Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (9)Наукова електронна бібліотека (75)Реферативна база даних (2187)Книжкові видання та компакт-диски (346)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>K=МОРАЛЬНІ$<.>+<.>K=ПОЧУТТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 329
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Корнєєв Ю.В. 
Адміністративно-правове забезпечення особистої безпеки працівників податкової міліції: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Ю.В. Корнєєв ; Держ. податк. адмін. України, Акад. держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено проблеми особистої безпеки працівників податкової міліції, розглянуто вплив небезпечних факторів на службово-професійну діяльність, запропоновано визначення особистої безпеки та її принципи. Висвітлено питання правового захисту співробітників: наведено загальну характеристику правового захисту та описано особливості правового регулювання співробітників податкової міліції. Виявлено недоліки правового забезпечення, надано пропозиції щодо покращання правової нормативної бази податкової міліції. Здійснено дослідження професійної та психологічної підготовленості співробітників як важливого фактора їх безпечної професійної придатності. Розглянуто вплив професйної підготовки на забезпечення особистої безпеки та професійної, підбір та адаптацію кадрів, високі моральні якості як елементи службової захищеності працівників, психолого-педагогічні знання, які підвищують захист та безпеку професійної діяльності працівника. На підставі результатів дослідження запропоновано шляхи та пропозиції удосконалення діяльності працівників, що впливають на забезпечення особистої безпеки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.013.2
Шифр НБУВ: РА320385 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Кузнєцова І.В. 
Аксіологічні та праксеологічні засади становлення особистості як суб'єкта культурно-освітньої діяльності: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / І.В. Кузнєцова ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано аксіологічні та практичні аспекти особистісного становлення суспільно-відповідального суб'єкта культурно-освітньої діяльності. Розглянуто потребу інформаційного суспільства у аспекті головної ролі соціокультурного процесу як універсальної форми самоусвідомлення суспільства та формування ціннісно-орієнтованої особистості. Виявлено динаміку культурно-етичних підстав у процесі становлення особистості відповідно до етапів трансформації свідомості, а саме: індивід - індивідуальність - особистість. Розвинуто антропологічну концепцію (аксіологічний вимір), визначено спеціалізовану галузеву концепцію культурної діяльності (праксеологічний вимір). Узагальнено процесуальний характер функціонування даної концепції з ретрансляції, інтерпретації та розповсюдження культури до єдиної метапрофесійної діяльності, зміст якої характеризується поняттям "культуртрегерська діяльність та культуртрегер". Запропоновано будувати сучасну культурно-мистецьку освіту на засадах філософського осмислення співпраці суб'єктів освітнього процесу з використанням розробленої концепції, яка дозволяє розкрити суть діяльності культуртрегера (бібліотекаря, редактора, журналіста, перекладача, екскурсовода), який виконує професійне завдання у контексті існуючого ціннісно-орієнтованого надзавдання на моральнісних засадах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч1 +
Шифр НБУВ: РА355526

Рубрики:

      
3.

Ісаєва Є. С. 
Антиципаційна спроможність як чинник формування життєвих перспектив осіб юнацького віку з особливими потребами: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.04 / Є. С. Ісаєва ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Вперше встановлено наявність зв'язку між типом реагування на захворювання та здатністю до антиципації в осіб з особливими потребами в юнацькому віці. Уточнено чинники, які пов'язані з порушенням антиципаційної спроможності та впливають на адаптаційні можливості особистості з особливими потребами: обмеження в кар'єрі, матеріальні збитки, обмеження у вільному часі, почуття неповноцінності. Вдосконалено питання про вплив антиципаційної спроможності на формування життєвих перспектив осіб з особливими потребами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1 + Ю937.234 + Ю937.42
Шифр НБУВ: РА372714 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Стецько Д. Я. 
Антропокультурна природа свободи: феноменологічний аналіз: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.04 / Д. Я. Стецько ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. — Л., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше здійснено розмежування свободи як об'єктивної реальності людського буття та свободи як феноменальної даності, до якої відносяться мислення та культуротворення. Уточнено зміст понять "сенс" і "значення" як нетотожних смислових аспектів у процесі культуротворення: значення як ідеального концептуального смислу, об'єктивованого в предметах культури, та сенсу як ціннісно-почуттєвого відношення суб'єкта. Обгрунтовано культуротворчий зміст поняття "мотивації", що виявляється у потребі самоздійснення та втілюється в актах вираження та розуміння. Виявлено характер культуротворення як відповіді Іншому та відповідальності перед Іншим. Визначено місце рефлексії у здійсненні свободи як прояснення й актуалізації смислів. Встановлено роль Іншого як межі свободи й об'єктивної умови культуротворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.21 + Ю212.73
Шифр НБУВ: РА382297 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Зязюн Л.І. 
Артистичне виховання особистості в системі освіти Франції: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.І. Зязюн ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розкрито проблему професійного удосконалення та самоудосконалення особистості засобами культури та мистецтв у системі освіти Франції. Зазначено, що даний процес визначає континіумне поняття "артистичне виховання". Доведено, що артистичне виховання засобами мистецтва, через позитивні естетичні почуття, розвиває здібності до творчої експресії та відчуття творчості, сприяє розквіту особистої незалежності та індивідуальності учня, урівноважує розумові та почуттєві можливості учнів, культивує способи мислення та дії, стає необхідним для уміння орієнтуватися та поводитися у сучасному суспільстві. Встановлено, що поступи у даному вихованні стають визначальними у міждисциплінарних зв'язках, акцентують увагу на численних формах і символах, що є ключем до багатьох знань і дій, одержаних у школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4ФРА) + Щ330.03 +
Шифр НБУВ: РА324322

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Рябчинська О.П. 
Боротьба з розповсюдженням порнографічних предметів і творів, що пропагують культ насильства і жорстокості: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / О.П. Рябчинська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Запропоновано безпосереднім об'єктом злочину, передбаченого ст.300 КК України, визнавати моральні засади суспільства у частині розповсюдження інформації, спрямованої на забезпечення поваги гідності особи згідно загальнолюдських цінностей. З метою уніфікації термінології, рекомендовано мінімізувати кількість оціночних понять у дефінації "порнографія" та визнавати як натуралістичне зображення, а також опис статевих органів персонажів (людей, тварин) у момент вчинення ними або щодо них дій сексуального характеру. Пропоновано розглядати зберігання творів, що пропагують культ насильства та жорстокості, з метою збуту або розповсюдження як готування до даних дій, а не як самостійний злочин, зважаючи на те, що дані дії не досягають ступеня суспільної небезпечності, характерного для злочину. Запропоновано включити до переліку кваліфікуючих ознак складу злочину, передбаченого ст.301 КК, ознаку скоєння даного злочину спеціальними суб'єктами - батьками або особами, що їх замінюють, учителями, вихователями та іншими особами, які на законних підставах утримують, доглядають, виховують, дають освіту дітям віком до 16 років. Рекомендовано суб'єктом злочинів, передбачених ст.300 і 301 КК, які вчинюються щодо неповнолітніх або з примушуванням їх до створення порнографічних предметів і творів, що пропагують культ насильства та жорстокості, визнавати осіб, які досягли вісімнадцятирічного віку. Вперше, на підставі результатів аналіза статистичного матеріалу, наведено кримінологічну характеристику злочинів, передбачених ст.300 і 301 КК України.Розроблено пропозиції щодо удосконалення кримінального законодавства та інших заходів у галузі боротьби з ввезенням, виготовленням, збутом і розповсюдженням порнографічних предметів і творів, що пропагують культ насильства та жорстокості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)122 +
Шифр НБУВ: РА322838

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Огаркова Г.А.. 
Вербалізація концепту Iкохання/I в сучасній англійській мові: когнітивний та дискурсивний аспекти: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Г.А.. Огаркова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне вивчення концепту кохання в сучасній англійській мові як складного ментального поняття, представленого в єдності його змістового, образного, ціннісного складових і дискурсивній реалізації. Наукове дослідження проведено у межах когнітивного, аксіологічного та психолінгвістичного підходу щодо опису культурної специфіки мов світу. Особливу увагу приділено вивченню вербально-оформлених уявлень про концепт кохання, об'єктивований в сучасній англійській мові різнорівневими лінгвістичними засобами: від лексем на позначення самого почуття до дискурсивної взаємодії закоханих. Показано, що кохання як вербалізована універсалія позначена в англійській мові культурною специфікою на когнітивному та дискурсивному рівнях і безпосередньо пов'язана з системою цінностей англомовної лінгвокультури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-31 +
Шифр НБУВ: РА336217

Рубрики:

      
8.

Кушнір Н.О. 
Вербалізація чуттєвих інтенцій у російському діалогічному мовленні (на матеріалі комунікативної ситуації "освідчення в коханні"): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / Н.О. Кушнір ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т філології. — К., 2005. — 15 с. — укp.

Досліджено мовленнєві тактики (МТ) у комунікативній ситуації (КС) "освідчення в коханні" з урахуванням різноманітних факторів мовленнєвого спілкування - соціальних ролей комунікантів, лексико-синтаксичних засобів, невербальних компонентів комунікацій. МТ визначено як стереотипну модель мовленнєвої поведінки певного соціуму, за допомогою якої мовець намагається реалізувати свою комунікативну інтенцію у конкретній ситуації спілкування. На підставі аналізу фактичного матеріалу виділено МТ, яким користується ініціатор мовленєвих актів у КС "освідчення в коханні". Розглянуто лексико-синтаксичні компоненти мовленнєвих актів і невербальні засоби спілкування комунікантів, які освідчуються в коханні. Завдяки здійсненому дослідженню встановлено залежність вибору МТ і невербальних засобів комунікації від соціальної ролі комуніканта. З'ясовано, що для успішного міжособистісного спілкування в КС "освідчення в коханні" вибір комунікантом найбільш психологічно доцільної форми вираження свого почуття має грунтуватися на експлікації емпатії, двоцентричного характеру любовних почуттів, здатності до ідентифікації та децентрації, що означає апріорне, безумовне прийняття іншої особистості, орієнтацію на її природну індивідуальну неповторність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-227.4 + Ш100.03 +
Шифр НБУВ: РА337860

Рубрики:

      
9.

Кочерга О.В. 
Взаємозв'язок мислення, почуттів та уяви у розвитку критичності людини: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.В. Кочерга ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 16 с. — укp.

Уточнено та конкретизовано психологічний зміст взаємозв'язку між мисленням, почуттями та уявою як цілісності, що розвиває критичність людини у пізнавальній діяльності. Розроблено нові методи дослідження та способи реєстрації взаємозв'язку досліджених категорій. З'ясовано психологічні умови становлення та підтримки гармонійного й продуктивного взаємозв'язку мислення, почуттів та уяви у розвитку критичності людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131 + Ю935.14 + Ю935.21 +
Шифр НБУВ: РА327314

Рубрики:

      
10.

Таньшина А.В. 
Використання спадщини харківських наукових фізичних шкіл у професійній підготовці майбутніх фізиків: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.В. Таньшина ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Досліджено та узагальнено специфіку підготовки висококваліфікованих спеціалістів у наукових школах Національного наукового центру "Харківський фізико-технічний інститут" і Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, яка сприяє якісному оновленню українських наукових кадрів. Здійснено дослідження життя та наукової діяльності всесвітньо відомих засновників харківських фізичних шкіл у контексті аналізу специфіки професійного становлення лідера наукової школи. Розроблено пізнавальну концепцію використання фізико-історичних матеріалів про вітчизняні наукові школи в підготовці майбутніх фізиків. Запропонована концепція на сучасному етапі розбудови національної освіти допомагає виплекати в учнів природне почуття національної гордості за визначні наукові досягнення вітчизняних учених, повернути історичну пам'ять про всесвітньо відомі наукові надбання українського народу, сформувати громадянську позицію та світогляд майбутнього творця Української держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА326205

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Білецький В.В. 
Виправлення девіантної особистості як предмет філософського дослідження: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / В.В. Білецький ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2002. — 19 с. — укp.

На підставі історико-філософського аналізу простежено розвиток тлумачень феноменів людини, особистості, поглядів на причини девіантної поведінки. Встановлено, що головним концептуальним джерелом методологічного підходу до виправлення девіантної особистості у сучасному європейському культурному середовищі є надбання античної, середньовічної, гуманістичної, німецької класичної, а також сучасної вітчизняної та російської філософії. З'ясовано, що філософський зміст виправного впливу на девіантну особистість тотожний філософському змістові покарання та полягає у спонуканні до визнання нею категоричного моральнісного імперативу, його засвоєння та активного свідомого дотримання у сфері соціального. Визначено, що внутрішньою формою виправлення є наступні принципи: принцип комплексного впливу на особистість та її моральну сферу соціальних регуляторів моралі, релігії та права; принцип відповідності виправного впливу і ступеня суспільної провини, а також стану засвоєння моральнісного імперативу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22 +
Шифр НБУВ: РА322500

Рубрики:

      
12.

Гуменюк С.В. 
Виховання гуманних якостей учнів основної школи у процесі занять фізичною культурою: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С.В. Гуменюк ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2009. — 19 с. — укp.

Вперше обгрунтовано модель формування гуманних якостей учнів у процесі фізичного виховання. Визначено мету, завдання, принципи побудови, психолого-педагогічні механізми, етапи формування гуманних якостей. Запропоновано засоби, методи, форми навчально-виховного впливу й обгрунтовано педагогічні умови реалізації розробленої моделі, якими є формування позитивної мотивації учнів до систематичних занять фізичною культурою на підставі індивідуального підходу, створення сприятливого психологічного клімату у колективі, що забезпечує гуманізацію взаємовідносин між учителями й учнями, залучення батьків до позаурочних форм фізичного виховання школярів, що сприяє покращанню взаємовідносин між батьками та навчальним закладом. Удосконалено засоби (рухливі та спортивні ігри, забави, естафети, теоретичний матеріал, туризм, моральні дилеми, морально-етичні ситуації), методи та форми (ігровий і змагальний, особистий приклад учителя фізичної культури, контроль і самоконтроль, ритуали підтримки та заохочення учнів, групові дискусії й індивідуальні бесіди, покарання та заохочення, стимулювання інтересу й усвідомленої участі учнів у навчальному процесі, уроки фізичної культури, змагання, туристичні походи) фізичного виховання у контексті формування гуманних якостей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.16 + Ч421.354 + Ч511.0 +
Шифр НБУВ: РА367999

Рубрики:

      
13.

Хорошайло О.С. 
Виховання духовно-моральних цінностей у студентів з обмеженими фізичними можливостями: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.С. Хорошайло ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Визначено суть поняття "духовно-моральні цінності". Розроблено структурно-функціональну модель виховання даних цінностей у студентів з обмеженими фізичними можливостями. Систематизовано критерії та рівні їх вихованості. Визначено й обгрунтовано психолого-педагогічні умови ефективного виховання духовно-моральних цінностей у студентів з особливими потребами. Розроблено систему методів, прийомів, вправ і завдань, які забезпечують результативність виховної діяльності. Розкрито можливості поетапної реалізації основних завдань стосовно виховання духовно-моральних цінностей. На підставі результатів експериментальної роботи доведено ефективність розробленої у процесі дослідження структурно-функціональної моделі виховання даних цінностей у студентів з обмеженими фізичними можливостями за умов Центру духовно-інтелектуального розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352 + Ю937.231 + Ч430.94 +
Шифр НБУВ: РА335229

Рубрики:

      
14.

Свєтова А. О. 
Виховання духовно-моральних якостей майбутніх професійних тенісистів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / А. О. Свєтова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність понять "духовність", "моральність", "мораль", "якості особистості", "духовно-моральні якості особистості" та "духовно-моральні якості майбутніх професійних тенісистів". Визначено смислову сутність духовно-моральних якостей особистості. Висвітлено духовно-моральні якості майбутніх професійних тенісистів. Розроблено науково-методичний інструментарій дослідження, проведено діагностику рівнів духовно-моральних якостей майбутніх професійних тенісистів. Обгрунтовано педагогічні умови, що забезпечують ефективність процесу виховання духовно-моральних якостей майбутніх професійних тенісистів, експериментально перевірено їх ефективність через визначені критерії, показники та рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч515.771.515
Шифр НБУВ: РА377631 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Бакуліна С.Ю. 
Виховання моральних почуттів молодших школярів засобами казок народів світу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С.Ю. Бакуліна ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему виховання моральних почуттів молодших школярів засобами казок народів світу за умов загальноосвітньої школи. Здійснено аналіз філософських, психологічних і педагогічних досліджень, присвячених окремим аспектам даного процесу. Відзначено важливу роль моральних почуттів у формуванні сучасної особистості. Для діагностики вихованості моральних почуттів молодших школярів виділено 4 критерії: понятійний, емоційно-оцінний, емоційно-регулятивний, поведінковий, до кожного з них критеріїв розроблено показники. За результатами констатуючого експерименту визначено вихідні рівні вихованості моральних почуттів молодших школярів: високий, середній та низький. Кожний рівень характеризувався певними якісними ознаками, виявленими на підставі кількісних результатів. Науково обгрунтовано та практично апробовано педагогічну модель виховання моральних почуттів молодших школярів засобами казок народів світу. Педагогічну модель розроблено на основі визначених педагогічних умов: створення фону оптимізму, виявлення морального імпульсу казки й осмислення його динаміки, забезпечення рольового перевтілення школярів у казкових героїв. Розроблено дефініції понять "фон оптимізму", "моральний імпульс" і "ситуація ролі". Розкрито методи та прийоми реалізації виявлених педагогічних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21
Шифр НБУВ: РА312136 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Гагарін 
Виховання морально-естетичних почуттів молодших школярів засобами української народної казки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Микола Іванович Гагарін ; Інститут проблем виховання АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.355.21
Шифр НБУВ: РА352556

Рубрики:

      
17.

Старовойтенко Н.В. 
Виховання почуття гумору у старших дошкільників та молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Н.В. Старовойтенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено структуру почуття гумору, основними складовими якої є інтелектуально-емоційний, мотиваційний і комунікативний компоненти та їх реалізація у системі моральних стосунків і моральної діяльності. Визначено засоби педагогічного впливу та умови виховання почуття гумору. Наведено результати експериментального дослідження виховання почуття гумору на підставі системного підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.335 + Ч421.331.1 + Ю984.54-52
Шифр НБУВ: РА311800 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Загороднюк Т. М. 
Виховання почуття корисності для іншого як моральної цінності підлітка: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Т. М. Загороднюк ; Ін-т пробл. виховання НАПН України. — К., 2011. — 19 с.: табл. — укp.

Розглянуто проблему виховання почуття корисності для іншого в учнів підліткового віку. Проаналізовано філософські та психолого-педагогічні аспекти досліджуваної проблеми. Розкрито сутність і структурні елементи поняття "почуття корисності для іншого". Визначено критерії, показники та рівні вихованості цього особистісного утворення в учнів підліткового віку. Виявлено стан вихованості почуття корисності для іншого у підлітків сільських і міських загальоосвітніх шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.16 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА385796 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Рашидова С.С. 
Виховання почуття патріотизму старшокласників на культурно-художніх традиціях Донбасу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С.С. Рашидова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

Доведено, що за умов полікультурного регіону культурно-художні традиції (усна народна творчість, декоративно-ужиткове мистецтво, художні промисли та ремесла народу) відіграють велику роль у вихованні почуття патріотизму старшокласників. Використання цих традицій як засобу виховання створює умови для емоційних, естетичних і психологічних переживань і почуттів, що є базою для виховання почуття патріотизму, яке інтегрує почуття безкорисливої любові, прив'язаності до Батьківщини, поваги до землі своїх предків, повної віддачі в ім'я процвітання Батьківщини. Теоретично обгрунтовано систему роботи з метою виховання почуття патріотизму у старшокласників засобами традиційного народного мистецтва Донбасу як частини цілісного педагогічного процесу. На підставі результатів констатувального експерименту проведено формувальний експеримент, а саме: розроблено та впроваджено програму факультативного курсу, методичні рекомендації класним керівникам, організаційно-педагогічні форми та методи роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.45 +
Шифр НБУВ: РА353943

Рубрики:

      
20.

Бутенко О. Г. 
Виховання шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / О. Г. Бутенко ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше науково обгрунтовано педагогічні умови виховання шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників. Визначено зміст понять "шанобливе ставлення дитини до матері" (позитивне сприйняття дитиною емоційного, фізичного, психологічного образу матері, її статусу в родині та родинних стосунках, що засноване на моральних знаннях і досвіді дитини та відображається в моральних вчинках стосовно матері) та його структуру (світоглядно-пізнавальний, емоційно-вольовий і дієвий складники), а також "вихованість у дитини шанобливого ставлення до матері" (відчуття та прояв дитиною поваги, пошани до матері, піклування, ніжності та турботи про неї) та його компоненти (інформаційно-змістовий, емоційно-ціннісний, поведінковий). Розглянуто критерії (когнітивний, емоційно-почуттєвий, діяльнісний) і показники, охарактеризовано рівні (достатній, задовільний, низький) вихованості шанобливого ставлення до матері у старших дошкільників. Розроблено експериментальну модель, що містить етапи (інформаційно-збагачувальний, рефлексивно-діяльнісний, інтегративно-творчий), форми та методи роботи з реалізації педагогічних умов виховання шанобливого ставлення до матері у дітей старшого дошкільного віку (інтегровані заняття, дидактичні ігри та вправи, ситуації морального вибору, повчальної історії, бесіди, читання й обговорення літературних творів).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.25 + Ч411.334
Шифр НБУВ: РА384738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського