Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (8)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю959.18:Ч$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Актуальні проблеми психології : Зб. наук. пр. Т. 1, ч. 2. Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія / ред.: С. Д. Максименко, Л. М. Карамушка; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2001. - 285 c. - укp.

Висвітлено етичні засади формування особистості практичного психолога. Розглянуто міфодизайн як засіб соціальної взаємодії, а також етнічну ідентичність як детермінанту мотивації соціальної активності. Проаналізовано психологічні проблеми інноваційної діяльності педагогів за умов реформування системи освіти. Розглянуто особливості психологічної готовності особистості до професійно-управлінського самовизначення, а також формування системи керівних кадрів сфери виробництва. Описано метод психодрами в психологічній літературі, розглянуто психологічні критерії зрілої особистості.

Освещены этические основы формирования личности практического психолога. Рассмотрены мифодизайн как средство социального взаимодействия, а также этническую идентичность как детерминанту мотивации социальной активности. Проанализированы психологические проблемы инновационной деятельности педагогов в условиях реформирования системы образования. Рассмотрены особенности психологической готовности личности к профессионально-управленческому самоопределению, а также формирования руководящих кадров сферы производства. Описан метод психодрамы в психологической литературе, рассмотрены психологические критерии зрелой личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю95я43 + Ю959.18:Ч30я43 + Ю98я43

Шифр НБУВ: В344273 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Актуальні проблеми психології : Зб. наук. пр. Т. 1, ч. 3. Соціальна психологія. Психологія управління. Організаційна психологія / ред.: С. Д. Максименко, Л. М. Карамушка; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2002. - 261 c. - укp.

Висвітлено питання соціальної психології управління та організаційної психології. Розглянуто особливості рефлексії підлітків, а також проявів агресії у дітей у процесі соціально-психологічної адаптації до умов середньої школи. Висвітлено соціально-психологічні аспекти дослідження етнічної ідентичності. Розглянуто механізми взаєморозуміння та їх розвиток у процесі підготовки психологів-практиків. Проаналізовано вплив сім'ї на формування асоціальної поведінки підлітків. Обговорено роль ефективної міжособистісної взаємодії викладачів з керівником у процесі управління вищим навчальним закладом. Визначено джерела та чинники формування та вдосконалення стилю керівництва в освіті.

Освещены вопросы социальной психологии управления и организационной психологии. Рассмотрены особенности рефлексии подростков, а также проявлений агрессии у детей во время социально-психологической адаптации к условиям средней школы. Освещены социально-психологические аспекты исследования этнической идентичности. Рассмотрены механизмы взаимопонимания и их развитие в процессе подготовки психологов-практиков. Проанализировано влияние семьи на формирование асоциального поведения подростков. Обговорено роль эффективного межличностного взаимодействия преподавателей с руководителем в процессе управления высшим учебным заведением. Определены источники и факторы формирования и усовершенствования стиля руководства в сфере образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю95я43 + Ю959.18:Ч30я43 + Ю98я43

Шифр НБУВ: В344273 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Карамушка Л. М. 
Формування конкурентноздатної управлінської команди освітньої організації як інноваційний напрям практичної психології управління / Л. М. Карамушка, О. А. Філь; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. Лаб. організац. психології, Упр. освіти Рівнен. міськвиконкому. Лаб. психології освіт. менедж., Укр. асоц. організац. психологів та психологів праці. - К. : Міленіум; Рівне, 2003. - 38 c. - (Психологія - менеджерам та персоналу орг.). - укp.

Проаналізовано стан розвитку практичної психології управління в системі середньої освіти. Відзначено, що формування управлінських команд - один з інноваційних напрямів у діяльності освітніх організацій за сучасних умов. Наведено характеристики феномену "команда", описано рольову структуру, принципи взаємодії членів команди. Розкрито специфіку конкурентоспроможної управлінської команди як вищого рівня її розвитку.

Проанализировано состояние развития практической психологии управления в системе среднего образования. Отмечено, что формирование управленческих команд - одно из инновационных направлений в деятельности управленческих команд образовательных организаций в современных условиях. Приведены характеристики феномена "команда", принципы взаимодействия членов команды. Освещена специфика конкурентноспособной управленческой команды как высшего уровня развития команды.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.244 + Ю954.0 + Ю959.18:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р102446 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Карамушка Л. М. 
Психологічні основи управління змінами в освітніх організаціях : навч.-метод. посіб. / Л. М. Карамушка; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Київ. обл. ін-т післядиплом. освіти пед. кадрів. - Біла Церква : КОІПОПК, 2008. - 76 c. - Бібліогр.: с. 63-75. - укp.

Розкрито психологічні засади управління в освітніх організаціях (ОО). Проаналізовано стан розробки психології управління змінами у зарубіжній і вітчизняній організаційній психології. Визначено предмет і основні завдання психології управління змінами. Виявлено причини, які заважають успішному введенню змін в ОО і обумовлюють виникнення опору даним змінам. Проаналізовано потребу персоналу ОО у психологічному забезпеченні введення змін в ОО, виділено основні форми надання психологічної допомоги. Висвітлено технологію підготовки персоналу ОО до управління змінами, охарактеризовано основні організаційні форми та часові параметри використання технології.

Раскрыты психологические основы управления в образовательных организациях (ОО). Проанализировано состояние разработки психологии управления изменениями в зарубежной и отечественной организационной психологии. Рассмотрены предмет и задачи психологии управления изменениями. Выявлены причины, которые препятствуют успешному введению изменений в ОО и обуславливают возникновение сопротивления данным изменениям. Проанализирована потребность персонала ОО в психологическом обеспечении введения изменений в ОО, выделены основные формы оказания психологической помощи. Освещена технология подготовки персонала ОО к управлению изменениями, охарактеризованы основные организационные формы и временные параметры использования технологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18:Ч30 я7 + Ч311.41 я7 + У9(4УКР)290-640-21 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА696998 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Карамушка Л. М. 
Технологія формування управлінської команди освітньої організації : навч.-метод. посіб. / Л. М. Карамушка, Н. І. Клокар, О. А. Філь; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Київ. обл. ін-т післядиплом. освіти пед. кадрів. - Біла Церква : КОІПОПК, 2008. - 63 c. - Бібліогр.: 82 назв. - укp.

Проведено психологічний аналіз змісту та характеристик управлінської команди освітньої організації в контексті інформаційно-смислового компонента технології формування даної команди. Розкрито сутність менеджменту команд, визначено основні критерії відмінності команди від робочої групи. Описано комплекс діагностичних методик і викладено результати експериментального дослідження особливостей діяльності команди.

Проведен психологический анализ содержания и характеристик управленческой команды образовательной организации в контексте информационно-смыслового компонента технологии формирования данной команды. Раскрыта сущность менеджмента команд, определены основные критерии отличия команды от рабочей группы. Описан комплекс диагностических методик и изложены результаты экспериментального исследования особенностей деятельности команды.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18:Ч30я7 + Ч311.41я7 + У9(4УКР)290-640-21я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА697001 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гриньова М. В. 
Саморегуляція : навч.-метод. посіб. / М. В. Гриньова; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. - Полтава : АСМІ, 2008. - 266 c. - Бібліогр.: 365 назв. - укp.

Проаналізовано феномен саморегуляції як педагогічну і психологічну проблему. Розкрито сутність саморегуляції, структуру, аспекти, обгрунтовано теоретичні та методичні положення її формування в педагогічному процесі у середніх школах та ВНЗ. Акцентовано увагу на розвитку саморегуляції менеджерів освітніх закладів. Описано методи і засоби підвищення ефективності формування саморегуляції вчителя та учня.

Проанализирован феномен саморегуляции как педагогическая и психологическая проблема. Раскрыты сущность саморегуляции, структура, аспекты, обоснованы теоретические и методические положения её формирования в педагогическом процессе в средних школах и ВУЗ. Акцентировано внимание на развитии саморегуляции менеджеров образовательных заведений. Описаны методы и средства повышения эффективности формирования саморегуляции учителя и ученика.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91-355.2 + Ю984.030.2-72 + Ю959.18:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС46733 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Худякова В.  
Соціальна перцепція в управлінні середньою загальноосвітньою школою / В. Худякова // Соц. психологія. - 2005. - № 4. - С. 91-100. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Розглянуто особливості сприймання керівниками підлеглих як центральної ланки в організації процесу управлінської взаємодії з ними. Зазначено, що в цьому процесі соціальна перцепція виконує важливі функції: мотиваційну, орієнтувальну, модифікаційну, перцептивно-діагностичну, регулятивну, порівняльно-оцінну, інформативно-гностичну, які значною мірою обумовлюють особливості управлінської взаємодії.


Ключ. слова: соціальна перцепція, ідентифікація, рефлексія
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18:Ч30

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Алексєєва В. І. 
Ціннісно-гуманітарні пріоритети в освітньому закладі на сучасному етапі / В. І. Алексєєва // Освіта на Луганщині. - 2007. - № 2. - С. 33-38. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто актуальні проблеми, що стосуються ролі соціального педагога у створенні соціально-психологічних умов управління загальноосвітнім закладом, переваги співробітництва над управлінням.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ю959.18:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сич В. М. 
Соціально-психологічні особливості мотивації професійного вдосконалення спеціалістів відділів освіти : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.05 / В. М. Сич; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано методичні засади та результати емпіричного дослідження з проблем мотивації професійного удосконалення спеціалістів відділів освіти. Визначено соціально-психологічні особливості професійної діяльності управлінських працівників та відображено сутність і специфіку їх фахового удосконалення. Розкрито зміст і структуру мотивації даного процесу. На підставі результатів експерименту виявлено змістовий та ієрархічний склад мотивації професійного удосконалення спеціалістів відділів освіти та визначено особливо значущі чинники покращення його ефективності. Досліджено особливості відношення спеціалістів до різних аспектів професійної діяльності. Визначено соціально-психологічні чинники мотивації їх фахового удосконалення. Встановлено вплив соціально-демографічних, соціально-психологічних особистісних характеристик спеціалістів на розвиток сфери мотивації професійного удосконалення. Доведено доцільність та ефективність програми активного навчання спеціалістів відділів освіти з розвитку мотивації професійного удосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.1-723 + Ю959.18:Ч + Ч34(4УКР) к22

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336335 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бондарчук О. І. 
Формування психологічної компетентності керівників освітніх організацій в умовах післядипломної педагогічної освіти : наук.-метод. посіб. / О. І. Бондарчук, Л. М. Карамушка, О. В. Брюховецька, Т. М. Вакуліч, В. М. Івкін; ред.: О. І. Бондарчук; НАПН України, ДВНЗ "Ун-т менедж. освіти". - К. : Наук. світ, 2012. - 190 c. - укp.

Висвітлено основні теоретико-методологічні підходи до дослідження проблеми психологічної компетентності (ПК) особистості у науковій літературі. Розкрито зміст складових ПК керівників освітніх організацій, зокрема, психолого-управлінської, соціально-психологічної, гендерної, комунікативної, психолого-педагогічної й автопсихологічної компетентності. Визначено проблеми формування ПК компетентності керівників освітніх організацій за умов післядипломної педагогічної освіти. Проаналізовано емпіричні дані, одержані під час дослідження рівнів і чинників сформованості складових ПК. Досліджено умови формування ПК управлінців-освітян, запропоновано модель формування ПК керівників освітніх організацій за умов післядипломної педагогічної освіти. Розглянуто зміст і структуру спецкурсів, спрямованих на формування окремих складових ПК управлінців.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18:Ч30 + Ч489.514(4УКР)78 + Ч311.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА753827 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Данилко Л. 
Сучасні підходи до управління навчальними закладами в умовах інноваційного розвитку / Л. Данилко // Післядиплом. освіта в Україні. - 2008. - Спец. вип. - С. 14-16. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розкрито системний і синергетичний підходи до управління сучасними соціально-педагогічними системами, у тому числі ПТНЗ, за умов їх інноваційного розвитку. Визначено особливості двох типів систем - закритих і відкритих і технологій системного підходу. Розглянуто синергетичний підхід у діяльності закладів освіти, який характеризує процеси оновлення, що відбуваються за порушення системами рівноваги, через застосування освітніх нововведень (інновацій) і здійснення соціальних перетворень. З урахуванням докорінних змін у методології освіти охарактеризовано сукупність психолого-педагогічних інновацій, які діють у вітчизняній системі ПТО. Окреслено значення сучасних наукових підходів і принципів в управлінні навчальними закладами на сучасному етапі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.41 + Ю959.18:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Тимошенко О. 
Вплив особистості керівника на оптимізацію професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури / О. Тимошенко // Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. - 2007. - № 1/2. - С. 55-62. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено внутрішні механізми взаємодії керівника та колективу, їх взаємообумовленість. Показано динаміку групових відносин, що в значній мірі розкриває функцію самого керівника. Проаналізовано роль особистості керівника групи у підвищенні ефективності діяльності колективу. Розкрито критерії роботи керівника педагогічного колективу у ВНЗ щодо оптимізації відносин між ним та підлеглими. Констатовано, що даний матеріал втілений у практику роботи Інституту фізичного виховання та спорту НПУ ім. М.П. Драгоманова.

Исследованы внутренние механизмы взаимодействия руководителя и коллектива, их взаимозависимость. Показана динамика групповых отношений, что в значительной мере раскрывает функцию самого руководителя. Проанализирована роль личности руководителя группы в контексте повышения эффективности работы коллектива. Раскрыты критерии работы руководителя педагогического коллектива ВУЗ по оптимизации отношений между ним и подчиненными. Констатирован факт, что данный материал воплощен в практику работы Института физического воспитания и спорта НПУ им. М.П. Драгоманова.

The article deals with the internal mechanisms of interaction of the head and collective, their interdependence. Dynamics of group attitudes is shown, that appreciably opens function of the head. The role of the person of the head of group in a context of increase of an overall performance of collective is analyzed. Criteria of work of the head of pedagogical collective of supreme educational institutions on optimization of attitudes between him and subordinates are opened. The fact is ascertained, that the given material is embodied in practice of work of Institute of physical training and sports NPU by M.P.Dragomanov.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18:Ч30 + Ю954.05 + Ч51р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23380 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Мельниченко Г. В. 
Умови розвитку здатності до взаємоуправління у студентів вищого педагогічного закладу / Г. В. Мельниченко // Наука і освіта. - 2006. - № 3/4. - С. 117-119. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто проблему взаємоуправління в студентському колективі як важливу передумову формування та виховання активної особистості за умов демократичної спільноти. Зазначено, що як нетрадиційна та незвична форма існування суб'єктів навчально-виховного процесу, взаємоуправління підтримується сукупністю умов його організації, а саме: наявністю сформованої кооперативної культури та розвинених управлінських навичок студентів, забезпеченням орієнтувальною основою для дій, наявністю навичок самостійної пізнавальної діяльності.

Рассмотрена проблема взаимоуправления в студенческом коллективе, как важную предпосылку формирования и воспитание активной личности в условиях демократического сообщества. Указано, что будучи нетрадиционной и непривычной формой существования субъектов учебно-воспитательного процесса, взаимоуправление поддерживается совокупностью условий его организации, а именно: наличием сформированной кооперативной культуры и развитых управленческих привычек студентов; наличием ориентировочной основы для действий; наличием привычек самостоятельной познавательной деятельности.

The article deals with the problem cooperative learning in student's collective, as the important precondition of formation and education of the active person in conditions of democratic community is considered. It is specified, that being the nonconventional and unusual form of existence of subjects of teaching and educational process, cooperative learning is supported by set of conditions of its organization, namely: presence of the generated cooperative culture and the advanced administrative habits of students; maintenance with a rough basis for actions; presence of habits of independent cognitive activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18:Ч30 + Ч489.514(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Заєць О. 
Поняття "управління освітою" в системі соціального управління / О. Заєць // Вища освіта України. - 2007. - № 3. - С. 57-62. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Досліджено економічні, організаційні та соціально-психологічні методи управління освітою. Акцентовано увагу на методі соціального регулювання в контексті управління освітою, доведено його ефективність.

Исследованы экономические, организационные и социально-психологические методы управления образованием. Акцентировано внимание на методе социального регулирования в контексте управления образованием, доказана его эффективность.

The author described investigated economic, organizational and social - psychological methods of management by education. The attention is stressed on a method of social regulation in a context of management by education. It is proved, that regulationgravitates to indirect methods of influence, therefore it is the basic method of management of education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.41 + С5*333.641 + Ю959.18:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського