Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (23)Книжкові видання та компакт-диски (272)Журнали та продовжувані видання (84)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ318.9$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 108
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Савельєв В.  
Вплив протестантизму на формування музичної культури Західної України (XIX - перша половина XX ст.) / В. Савельєв // Людинозн. студії / Дрогобиц. держ. пед ун-т ім. І.Франка. - 2000. - Вип. 1(9). - С. 39-50. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Проаналізовано процес поширення протестантської музики в Західній Україні, який розпочався у XVII ст. Даний процес розвивався за двома напрямами: у творчості професійних композиторів і в релігійних народних співах (псалмах, колядках тощо). Надано характеристику музики тих композиторів, які були так чи інакше пов'язані з протестантизмом. Зроблено акцент на важливій ролі цієї музики і співів у поширенні протестантизму та створенні протестантських конфесій у Західній Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э376.09(4Укр)-103.74 + Щ318.93(4Укр33)3

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж70595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. В.Гнатюка / ред.: О. С. Смоляк. - Т., 2000 - (Сер. Мистецтвознавство; N 2(5)). - укp.

Розглянуто українську духовну музику ХХ ст. та національну музичну мову. Висвітлено релігійну тематику і творчість С.Людкевича, Йоганна Непомука Давіда в аспекті необарокових тенденцій. Вивчено сучасні проблеми художньої епістемології сакральної культури. Досліджено діяльність Івана Озаркевича та галицького музичного театру (середина ХІХ ст.), музично-просвітницьку діяльність греко-католицьких священників у західному Поділлі. Охарактеризовано музичну фольклористику: колядки та щедрівки українців Кубані, наведено християнські колядки та щедрівки Слобожанщини, викладено християнські елементи у сюжетах гаївок Західного Поділля. Викладено християнські засади кобзарсько-лірницького мистецтва, висвітлено родинну та календарну обрядовість на сторінках часопису "Подольские епархиальные ведомости". Розглянуто питання розвитку євхаристичного посуду ХIV - початку XVII ст. Охарактеризовано сакральне мистецтво Покуття ХVIII - початку ХХ ст. Наведено типологію споруд для дзвонів Східної Галичини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ03(4Укр) + Щ313(4Укр)0 + Щ318.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Православна монодія: її богословська, літургічна та естетична сутність / ред.: О. С. Тимошенко. - К., 2001. - 194 с. - (Наук. вісн. Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського; Вип. 15). - укp.

Висвітлено проблеми розвитку монодійного мистецтва, його сенсу, змісту, музичної організації, жанрової належності та конфесійних витоків. Проаналізовано історію давньоруського та візантійського мистецтва, а також зв'язок різних національних форм одноголосся з церковним багатоголосим співом. Всебічно досліджено вплив сакральної монодії на українську барокову паралітургічну творчість.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372-503.11 + Щ311 + Щ318.9 + Щ313(0)4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70445 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Крижановська Т. І. 
Духовна музика в загальноосвітній школі: історія, традиції, новації : Навч.-метод. посіб. / Т. І. Крижановська, І. Ф. Пелячик; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. Ін-т мистец. - Рівне : ВАТ "Рівнен. друк.", 2004. - 121 c. - Бібліогр.: с. 109-112. - укp.

Розкрито історичні, музикознавчі, педагогічні аспекти духовного музичного мистецтва. Розглянуто музичну освіту як вагомий чинник української духовної культури. Визначено жанри церковної музичної творчості. Наведено рекомендації щодо використання колиcкового жанру на уроках духовної музики.

Раскрыты исторические, музыковедческие, педагогические аспекты духовного музыкального искусства. Рассмотрено музыкальное образование как весомый фактор украинской духовной культуры. Определены жанры церковного музыкального творчества. Приведены рекомендации по применению колыбельного жанра на уроках духовной музыки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.9р(4УКР)31-3

Шифр НБУВ: ВА657666 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Харитон І.  
Соціально-психологічна сутність сакральної музики Українського православ'я / І. Харитон // Укр. релігієзнавство. - 2004. - № 2. - С. 56-67. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-503.11 + Щ318.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69265 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
6.

Берденникова Е. М. 
Гомилетические традиции духовных кантат И.С.Баха : монографія / Е. М. Берденникова. - К. : Муз. Україна, 2008. - 204 c. - Бібліогр.: с. 160-170. - рус.

Проанализировано творчество И.С.Баха, в частности, его духовные кантаты как посредствующее звено между внутренним миром идей, образов, символов самих произведений и смыслом творчества музыканта в целом, между наследием Баха и жанром немецкой кантаты. Внимание уделено истории немецкой теологии, сущности учения Новой церкви, особому значению проповеди, а также хоралу в кантатах. Рассмотрена форма кантат как риторико-иерархическая система. Доказано, что при всех текстовых, вербальных ассоциациях основное развитие, толкование хорала как гомилетической материи происходит чисто музыкальными средствами, на уровне интонаций, тем. Кантата не является иллюстрацией, это музыкально-теологические произведение.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4НІМ)4-81 Бах Й.С. + Щ316.3(4НІМ)4 + Щ318.93(4НІМ)4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА702400 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кожушний О.  
Історія формування жанрової системи східнохристиянської (візантійської і давньоруської) гімнографії / О. Кожушний // Київ. старовина. - 2007. - № 3. - С. 43-48. - Бібліогр.: с. 47-48. - укp.

Охарактеризовано жанрову систему східнохристиянської гімнографії, що є сукупністю різноманітних піснеспівів, які використовуються в літургічній практиці православної церкви і охоплює майже 70 жанрів і жанрових різновидів. Розглянуто питання формування спільних для всього східнохристиянського світу гімнографічних жанрових одиниць. Висвітлено п'ять основних груп піснеспівів, організованих за принципом типологічно подібних ознак. Зазначено, що жанрова система майже не зазнала змін і донині зберігає основний гімнографічний фонд недоторканим.

Охарактеризована жанровая система восточнохристианской гимнографии, которая является совокупностью разных песен, использующихся в литургической практике православной церкви и охватывает почти 70 жанров и жанровых разновидностей. Рассмотрены вопросы формирования общих для всего восточнохристианского мира гимнографических жанровых единиц. Освещено пять основных групп песен, организованных по принципу типологически похожих признаков. Указано, что жанровая система почти не претерпела изменений и до сих пор сохраняет основной гимнографический фонд неприкосновенным.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ311.1 + Щ318.9 + Э37-503.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14441 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Словник церковних музичних термінів : довідник-посібник / уклад.: А. В. Плішка; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. - Чернівці : Рута, 2007. - 68 c. - укp.

Наведено тлумачення таких церковних музичних термінів, як адажіо, акафіст, антифон, відспівування, консонанс, передзвін, стихира, трапеза, тропар, чаша, херувим.

Приведено толкование таких церковных музыкальных терминов, как адажио, акафист, антифон, отпевание, консонанс, перезвон, стихира, трапеза, тропарь, чаша, херувим.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.93(4УКР) я212

Шифр НБУВ: ВА715134 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Беркій О. В. 
Stabat Mater в аспекті жанрово-стильової динаміки : Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О. В. Беркій; Львів. держ. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. - Л., 2006. - 19 c. - укp.

Досліджено еволюцію культового жанру католицького обряду Stabat Mater від XVI до XXI ст., розглянуто семіотичну амплітуду образу Mater Dolorosa у контексті вивчення архетипних, екзистенційних і психологічних чинників. На підставі вивчення способів реалізації жанрово-семантичного інваріанта за різних історико-стильових умов виявлено мотивацію жанрової мобільності, її межі та художню результативність, специфіку жанрової парадигми Stabat Mater, яку утворюють середньовічна григоріанська монодія; багатоголосні акапельні мотети та лауди доби Ренесансу (Жоскен Депре, Дж. Палестріна, О.Лассо); цезурно-циклічні камерні та великі кантатні Stabat Mater XVII - XVIII ст. (Е.Асторгі, А.Скарлатті, Дж.Перголезі, А.Вівальді, А.Кальдара, Ф.Тума, Л.Боккеріні, Й.Гайдн); кантатно-мотетні або мотетно-кантатні Stabat Mater романтичної та постромантичної доби; мішані жанрові утворення XX - XXI ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.9(0)-3 + Э375-503.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА347841 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Путятицька О. В. 
Болгарський наспів і українсько-білоруська традиція церковного монодичного співу кінця XVI - XVIII ст. (джерелознавче і порівняльно-стильове дослідження) : автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О. В. Путятицька; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2009. - 20 c. - укp.

Розкрито специфіку побутування болгарського наспіву в Ірмолоях кінця XVI - XVII ст. та висвітлено його стильову специфіку в контексті піснеспівів української традиції. Вдосконалено методику аналізу композиційної, ладо-інтонаційної та поспівкової структур. Проведено порівняльне дослідження піснеспівів жанру Догматиків на вісім класів болгарського наспіву та неатрибутованого наспіву української традиції з Ірмолоїв XVII ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ311.1 + Щ318.9 + Щ313(4УКР)4-44

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА363619 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Сиротинська Н. І. 
Вибрані осмогласні жанри української сакральної монодії : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Н. І. Сиротинська; Львів. держ. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. - Л., 2004. - 16 c. - укp.

На базі великого джерельного матеріалу осмогласних жанрів української монодії досліджено вибрані осмогласні цикли, що дає змогу виявити особливості адаптаційних процесів засвоєння візантійської осмогласної системи. Висвітлено тенденції, які спричинили утворення національного типу співочого нотолінійного збірника - Ірмологіона, на прикладі якого виявлено поступове утвердження власне гласового структурного типу, який з'явився на початку XVII ст. і швидко став переважаючим. Проаналізовано інципітні списки 28-ми рукописів та виявлено дивовижну стабільність мелодики та звуковисотних рівнів піснеспівів кожного гласу у межах циклу. Зроблено висновок щодо незвичайно великої наявності усної співочої практики в усіх регіонах України, а також присутності глибокої теологічної базової основи розрізнених у часі написань. Зазначено, що такий феномен української осмогласної монодії потребує використання нового методу дослідження - комплексного богословсько-літургічного та мелодичного аналізу. Здійснено різноаспектне вивчення вибраних осмогласних жанрів догматиків, степенних - антифонів та воскресних ірмосів та показано формування в українському сакральному співочому мистецтві нового типу внутрішньогласових співвідношень, що демонструє високий рівень національної духовної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)4 + Щ318.9(4УКР)4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА334381 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Маріо М. Д. 
Виховання молоді засобами православної духовної музики у закладах освіти України (кінець ХІХ - початок ХХ століття) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / М. Д. Маріо; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2000. - 19 c. - укp.

Вперше здійснено цілісний науковий аналіз процесу виховання молоді засобами православної духовної музики в закладах освіти України кінця ХІХ - початку ХХ ст. як соціально-педагогічного феномену. Обгрунтовано основні його етапи: 1884 - 1889 рр. - пропедевтичний, 1889 - 1908 рр. - становлення, 1908 - 1914 - активного розвитку, 1914 - 1917 рр. - завершальний. Охарактеризовано моральну, естетичну та громадсько-патріотичну виховну сутність православної духовної музики. Встановлено та класифіковано провідні тенденції (сутнісно-розвивальні, змістовно-процесуальні, актуально-визначальні). Виявлено основні чинники (методи, форми, види діяльності, умови) виховання молоді у церковнопарафіяльних школах, гімназіях, учительських семінаріях, народних та єпархіальних училищах. Доведено позитивний вплив українських духовних піснеспівів на етнопедагогіку, національно-культурні виховні традиції, українську та російську музично-педагогічні культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355.23 + Э372.27-509.11 + Щ318.9 + Щ310.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Бєрдєнникова К. М. 
Гомілетичні традиції духовних кантат Йогана Себастіана Баха : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / К. М. Бєрдєнникова; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2000. - 19 c. - укp.

Дисертацію присвячено зв'язку духовної творчості Йогана Себастіана Баха (на прикладі духовних кантат) з лютеранською проповідницькою традицією. Кантати досліджено шляхом герменевтичного аналізу з опорою на закони німецької протестантської гомілетики. Аналізу підлягали прояви музичного тлумачення. Об'єктом коментування та екзгези визнано не тільки словесний текст, який спирається на біблійний сюжет та розкриває його, а передусім - протестантський хорал, його мелодія та текст. Виявлено два головні типи кантат: кантати, в яких хорал виступає як узагальнення - конклюзивні, а також ті, в яких хорал підлягає цілісному послідовному коментуванню під час усього твору - пенетративні. Зазначені типи кантат відповідають у музиці двом типам лютеранської проповіді. Проаналізовано принципи організації матеріалу - форму, яка опирається на риторичні закономірності. Доведено, що риторико-ієрархічна система охоплює усі рівні твору - від мотивно-інтонаційного до композиційного. З'ясовано, що форма кантати є фактором донесення змісту твору; вона відбиває приховані рівні тлумачення релігійної ідеї. Встановлено, що духовну кантату трактовано композитором у дусі та за законами лютеранської проповіді. Головні висновки щодо духовної кантати було перевірено на спорідненому жанрі мотету та на "Пристрастях".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4НІМ)4-81 Бах + Щ314.043.1 + Щ318.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА308503 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Вербицька-Шокот І. В. 
Жанр реквієму в хоровій творчості українських композиторів порубіжжя тисячоліть : автореф. дис... канд. мистецтвознав. / І. В. Вербицька-Шокот; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х., 2007. - 17 c. - укp.

Досліджено соціально-політичні та історико-художні умови розвитку реквієму, літургійної та жанрово-стильової побудови музичних аспектів католицької заупокійно-поминальної традиції. Визначено загальнотеоретичні передумови вивчення заупокійної служби шляхом аналізу богословських, філософсько-культурологічних і музикознавчих праць. Виявлено головні етапи розвитку реквієму як католицької меси та жанру. Запропоновано новітню історію реквієму, розроблено загальну типологію цього жанру. Вивчено його зразки у творчості сучасних українських композиторів на межі тисячоліть, що дозволило довести провідне значення авторських музично-стильових тенденцій поминальної традиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.1-03(4УКР)64 + Щ316 + Щ318.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА353451 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Болгарський Д. А. 
Києво-Печерський розспів як церковно-співочий феномен української культури : Автореф. дис... канд. мистецтвознавства : 17.00.01 / Д. А. Болгарський; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2002. - 21 c. - укp.

Розглянуто Києво-Печерський розспів як цілісний феномен богослужбово-співочої культури України, що сприяло зібранню багатого, однак розпорошеного й різнопланового матеріалу релігійно-співацького ужитку. Охарактеризовано важливий пласт хорової культури України, пов'язаний з багатовіковими традиціями чернецького співу. Розкрито суть розспіву в історичному, теоретичному і практичному аспектах. Виявлено цілісність джерел (ірмологіонів) з їх етапами фіксації богослужбово-співочої практики Києво-Печерського монастиря. Проаналізовано розспів зі світоглядних позицій, властивих його творцям, що дозволяє оптимально осмислити розспів і традиційне для України природне середовище його створення. Висвітлено методику аналізу за допомогою залучення інструментарію богослов'я. Досліджено сутність літургійної функціональності розспіву в контексті містерії храмового дійства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-503.11 + Щ313(4УКР)3-44 + Щ318.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА321144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Шевчук О. Ю. 
Київський наспів у контексті церковно-монодичного співу України та Білорусії XVII-XVIII ст. (джерела, жанри, риси стилістики) : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. Ю. Шевчук; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 1999. - 20 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено розгляду піснеспівів із назвою "київського наспіву" (КН) у контексті церковно-монодичного співу XVII-XVIII ст. в Україні й Білорусії. Вперше в музичному музикознавстві КН постає в багатоманітності його зв'язків, встановлених на різних рівнях існування співочого мистецтва - у контексті ірмолою, у жанровій системі піснеспівів та в умовах багатонаспівності. Досліджено структуру ірмолою під кутом зору розміщення у ньому місцевих наспівів, встановлено хронологію надання назви КН різним співам протягом XVI-XVII ст. Суттєво оновлено методику жанрового аналізу співів, систематизовано критерії церковно-співочого жанру, а також визначені жанри всіх КН. Уперше розроблено типологію видів багатонаспівності; розкрито риси стилістики КН через зіставлення його з іншими наспівами. Дослідження підтвердило формування КН у XVI ст. після прийняття на Русі Єрусалимського Уставу й надання назви КН у XVII-XVIII ст. лише традиційним вітчизняним співам православної генези з метою їх відмежування від піснеспівів іншого походження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)3-44 + Щ318.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА305642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Александрова Н. К. 
Літургічна музика як жанрово-стильовий феномен в творчості вітчизняних композиторів кінця XX - початку XXI століття : автореф. дис... канд. мистецтвознав. / Н. К. Александрова; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. - О., 2008. - 16 c. - укp.

Уперше в українському музикознавстві визначено два історичні типи духовності: породжений канонічною творчістю й авторитетом літургійної традиції (первинно-храмовий, сакральний) та представлений оригінальною авторською ініціативою (вторинно-художній, ліричний). Запропоновано поняття щодо літургійної музики. Доведено необхідність цього поняття у зв'язку з актуальністю даної жанрово-стильової галузі для сучасних українських композиторів. Розкрито перехідний характер і неостильовий зміст духовної теми у творчості вітчизняних композиторів як умови появи нової музичної символіки. Обгрунтовано історичну стильову панорамність даної символіки та "семантики духовного" у контексті синтезу ідей Ренесансу, Бароко, Просвітництва, явища стильового плюралізму. Розкрито значення жанрово-номінативного підходу у зв'язку з неоканонічною тенденцією літургічної музики. Здійснено аналітичне вивчення зазначеної тенденції у контексті авторського стилю Л.Дичко, що дозволяє знайти особливий метод композиції - метод реінтерпретації. Доведено типовість даного методу для неоканонічної тенденції в цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.93(4УКР)64-4

Шифр НБУВ: РА358013 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Москальова Л. Ю. 
Моральне виховання особистості майбутнього вчителя музики і художньої культури засобами українського сакрального хорового мистецтва : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. Ю. Москальова; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2004. - 19 c. - укp.

Уперше здійснено відбір і структурування змісту морального виховання особистості майбутнього вчителя музики та художньої культури засобами українського сакрального хорового мистецтва, розроблено методику його реалізації за умов вищих педагогічних навчальних закладів. Обгрунтовано функції українського сакрального хорового мистецтва (виховну, психологічну, комунікативну, стимулювальну, креативну, просвітницьку, перетворювальну). Розроблено показники та критерії педагогічної діагностики моральної вихованості особистості майбутнього вчителя музики та художньої культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР)31-3 + Щ314.1-03(4УКР) + Щ318.9(4УКР)

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: РА334742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Валіхновська З. О. 
Музично-церковна освіта Галичини австрійської доби (1772 - 1918) : автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / З. О. Валіхновська; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. - Л., 2009. - 15 c. - укp.

Досліджено історію та діяльність церковно-співочих шкіл Галичини кінця XVIII - початку XX ст. До наукового обігу вперше введено матеріали щодо організації різних форм дяківського руху. Даний процес розглянуто у контексті формування навчальних методів і методологій з церковного співу у дяківських школах та інститутах, проаналізовано зміст і структуру навчальних посібників. Вперше висвітлено діяльність П. Любовича, Д. Якубовича та І. Полотнюка, спрямовану на забезпечення безперервності та високого професійного рівня навчальних закладів Галичини. Проаналізовано перші підручники з церковно-музичної освіти - "Напівник" (І. Полотнюка), "Наука о сольках" (П. Бажанського), "Наука ірмолойного співу" (П. Любовича), "Наука о церковном пінії" (Д. Якубовича). Вперше досліджено активну громадську діяльність І. Полотнюка як засновника Дяківського товариства в Галичині та видавця тижневої газети "Дяківський глас".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-7р(4УКР-9Гал)2 + Щ318.9(4УКР-9ГАЛ)4/5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА363111 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Осадча С. В. 
Православна заупокійно-поминальна традиція як феномен музичної культури : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / С. В. Осадча; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. - О., 2005. - 16 c. - укp.

Досліджено соціокультурну природу, жанрово-стильову побудову та музичні аспекти православної заупокійно-поминальної традиції. Визначено загальнотеоретичні передумови вивчення заупокійної служби шляхом аналізу богословських, філософсько-культурологічних і музикознавчих праць. Значну увагу приділено аспекту розуміння явища смерті у православному вченні та особливої ролі колективної молитви у православному богослужінні. Запроваджено поняття пам'яті як універсалії культури та провідної цінності поминального богослужіння. Визначено головні аспекти культури, що стосуються пам'яті, у взаємозв'язку з репродуктивною та креативною сторонами заупокійно-поминальної традиції. На підставі вивчення поминальних циклів доведено провідне значення ужиткового, ужитково-авторського та авторського як домінуючих музично-стильових тенденцій поминальної чинопослідовності. Досліджено суспільно-педагогічну та музично-творчу діяльність О.Кастальського у контексті російської культури початку XX ст. Визначено особливості розвитку заупокійно-поминальної традиції на початку XXI ст., її вплив на композиторську творчість та духовну культуру у цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372-54 + Щ318.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338195 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського