Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (97)Тематичний інтернет-навігатор (1)Автореферати дисертацій (1266)Реферативна база даних (12469)Книжкові видання та компакт-диски (5736)Журнали та продовжувані видання (154)
Пошуковий запит: (<.>K=ТУРИСТИЧН$<.>+<.>K=МАРКЕТИНГ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 392
Представлено документи з 1 до 20
...

   Тип видання:   науково-популярне видання   
1.
 


Armstrong, J. Scott.
Persuasive advertising [Electronic resource] : evidence-based principles / J. Scott Armstrong. - New York : Palgrave Macmillan, 2010. - 350 p
Переклад назви: Переконлива реклама: на основі фактичних даних

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This book translates knowledge about persuasion into evidence-based principles. Useful knowledge about persuasion has been obtained over the last 100 years from the experience of advertising experts and from empirical studies in advertising and other fields including psychology, consumer behavior, law, mass communication, politics, and propaganda. The principles in Persuasive Advertising provide understandable and easy-to-access guidance for all types of advertising. Including still media such as print and Internet, and motion media such as TV, streaming video, Internet, and radio. They also apply to other types of persuasive communications such as management reports, speeches, and press releases. Wharton School Professor J. Scott Armstrong spent over 16 years on this book. In recent years, he was assisted by Gerry Lukeman, Chairman Emeritus of Ipsos-ASI and Sandeep Patnaik, Research Director at Gallup and Robinson. Altogether, more than 80 people contributed to Persuasive Advertising by obtaining relevant studies, analyzing data, editing and reviewing, and surveying researchers to ensure that the book correctly summarizes their findings. Persuasive Advertising summarizes findings from about 3,000 empirical studies and 50 books. It also presents new findings from previously unpublished studies. Along with the AdPrin Audit software on AdPrin.com, Persuasive Advertising enables advertisers as well as agencies to quickly and inexpensively identify ways to improve ads – or to determine which of a set of ads will be most effective. For example, it typically requires about an hour for an experienced user to obtain a persuasiveness index for a print ad along with a list of ways to improve the ad., By using these principles, advertisers can improve their creativity and effectiveness.



Кл.слова:
маркетинг -- реклама -- психологія споживача

   Тип видання:   наукове видання   
2.

Chapman, M. R.
In Search of Stupidity [Electronic resource] : over 20 Years of High-Tech Marketing Disasters / M. R. Chapman. - New York : Apress, 2003. - 268 p.
Переклад назви: У пошуках Дурниці: Більше 20 років високотехнологічних катастроф маркетингу

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This incisive, witty book looks at some of the most influential marketing and business philosophies in technology and, through hindsight, provides an educational and vastly entertaining examination of why they didn't work.



Кл.слова:
маркетинг -- технологія

   Тип видання:   монографія   
3.

Lau, J.
Integrating the Information Literacy Logo [Electronic resource] : a Marketing Manual / J. Lau, J. Cortes. - Veracruz : IFLA – Information Literacy Section / UNESCO, 2009. - 75 p.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


The aim of writing this marketing manual is to promote the use of the Information Literacy IFLA – UNESCO logo (International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA), United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO). The logo was selected from an international competition with the objective of creating an image that would strengthen communication between participants in Information Literacy (IL) programs: those who fund them, the institutions and organizations; those who facilitate the programs, the trainers; and those who benefit from developing information competencies, the learners. The adoption and use of the logo by information literacy professionals will make it an easily recognizable symbol for IL across countries, and will therefore, make IL communication easier.



Кл.слова:
маркетинговий план -- інформаційна грамотність

   Тип видання:   словник   
4.

Medlik, S.
Dictionary of travel, tourism and hospitality [Electronic resource] / S. Medlik. - London : Routledge, 2003. - 288 p
Переклад назви: Словник подорожей, туризму та гостинності

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


"That the UK's tourism industry is one of the principal planks in our economy is well-known; that it is largely ignored by the government is partly due to its fragmentation, which inhibits its capacity to speak with one voice. Rik Medlik's Dictionary with its Directory ... [of tourism-related organisations in the UK makes it] a sine qua non to anyone engaged in an industry which Rik Medlik's work and vision pioneered in professionalising. Who amongst our thousands is not profoundly indebted to him? Harry Baum, MBE, FTS, FRGS, Chairman, The Convention Partnership Ltd, UK "Anyone who harbours a doubt that Tourism is a dynamic, progressive and growing industry need only note that the 3rd Edition of Rik Medlik's excellent dictionary contains 33% more entries than it predecessor." "From a la carte to Zloty, Medlik defines the vast and vibrant tourism industry with wit and wisdom, in his usual precise and economical style." "Medlik's comprehensive compendium is relevant to those who learn about tourism, those who manage tourism, those who work in tourism, and those who participate in tourism, wherever in the world they may be." David Longworth, Vice President, Oberoi Centre of Learning and Development, India "The 3rd edition adheres to the Medlik standards: thorough; accurate, interesting and just plain good reading." Jerry Vallen, Dean Emeritus, College of Hotel Administration, University of Nevada Las Vegas, Nevada, USA "Success in the hospitality industry comes through attention to detail; nobody does this better than Professor Rik Medlik, with a style that is authoritative, informative and, above all, interesting. Professor Medlik's prolific contribution to the world's body of knowledge about tourism and hospitality is unparalleled and this latest work roundly illustrates the point." Peter Venison, Managing Director, Sun International Hotels Ltd, UK "This unique dictionary, compiled by a guru of the industry, is an extremely valuable reference book for everyone involved in travel and tourism. It is a mine of information, yet is easy and fun to read." Nancy Cockerell, Editorial Director, The Travel Business Partnership, UK Rik Medlik has been a pillar of support and a mentor to an entire generation of both academics and practitioners in tourism. This latest version of his Dictionary of Travel, Tourism & Hospitality continues that tradition. We are most fortunate to receive the continued benefits of his efforts to provide us with an understanding of the fundamental meaning of all that underlies the phenomenon of tourism. Thanks so much Rik." J.R. Brent Ritchie, Chair, World Tourism Education & Research Centre (WTERC) University of Calgary And Chair, WTO Tourism Education Council "Dictionary of Travel, Tourism & Hospitality, in fact, is not a mere dictionary to the scholarly explain the meanings of key travel-related terms. Rather, I more prefer taking it as an encyclopedia of tourism with clear-cut definitions and necessary background, or as a handbook with handy information one often is desperate to look for. No dictionary alike is...[, so far,] as useful, updated and comprehensive as this one, for academics, administrators and other professionals who would like to be knowledgeable about travel, tourism and hospitality." Professor Zhang Guangrui, Director of Tourism Research Centre, Chinese Academy of Social Sciences "In this new edition of his well established Dictionary, Professor Medlik expands and updates the coverage of travel, tourism and hospitality terms, describes key national and international organisations and adds a new biographical section on historical industry figures. A vital reference work for all those working in, teaching or studying tourism." Colin Clark, Director, Horwath Consultancy, former director British Tourist Authority and English Tourist Board



Кл.слова:
подорожі -- туристичний бізнес -- путівники

   Тип видання:   методичний посібник   
Категорія: Транспорт   
5.


New Ford V-8 cars for 1939 [Electronic resource]. - [S. l. : s. n.]. - 16 p.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Официальный маркетинговый проспект, посвященный карам Ford V-8 1939 модельного года: Ford Fordor и Ford Tudor и их модификациям



Кл.слова:
автомобіль

   Тип видання:   методичний посібник   
6.

Phillips, M.
Marketing without advertising [Electronic resource] / M. Phillips. - 3rd. ed.. - Berkeley : NOLO, 2001. - 296 p.
Переклад назви: Маркетинг без реклами

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Take a look around your community and make a list of truly superior small businesses—ones you trust so thoroughly you would recommend them to your friends, your boss and even your in-laws. Whether your mind turns to restaurants, plumbers, plant nurseries or veterinarians, chances are good your list is fairly short.



Кл.слова:
продаж -- бізнес

   Тип видання:   наукове видання   
7.

Post, K.
Brain tattoos [Electronic resource] : creating unique brands that stick in your customers' minds / K. Post. - New York : AMACOM, 2004. - 186 p
Переклад назви: Татуювання мозку: створення унікальних брендів, які знаходяться у мізках ваших клієнтів

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


A solid brand leaves a positive impression in the customer’s mind, but the impression made by an exceptional brand is virtually indelible. With Brain Tattoos, you will learn exactly how to make your brand truly distinct and unforgettable. Karen Post isn’t going to waste your time with complicated theories or unnecessary marketing jargon. She is going to show you how to maximize your brand’s impact, with proven ideas and the practical tools she has used to help her best clients dominate their markets!



Кл.слова:
маркетинг -- ринок -- ідея

   Тип видання:   науково-популярне видання   
8.
 



Scotland [Electronic resource] / ed. R. Thiro. - New York : DK, 2008. - 248 p
Переклад назви: Шотландія

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ




Кл.слова:
подорож -- туристичний порадник -- історія Шотландії

   Тип видання:   навчальний посібник   
9.

Thaler, J.
The elements of small business. A lay person's guide to the financial terms, marketing concepts and legal forms that every entrepreneur needs [Electronic resource] / J. Thaler. - Los Angeles : Silver Lake Publishing, 2005. - 352 p.
Переклад назви: Елементи малого бізнесу: Посібник для неспеціаліста з фінансових термінів, понять маркетингу та правових форм, які потрібні кожному підприємцю

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Another in the Silver Lake Publishers small business series: an essential resource for starting a business today — after the lessons of the dot.com recession. Most entrepreneurs already know their businesses well and have common sense what they need are fundamental, practical tools for creating successful systems within the business. This book shows them how including: * background discussion of business structures * legal forms for filing necessary paperwork * general advice for how to get started on the right footing * definitions of concepts, markets and market relationships * worksheets, standard letters, sample documents and other tools * a modular system for building the plans and reports that lenders and investors need



Кл.слова:
підприємництво -- провадження бізнесу

   Тип видання:   методичний посібник   
10.

Waugh, T.
101 marketing strategies for accounting, law, consulting, and professional services firms [Electronic resource] / T. Waugh. - Hoboken : John Wiley & Sons, 2004. - 289 p.
Переклад назви: 101 маркетингова стратегія для обліку, права, консалтингу та фірм з надання професійних сервісів

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Most sales and marketing consultants subscribe to an “event” model of selling. You will find books written on single subjects such as closing the sale, referral selling, and overcoming objections. Many of these models and books are loaded against long-term success in selling professional services. Selling professional services is not an event, it is a process. Although pieces do have usefulness when placed in the context of the selling process, you may develop great skill in closing the sale and still not close many sales because you closed too soon or too late. This book, addressed to senior associates and partners of accounting, law, consulting, and other professional business services, describes selling as a process. I cover the three levels of the selling process:The development of the relationship, the buying process of the client, and the selling process of the professional. This is the process we use in The Rainmaker Academy, a leadership and business development program for professionals. It has been tested and found highly effective in hundreds of the world’s most successful firms.



Кл.слова:
продаж -- прийняття рішень

   Тип видання:   монографія   
11.

Єпіфанов, А. О.
Управління ризиками банків [Електронний ресурс] : у 2 т. / А. О. Єпіфанов, Т. А. Васильєва. - Суми : УАБС НБУ, 2012

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. 1 : Управління ризиками базових банківських операцій. - 2012. - 284 с.

Т. 2 : Управління ринковими ризиками та ризиками системних характеристик. - 2012. - 299 с.


У першому томі монографії досліджено теоретико-методологічні основи та практичні механізми управління ризиками базових банківських операцій. Систематизовано вітчизняний та зарубіжний досвід банківського ризик-менеджменту, виявлено проблемні питання та сучасні тенденції розвитку управління кредитним, інвестиційним та депозитним ризиками банків. Видання призначене для фахівців у галузі фінансів і кредиту, студентів та аспірантів економічних спеціальностей, викладачів, співробітників банків та науковців. У другому томі монографії досліджено теоретичні основи та методичні підходи до управління ризиками банків, систематизовано вітчизняний та зарубіжний досвід банківського ризик-менеджменту. Виявлено проблемні аспекти та узагальнено сучасні підходи до управління: ринковими ризиками (процентним та валютним), ризиками системних характеристик банків (ліквідності, достатності капіталу, платоспроможності), а також маркетинговими ризиками банку. Видання призначене для фахівців у галузі фінансів і кредиту, студентів та аспірантів економічних спеціальностей, викладачів, співробітників банків та науковців.



Кл.слова:
кредитування -- інвестиції -- депозити -- фінанси -- ризик-менеджмент

   Тип видання:   підручник   
12.


Інфраструктура товарного ринку [Електронний ресурс] : теоретичні засади / за ред. О. О. Шубіна. - К. : Знання, 2009. - 379 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У підручнику на системній основі розглядаються найважливіші елементи інфраструктури ринку товарів і посліг як передумови забезпечення ефективного функціонування національної економіки. Узагальнено великий практичний досвід з вивчення розвиненої інфраструктури західних країн, висвітлено способи його адаптації до умов транзитивної економіки України. Особливе місце відведено практичній діяльності комерційних посередників, їхній ролі в інфраструктірі товарного ринку, логістичним аспектам загальної системи розподілу, зберігання та продажу товарів. Для студентів економічних спеціальностей, аспірантів і викладачів вищих навчальних закладів. Книга буде корисною також науковцям і фахівцям-практикам у сфері товарного обігу, комерційної діяльності, маркетингу.



Кл.слова:
логістика -- маркетинг

   Тип видання:   методичний посібник   
13.
 


Абрамович, Михаил Леонтиевич.
Бизнес по-еврейски. 67 золотых правил [Електронний ресурс] / М. Л. Абрамович. - [Б. м. : б. в.]. - (Серия практических руководств для менеджеров "Бизнес-класс")

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В этой небольшой книге приводятся уникальные правила ведения бизнеса, созданные древними мудрецами много лет назад, которые удивительно современны и как никогда актуальны для бизнеса XXI века. Так может быть, именно эти правила, передающиеся на генном уровне от одного поколения евреев к другому, позволяют создавать огромные финансовые состояния? Об этом не пишут в учебниках по маркетингу, но подавляющее большинство мировой бизнес-элиты соблюдает те золотые правила, которые изложены в этой книге.



Кл.слова:
лихварство -- підприємництво

   Тип видання:   підручник   
14.

Абчук, В. А.
Курс предпринимательства [Електронний ресурс] / В. А. Абчук. - СПб. : Альфа, 2001. - 544 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга является учебником для вузов по кругу дисциплин, объединенных общей тематикой "Курс предпринимательства". Учебник соответствует государственным стандартам для высшего профессионального образования, содержащим необходимый объем сведений по направлениям "Экономика", "Маркетинг", "Менеджмент". Главной целью учебника является комплексное раскрытие содержания современного предпринимательства, ознакомление с его методологией, основными категориями и понятиями, создание теоретической и практической базы для будущей самостоятельной деятельности предпринимателя в российских условиях.



Кл.слова:
менеджмент -- маркетинг

   Тип видання:   методичний посібник   
15.
 


Айзенберг, Брайан.
Добавьте в корзину. Ключевые принципы повышения конверсии веб-сайта [Електронний ресурс] / Брайан Айзенберг, Джеффри Айзенберг. - М. : Манн, Иванов и Фербер, 2011. - 304 с.. - (Серия книг по интернет-маркетингу для профессионалов)

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Работа сайта похожа на работу обычного магазина: если секции с разными товарами расположены логично, консультанты доступны в любой момент, а описания товаров информативны и понятны, есть шанс, что человек, зашедший в магазин, не уйдет с пустыми руками. Проанализируйте характеристики ваших потенциальных клиентов, поймите, что для них является ценностью, какие аргументы привлекут их внимание, соответственно этому продумайте структуру сайта, спроектируйте «маршрут» передвижения и составьте описания товаров – и ваши посетители будут гораздо чаще, чем сейчас, кликать на значок «корзины», а вы в разы повысите один из главных показателей работы сайта – конверсию. Авторы подробно рассказывают про основополагающие принципы, благодаря которым можно создать не только красивый, но и максимально эффективный сайт. Сайт, обеспечивающий продажи.



Кл.слова:
інтернет-бізнес -- інтернет-магазин

   Тип видання:   навчальний посібник   
16.

Аксенов, И. М.
Маркетинг пассажирских перевозок [Електронний ресурс] : учебное пособие / И. М. Аксенов. - Киев : Основа, 2016. - 212 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Текст у форматі PDF 1.84 Мб


Рассмотрено использование маркетинга при решении вопросов, связанных с пассажирскими перевозками. Уделено внимание сущности и особенностям маркетинга, исследованиям, сегментации, планированию и контролю на рынке транспортных услуг. Показано практическое применение маркетинга в сегменте пассажирских перевозок. Для преподавателей и студентов высших учебных заведений соответствующего профиля.



Кл.слова:
транспортні послуги -- пасажирські перевезення -- маркетингові комунікації

   Тип видання:   підручник   
17.

Акулич, И. Л.
Маркетинг [Електронний ресурс] : учебник / И. Л. Акулич. - 2-е изд., перераб. и доп.. - М. : Высшая школа, 2002. - 447 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Рассматриваются практические вопросы организации маркетинговой деятельности на предприятиях всех форм собственности. Описываются концепция маркетинга, методы маркетинговых исследований» поведение покупателей и потребителей, излагаются политика продвижения и распределения товара, ценовая и товарная политика фирмы. Внесены изменения и дополнения с учетом новых подходов и методов использования Internet в маркетинге. 1-е издание вышло в 2000 году. Для студентов вузов, учащихся средних специальных учебных заведений, специалистов.



Кл.слова:
маркетингове дослідження -- політика фірми -- організація

   Тип видання:   методичний посібник   
18.

Александрова, Н. В.
Выставочный менеджмент: стратегии управления и маркетинговые коммуникации [Електронний ресурс] / Н. В. Александрова, И. К. Филоненко. - М. : РИА Проэкспо, 2006. - 240 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В пособии раскрываются функции выставок в макроэкономике и экономике предприятия, вопросы планирования и контроллинга в сфере ВЯД, управления каналами распределения и продаж в выставочном бизнесе, развития маркетинговых коммуникаций, рекламы, PR, разработки параллельных программ выставки, организации выставочного пространства. Издание предназначено для руководителей и менеджеров выставочных компаний, студентов профильных ВУЗов, специалистов в области маркетинга и рекламы, слушателей программы МВА по специализации «Выставочный менеджмент».



Кл.слова:
діловодство

   Тип видання:   науково-популярне видання   
19.

Александрова, Н. В.
Выставочный менеджмент [Електронний ресурс] : стратегии управления и маркетинговые коммуникации / Н. В. Александрова, И. К. Филоненко. - М. : РИА Проэкспо, 2006. - 240 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Аудитория книги «Выставочный менеджмент: стратегии управления и маркетинговых коммуникаций» не ограничивается только лишь выставочниками. Она будет интересна и полезна широкому кругу специалистов в области маркетинга, рекламы, PR, сотрудникам муниципального и государственного управления, студентам вузов и бизнес-школ. Рекомендовано аккредитационной комиссией АНХ при Правительстве РФ в качестве учебного пособия для программ профессиональной переподготовки и повышения квалификации. Рекомендовано РСВЯ в качестве учебно-методического пособия для специалистов выставочного бизнеса.



Кл.слова:
маркетинг

   Тип видання:   підручник   
20.

Анашкина, Н. А.
Режиссура телевизионной рекламы [Електронний ресурс] / Н. А. Анашкина. - М. : Юнити-Дана, 2008. - 208 с.. - (Азбука рекламы)

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Рассмотрены научно-практические аспекты режиссуры рекламы, правила сценарного мастерства, этапы производства и монтажа телевизионного рекламного ролика. В пособие также включены темы докладов и рефератов, вопросы для самопроверки, упражнения и задачи, способствующие выработке у студентов практических навыков в области рекламной режиссуры. Для студентов всех форм обучения по специальности "Реклама", а также студентов, обучающихся по специальностям "Маркетинг" и "Коммерция (торговое дело)", может быть полезно работникам рекламных агентств.



Кл.слова:
рекламний ролик -- рекламна режисура
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського