Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (67)Тематичний інтернет-навігатор (4)Наукова електронна бібліотека (399)Реферативна база даних (4903)Книжкові видання та компакт-диски (1969)Журнали та продовжувані видання (284)
Пошуковий запит: (<.>K=ЕТИК$<.>+<.>K=РЕКЛ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 481
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Тонєва К.В. 
Адаптивні моделі вибору рекламної кампанії підприємства: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / К.В. Тонєва ; Харк. нац. екон. ун-т. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Уперше розроблено механізм вибору рекламної кампанії, який базується на принципах адаптації підприємства до зміни зовнішніх і внутрішніх умов його функціонування та дає змогу підвищити обгрунтованість прийнятих управлінських рішень. Створено модель вибору рекламної кампанії підприємств з виділенням контурів внутрішньої та зовнішньої адаптації з метою здійснення адаптації моделі та об'єкта дослідження. Розвинуто модель вибору ефективного обсягу асигнувань на рекламу на базі переваг теоретико-ігрових і експертних моделей, яка дає змогу одержати обгрунтоване сімейство рішень витрат на рекламу. Наведено модель розподілу обсягу асигнувань на рекламу, що представлена у вигляді задачі лінійного програмування та дозволяє здійснити параметричну адаптацію механізму вибору рекламної кампанії підприємства. Удосконалено модель планування його рекламної діяльності, яка враховує ефекти рекламних комунікацій з контурами реакції ринку та споживача.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-211.1 в611 + У9(4УКР)421.0-803.81 в611 +
Шифр НБУВ: РА332853

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Стрельников А.В. 
Адміністративна відповідальність за порушення законодавства про рекламу: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / А.В. Стрельников ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2004. — 18 с. — укp.

Визначено суть поняття "адміністративна відповідальність", "реклама", "рекламна діяльність", "вина юридичної особи", "провадження". Вперше охарактеризовано склади адміністративних проступків у сфері рекламної діяльності. Досліджено правові засади адміністративної відповідальності за порушення законодавства про рекламу з урахуванням внесених змін. Визначено правовідносини, які складають об'єкт адміністративних проступків у сфері рекламної діяльності. Наведено характеристику реклами та рекламної діяльності як предмета проступку. Обгрунтовано новий підхід щодо визначення вини юридичної особи за порушення законодавства про рекламу. Запропоновано оригінальну класифікацію існуючих видів реклами, її обмеження, правовідносин, що складають об'єкт порушень законодавства про рекламу, недобросовісної реклами. Наведено пропозиції щодо удосконалення чинного законодавства про адміністративну відповідальність за проступки у сфері рекламної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)072.8 + Х849(4УКР)112.3 +
Шифр НБУВ: РА334409

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Литвин Н. А. 
Адміністративно-правове забезпечення діяльності третейських судів в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Н. А. Литвин ; Нац. ун-т держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано адміністративно-правове забезпечення діяльності третейських судів в Україні на всіх етапах їх становлення та розвитку як самостійного інституту. Визначено поняття, місце, роль третейських судів у судовій системі України й адміністративно-правове забезпечення їх діяльності. Наведено передумови та пріоритети його запозичення для застосування в Україні. Уточнено структуру третейських судів, визначено коло прав та обов'язків їх суддів, висвітлено напрями удосконалення стану адміністративно-правового забезпечення діяльності, сформульовано пропозиції щодо внесення змін і доповнень до чинного законодавства, зокрема Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України "Про третейські суди". Розроблено проект Кодексу етики третейського судді, в якому запропоновано посилити відповідальність суддів. Доведено, що основною метою наукового й інформаційного забезпечення діяльності третейських судів в Україні можна визнати всебічну науково-теоретичну та інформаційну підтримку їх діяльності з боку органів державної влади та недержавних організацій на підставі комплексу організаційних, дослідницьких, нормативно-правових, технічних та інших заходів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х892.19(4УКР)189.4 + Х819(4УКР)113
Шифр НБУВ: РА375753 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Тацишин І.Б. 
Адміністративно-правове забезпечення інформаційних відносин в галузі реклами: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / І.Б. Тацишин ; Львів. держ. ун-т внутр. справ. — Л., 2009. — 18 с. — укp.

Охарактеризовано поняття та зміст адміністративно-правового забезпечення інформаційних відносин в галузі реклами. Досліджено адміністративно-правовий механізм забезпечення безпеки інформаційних відносин у галузі реклами. Розглянуто особливості та види адміністративної відповідальності за порушення загальнообов'язкових правил рекламної діяльності та заходів їх припинення. Сформульовано конкретні пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення адміністративно-правового забезпечення інформаційних відносин в галузі реклами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)120.02 + Х849(4УКР)112.3 +
Шифр НБУВ: РА367280

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Верхогляд В. О. 
Адміністративно-правове регулювання взаємодії органів служби безпеки України з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та громадськістю: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. О. Верхогляд ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Запропоновано визначення поняття адміністративно-правового регулювання взаємодії органів Служби безпеки України (СБУ) з державними інституціями та суб'єктами громадянського суспільства як характеристики галузі управлінської, правореалізаційної та правозахисної діяльності з метою формування зв'язків з державними органами, органами місцевого самоврядування та громадськістю для удосконалення діяльності органів СБУ. Розроблено пропозиції щодо внесення змін та доповнень до нормативно-правових актів, що прямо чи опосередковано регулюють питання взаємодії органів СБУ з державними інституціями та громадськістю. Запропоновано елементи програми взаємодії органів СБУ з іншими державними органами та структурами громадянського суспільства, прийняття Інформаційного кодексу України та Кодексу професійної етики в галузі зв'язків з громадськістю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.012 + Х809(4УКР)628
Шифр НБУВ: РА380765 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Микитенко Л.А. 
Адміністративно-правове регулювання рекламної діяльності в Україні: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Л.А. Микитенко ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Розглянуто теоретичні, законодавчі та методичні проблеми адміністративно-правового регулювання рекламної діяльності. Досліджено форми адміністративного впливу на неї. Установлено зміст понять "державний контроль рекламної діяльності", "рекламний ринок", "рекламна діяльність" і "реклама". Визначено умови й особливості адміністративно-правових засад регулювання рекламної діяльності в Україні. Відзначено, що однією з форм адміністративного впливу на дану діяльність є державний контроль - складова адміністративно-правового регулювання. Висвітлено його організаційні засади. Охарактеризовано діяльність органів виконавчої влади, що здійснюють контроль за дотриманням учасниками рекламної діяльності законодавства про рекламу. Визначено їх систему, контрольні повноваження у сфері рекламної діяльності. Розглянуто методи та форми здійснення державного контролю. Проаналізовано адміністративно-правові гарантії забезпечення прав споживача та підприємців на доброчесну рекламу. Досліджено заходи адміністративного примусу, які застосовуються до учасників рекламної діяльності на підставі застосування адміністративних стягнень у сфері даної діяльності. Обгрунтовано необхідність удосконалення її адміністративно-правового регулювання шляхом внесення змін до чинних нормативно-правових актів України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)120.02 + Х819(4УКР)072.8 +
Шифр НБУВ: РА360763

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Гончаренко О.В. 
Адміністративно-правові засади діяльності Вищої ради юстиції: автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.07 / О.В. Гончаренко ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито адміністративно-правові засади діяльності Вищої ради юстиції (ВРЮ). Проаналізовано статус, повноваження, структуру, організаційно-правові форми діяльності ВРЮ, природу актів, які видає даний державний орган. Обгрунтовано новий підхід у визначенні ВРЮ як конституційного, державного, самостійного колегіального органу з особливим статусом і спеціальною компетенцією, який здійснює державне управління у сфері формування суддівського корпусу (СК). Вивчено передумови виникнення спеціалізованих органів управління формуванням СК. Наведено рекомендації щодо внесення змін до Конституції України, Закону України "Про Вищу раду юстиції", "Про судоустрій України", Регламенту ВРЮ, розробки положень про постійного представника ВРЮ у Верховній Раді України, при Президенті України, прийняття Кодексу професійної етики суддів, Закону України "Про адміністративні посади в органах судової влади".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)111.21-9 +
Шифр НБУВ: РА370011 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Крамаренко М.Л. 
Аксіологічна прагмасемантика англомовного рекламного тексту: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / М.Л. Крамаренко ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2005. — 21 с. — укp.

За результатами дослідження встановлено, що комунікативно-прагматичною основою для реалізації оцінки у текстах побутової, науково-технічної, фінансової реклами, реклами у сфері шоу-бізнесу є психологічні пресупозиції, які співвідносяться з прагмарелевантними оцінними концептами рекламного повідомлення та детермінують його оцінний поняттєвий зміст. Виявлено та проаналізовано прагмарелевантні словотвірні, лексико-граматичні та синтаксичні оцінні засоби, а також стилістичні прийоми вираження оцінки у текстах англомовної комерційної реклами. Здійснено тематичну стратифікацію оцінних засобів залежно від прагмарелевантних оцінних концептів. З'ясовано типові позиції оцінки у структурно-композиційній моделі рекламного тексту. Розглянуто співвідношення вербальних оцінок і паралінгвістичних компонентів рекламного тексту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-716 +
Шифр НБУВ: РА341193

Рубрики:

      
9.

Барліт О.О. 
Аксіологічні засади ставлення школярів до природи у вітчизняній педагогічній теорії та практиці (кінець XIX - початок XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Барліт ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено педагогічну проблему вдосконалення сучасної системи екологічної освіти школярів на основі інтеграції прогресивних здобутків вітчизняної педагогічної теорії та практики кінця XIX - початку XX ст. у навчально-виховний процес. На підставі ретроспективного аналізу педагогічних концепцій вітчизняних науковців розвинуто педагогічну модель формування аксіології природи (О. Герд, М. Сумцов), грунтуючись на етнокультурній варіативності й інвайронментальних чинниках (С. Русова, І. Стешенко), етико-естетичних і психологічних механізмах єднання людини з природою (Б. Грінченко, М. Грот). Доведено необхідність застосування аксіологічного підходу як продукту синтезу наукового філософського, педагогічного, психологічного, культурологічного знання, що передбачає взаємодію всіх суб'єктів освіти та їх ставлення до світу за етичними принципами, доповнює простір навчання та виховання ціннісними настановами та відкриває можливості для етноантропологічного спрямування екологічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА362803

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Михайлюк С.Я. 
Аксіологічні основи екологічної етики: автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.07 / С.Я. Михайлюк ; Ін-т філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Досліджено аксіологічні основи екологічної етики. Акцентовано увагу на змінах у відношенні людини до природи, зокрема формуванні моральної відповідальності за умов посилення глобалізаційних процесів у світі. Проаналізовано джерела становлення екологічної етики. Визначено потребу збалансування антропо- і біоцентричної систем моралі для подальшого утвердження даної науки. Досліджено етичний вимір цінності природи. Виявлено, що екологічна етика формує ціннісні передумови такого способу життєдіяльності, який забезпечує єдність цінностей людини і природи. Осмислено ціннісні засади етики збалансованого розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю751.1 +
Шифр НБУВ: РА368574

Рубрики:

      
11.

Стахурська Г.Ю. 
Активні процеси у перській комп'ютерній субмові: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.13 / Г.Ю. Стахурська ; НАН України. Ін-т сходознавства ім. А.Кримського. — К., 2007. — 24 с. — укp.

Зазначено, що термін - це слово чи словосполучення, що виражає певне наукове поняття. Термінологічний словотвір відображає переважно свідомий, соціально прискорений процес термінотворчості. Засвоєння іншомовних термінів є показником певної фази запозичення світових культурних цінностей. Опрацьовані у європейському мовознавстві вимоги до стандартизації семантики та структури термінів передбачають послідовне проведення принципів номінації, оцінки, уніфікації. Проникнення первісно англійської термінології Інтернету до словників інших мов розглянуто як прояв процесів інтернаціоналізації за сучасних умов. Комп'ютерна термінологія у мовах різних систем формується стихійним шляхом, а також внаслідок цілеспрямованих заходів на основі словотвірних засобів конкрентної національної мови, шляхом калькулювання або прямого запозичення. Критерії формування термінів, затверджені Академією мови та літератури Ірану, свідчать про її подальшу пуристичну орієнтацію. Наявність англійських елементів у текстах перськомовного Інтернету є пояснимим явищем. Певна група назв-"етикеток" нового засобу масової інформації виявляє свої властивості як номенклатура. За критерієм структури загальною тенденцією є відповідність простому англійському терміну простого перського, а складному англійському - складного перського. Для перських термінів-словосполучень у комп'ютерній галузі властиве збереження перських граматичних (синтаксичних) морфем і вплив англійського прототипу. За семантичною характеристикою перська комп'ютерна лексика має адекватне відтворення англомовного оригінального масиву термінів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш152.311-34:З97 +
Шифр НБУВ: РА350012

Рубрики:
 ! 

      
12.

Федорець С.А. 
Англійські запозичення в мові сучасної української реклами: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / С.А. Федорець ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 18 с. — укp.

Визначено особливості реклами як специфічної сфери функціонування мови. Уперше виявлено корпус запозичень англійського походження, які вживаються у рекламних текстах 1990-х рр. - на початку XXI ст. З'ясовано шляхи входження до лексичної системи сучасної української літературної мови нових шарів лексики англійського походження на позначення назв комп'ютерної та побутової техніки, видів спорту. Досліджено семантичні особливості новітніх запозичень, які увійшли до словникового складу сучасної української літературної мови шляхом мови реклами. Розглянуто способи адаптації англіцизмів на грунті української мови. Дослідження здійснено з використанням дистрибутивного, етимологічного, диференційно-понятійного, описового методів, а також методу зіставлення й елементів комплексного аналізу та синтезу. Проаналізовано специфіку функціонування сучасних рекламних текстів і способи використання англіцизмів у них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-716 + Ш141.4-322 +
Шифр НБУВ: РА339073

      
13.

Ожидрянова В.Г. 
Англомовний дискурс міжнародних прес-конференцій: структурний, семантичний і прагматичний аспекти: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / В.Г. Ожидрянова ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено структурні, семантичні та прагматичні особливості англомовного дискурсу прес-конференцій у лінгвокогнітивному та комунікативно-прагматичному аспектах. З'ясовано, що дискурс міжнародних прес-конференцій є складним або гібридним, який поєднує ознаки політичного, медійного, рекламного дискурсів і дискурсу у сфері паблік рилейшнз та реалізується на їх перетині. Визначено інтерактивні й інституційні характеристики англомовного дискурсу міжнародних прес-конференцій. Запропоновано комунікативну модель прототипної прес-конференції, яка поєднує змістово-функціональні та формально-структурні параметри. Визначено типологію дискурсу прес-конференцій, представлену повідомленням, коментарем і конфліктом. Виділено темпоральну та рольову структури дискурсу прес-конференцій. Досліджено комунікативні стратегії й тактики представників інституції та засобів масової інформації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-715 +
Шифр НБУВ: РА335195

Рубрики:

      
14.

Шукало І.М. 
Англомовний комп'ютерний рекламний дискурс: семантичний та комунікативний аспекти (на матеріалі веб-сайтів британських туристичних компаній): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / І.М. Шукало ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено семантичні та комунікативні особливості англомовного комп'ютерного рекламного дискурсу. Розкрито його інституційну природу, виявлено особливості та визначено мовленнєво-жанрові характеристики. Встановлено специфіку гіпертекстової структури англомовного комп'ютерного рекламного дискурсу, проаналізовано особливості функціонування вербальних і невербальних компонентів у його межах. Запропоновано фреймову модель комп'ютерного рекламного дискурсу, за допомогою якої визначено його структурно-семантичну організацію та виділено елементи лексичного інвентарю. Вперше розкрито адресованість комп'ютерного рекламного дискурсу та визначено комунікативні стратегію та тактику його побудови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-716 +
Шифр НБУВ: РА360284

Рубрики:

      
15.

Ананко Т.Р. 
Англомовний корпоративний дискурс: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Т.Р. Ананко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано лінгвопрагматичні та соціолінгвістичні особливості корпоративного дискурсу. Обгрунтовано його виділення, запропоновано визначення, виокремлено основні компоненти, а також проаналізовано лексичні шари, які складають корпоративний дискурс та відрізняють його від інших різновидів. Корпоративний дискурс реалізується в інституційній сфері, а також виявляється у міжособистісних стосунках. Виокремлено шість типових комунікативних ситуацій з різними адресатно-адресатними характеристиками. Доведено, що комунікативну поведінку учасників зумовлюють цінності корпоративної культури компанії. Визначено основні напрями реалізації корпоративного іміджу для рекламних і PR компаній. Вивчено засоби створення корпоративного іміджу у віртуальному просторі. Проаналізовано комунікативні риси поведінки керівників великих компаній, які репрезентують директивний і демократичний стилі менеджменту. Виявлено засоби реалізації гендерного фактора. Вивчено комунікативні стратегії та тактики у корпоративному контексті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-70 +
Шифр НБУВ: РА354069

Рубрики:

      
16.

Шипіцина Ю.В. 
Англомовні тексти з корпоративної етики: лінгвопрагматичний та семантико-когнітивний аспекти: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Ю.В. Шипіцина ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне вивчення англомовних текстів етичних кодексів, проаналізовано їх структурні, змістові, комунікативно-прагматичні та семантико-когнітивні особливості. Виокремлено й описано ознаки ділового, законодавчого, рекламного типів дискурсу, що актуалізуються у текстах етичних кодексів. Визначено основні функції, які виконують тексти етичних кодексів. Проаналізовано їх структурні та змістові особливості. Висвітлено лінгвопрагматичні характеристики текстів корпоративних етичних кодексів. Розглянуто засоби вираження деонтичної та алетичної модальності у текстах етичних кодексів. З'ясовано роль і специфіку адресантно-адресатної взаємодії, на підставі якої виділено два типи текстів етичних кодексів, а саме: внутрішньо та зовнішньо зорієнтовані. Виокремлено мовленнєві акти, наявні у текстах етичних кодексів. Описано стратегії та тактики, що застосовуються адресантом з метою регулювання поведінки адресата, а також проаналізовано дотримання адресантом принципів кооперації та ввічливості. Досліджено основні концепти ділової етики, визначені на підставі текстів етичних кодексів. Розкрито роль мовних засобів у процесі вербалізації базових концептів ділової етики у досліджених текстах. Запропоновано відповідні фреймові моделі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-713 +
Шифр НБУВ: РА354750

Рубрики:

      
17.

Вершина В.А. 
Антропологічний аспект філософської системи С.Л.Франка: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / В.А. Вершина ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2007. — 18 с. — укp.

Встановлено ідейно-теоретичні та гносеологічні витоки філософського світогляду С.Франка. Підкреслено, що проблема людини у його філософії не ізольована, а знаходиться в тісному взаємозв'язку з проблемою суспільства. Показано, що затверджуючи духовність суспільного життя згідно з його суттю, С.Франк робить спробу обгрунтування концептуальної єдності вирішення проблем людини і суспільства, яке базується на ідеї початкової проникнутості їх божественною всеєдністю, що створює основу для розуміння людини ("я") і суспільства ("ми") як нерозривно-незлиттєвої всеєдності. У зв'язку з цим реконструюється соціально-антропологічна концепція С.Франка як смислова вісь його філософської системи. Виділено ключові елементи соціально-антропологічної концепції С.Франка ("особистість", "соборність", "служіння"), проаналізовано їх зміст. На думку С.Франка, лише етика служіння дозволяє подолати антагонізм засад солідарності та свободи і примирити їх з метою облаштування суспільного, громадянського життя людей на розумних засадах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-658 +
Шифр НБУВ: РА352521

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Морозевич Н.В. 
Бандурне мистецтво як культурне надбання сучасності: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Н.В. Морозевич ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2003. — 16 с. — укp.

Проаналізовано естетико-психологічні та етико-філософські показники бандурної речовості звука та її виконавського подання з обгрунтуванням спеціального поняття "бандурного вокалу" як культури християнського смирення та артистичної світської вишуканості в традиції виконавської майстерності бандуриста. Визначено специфіку синкретизму бандурної співогри - "театр одного актора в двох персонах" як втілення бандурної поетики творення та виконання. Запропоновано типологічні диференціювання художньо-образних та формально-діяльнісних надбань бандурного мистецтва. Розглянуто композиторські тексти творів С.Баштана, М.Дремлюги, В.Зубицького, В.Власова, О.Сокола та інших.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.697 +
Шифр НБУВ: РА327099

Рубрики:

      
19.

Юрченко О.М. 
Біблійний символізм у культурно-національних картинах світу: спроба порівняльного аналізу: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / О.М. Юрченко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 18 с. — укp.

Запропоновано новий ракурс осмислення біблійного символізму, зокрема біблеїзмів як лінгвокультурологічних одиниць, що мають не лише мовне наповнення, а і зберігають у часі інформацію культурно-національного характеру. Здійснено порівняльний аналіз біблеїзмів, що побутують у російській і французькій мовах, що дозволило розкрити механізм творення та збереження етнокультурної специфіки окремої нації, формування рис національної самобутності та толерантності, що базуються на засадах християнського етносу. Висвітлено формування основних концептів простору біблійної культури у аспекті семіотики. Зроблено висновок, що сучасні культурно-національні картини світу активно використовують вирази, джерелом яких є Біблія, незалежно від того, чи відбувся процес фразеологізації біблеїзму на рівні тексту-джерела (Біблії) або у більш пізніших текстах. Свідомість людини сприймає їх у готовому вигляді або переосмислює, надаючи їм нові значення. Зазначено щодо позанаціональної схильності людської свідомості до збереження "заповітних смислів" у вигляді сталих мовних виразів, що використовується у сфері інформаційних технологій (ЗМІ, телевізійних новинах, рекламі). Зауважено, що факти асиметрії складу біблеїзмів у кожній культурно-національній картині світу відображають особливості культурної свідомості французького, російського й українського соціуму, які зумовлюють різницю їх культурних традицій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.1 + Э37-202.04 + Ю6*671.111 + Ш141.2-33 + Ш147.11-33 +
Шифр НБУВ: РА354732

Рубрики:

      
20.

Іващук А.А. 
Варіативність та взаємоперехід інформаційних жанрів у сучасній українській пресі: автореф. дис... канд. наук із соц. комунікацій : 27.00.04 / А.А. Іващук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т журналістики. — К., 2009. — 17 с. — укp.

Проаналізовано нові тенденції розвитку окремих видів жанрів: від традиційної інформаційної замітки до порівняного нового для української журналістики явища, як репортаж-розслідування з елементами аналітики. Акцентовано увагу на проблемах творчої взаємодії окремих журналістських колективів і журналістів-стрінгерів, які проводять журналістське розслідування самостійно. Сформульовано дефініцію процесів жанроутворення та запропоновано нові визначення традиційних жанрів. Доведено, що розвиток жанрів відбувається в тісному зв'язку з канонами професійної журналістської етики. Зазначено, що процес підготовки працівників редакції, дотримання молодших колег, елементи творчого суперництва сприяють розвиткові жанрової теорії й практики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.162/163 +
Шифр НБУВ: РА367082
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського