Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (40)Книжкові видання та компакт-диски (68)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю945.403$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
1.

Тепенчак Т.М. 
Естетико-культурологічний аспект маніпуляції свідомістю: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / Т.М. Тепенчак ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 15 с. — укp.

Досліжено маніпуляції свідомістю в естетико-культурологічному аспекті. Маніпуляція, наявна у сфері технологічного застосування, активізується у духовно-естетичному і художньому просторі суспільства. Поєднуючи людей шляхом навіювання, зараження та сугестії, вона формує їх у штучно організовані різновиди мас. Трансформації у культурі й естетиці та поступовий розвиток науково-технічного прогресу від початку XX ст. забезпечили передумови маніпуляційних впливів у художньо-естетичному просторі. Естетизація навколишнього середовища, утвердження масової культури та метаморфози естетичних категорій є головними чинниками маніпуляційного впливу. Інформаційний простір є засобом поширення маніпулятивних технологій й умовою формування масового суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.1 + Ю945.403-997 + Ю955 +
Шифр НБУВ: РА360827

Рубрики:

      
2.

Скальська М.Л. 
Естетичні ідеї в гештальт-психології Рудольфа Арнхейма: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / М.Л. Скальська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Проведено дослідження гештальт-естетики відомого американськго ученого Р. Арнхейма. Проаналізовано основні ететичні ідеї та положення його концепції візуального мислення, розкрито специфіку трансформації візуальності у різних видах мистецтва. Розглянуто базові закони гештальт-естетики Р. Арнхейма, на підставі яких пояснено основні психологічні процеси у свідомості людини, зокрема, творче мислення й естетичне сприйняття. Із використанням міждисциплінарних можливостей естетичного знання розкрито сутність поняття візуального мислення як активного творчого процесу, що відбувається у свідомості як митців, так і глядачів. На підставі аналізу історичного, теоретичного й еміричного матеріалів визначено особливості сприйняття естетичної структури візуальних мистецтв та розкрито й обгрунтовано теоретичні засади визначення специфіки видів мистецтва в контексті гештальт-естетики. Пояснено трансформацію візуальності у кіно-, фото- й інших видах сучасного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(7США)6-735 + Ю945.403 +
Шифр НБУВ: РА369884 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Отич О.М. 
Мистецтво у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / О.М. Отич ; Ін-т пед. освіти і освіти доросл. АПН України. — К., 2009. — 44 с. — укp.

Досліджено методологічні, теоретичні та методичні засади використання мистецтва у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійної школи. Обгрунтовано значення науково-мистецької парадигми освіти та визначено методологічні підходи та концептуальні засади впровадження митецтва до змісту професійної підготовки майбутніх педагогів ПТНЗ. У широкому міждисциплінарному контексті сформульовано зміст поняття "творча індивідуальність педагога професійного навчання", розкрито її значення як критерію його професійно-педагогічної майстерності. Розроблено концептуальну модель творчої індивідуальності педагога ПТНЗ. Проаналізовано суть, рушійні сили та механізми розвитку в нього цієї інтегративної якості. Запропоновано теоретичні засади педагогіки мистецтва як бази розвитку творчої індивідуальності суб'єктів педагогічного процесу. З'ясовано сучасний стан використання мистецтва у змісті професійної підготовки студентів спеціальності "Професійна освіта (за профілем)". На підставі розроблених критеріїв визначено топологію та рівні розвитку творчої індивідуальності майбутніх і працюючих педагогів професійної школи. Запропоновано організаційно-методичну систему та технологію розвитку творчої індивідуальності студентів професійно-педагогічних навчальних закладів на базі мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ю945.403-99 + Щ03(0)-033 +
Шифр НБУВ: РА364801

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Зайва О.О. 
Особливості використання почуття гумору як ресурсу психологічного подолання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.О. Зайва ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

На підставі теоретичного та практичного дослідження особистісних характеристик людей, доведено, що почуттю гумора притаманний ресурсний характер і воно використовується як допоміжний засіб переборення негативних емоцій. З'ясовано, що залежно від міри зрілості Я-концепції та особливостей внутрішньої картини світу, почуття гумору може бути застосовано як механізм психологічного захисту або як усвідомлений ресурс психологічного подолання. На підставі аналізу особистісних характеристик досліджуваних, що високо оцінюють гумор як допоміжний засіб стресоподолання і тому звертаються до нього з метою полегшення переживань негативних емоцій, підтверджено конструктивну природу психологічного подолання на противагу психологічному захисту. З позицій когнітивно-експерієнціальної теорії внутрішнього світу особистості класифіковано види створеного або опрацьованого гумору як ресурсу психологічного подолання та проведено первинну адаптацію двох опитувальників канадського автора R.Martin, спрямованих на визначення різних параметрів почуття гумору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.403-52 + Ю935.21-69 +
Шифр НБУВ: РА343427

Рубрики:

      
5.

Романюк В.С. 
Перформанс у просторі культури: архаїчні прототипи та сучасні репрезентації: автореф. дис... канд. культурології: 26.00.01 / В.С. Романюк ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 18 с. — укp.

Проведено комплексне культурологічне дослідження перформансу та перформативних процесів у мистецтві, соціальній сфері та політиці другої половини XX - початку XXI ст. Визначено сутність понять "перформанс", "перформативність", "перформативна дія", "перформативний простір", "акція", "акціонізм" а також "автор" і "глядач" у контексті перформансу, а також міждисциплінарні межі дослідження сучасного преформансу як феномену культури другої половини XX - початку XXI ст. Розглянуто взаємодію Автор - Глядач у перформативному просторі. Виявлено основні характеристики перформансу, відповідно до яких комунікативний зв'язок між Автором і Глядачем визначено як динамічний процес. Проведено порівняльний аналіз архаїчного ритуалу та сучасного перформансу, виявлено спільні та відмінні характеристики цих явищ, вивчено історичні прототипи сучасних перформативних дій. Встановлено історичні джерела перформансу та його репрезентації у мистецтві другої половини XX ст. Доведено, що перформативні характеристики властиві не лише "Live art", досліджено особливості їх вияву в різних сферах культури та мистецтва. Екстраполяції феномену перформансу досліджено на прикладі театральних систем А. Арто, Є. Гротовського, П. Брука, Р. Уїлсона, музичних концепцій Д. Кейджа, К. Штокгаузена, Ф. Гласа. Визначено перформативні характеристики сучасного медіапростору, реклами та політики. З'ясовано, що інтерактивне медіамистецтво, яке залучає аудиторію до комунікативного процесу, актуалізує проблему трансформації візуального сприйняття та виникнення нового способу функціонування мистецтва та культури в цілому. Зроблено висновок, що перформативні ознаки сучасної культури свідчать про зміни художніх епістем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.15 + Ю8г(0)64 + Щ03(0)64 + Ю945.403 +
Шифр НБУВ: РА361348

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Діхтяренко С.Ю. 
Психологічні особливості розуміння студентами сучасних пісень: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.Ю. Діхтяренко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Наведено результати емпіричного дослідження особливостей розуміння студентів певного пісенного жанру у зв'язку з первинною настановою даної молоді. За результатами проведеного експериментального дослідження виявлено п'ять форм вияву первинної настанови (інтерпертаційної, прагматичної, чуттєвої, резонансної та консервативної) та їх взаємозв'язок з певним типом розуміння пісенного тексту (конструктивним (продуктивним), розсудково-емпіричним (формально-логічним (значеннєвим), емоційно-образним, ідентифікаційним, ригідним), а також з певними особистісними утвореннями (потребою у самореалізації, емпатією, рівнем суб'єктивного контролю, творчим потенціалом і загальною самооцінкою), поєднання яких розглянуто як системне психологічне утворення суб'єкта розуміння. Наведено результати застосування запропонованої програми оптимізації процесу розуміння студентами пісенного тексту за допомогою прийомів творчого тренінгу. Обгрунтовано тезу про евристичність цієї програми як особливого психолого-педагогічного засобу породження новоутворень, притаманних особистості як суб'єкту творчої самодіяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.403-996 + Ю945.443.1 + Щ314.043.4-3(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА365018

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Сарнавська О. В. 
Синестезійні витоки естетичної чуттєвості: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.08 / О. В. Сарнавська ; НАН України, Ін-т філософії ім. Г.С. Сковороди. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Проаналізовано синестезійні витоки естетичної чуттєвості. Досліджено трансформацію змісту синестезійних витоків естетичної чуттєвості в історико-філософській традиції, здійснено ретроспективний аналіз зародження естетичної чуттєвості й експлікацію естетичної чуттєвості в класичній філософській думці. Окреслено проблему естетичної чуттєвості в контексті самоусвідомлення сучасної естетики та досліджено синестезію як феномен філософських, естетичних і психологічних вчень, розглянуто вплив синестезії на формування естетичної чуттєвості, зокрема, синестезійного сприйняття та синестезійних почуттів. Проаналізовано синестезійні витоки мовної комунікації, художню мову й її основні виміри як спосіб здійснення синестезії, з'ясовано природу синестезійної метафори й її втілення у поезії. Висвітлено перспективні шляхи дослідження синестезії у мистецтві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.111-223 + Ю945.403-52
Шифр НБУВ: РА380183 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Кондрицька О.І. 
Формування у студентів педагогічних університетів цінностей особистісно орієнтованої моделі виховання засобами артпедагогіки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.І. Кондрицька ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 24 с. — укp.

З'ясовано та науково обгрунтовано пріоритетні цінності особистісно орієнтованої моделі виховання. Розкрито педагогічну суть понять "особистісно орієнтоване виховання", "цінність", "артпедагогіка". Установлено залежність ступеня сформованості цінностей дослідженої моделі від якості готовності до її реалізації. Визначено критерії (мотиваційний, когнітивний, креативно-діяльнісний, рефлексивно-оцінний), їх показники, рівні (адаптивний, репродуктивний, пошуковий, продуктивно-перетворювальний) готовності до запровадження особистісно орієнтованої моделі виховання засобами артпедагогіки. Відзначено, що показником усвідомленості цінностей цієї моделі є рівень готовності мотиваційного критерію. Сформульовано та теоретично обгрунтовано педагогічні умови результативного формування зазначених цінностей, а саме: усвідомлення студентами гуманістичного сенсу особистісно орієнтованого виховання; засвоєння теоретичних засад організації особистісно орієнтованої виховної взаємодії, особистісно-розвивального потенціалу артпедагогіки; організацію суб'єкт-суб'єктного стилю взаємодії; включення майбтнього вчителя у професійно значущу діяльність артпедагогічного змісту, пріоритетом якої є дитиноцентризм. Розроблено й апробовано технологію реалізації зазначених умов, яка передбачає етапи її реалізації: актуалізувальний, моделювальний, продуктивний. Експериментально доведено об'єктивність виокремлених умов і ефективність розробленої технології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.16 + Ч314 + Ю945.403-99 +
Шифр НБУВ: РА362853

Рубрики:

      
9.

Поліщук О.П. 
Художнє мислення в контексті естетичної теорії: автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.08 / О.П. Поліщук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 32 с. — укp.

Здійснено комплексний, філософсько-естетичний аналіз художнього мислення як індивідуально-інтелектуального та соціокультурного явища. Досліджено генезис наукових уявлень про нього, здійснено типологізацію за видово-родовими ознаками. Розглянуто чинники його детермінації, пізнавальні та творчі можливості. Визначено статус поняття "художнє мислення" у сучасній науці. Розглянуто художнє мислення інакологічною інформаційно-пізнавальною стратегією, зумовленою у витоках грунтування на естетичних чинниках, яка породжує пізнавально-творчі та культурно-значущі новації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.293 + Ю935.131.3 + Ю945.403 + Ч111.1 +
Шифр НБУВ: РА363496

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського