Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (45)Тематичний інтернет-навігатор (12)Наукова електронна бібліотека (21)Реферативна база даних (1124)Книжкові видання та компакт-диски (403)Журнали та продовжувані видання (25)
Пошуковий запит: (<.>K=БІБЛІОГРАФІЧНІ$<.>+<.>K=ПОСІБНИКИ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 53
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Засядько І.І. 
Активізація пізнавальної діяльності студентів вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації у процесі вивчення фізики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.І. Засядько ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Доведено, що рівень пізнавальної активності зумовлений рівнем розвитку особистісних процесів і станів студента. Запропоновано модель рівнів пізнавальної активності та сформульовано критерії цих рівнів. Обгрунтовано засади проектування активної навчально-пізнавальної діяльності студентів з фізики, на підставі яких створено варіант дидактичної системи, що забезпечує умови для самоорганізації навчальної діяльності студента, розвитку його особистісних механізмів і станів і активізацію самостійної діяльності під час вивчення фізики. У дидактичній системі реалізовано ідею методичного забезпечення структурних елементів навчально-пізнавальної діяльності студента з використанням діагностично-диференційного підходу у разі добору навчального матеріалу та під час опанування його студентами. Розроблено методичні посібники, програмні педагогічні засоби, методичні рекомендації. Запропоновану дидактичну систему навчання фізики експериментально перевірено та показано її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)3-3,022 +
Шифр НБУВ: РА353049

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Кравцова О.А. 
Архівний портал ЮНЕСКО: засада створення, структура, інформаційний ресурс: автореф. дис... канд. іст. наук: 27.00.02 / О.А. Кравцова ; Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Досліджено роль та значення архівного порталу ЮНЕСКО як міжнародної архівної інформаційної системи, яка виконує функції розвитку архівної справи та документознавства в контексті функцій та завдань щодо поширення знань та обміну інформацією у науці, культурі, освіті. Розглянуто основні принципи, функції та етапи становлення ЮНЕСКО, зміни пріоритетів у її діяльності в період інформаційного суспільства та суспільства знань, діяльність Національної комісії України у справах ЮНЕСКО та її веб-ресурси. Охарактеризовано програми ЮНЕСКО зі створення та розвитку веб-порталу як мережевого ресурсу, інформаційно-бібліографічні та документальні ресурси, продуковані ЮНЕСКО та накопичені у її бібліотеці та архіві у вигляді веб-ресурсів. З'ясовано роль організації у формуванні міжнародних засад розвитку архівної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч811.31 +
Шифр НБУВ: РА367381

Рубрики:

      
3.

Цибенко І.П. 
Бібліографічні аспекти наукової спадщини М.С.Грушевського: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / І.П. Цибенко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Висвітлено концепцію біліографічої культури у творчості видатного вченого та громадського діяча М.С.Грушевського. Проаналізовано бібліографічне оснащення його наукової спадщини, аспект підготовки бібліографічних праць, критико-бібліографічну діяльність. Визначено вплив М.С.Грушевського на розвиток вітчизняної бібліографії кінця XIX - першої третини XX ст. В історичному аспекті розглянуто невідомі та маловідомі факти бібліографічної діяльності вченого, доведено їх значення для сьогодення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч753(4УКР)5-8 Грушевський, М.С. 4 + Т1(4УКР)5/6-8 Грушевський +
Шифр НБУВ: РА337672

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Кліндухова В.М. 
Вивчення наближених обчислень в основній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.М. Кліндухова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено методичну систему вивчення наближених обчислень у курсі математики основної школи. Проведено ретроспективний аналіз і досліджено сучасний стан методики вивчення наближених обчислень у школах України. Проаналізовано програми з математики різних років, підручники та навчальні посібники. Виділено психолого-педагогічні передумови, цілі та зміст вивчення наближених обчислень в основній школі. Обгрунтовано необхідність організації навчально-дослідницької діяльності учнів у процесі вивчення наближених обчислень. Основним методом наближених обчислень обрано метод меж. Навчальний матеріал у підручнику рекомендовано компонувати з урахуванням принципів концентризму, фузіонізму, навчання в активному та фоновому режимах. Розоблено структурну модель вивчення наближених обчислень в основній школі, описано її етапи, для кожного з яких виділено провідну ідею, цілі, зміст і вимоги до рівня математичної підготовки учнів. Наведено методичні рекомендації щодо організації вивчення наближених обчислень, систему задач, лабораторні та практичні роботи, а також конкретні методичні розробки. Експериментально доведено дієвість та ефективність запропонованої методики, зокрема, показано її позитивний вплив на якість та успішність навчання, формування уміння розв'язувати прикладні задачі та розвиток пізнавальних інтересів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В192 р21-3 +
Шифр НБУВ: РА362640

Рубрики:

      
5.

Політова О.А. 
Вторинна документальна інформація з історії України в бібліографічних посібниках і архівних довідниках 90-х рр. ХХ ст. - поч. ХХІ ст.: автореф. дис... канд. іст. наук: 27.00.02 / О.А. Політова ; Держ. акад. кер. кадрів культури і мистец. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Розкрито усталену в Україні систему бібліографічного відображення вторинної документальної інформації, вивчено динаміку та сучасні тенденції в процесі поточного та ретроспективного висвітлення документального потоку з історії України, стан формування системи архівної інформації. На основі самостійно створеної бази даних про бібліографічні посібники та архівні довідники періоду 1990-х рр. - початку ХХІ ст. проаналізовано внесок бібліотек, архівів, музеїв, наукових і науково-дослідних установ історичної галузі у формування жанрово-видового та тематичного спектру вторинної документальної інформації з вітчизняної історії. Визначено сучасні тенденції в удосконаленні вторинної документальної інформації з історії України в бібліографічних посібниках та архівних довідниках, запропоновано модель її функціонування у даному джерельному комплексі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т211(4Укр)64 + Ч811.4 +
Шифр НБУВ: РА368674

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Кловак Г.Т. 
Генеза підготовки майбутнього вчителя до дослідницької педагогічної діяльності у вищих педагогічних навчальних закладах України (кінець XIX - XX століття): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Г.Т. Кловак ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 40 с. — укp.

У контексті історії педагогіки України та інших європейських країн уперше здійснено комплексне дослідження генези підготовки майбутнього вчителя до дослідницької педагогічної діяльності у вищих педагогічних навчальних закладах України кінця XIX - XX ст. Зазначену проблему висвітлено у процесі становлення та розвитку дослідницької педагогічної діяльності у загальноосвітній і вищій школі. Досліджено питання щодо еволюції мети, змісту, методів, форм і засобів організації студентської науково-дослідної діяльності у вищій педагогічній освіті України на різних етапах її функціонування. Запропоновано та обгрунтовано модель ступеневої підготовки майбутнього вчителя до даної діяльності за сучасних умов неперервної педагогічної освіти. Розроблено навчальні програми та навчально-методичні посібники для викладачів і студентів, які впроваджено до навчального процесу вищих педагогічних навчальних закладів України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.513(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА336966

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Будівництво   
7.

Сергейчук О.В. 
Геометричне моделювання фізичних процесів при оптимізації форми енергоефективних будинків: автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.01.01 / О.В. Сергейчук ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2008. — 39 с. — укp.

Розроблено теоретичні засади геометричного моделювання фізичних процесів у атмосфері, теплоізоляційній оболонці будинків та внутрішньому середовищі з метою розв'язання задачі оптимізації форми енергоефективних будинків. Досліджено закономірності зміни оптимальної форми тіл, що знаходяться у різних енергетичних полях: за власного та невласного точкового джерела тепла, заданого функцією енергетичної освітленості площини, перпендикулярної довільному напряму. Установлено закономірності, що дозволяють оптимізувати форму будинків і розподіл утеплювача їх теплоізоляційних оболонок. Розроблено нову комп'ютерну модель надходження атмосферної радіації, яка дозволяє розв'язувати оптимізаційні задачі у будівництві, зокрема, з оптимізації форми енергоефективних будинків, а саме: розраховувати двовимірні масиви енергетичної освітленості площини, орієнтація яких задана азимутами та кутовими висотами, від прямої, розсіяної та відбитої від підстильної поверхні сонячної радіації, а також теплової довгохвильової. Здійснено геометричне моделювання задач будівельної кліматології, тепло- та світлотехніки й акустики, що впливають на енергоефективність будинків. Результати роботи впроваджено у нормативні документи з питань, пов'язаних з енергозбереженням під час проектування та реконструкції будинків; у навчальні посібники та методичні вказівки для підготовки фахівців архітектурно-будівельного профілю в Україні й Афганістані, в практику архітектурно-будівельного проектування в Україні та Росії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н113 +
Шифр НБУВ: РА359487

Рубрики:

      
8.

Ясь О.В. 
Державницька традиція в українській зарубіжній історичній науці 1945 - 1991 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / О.В. Ясь ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Розглянуто комплекс проблем щодо інтерпретації ролі державницької традиції (інтелектуальний спадок, історики, як його носії, передумови та середовище, в якому поширювалися та реалізувалися національно-державницькі ідеї) в українській зарубіжній історичній науці 1945 - 1991 рр. Наведено основні характеристики інтелектуальної спадщини істориків державницького напряму першої третини XX ст. Висвітлено та інтерпретовано найважливіші чинники, які зумовили еволюцію наукових поглядів дослідників, репрезентантів української зарубіжної історичної науки стосовно спадщини істориків-державників. Досліджено вплив західного соціокультурного та інтелектуального середовищ на науковий процес, зокрема, на організацію дослідницької праці. Проаналізовано специфіку та особливості наукової діяльності чотирьох генерацій українських учених діаспори. Подано порівняльний аналіз діяльності різних поколінь дослідників у науковому процесі. Узагальнено та систематизовано бібліографічні матеріали (регіональний розподіл за місцем народження, освіта, соціальний статус, належність до певної генерації, фахова спеціалізація) 193 істориків та дослідників суспільно-політичних і гуманітарних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(9=УКР)6 + Т3(4УКР)6-5,01
Шифр НБУВ: РА308928 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Коваль Т.М. 
Еволюція структури читацького складу наукової бібліотеки (у 90-х роках ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / Т.М. Коваль ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Узагальнено наукові розробки українських і зарубіжних фахівців щодо формування системи обслуговування читачів. Досліджено особливості зміни читацького складу в 1990-х рр. - у період зменшення ідеологічного впливу та посилення ролі читача як основного об'єкту бібліотечної діяльності. Наведено детальну характеристику послуг, які пропонуються читачеві згідно з запитом. Вперше в українському бібліотекознавсті з залученням значного статистичного матеріалу та з використанням соціологічного методу визначено соціально-демографічні характеристики читацького складу Національної бібліотеки України ім. В.І.Вернадського (НБУВ) у 1990-х рр., їх динаміку та тенденції змін. Здійснено комплексний аналіз сучасної системи обслуговування з організаційним, технологічним та методичним забезпеченням читацьких інформаційних потреб і створенням сприятливого бібліотечного середовища. Проведено соціологічне опитування фахівців щодо оцінки бібліотечно-інформаційних послуг і формування номенклатури, зорієнтованої на потреби користувачів з широким використанням в обслуговуванні елементів бібліотечного маркетингу. Вивчено реальний попит читачів НБУВ на бібліотечні, бібліографічні й інформаційні послуги як основний чинник формування якості системи обслуговування. Запропоновано автоматизовану технологію створення бази даних відомостей про читачів (БД ВЧ), розроблено метод реєстрації, впроваджено новий читацький квиток і структуру читацького номера, що дозволяє забезпечити диференційоване обслуговування різних категорій читачів. Досліджено еволюцію й обгрунтовано структурні зміни читацького складу НБУВ на основі сформованої БД ВЧ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.327(4УКР)540 + Ч738.7(4УКР)540 +
Шифр НБУВ: РА335221

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Міщук С.М. 
Історико-кодикографічні та бібліографічні дослідження рукописно-книжної спадщини України (друга половина XIX - 30-ті роки XX ст.): автореф. дис... д-ра іст. наук: 27.00.03 / С.М. Міщук ; Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського НАН України. — К., 2009. — 32 с. — укp.

Досліджено процеси формування теоретичних і практичних засад кодикографії (описування рукописних книг) та бібліографічного описування стародруків у період збирання, реєстрації, камерального описування рукописно-книжної спадщини, формування історико-книгознавчих засад її наукового дослідження, що розгорталися на території України, яка перебувала у складі Російської та Австро-Угорської імперій. Відзначено період 1870 - 1930-х рр. в історії українського книгознавства як період становлення камеральних і єдиційних методів археографії рукописної книги, що надалі переростає в кодикографію, та бібліографії стародруків. Зазначено, що синкретична стадія розвитку спеціальних історико-філологічних дисциплін пов'язана з накопиченням описового матеріалу, осмисленням структури та методів набуття спеціального знання щодо книги як самостійного історичного джерела, формування об'єкта, предмета та методів книгознавства, зокрема, її частини - історії книги. Виділено чотири етапи розвитку опису книжних джерел, від загально-реєстраційного до науково-джерелознавчого, що відзначив формування теоретико-методологічних засад книгознавства. Визначено декілька підходів до стану наукової каталогізації рукописних книг і стародруків у цей період і типи наукового опису. Висвітлено центральні та регіональні наукові центри збирання та дослідження книги, напрями дослідження, специфіку широкого залучення дослідників книги, їх внесок у процес збирання, науковий опис, залучення до наукового обігу книжної спадщини, проведено бібліографічну реконструкцію складу наукових праць в галузі кодикографії та бібліографії стародруків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч611.53(4УКР) + Ч611.63(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА369032

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Клименко Н.П. 
Культурно-просвітницька діяльність Івана Крип'якевича (1886 - 1967 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.П. Клименко ; Київ. славіст. ун-т. — К., 2009. — 20 с. — укp.

На підставі узагальнення опублікованих і архівних матеріалів, Архіву І.Крип'якевича, періодичної преси, вітчизняної історіографії висвітлено культурно-просвітницьку діяльність (КПД) І. Крип'якевича (1886 - 1967 рр.) - академіка, видатного історика, педагога, послідовного поборника й організатора національної освіти, одного із керівників просвітнього руху, активного громадського діяча. Проаналізовано фактори впливу на формування його світоглядних переконань та громадянської позиції. Досліджено педагогічну діяльність І. Крип'якевича у середніх загальноосвітніх навчальних закладах, вищій школі, показано його участь у процесі підручникотворення. Охарактеризовано його основні підручники та посібники з історії, визначено вагомий внесок у методику навчання з історії, виховання молоді, становлення українського шкільництва. Розкрито активну участь діяча у молодіжному українському русі початку ХХ ст., висвітлено його просвітницьку діяльність як члена товариства "Просвіта". Увагу приділено КПД ученого як голови "Бюро культурної допомоги для визволених земель".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)6-8 Крип'якевич +
Шифр НБУВ: РА367791

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія:    
12.

Вєтрова І.Г. 
Методика навчання інформатики в школах нового типу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / І.Г. Вєтрова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Запропоновано компоненти методичної системи навчання основ інформатики й обчислювальної техніки в школах нового типу, зокрема, - навчальні програми, методичні розробки і посібники, напрямки навчання в процесі навчання інформатики та відносний ступінь їх домінування на кожному з етапів навчання: знання, уміння та навички, необхідні для формування і розвитку творчого мислення в межах наданого предмета для кожного етапу навчання; програма навчання основам інформатики та обчислювальної техніки в школах нового типу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з970р(4УКР)21-3
Шифр НБУВ: РА313047 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
13.

Тітова О. А. 
Методика навчання технічних дисциплін студентів аграрних університетів засобами інформаційно-комунікаційних технологій: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. А. Тітова ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Встановлено, що програмні продукти навчального призначення найчастіше включають комп'ютерні презентації, електронні підручники, посібники, словники та довідники, електронні лабораторні практикуми, програми-тренажери, тестові програми. Навчальні програмні продукти розроблено на основі технологій мультимедіа, гіпертексту, віртуальної реальності, інформаційних і комунікаційних мереж. Вони застосовуються для візуалізації навчальної інформації; моделювання й імітації даних об'єктів, процесів та явищ; проведення лабораторних робіт з технічних дисциплін з імітацією дослідження або експерименту тощо. Виявлено й обгрунтовано педагогічні умови, форми та методи навчання технічних дисциплін студентів аграрних університетів з застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій. Експериментально доведено ефективність застосування розробленої методики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж. р(4УКР)3-3 + Ч481.253
Шифр НБУВ: РА379622 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Терещук С.І. 
Методична система вивчення будови і властивостей речовини в курсі фізики основної школи: Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.02 / С.І. Терещук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Запропоновано нову методичну систему вивчення будови і властивостей речовини, що відрізняється від традиційної наявністю: підсистем, які обумовлюють варіативний підхід до вивчення будови і властивостей речовини у курсі фізики 7-8 класів; пропедевтики хімічних знань шляхом інтеграції відомостей про будову речовини із навчальним матеріалом хімії; класифікації понять з будови речовини і з'ясування, які саме психолого-педагогічні підходи слід залучати до формування певного класу понять; варіантів методичної системи вивчення будови речовини, які реалізуються у контексті відповідних програм та нових підручників з фізики. Виявлено психолого-педагогічні умови послідовного і ефективного вивчення відомостей про атоми і молекули та їх застосування учнями під час вивчення теплових явищ. Запропоновано методичні рекомендації та посібники, що сприятимуть підвищенню ефективності засвоєння учнями 7-8 класів навчального матеріалу про будову та властивості речовини. Результати дослідження впроваджено в процес навчання фізики учнів основної школи (7-8 класи).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА327938

Географічні рубрики:

      
15.

Сипченко О.М. 
Навчально-педагогічна література в системі професійної підготовки вчителя (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Сипченко ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено цілісний аналіз забезпечення навчально-педагогічної літературою системи професійної підготовки вчителя другої половини XIX - початку XX ст., специфіки та теоретичних підходів до її конструювання. Виділено два етапи: основний (1860 - 1890 рр.) та дослідний (1890 - 1917 рр.), кожний з яких має свої особливості щодо забезпечення навчально-педагогічною літературою та специфіки її конструювання. Проаналізовано вплив вітчизняних і зарубіжних філософських, а також педагогічних теорій на розвиток навчально-педагогічної літератури в історико-педагогічній ретроспективі. Визначено принципи, розкрито зміст, структуру, логіку побудови та функції навчально-педагогічної літератури зазначеного періоду. Виявлено можливості використання історико-педагогічної спадщини конструювання навчально-педагогічної літератури у процесі сучасного підручникотворення. Розроблено спецкурс і проект змісту підручника з педагогіки за модульним розподілом навчального матеріалу. До наукового обігу введено нові та маловідомі архівні матеріали, підручники, навчальні посібники з педагогіки, що значно розширюють уявлення про навчально-педагогічну літературу другої половини XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)52 + Ч489.511.215 +
Шифр НБУВ: РА358351

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Устиновський Д. В. 
Науково-бібліографічна діяльність Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського (1918 - 2010 рр.): етапи, напрями, зміст: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 27.00.03 / Д. В. Устиновський ; НАН України, Нац. б-ка України ім. В.І. Вернадського. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено науково-бібліографічну діяльність Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського (НБУВ) в галузі підготовки та створення бібліографічних посібників, науково-методичне забезпечення даного процесу. Виділено етапи, показано основні напрями, розкрито зміст науково-бібліографічної роботи бібліотеки в різні історичні періоди її діяльності. Обгрунтовано необхідність осмислення та розкриття ролі НБУВ в науково-бібліографічній діяльності. Зроблено історіографічний аналіз та оцінено стан вивчення питання. Охарактеризовано сучасний стан науково-бібліографічної діяльності НБУВ, яка засновувалась як загальнонаціональна та повернулась до цього статусу у 1990-і рр. перетворившись на головний науковий та координаційний центр ретроспективної національної бібліографії України, який об'єднує діяльність бібліотек у напрямі створення зведеного каталогу-репертуару української книги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч753(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА382385 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Ходанич П.М. 
Педагогічна та освітньо-культурна діяльність українських письменників-емігрантів на Закарпатті в міжвоєнний період (1919 - 1939): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / П.М. Ходанич ; Нац. пед. ун-т ім. М.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано та узагальнено процес становлення української національної школи на Закарпатті за умов Чехословаччини у 1919 - 1939 рр. Досліджено освітню політику Чехословаччини, характер взаємодії місцевих педагогів з українськими емігрантами у боротьбі за українську національну школу. Розглянуто проблеми формування змісту, форм і методів навчання, особливу увагу зосереджено на питаннях виховання молоді. Визначено особливий внесок у розбудову національної школи письменників-педагогів, політичних емігрантів В.Бірчака, В.Пачовського, І.Панькевича, М.Підгірянки. Охарактеризовано педагогічні погляди даних педагогів, їх літературну спадщину - підручники з української мови та літератури, історії Закарпаття, посібники для початкової школи та іншу навчальну літературу. Висвітлено їх діяльність в управлінні освітою, узагальнено досвід педагогічної роботи в гімназіях та початковій школі, роботи з літературною молоддю, а також досліджено їх культурно-освітню діяльність і літературні твори, що мають педагогічне спрямування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)6 + Ш5(4УКР)6-379
Шифр НБУВ: РА311451 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Лінєвич К.А. 
Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів біології до роботи з обдарованими учнями основної школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / К.А. Лінєвич ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2009. — 20 с. — укp.

Висвітлено теоретичні та методичні засади підготовки студентів до роботи з обдарованими учнями. Розроблено концептуальну модель підготовки майбутніх учителів біології до роботи з обдарованими учнями основної школи. Визначено педагогічні умови даної підготовки та впроваджено їх у навчально-виховний процес ВНЗ. Зазначено, що одержані в процесі дослідно-експериментальної роботи позитивні результати апробації концептуальної моделі підготовки майбутніх учителів біології до роботи з обдарованими учнями основної школи засвідчили її ефективність. Підготовлено й апробовано нові посібники, що входять до навчально-методичного комплекту, авторський спецкурс, у навчальний процес ВНЗ впроваджено інноваційні технології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ю983.724 + Е.р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА369618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
19.

Мушкета Р. 
Підготовка вчителів фізичного виховання у Польщі до оцінювання навчальних досягнень учнів: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Р. Мушкета ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2007. — 40 с. — укp.

Обгрунтовано теоретико-методологічні засади модернізації технології оцінювання навчальних досягнень учнів у професійній діяльності вчителя фізичного виховання, а також у системі його підготовки. На підставі аналізу стану підготовки вчителя даного фаху, причин і перспектив розвитку його контрольно-оцінних дій, конкретизації емпіричних і дидактико-психологічних чинників модернізовано систему оцінювання навчальних досягнень учнів з фізичного виховання. Визначено межі та багатоаспектність змінних, факторів і компонентів цього процесу. Розроблено концепцію, технологію та критерії оцінювання навчальних досягнень учнів як компонента дидактичного виміру за його кількісними та якісними складниками. Розроблено систему підготовки вчителів фізичного виховання до оцінювання навчальних досягнень учнів, яка передбачає формування теоретичної та технологічної готовності до дослідженого виду діяльності, самооцінку власної діяльності, здатність до неперервного професійного саморозвитку особистості, реалізує загальні та специфічні функції. За результатами дослідження розроблено навчально-методичні посібники та матеріали щодо вдосконалення технології оцінювання навчальних досягнень учнів у професійній діяльності вчителя фізичного виховання та системі його підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51р 31(4Пол) +
Шифр НБУВ: РА352242

Географічні рубрики:

      
20.

Кучай Т.П. 
Підготовка майбутніх учителів в університетах Великої Британії до екологічного виховання учнів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.П. Кучай ; АПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проведено ретроспективний аналіз проблеми екологічної освіти, досліджено сучасні тенденції підготовки вчителя в університетах Великої Британії до екологічного виховання учнів. Розкрито зміст базових понять екологічної освіти, зокрема, таких, як "екологія", "екологічна освіта", "екологічне виховання", "екологічна культура". Розглянуто британську модель підготовки майбутніх учителів до екологічного виховання учнів, визначено її структуру й особливості методичного забезпечення. Теоретично обгрунтовано зміст навчального спецкурсу "Підготовка майбутнього вчителя до екологічного виховання учнів на уроках англійської мови", для реалізації якого створено навчально-методичний комплекс (навчальну програму та посібники) для викладачів і студентів ВНЗ з урахуванням прогресивного досвіду Великої Британії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4ВЕЛ)711 + Ч421.352.27 + Б1 р(4ВЕЛ)2 р3,022 +
Шифр НБУВ: РА369988 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського