Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (8)Автореферати дисертацій (41)Книжкові видання та компакт-диски (390)Журнали та продовжувані видання (60)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю252:Ч$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 312
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Ваховский Л. Ц. 
Западноевропейская философия воспитания эпохи Просвещения / Л. Ц. Ваховский; Луган. гос. пед. ун-т им. Т.Шевченко. - Луганск : Алма матер, 2000. - 290 c. - Библиогр.: 370 назв. - рус.

Исследован процесс становления и развития философии воспитания Западной цивилизации, сформировавшейся в XVIII веке. Изучена педагогическая интерпретация философской антропологии английских, французских и немецких просветителей. Рассмотрены аксиологические, методологические и герменевтические аспекты их философско-педагогических концепций. Определены статус, предназначение и функции философии воспитания. Освещены социально-исторические особенности исследуемого периода и характер педагогических традиций Западной цивилизации в эпоху Просвещения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4)5 + Ч30 в2:Ю + Ю3(0)5-535 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА604834 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Радіонова І. О. 
Сучасна американська філософія освіти та виховання: тематичні поля та парадигмально-концептуальні побудови / І. О. Радіонова; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2000. - 206 c. - укp.

Проаналізовано принципові особливості сучасної американської освіти та виховання, процес пошуку дисциплінарної ідентифікації та випробування функціональних можливостей. Простежено еволюційні тенденції у межах основних концептуальних побудов, а також розглянуто феномен взаємовпливу американської та європейської філософсько-педагогічної думки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(7США)6-652 + Ю252:Ч30 + Ч34(7СОЕ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА602033 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Філософія освіти XXI століття: проблеми і перспективи : Метод. семінар 22 листоп. 2000 р. / ред.: В. П. Андрущенко. - К. : Т-во "Знання" України, 2000. - 519 с. - (Зб. наук. пр. АПН України; Вип. 3). - укp. - рус.

Розглянуто проблеми реформування освіти відповідно до соціокультурних змін, розвитку науки, культури і соціальної практики. Значну увагу приділено полікультурній парадигмі та системоутворювальним чинникам філософії освіти, філософсько-педагогічним аспектам спілкування, теоретико-методологічним засадам сучасного навчально-виховного процесу, філософським ідеям М.Гоголя в інтерпретаційному просторі педагогічної антропології. Проаналізовано вплив організаційних передумов на розвиток системи державного управління професійними навчальними закладами України в 1917 - 1920 рр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я43 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70747 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кисельов М.  
Екологічна свідомість як феномен освітянського процесу / М. Кисельов // Філософ. думка. - 2005. - № 2. - С. 130-149. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч311.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Симчич М.  
Ідея Університету і національна держава / М. Симчич // Філософ. думка. - 2004. - № 4. - С. 107-111. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч484(4УКР)711.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
6.

Кулаков А.  
Ідея Університету: неочевидні очевидності / А. Кулаков // Філософ. думка. - 2004. - № 4. - С. 91-106. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч484(4УКР)711.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Мінаков М.  
Криза ідентичності Університету / М. Мінаков // Філософ. думка. - 2004. - № 4. - С. 55-90. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч484(4УКР)711.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
8.

Корсак К. В. 
Освіта, суспільство, людина в ХХІ столітті: інтегрально-філософський аналіз : Моногр. / К. В. Корсак; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К. : Вид-во НДПУ ім. М.Гоголя; Ніжин, 2004. - 221 c. - Бібліогр.: 505 назв. - укp.

Проаналізовано світові явища і тенденції розвитку тріади "людина - суспільство - освіта". Висвітлено теорію і практику освітніх реформ з урахуванням впливу світових процесів, проблеми освітньої компаративістики, роль точних наук і зміст вищої освіти у другій половині ХХ ст. Визначено шляхи удосконалення вивчення фізики у школах України ХХІ ст.

Проанализированы мировые явления и тенденции развития триады "человек - общество - образование". Освещены теория и практика образовательных реформ с учётом влияния мировых процессов, проблемы образовательной компаративистики, роль точных наук и содержание высшего образования во второй половине ХХ ст. Определены пути усовершенствования изучения физики в школах Украины ХХІ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30,0 + Ю252:Ч30 + Ч210.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО26103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Шелухин Ю. Н. 
Философия спорта и этика личности / Ю. Н. Шелухин, Е. Б. Денисов // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 10. - С. 243-246. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Розглянуто актуальні проблеми філософії та феноменології спорта, визначено основний важель формування особистості спортсмена. Критично оцінені деякі нові теорії спорту.

Рассмотрены актуальные проблемы философии и феноменологии спорта, определено основное звено в формировании личности спортсмена. Критически оценено некоторые новые теории спорта.

Actual problems of philosophy and phenomenology of sport are examined. Basic link of sportsman's personality is defined. Some new theories of sport are appreciated critically.


Ключ. слова: спорт, нравственность, совесть, духовность
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч51 + Ю943-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Пазенок В. С. 
Філософія туризму : Навч. посіб. / В. С. Пазенок, В. К. Федорченко; Київ. ун-т туризму, економіки і права. - К. : Кондор, 2004. - 268 c. - (Турист. кн.). - Бібліогр.: с. 263-265. - укp.

Розглянуто питання філософії туризму, а також особливості осмислення його феномена в європейській історико-філософській традиції. Висвітлено місце філософії туризму в структурі соціогуманітарних туристсько спрямованих наук, а також проблеми прикладної етики в історії етичної думки. Виявлено полікультурний характер туризму в добу буржуазних перетворень. Проаналізовано особливості трансформації системи цінностей особистості внаслідок туристських подорожей. Визначено релігієзнавчі засади та правові гарантії розвитку паломницького (релігійного) туризму в Україні.

Рассмотрены вопросы философии туризма, а также особенности осмысления его феномена в европейской историко-философской традиции. Освещены место философии туризма в структуре социогуманитарных туристически направленных наук, а также проблемы прикладной этики в истории этической мысли. Выявлен поликультурный характер туризма в период буржуазных преобразований. Проанализированы особенности трансформации системы ценностей личности в результате туристических путешествий. Определены религиеведческие основы и правовые гарантии развития паломницкого (религиозного) туризма в Украине.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч5 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА660628 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Кононенко П.  
Освіта ХХІ століття: філософія родинності / П. Кононенко, Т. Кононенко. - К. : АртЕк, 2001. - 239 c. - укp.

Розглянуто проблеми, перспективи освітнього процесу в органічному зв'язку зі становленням України як нового типу держави: суверенної, правової, демократичної, соборної. Особливу увагу приділено творенню гуманістичної, правової, демократичної, національної школи, вітчизняному (від В.Мономаха до Г.Сковороди, Т.Шевченка, Г.Ващенка, В.Сухомлинського) та зарубіжному досвіду, який співвідносний з принципами народної педагогіки - філософією родинності як філософією гармонійного розвитку людини, сім'ї, народу.

Рассмотрены проблемы, перспективы образовательного процесса в органической связи с созиданием Украины как нового типа государства: суверенного, правового, демократического, соборного. Особое внимание уделено созданию гуманистической, правовой, демократической, национальной школы, отечественному (от В.Мономаха до Г.Сковороды, Т.Шевченка, Г.Ващенка, В.Сухомлинского) и зарубежному опыту, который соотносительный с принципами народной педагогики - с философией родственности как философией гармонического развития человека, семьи, народа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313(4УКР) + Ч33(4УКР) + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА622856 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Романенко М. І. 
Філософія освіти: історія і сучасність / М. І. Романенко. - Д. : Промінь, 2001. - 178 c. - Бібліогр.: с. 171-178. - укp.

Розглянуто історико-генезисний та структурно-функціональний підходи до визначення поняття філософсько-освітньої парадигми. Показано особливості формування та розвитку сучасних освітніх, а також ноосферно-екологічних парадигм. Розкрито соціальну та когнітивну природу філософії освіти. Розглянуто риси освіти нового соціокультурного проекту, зокрема, орієнтацію на формування системно-ситуаційного способу світоглядного мислення у зв'язку з відмовою від побудови універсально-істинної картини світу та ціннісним переживанням повсякденного буття та діяльності, подолання в педагогіці псевдонаукової позиції абсолютного суб'єкта - коли педагог приймає рішення за учня. Висвітлено психолого-технологічний аспект формування соціокультурно-орієнтованої національної школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0) + Ч30в:Ю + Ч111.156 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА618390 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Малько А. О. 
Філософськіи основи соціального виховання в творчості І.Канта / А. О. Малько // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 9. - С. 29-37. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено становлення філософської теорії соціального виховання, формування педагогіки як науки про фізичний розвиток природних сил людини та його духовних якостей.

Исследовано становление философской теории социального воспитания, формирование педагогики как науки о физическом развитии природных сил человека и его духовных качеств.

The author explores the formation of the philosophical theory of social education as well as of the pedagogics as a science on physical development of human innate abilities and social development of human spiritual ones.


Ключ. слова: соціальне виховання, соціоцентричні цінності, виховання людства
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Конох М. С. 
Формування нової філософії освіти в Україні: Соціально-філософський аналіз / М. С. Конох. - К. : Вищ. шк., 2001. - 223 c. - Бібліогр.: с. 210-223. - укp.

Обгрунтовано соціальну необхідність створення нової філософії освіти. Розкрито світоглядно-соціальне значення філософії права у вищій школі та фактори і механізми соціалізації особи у системі освіти. Розглянуто питання теорії та практики управління формуванням правової та моральної культури студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ю6*667 + Ю3(4УКР)6 + Ч30в2:Ю2 + Ч312(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА610960 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Огнев'юк В. О. 
Освіта в системі цінностей сталого людського розвитку : Моногр. / В. О. Огнев'юк. - К. : Знання України, 2003. - 450 c. - Бібліогр.: с. 437-448. - укp.

У контексті цінностей сталого людського розвитку наведено результати новітніх досліджень вітчизняної сфери освіти. На підставі філософського осмислення історично зумовлених тенденцій у розвитку сучасної освіти запропоновано нову модель, що формується в процесі трансформації українського суспільства та глобальних змін у світі.

В контексте ценностей устойчивого развития человечества приведены результаты новейших исследований отечественной сферы образования. С учетом философского осмысления исторически обусловленных тенденций в развитии современного образования предложена новая модель, формирующаяся в процессе трансформации украинского общества и глобальных изменений в мире.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 + Ю252:Ч30 + Ю217

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА640273 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Філософські проблеми науки, освіти та культури доби постмодернізму / ред.: І. П. Білецький. - Х.; Житомир, 2003. - 174 с. - (Вісн. Харк. нац. ун-ту ім. В.Н. Каразіна. Сер. Теорія культури і філос. науки; N 598). - укp.

Розглянуто філософсько-методологічні аспекти синергетики, наукової раціональності, ірраціональності та штучного інтелекту. Висвітлено проблеми реалізму в мистецтві, сучасної мистецької освіти, онтологічний статус культурного феномену. Наведено результати психологічного аналізу етностереотипізації у процесі міжособистісного оцінювання студентів. Викладено метафізичні та нетрадиційні підходи до аналізу модернізму і постмодернізму.

Рассмотрены философско-методологические аспекты синергетики, научной рациональности, иррациональности и искусственного интеллекта. Освещены проблемы реализма в искусстве, современного художественного образования, онтологический статус культурного феномена. Приведены результаты психологического анализа этностереотипизации в процессе межличностной оценки студентов. Изложены метафизические и нетрадиционные подходы к анализу модернизма и постмодернизма.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*328.933*31-725 + Ю252:Ч + Ч111.8 + Ч30в2:Ю

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Кондрацька Л. А. 
Художня епістемологія культури у вимірі педагогіки : Моногр. / Л. А. Кондрацька. - Т. : Навч. кн. - Богдан, 2002. - 408 c. - Бібліогр.: 391 назв. - укp.

Розглянуто проблему художньо-епістемологічного пізнання культури, її сакральної традиції майбутніми учителями мистецтва. Запропоновано психолого-педагогічні умови герменевтичного аналізу художньої епістеми у контексті "рефлексивної" моделі культурологічної освіти та наведено методичні рекомендації щодо їх реалізації. Визначено шляхи самопізнання та саморозвитку особистості як суб'єкта культури. Описано парадигму цілісної культуротворчої особистості.

Рассмотрена проблема художественно-эпистемологического познания культуры, ее сакральной традиции будущим учителям искусства. Предложены психолого-педагогические условия герменевтического анализа художественной эпистемы в контексте "рефлексионной" модели культурологического образования и приведены методические рекомендации относительно их реализации. Определены пути самопознания и саморазвития личности как субъекта культуры. Описана парадигма целостной культуротворческой личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5я7 + Ч111.151я7 + Ю252:Ч11я7 + Ю6*671*32я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА637973 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Троїцька Т. С. 
Філософсько-освітні пошуки відтворення втраченої парадигми "Природа - людина" в методологічній підготовці учителя / Т. С. Троїцька // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 13. - С. 75-80. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблеми збагачення методологічної культури майбутнього педагога світоглядним компонентом, назвою якого є "ціннісне ставлення людини до природи".

Статья посвящена рассмотрению проблемы обогащения методологической культуры будущего педагога мировоззренческим компонентом, названием которого является "ценностная позиция человека по отношению к природе".

The article is devoted to consideration of problem of filling of methodological culture of future teacher by a world view component the name of which the "valued position of man in relation to nature" is.


Ключ. слова: парадигма "природа-людина", етнокультурна варіативність, утілітарно-прагматичне ставлення людини до природи, генетичний пріоритет природи, екологічний імператив
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Ярошенко А. О. 
Ціннісний дискурс освіти : Моногр. / А. О. Ярошенко. - К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2004. - 154 c. - Бібліогр.: 105 назв. - укp.

Розглянуто процес формування духовних цінностей у сучасних ВНЗ. Проаналізовано методологічні підходи щодо формування цінностей в освіті на основі гуманітарних наук та наведено вимоги до гуманітарної освіти. Висвітлено роль освіти як механізму формування інтелектуального потенціалу особистості, духовних цінностей, єдність підходів трьох рівнів: міжнародного, державного й освітньо-галузевого. Описано принципи освіти, які реалізуються шляхом її змісту, щодо організації освіти та системи контролю студентів, забезпечення розвиваючого інформаційного середовища, необхідного для їх самореалізації та формування відповідальності за збереження загальнозначимих цінностей.

Рассмотрен процесс формирования духовных ценностей в современных ВУЗ. Проанализированы методологические подходы к формированию ценностей в образовании на основе гуманитарных наук и приведены требования к гуманитарному образованию. Освещены роль образования как механизма формирования интеллектуального потенциала личности духовных ценностей, единство подходов трех уровней: международного, государственного и образовательно-отраслевого. Описаны принципы образования, реализуемые через его содержание, а также организации образования и системы контроля студентов, обеспечения развивающейся информационной среды, необходимой для их самореализации и формирования ответственности за сохранность общезначимых ценностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ю6*671.13 + Ч481.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА652952 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Босенко В. А. 
Воспитать воспитателя. Заметки по философским вопросам педагогики и педагогическим проблемам философии / В. А. Босенко. - 2-е изд. - К. : Всеукр. Союз рабочих, 2004. - 352 c. - Библиогр.: с. 348-350 - рус.

Освещены актуальные воспитательно-образовательные проблемы существующей системы образования. Проанализированы причины низкой эффективности школьной реформы, а также недостатки в системе высшего образования. Предложены оригинальные решения по принципиальному изменению способа обучения, воспитания, образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в2:Ю + Ю252:Ч

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА674692 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського