Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (9)
Пошуковий запит: (<.>K=ЕЙДЕТИК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
Категорія:    
1.

Бовсунівська Т. В. 
Феномен українського романтизму : Посіб. для вузу з теорії укр. романтизму. Ч. 2. Ейдетика / Т. В. Бовсунівська; Київ. ін-т "Слов'ян. ун-т". - К., 1998. - 109 c. - Библиогр.: 216 назв. - у.

Подається теорія тематичної будови творів Т.Шевченка, П.Куліша, М.Костомарова, А.Могильницького та інших українських романтиків. Розглянуто основні аспекти історіографії українського романтизму в цілому. Проаналізовано поліфункціональність романтичного тематичного поля. Висвітлено тему і мотив як форми кодування сутнісного, а також романтичну концепцію особистості. Зроблено висновок, що теогонічна образність в системі українського романтизму мала велике значення для наступних епох становлення української літератури. Романтики спромоглись не тільки талановито висвітлити ранні етапи становлення Християнства, але спроектувати його на сучасний їм стан суспільства з метою відшукати істинні шляхи розвитку українського народу. Цій меті вони підпорядкували всі свої художні одкровення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.221.4 + Ш5(4УКР)51-324 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: В341456 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Психологія : Зб. наук. пр. Вип. 16 / ред.: С. Д. Максименко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2002. - 246 с. - укp.

Обговорено проблеми духовного здоров'я особистості. Розглянуто цінності в контексті психології. Проаналізовано головні етапи виникнення, розвитку та відродження ейдетики. Акцентовано увагу на вивченні особливостей психічного розвитку в онтогенезі як цілісному процесі. Викладено деякі теоретичні підходи до психологічної корекції. Описано концептуальну модель становлення моральної самосвідомості особистості у підлітковому віці. Висвітлено особливості використання психотерапії у процесі становлення моральної саморегуляції поведінки підлітків. Охарактеризовано вплив розвитку соціального інтелекту на соціальну адаптацію учнів. Розкрито роль темпераменту та характеру у виборі майбутньої професії. Розглянуто форми емоційної дезадаптації першокласників, шляхи підвищення якості їх навчання, згідно з вимогами сучасної школи. Досліджено психічний розвиток дітей з вадами розвитку.

Раскрыты методологические основы проблемы духовного здоровья личности. Освещена проблема Я-концепции личности в психологии. Рассмотрены ценности как проблема психологии. Проанализированы главные этапы возникновения, развития и возрождения эйдетики. Акцентировано внимание на проблеме изучения особенностей психического развития в онтогенезе как целостного процесса. Изложены некоторые теоретические подходы к психологической коррекции. Описана концептуальная модель становления морального самосознания личности в подростковом возрасте. Освещены особенности использования психотерапии в процессе становления моральной саморегуляции поведения подростков. Охарактеризовано влияние развития социального интеллекта на социальную адаптацию учеников. Раскрыта роль темперамента и характера в выборе будущей профессии. Рассмотрены формы эмоциональной дезадаптации первоклассников, пути повышения качества их обучения в свете требований современной школы. Приведена психологическая характеристика проблем психического развития детей с особенными потребностями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж69685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гончар К. М. 
Модель комунікації у філософії культури Р.Якобсона (лінгво-філософський аспект) / К. М. Гончар; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 17 c. - укp.

Досліджено моделі комунікації Р.О.Якобсона у контексті комунікативного повороту у філософському мисленні ХХ ст. від філософії свідомості до філософії комунікації. Проаналізовано модель комунікації Якобсона, що лежить в основі філософського структуралізму. Проведено паралель між лінгвістичним структуралізмом та філософською феноменологією Е.Гуссерля. Доведено, що його досвід фонологічного та морфологічного аналізу мови як бінарно структурованої системи є зразковою моделлю для феноменологічної ейдетики. Розглянуто якобсонівську концепцію знаку, що значно вплинула на формування та розвиток семіотики. Осмислено проблему співвідношення метафори та метонімії як двох осей комунікації. Встановлено, що дихотомія суміжність - схожість має визначальну роль і є наслідком всіх можливих проявів нашої мовної та культурної діяльності, а також будь-якої людської діяльності у цілому.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ш1 + Ю6*671 + Ш100.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА322704 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Лінгвокультурологічна інтерпретація тексту. Теорія і практика перекладу / ред.: Д. С. Бураго; Ін-т філол. Київ. нац. ун-ту ім. Т.Шевченка, Ін-т мовознав. ім. О.О.Потебні НАН України, Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К. : Вид. дім Д.Бураго, 2005. - 387 с. - (Мова і культура. Сер. Філол.; Вип. 8, т. 3, ч. 2). - укp. - рус.

Проаналізовано особливості змістової та синтаксичної організації публіцистичних текстів М.Стельмаха. Визначено екстралінгвістичні фактори формування реферативних текстів. Висвітлено прагматичні особливості доповідей, резолюцій і рекомендацій як адміністративних документів Ради Європи, словотвірні особливості функціонування імплікаторних мовленнєвих актів. Розглянуто питання номіналізації в українському перекладі англійських мовленнєвих одиниць. Описано методи ейдетики у системі професійної підготовки перекладачів, моделі перекладу епітета та полісемантичного слова на японську мову за матеріалами японських перекладів поезій Т.Г.Шевченка, особливості перекладу метафор з англійської мови на українську, розкрито когнітивні аспекти перекладу художніх текстів.

Проанализированы особенности содержательной и синтаксической организации публицистических текстов М.Стельмаха. Определены экстралингвистические факторы формирования реферативных текстов. Освещены прагматические особенности докладов, резолюций и рекомендаций как административных документов Совета Европы, словообразовательные особенности функционирования импликаторных актов речи. Рассмотрен вопрос о номинализации в украинском переводе английских языковых единиц. Описаны методы эйдетики в системе профессиональной подготовки переводчиков, модели перевода эпитета и полисемантического слова на японский язык по материалам японских переводов поэзий Т.Г.Шевченка, особенности перевода метафор с английского языка на украинский, раскрыты когнитивные аспекты перевода художественных текстов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.я54(4УКР)2 + Ш107

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Петренко Л. М. 
Організація самостійної навчальної діяльності студентів : курс лекцій / Л. М. Петренко; Держ. податк. адмін. України, Нац. ун-т держ. податк. служби України. - Ірпінь, 2007. - 140 c. - укp.

Зазначено, що після проголошення в Україні стратегії європейського вибору у державі відбувається запровадження компетентнісно орієнтованої освіти. Висвітлено питання структури вищої освіти, роботи студента на лекції та протягом навчального року. Описано особливості навчання у ВНЗ. Показано місце книги у системі професійної підготовки, інформації у навчально-пізнавальному процесі. Наведено психолого-педагогічні засади організації самостійної навчальної роботи студентів. Розкрито суть понять ейдетики, уяви, міжособистісного спілкування. Розглянуто письмове спілкування як засіб передавання інформації.

Указано, что после провозглашения Украиной стратегии европейского выбора в государстве, происходит внедрение компетентностно ориентированного образования. Освещены вопросы структуры высшего образования в Украине, работы студента на лекции и на протяжении года. Описаны особенности обучения в ВУЗ. Показано место книги в системе профессиональной подготовки, информации в учебно-познавательном процессе. Приведены психолого-педагогические основы организации самостоятельной работы студентов. Раскрыта сущность понятий эйдетики, представления, межличностного общения. Рассмотрено письменное общение как способ передачи информации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.267 я73-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА689540 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Вісник Харківського національного університету ім. В.Н.Каразіна / ред.: О. О. Мамалуй. - Х., 2008. - 235 с. - (Філос.; N 830). - укp. - рус.

Обгрунтовано доцільність інтенціонального дослідження мови філософування на підставі створення абстракції вищих порядків з урахуванням спадковості щодо повсякденного світу індивідів і мови повсякденності. Вивчено проблему методологічної кризи конструювання минулого у сучасних історичних дослідженнях, проаналізовано основні причини його реконструювання. Розглянуто питання онтологічної диференціації ідеалу й ейдетики естетичного ідеалу, морального виміру ідентичності в просторі комунікації. Розкрито аспекти процесу відродження системи абсолютних цінностей (АЦ) у культурі постмодерну, визначено християнство як чинник системи АЦ у західній культурі.

Обоснована целесообразность интенционального исследования языка философствования на основе создания абстракции высших порядков с учётом наследственности по отношению к повседневному миру индивидов и языку повседневности. Изучена проблема методологического кризиса конструирования минувшего в современных исторических исследованиях, проанализированы основные причины его реконструирования. Рассмотрены вопросы онтологической дифференциации идеала и эйдетики эстетического идеала, морального измерения идентичности в пространстве коммуникации. Раскрыты аспекты процесса возрождения системы абсолютных ценностей (АЦ) в культуре постмодерна, определено христианство как фактор системы АЦ в западной культуре.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю0я54(4Укр)3

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кулікова В. М. 
Художнє мислення музиканта. Традиції та інновації : навч.-метод. посіб. / В. М. Кулікова. - К. : Купріянова, 2007. - 132 c. - Бібліогр.: с. 119-129. - укp.

Розглянуто художнє мислення від античності до сьогодення у контексті еволюції музичного виконавства. Доведено необхідність пошуку напрямків подальшого удосконалення процесу формування музичного мислення виконавців через усвідомлене застосування нових форм і методів роботи. Наведено основи комплексного та практичного застосування інтерпретаторської техніки. Розкрито зміст понять естрадного хвилювання, психотехніки й аналогії, ейдетики, а також виконавських уваги, пам'яті й інформації. Показано місце самооцінки, саморегуляції та самоконтролю у виконавстві.

Рассмотрено художественное мышление от античности до настоящего времени в контексте эволюции музыкального исполнительства. Доказана необходимость поиска направлений дальнейшего усовершенствования процесса формирования музыкального мышления исполнителей через осознанное применение интерпретаторской техники. Раскрыто содержание понятий эстрадного волнения, психотехники и аналогии, эйдетики, а также исполнительских внимания, памяти и информации. Показано место самооценки, саморегуляции и самоконтроля в исполнительстве.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310 я73 + Щ310.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718697 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Кузьменко В. В. 
Принципи дидактики як об'єкт історико-філософської рефлексії : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.05 / В. В. Кузьменко; Нац. металург. акад. України. - Д., 2003. - 18 c. - укp.

Обгрунтовано, що культурно-історична значущість принципів дидактики обумовлена тим, що вони виступають одночасно і пропедевтикою теорії пізнання, і умовою становлення цілісного образу людини. З'ясовано, що в історії філософії засади принципів дидактики виникли на перетині онтологічних, антропологічних та гносеологічних уявлень, які характерні для античності, середньовіччя, Нового часу та сучасності. Шляхом інтерпретації ейдетики Платона, ентелехії Арістотеля, антитези "сакральне-секулярне" Августина Блаженного, пансофізму Я.А. Коменського визначено, що трансформація принципів дидактики здійснюється динамічно через поступовість, послідовність, від простого до складного і статично - через доступність, наочність, цілісність. Уточнено, що причиною розподілу теорії пізнання та навчання у філософії XVII - XX ст. є бурхливий розвиток наукового знання. На підставі історико-філософського аналізу творчості К.Д. Ушинського, С.Й. Гессена, В.А. Сухомлинського показано, що вітчизняна дидактика, з одного боку, виникає на перетині раціоналізму, позитивізму, а з іншого - кордоцентризму та визначена бінарним характером парадигми "Захід - Схід".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА327646 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ухов О. С. 
Онтологія ідеалу у просторі естетичної свідомості : автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / О. С. Ухов; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. - Луганськ, 2009. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано онтологічну концепцію ролі естетичного ідеалу у структурі естетичної свідомості. Проаналізовано проблему виявлення онтологічних структур у бутті естетичного ідеалу. Досліджено онтологію естетичного ідеалу, яка виявляє себе як гетерогенна проблематика. Показано неоднорідність змістових рівнів репрезентації естетичного ідеалу в естетичній свідомості. Сформульовано визначення понять "естетичний ідеал" та "естетична свідомість". З використанням даних категорій проаналізовано онтологічну диференціацію ідеалу та розкрито її роль у формуванні ейдетики естетичного ідеалу. Описано форми синтезу антиномій естетичної свідомості. Виявлено трансцендентальні основи естетичних цінностей, висвітлено полісемантику естетичного ідеалу у просторі естетичного символу. На підставі визначення особливостей соціокультурного виміру ідеалу виділено способи його існування у культурному просторі. Розкрито специфіку конструювання онто- й автопоезису естетичного ідеалу у культурі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.181

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368394 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бесєдіна А. 
Вплив методів і завдань ейдетики на розвиток особистості дитини / А. Бесєдіна // Рідна шк.. - 2009. - № 2/3. - С. 61-62. - укp.

Розглянуто спосіб розв'язання проблеми інформаційного стресу в дітей шляхом розвитку пам'яті, через систему ейдетики - пам'яті без меж ("ейдос" у перекладі з грецького "образ"). Визначено поняття "ейдетизм", як здатність дуже яскраво уявляти собі предмет, якого немає в полі зору. Охарактеризовано методи ейдетики: ланцюговий метод, акровербальний метод, метод місць, метод регресії, метод відсторонення та забування. Окреслено завдання ейдетики. Запропоновано пам'ятки для учнів і фрагмент заняття з учнями молодших класів. Наведено приклади гри та кілька простих вправ для тренування пам'яті, які можна виконувати щодня. Зазначено, що діти, які володіють методами ейдетики, легко запам'ятовують цілі сторінки тексту, формули, дати, складні телефонні номери, можуть запам'ятати "без зубріння" більше як 100 іноземних слів за день.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.12-701

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Уліщенко В. 
Метод ейдетики в інтерсуб'єктному навчанні української літератури (практико-орієнтований аспект) / В. Уліщенко // Рідна шк.. - 2011. - № 7. - С. 33-38. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

З метою реалізації особистісно й компетнтнісно орієнтованого навчання української літератури зосереджено увагу на висвітленні практико-орієнтованого аспекту методу ейдетики (ейдетика - образ, зовнішній вигляд) як такого, що впливає на формування вмінь сприймати художній текст у його поліфонічній сутності. Розглянуто застосування прийому візуально-смислової презентації (ВСП), який передбачає інтеграцію трьох складових - малюнок, текст-інтерпретація, доповідь - і спрямований на активізацію вербального й образного мислення. У вигляді малюнка представлено векторну перспективу реалізації комунікативної складової, яка притаманна ВСП. За результатами аналізу результативності застосування прийому ВСП у процесі роботи вчителів-практиків запропоновано шляхи його ефективного використання під час навчання української літератури. Описано приклад уведення прийому створення концепт-образу (візуалізованого образу) в методику навчання літератури.

С целью реализации личностно и компетентностно ориентированного обучения украинской литературе сосредоточено внимание на освещении практико-ориентированного аспекта метода эйдетики (эйдетика - образ, внешний вид) как такого, который влияет на формирование умений воспринимать художественный текст в его полифонической сущности. Рассмотрено применение приема визуально-смысловой презентации (ВСП), предусматривающего интеграцию трех составляющих - образ, текст-интерпретация, доклад - и направленного на активизацию вербального и образного мышления. В виде рисунка представлена векторная перспектива реализации коммуникативной составляющей, которая присуща ВСП. По результатам анализа результативности применения приема ВСП в работе учителей-практиков предложены пути его эффективного использования при обучении украинской литературе. Описан пример ввода приема создания концепт-образа (визуализированного образа) в методику обучения литературе.

The article concentrates on highlighting the practice-oriented aspect of the method of eidetics that influences the development of ability to perceive a literary text in its polyphonic essence. The viability of applying such techniques as "visual-conceptual presentation" and "conceptual image" in the methodology of intersubjective teaching of Ukrainian literature has been justified.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20-24 + Ч421.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кухній Л. 
Щодо специфіки викладання менеджмент-дисциплін / Л. Кухній // Нова пед. думка. - 2010. - № 3. - С. 28-31. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено проблему підвищення якості навчання шляхом запровадження новітніх способів викладання і засвоєння менеджмент-дисциплін (МД) у ВНЗ. Стверджується, що єдиної сучасної дидактичної системи в педагогіці наразі немає, проте в ході підготовки фахівців з менеджменту особливої уваги заслуговує використання в навчальному процесі системи дидактики, яка грунтується в основному на логічно-смисловому поданні науково-навчальної інформації. Актуалізовано використання ейдетики (вчення про суб'єктивні наочні образи) як різновиду образно-смислової пам'яті під час викладання МД з метою полегшення сприйняття і засвоєння їх змісту студентами. На прикладі розкриття пласкої та просторової моделей менеджменту описано інноваційні підходи, які використовує автор під час викладання МД у ПВНЗ "Галицька академія" (м. Івано-Франківськ). Резюмовано, що використання в дидактиці ейдетики значно підвищує ефективність як аудиторного, так і самостійного навчання.

Исследована проблема повышения качества обучения путем внедрения новейших способов преподавания и усвоения менеджмент-дисциплин (МД) в вузе. На основании опыта утверждается, что единой современной дидактической системы в педагогике пока нет, поэтому при подготовке специалистов по менеджменту особого внимания заслуживает использование в учебном процессе системы дидактики, основанной в основном на логически-смысловом представлении научно-учебной информации. Актуализировано использования эйдетики (учение о субъективных наглядных образах) как разновидности образно-смысловой памяти при преподавании МД с целью облегчения восприятия и усвоения их содержания студентами. На примере раскрытия плоской и пространственной моделей менеджмента описаны инновационные подходы, которые использует автор при преподавании МД в ПВУЗ "Галицкая академия" (г. Ивано-Франковск). Резюмировано, что использование в дидактике эйдетики значительно повышает эффективность как аудиторного, так и самостоятельного обучения.

The problem of qualitative teaching and development management-discipline in higher educational institutions is considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)212.1 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Грона Н. В. 
Професійна підготовка майбутнього вчителя початкової школи до формування орфографічної навички в учнів молодшого шкільного віку / Н. В. Грона // Педагогіка вищ. та серед. шк. : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 28. - С. 342-349. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано ефективні прийоми роботи з учнями молодшого шкільного віку, спрямовані на формування орфографічної навички. Запропоновано вправи та завдання лексичного спрямування з використанням технології ейдетики. Доведено, що ефективність підготовки майбутнього вчителя до формування орфографічної навички у молодших школярів залежить від скоординованості всіх компонентів системи професійної підготовки студентів.

Проанализированы эффективнее приемы работы с учащимися младшего школьного возраста, направленные на формирование орфографического навыка. Предложены упражнения и задания лексического направления с использованием технологии эйдетики. Доказано, что эффективность подготовки будущего учителя к формированию орфографического навыка у младших школьников зависит от скоординированности всех компонентов системы профессиональной подготовки студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ш141.14-911

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Очеретна К. С. 
Впровадження ейдетики в систему навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного віку / К. С. Очеретна // Наука і освіта. - 2013. - № 5. - С. 41-44. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Підкреслено роль розвитку образної пам’яті у вихованні самостійної свідомої особистості дитини дошкільного віку. Наведено визначення ейдетизму як особливого різновиду образної пам’яті, здатності найбільш яскраво, точно й детально відтворювати наочні образи предметів, які у цей момент безпосередньо не сприймаються. Зазначено, що для ейдетичного розвитку важлива асоціативна пам'ять, пов’язана з активною мовленнєвою і творчою діяльністю, мислення повними, багатогранними образами. Наведено результати впровадження в дошкільному навчальному закладі м. Одеса адаптованої автором ейдетичної методики М. Л. Кривоніс та О. Л. Дроботій. На конкретних прикладах розвивальних ігор показано особливості роботи з різними віковими групами дошкільників. Зроблено висновок, що ейдетичні ігри, розвивальні вправи та застосування інтегрованих занять для всіх вікових груп значно покращують навчальну успішність дошкільників.

Подчёркнута роль развития образной памяти в воспитании самостоятельной сознательной личности ребёнка дошкольного возраста. Дано определение эйдетизма как особой разновидности образной памяти, способности наиболее ярко, точно и детально воспроизводить наглядные образы предметов, которые в данный момент непосредственно не воспринимаются. Отмечено, что для эйдетического развития важна ассоциативная память, связанная с активной речевой и творческой деятельностью, мышление полными, многогранными образами. Представлены результаты внедрения в дошкольном учёбном заведении г. Одесса адаптированной автором эйдетической методики М. Л. Кривонис и О. Л. Дроботий. На конкретных примерах развивающих игр показаны особенности работы с разными возрастными группами дошкольников. Сделан вывод, что эйдетические игры, развивающие упражнения и использование интегрированных занятий для всех возрастных групп значительно улучшают успеваемость дошкольников.

The role is stressed of development of figurative memory in education of self-conscious personality of the preschool child. The definition of eidetism was given as a special kind of figurative memory, the ability most clearly, accurately and in detail to reproduce visual images of objects, which are currently not directly perceived. It was noted that associative memory with the active speech and creative activities is important for the eidetic development as well as thinking by complete, multifaceted images. The results were shown of the implementation of eidetic technique by M. Krivonis and O. Drobotei in Odessa pre-school. Features of work with different age groups of preschoolers was shown with specific examples of educational games. It was concluded that eidetic games, developing exercises and using of integrated activities for all age groups significantly improve the progress of preschool children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Манохіна І. В. 
Застосування прийомів ейдотехніки як засобу розвитку асоціативно-образного мислення на уроках світової літератури / І. В. Манохіна // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 62. - С. 122-128. - Бібліогр.: с. 128 - укp.

Розглянуто коло питань, що пов’язані зі сприйняттям та аналізом художнього тексту через суб’єкт-суб’єктне навчання, яке спирається на прийоми ейдетики. Доведено, що саме вони дозволяють візуалізувати образний простір того чи іншого явища.

Рассмотрен круг вопросов, связанных с восприятием и анализом художественного текста посредством субъект-субъектного обучения, опирающегося на приемы ейдетики. Доказано то, что именно они позволяют визуализировать образное пространство того или иного явления.

Regaded a scope of problems connected with comprehension and analysis of a fictional text with the help of subject-subject study which is based upon the methods of eidetics. It is proved that they allow to visualizing the imaginative space of the definite phenomenon.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)р20-251

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Богуш А. 
Розвиток образного мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами поетичного гумору : навч. посіб. для студентів ВНЗ / А. Богуш, І. Попова. - Київ : Слово, 2014. - 194 c. - Бібліогр.: с. 163-170 - укp.

Розкрито сутність і характеристику понять "образне мовлення", "поетичне мовлення", "ейдетика". Висвітлено особливості поетичних творів і сприймання їх дітьми, а також поняття "гумор" і його специфіку сприймання дітьми. Подано методику розвитку образного мовлення дітей дошкільного віку в художньо-мовленнєвій діяльності засобами поетичних гумористичних творів. Наведено конспекти різних видів і типів занять, ігрові вправи, сценарії свят.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА786446 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Паламарчук Л. Б. 
Особливості навчання обдарованих дітей / Л. Б. Паламарчук, С. М. Бабійчук // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2016. - № 25. - С. 75-80. - Бібліогр.: с.80 (12 назв) - укp.

Розкрито особливості організації навчальної діяльності обдарованих дітей. Розглянуто окремі компоненти моделі навчання обдарованої молоді відомого вченого Дж. Рензуллі — "три види збагачення навчальних програм". Висвітлено певні особливості, форми та методи активізації дослідницької діяльності обдарованих дітей, зокрема: ТРВЗ, ейдетика, проблемні запитання, побудова гіпотез. Акцентовано увагу на психологічних і фізіологічних проблемах, що виникають у обдарованих дітей як у шкільній, так і у позашкільній діяльності.

Раскрыты особенности организации учебной деятельности одаренных детей. Рассмотрены некоторые компоненты модели обучения одаренной молодежи известного ученого Дж. Рензулли - "три вида обогащения учебных программ". Освещены некоторые особенности, формы и методы активизации исследовательской деятельности одаренных детей, в частности: ТРИЗ, эйдетика, проблемные вопросы, построение гипотез. Акцентировано внимание на психологических и физиологических проблемах, возникающих у одаренных детей как в школьной, так и во внешкольной деятельности.

The peculiarities of organization of gifted children’s educational activity are explored in the offered article. It is examined some components of model of teaching gifted young people by the famous American scientist Joseph Renzulli — “three types of Schoolwide Enrichment Program”. It is highlighted certain features, forms and methods of activation of research activity of the gifted children, in particular: theory of the resolution of invention-related tasks, eidetic memory, problem questions, construction of hypotheses. The various definitions of intellectual giftedness include either general high ability or specific abilities. For example, by some definitions an intellectually gifted person may have a striking talent for mathematics without equally strong language skills.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Маліцька Н. І. 
Використання прийомів ейдетики при проведенні занять у логопедичній групі / Н. І. Маліцька // Вісн. Кам'янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. - 2014. - Вип. 5. - С. 212-216. - Бібліогр.: 7 назв - укp.

Розкрито суть поняття ейдетизму та ейдетики. Висвітлено роль символізації звуків і понять у корекційній роботі з дітьми, які мають певні мовленнєві вади. Охарактеризовано прийоми використання образів-символів мовних звуків та їх вплив на розвиток мовленнєвої компетентності, розширення активного словника дітей на основі тих відчуттів і вражень, які вони одержують під час виконання ейдетичних завдань.

Раскрыта сущность понятия эйдетизма и эйдетики. Освещена роль символизации звуков и понятий в коррекционной работе с детьми, имеющими определенные речевые недостатки. Охарактеризованы приемы использования образов-символов речевых звуков и их влияние на развитие речевой компетентности, расширение активного словаря детей на основании тех ощущений и впечатлений, которые они получают во время выполнения эйдетических задач.

It is uncovered essence of the concepts of eidetic memory. It is highlighted the role of symbolization of sounds and concepts in correctional work with children with certain speech disorders. There are characterized using of images and symbols of speech sounds and their influence on the speech activity development, extension of active children’s dictionary based on that sensations and impressions, which they receive during making eidetic tasks.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Український мистецтвознавчий дискурс : кол. моногр. / М. Атлантова-Даллада, О. Андріанова, А. Барановська, С. Біскулова, С. Долеско, О. Жадейко, В. Індутний, О. Походяща, В. Карпов, Н. Сиротинська, О. Бондик, С. Коваленко, В. Михальчук, І. Міщенко, І. Скорик, О. Самар, Г. Петренко, І. Поліщук, І. Несен, О. Циганок, S. Dychkovskyy, S. Ivanov, O. Rohotchenko, V. Shulgina; ред.: В. В. Карпов; Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв. - Рига : Baltija Publ., 2020. - 369 с.a-іл. - укp. - англ.

Висвітлено сучасне осмислення процесу розвитку українського мистецтва. Наведено матеріали наукових студій дослідників української художньої культури, результати експертних мистецтвознавчих досліджень творів мистецтва. Розглянуто українське актуальне мистецтво в контексті західноєвропейської практики. Висвітлено роль ATR-FTIR спектроскопії при проведенні комплексної експертизи творів мистецтва. Увагу приділено науковій атрибуції та прогнозуванню вартості ікон. Розкрито виставкову історію та експозиційний потенціал живопису та графіки В. Гегамяна. Розглянуто ейдетику художньої творчості людини в контексті нейроарту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 г(4УКР) + Щ10 в4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ІВ228531 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського