Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (106)Тематичний інтернет-навігатор (12)Автореферати дисертацій (2648)Реферативна база даних (22261)Книжкові видання та компакт-диски (8226)Журнали та продовжувані видання (320)
Пошуковий запит: (<.>K=ПОШТОВ$<.>+<.>K=МАРК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 821
Представлено документи з 1 до 20
...

   Тип видання:   науково-популярне видання   
1.
 


Armstrong, J. Scott.
Persuasive advertising [Electronic resource] : evidence-based principles / J. Scott Armstrong. - New York : Palgrave Macmillan, 2010. - 350 p
Переклад назви: Переконлива реклама: на основі фактичних даних

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This book translates knowledge about persuasion into evidence-based principles. Useful knowledge about persuasion has been obtained over the last 100 years from the experience of advertising experts and from empirical studies in advertising and other fields including psychology, consumer behavior, law, mass communication, politics, and propaganda. The principles in Persuasive Advertising provide understandable and easy-to-access guidance for all types of advertising. Including still media such as print and Internet, and motion media such as TV, streaming video, Internet, and radio. They also apply to other types of persuasive communications such as management reports, speeches, and press releases. Wharton School Professor J. Scott Armstrong spent over 16 years on this book. In recent years, he was assisted by Gerry Lukeman, Chairman Emeritus of Ipsos-ASI and Sandeep Patnaik, Research Director at Gallup and Robinson. Altogether, more than 80 people contributed to Persuasive Advertising by obtaining relevant studies, analyzing data, editing and reviewing, and surveying researchers to ensure that the book correctly summarizes their findings. Persuasive Advertising summarizes findings from about 3,000 empirical studies and 50 books. It also presents new findings from previously unpublished studies. Along with the AdPrin Audit software on AdPrin.com, Persuasive Advertising enables advertisers as well as agencies to quickly and inexpensively identify ways to improve ads – or to determine which of a set of ads will be most effective. For example, it typically requires about an hour for an experienced user to obtain a persuasiveness index for a print ad along with a list of ways to improve the ad., By using these principles, advertisers can improve their creativity and effectiveness.



Кл.слова:
маркетинг -- реклама -- психологія споживача

   Тип видання:   науково-популярне видання   
2.

Blackburn, Robin.
Marx and Lincoln [Electronic resource] : an Unfinished Revolution / R. Blackburn. - London ; New York : Verso, 2011. - 268 p.
Переклад назви: Маркс і Лінкольн: нескінченна революція

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


In photographs Karl Marx and Abraham Lincoln both look the part of the respectable Victorian gentleman. But they were almost diametrically opposed in their attitude toward what was called at the time the social question. Lincoln happily represented railroad corporations as a lawyer. As a politician he was a champion of free wage labor. Karl Marx, on the other hand, was a declared foe of capitalism who insisted that wage labor was in fact wage slavery, since the worker was compelled by economic necessity to sell his defi ning human attribute—his labor power—because if he did not, his family would soon face hunger and homelessness.



Кл.слова:
капіталізм -- демократія -- політологія

   Тип видання:   методичний посібник   
3.

Blandy, J.
Введение в CVS [Електронний ресурс] / J. Blandy ; пер. A. Махоткин. - [Б. м. : б. в.], 1999

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


CVS поддерживает историю дерева каталогов с исходным кодом, работая с последовательностью изменений. CVS маркирует каждое изменение моментом времени, когда оно было сделано, и именем пользователя, совершившим изменение. Обычно человек, совершивший изменение, также предоставляет текстовое описание причины, по которой произошло изменение.



Кл.слова:
адміністрування баз даних -- розробка додатків -- джерело даних

   Тип видання:   підручник   
4.

Cantu, M.
Marco Cantu's Essential Delphi [Electronic resource] / M. Cantu. - [S. l. : s. n.], 2002. - 156 p.
Переклад назви: Основи Delphi від Марко Канту

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


After the successful online publishing of "Essential Pascal", I decided to follow up with an introduction to Delphi. Again most of the material you'll find here was in the first few editions of Mastering Delphi, the best selling Delphi book I've written. Due to space constraints and because many Delphi programmers look for more advanced information, in the latest edition this material was completely omitted. To overcome the absence of this information, I've started putting together this second online book, titled Essential Delphi.



Кл.слова:
програмування

   Тип видання:   підручник   
5.

Cantu, M.
Marco Cantù's Essential Pascal [Electronic resource] / M. Cantu. - [S. l. : s. n.], 2000. - 140 p.
Переклад назви: Основи Pascal від Марко Канту

Рубрики:


 Джерело інформації

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Although the book is focused on new users of the Pascal language, it is not only an introductory book. By covering dynamic arrays, pointers, functions overloading, open array parameters, and variants (to name a few rather advanced topics) the book delves into many areas that not all Delphi developers are fluent with. A twin book introducing OOP and VCL foundations (Essential Delphi) might be turned into a printed volume depending on the success of Essential Pascal.



Кл.слова:
програмування

   Тип видання:   наукове видання   
6.

Chapman, M. R.
In Search of Stupidity [Electronic resource] : over 20 Years of High-Tech Marketing Disasters / M. R. Chapman. - New York : Apress, 2003. - 268 p.
Переклад назви: У пошуках Дурниці: Більше 20 років високотехнологічних катастроф маркетингу

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This incisive, witty book looks at some of the most influential marketing and business philosophies in technology and, through hindsight, provides an educational and vastly entertaining examination of why they didn't work.



Кл.слова:
маркетинг -- технологія

   Тип видання:   монографія   
7.

Derrida, Jacques.
Spectres de Marx [Electronic resource] / J. Derrida. - Paris : Galilée, 1993. - 267 p.
Переклад назви: Привиди Маркса

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Spectres de Marx commence par la critique d'un nouveau dogmatisme, c'est-à-dire d'une intolérance : « Tout le monde le sait, sachez-le, le marxisme est mort, Marx aussi, n'en doutons plus. » Un « ordre du monde » tente de stabiliser une hégémonie fragile dans l'évidence d'un « acte de décès ». Le discours maniaque qui domine alors a la forme jubilatoire et obscène que Freud attribue à une-phase triomphante dans le travail du deuil. (Refrain de l'incantation « le cadavre se décompose en lieu sûr, qu'il ne revienne plus, vive le capital, vive le marché, survive le libéralisme économique ! »). Exorcisme et conjuration. Une dénégation tente de neutraliser la nécessité spectrale, mais aussi l'avenir d'« un » « esprit » du marxisme. « Un » « esprit»: l'hypothèse de cet essai, c'est qu'il y en a plus d'un. La responsabilité finie de l'héritier est vouée au crible. Elle réaffirme un possible et non l'autre. Comment ce discernement critique se rapporte-t-il à l'exigence hypercritique - ou plutôt déconstructrice - de la responsabilité?



Кл.слова:
ідеологія

   Тип видання:   довідник   
8.

Divis, J.
Markenzeichen auf silber [Electronic resource] / J. Divis. - Praha : Artia, 1976. - 248 S.
Переклад назви: Маркування на сріблі

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Подробный каталог маркировочных клейм на изделиях из серебра многих стран мира



Кл.слова:
ювелір -- срібло

   Тип видання:   підручник   
9.

Elias, S.
Patent, copyright & trademark [Electronic resource] / S. Elias, R. Stim. - 6th. ed.. - Berkeley : NOLO, 2003. - 534 p.
Переклад назви: Патент, авторське право та торгова марка

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


In simple terms, intellectual property is a product of the human intellect that has commercial value. Intellectual property encompasses a wide range of creations—from fiction, poetry, songs, designs and artwork to ads, product names, mechanical inventions, processes, chemical formulas, machines and software. The commercial value of intellectual property comes from the ability of its owner to control its use. If the owner could not legally require payment in exchange for use, ownership of the intellectual property would have intellectual worth but no commercial value.



Кл.слова:
копірайт -- інтелектуальна власність

   Тип видання:   підручник   
10.

Hunt, C.
Sendmail cookbook [Electronic resource] / C. Hunt. - Sebastopol : O'Reilly, 2003. - 408 p.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


The sendmail Cookbook provides step-by-step solutions for the administrator who needs to solve configuration problems fast. Each recipe in the sendmail Cookbook outlines a configuration problem, presents the configuration code that solves that problem, and then explains the code in detail. The book also provides lots of new material that doesn't get much coverage elsewhere--STARTTLS and AUTH are given entire chapters, and LDAP is covered in recipes throughout the book.



Кл.слова:
поштовий сервер -- електронна пошта

   Тип видання:   монографія   
11.

Lau, J.
Integrating the Information Literacy Logo [Electronic resource] : a Marketing Manual / J. Lau, J. Cortes. - Veracruz : IFLA – Information Literacy Section / UNESCO, 2009. - 75 p.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


The aim of writing this marketing manual is to promote the use of the Information Literacy IFLA – UNESCO logo (International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA), United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO). The logo was selected from an international competition with the objective of creating an image that would strengthen communication between participants in Information Literacy (IL) programs: those who fund them, the institutions and organizations; those who facilitate the programs, the trainers; and those who benefit from developing information competencies, the learners. The adoption and use of the logo by information literacy professionals will make it an easily recognizable symbol for IL across countries, and will therefore, make IL communication easier.



Кл.слова:
маркетинговий план -- інформаційна грамотність

   Тип видання:   наукове видання   
12.

Löwy, Michael.
Morning star [Electronic resource] : surrealism, marxism, anarchism, situationism, utopia / M. Löwy. - Austin : University of Texas Press, 2009. - 175 p.
Переклад назви: Ранкова зоря: сюрреалізм, марксизм, анархізм, ситуаціонізм, утопія

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


An expanded edition of revered theorist Michael Löwy's Morning Star: Marxism and Surrealism (previously published in French, Portuguese, Spanish, Italian, and Greek), this masterwork collects the author's essays on the ways in which surrealism intersected with a variety of revolutionary political approaches, ranging from utopian ideals to Marxism and situationism. Taking its title from André Breton's essay "Arcane 17," which casts the star as the searing firebrand of rebellion, Löwy's provocative work spans many perspectives. These include surrealist artists who were deeply interested in Marxism and anarchism (Breton among them), as well as Marxists who were deeply interested in surrealism (Walter Benjamin in particular). Probing the dialectics of innovation, diversity, continuity, and unity throughout surrealism's international presence, Morning Star also incorporates analyses of Claude Cahun, Guy Debord, Pierre Naville, José Carlos Mariátegui and others, accompanied by numerous reproductions of surrealist art. An extraordinarily rich collection, Morning Star promises to ignite new dialogues regarding the very nature of dissent.



Кл.слова:
політичне мистецтво -- сучасне мистецтво -- соціальна критика

   Тип видання:   методичний посібник   
Категорія: Транспорт   
13.


New Ford V-8 cars for 1939 [Electronic resource]. - [S. l. : s. n.]. - 16 p.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Официальный маркетинговый проспект, посвященный карам Ford V-8 1939 модельного года: Ford Fordor и Ford Tudor и их модификациям



Кл.слова:
автомобіль

   Тип видання:   методичний посібник   
14.

Phillips, M.
Marketing without advertising [Electronic resource] / M. Phillips. - 3rd. ed.. - Berkeley : NOLO, 2001. - 296 p.
Переклад назви: Маркетинг без реклами

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Take a look around your community and make a list of truly superior small businesses—ones you trust so thoroughly you would recommend them to your friends, your boss and even your in-laws. Whether your mind turns to restaurants, plumbers, plant nurseries or veterinarians, chances are good your list is fairly short.



Кл.слова:
продаж -- бізнес

   Тип видання:   наукове видання   
15.

Plowman, J.
Camouflage & Markings of the Shermans in New Zealand Service 1943-1945 [Electronic resource] / J. Plowman. - [S. l.] : Model Centrum Progres, S. a.. - 64 p.
Переклад назви: Камуфляж та маркування Шерманів в Новій Зеландії служби 1943-1945

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ




Кл.слова:
історія -- зброя -- танк

   Тип видання:   наукове видання   
16.

Post, K.
Brain tattoos [Electronic resource] : creating unique brands that stick in your customers' minds / K. Post. - New York : AMACOM, 2004. - 186 p
Переклад назви: Татуювання мозку: створення унікальних брендів, які знаходяться у мізках ваших клієнтів

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


A solid brand leaves a positive impression in the customer’s mind, but the impression made by an exceptional brand is virtually indelible. With Brain Tattoos, you will learn exactly how to make your brand truly distinct and unforgettable. Karen Post isn’t going to waste your time with complicated theories or unnecessary marketing jargon. She is going to show you how to maximize your brand’s impact, with proven ideas and the practical tools she has used to help her best clients dominate their markets!



Кл.слова:
маркетинг -- ринок -- ідея

   Тип видання:   довідник   
17.


Scott catalogue 2008 [Electronic resource] : standard postage stamp catalogue: in 6 vol.. - Sidney : Scott Publishing, 2007

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Vol. 1 : Countries of the world A - B. - 1254 p.

Vol. 2 : Countries of the world C - F. - 1358 p.

Vol. 3 : Countries of the world G - I. - 1284 p.

Vol. 4 : Countries of the world J - O. - 1542 p.

Vol. 5 : Countries of the world P - SL. - 1192 p.

Vol. 6 : Countries of the world So - Z. - 1190 p.


Каталог «Скотт» — каталог почтовых марок мира, издаваемый на английском языке издательством англ. Scott Publishing Company, дочерней компанией издательства Amos Press, обновляется ежегодно и описывает все почтовые марки всего мира, которые редакторы издательства считают выпущенными с целью почтового обращения



Кл.слова:
філателія -- марка

   Тип видання:   наукове видання   
18.

Skousen, M.
The big three in economics [Electronic resource] : adam Smith, Karl Marx, and John Maynard Keynes / M. Skousen. - Armonk : M.E. Sharpe, 2007. - 243 p.
Переклад назви: Велика трійця економіки: Адам Сміт, Карл Маркс і Джон Мейнард Кейнс

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


The Big Three in Economics reveals the battle of ideas among the three most influential economists in world history: Adam Smith, representing laissez faire; Karl Marx, reflecting the radical socialist model; and John Maynard Keynes, symbolizing big government and the welfare state. History comes alive in this fascinating story of opposing views that continue to play a fundamental role in today's politics and economics. In the twenty-first century, Adam Smith's 'invisible hand' model has gained the upper hand, and capitalism has ultimately won the ideological battle over socialism and interventionism. But even in the era of globalization and privatization, Keynesian and Marxist ideas continue to play a significant role in economic policy in the public and private sectors.



Кл.слова:
економіст -- ідея

   Тип видання:   науково-популярне видання   
19.
 


Stevens, M.
Marc Stevens' Adventures in Legal Land [Electronic resource] / M. Stevens. - [S. l. : s. n.], 2003. - 221 p.
Переклад назви: Пригоди Марка Стівенса у правовій землі

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


For all those who believe that "we must have government," this book will convince you otherwise. The basis of government's power is the "justice system;" anyone who controls this can do virtually anything they want. Stevens shows how the "system" is a hoax and indeed, how all of government and politics is nothing but rule by violence. No, I don't mean that if "we" just vote in Party X or Candidate X, "government will be more responsive." Government, by its very nature, will never be free of corruption; in fact, governments must be corrupt. If you can't face this fact, you can't face reality. This is a book that no politician, bureaucrat or anyone who derives their power from the political system will even address.



Кл.слова:
суд -- законодавство

   Тип видання:   навчальний посібник   
20.

Thaler, J.
The elements of small business. A lay person's guide to the financial terms, marketing concepts and legal forms that every entrepreneur needs [Electronic resource] / J. Thaler. - Los Angeles : Silver Lake Publishing, 2005. - 352 p.
Переклад назви: Елементи малого бізнесу: Посібник для неспеціаліста з фінансових термінів, понять маркетингу та правових форм, які потрібні кожному підприємцю

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Another in the Silver Lake Publishers small business series: an essential resource for starting a business today — after the lessons of the dot.com recession. Most entrepreneurs already know their businesses well and have common sense what they need are fundamental, practical tools for creating successful systems within the business. This book shows them how including: * background discussion of business structures * legal forms for filing necessary paperwork * general advice for how to get started on the right footing * definitions of concepts, markets and market relationships * worksheets, standard letters, sample documents and other tools * a modular system for building the plans and reports that lenders and investors need



Кл.слова:
підприємництво -- провадження бізнесу
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського