, рівень тривожності особистості може виступати мірою неадекватності "Я-реального" та "Я-ідеального"; рівень даної конфліктності позначається на самоставленні особистості, проявах тривожності, агресивності та фрустрації. Ці показники можуть бути емпіричними референтами внутрішньоособистісних конфліктів та виступати як індикатори їх виміру. Кореляційний аналіз результатів дослідження за вибраними методиками підтверджує достатню узгодженість між ними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 + Ч481.43

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА310221 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кушнірюк В. М. 
Гуманізація міжособистісних стосунків як умова запобігання конфліктів у педагогічному процесі : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. М. Кушнірюк; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2000. - 19 c. - укp.

З'ясовано особливості міжособистісних стосунків учителя та учнів-підлітків під час конфліктних ситуацій. Узагальнено основні причини виникнення конфліктів. Досліджено психологічні засади гуманізації міжособистісних взаємин як важливої умови запобігання конфліктам у педагогічному процесі. Проаналізовано психолого-педагогічні умови ефективного запобігання конфліктам у міжособистісних стосунках. Встановлено, що конфлікти у педагогічному процесі найчастіше зумовлені суб'єктами, які виділяються специфічними ознаками: обирають найчастіше стратегії суперництва, ухилення, залучення інших осіб, слабо усвідомлюють не тільки характер конфліктної ситуації, але й свою поведінку, що призводить до конфлікту. Виявлено, що конфліктогенність особистості значною мірою корелює з агресивною поведінкою, надмірним рівнем тривожності, емоційною нестабільністю, а також з прогалинами розвитку свідомості: неадекватною самооцінкою, нерозвинутістю процесів саморегуляції. Розкрито умови ефективного запобігання конфліктам у навчально-виховному процесі. Підкреслено, що дане запобігання можливе за умов дотримання у ньому головних принципів гуманності: взаємоповаги, довіри, доброзичливого ставлення, діалогічності, що є виявом суб'єкт-суб'єктних стосунків, які стимулюють зростання самоактивності та відповідальності учнів, а також створюють можливості щодо задоволення актуальної потреби у самореалізації та самоствердженні. Доведено, що основою конструктивних взаємин між учителем та учнями-підлітками мають виступати гуманістичні цінності, згідно з якими відбувається саморегуляція поведінки учасників педагогічної взаємодії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ю959.0-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311462 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Богданова М. К. 
Педагогічні засади формування особистісного зорієнтованого спілкування майбутніх учителів : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / М. К. Богданова; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2000. - 20 c. - укp.

Висвітлено проблему підготовки майбутніх учителів до особистісно зорієнтованого спілкування. Виявлено умови, що впливають на даний процес, розроблено структуру готовності студентів до особистісно зорієнтованого спілкування. Сформульовано критерії та ознаки рівнів сформованості спілкування, а також теоретично обгрунтовано та практично апробовано засоби формування особистісно зорієнтованого спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю959.0-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311467 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Видиш М. М. 
Педагогічні основи формування моральних взаємовідносин у колективі кафедри військового навчального закладу : Автореф. дис... канд. пед. наук : 20.02.02 / М. М. Видиш; Нац. акад. прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. - Хмельницький, 2000. - 18 c. - укp.

Проведено теоретико-педагогічний аналіз моральних взаємовідносин у колективі кафедри. Обгрунтовано основні шляхи та педагогічні умови підвищення ефективності формування моральних взаємовідносин у колективі кафедри військового навчального закладу. Розроблено "Комплексну цільову програму підвищення ефективності процесу формування моральних взаємовідносин у колективі кафедри вузу", "Основи методики формування моральних взаємовідносин у колективі кафедри вузу" та ряд інших документів і методик, які апробовано під час дослідно-експериментальної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)39-4 + Ю959.0-994 + Ю715.47

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА308428 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Костюшко Ю. О. 
Педагогічні умови підготовки майбутнього вчителя до міжособистісної взаємодії в ситуації конфлікту : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Ю. О. Костюшко; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2005. - 20 c. - укp.

Визначено сутність і структуру поняття "ситуація конфлікту" та споріднених з ним категорій. Розроблено й експериментально апробовано стратегію конструктивної міжособистісної взаємодії педагога з учнями у ситуації конфлікту як функції професійної поведінки. Удосконалено основні положення поетапної модульної організації навчального процесу з використанням активних форм і методів соціально-психологічної та педагогічної підготовки. Встановлено критерії визначення рівня готовності студентів до міжособистісної взаємодії в ситуації конфлікту та розроблено базову модель поведінки за даних умов. З'ясовано чинники та психолого-педагогічні передумови застосування індивідуального підходу до реалізації стратегії міжособистісної взаємодії в ситуації конфлікту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю959.0-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА335498 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Полуніна О. В. 
Психологічна компетентність викладача вищого педагогічного навчального закладу як чинник успішності управління процесом учіння студентів : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. В. Полуніна; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2004. - 16 c. - укp.

Встановлено значення психологічної компетентності у структурі професійно-педагогічної діяльності, з'ясовано специфіку впливу даної якості на зміст та способи управління педагогічним процесом. Створено й апробовано систему діагностичних процедур і прийомів розвитку психологічної компетентності у формі соціально-психологічного тренінгу. Встановлено залежність між рівнем сформованості психологічної компетентності й особливостями стилю педагогічного керівництва та психологічним кліматом у студентській групі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ю959.0-994 + Ч489.511.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА331695 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Любовецька І. Й. 
Психологічна організація взаємин учителів із обдарованими учнями : Автореф. дис... канд. психол. наук / І. Й. Любовецька; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2006. - 21 c. - укp.

Виявлено, що соціальні уявлення про цінність "обдарованості" визначають діяльність педагога й учнівську поведінку. На підставі результатів спостережень і опитувань педагогів у всіх колективах були "обдаровані" учні, однак реалізація діяльності таких дітей була істотно відмінною. Це засвідчило загальність поняття "обдарованість" і його визначеність структурно-ієрархічними характеристиками класного колективу та соціокультурними експектаціями педагогів і учнів. З'ясовано, що педагогічний процес, у якому не враховано необхідність прояву "обдарованості" учня, взаємопов'язаний з конфліктами. Одним з конфліктогенних чинників є суперечність між загальними вимогами організації педагогічного процесу й уявленнями про необхідність проявлення обдарованості в освітньому процесі. Зазначено, що школа вимагає "обдарованості", однак вона створює умови, які блокують цю особистісну якість. Таким чином, соціальні експектації виявляються фрустрованими. Констатовано: учні, щодо яких висуваються вимоги виявляти "обдарованість", стикаються з істотним тиском. Вимоги й очікування педагогів і класних колективів ніколи не бувають реалізованими, що зумовлює дезадаптацію обдарованих дітей. З'ясовано, що творча діяльність є адекватною формою відносин між учителями й обдарованими учнями, оскільки уможливлює розкриття здібностей і проявлення особистісних рис обдарованих учнів. Експериментально доведено, що тренінг творчого потенціалу вчителя позитивно позначається на роботі з обдарованими дітьми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю959.0-994 + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА346081 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Ковальчук З. Я. 
Психологічний аналіз міжособистісної взаємодії вчителя із старшокласниками : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / З. Я. Ковальчук; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2006. - 19 c. - укp.

Визначено основні механізми формування міжособистісних стосунків у системі "вчитель - учень". Виявлено вплив деяких індивідуально-психологічних характеристик особистості вчителя та учнів на механізми формування міжособистісних стосунків. Показано вплив соціально-демографічних, функціонально-рольового та статусного чинників на формування механізмів міжособистісних стосунків між вчителем та учнями. Проаналізовано результати емпіричних досліджень щодо вивчення особистісного ставлення вчителів до улюблених та нелюбимих учнів та учнів до улюблених і нелюбимих вчителів. Зроблено висновок, що механізми формування стосунків у системі "вчитель - учень" є взаємопов'язаними та взаємообумовленими.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА346957 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Юрківський Є. В. 
Психологічні детермінанти конфліктності вчителя у педагогічній взаємодії : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Є. В. Юрківський; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2002. - 19 c. - укp.

Визначено показники соціально-психологічної детермінації конфліктності у педагогічній взаємодії. Розкрито чинники конфліктогенності учительської діяльності. Розроблено інтегральну оцінку вчительської конфліктності та негативного впливу конфліктних учителів на результати навчально-виховного процесу та становища в педагогічному колективі школи. Встановлено ефективні шляхи та способи запобігання конфліктам, розроблено інтегральну оцінку конфліктності учителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА317199 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Теслюк В. М. 
Психологічні засади формування індивідуального стилю професійно-педагогічного спілкування у майбутніх викладачів вищого аграрного навчального закладу : Автореф. дис... канд. психол. наук / В. М. Теслюк; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему формування індивідуального стилю професійно-педагогічного спілкування у майбутніх викладачів вищого аграрного навчального закладу. Відображено основні напрями та підходи до вивчення індивідуальних стилів педагогічного спілкування у світовій й вітчизняній науці. Проведено диференціацію та визначено зміст індивідуальних стилів професійно-педагогічного спілкування у майбутніх викладачів-аграрників. Доведено, що сформованість індивідуальних стилів такого спілкування залежить від чинників мезо- та мікрорівнів спілкування у аграрному закладі. Виявлено стильові особливості професійно-педагогічного спілкування у майбутніх педагогів-аграрників, експериментально перевірено авторську програму формування ефективних і корекції неадекватних стилів професійно-педагогічного спілкування. Визначено психологічні умови формування ефективних індивідуальних стилів даного спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 + П.р(4УКР)3-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349658 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Рудзевич І. Л. 
Психологічні засоби подолання деструктивних конфліктів педагогів із старшокласниками : Автореф. дис... канд. психол. наук / І. Л. Рудзевич; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Наведено визначення поняття "психологічні засоби подолання конфлікту". Розкрито суть наукового поняття про педагогічний конфлікт та його деструктивні форми. Апробовано діагностичні методи визначення деструктивного конфлікту у педагогічній сфері. Виявлено психологічні закономірності формування та застосування психологічних засобів подолання конфліктності у педагогічному процесі. Розроблено систему процедур формування психологічних засобів подолання деструктивних конфліктів відповідно до генетичних закономірностей психічного розвитку у ранній юності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994 + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА340920 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Колот С. О. 
Психологічні механізми і умови формування культури емоцій студентів вищих технічних закладів освіти : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С. О. Колот; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського {Одеса}. - О., 1999. - 19 c. - укp.

Визначено особливості розвитку культури емоцій в навчально-професійній діяльності і розробці системи її коригування та цілеспрямованого формування. Розкрито пізнавальну сутність емоцій і вплив загальнокультурних цінностей на формування культури емоцій. Встановлено, що культура емоцій визначається можливістю розвитку емоційної сфери особистості під впливом пізнавальних, художніх і естетичних, соціальних і етичних цінностей культури, поданих у інтеріоризованому вигляді в навчально-пізнавальній діяльності. Розроблено узагальнену модель, а також систему формування культури емоцій особистості в навчально-професійній діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0-994-52 + Ю935.21 + Ч481.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА307322 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського