Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (36)Тематичний інтернет-навігатор (17)Наукова електронна бібліотека (928)Реферативна база даних (3649)Книжкові видання та компакт-диски (1515)Журнали та продовжувані видання (388)
Пошуковий запит: (<.>K=ГУМАНІТАРНА$<.>+<.>K=ФІЛОСОФІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 118
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Димитрова Л.М. 
Філософія історії як світоглядна і методологічна парадигма: Автореф. дис... д-ра філос. наук: 09.00.03 / Л.М. Димитрова ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1998. — 42 с. — укp.

Дається аналіз головних теоретико-методологічних засад і сучасних наукових метапарадигм, на яких базується філософія історії, а також простежується багатовіковий процес формування цих засад, досліджуються етнічний і есхатологічний аспекти філософсько-історичних підходів. Здійснена теоретична реконструкція процесу генези, становлення і розгортання філософської рефлексії стосовно історичних реалій, починаючи з часів Античності і до сьогодення. Проаналізовані найбільш значні концепції філософської інтерпретації історії в ХХ-му столітті, такі, як морфологія історії О.Шпенглера, концепція локальних цивілізацій А.Тойнбі, історіософські погляди П.Сорокіна, теорія етногенезу Л.М.Гумильова як проявів домінантного в нашому столітті історіоциклізму. Значна увага приділяєтья евристичній і прогностичній ролі історіософської інтенціональності в національному філософському спадку для розбудови української державності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6в

      
2.

Кудрик Л.Г. 
Філософія як цілісне світосприйняття в концепції П.Юркевича: Автореф. дис... канд. філол. наук: 09.00.05 / Л.Г. Кудрик ; Львів. держ. ун-т ім. І.Франка. — Л., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація присвячена проблемі цілісності філософського світосприйняття в інтерпретації П.Юркевича. На основі аналізу творчої спадщини П.Юркевича виявлено характерні риси його концепції філософії. Встановлено, що особливе становище філософії як деякої синтетичної форми духовної діяльності розглядається П.Юркевичем у плані посередництва між наукою і релігією, між науково-теоретичним пізнанням світу і релігійно-ціннісним його осягненням. Цілісність філософського світосприйняття проявляється в тому, що воно не будується на нерозв'язних антиноміях чи антагонізмах, а виходить з глибинної спорідненості всього існуючого, несуперечливості і взаємодоповнюваності пізнавальних можливостей людини, постає єдністю філософування і життя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5/6

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Хома О.І. 
Модерна та постмодерна перспективи в філософії культури: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 09.00.04 / О.І. Хома ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 1999. — 40 с. — укp.

Дисертація присвячена інтерпретації філософії Нового часу (і відповідного історичного типу мислення) як структурно обумовленого конфлікту декількох мислительних стратегій. Проведена реконструкція симптоматологічної мислительної стратегії (Паскаль - де Сад - Ніцше - сучасна філософія радикального плюралізму) обгрунтовано доводить незмінність структури цього конфлікту протягом останніх чотирьох століть і, відповідно, структурну тотожність філософії Нового часу (XVII-XX ст.). Ключовим пунктом дослідження є специфічна інтерпретація текстів Б.Паскаля, яка серйозно коректує загальноприйняті уявлення про характер філософії XVII ст. і культури Модерну загалом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671 + Ю6*328.933*31-725

Рубрики:

      
4.

Д'яченко І.М. 
Ренесансний світогляд: гуманістична традиція в українському суспільстві XVI-XVII ст.: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / І.М. Д'яченко ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 17 с. — укp.

На основі критичного аналізу існуючих і маловідомих філософських поглядів досліджується категорія українського гуманізму в її філософсько-логічному розвитку. Центральне місце в спробі теоретико-методологічного обгрунтування понять "Український національний Ренесанс", "Український національний гуманізм" займає наукове направлення - "філоменологія" (філософія любові до життя), в якій відбилися характерні риси українського національного менталітету, в межах якого визначено сутність українського гуманізму та його зв'язки з духовним надбанням людства. Пропонується новий методологічний підхід у вигляді комплексно-синтетичного методу. У зв'язку з цим по-новому розглядається світоглядний феномен України-Русі XVI-XVII ст. Дослідження онтологічних уявлень українців, характеру їх звертань до філософсько-метафізичної проблематики дало змогу стверджувати, що головною онтологічною парадигмою українського гуманізму є ідея єдиного гармонійного духовно-матеріального Всесвіту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)43-401 + Ю6*622.221

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Вдовенко С.М. 
Соціально-економічні та управлінські основи реформування гуманітарної сфери регіону в умовах перехідної економіки: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.04 / С.М. Вдовенко ; Укр. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

В роботі здійснено комплексний аналіз механізмів регіонального управління реформуванням гуманітарної сфери. Розглянуті передумови, тенденції перехідного періоду. Розроблено системно-функціональний механізм реформування освіти, охорони здоров'я, культури та соціального захисту. Визначено зовнішні та внутрішні чинники, які забезпечують рівновагу гуманітарних систем. Досліджено взаємозв'язок регіонального управління з комплексом "економіка - гуманітарна сфера - населення". Доповнені показники оцінки діяльності закладів гуманітарної сфери, які враховують їх участь в ринкових перетвореннях. Запропоновані структури управління, адекватні потребам перехідного періоду. Проаналізовано бюджет, як інтегральний показник якості управлінської праці та його функції. Зроблено висновок про те, що збалансований бюджет зв'язує регіон в єдиний комплекс, цілісну систему, забезпечує його рівновагу, виконує головну функцію - фінансування гуманітарної сфери. Доведено зростання ролі місцевих податків і зборів у вирішенні питань соціального захисту населення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)21

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Кислюк К.В. 
Філософія історії в історії філософії: проблема "початку" та "кінця": Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / К.В. Кислюк ; Ун-т внутр. справ. — Х., 1999. — 19 с. — укp.

У дисертації досліджується взаємна кореляція проблеми "початку" і "кінця" філософії історії як системи. Зазначається, що "початок" філософії є результатом саморефлективної систематизації філософської і історичної свідомості до рівня поняття "історія" як телеологічного, гомогенного, інтелігібельного в своїй раціональності процесу. Виділені перехідні форми становлення філософії історії: "передфілософія історії"; християнська теологія історії, або "протофілософія історії"; етап системного оформлення і його завершення в класичній філософії історії Гегеля. Висувається гіпотеза про "кінець" філософії історії як її структурно-епістемологічну диференціацію: одночасно "розчинення" філософії історії в єдиному для соціогуманітарних дисциплін епістемологічному просторі історії, покликаному визначати, що і як ми можемо знати про історію, та її розпад на окремі "розділи" досліджень. Обгрунтовується положення про відповідність "кінцю" філософії історії на теоретичному рівні історичного пізнання зміни парадигми "всесвітньої історії" парадигмою "загальної історії" на його емпіричному рівні історичної науки. "Загальна історія" не об'єднує всі історичні події, тенденції і процеси в лінійно-прогресивному ряді всесвітньої історії, а в системному аналізі історичних змін суспільства множить кількість подій і структур, а також зв'язків і відповідності між ними. Паралельно відбувається заміна великого синтезу історії людства у всесвітньому масштабі, малим, - як правило, цілісним образом людини у всьому різноманітті її виявів в конкретно-історичному середовищі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*32

Рубрики:

      
7.

Колесников К.М. 
Українська історична наука та історіософія на рубежі ХІХ - ХХ століть: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / К.М. Колесников ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена дослідженню механізму становлення "народницьких" і "державницьких" історіософських концепцій в процесі розвитку української історичної науки, а також взаємодії історико-філософських, історико-сцієнтистських та аксіологічних аспектів в історичній творчості В.Антоновича, М.Грушевського і В.Липинського. Вперше розглянуто історіографічний образ терміну "історіософія" в системі супутніх понять, як-от "історіографія", "інтелектуальна історія", "філософія історії", "філософія національної ідеї", на підставі чого запропонована власна дефініція. Проаналізована специфіка української історії, шляхи її формування та розвитку, зіставлені особливості російської та української історіософій. У роботі дістала подальший розвиток реконструкція історіософії видатних українських політиків і науковців - В.Антоновича, М.Грушевського і В.Липинського. Показана синхронність і взаємозалежність еволюції української історіософії, національного відродження кінця ХVIII - початку ХХ ст. та українського історіографічного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(4Укр)52

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Сарновська С.О. 
Сучасна соціальна комунікативна культура (філософсько-методологічний аналіз): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / С.О. Сарновська ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Предметом дослідження є гуманістична сутність сучасної комунікативної культури спілкування, її морально-етичне ядро, а також інтегративна власність (солідарність, злагода, консенсус). На підставі узагальнюючого аналізу класичних і новітніх соціально-філософських праць з даної проблематики розкрито зміст поняття "комунікативна культура", що розуміється як специфічний прояв суспільної культури, з якою вона пов'язана генетично, змістовно, ієрархічно. Встановлено, що комунікативна культура характеризується "людським виміром" соціальних, у тому числі й міжсуб'єктивних відносин, переслідує мету взаємозбагачення індивідів засобами інформаційного обміну, взаємотрансляції знань, розповсюдження позитивного значимого "діалогічного" життєвого досвіду спільного існування. Доведено, що результативне дослідження феномена комунікативної культури можливо здійснити лише на грунті "синтетичного", системного підходу. З'ясовано, що формування комунікативної культури у сучасному соціальному просторі, в якому діють тенденції відчуження особистості, носить суперечливий характер. Встановлено, що комунікативна філософія, зокрема, комунікативна етика, є органічною ланкою концепції "модернізації" суспільства, складовою стратегії стабільного розвитку та прагнень різних соціальних груп, а також попередження загрозливих конфліктів дезінтеграції, що є надзвичайно актуальним для українського суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671.13 + Ю953
Шифр НБУВ: РА308723 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Балдинюк О.В. 
Гуманітарна діяльність ООН у контексті врегулювання збройних конфліктів (1990 - 2000 рр.): Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / О.В. Балдинюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т міжнар. відносин. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Проаналізовано сучасну концепцію гуманітарної діяльності ООН під час врегулювання конфліктів, а також визначено механізми її реалізації та показано їх еволюцію. Розглянуто практичну ефективність гуманітарних програм у ході розблокування військово-політичних криз, виявлено фактори негативного впливу на миротворчий ефект гуманітарних програм ООН. Доведено, що ООН вдалося досягти значного прогресу в гуманітарній сфері, а також визначено важливу роль гуманітарних заходів у досягненні миротворчих цілей. Розроблено пропозиції щодо посилення миротворчого потенціалу ООН.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф043.2 + Ф061 + Х915.212-921
Шифр НБУВ: РА309506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Будз В.П. 
Філософія історії Михайла Грушевського: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / В.П. Будз ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. — Л., 2001. — 20 с. — укp.

Комплексно проаналізовано співвідношення між історією, методологією історії, філісофією історії на підставі дослідження творів М.С. Грушевського, яке полягає в ототожненні предмета та завдань філософії та генетичної соціології. Висвітлено онтологічну, гносеологічну, методологічну й аксіологічну проблематику філісофії історії науковця. Доведено, що у концепції філософії історії використано елемент герменевтичного підходу, суть якого полягає у спробі зрозуміти психологію та мотиви дій історичних осіб через аналіз соціокультурних фактів. Визначено світоглядно-методологічну аксіоматику, грунтуючись на якій вчений розробив концепцію філософії історії. Встановлено, що філософсько-історичні погляди М. Грушевського вплинули на політичну діяльність вченого, який відстоював позиції федералізму й автономії - шляхи побудови української держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(4Укр)5-8 Грушевський + Ю6*32 + Т019
Шифр НБУВ: РА316807 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Ткачук М.Л. 
Київська академічна філософія ХІХ - початку ХХ ст. і становлення історико-філософської науки в Україні: Автореф. дис... д-ра філос. наук: 09.00.05 / М.Л. Ткачук ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2001. — 36 с. — укp.

Здійснено цілісне дослідження історико-філософської спадщини філософів Київської духовної академії та Університету Св.Володимира. Визначено поняття та функції академічної філософії. Висвітлено специфіку та основні етапи становлення академічної філософії у київській регіональній субкультурі. З'ясовано особливості розвитку академічної філософії у Києві періоду ХІХ - початку ХХ ст. Проаналізовано функціонування історико-філософського знання в київській духовно-академічній та університетській традиції. Розглянуто науково значущі результати історико-філософських студій київських академічних філософів зазначеної доби, що сприяли становленню вітчизняної історико-філософської науки як самостійної дисципліни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4Укр)516
Шифр НБУВ: РА316086 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Демірська І.О. 
Логіка і філософія: парадигми розвитку (історико-філософський аналіз): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / І.О. Демірська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 17 с. — укp.

Здійснено історико-філософський аналіз проблеми взаємозв'язку логіки та філософії, на підставі якого виділено дві основні парадигми щодо вирішення досліджуваної проблеми. Проведено компаративістський аналіз різних концепцій взаємозв'язку логіки та філософії на традиційному та сучасному етапах розвитку логічного знання. Висвітлено можливості та перспективи подальших наукових досліджень проблем взаємозв'язку логіки та філософії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: ЮЗ(0) + Ю4г(0)
Шифр НБУВ: РА315403 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
13.

Кочубей Т.Д. 
Філософія дитинства в педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.Д. Кочубей ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Проаналізовано сучасні філософські та психолого-педагогічні знання про феномен "дитинство" та висвітлено проблеми філософії дитинства у педагогічній спадщині В.Сухомлинського. Запропоновано трактування сутнісно-цільової ознаки дитинства як педагогічної категорії, розглянуто змістове навантаження та зроблено методологічний аналіз феномену дитинства. Досліджено генезу проблеми філософії дитинства у філософських і педагогічних системах, розкрито різні підходи до питання періодизації дитинства у людинознавчих науках. Опрацьовано теоретико-практичний досвід педагога-мислителя та його погляди на природу дитини, шляхи розв'язання проблеми створення умов для розвитку дитинства педагогічним колективом Павлиської школи. Обгрунтовано важливість періоду дитинства для розвитку нервової системи, мислення, формування світогляду дитини. Показано можливості творчого використання ідей філософії дитинства у практиці діяльності сучасних сільських шкіл. Розроблено авторську модель школи за В.Сухомлинським як екологічного середовища, необхідного для розвитку дитини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8Сухомлинський,В.О.
Шифр НБУВ: РА317007 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Виноградов Є.Г. 
Конструктивістські тенденції в сучасній аналітичній філософії: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / Є.Г. Виноградов ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено конструктивістські тенденції в сучасній аналітичній філософії, виникнення яких розглянуто як наслідок еволюції класичної епістемологічної програми. Стверджено ефективність запровадження плюралістичної методології та принципу екологізму як засобів елімінації релятивізму та репресивності з конструктивістської моделі пізнання. Розкрито теоретичні засади інтерпретації онтології як теорії існування об'єктів в конструктивістських філософіях, на підставі чого встановлено сутнісні особливості інтерпретації знання як концептуалізованого досвіду оперування з об'єктами. Обгрунтовано розуміння пізнання як організації світу та епліковано основні риси плюралістичної конструктивістської епістемології як організаційної теорії пізнання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)6-671
Шифр НБУВ: РА315238 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Приходько В.В. 
Філософія історії Й.Г.Фіхте: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / В.В. Приходько ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 15 с. — укp.

Відзначено, що найпотужніший вплив кантівських ідей на філософсько-історичне вчення Й.Г.Фіхте, крім загальновизнаних - розуміння історії як прогресу свободи, бачення кінцевої мети історичного процесу у встановленні морального світопорядку, спричинила розробка І.Кантом поняття здатності телеологічного судження, яке перетлумачується у фіхтевському науковченні як вища здатність свідомості. На підставі німецькомовних досліджень фіхтезнавців виявлено структуру системи Й.Г.Фіхте, в якій виокремлено крім теоретичної та практичної - прикладну філософію, теоретичну частину якої становить філософія історії, а практичну - педагогіка. Зазначено, що філософія Й.Г.Фіхте поділяється на дві загальні частини: одна вивчає умови можливості історичного знання, а друга розкриває процес історичної дії. Обгрунтовано, що Й.Г.Фіхте більш послідовно та систематично, ніж І.Кант побудував свою філософію історії на принципах трансцендентального ідеалізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4НІМ)5-563.3 +
Шифр НБУВ: РА321347

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Стоян С.П. 
Міфологічна традиція в літературній творчості ХХ століття: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / С.П. Стоян ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Визначено, що міфологізм - це інструмент художньої організації матеріалу та засіб виразу певних національно-культурних моделей буття. Ідейними засадами створення неоміфологічного напрямку виступили слідуючи положення: "філософія життя", інтуїтивізм, психоаналіз, структуралізм, ритуалізм, функціоналізм. Розширено практику використання міфологічної тематики в літературі. Створено новаторську форму побудови сучасного літературного твору. Доведено, що звернення сучасних митців до психоаналізу та "глибинної" психології приводить до формування характерних рис психологізму, відсутніх в міфології. В процесі моделювання неоміфологічного твору досліджено феномен містицизму. Аргументовано, що "відродження" міфу в літературній творчості ХХ ст. сприяло формуванню нової посткласичної естетики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.452.1 + Ю225.5 + Ш400.191
Шифр НБУВ: РА321282

Рубрики:

      
17.

Радіонова І.О. 
Сучасна американська філософія освіти та виховання: еволюційні тенденції та інтерпретаційні можливості: Автореф. дис... д-ра філос. наук: 09.00.05 / І.О. Радіонова ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2002. — 36 с. — укp.

Здійснено аналіз принципових особливостей сучасної американської філософії освіти та виховання. Простежено еволюційні тенденції у межах основних концептуальних побудов. Розглянуто феномен взаємовпливу американської та європейської філософсько-педагогічних думок. Доведено, що інтерпретаційні можливості американської філософії освіти та виховання різняться в американському, західноєвропейському, українському та інших контекстах, де приховані та відкриті інтереси визначають специфічний ракурс інтерпретацій та реінтерпретацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(7США)6 + Ч33(7СОЕ)
Шифр НБУВ: РА317257 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Ковалевський О.В. 
Ліна Костенко: філософія бунту й "філософія серця": Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.В. Ковалевський ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 16 с. — укp.

Висвітлено вплив екзистенціоналістської філософії та традиційної вітчизняної "філософії серця" на творчо-світоглядну еволюцію видатної української поетеси Ліни Костенко, простежено формування універсалістської ідейно-художньої концепції в її творчості, визначено роль і місце поетеси в духовно-культурних координатах шістдесятництва та сучасності. На основі структурного та історико-інтерпретаційного аналізу з'ясовано тематичні масиви, досліджено образно-метафоричну структуру, міфопоетичне підгрунтя поезії Ліни Костенко, показано її зв'язок з духовними традиціями українського народу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Укр)6-4Костенко, Ліна3
Шифр НБУВ: РА318023 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Настенко Л.Г. 
Педагогічні умови культурологічної підготовки майбутнього вчителя: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Г. Настенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 22 с. — укp.

Розкрито суть і зміст понять "культурологічна підготовка" та "культурологічна готовність" майбутнього вчителя, конкретизовано їх структуру. Спроектовано та експериментально апробовано модель культурологічної підготовки у вищому педагогічному закладі освіти, орієнтовану на створення умов формування культурологічної готовності та особистісний розвиток майбутнього вчителя. Розроблено критерії та рівні готовності до культуровідповідної професійно-педагогічної діяльності. Розвинуто систему принципів культурологічної підготовки майбутнього вчителя, зокрема, принципи: гуманізації навчально-виховного процесу; культурологічної спрямованості професійно-педагогічної підготовки; адекватності мети та системності культурологічних методів; аналітико-синтетичного підходу; повноти та доцільності, наступності змісту; інтегративної організації процесу, забезпечення готовності до культуровідповідної виховної діяльності; естетизації діяльності, побуту, створення культуротворчого середовища. Визначено та експериментально перевірено педагогічні умови культурологічної підготовки майбутнього вчителя: впровадження цілісної педагогічної системи; діагностика культурологічної готовності; гуманне поєднання суб'єктивних та об'єктивних цілей; культурологічна спрямованість змісту та дидактичних засобів; гуманітарна проблематизація, рефлексивна позиція та діалогічна форма здійснення суб'єкт-суб'єктивної взаємодії; формування свідомої активності через педагогічне стимулювання; педагогічно доцільне управління діалогічними полісуб'єктними стосунками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203
Шифр НБУВ: РА320514 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Ваховський Л.Ц. 
Філософія виховання західної цивілізації в епоху просвітництва: Автореф. дис...д-ра пед. наук: 13.00.01 / Л.Ц. Ваховський ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 40 с. — укp.

Висвітлено особливості філософії виховання як форми педагогічного теоретизування, визначено функції філософії у структурі педагогічного знання, а також наведено класифікацію філософсько-педагогічних концепцій. На підставі нових методологічних підходів здійснено історико-педагогічний аналіз становлення та розвитку філософії виховання західної цивілізації в епоху Просвітництва. Подано педагогічну інтерпретацію філософської антропології англійських, французьких і німецьких просвітників. Розглянуто аксіологічні, методологічні та герменевтичні аспекти їх філософсько-педагогічної системи. Проведено порівняльний аналіз розвитку філософії виховання західноєвропейського Просвітництва та української філософсько-педагогічної думки XVII - XVIII ст. Розкрито значення ідей просвітників з метою розробки концептуальних засад реформування сучасної вітчизняної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0)464 + Ч30В2:Ю + Ю3(0)5-535 + Ю252:Ч30
Шифр НБУВ: РА321070 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського