Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (23)Тематичний інтернет-навігатор (2)Наукова електронна бібліотека (177)Реферативна база даних (6614)Книжкові видання та компакт-диски (1446)Журнали та продовжувані видання (38)
Пошуковий запит: (<.>K=ДИТИН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 579
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Онопченко І. В. 
«Ранні дисфункційні схеми як чинник трудоголізму вчителів» / І. В. Онопченко. — Б.м., 2021 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Глібова Т. О. 
Ігрова скульптура як елемент художньої системи постмодернізму / Т. О. Глібова. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації проаналізовано ігрову скульптуру як елемент художньої системи постмодернізму. Зокрема, уточнено дефініцію «ігрова скульптура» саме у культурологічному та мистецтвознавчому значенні з урахуванням художньо-естетичних особливостей, привнесених постмодерністськими практи-ками, та удосконалено розуміння функціональної специфіки ігрової скульптури. Детально простежено культурні та соціально-історичні умови, що розкривають генезу, специфіку еволюції та основні практичні досягнення у формотворчій функціональності ігрової скульптури. Проаналізовано ігрову скульптуру як закономірний етап розвитку художньої культури постмодерну. Досліджено основні мистецькі форми, характерні для ігрової скульптури часів модер-ністського експерименту з функціональністю скульптури як простору для ризику, відкриттів, розвитку та розваг дитини. Вивчено основні характерні риси ігрової скульптури в річищі постмодерністських тенденцій та сучасної концепцій формотворчості скульптурної форми як симбіозу мистецтва і популізму. Як характерні риси сучасної ігрової скульптури у дослідженні розглянуто синтез елементів архітектури, ландшафту та дизайну, а також застосування нових матеріалів.^UThe dissertation analyzes play sculpture as an element of the artistic system of postmodernism. In particular, the definition of the concept of “play sculpture” in the cultural and art sense was clarified, considering the artistic and aesthetic features introduced by postmodern practice that led to a better understanding of the functional specifics of play sculpture. Detailed account of the cultural, social and historical conditions reveals the genesis, evolution, and specificity of the main practical achievements in introducing the functions of play into sculpture. Play sculpture is analyzed as a natural stage of development of the art culture of postmodernism. The main art forms characteristic of the play sculpture (modernist experiment with the functionality of sculpture) are explored presenting modernist sculpture as a space for risk, openness, and development of a child. The key features of play sculpture formed under postmodern tendencies are studied, as well as the contemporary concepts of formation of creativity in sculptural form as a symbiosis of art and national creative spirit. As characteristic features of modern play sculpture, the study examines the synthesis of elements of architecture, landscape and design, as well as the use of new materials. The general playful tone of artistic discourse was the result of modernist fascination with primitive art. Such art was perceived as an opposition to culture and civilization. Experimenting with form and materials, simplification, generalization, and abstraction in primitivism deconstructed the form and image into their basic elements and morphological units, the latter process later produced general polymorphism in art. The attitude of artists to the play as a strategy of transformation allowed to combine play methods and artistic experiments, which led to the destruction of the academic figurative tradition and established notions of art. The broader use of play strategies in the art of modernism conceptually transformed the phenomenon of play, made it possible to perceive it outside the play mode of the work. This created a favorable artistic and aesthetic background, which contributed to the emergence of playable sculpture. The most important methods of turning art into play are: deconstruction, dehumanization, conceptual pluralism, radical metaphor, ironic reflection, etc. The postmodernist plays covered other spheres of cultural space, carnivalized everyday life, and allowed the spectator-player to go beyond it, to break the rules and roles of everyday life. In art, the play compensated the lack of content in the artwork, transformed the artistic narrative into performative actions. The play created a new concept of a large-scale synthesis of fine art and other types of creative activities. The experiments of avant-garde artists with the functions of the artworks formed a basis for adaptation of sculptural composition to children's dynamic games. The creative discoveries of E. Möller-Nielsen, the author of the first play sculptures, inspired many artists to experiment with the play functions of the sculptural form. Play sculpture of that time combined the style of modernist artworks and the functionality of design. Scenario of the children's play in the space of sculpture became the basis for the creation of plastic composition. During the time, the features of the play sculpture were location at the playground and focus on the children's anthropometric data. The composition provided a zone of play communications and spaces, half-hidden from the observers. The sculpture had an abstract or figurative-stylized form and was made of affordable materials. Thus, it was recognized as beneficial for child development.Since the late 1960s, the form of play sculpture for children's motor development has been in crisis. In a few years, such sculpture disappeared from the playgrounds altogether. The adoption of regulations regarding the standardization of playgrounds and stricter requirements to the functional safety of equipment were the key cause of this crisis of play sculpture. For the artists, the opportunity to experiment with form disappeared, therefore, the creation of a play sculpture that was complicated by the safety requirements and standards became a rather technical than artistic task. Thus, in development of play sculpture two major stages of may be defined: the first one — before the regulations on safety and standardization were introduced, and the second — after this event. The use of play functionality in the creation of neo-avant-garde sculpture proves that the play functions of many neo-avant-garde artworks were focused on the task of playful communication between adults, therefore, such pieces are proposed to be considered the play sculpture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Литвин Л. В. 
Ідеї Вальдорфської педагогіки у вітчизняній освіті: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. В. Литвин ; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше ідеї вальдорфської педагогіки розглянуто на грунті філософії дитиноцентризму, яка відповідно до вимог сучасного етапу суспільного та цивілізаційного розвитку відбиває, розвиває та збагачує основні положення антропологічної антропософії Р. Штайнера щодо розвитку, навчання та виховання дитини. Проведено порівняльний аналіз проблеми вільного розвитку особистості в педагогічних теоріях В.О. Сухомлинського та Р. Штайнера. Обгрунтовано організаційно-педагогічні умови адаптації провідних ідей вальдорфської педагогіки в українській педагогічній практиці. Визначено критерії ефективності адаптації ідей цієї педагогіки до діяльності української школи. Розроблено методичні рекомендації для керівників, учителів і вихователів вальдорфських закладів освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)52-2 + Ч424(4НІМ)714.6 + Ч30 в2:Ю2
Шифр НБУВ: РА380160 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Вінгловська О.І. 
Імплементація міжнародних стандартів прав дитини в національному законодавстві України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / О.І. Вінгловська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т міжнар. відносин. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні та практичні аспекти міжнародно-правового аналізу юридичного змісту міжнародних стандартів прав дитини та ступеня виконання Україною зобов'язань згідно з конвенцією про права дитини. Наведено рекомендації стосовно надання відповідності даним стандартам українського законодавства, удосконаленню національного механізму їх реалізації та підвищенню відповідальності державних органів і посадових осіб за порушення прав дитини, визнаних в усьому світі. З метою кращого забезпечення інтересів дітей запропоновано прийняття Закону України про права дитини та сформульовано наукові рекомендації щодо цілей, принципів та окремих норм даного Закону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х911.42-383.1(4УКР) + Х809(4УКР)34
Шифр НБУВ: РА310204 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Івасик Н.О. 
Індивідуалізація фізичної реабілітації дітей, хворих на бронхіальну астму: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Н.О. Івасик ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2004. — 21 с.: рис., табл. — укp.

Виявлено особливості програм фізичної реабілітації, існуючих у практиці лікування дітей, хворих на бронхіальну астму (БА). Розроблено підхід до формування індивідуальної реабілітаційної програми, що дає змогу ефективно застосовувати різні методики фізичної реабілітації для кожної дитини. Проаналізовано та узагальнено науково-методичну та спеціальну літературу стосовно особливостей етіології, клініки, діагностики, лікування та фізичної реабілітації БА в дітей. Експериментально визначено функціональний стан та особливості перебігу цього захворювання. Розроблено й експериментально обгрунтовано методику поєднання маніпуляційних втручань та дренажного положення для дітей, хворих на БА. Запропоновано алгоритми їх обстеження та складання програм з фізичної реабілітації залежно від симптоматики захворювання та цілей лікування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.412.202-541 +
Шифр НБУВ: РА328908

Рубрики:

      
6.

Миценко В.І. 
Індивідуальний підхід до виховання дітей у педагогічній спадщині Г.Спенсера (1820 - 1903 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.І. Миценко ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито думки філософа про значення індивідуального підходу до виховання дітей, філософські, соціологічні та психологічні засади його педагогічної концепції, саморозвиток особистості дитини, роль батьків у вихованні дітей, природний підхід до розумового, морального та фізичного виховання. Проаналізовано практичний досвід вченого-педагога, а також теоретичні засади його педагогічної концепції, визначено головні періоди життя та творчої спадщини англійського філософа, вплив вченого на реформування освіти Європи та Англії наприкінці ХІХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ВЕЛ)-8 Спенсер Г. +
Шифр НБУВ: РА322939

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Суржук Т.Б. 
Індивідуально-диференційоване навчання читати молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.Б. Суржук ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). — О., 2005. — 21 с. — укp.

Досліджено проблему навчання читання молодших школярів з урахуванням особливостей психічного розвитку стосовно оволодіння навичкою читання. Запропоновано та впроваджено методику зазначеного навчання. З'ясовано вплив індивідуального та диференційованого навчання читання. Наголошено на важливості забезпечення успішної взаємодії основних видів мовленнєвої діяльності для всього мовного розвитку дитини, зокрема читання. Розкрито причини відставання в оволодінні навичкою читання, а саме: недостатнє відпрацювання вмінь використовувати продуктивні способи читання, читання з помилками, зниження темпу та виразності. Розроблено спеціальні завдання з метою відпрацювання кожного з компонентів, які утворюють у цілому техніку читання. Опрацьовано систему вправ, що забезпечує вирівнювання учнів у оволодінні навичкою читання. Визначено, що основними критеріями їх систематизації є спрямованість з метою прийому та видачі інформації (рецептивні, репродуктивні, рецептивно-продуктивні, продуктивні) та комунікативність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-911.33 +
Шифр НБУВ: РА341480

      
8.

Дробиняк (Зубрицька) О. В. 
Інститут ювенальної юстиції як об'єкт філософсько-правового аналізу / О. В. Дробиняк (Зубрицька). — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі вперше в українському філософсько-правовому дискурсі здійснено сучасний філософсько-правовий аналіз інституту ювенальної юстиції в контексті євроінтеграційних державотворчих і правотворчих процесів, що дало змогу виокремити її охоронну функцію, не спрямовану тільки на осуд, покарання, засуд тощо, а зосереджену на захисті порушника, оскільки йдеться про неповнолітніх осіб. Відтак акцентовано на правильному вихованні дитини в колі сім'ї, де їй мають прищеплювати цінності, патріотизм і повагу до права, що, без сумніву, скорегує девіантну поведінку неповнолітніх, допоможе подолати схильність їх до правопорушень.Аргументовано необхідність правового регулювання виховання та освіченості дітей, як однієї із засадничих характеристик інституту ювенальної юстиції, що покликане убезпечити неповнолітніх від негативного виміру девіантної поведінки. Означена складова є взаємообумовленою відповідальністю і сім'ї, і держави, водночас не можна применшувати первинного значення саме батьківського впливу. Врешті-решт інститут сім'ї підтверджує те, що внутрішньосімейні відносини великою мірою впливають на зростання кількості правопорушень серед неповнолітніх, адже стереотипи й аксіологія спілкування формують модель поведінки дітей у суспільстві, а відтак і в державі.^UIn the dissertation paper for the first time in the Ukrainian philosophical and legal discourse a modern philosophical and legal analysis of the institute of juvenile justice was carried out in the context of the European integration of state-building and law-making processes, which made it possible to distinguish its protective function, not only aimed at condemnation, punishment, convictions, etc., but focused on protection the offender, considering that it is a minor. Therefore, it is emphasized on the proper education of the child in the family, instilling values, patriotism and respect for the law, which will undoubtedly correct the deviant behavior of minors in terms of overcoming the propensity to commit offenses.The dissertation argues the necessity of legal regulation of education and education of children as one of the basic characteristics of the juvenile justice institute, which is intended to protect minors from the negative dimension of deviant behavior. This component is a mutually responsible responsibility of the family and the state, without diminishing in this case the primary significance of the parent's influence. Finally, the institution of the family confirms that internal-family relations greatly affect the increase in juvenile delinquency, because stereotypes and the axiology of communication form a model of children's behavior in society, in the future, in the state.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Танасічук-Гажиєва Н.В. 
Інтегральна характеристика стану печінки, підшлункової залози, шлунку при гломерулонефриті у дітей (клініко-ехорадіонуклідні дослідження): Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.23 / Н.В. Танасічук-Гажиєва ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 1998. — 35 с. — укp.

На підставі комплексного клініко-ехорадіонуклідного обстеження дітей з нефротичною та змішаною формами гломерулонефриту вивчені особливості структурно-функціонального стану печінки, підшлункової залози, шлунку, стан гормонального гастроінтестинального статусу в процесі патогенетичної терапії. На базі багатофакторного кореляційного аналізу визначено взаємозв'язок порушень стану органів травлення з тяжкістю перебігу гломерулонефриту, етапом глюкокортикоїдної та цитостатичної терапії, варіантом гормоночутливості, ефектом лікування. Визначено ранні маркери можливих ускладнень та побічної дії глюкокортикоїдів і цитостатиків. Зроблено обгрунтування етапного дослідження хворих за допомогою розробленого комплексу ехорадіонуклідних методів, доведено необхідність лікувально-профілактичних заходів, навіть в період клініко-лабораторної ремісії. Встановлено, що застосування діагностичного алгоритму, заснованого на використанні радіоімунологічного аналізу, ехографії, допплерофлуометрії, динамічної сцинтиграфії дозволяє зменшити обсяг досліджень, знизити променеве навантаження на організм дитини, а також оптимізувати лікування дітей, хворих на гломерулонефрит.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.414.011.7-436.7

      
10.

Лобанчук О.А. 
Інтеграція видів художньої діяльності як засіб розвитку мовлення молодших школярів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.А. Лобанчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Досліджено проблему інтеграції видів художньої діяльності засобом розвитку мовлення молодших школярів. Розкрито змістовий, мотиваційний і операційний компоненти методики розвитку мовлення учнів початкових класів засобом інтегрованої художньої діяльності на базі діяльнісного, комунікативного, соціокультурного підходів до організації особистісно орієнтованого навчання. Створено модель мовленнєвого розвитку учнів за умов застосування даного засобу у процесі вивчення української мови, зокрема, визначено лінгводидактичні умови, за яких можна поглибити потенційний розвиток мовленнєвих умінь і навичок учнів за допомогою мистецької спрямованості навчання. Запропоновані зміст, методи та форми навчання орієнтовані на провідні види діяльності дитини (ігрову, художню, дослідницьку) та метод узагальнених предметних структур і узагальнених способів мовленнєвої та пізнавальної діяльності. Як структурні блоки інноваційної технології визначено підсистему текстів і мистецьких творів, під систему комплексних вправ, завдань (за мірою допомоги, рівнем творчості, способами інтегрованої художньої діяльності) стосовно структури навчально-виховного процесу, компонентами якої є розширення кругозору, збагачення словника та граматичної структури мовлення учнів як передумови, що формує здатність особистості займати активну позицію у житті та пізнанні, а також підсистему проектної, інтерактивної діяльності учнів і підсистему управління сприйманням, мисленням, уявою, словесною творчістю у структурі інтегрованого уроку рідної мови та мовлення. Визначено та досліджено процес формування українського усного та писемного мовлення молодших школярів загальноосвітніх шкіл, спеціалізованих навчальних закладів мистецького спрямування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33 + Ч421.355 + Ч421.331.1 +
Шифр НБУВ: РА361922

Рубрики:

      
11.

Хало З.П. 
Інтелектуальний розвиток дитини у системі дошкільного виховання Німеччини: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / З.П. Хало ; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. — Дрогобич, 2009. — 20 с. — укp.

З'ясовано генезу ідеї інтелектуального розвитку дітей у теоріях світових і вітчизняних науковців у сфері психології та педагогіки. Обгрунтовано особливості функціонування дошкільних закладів Німеччини та місце інтелектуального складового в їх змісті освіти. Досліджено теоретичні та практичні засади організації інтелектуального розвитку дитини, проаналізовано його чинники. Визначено роль вихователів дошкільних установ у реалізації завдань інтелектуального розвитку особистості. Показано можливості творчого використання досвіду німецької дошкільної педагогіки освіти у контексті завдань сучасного українського дошкілля.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч414(4НІМ) + Ч411.38 +
Шифр НБУВ: РА363246

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Величко Н. В. 
Інтерактивність як засіб формування дизайну дитячої друкованої книги / Н. В. Величко. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням особливостей використанняінтерактивності як засобу формування утилітарних та естетичних аспектівдизайну дитячої друкованої книги, що важливо на тлі розвитку електроннихзасобів комунікації. Останніми роками книга вже не сприймається як єдинийможливий універсальний засіб передачі інформації. Це пов'язано насампередз тим, що користувач звикає до повсякденної взаємодії з медіапростором, доотримання зворотного зв'язку на свої дії, а не статичного сприйняттяінформації. Читач прагне активного відгуку, а не просто читання великихобсягів текстової інформації.Об'єкт дослідження – дизайн дитячої друкованої книги зінтерактивними елементами.Предмет дослідження – інтерактивність як засіб формування дизайнудитячої книги.Теоретико-методологічними засадами дослідження є праціукраїнських і зарубіжних дослідників. Зокрема, студіювання за темоюпроводили:І. Розенсон, І. Нікітіна, В. Ляшенко, Т. Битачевська, В. Даниляк,В. Муніпов, П. Балюта, які займалися вивченням еволюції дизайнув сучасному світі;М. Довгих, О. Шустрова, А. Дроздова, О. Швед, Н. Брижаченко,В. Северин, У. Мітчелл, Р. Клусзинськи, Н. Карр, Е. Ровлі-Олів'єт(Elizabeth Rowley-Jolivet), Р. Ленглер (Ralph Lengler), М. Епплєр (MartinJ. Eppler), К. Лі (Qi Li), Дж. де Вріс (James de Vries), які приділялиувагу дослідженню інтерактивності та візуальності у контекстідизайну;М. Яновський, М. Куфаєв, Є. Ростовцев, Т. Бруєва, К. Загаров, Е. Огар,О. Кузьменко, які проводили аналіз книги як культурного феномену;Д. Золотарьов, О. Коритов, Г. Орешина, А. Гребенюк, О. Харченко,Н. Коржик, Е. Монтенаро (Ann R. Montanaro), К. Руіз (ConradoJr. R. Ruiz), С. Лі (Sang N. Le), Дж. Ю (Jinze Yu), К. Лоу (Kok-Lim Low),які вивчали питання книжкового дизайну в сучасному світі;О. Мургіна, І. Тихомирова, М. Токар, О. Подобєдова, А. Майовець,О. Полевіна, М. Таранов, К. Касьяненко, О. Мельник, Д. Попова,А. Смирнова, М. Єфімова, О. Познякова, Дж. К'ю (Jie Qi), Л. Біклей(Leah Buechley), які аналізували змінення у свідомості сучасної дитинита дизайні дитячої книги.Зв'язок теми дисертації з науковими програмами, планами, темамиуніверситету і кафедри. Дослідження виконане відповідно до планупідготовки наукових кадрів вищої кваліфікації кафедри графічного дизайнуХарківської державної академії дизайну і мистецтв.Мета дослідження – проведення комплексного мистецтвознавчогоаналізу інтерактивних засобів дизайну друкованих дитячих книжок,виявлення функціонального призначення таких видань і характерних засобіворганізації інтерактивної взаємодії.Мета визначає такі завдання дослідження:1. на підставі аналізу літературних та інших інформаційних джерелвивчити стан дослідження питання дизайну дитячих друкованих виданьз інтерактивними елементами;2. дати визначення поняттю «дитяча інтерактивна друкована книга»;3. виявити закономірності розвитку інтерактивної друкованої книги відмоменту її виникнення до наших днів, визначити характерні рисидизайну таких видань;4. проаналізувати сучасний стан інтерактивної друкованої дитячої книги вУкраїні та світі, виявити основні тенденції розвитку таких видань;5. обґрунтувати доцільність використання інтерактивних елементіву дизайні дитячої книги та необхідність врахування під часрозроблення їхнього дизайну вимог педагогіки і віку читача;6. систематизувати й класифікувати засоби організації інтерактивноївзаємодії у дизайні дитячих книг;7. надати практичні рекомендації та визначити перспективи подальшихнаукових розвідок у напрямі дизайну дитячих книжок.Хронологічні межі дослідження – кінець ХХ століття – початокХХІ століття; окремі аспекти дослідження спираються на різні історичніперіоди від 3000 років до н. е.Методи дослідження. Методологічну основу дослідження становитькомплексний науковий підхід, відповідно до якого завдання з вивченняматеріалів дослідження, особливостей дизайну та історії розвиткуінтерактивної паперової книги вирішено на підґрунті методів порівняльно-історичного та ретроспективного аналізу. Метод синхронного аналізузастосовано для встановлення тенденцій розвитку інтерактивної книгиі взаємозв'язку цієї галузі дизайну із загальною історією людства.Ретроспективний аналіз сприяв дослідженню ступеня вивченості питання.Мистецтвознавчий (образно-стилістичний) і порівняльний аналізвикористано для виявлення особливостей інтерактивних видань. Длявивчення мiждисциплiнарних зв'язків дизайну книги та під час розглядумicця книги у сучасному інформаційному просторі використанозагальнонаукові методи аналізу та синтезу.^UThe thesis is a complex research of features of interactivity usage as a meansof formation of utilitarian and aesthetic aspects of the design of children's printedbooks. In recent years, against the background of the development of electronicmeans of communication, the book is no longer perceived as the only possibleuniversal means of transmitting information. This is primarily due to the fact that auser gets used to daily interaction with media space, to receive feedback on theiractions, rather than a static perception of information. A reader seeks activefeedback, not just reading large amounts of text information.The object of research is the design of children's printed books withinteractive elements.The subject of research is interactivity as a factor in forming the design ofchildren's books.Theoretical and methodological grounds of the study are the works ofUkrainian and foreign researchers. In particular, studies on the topic were conducted by:I. Rosenson, I. Nikitina, V. Lyashenko, T. Bitachevskaya, V. Danilyak,V. Munipov, P. Baluta, who studied the evolution of design in the modern world;M. Dovhykh, O. Shustrova, A. Drozdova, O. Shved, N. Bryzhachenko,V. Severin, W. Mitchell, R. Kluszynski, N. Carr, E. Rowley-Jolivet,R. Lengler, Martin J. Eppler, Qi Li, James de Vries, who focused on thestudy of interactivity and visuality in the context of design;M. Yanovsky, M. Kufaev, E. Rostovtsev, T. Brueva, K. Zagarov, E. Ogar,O. Kuzmenko, who analyzed the book as a cultural phenomenon;D. Zolotarev, O. Koritov, G. Oreshina, A. Grebenyuk, O. Kharchenko,N. Korzhik, A. R. Montanaro, C. Jr. R. Ruiz, S. N. Le, Jinze Yu, K. Low,who studied book design in the modern world;O. Murgina, I. Tikhomirova, M. Tokar, O. Podobedova, A. Mayovets,O. Polevina, M. Taranov, K. Kasyanenko, O. Melnyk, D. Popova,A. Smirnova, M. Yefimova, O. Poznyakova, J. Qi, L. Buechley, whoanalyzed changes in the minds of the modern child and the design ofchildren's books.The connection of the thesis with scientific programs, plans, topics of theuniversity and the department. The research was performed in accordance withthe plan of training highly qualified scientific staff of the Department of GraphicDesign of the Kharkiv State Academy of Design and Arts.The purpose of the study is to conduct a comprehensive art analysis ofinteractive means of the design of printed children's books, to identify thefunctional purpose of such publications and the typical means of organizinginteraction.This purpose defines the following research objectives:1. to study the state of research on the design of children's printed publicationswith interactive elements on the basis of the analysis of literary and otherinformational sources;2. give definition to the concept of "children's interactive printed book";3. identify the patterns of development of interactive printed books from itsinception to the present day, and determine the features of the design of suchpublications;4. to analyze the current state of interactive printed children's books in Ukraineand rest of world, and to identify the main trends in the development of suchpublications;5. substantiate the feasibility of using interactive elements in the design ofchildren's books and the need to take into account the requirements ofpedagogy and age of the reader during development of their design;6. systematize and classify the means of organizing interaction in the design ofchildren's books;7. provide practical recommendations and identify prospects for furtherresearch in the field of children's book design.Chronological boundaries of the study – from the end of the XX centuryto the beginning of the XXI century; some aspects of the study are based ondifferent historical periods since 3000 BC.The methods of research. The methodological basis of the research is acomprehensive scientific approach, according to which the task of studyingresearch materials, design features and history of interactive paper book is solvedbased on methods of comparative historical and retrospective analysis. The methodof synchronous analysis is used to identify trends in the development of interactivebooks and the relation of this field of design with the general history of mankind.Retrospective analysis contributed to the study of the degree of knowledge in thisfield. Art history (image-stylistic) and comparative analysis was used to identifythe features of interactive publications. General scientific methods of analysis andsynthesis were used to study the interdisciplinary connections of book design andto consider the place of the book in the modern information space.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Дробот К. В. 
Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / К. В. Дробот. — Б.м., 2024 — укp.

Дробот К.В. Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 017 – Фізична культура і спорт, 01 – Освіта/Педагогіка, Запорізький національний університет, Запоріжжя, 2022.У кваліфікаційній роботі на здобуття третього освітньо-наукового ступеня доктора філософії подано вирішення актуального науково-практичного завдання щодо обґрунтування структури та змісту навчання плавання дітей старшого дошкільного віку за допомогою інтерактивних та інноваційних на сьогодні засобів. Ключовою у вирішенні цього якого виступає пізнавальна діяльність та спрямованість рухової активності дітей зазначеної вікової групи. Для реалізації завдань дисертації залучено виконання вправ із застосуванням мультимедійних засобів, завдань стимулюючих пізнавальну діяльність, підвищуючи взаємодію дітей у внутрішньому середовищі та із зовнішніми учасниками (інструктор із плавання, батьки тощо).Упродовж останніх десятиліть відбулися суттєві зміни у матеріально-технічному та технологічному забезпечення освітнього процесу загалом, що дало підстави говорити про своєчасність запровадження схожих засобів і методів у навчанні плавання. Придбання навичок поводження з водою (тобто наявність необхідних фізичних/моторних, емоційних і когнітивних здібностей) є умовою безпеки дітей у воді та запобігає випадкам утоплення.Актуальність обраної теми дисертації обумовлена саме необхідністю обґрунтування методики навчання плавання дітей старшого дошкільного віку шляхом пошуку інноваційних методів тренування, та визначається потребою вирішення завдань системи навчання дітей старшого дошкільного віку, що гальмується низкою суперечностей. Основі з них виникли між об’єктивними потребами в постійному зростанні професійного рівня тренерів (інструкторів) та відсутністю ефективного механізму забезпечення, що стимулює цей розвиток; між необхідністю впровадження сучасних програм у заклади дошкільної освіти та відсутністю науково обґрунтованих теоретичних і методичних засад її забезпечення; між великою кількістю наукових досліджень проблеми навчання плавання дітей та відставанням від провідних сучасних інновацій світового рівня; між необхідністю навчання дітей із ознаками водобоязні плавальним умінням та низькою ефективністю існуючих методик і програм із адекватною технологією; між потребою врахування як вітчизняного, так і зарубіжного досвіду застосування засобів, методів, форм навчання плавання та недостатністю досліджень з означеної проблеми у вітчизняній науці.На підставі цього, виокремлено актуальне науково-практичне завдання, пов’язане з необхідністю впровадження передових педагогічних інтерактивних технологій у навчанні плавання дітей старшого дошкільного віку для формування комплексу їх компетентностей.У першому розділі дисертаційної роботи здійснено аналіз наукової, навчально-методичної літератури й інформації в мережі Інтернет. З’ясовано ступінь обґрунтованості складових системи навчання плавання дітей різних вікових груп, вимоги до цього процесу зі сторони різних учасників, розкриті наукові та методичні підходи до організації занять із плавання. Подано закордонний досвід та основні наукові результати фахівців у напрямах, що пов’язані з навчання плавання. Структурними компонентами виступали інформація стосовно значення плавання для формування особистості дитини, переваг та недоліків навчання плавання для дітей старшого дошкільного віку, узагальнення певного досвіду та методичних складових навчання плавання, особливостям застосування інтерактивних методів у навчанні водних видів спорту дітей старшого дошкільного віку.Встановлено незаперечну потребу використання інноваційних технологій на основі інтегрального підходу у фізичному вихованні, що доповнюють традиційні дидактичні методи та можуть бути доповнені допоміжними засобами, в залежності від застосування інтерактивних і мультимедійних засобів у навчанні плавання дітей старшого шкільного віку.У другому розділі наведено комплекс методів дослідження (теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури та даних, соціологічні методи, метод експертних оцінок, педагогічні спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики), обґрунтовано доцільність їх використання, представлено відомості про вибірку учасників дисертаційного дослідження, порядок проведення основних етапів дисертаційного дослідження зі послідовним і паралельним виконанням завдань.До педагогічного експерименту залучено діти старшого дошкільного віку (5,2−6,1 року від народження) м. Херсона (плавальний басейн Херсонського державного університету) (контрольна група – КГ, експериментальна група – ЕГ1) і м. Запоріжжя (плавальний басейн «Спартак-КПУ») (експериментальна група – ЕГ2), загальна кількість – 45. Усі вони за станом здоров’я належали до основної медичної групи...^UDrobot K.V. Interactive swimming training for children of older preschool age. – Qualifying scientific work on manuscript rights.Dissertation for the Doctor of Philosophy degree in specialty 017 – Physical culture and sport, 01 – Education/Pedagogy, Zaporizhia National University, Zaporizhia, 2022.In the qualifying paper for obtaining the third educational and scientific degree of Doctor of Philosophy, a solution to the actual scientific and practical task of substantiating the structure and content of swimming training for older preschool children with the help of interactive and currently innovative means is presented. Cognitive activity and the direction of motor activity of children of the specified age group are key in solving this problem. To implement the tasks of the dissertation, the implementation of exercises using multimedia tools, tasks stimulating cognitive activity, increasing the interaction of children in the internal environment and with external participants (swimming instructor, parents, etc.) is involved.Over the past decades, there have been significant changes in the material, technical and technological support of the educational process in general, which gave reason to talk about the timeliness of introducing similar means and methods in teaching swimming. Acquiring water skills (ie having the necessary physical/motor, emotional and cognitive abilities) is a condition for children's safety in the water and prevents drowning.The relevance of the chosen topic of the dissertation is due to the need to justify the method of teaching swimming to older preschool children by finding innovative training methods, and is determined by the need to solve the problems of the education system for older preschool children, which is hampered by a number of contradictions. The main of them arose between the objective needs for the constant growth of the professional level of trainers (instructors) and the lack of an effective provision mechanism that stimulates this development; between the need to implement modern programs in preschool education institutions and the lack of scientifically based theoretical and methodological foundations for its provision; between the large number of scientific studies on the problem of teaching children to swim and lagging behind the leading modern innovations of the world level; between the need to teach swimming skills to children with signs of water phobia and the low efficiency of existing methods and programs with adequate technology; between the need to take into account both domestic and foreign experience in the use of means, methods, forms of swimming training and the insufficiency of research on the specified problem in domestic science.On the basis of this, an actual scientific and practical task related to the need to introduce advanced pedagogical interactive technologies in teaching swimming to older preschool children to form a complex of their competencies is singled out.In the first chapter of the dissertation, an analysis of scientific, educational and methodological literature and information on the Internet was carried out. The degree of validity of the components of the swimming training system for children of different age groups, the requirements for this process from the side of various participants, and scientific and methodical approaches to the organization of swimming lessons are revealed. The foreign experience and main scientific results of specialists in areas related to swimming training are presented. The structural components were information about the importance of swimming for the formation of a child's personality, the advantages and disadvantages of learning to swim for older preschoolers, the generalization of certain experience and methodical components of learning to swim, the features of using interactive methods in teaching water sports for older preschoolers.There is an undeniable need for the use of innovative technologies based on an integral approach in physical education, which complement traditional didactic methods and can be supplemented with auxiliary means, depending on the use of interactive and multimedia tools in teaching swimming to high school children.The second chapter presents a set of research methods (theoretical analysis and generalization of scientific and methodological literature and data, sociological methods, expert evaluation method, pedagogical observations, pedagogical testing, pedagogical experiment, mathematical statistics methods), the feasibility of their use is substantiated, and information about the sample of participants is presented dissertation research, the procedure for conducting the main stages of dissertation research with sequential and parallel execution of tasks...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Колибенко О.В. 
Історична топографія Переяславля Руського (X - перша половина XIII ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.04 / О.В. Колибенко ; НАН України. Ін-т археол. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування території одного з найбільших центрів Руської землі - Переяславля Руського, з'ясуванню основних етапів його розвитку, вивченню соціально-топографічної та планувальної структури окремих складових частин міста, локалізації та атрибуції різноманітних об'єктів, питанням історичної демографії. З'ясовано, що Переяславль виникає у кінці Х ст. (988-993 рр.) як велике місто, розташоване на рубежах Русі, на перехресті двох важливих шляхів, що вели з Лівобережжя Дніпра до Києва. Встановлено, що формування території міста проходить два основних етапи. На першому з них (кінець Х ст. - 30-ті рр. ХІІ ст.) одночасно з будівництвом дитинця поступово заселяються території "окольного міста" та передгородь, воно досягає найбільших своїх розмірів (123-125 га), чисельність населення складає 11-11,5 тис. чол. На початку другого етапу (30-40-ві рр. ХІІ ст. - 1239 р.) площа міста зменшується. Одночасно з цим будуються укріплення "окольного міста" (1136-1142 рр.). Чисельність населення зменшується на 2-3 тис. чол., після чого залишається стабільною аж до зруйнування міста монголо-татарами у 1239р.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т4(2)431.92

Рубрики:

      
15.

Ставенко О. В. 
Австралійські художні етнонаративи для дітей: лінгвокультурний аспект: автореферат дис. ... д.філософ : 035 / О. В. Ставенко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню лінгвокультурних особливостей наративного конструювання австралійських художніх текстів для дітей к. ХІХ – поч. ХХІ століть. У роботі фокусом уваги є австралійські художні тексти для дітей жанрів літературної казки та короткого оповідання, що в контексті дослідження постають етнонаративами. Етнонаративи витлумачено як художні тексти австралійської лінгвокультури, що характеризуються етноспецифічним забарвленням, відбитим у стрижневих для конструювання історій мотивах, образах та смислах. Матеріалом праці слугували найбільш відомі австралійські англійськомовні художні тексти, адресовані читачеві-дитині віком від 2-х до 12-ти років й створені представниками австралійської лінгвокультури, з моменту зародження австралійської літератури для дітей до початку ХХІ століття. Метою дослідження є виявлення й характеристика наративних та лінгвокультурних особливостей творення австралійських художніх текстів для дітей.Наукова новизна одержаних результатів визначається тим, що у дисертації уперше розроблено та обґрунтовано наратологічно-культурологічний підхід до дослідження художніх текстів для дітей австралійської лінгвокультури, який базується на методологічних засадах наратології та лінгвокультурології. У науковій роботі побудовано модель історичного розвитку художніх текстів для дітей Австралії, що охоплює чотири етапи її становлення. Здійснено таксономію австралійських художніх етнонаративів для дітей за типом сюжету, патерном його розгортання й особливостями їх наративного конструювання та типологію етноперсонажів за новизною етнокультурних смислів, утілених у їх образах, що уможливило визначення етнокультурних особливостей етнонаративів. Удосконалено уявлення про наративне конструювання, наративні прийоми й етнокультурно марковані лінгвостилістичні засоби творення художніх текстів для дітей, про поняття етнонаративу, етнохронотопу та етноперсонажів. Набули подальшого розвитку погляди на принципи побудови й класифікації казкових типів, наукові положення щодо характерної для певної лінгвокультури моделі нарації художніх текстів для дітей та теорія художніх образів і їх типів.На основі наратологічно-культурологічного аналізу австралійських художніх етнонаративів для дітей з’ясовано, що особливе наративне конструювання відбиває їх етнокультурну специфіку та сприяє реалізації функції етнокультурної самоідентифікації. Результати проведеного дослідження є внеском у розбудову наратологічних та лінгвокультурологічних досліджень, зокрема у царині літератури для дітей, і в перспективі можуть бути застосовані для дослідження художніх наративів для дітей інших лінгвокультур.^UThe dissertation focuses on the study of linguistic and cultural features of narrative construing Australian literary texts for children of the late 19th – early 21st centuries. The paper refers to Australian literary texts for children in the genres of literary fairy tales and short stories, which are qualified as ethnonarratives in the context of the work. Ethnonarratives are defined as literary texts of Australian linguistic culture characterised by ethnic and cultural colouring reflected in main story construing motifs, images and meanings. The most well-known and popular Australian English-language literary texts addressed to a child reader aged 2 to 12 years, created by the representatives of Australian linguistic culture and selected from the main periods of Australian children’s literature development, constitute a case study of the scientific work. The research aims to identify and characterize narrative, linguistic and cultural features of construing Australian literary texts for children.The scientific novelty of the obtained results is determined by the developed and substantiated for the first time in the paper narratological, linguistic and cultural approach to the analysis of Australian literary ethnonarratives for children which is based on the methodological principles of narratology and linguistic and cultural studies. The historical evolution model of Australian literature for children covering four stages has been elaborated. The work suggests the taxonomy of Australian literary ethnonarratives for children by plot type, the pattern of its unfolding and the features of their narrative construing, and the typology of ethnocharacters according to the novelty of knowledge embodied in their images, which has enabled identification of the ethnic and cultural specifics of the ethnonarratives. The definitions of narrative construing, narrative techniques, ethnically and culturally marked linguistic and stylistic means of creating literary texts for children, ethnonarrative, ethnochronotope and ethnocharacters have been clarified and provided. Universal construing and classification principles of fairy tale types, scientific provisions regarding the model of narration of literary texts for children characteristic of a linguistic culture, and the theory of artistic images and their types have gained further development.Narratological and linguistic and cultural analysis of Australian literary ethnonarratives for children has proved that their narrative construing reflects ethnic and cultural specificity and provides the realization of ethnic and cultural self-identification function.The research results contribute to the development of narratological and linguistic and cultural studies, in particular in the literature for children studies, and can be used to analyse literary narratives for children of other linguistic cultures in perspective.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Ісаєнко О.С. 
Агресія в системі комунікації "мати - дитина" як фактор соціальної дезадаптованості молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.С. Ісаєнко ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Одержано нові дані про структуру та динаміку агресивної комунікації у парі "мати - дитина". Досліджено феномени невербальної комунікації матері й дитини, в яких описано особливості інтервенції матері в простір дитини під час навчання. Визначено залежність показників соціальної дезадаптованості молодшого школяра від проявів агресії в комунікації матері та дитини. Визначено складний характер залежності, за якої соціальна дезадаптованість школяра пов'язана з високим і низьким рівнем агресії у парі "мати - дитина". Проаналізовано конструктивні аспекти агресії, емпірично обгрунтовано дезадаптивну роль дефіцитарної агресії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю956-994-06-734 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА351588

Рубрики:

      
17.

Дєньга О.В. 
Адаптогенні профілактика та лікування основних стоматологічних захворювань у дітей: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.22 / О.В. Дєньга ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2001. — 32 с. — укp.

Досліджено питання використання адаптогенних препаратів рослинного походження, квазіадаптогенних фізичних факторів впливу нетеплової інтенсивності та їх сполучень під час лікування основних стоматологічних захворювань у дітей. Обгрунтовано адаптаційну концепцію, яка базується на сполученні специфічної терапії з приведенням захисно-пристосувальних реакцій в організмі дитини до нормального фізіологічного стану, що характеризується високою неспецифічною резистентністю. Виявлено та досліджено у дітей ряд нових захисно-пристосувальних реакцій та закономірностей, корелюючих зі стоматологічною патологією та зв'язаних з ротовою рідиною, пульпою зубів, тканинами пародонта, твердими тканинами зубів, зарядовим станом клітин букального епітелію. Розроблено та впроваджено в практику дитячої стоматології 9 нових безпечних неінвазивних, електрофізичних, радіотехнічних, спектроколориметричних експрес-методів кількісної діагностики та досліджень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.661.210.40-5
Шифр НБУВ: РА312894 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Нестеренко А. О. 
Адміністративно-правове забезпечення прав дітей в інформаційному середовищі / А. О. Нестеренко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена комплексному науковому дослідженню адміністративно-правового забезпечення прав дітей в інформаційному середовищі. Розглянуто сферу прав дитини як важливий соціальний інститут, що в умовах сьогодення піддається серйозним трансформаціям, пов'язаним з впливом інформаційних технологій, що призводить до появи нових викликів і загроз цим правам, а відповідно зумовлює потребу переосмислення механізму захисту прав дитини в інформаційному середовищі. Звернуто увагу на те, що процес формування прав дітей в інформаційному середовищі фактично не відрізняється від загальних, універсальних процедур конструювання таких в інших галузях наукового знання та практичної діяльності. На підставі комплексного аналізу адміністративно-правового забезпечення прав дітей в інформаційному середовищі в сучасних реаліях, запропоновано авторську концептуальну модель діяльності держави і суспільства щодо вирішення проблеми забезпечення прав дитини в інформаційному середовищі на законодавчому, програмному, управлінському, виконавчому та просвітницькому рівнях. Доведено, що сфера забезпечення прав дитини в інформаційному середовищі охоплює різні сфери суспільного життя, де крім правових регуляторів можуть використовуватися інші заходи, наприклад, йдеться про інформаційно-правові норми щодо прозорості діяльності органів публічного управління, право на соціально значущу інформацію, електронну міжвідомчу взаємодію, інтеграцію державних і недержавних інформаційних систем у зв'язку зі здійсненням публічного управління, використання інформаційних технологій і систем у механізмах прямого та зворотного зв'язку з громадянами й інститутами громадянського суспільства, обмеження провайдерами контенту, який містить інформацію заборонену статтею 20 закону України «Про охорону дитинства». Зауважено, що для держави як інституту публічної влади захист прав людини загалом та дитини, зокрема є однією з основних функцій. Проаналізовано діяльність державних органів та посадових осіб, які у рамках забезпечення цієї функції, вживають заходи, що забезпечують охорону прав дитини, які становлять систему правового регулювання суспільних відносин, що запобігають правопорушенням, а в разі вчинення встановлюють відповідальність за допущені правопорушення. У контексті забезпечення прав дитини в інформаційному середовищі особливу увагу зосереджено на захисті суспільної моралі. Проаналізовано адміністративно-правовий механізм забезпечення прав дітей загалом та в інформаційному середовищі, зокрема. Визначено, що вказаний механізм включає такі напрями: – заходи забезпечення прав дітей в інформаційному середовищі при здійсненні діяльності у галузі освіти та виховання, що реалізуються шляхом створення з ініціативи неповнолітніх громадських об'єднань (організацій) за місцем навчання; проведення дисциплінарного розслідування діяльності працівників закладів освіти, які порушують і обмежують права неповнолітніх учнів, проведення в позаурочний час зборів з питань захисту прав; – забезпечення прав неповнолітніх на охорону здоров'я, яке здійснюється через надання дітям безкоштовної медичної допомоги та медичної діагностики, проведення лікувально-оздоровчої роботи, в тому числі диспансерного спостереження, медичної реабілітації дітей-інвалідів та дітей, які страждають хронічними захворюваннями, санаторно-курортне лікування дітей, профілактичні заходи щодо позбавлення ігрової та Інтернет залежності; – захист прав і законних інтересів неповнолітніх громадян у сфері професійної орієнтації, професійної підготовки та зайнятості. Зроблено висновок, що зміна прав дітей в інформаційному середовищі може відбуватися так: 1) через збільшення їх обсягу, через розширення кола об'єктів, що відображаються цією категорією, одночасно супроводжується зменшенням її змісту, скороченням кількості ознак, що складають її визначення; 2) за допомогою зменшення їх обсягу, що збільшує їх зміст і викликає доповнення дефініцій новими ознаками. Зазначені два основні шляхи трансформації прав в інформаційному середовищі у межах формальної логіки є взаємопов'язаними та можуть періодично змінювати один одного або домінувати на певному етапі розвитку.Охарактеризовано стан забезпечення права дитини на безпеку та приватність у соціальних мережах. Проаналізовано медіапростір як сферу порушення прав дитини. Визначено потенційні загрози правам дитини в інформаційному середовищі. Окреслено напрями удосконалення адміністративно-правового забезпечення прав дітей в інформаційному середовищі в контексті міжнародних стандартів.^UThe dissertation is devoted to the complex scientific research of administrative and legal support of children 's rights in the information environment.The sphere of children's rights is considered as an important social institution, which in today's conditions undergoes serious transformations related to the influence of information technologies, which leads to new challenges and threats to these rights, and accordingly necessitates rethinking the mechanism of protection of children's rights in the information environment.Attention is drawn to the fact that the process of forming children's rights in the information environment does not actually differ from the general, universal procedures for designing such in other areas of scientific knowledge and practice.Based on a comprehensive analysis of administrative and legal support of children's rights in the information environment in modern realities, the author's conceptual model of the state and society to address the problem of ensuring children's rights in the information environment at the legislative, program, management, executive and educational levels.It is proved that the sphere of ensuring the rights of the child in the information environment covers various spheres of public life, where in addition to legal regulators other measures can be used, for example, information and legal norms on transparency of public administration, the right to socially significant information, electronic interagency interaction. integration of state and non-state information systems in connection with public administration, use of information technologies and systems in mechanisms of direct and feedback with citizens and civil society institutions, restriction by providers of content containing information prohibited by Article 20 of the Law of Ukraine "On Protection childhood ".It is noted that for the state as an institution of public authority, the protection of human rights in general and the child in particular is one of the main functions. The activity of state bodies and officials is analyzed, which in the framework of this function, take measures to protect the rights of the child, which constitute a system of legal regulation of public relations, preventing offenses, and in case of commission establish liability for offenses.In the context of ensuring the rights of the child in the information environment, special attention is paid to the protection of public morals.The administrative and legal mechanism of ensuring children's rights in general and in the information environment in particular is analyzed. It is determined that this mechanism includes the following areas: - measures to ensure the rights of children in the information environment in the implementation of activities in the field of education and upbringing, implemented by creating on the initiative of minors (organizations) at the place of study; conducting a disciplinary investigation into the activities of employees of educational institutions that violate and restrict the rights of minors, holding extracurricular meetings on the protection of rights; - Ensuring the rights of minors to health care, which is carried out through the provision of free medical care and medical diagnostics, medical and health work, including dispensary observation, medical rehabilitation of children with disabilities and children suffering from chronic diseases, sanatorium treatment of children, preventive measures to get rid of gambling and Internet addiction; - protection of the rights and legitimate interests of minors in the field of vocational guidance, training and employment.It is concluded that the change of children's rights in the information environment can occur as follows: 1) by increasing their volume, by expanding the range of objects displayed in this category, while accompanied by a decrease in its content, reducing the number of features that make up its definition; 2) by reducing their volume, which increases their content and causes the addition of definitions with new features. These two main ways of transforming rights in the information environment within the formal logic are interrelated and may periodically change each other or dominate at a certain stage of development.The state of ensuring the child's right to security and privacy in social networks is described. The media space as a sphere of violation of children's rights is analyzed. Potential threats to children's rights in the information environment have been identified. The directions of improvement of administrative and legal provision of children's rights in the information environment in the context of international standards are outlined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Гачак-Величко Л. А. 
Адміністративно-правове регулювання профілактики правопорушень серед неповнолітніх. / Л. А. Гачак-Величко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена комплексному і системному аналізу адміністративно-правового регулювання профілактики правопорушень серед неповнолітніх. Розглянуто наукову основу формування уявлення про профілактику правопорушень серед неповнолітніх» та сформовано відповідні теоретико-методологічні підходи до дослідження питання адміністративно-правового регулювання профілактики правопорушень серед неповнолітніх.Розкрито поняття і зміст профілактики адміністративних правопорушень як складової системи протидії злочинності, з'ясовано умови та чинники протиправної поведінки неповнолітніх і визначено шляхи їх подолання. Здійснено аналіз генези та сучасного стану розвитку адміністративно-правових норм, що регулюють питання профілактики правопорушень серед неповнолітніх. Визначено суб'єктів профілактики правопорушень серед неповнолітніх тавстановлено їх місце в системі забезпечення прав дитини.Охарактеризовано міжнародні стандарти захисту прав дітей у контексті профілактики правопорушень серед неповнолітніх. Проаналізовано сучасний стан розвитку інформаційного середовища та визначено його вплив на протиправну поведінку неповнолітніх.Сформульовано пропозиції, спрямовані на удосконалення адміністративно-правового регулювання профілактики правопорушень серед неповнолітніх в контексті сучасних соціальних змін.^UThe dissertation is devoted to the complex and systematic analysis of administrative and legal regulation of prevention of offenses among minors. The scientific basis of forming the idea of crime prevention among minors is considered and the relevant theoretical and methodological approaches to the study of administrative and legal regulation of crime prevention among minors are formed.The concept and content of prevention of administrative offenses as a component of the system of combating crime are revealed, the conditions and factors of illegal behavior of minors are clarified and the ways to overcome them are determined. An analysis of the genesis and current state of development of administrative and legal norms governing the prevention of juvenile delinquency. The subjects of juvenile delinquency prevention have been identified and their place in the system of ensuring the rights of the child has been established.International standards for the protection of children's rights in the context of juvenile delinquency prevention are described. The current state of development of the information environment is analyzed and its influence on illegal behavior of minors is determined.Proposals aimed at improving the administrative and legal regulation of juvenile delinquency prevention in the context of modern social change have been formulated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Деркач О.О. 
Активізація пізнавальної діяльності школярів на початковому етапі навчання гри на струнно-смичкових інструментах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.О. Деркач ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2003. — 19 с.: табл. — укp.

Теоретично проаналізовано наукову літературу з проблеми активізації пізнавальної діяльності молодших школярів, досліджено процес функціонування початкової ланки музичної освіти, виявлено специфіку початкового навчання гри на струнно-смичкових інструментах дітей 4 - 5-ти та 6 - 7-річного віку, обгрунтовано методичні засади та експериментально підтверджено доцільність та ефективність використання робочих зошитів з друкованою основою на початковому етапі навчання гри на даних інструментах, які відповідають вимогам сучасної освіти та є найзручнішою формою роботи для учнів у класі та вдома. На підставі проведеної дослідно-експериментальної роботи доведено, що активізація пізнавальної діяльності школярів на початковому етапі навчання гри на струнно-смичкових інструментах можлива за умови врахування вікових особливостей перебігу основних пізнавальних процесів; створення навчальних ситуацій, здатних викликати пізнавальний інтерес та позитивний емоційний відгук учнів; активізації мисленнєвої діяльності учнів шляхом використання серії нестандартних завдань та організації навчального процесу на базі творчої самореалізації дитини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА327353

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського