Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Автореферати дисертацій (61)Книжкові видання та компакт-диски (460)Журнали та продовжувані видання (362)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.220$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 562
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Сологуб А. И. 
Креативное образование: талант и здоровье / А. И. Сологуб. - Кривой Рог : ИВИ, 2000. - 264 c. - Библиогр.: 178 назв. - рус.

Рассмотрены проблемы образования интеллектуально и творчески одаренных детей с привлеченим их к разнообразной творческой деятельности и ознакомлением с правилами охраны здоровья. Доказано, что разработанная креативная педагогическая система образования может быть использована для обеспечения условий развития творческой мотивации, способностей, умений, одновременного укрепления здоровья детей и духовного их становления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Р128.94 + Ю984.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА602218 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Заика Е. В. 
Методика постепенного сжатия и расширения текста как средство развития мышления и памяти / Е. В. Заика // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 62-67. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Запропоновано процедури творчої переробки невеликих за обсягом текстів, спрямовані на розвиток і удосконалення у школярів здібностей виділяти найбільш суттєве, стисло формулювати думки, ієрархізувати матеріал за ступенем його значущості, визначати ключові слова тексту тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.512-4с + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кучерявий О. Г. 
Педагогіка і психологія дитячої творчості (Аспект самоформування вмінь організувати творчість дітей) : Навч. посіб. / О. Г. Кучерявий; Ін-т змісту та методів навчання. - К., 1998. - 156 c. - Бібліогр.: 93 назв. - укp.

Рассмотрены наиболее существенные положения психологической теории и практики в области творческой деятельности детей. Цели управления процессом созидания дошкольников и младших школьников освещены с позиции достижения гармонии между общественно-значимым и личностно-значимым подходами к проблеме этих целей, с учетом концепции национального воспитания. Принципы управления творчеством детей раскрыты на базе концепции национального воспитания, общих закономерностей педагогического процесса и, собственно, процесса руководства созидательной деятельностью дошкольников и младших школьников, особенностей психологического механизма воображения и творчества. Развитие идей природосообразности и народности воспитания прослеживается в историческом аспекте. Предложена классификация методов управления детским творчеством, разработанная на основе теории целостного построения учебно-воспитательного процесса. Особое внимание уделено путям раскрытия и использования возможностей игры, познавательной и трудовой деятельности для активизации детского творчества; воспитательному потенциалу сказки, развивающему творческие способности, умения и качества ребенка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38 я73 + Ч421.220 я73 + Ю984.5 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА593808 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Гавриш Н. В. 
Розвиток словесної творчості дітей як педагогічна проблема / Н. В. Гавриш // Наук. вісн. Південноукр. держ. пед. ун-ту ім. К.Д.Ушинського. - О., 2000. - Вип. 12. - С. 5-12. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблему творчості, визначено її сутність, структуру і соціальну роль. Досліджено один з видів дитячої художньої творчості - словесну творчість.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ш12-910

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69786 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Паламарчук В. Ф. 
Техне інтелектус (технологія інтелектуальної діяльності учнів) : Посіб. для вчителів / В. Ф. Паламарчук; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : АПН України, 1999. - 92 c. - Бібліогр.: 39 назв. - укp.

Розглянуто проблеми технології формування інтелектуальних умінь учнів. Висвітлено особливості формування "Азбуки" інтелектуальної праці, навчання стратегічних методів пізнання, знання в структурі інтелекту тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ю984.030.2-355

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА594074 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Удосконалення навчально-виховного процесу як засіб розвитку творчої особистості вчителя та учнів : Матеріали доп. Всеукр. наук.- практ. конф., провед. на базі Уман. держ. пед. ун-ту ім. П.Тичини, 26 - 27 жовт. 2000 р. / ред.: В. Г. Кузь; АПН. Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2000. - 90 c. - укp.

Розглянуто питання удосконалення творчих якостей особистості учителя в процесі формування та подання навчального матеріалу. Досліджено психологічні проблеми виявлення обдарованих школярів. Наведено нові наукові розвідки педагогічної та наукової спадщини видатного вченого-практика В.О.Сухомлинського.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 я431 + Ч421.421 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА603857 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гребняк Н. П. 
Умственная работоспособность гимназистов и лицеистов в процессе учебной деятельности / Н. П. Гребняк. - Донецк : ООО "Лебедь", 2000. - 216 c. - (Б-ка профилакт. медицины). - Библиогр.: 214 назв. - рус.

На основании многочисленных физиологических исследований гимназистов и лицеистов выявлены особенности функционального состояния учащихся второй - третьей ступеней образования. Описана динамика умственной работоспособности учащихся. Рассмотрены характер и направленность влияния учебной деятельности в гимназиях и лицеях на функционирование организма.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Р128.94 + Ю984.030.2-513

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА602248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Шевченко Г. П. 
Формирование математической культуры старшеклассников : Учеб. пособие для студ. пед. вузов и слушателей ин-тов усоверш. / Г. П. Шевченко, И. А. Захарова, В. Н. Алфимов; Ин-т содерж. и методов обучения. - Суми, 1998. - 215 c. - Библиогр.: 233 назв. - рус.

Изложены основные требования к формированию интеллектуальной культуры личности средствами математики. Представлены анализ и классификация активных методов обучения с учетом их места и назначения в учебном процессе. Рассматривается структура уровней дифференциации исходных знаний. Предложена методика рационального выбора активных методов обучения, способствующая развитию способностей учащихся, их познавательного интереса к изучаемому предмету и формированию их математической культуры.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р(4Укр)21-3 я73 + Ч421.220.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592335 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Паламарчук В. Ф. 
Як виростити інтелектуала? : Посіб. для вчителів / В. Ф. Паламарчук; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Знання, 1999. - 112 c. - укp.

Пропонуються спеціальна програма розвитку учнів для основної та старшої школи, відповідна методика цілісного, системного формування інтелектуально-творчої особистості на основі узагальнення прогресивного досвіду кращих шкіл України. Розглядаються проблеми інтелектуальної "ціни" навчання, висвітлюється програма і методика інтелектуального розвитку учнів у цілісному процесі діяльності гімназій, ліцеїв, коледжів, а також технології інтелектуальної праці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215 + Ч421.220 + Ю984.030.2-355

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590606 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Актуальні питання з профільного навчання обдарованої молоді : Матеріали Всеукр. наук.-метод. конф. "Рішельєв. читання", 14 - 17 жовт. 2004 р., м.Одеса / ред.: В. А. Сминтина; Наук.-метод. центр серед. освіти М-ва освіти і науки України, Упр. освіти і науки Одес. облдержадмін., Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова, Одес. обл. ін-т удоскон. вчителів, Рішельєв. ліцей {Одеса}. - О. : Астропринт, 2004. - 208 c. - укp.

Проаналізовано сучасний стан проблем науково-методичного та організаційного забезпечення навчального процесу, позакласної роботи у середніх навчальних закладах природничо-математичного профілю. Розглянуто особливості пошуку та впровадження новітніх технологій роботи з обдарованою молоддю та проведення наукових змагань школярів.

Проанализировано современное состояние проблем научно-методического и организационного обеспечения учебного процесса, внеклассной работы в средних учебных заведениях естественно-математического профиля. Рассмотрены особенности поиска и внедрения новейших технологий работы с талантливой молодежью и проведения научных соревнований школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 я431 + Ч421.220 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661769 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Мегем О. М. 
Д.І.Трайтак про розвиток пізнавальних інтересів учнів до біології / О. М. Мегем // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 16. - С. 73-84. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

З позиції історико-педагогічної науки проаналізовано внесок вітчизняного методиста Д.І.Трайтака у розробку проблеми формування і розвитку в учнів пізнавальних інтересів до біології. Зазначено, що переосмислення підходів до розв'язання цієї проблеми в минулому розширить можливість для педагогічної творчості учителів сьогодення.

С позиции историко-педагогической науки проанализирован вклад отечественного методиста Д.И.Трайтака в разработку проблемы формирования и развития в учеников познавательных интересов к биологии. Отмечено, что переосмысление подходов относительно решения этой проблемы в прошлом расширит возможность творческой деятельности современных учителей.

At this article the contribution of native specialist in education methods - D.I. Traitak to the solution of the problem of formation and development of student's interest to the biological education is analised from the position of the historiko-pedagogical science. The recomprehending of the ways to solve this problem at past will broaden the possibilities for the pedagogical creation of teachers at present.


Ключ. слова: пізнавальний інтерес, спостереження, екскурсія, дослід, експеримент, самостійна робота
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Е.р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Піроженко Т.  
Мовлення дитини: психологія мовленнєвих досягнень дитини : Посіб. / Т. Піроженко. - К. : Главник, 2005. - 111 c. - (Психол. інструментарій). - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Наведено оцінку мовленнєвого розвитку дитини дошкільного віку як важливої складової особистісного зростання. Розглянуто систему критеріїв комунікативно-мовленнєвого розвитку дитини та методику дослідження мовної комунікації.

Приведена оценка развития речи ребенка дошкольного возраста как важной составной части личностного роста. Рассмотрены система критериев коммуникативно-речевого развития ребенка и методика исследования коммуникации речи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА659984 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Таїна обдарованості : Посіб. / ред.: Н. І. Клокар; Упр. освіти і науки Київ. облдержадмін., Київ. обл. ін-т післядиплом. освіти пед. кадрів. - Біла Церква : КОІПОПК, 2005. - 160 c. - укp.

Представлено технології, методики, розробки з досвіду організації навчально-виховного процесу педагогів Київщини щодо виявлення, підтримки та розвитку обдарованих дітей і молоді. Показано роль вчителів-предметників і батьків у розвитку спеціальної обдарованості дітей (математичної, літературної, технічної). Розкрито зміст і структуру науково-методичної роботи Димерської гімназії, розглянуто питання організації та проведення предметних олімпіад серед випускників початкової школи.

Представлены технологии, методики, разработки об опыте организации учебно-воспитательного процесса педагогов Киевской области по выявлению, поддержке и развитию талантливых детей и молодежи. Показана роль учителей-предметников и родителей в развитии специальных (математических, литературных, технических) талантов детей. Раскрыты содержание и структура научно-методической работы Димерской гимназии, рассмотрены вопросы организации и проведения предметных олимпиад среди выпускников начальной школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО26526 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Фролова Н. О. 
Взаємозв'язок пізнавальної та рухової діяльності у процесі навчання і виховання молодших школярів / Н. О. Фролова // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 16. - С. 37-42. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено результати дослідницької роботи з проблеми використання нових підходів у фізичному вихованні молодших школярів. Наведено дані педагогічного експерименту з визначення психофізіологічного стану та ступеня адаптації учнів початкової школи до статичного компонента навчального середовища.

Приведены результаты исследовательской работы по проблеме использования новых подходов в физическом воспитании младших школьников. Представлены данные педагогического эксперимента по определению психофизиологического состояния и степени адаптации учеников начальной школы к статическому компоненту учебной среды.

In a paper the outcomes of research operation on a problem of usage of the new approaches in physical education of the low schoolboys are reflected. The materials of pedagogical experiment by definition of a psychophysiological status and degree of acclimatization of the schoolboys of an elementary school to a static component of new medium are submitted.


Ключ. слова: початкова школа, навчання, рухова діяльність
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Семенова А. В. 
Організація та управління творчою діяльністю старшокласників на уроках природничо-математичного циклу : Навч. посіб. для студ. пед. закл. освіти та вчителів природн.-мат. циклу загальноосвіт. шкіл / А. В. Семенова. - О. : Друк, 2001. - 207 c. - укp.

На підставі програми спецкурсу "Організація та управління творчою діяльністю старшокласників на уроках природничо-математичного циклу" в межах вузівського курсу "Педагогіка сучасної школи" розглянуто механізми розвитку творчих здібностей старшокласників, готовність учителів до професійної діяльності. З використанням матеріалів уроків природничо-математичного циклу обгрунтовано структурно-функціональну модель управління процесом розвитку творчих здібностей старшокласників, а також проаналізовано структуру їх творчої діяльності. Розроблено комплексну методику діагностики рівнів розвитку творчих здібностей учнів, конкретизовано концепцію формування готовності майбутніх учителів до професійної діяльності шляхом розробки моделі оновлення змісту, форм і методів загально-педагогічної та методичної підготовки. Обгрунтовано необхідність виховання творчої особистості майбутнього вчителя як провідного чинника формування творчого потенціалу зростаючого покоління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Б.я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА614745 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Кагальняк Г. І. 
Психологія здібностей : Навч. посіб. / Г. І. Кагальняк, Г. О. Шулдик, Б. А. Якимчук, Л. А. Данилевич; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2001. - 76 c. - Бібліогр.: 43 назв. - укp.

Висвітлено різні підходи до інтерпретації здібностей як складної психічної функції. Розкрито їх взаємозв'язок із знаннями, вміннями та навичками. Охарактеризовано структуру різних спеціальних здібностей. Визначено природні передумови, необхідні для розвитку здібностей та умови їх формування. Описано індивідуальні відмінності здібностей та наведено деякі методики для їх діагностики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24я73 + Ч421.220я7

Шифр НБУВ: ВА610568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Психологічна підтримка творчості учня / упоряд.: О. Главник. - К. : Ред. загальнопед. газ., 2003. - 128 c. - (Б-ка Шк. світу). - укp.

Розглянуто розвиток інтелектуально-евристичних здібностей учня. Запропоновано методику оцінювання інтелекту та критерії творчої особистості. Здійснено моделювання процесу предметних олімпіад. Розкрито суть понять геніальності, здібностей, таланту, творчої обдарованості. Проаналізовано особливості поетапного формування творчих здібностей школярів.

Рассмотрено развитие интеллектуально-эвристических способностей ученика. Предложены методика оценивания интеллекта и критерии творческой личности. Осуществлено моделирование процесса предметных олимпиад. Раскрыто содержание понятий гениальности, способностей, таланта, творческой одаренности. Проанализированы особенности поэтапного формирования творческих способностей школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51 + Ю983.724 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА636575 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Шулдик В. І. 
Розвиток навчальних можливостей школярів в умовах гуманно-особистісного навчання біології / В. І. Шулдик; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - Умань : Алмі, 2003. - 157 c. - Бібліогр.: 96 назв. - укp.

Наведено загальну психологічну характеристику особистості, її складові, структуру та особливості розвитку. Розглянуто особистісно-орієнтоване навчання як наукову проблему. Значну увагу звернено на методичні основи забезпечення гуманістично-особистісного навчання біології.

Приведена общая психологическая характеристика личности, её составляющие, структура и особенности развития. Рассмотрена личностно-ориентированная учёба как научная проблема. Значительное внимание уделено методическим основам обеспечения гуманистически-личностного обучения биологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)21-26 + Ю984.030.2-7 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА637531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Демченко І. І. 
Роль художньої діяльності у формуванні творчої особистості молодшого школяра / І. І. Демченко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 12. - С. 50-54. - укp.

Визначено роль художньої діяльності у формуванні творчої особистості школяра.

Определена роль художественной деятельности в формировании творческой личности младшего школьника.

In this clause the role of art activity at formation of the creative person of the younger schoolboy is defined.


Ключ. слова: художня діяльність, образотворчість, творчість
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.5 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Бойко А. М. 
Виховуємо громадянина і професіонала: теорія, досвід : Моногр. / А. М. Бойко, П. Г. Шемет. - Полтава : ВАТ "Вид-во "Полтава", 2003. - 403 c. - Бібліогр.: 103 назв. - укp.

Розглянуто питання створення та функціонування освітньо-виховних закладів для здібних та обдарованих дітей. Значну увагу приділено питанням забезпечення єдності навчання і виховання молоді. Висвітлено особливості та засоби інноваційної діяльності у загальноосвітніх школах. Визначено напрями навчально-виховної діяльності у системі педагогічних комплексів. Описано феномен В.О.Сухомлинського в контексті світової культури та проаналізовано використання спадщини педагога у школах для здібних та обдарованих дітей.

Рассмотрены вопросы создания и функционирования образовательно-воспитательных заведений для способных и одаренных детей. Значительное внимание уделено вопросам обеспечения единства обучения и воспитания молодежи. Освещены особенности и средства инновационной деятельности в общеобразовательных школах. Определены направления учебно-воспитательной деятельности в системе педагогических комплексов. Описан феномен В.Сухомлинского в контексте мировой культуры и проанализировано использование наследия педагога в школах для способных и одаренных детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА649820 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського