Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (217)Книжкові видання та компакт-диски (196)Журнали та продовжувані видання (74)
Пошуковий запит: (<.>A=Рибалко$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Рибалко В. О. 
Існування і асимптотична поведінка розв'язків задач математичної фізики / В. О. Рибалко. — Б.м., 2019 — укp.

Перший розділ дисертації присвячений дослідженню некомпактної варіаційної задачі для функціоналу Гінзбурга-Ландау в класі комплекснозначних функцій з одиничними абсолютними значеннями на межі області та заданими степенями відображення на її зв'язних компонентах. Побудовано нову теорію таких задач: зокрема, досліджено питання існування / відсутності глобальних мінімізантів із заданими степенями відображення; розвинуто варіаційний метод для побудови локальних мінімізантів з нулями (вихорами); вивчено сингулярну асимптотичну поведінка мінімізантів і встановлення граничні положення вихорів біля межі; досліджено структуру послідовностей Пала-Смале і доведено існування критичних точок типу перевалу. У другому розділі розвинено методи дослідження спектральних задач для сингулярно збурених несиметричних еліптичних операторів. Знайдено ефективну задачу, що описує асимптотичну поведінку основних станів задачі Діріхле з локально періодичними осцилюючими коефіцієнтами, побудовано уточнені асимптотики перших власних значень і винайдено алгоритм селекції граничних власних функцій. Аналогічні питання розглянуто для задачі Неймана з плавнозмінними коефіцієнтами. Також вивчено спектральну задачу в тонкому циліндрі з умовами Фур'є на основах. У третьому розділі досліджено дві задачі усереднення, для яких знайдено нові колективні ефекти, спричинені неоднорідностями. В четвертому розділі вивчено біфуркацію розв'язків типу рухливих хвиль для задачі з вільною межею, що моделює рух живих клітин на субстраті.^UThe first section of the thesis is devoted to the study of the variational problem for the Ginzburg-Landau functional in a class of complex valued functions with unit absolute value on the boundary and given degrees on its connected components. A new theory of such problems is developed. In particular, we study the issues of existence/nonexistence of global minimizers with given degrees; we develop a variational method for constructing local minimizers with zeros (vortices); we study singular behavior of minimizers and establish limiting locations of vortices near the boundary; we study the structure of Palais-Smale sequences and prove existence of mountain pass type critical points. In the second section we develop methods which allow one to study spectral problems for singularly perturbed nonsymmetric elliptic operators. We find an effective problem describing asymptotic behavior of ground states for Dirichlet problem with strongly oscillating locally periodic coefficients, establish improved asymptotic formulas for first eigenvalues and propose a selection algorithm for the limiting eigenfunctions. Analogous questions are considered for the Neumann problem with smoothly varying coefficients. Also, we study a spectral problem in a thin cylinder with Fourier conditions on its bases. In the third section we study two homogenization problems for which we discover new collective effect due to the inhomogeneities. In the final forth section we study bifurcation of traveling wave solutions in a free boundary problem modeling motility of living cells on a substratum.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Рибалко 
Акмеологічні засади професійно-педагогічної самореалізації майбутнього вчителя: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Людмила Сергіївна Рибалко ; Харківський національний педагогічний ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 42 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю952.2
Шифр НБУВ: РА367157

Рубрики:

      
3.

Самохвалова І. Ю. 
Акмеологічні засади розвитку рухових якостей студенток закладів вищої освіти в умовах професійної підготовки / І. Ю. Самохвалова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене розкриттю та урахуванню акмеологічних засад розвитку рухових якостей студенток закладів вищої освіти в умовах професійної підготовки. На підставі експертного оцінювання встановлено, що на розвиток рухових якостей студенток ЗВО в умовах професійної підготовки впливають не лише сутнісні характеристики професійної підготовки, а й навички самоосвіти та подальшого самовдосконалення, що обумовлює досягнення власних вершин: професійного й особистісного акме. У роботі уперше: теоретично обґрунтовано структуру та зміст програми розвитку рухових якостей студенток ЗВО в умовах професійної підготовки на акмеологічних засадах; систематизовано форми, засоби та методи фізичного виховання студенток ЗВО в умовах професійної підготовки з урахуванням акмеологічних засад розвитку в них рухових якостей; розроблено інформаційну систему «Рух – це життя» для розвитку рухових якостей студенток ЗВО в умовах професійної підготовки на акмеологічних засадах. Підтверджено:недостатність рівня рухової активності студенток; тренд погіршення показників фізичного стану молодих жінок; позитивний вплив занять фізичною культурою і спортом на фізичні підготовленість, працездатність, функції серцево-судинної та дихальної систем людського організму; необхідність врахування біологічної циклічності функцій жіночого організму та стану здоров'я при плануванні системи фізичного виховання студенток закладу вищої освіти у процесі їх професійної підготовки на акмеологічних засадах; особливості використання різних форм, методів та засобів фізичного виховання для розвитку рухових якостей студенток закладів вищої освіти в умовах їх професійної підготовки; показники загального фізичного стану студенток при оцінці ефективності програм з фізичного виховання студентської молоді. Доповнено і розширено: результати практичного досвіду розвитку рухових якостей студенток ЗВО в умовах професійної підготовки; матеріали про особливості динаміки загального фізичного стану студенток ЗВО та його окремих компонентів; результати наукових розвідок про важливість урахування фаз ОМЦ (біологічної циклічності функцій жіночого організму) при плануванні фізичних навантажень у фізкультурно-оздоровчому процесі; експериментальний матеріал щодо наявності сприятливих та несприятливих фаз ОМЦ жінок під час інтенсивної рухової активності; методики організації та проведення занять у відповідності до фізичної підготовленості студенток, їхніх морфофункціональних та індивідуально-психологічних можливостей; матеріали про форми, методи й засоби фізичного виховання щодо розвитку рухових якостей, поліпшення стану фізичного здоров'я, забезпечення гармонійного розвитку особистості на засадах акмеологічного підходу.^UThe dissertation research is devoted to the disclosure and consideration of acmeological bases of development of motor qualities of students of higher education institutions in the conditions of professional training. On the basis of expert assessment it is established that the development of motor skills of freelance students in terms of training is influenced by the essential characteristics of training. Thus development of motor qualities of students of university is caused not only by educational process in university, but also by skills of self-education and the further self-improvement that causes achievement of own tops: professional and personal akme. Confirmed: insufficiency of the level of motor activity of female students; the trend of deteriorating indicators of the physical condition of young women; the positive impact of physical culture and sports on physical fitness, efficiency, functions of the cardiovascular and respiratory systems of the human body; the need to take into account the biological cyclicity of the functions of the female body and health in planning the system of physical education of students of higher education in the process of their professional training on an acmeological basis; features of the use of various forms, methods and means of physical education for the development of motor skills of students of higher education institutions in terms of their professional training; indicators of the general physical condition of female students in assessing the effectiveness of physical education programs for student youth. Added and expanded: results of practical experience of development of motor qualities of students of university in the conditions of professional training; materials on the peculiarities of the dynamics of the general physical condition of the students of the Free Economic Zone and its separate components; the results of scientific research on the importance of taking into account the phases of the CMC (biological cyclicity of the functions of the female body) in the planning of physical activity in the physical culture and health process; experimental material on the presence of favorable and unfavorable phases of CMC in women during intense motor activity; methods of organizing and conducting classes in accordance with the physical fitness of students, their morphofunctional and individual psychological capabilities; materials on the forms, methods and means of physical education for the development of motor skills, improving physical health, ensuring the harmonious development of personality on the basis of acmeological approach


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Рибалко М.-М.О. 
Вербальний та невербальний аспекти дискурсивної поведінки обманника (на матеріалі сучасної англомовної художньої прози): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / М.-М.О. Рибалко ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено вербальний і невербальний аспекти дискурсивної поведінки мовця-обманника на матеріалі сучасної анголомовної художньої прози. Вивчено когнітивні, прагматичні й емотивні особливості здійснення комунікативного впливу на співрозмовника з метою введення його в оману. Установлено лінгвокогнітивні та прагматичні особливості вербального та невербального дискурсивних поведінкових компонентів, використовуваних англомовною особистістю "обманник" у контексті їх емотивності. За теорією можливих світів виявлено когнітивні закономірності виокремлення сфальшованого часопростору, побудовано інваріантну модель комунікативної поведінки обманника у термінах теорії мовної гри. З'ясовано вплив емотивного чинника на ефективність дискурсивної маніпулятивної діяльності. Розглянуто варіативність співвідношення вербальних і невербальних одиниць у ситуаціях, ініційованих обманником та його комунікативним партнером відповідно. Внаслідок проведеного дослідження виявлено та систематизовано різні типи стратегічно-тактичних поведінкових комплексів уведення комунікативного партнера в оману.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-70 + Ш5(0)943.21-357 +
Шифр НБУВ: РА360641

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Рибалко Л.В. 
Внутрішньогосподарський контроль в аграрних підприємствах: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.09 / Л.В. Рибалко ; Нац. наук. центр "Ін-т аграр. економіки" УААН. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Удосконалено теоретичні, організаційні та методичні засади внутрішньогосподарського контролю в аграрних підприємствах, уточнено його сутність і місце у загальній системі економічного контролю та в системі управління підприємством. Визначено мету, завдання, функції внутрішньогосподарського контролю, а також окремих елементів його системи. Запропоновано класифікації завдань і принципів внутрішньогосподарського контролю. Розроблено концептуальні засади організації системи внутрішньогосподарського контролю в аграрних підприємствах шляхом визначення особливостей її побудови. Розроблено методику автоматизації даного виду контролю, форми електронних робочих документів. Запропоновано перелік і зміст стандартів внутрішньогосподарського контролю, удосконалено методику визначення його ефективності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-218 +
Шифр НБУВ: РА362750

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
6.

Рибалко Р.І. 
Двостадійний повітряний сепаратор для сухого подрібнення у замкнутому циклі: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.02 / Р.І. Рибалко ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено питання створення устаткування класифікації для сухого подрібнення у замкнутому циклі. Як головну характеристику процесу аеродинамічної класифікації запропоновано використовувати розмір рівноважної частинки, що знаходиться у відносній рівновазі у робочому просторі класифікатора. Виявлено, що стійку рівновагу можна спостерігати тільки у випадку, коли складові пульсацій газу для даного розміру частинок практично не впливають на її рух. Розроблено теоретичні передумови для створення ефективного устаткування повітряної сепарації, а саме: проведення досліджень динаміки енергетичного спектра турбулентних структур двофазного середовища у машинах для повітряної сепарації; ліквідація великомасштабних турбулентних структур; використання нового підходу до попередньої класифікації за принципами удару, що дозволяє зруйнувати конгломерати частинок, які виникають за рахунок енергії сил поверхневого натягу. Запропоновано конструкцію сепаратора. Знайдено області значень параметрів, що забезпечують високу ефективність процесу класифікації матеріалів. Розроблено алгоритм і методику розрахунку елементів устаткування для класифікації подрібнюваного матеріалу. З використанням результатів дослідження розроблено технічну документацію та виготовлено устаткування, яке застосовується на підприємствах: ВАТ "Красногорівський вогнетривкий комбінат", ВАТ "Часівоярський вогнетривкий комбінат", ЗАТ "Пересувна механізована колона N 116" - ВАТ "Деконський комбінат стінових матеріалів".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н300.85 +
Шифр НБУВ: РА357395

Рубрики:

      
7.

Рибалко І. М. 
Експериментальні, теоретичні і технологічні основи зміцнення виробів з використанням модифікуючих домішок / І. М. Рибалко. — Б.м., 2021 — укp.

Представлена до захисту робота базувалася на теоретичних, експериментальних та технологічних дослідженнях з використанням нових, ефективних, менш витратних підходів до підвищення стійкості виробів різного призначення. Для цього використовували вторинну сировину – немагнітну детонаційну шихту від утилізації боєприпасів, та природнього видобутку – бентонітову глину. В роботі розглядалися насосно-компресорні труби, зібрані зі сталі Р-110 при діаметрі 73мм і товщині стінки 5,5мм та культиваторні лапи товщиною 6..6,5мм. Об'єднання в єдину роботу цих різних виробів пов'язано з використанням однакової детонаційної домішки для підвищення різних властивостей виробів при їх виробництві, але різних напрямів при обслуговуванні та експлуатації.Для підвищення експлуатаційної стійкості різьбових з'єднань, пошкоджуваність яких становить 55% всіх відмов і аварійних ситуацій, запропоновано спосіб введення і складу використання модифікуючої домішки в пластичне мастило таких з'єднань. Встановлено, що детонаційна шихта від утилізації боєприпасів особливої фракції, складу, способу підготовки, забезпечує формування вторинних захисних структур (оксидних плівок) і зниження коефіцієнту тертя.Запропоновано спосіб введення модифікуючої домішки у рідку ванну при наплавленні культиваторних лап. Для цього використовували нанесення домішки на електрод Т-620 у вигляді обмазки. Дослідженнями встановлено, що введення модифікуючої домішки немагнітної частки детонаційної шихти в кількості 5-7% від електрода виключає формування дефектів, які пов'язані зі зменшенням температури рідкої ванни за рахунок нерозчинної алмазної фракції, яка відіграє роль локальних мікроохолодувачів. При цьому структура металу подрібнюється. Карбідна фаза виділяється у вигляді зернистих включень, більш рівномірно розподілених у матриці. Для детальних досліджень використовували також природний компонент – бентонітову глину. Домішку наносили на електрод у кількості оптимальної 6-8% від його частки. Порівняльні металографічні дослідження показали, що введення такої домішки сприяє формуванню більш однорідної структури практично по всіх зонах покриття за рахунок подрібнення голчастих виділень карбідів і формування їх зернистими. В обох варіантах покриттів (з введенням модифікатора глини й без неї) кристалізується мартенситна структура відпуску матриці. Додаткове модифікування в три рази знижує перетин перехідної зони. Нанесення покриття на тонкостінну культиваторну лапу повністю проплавляють її, а при введенні бентонітової глини зберігає її основу до 50%.У результаті проведених досліджень розроблений і запропонований новий спосіб зміцнення культиваторних лап. Спосіб полягає в нанесенні зміцнюючих смуг на носок з лицьового боку лапи і з тильної – на її крилах. Згідно аналізу процесів зношування, оптимальним є нанесення наплавленням зміцнюючих смуг на носок розміром 20 мм, а на крила – 12-15 мм з відстанню між ними не менше 10 мм, щоб запобігти перекриття зон термічного впливу.^UThe dissertation presented for defence is based on theoretical, experimental and technological research involving new, effective and less expensive approaches to increase the durability of products intended for different purposes. With this in view, secondary raw materials were used – a nonmagnetic detonation charge obtained by ammunition recycling and bentonite clay extracted from natural deposits. The thesis considers a tubing assembled of steel Р-110 with a diameter of 73 mm and a wall thickness of 5.5 mm, and cultivator shares with a thickness of 6-6.5 mm. The incorporation of different products in one thesis stems from the fact of using the same detonation agent to improve different properties of products during their manufacture, though along different lines during their maintenance and operation.To increase the operational durability of threaded joints whose damage leads to 55% of all failures and emergencies, a method for introducing a modifying agent to the lubricating grease of such joints is proposed and the agent's composition is defined. It was found that a detonation charge obtained by recycling ammunition of a special grading, composition and preparation method ensures the formation of secondary protective structures (oxide films) and reduces the friction coefficient.A method is proposed to introduce a modifying agent into the molten weld pool while building up cultivator shares. For this purpose, an additive in the form of a coating was applied onto electrode Т-620. Investigations have found that, introducing the modifying agent of the nonmagnetic part of the detonation charge as 5-7% of the electrode's part, eliminates the formation of defects related to a molten weld pool temperature drop. Such a drop is caused by the insoluble diamond fraction that plays the role of local micro coolers. In this case, the metal structure becomes finer. The carbide phase precipitates in the form of granular inclusions distributed more evenly in the matrix. For in-depth research, a natural component was also used – bentonite clay. The additive was applied onto the electrode as optimal 6-8% of its part. Comparative metallographic studies have shown that the introduction of such an additive facilitates the formation of a more homogeneous structure practically in all coating zones due to the reduction of needle-like carbide precipitates that makes them granular. In both coating variants (with the introduction of the modifying clay and without it), the matrix tempering martensite structure crystallises. Additional modification reduces the transition zone section by a factor of three. Applying a coating onto a thin-wall cultivator share fully penetrates it, whereas introducing bentonite clay keeps the base metal up to 50%.The research result was the development and proposal of a new method of hardening cultivator shares. The method consists in applying hardening strips onto the tip of the share face and onto its wings on the backside. According to analysis of wear processes, an optimal scheme is the building up of 20 mm hardening strips on the tip and 12-15 mm strips on the wings with a minimum 10 mm distance between them to prevent the overlap of thermal action zones.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Рибалко Г.С. 
Клініко-патогенетичний взаємозв'язок і лікування хронічного бронхіту, поєднаного з ішемічною хворобою серця: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.02 / Г.С. Рибалко ; Луган. держ. мед. ун-т. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

Визначено клініко-патогенетичні взаємовідносини ішемічної хвороби серця (ІХС) та хронічного бронхіту у разі їх сукупного розвитку. Досліджено питання підвищення якості діагностики, прогнозування перебігу й лікування респіраторної патології. На підставі результатів електро- та ехокардіографічного досліджень установлено, що хронічний обструктивний бронхіт відрізняється від хронічного необструктивного бронхіту частотою регургітації у клапанах і залученням до процесу правих відділів серця, більшою - на 9 % - товщею міжшлуночкової перегородки та задньої стінки лівого шлуночка, діаметром аорти - на 6 %, систолічним тиском у легеневій артерії - 29 %, загальним легеневим судинним опором (ЗЛСО) - 44 %, ЗЛСО/ЗПСО - на 37 %. Виявлено, що хронічний бронхіт з супутньою ІХС характеризується зменшенням концентрації холестерину, фосфоліпідів, аміаку, сечовини та сечової кислоти в респіраторній волозі, пригніченням легеневого кліренсу цих речовин. Відзначено, що на результат лікування хронічного бронхіту у хворих на ІХС має вплив характер захворювання, наявність артеріальної гіпертензії, систолічної та діастолічної дисфункції лівого шлуночка, а комбіноване застосування бронхолітиків, антибіотиків й інгібіторів ангіотензинперетворюючого ферменту сприяє підвищенню ефективності терапевтичних заходів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р412.201.1-3 + Р410.11-3 +
Шифр НБУВ: РА331523

Рубрики:

      
9.

Рибалко С.Б. 
Культурно-естетичні універсалії класичної Японії та їх відбиття в образотворчому мистецтві доби Токугава (живопис, графіка): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / С.Б. Рибалко ; Харк. держ. Акад. культури. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто основний комплекс ідей, що формувався під впливом синтоїстських вірувань, буддизму, даосизму, конфуціанства і суттєво вплинув на формування культурних і естетичних стереотипів японців. Визначено генетичний зв'язок сюжетно-тематичного репертуару доби Токугава з класичною поетичною творчістю. Проаналізовано вплив писемності на формування художньої культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(5Япо)4 + Ю812.451.4
Шифр НБУВ: РА315589 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Рибалко Я. В. 
Метод оберненої задачі розсіювання для нелокальних інтегровних рівнянь / Я. В. Рибалко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена аналізу початкових задач для інтегровного нелокального нелiнiйного рiвняння Шредiнгера. Розглядаються задачi з двома типами крайових умов при прямування просторової змінної до нескінченності: (і) нульові крайові умови (задачі на нульовому фоні) та (іі) асиметричні ступінчасті крайові умови (задачі з почтаковим даним типу сходинки). Для цих задач розробляється метод оберненої задачі розсіювання у формі задачі факторизації Рімана-Гільберта, яка має низку цікавих нових властивостей, зокрема умову на псевдо-лишок на контурі задачі та новий тип “особивих” точок, де накручується аргумент певної спектральної функції. Для отримання асимптотики за великим часом вихідної задачі застосовується нелiнiйний метод перевалу до відповідної задачі Рімана-Гільберта.^UThis thesis is devoted to the analysis of the initial value problems for integrable nonlocal nonlinear Schrodinger equation. We consider problems with two types of boundary conditions as spatial variable tends to infinity: (i) zero boundary conditions (decaying problems) and (ii) asymmetric step-like boundary conditions (problems with step-like initial data). For these problems we develop inverse scattering transform method in the form of the matrix Riemann-Hilbert problem, which has some new interesting and distinctive features, particularly, pseudo-residue condition on the contour of the problem and new type of “singular” points where certain spectral functions have the growing winding of the argument. For obtaining the long-time asymptotics we adapt the nonlinear steepest decent method to the corresponding basic Riemann-Hilbert problem.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Рибалко О. О. 
Моделювання електромагнітних явищ в багатозв'язних квазіоптичних системах з періодичними неоднорідностями: автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук : 01.04.01 / О. О. Рибалко ; Сум. держ. ун-т. — Суми, 2011. — 22 с. — укp.

Систематизовано та розвинено експериментальні методи дослідження електромагнітних явищ у багатозв'язних квазіоптичних системах, які в поєднанні з числовими методами можуть бути використані для створення нових модифікацій електровакуумних приладів та елементної бази міліметрових і субміліметрових хвиль, включаючи інфрачервоні хвилі. Вперше розроблено загальну методику експериментального моделювання електромагнітних явищ у багатозв'язних квазіоптичних системах. Для дворядних періодичних структур багатозв'язних квазіоптичних систем (БКС) вперше встановлено можливість фазової й амплітудної корекції рівня гармонік випромінювання шляхом поздовжнього та кутового зсуву їх ламелів відносно осі діелектричного хвилеводу. Визначено умови резонансного випромінювання за збільшення його інтенсивності на 30 - 40 % у порівнянні з однорядними структурами. Для резонансних БКС встановлено можливість збільшення смуги пропускання зв'язаних відкритих резонаторів в 2 - 4 рази за одночасного пригнічення коливань на бічних частотах. Вперше визначено оптимальні умови формування електромагнітної біжучої хвилі й інтервал межових значень циклотронного параметра за фокусування електронного потоку магнітним полем. Запропоновано нові модифікації спрямованих відгалужувачів, дільників потужності та джерел випромінювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З845.7-01
Шифр НБУВ: РА380992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Рибалко Н. С. 
Мотивація номенклатурних найменувань ссавців у сучасній англійській мові: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / Н. С. Рибалко ; Одес. нац. ун-т ім. І.І. Мечникова. — О., 2010. — 19 с. — укp.

Розглянуто мотиваційні відношення, які опосередковують творення ономасіологічних структур англійських номенів ссавців на підставі фрагментів знань про позначене. З'ясовано специфіку англомовної номенклатури ссавців у терміносистемі теріології. Обгрунтовано методику когнітивно-ономасіологічного аналізу мотивації англійських номенклатурних найменувань ссавців (ННС). Охарактеризовано номінативну природу та мотиваційну специфіку складників синонімічних парадигм у межах англійської номенклатури ссавців. Проаналізовано механізми метафоризації за творення англійських номенів ссавців. Встановлено основні донорські зони асоціативно-метафоричної мотивації та висвітлено особливості поєднання різних за статусом фрагментів структур знань про позначене у разі творення змішано мотивованих англійських ННС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-34:Е6
Шифр НБУВ: РА374818 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
13.

Рибалко 
Наступність у формуванні цілісних знань про живу природу в учнів 5-7 класів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Ліна Миколаївна Рибалко ; Інститут педагогіки АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)2
Шифр НБУВ: РА359088

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Рибалко В.М. 
Обгрунтування конструктивно-технологічних параметрів пристроїв для обрізки копитець великої рогатої худоби: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11 / В.М. Рибалко ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Розглянуто методи та засоби поліпшення технологічних і конструктивних параметрів різального інструмента для обрізки копитець великої рогатої худоби. Установлено вплив надлишкового рога копитця на розподіл навантаження між його опорними поверхнями. Визначено величину шару надлишкового рога залежно від форми, а також величину граничного кута зміщення опорної площини копитця. Уточнено залежності для визначення складових сил різання копитцевого рога. Установлено геометричні параметри різального інструмента, що забезпечує утворення зливної стружки. Запропоновано методику визначення оптимальної ширини різання залежно від розмірів опорної поверхні копитець і встановлення умов забезпечення вибраного виду деформації стружки. За результатами проведених досліджень фізико-механічних властивостей біологічного матеріалу та впливу на них зовнішніх факторів наведено методику їх контрою з використанням безруйнівного способу. Результати досліджень процесу різання біологічного матеріалу з застосуванням лабораторної установки й удосконаленої кератофрези дають змогу визначити оптимальну конструкцію різального інструмента та технологічні параметри оптимального процесу різання біологічного матералу залежно від його фізико-механічних властивостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П60-46 + П072.99 +
Шифр НБУВ: РА361028

Рубрики:

      
15.

Рибалко Л. М. 
Патогенез остеопенії й остеопорозу в жінок у пре- і постменопаузальному періоді життя: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.03.04 / Л. М. Рибалко ; Донец. нац. мед. ун-т ім. М. Горького. — Донецьк, 2011. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення в організмі рівнів остеоасоційованих гормонів (паратиреоїдного, кальцитоніну, остеокальцину, естрадіолу, прогестерону, тестостерону, кортизолу, інсуліну, трийодтиронину, тироксину), остеоасоційованих макроелементів (кальцію, фосфору, магнію), остеоасоційованих мікроелементів (алюмінію, заліза, кадмію, кобальту, літію, марганцю, міді, свинцю, стронцію, цинку), а також їх взаємозв'язків між собою й зі станом щільності кістки визначено особливості патогенезу остеодефіциту (остеопенії, остеопорозу) у жінок в пре- та постменопаузному періоді, роль у цих патогенетичних побудовах процесу активності лужної фосфатази, циклічного аденозинмонофосфату та протизапальних цитокінів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р418-2 + Р712.56 + Р712.59
Шифр НБУВ: РА381802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Хоу І. -. 
Педагогічне стимулювання майбутніх учителів хімії до професійної самореалізації у освітньому процесі в закладах вищої освіти України і Китаю: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / І. -. Хоу. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню теорії та практики педагогічного стимулювання майбутніх учителів хімії до професійної самореалізації у освітньому процесі в закладах вищої освіти України і Китаю. Доцільність наукового осмислення окресленої проблеми посилюються необхідністю усунення низки виявлених суперечностей, наявних у сучасній педагогічній теорії та практиці, а саме: між вимогами до підготовки висококваліфікованих учителів хімії в Україні та Китаї та недостатньо високим рівнем сформованості готовності до професійної самореалізації у випускників закладів вищої педагогічної освіти; між накопиченим досвідом і відсутністю цілісних порівняльних досліджень теорії та практики педагогічного стимулювання майбутніх учителів хімії до професійної самореалізації в освітньому процесі в закладах вищої освіти України й Китаю; між потребами в оновленні системи педагогічного стимулювання майбутніх учителів хімії до професійної самореалізації в освітньому процесі в закладах вищої освіти України й Китаю та недостатньо цілеспрямованим обміном і фрагментарним використанням накопиченого досвіду цих країн. Наукова новизна й теоретичне значення одержаних результатів дослідження полягають у тому, що уперше здійснено цілісне порівняльнопедагогічне дослідження проблеми педагогічного стимулювання майбутніх учителів хімії до професійної самореалізації у освітньому процесі в закладах вищої освіти України і Китаю на засадах методологічних підходів, як-от: компаративістського (зіставлення поглядів на проблему педагогічного Hou Yixuan II стимулювання українських і китайських учених, узагальнення й запозичення досвіду), акмеологічного (спонукання до саморозвитку майбутніх учителів хімії засобами педагогічної акмеології), аксіологічного (виокремлення мотиваційно-ціннісної складової готовності майбутніх учителів до професійної самореалізації та активізація її розвитку), компетентнісного (побудова змістовно-процесуальної і рефлексивно-коригувальної складових готовності з урахуванням загальних і спеціальних компетентностей, програмних результатів навчання, закладених в освітніх програмах з хімії), особистісно-діяльнісного (урахування мотиваційно-особистісного контексту в процесі заохочення і нагородження майбутніх учителів хімії). На підставі результатів аналізу вітчизняної і зарубіжної літератури розкрито суть проблеми педагогічного стимулювання учасників освітнього процесу та визначено поняття «педагогічне стимулювання студентів до професійної самореалізації» як сукупність заохочувальних прийомів, методів, форм, технологій, засобів педагогічного впливу на свідомість, поведінку, корекцію діяльності та вчинків особистості, які спонукають і пришвидшують формування готовності здобувачів вищої педагогічної освіти до професійної самореалізації в педагогічній діяльності. Розглянуто різновиди педагогічних стимулів, доповнено функції педагогічного стимулювання особистості (навчальна, виховна, розвивальна, моральна, соціальна) функцією спонукання до кар’єрного зростання майбутніх учителів хімії, проаналізовано механізми активізації внутрішнього потенціалу майбутніх учителів хімії. У дисертації поняття «готовність майбутніх учителів хімії до професійної самореалізації» як інтегрована якість особистості, котра поєднує самомотивацію, знання й уміння ідентифікації й позиціонування себе в ролі вчителя, розкриття власного потенціалу в процесі засвоєння змісту, форм і методів, засобів педагогічної діяльності. Зазначено, що українські та китайські учені користуються схожою термінологією у визначенні поняття «готовність», «професійна самореалізація особистості», «учитель», «викладач».^UThe thesis is dedicated to researching the theory and practice of pedagogical stimulation of future chemistry teachers to professional self-realization in the educational process at universities in Ukraine and China. The expediency of the scientific understanding of the outlined problem is strengthened by the need to eliminate a number of identified contradictions present in modern pedagogical theory and practice, namely: between the requirements for the training of highly qualified chemistry teachers in Ukraine and China and the insufficiently high level of readiness for professional self-realization among graduates of pedagogical universities; between the accumulated experience and the lack of comprehensive comparative studies of the theory and practice of pedagogical stimulation of future chemistry teachers to professional self-realization in the educational process at universities in Ukraine and China; between the need to update the system of pedagogical stimulation of future chemistry teachers to professional self-realization in the educational process at universities in Ukraine and China and insufficiently targeted exchange and fragmented use of the accumulated experience of these countries. The scientific novelty and theoretical significance of the obtained research results are that, for the first time, a comprehensive comparative-pedagogical study of the problem of pedagogical stimulation of future chemistry teachers towards professional self-realization in the educational process at universities in Ukraine and China was carried out on the basis of methodological approaches, such as: comparative (comparison of views on the problem of pedagogical stimulation of Ukrainian and Chinese scientists, generalization and borrowing of experience), acmeological (encouraging the self-development of future chemistry teachers by means of pedagogical acmeology), axiological (identifying the motivational and value component of the readiness of future teachers for professional self-realization and activation of its development), competence (construction of content-procedural and reflexive-corrective components of readiness taking into account general and special competencies, programmatic learning outcomes laid down in educational programs in chemistry), personal-activity (taking into account the motivationalpersonal context in the process of encouraging and awarding future chemistry teachers). Based on the results of the analysis of local and foreign literature, the essence of the problem of pedagogical stimulation of participants in the educational process was revealed and the concept of "pedagogical stimulation of students to professional self-realization" was defined as a set of encouraging techniques, methods, forms, technologies, means of pedagogical influence on consciousness, behavior, correction of activities and actions personalities, who motivate and speed up the formation of readiness of students in pedagogical universities for professional selfrealization in pedagogical activity. Varieties of pedagogical incentives were considered, the function of pedagogical stimulation of the personality (educational, upbringing, developmental, moral, social) was supplemented with the function of encouraging future chemistry teachers to career growth, the mechanisms of activation of the internal potential of future chemistry teachers were analyzed. In the thesis, the concept of "readiness of future chemistry teachers for professional self-realization" is described as an integrated personality quality that combines self-motivation, knowledge and the ability to identify and position oneself in the role of a teacher, revealing one's own potential in the process of mastering content, forms and methods, and means of pedagogical activity. It is noted that Ukrainian and Chinese scientists use similar terminology in defining the concepts of "readiness", "professional self-realization of the individual", "teacher", "lecturer".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Красілов А. Д. 
Розвиток кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту на засадах диференційованого підходу / А. Д. Красілов. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – процес професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні, розробці та експериментальній перевірці педагогічних умов розвитку кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту на засадах диференційованого підходу. Наукова новизна одержаних результатів дослідження є у тому, що: вперше визначено та науково обґрунтовано педагогічні умови розвитку кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту на засадах диференційованого підходу: 1) стимулювання мотивації до розвитку рухових якостей через організацію систематичного відкритого моніторингу індивідуальних досягнень кожного; 2) поєднання індивідуального характеру засвоєння кінезіологічних знань з колективною організацією навчальної діяльності студентів через диференціацію змісту навчання; 3) інтеграція інноваційних видів рухової активності та варіативних дидактичних матеріалів через індивідуалізацію навчально-тренувального процесу; розроблено і теоретично обґрунтовано модель розвитку кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту на засадах диференційованого підходу, яка ґрунтується на сукупності загальнодидактичних і специфічних принципів, спирається на визначені педагогічні умови та передбачає удосконалення змісту професійної підготовки через використання форм, методів і засобів навчання, що враховують біологічні, гендерні, соціальні, анатомічні, фізіологічні, фізичні і психологічні характеристики особи та групи в цілому; уточнено сутнісні характеристики понять «кінезіологічна компетентність майбутніх фахівців фізичної культури і спорту», «диференційований підхід у розвитку кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців ФКіС», «розвиток кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту»; описано структуру кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту у єдності мотиваційного, діяльнісно-когнітивного та рефлексивного компонентів; розроблено діагностичний інструментарій для оцінювання рівнів (низький, середній, високий) розвитку кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту, який містить критерії (потребовий, практично-предметний і поведінковий) та показники (потреба розвитку кінезіологічної компетентності, обсяг кінезіологічних знань, рівень кінезіологічних умінь, методичні навички розвитку кінезіологічних умінь, рефлексія) з відповідним комплексом діагностичних методик, удосконалено зміст, форми і методи професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту, що спрямовані на розвиток кінезіологічної компетентності на засадах диференційованого підходу.^UThe object of research is the process of professional preparation of future specialists in physical culture and sports. The purpose of the study is to substantiate theoretically, develop and test the pedagogical conditions of development of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports on the basis of a differentiated approach experimentally. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time the pedagogical conditions of development of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports on the basis of a differentiated approach: 1) stimulating motivation for the development of motor skills through the organization of systematic open monitoring of individual achievements of each; 2) combination of individual character of assimilation of kinesiological knowledge on the collective organization of educational activity of students through differentiation of the maintenance of training; 3) integration of innovative types of motor activity and variable didactic materials through individualization of the educational and training process were identified and substantiated scientifically; the model of development of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports on the basis of a differentiated approach was developed, substantiated theoretically and tested experimentally. This model based on a set of general didactic and specific principles, based on certain pedagogical conditions and provides for improving the content of training through the use of forms, methods and means that take into account biological, gender, social, anatomical, physiological, physical and psychological characteristics of the individual and group. The essential characteristics of the concepts "kinesiological competence of future specialists of physical culture and sports", "differentiated approach in the development of kinesiological competence of future specialists of FC&S", "development of kinesiological competence of future specialists of physical culture and sports" are specified. The structure of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports in the unity of motivational, activity-cognitive and reflexive components is described. Diagnostic tools for assessing the levels (low, medium, high) of the development of kinesiological competence of future specialists in physical culture and sports, which contains criteria (need, practical-subject, behavioral), indicators (the need for development of kinesiological competence, the amount of kinesiological knowledge, level of kinesiological skills, methodological skills of kinesiological skills, reflection) are developed with an appropriate set of diagnostic techniques. The content, forms and methods of professional training of future specialists in physical culture and sports aimed at the development of kinesiological competence on the basis of a differentiated approach have been improved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Рибалко А.В. 
Система дослідницьких задач як засіб розвитку продуктивного мислення старшокласників у навчанні фізики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.В. Рибалко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Уточнено дидактичні передумови ефективного розвитку продуктивного мислення учнів під час розв'язання навчальних дослідницьких задач. Розкрито психолого-педагогічний зміст поняття "навчальна дослідницька фізична задача" на базі відносного та безвідносного підходів до властивостей суб'єктів навчання. Визначено дидактичні межі застосування навчальних дослідницьких фізичних задач з метою розвитку продуктивного мислення учнів. Обгрунтовано принцип класифікації навчальних дослідницьких фізичних задач за основними методами пізнання у фізиці та дидактичними цілями. На підставі відомої інформаційної моделі інтелекту розроблено й апробовано систему навчальних дослідницьких фізичних задач, спрямованих на розвиток продуктивного мислення старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)21-3,022 +
Шифр НБУВ: РА348624

Географічні рубрики:

      
19.

Рибалко П. Ф. 
Система оздоровчих занять з дітьми 11 - 15 років в умовах літнього оздоровчого табору: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / П. Ф. Рибалко ; Черніг. нац. пед. ун-т ім. Т.Г. Шевченка. — Чернігів, 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано сучасні напрямки роботи науковців з питань організації дитячого відпочинку й оздоровлення, документи нормативної бази оздоровлення. З метою визначення особливостей фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми 11 - 15-ти років визначено анатомічні, фізіологічні та психологічні особливості підліткового віку. Розроблено експрес-методику оцінювання фізичного розвитку та фізичної підготовленості школярів 11 - 15-ти років. Доведено доцільність розподілу дітей за п'ятьма групами: спортивна, підтримуюча, розвиваюча, підготовча, спеціальна. Визначено зміст, форми та методи фізичного виховання навчальних програм фізичного виховання оздоровчої спрямованості для кожної групи. Наведено результати впровадження у роботу заміських оздоровчих таборів, моделі навчальних програм оздоровчої спрямованості та доведено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.81 + Ч511.143
Шифр НБУВ: РА382756 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Рибалко П. Ф. 
Теорія і практика професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища закладу загальної середньої освіти. / П. Ф. Рибалко. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт – процес професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури в закладах вищої освіти; мета – теоретично обґрунтувати, розробити та експериментально перевірити педагогічну систему професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища закладу загальної середньої освіти; методи: теоретичні (аналіз, узагальнення, моделювання), емпіричні (спостереження, узагальнення, бесіда, педагогічний експеримент, анкетування, опитування, тестування, педагогічний моніторинг, графічний аналіз), статистичні (критерії Пірсона, Стьюдента і Кендала); новизна: вперше обґрунтовано та змодельовано педагогічну систему професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища закладу загальної середньої освіти; уточнено зміст поняття фізкультурно-оздоровче середовище закладу загальної середньої освіти; розроблено критерії та показники, за якими схарактеризовано рівні готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища закладу загальної середньої освіти; спроєктовано зміст, форми і методи професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища закладу загальної середньої освіти; подальшого розвитку набули наукові положення про професійну підготовку майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища закладу загальної середньої освіти.^UObject - the process of professional training of future physical education teachers in higher education institutions; purpose - to substantiate scientifically and theoretically, develop and test experimentally the pedagogical system of professional training of future physical education teachers for the organization of physical culture and health environment of general secondary education; methods: theoretical (analysis, generalization, modeling), empirical (observation, generalization, conversation, pedagogical experiment, questionnaire, survey, testing, pedagogical monitoring, graphical analysis), statistical (Pearson, Student and Kendall criteria); novelty: for the first time the theoretical and practical foundations of the professional training of future physical education teachers for the organization of physical and health-improving environment of a general secondary education institution have been substantiated; for the first time the author's interpretation of the concept of "readiness of future physical culture teachers to organize physical education and health education in a general secondary education institution" is presented; its components (personal, cognitive, procedural, reflexive) are characterized; for the first time the pedagogical system of professional training of future teachers of physical culture for the organization of physical education and health environment of the institution of general secondary education was developed; criteria and indicators have been developed for the first time to characterize the level of readiness of future physical education teachers to organize a gymnasium for general secondary education; the content of the concept of physical and health-improving environment of the institution of general secondary education is specified; the content, forms and methods of professional training of future physical education teachers to organize physical education and health environment of the general secondary education institution are projected; further development of scientific provisions on the professional training of future teachers of physical culture to organize physical education and health environment of the institution of general secondary education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського