Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (181)Книжкові видання та компакт-диски (13)
Пошуковий запит: (<.>K=ОБДАРОВАНІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
1.

Любченко О.О. 
Вплив методів православної автотрансформації на особистісне зростання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.О. Любченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

У новому аспекті досліджено традиційні психологічні поняття - свідомість, здібності, "Я - концепцію", розвиток особистості, поглиблено їх розуміння. Запропоновано психологічну інтерпретацію таких феноменів релігійного життя особистості як покаяння, сповідь, молитва, ісіхія, боротьба з пристрастями, розглянуто їх супровідні процеси у контексті психології особистості. Проведено якісний аналіз природи особистісних змін, духовного зростання православної людини. Досліджено феномен автотрансформації. У психологічному контексті розглянуто релігійну обдарованість та містичний досвід. Визначено умови та методи автотрансформації, що існують у східнослов'янському християнстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю957.2-998 + Э37-56 + Э210.2 +
Шифр НБУВ: РА330878

Рубрики:

      
2.

Карпенко Н.А. 
Генезис розуміння батьками проявів дитячої обдарованості: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.А. Карпенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Проаналізовано розуміння як сприйняття та пізнання людини людиною як розв'язування творчої задачі у контексті батьківсько-дитячих стосунків. Охарактеризовано дитячу обдарованість та її прови. Проаналізовано результати емпіричного дослідження розуміння батьками проявів дитячої одарованості та його детермінанти. Виявлено зв'язки між показниками творчого мислення досліджених учнів, експертною оцінкою батьків, їх рівнем соціальної перцепції та стилем батьківського ставленння. У контексті стратегіальної теорії творчої діяльності (В.О. Моляко) визначено розуміння як творчий процес, що здійснюється завдяки активної взаємодії батьків з новою задачею (проявом обдарованості дитини - задачею для батьків), в результаті цього воних збагачують їх знання, формують тактичні прийоми та стратегії. Виділено етапи, рівні й ознаки розуміння батьками обдарованості в дітей, а також види нерозуміння. Запропоновано генезис розуміння проявів дитячої обдарованості як структурований, багатоетапний динамічний процес розв'язування нових пізнавальних задач, який базується на когнітивних стратегіях. Наведено зміст, структуру розробленої та апробованої навчально-тренінгової програми оптимізації розуміння батьками їх обдарованих дітей та результати формувального експерименту. Виявлено, що навчально-тренінгова робота, проведена з батьками, що не розуміють творчо обдарованих дітей, сприяє позитивним зрушенням у з'ясуванні ними феномену дитячої обдарованості й особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю953.1 + Ю956-994-06-734 +
Шифр НБУВ: РА364719

Рубрики:

      
3.

Клюєва С.Д. 
Девіантність творчої особистості: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / С.Д. Клюєва ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 19 с. — укp.

Проведено соціально-філософський аналіз девіантності творчої особистості. Висвітлено погляди сучасних зарубіжних і вітчизняних дослідників на проблему девіантності. Розглянуто феномен творчої особистості у межах художньої діяльності як середовища й умови її самореалізації. Визначено загальні характеристики девіантності як соціального явища. Виявлено, що девіантність є відхиленням від конвенційної за своїм характером соціальної норми як необхідного елемента соціальної практики, інструмента соціального регулювання та контролю, що історично встановлена як межа дозволеності у суспільстві. Простежено особливості прояву девіантності творчої особистості у соціокультурному дискурсі. Наведено визначення та розглянуто різні форми позитивної девіантності (геніальність, талант, обдарованість) творчої особистості у художній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*311.2 + Ю6*327.3*311.2 + С5*36 +
Шифр НБУВ: РА348629

Рубрики:

      
4.

Павлова Т. В. 
Комплексна оцінка здібностей дітей при відборі в ігрові види спорту на етапі початкової підготовки: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.01 / Т. В. Павлова ; Держ. н.-д. ін-т фіз. культури і спорту. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Вперше подано теоретичну концепцію структури загальної спортивної обдарованості, що базується на сучасних вимогах тренувального процесу та змагальної діяльності. Вперше визначено основні здібності, що становлять структуру обдарованості представників ігрових видів спорту. Вперше вивчено інформативну значущість здібностей дітей та основні фактори, які складають вікову структуру загальної спортивної й ігрової обдарованості у відборі на етапі початкової підготовки. Розроблено комплексне оцінювання здібностей й обдарованості дітей молодшого шкільного віку для відбору в ігрові види спорту на етапі початкової підготовки. Розширено знання теорії та методики оцінювання здібностей й обдарованості, формування вікової структури спортивної обдарованості, взаємозв'язок та інформативну значущість здібностей залежно від віку та статі дітей молодшого шкільного віку. Доповнено й уточнено поняття "спортивна обдарованість", "загальна спортивна обдарованість", "рухова структура ігрової обдарованості". Висвітлено інформацію про критерії оцінювання здібностей дітей у відборі на етапі початкової підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч515.152.1
Шифр НБУВ: РА381015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Макаренко Г.Г. 
Музика - як метамистецтво в ірраціоналістичній естетиці XIX століття: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Г.Г. Макаренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Проаналізовано музичне мистецтво в контексті ірраціоналістичної філософії XIX ст.З метою визначення ірраціоналізму як відповідь на кризу традиційної раціоналістичної філософії, виокремлено естетичні погляди А.Шопенгауера, Ф.Ніцше, аргументовано погляд на музику як вид мистецтва, здатний виконати функцію метамистецтва. Наведено концепцію, підсилену зверненням до творчої спадщини Ріхарда Вагнера. Видатний німецький композитор, захоплюючись ідеями А.Шопенгауера, водночас, мав значний вплив на формування естетико-мистецтвознавчої позиції Ф.Ніцше. Використовуючи логіку теоретичної спадкоємності "Шопенгауер - Вагнер - Ніцше", розкрито значення таких естетичних проблем, як художня обдарованість, геніальність, міфологічне мислення, створення та сприймання художнього образу. Органічно поєднано теоретичний аналіз із розглядом практики розвитку музичного (оперного) мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.453.1 + Ю812.291.1 + Ю8г(0)5
Шифр НБУВ: РА309227 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Шопіна М.О. 
Образна символіка як чинник розвитку творчого потенціалу молодшого школяра: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / М.О. Шопіна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Досліджено розвиток творчого потенціалу молодших школярів з застосуванням засобів образної символіки. Розглянуто різні підходи до визначення суті понять "творчий потенціал", "інтелектуальний потенціал", "трудовий потенціал", "образна символіка", "розвиток творчої особистості", "творча здібність", "творча обдарованість", а також їх співвідношення. Поняття "творчий потенціал молодшого школяра" у психологічному аспекті розглянуто як синтетичну якість дитини молодшого шкільного віку, що характеризує її можливості ставити та виконувати нові завдання у сфері навчальної діяльності. Розглянуто творчий потенціал у взаємозв'язку зі здатністю учнів самостійно ставити та вирішувати у певному вигляді значущі проблеми. Його можна представити як сукупність різних можливостей, потенціалів, а саме: перетворювально-предметного (навичок, уміння), пізнавального (інтелектуальних здібностей), аксіологічного (ціннісних орієнтацій), комунікативного (морально-психологічних якостей), художнього (естетичних здібностей). Проаналізовано й систематизовано зазначені поняття, що уможливило на практичному рівні розгляд образної символіки як визначального чинника на етапі розвитку творчого потенціалу в дітей молошого шкільного віку. На підставі результатів експериментального дослідження встановлено, що розуміння, використання та сприймання дітьми образної символіки впливає на підвищення ефективності начльної діяльності молодших школярів. Розроблено й апробовано спеціальну програму розвитку творчого потенціалу засобами образної символіки для психорозвивальної роботи з молодшими школярами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.514.32 + Ю983.402.1 + Ю984.030.2-513 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА363760

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
7.

Мотузюк О.П. 
Особливості електричної активності кори головного мозку при творчій літературній діяльності: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / О.П. Мотузюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Проведено досліження електричної активності головного мозку у чоловіків та жінок з різним рівнем літературних здібностей за умов стану спокою, невербальної, вербальної стереотипної та творчої діяльності. Виявлено, що творчі вербальні завдання реалізуються з вищою активністю добових ділянок за провідної ролі правої півкулі, а також, з тіснішою взаємодією між вказаними ділянками у осіб з високим рівнем літературних здібностей. З'ясовано, що інтеграція структур кори мозку у систему в процесі реалізації творчої вербальної діяльності на основі альфа- та тета-ритму ЕЕГ більш організована у осіб з високим рівнем літературних здібностей з домінуванням задніх відділів лівої півкулі у жінок, та правої - у чоловіків. Доведено, що за наявності високого рівня здібностей творчий процес реалізується за особливих нейрофізіологічних механізмів роботи вищих відділів мозку, взаємодії таламо-кортикальних і лімбіко-ретикулярних систем, які формуються в результаті тривалих професійних занять. Показано, що лінгвістична обдарованість пов'язана з показниками активності та просторової синхронізації електричної активності головного мозку. Обгрунтовано можливість використання даних показників як таких, що мають достатню стабільність та інформативність у діагностичних дослідженнях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*739.177.52*715.3 +
Шифр НБУВ: РА344256

Рубрики:

      
8.

Завгородня Н.М. 
Педагогічні умови соціалізації обдарованих учнів у навчально-виховному середовищі загальноосвітнього навчального закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / Н.М. Завгородня ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання соціалізації обдаровних учнів у навчально-виховному середовищі профільного загальноосвітнього навчального закладу. Проведено теоретичний аналіз проблеми обдарованості учнів як прояву їх творчих здібностей. Розкрито сутність соціалізації та розвитку особистості, уточнено зміст поняття "обдарованість". Показано особливості й обгрунтовано педагогічні умови соціалізації обдаровних учнів. Сформульовано визначення обдарованості як індивідуального когнітивного, особистісного та мотиваційного потенціалу учня, що дозволяє досягти високих результатів в одній або кількох галузях. Здійснено дослідження соціалізації обдарованого учня як процесу та результату засвоєння соціального досвіду під дією системного педагогічного впливу соціально-виховних факторів. Показано специфіку реалізації процесу соціалізації обдаровних учнів у профільному загальноосвітньому навчальному закладі. Висвітлено методичні засади дослідження, представлено результати констатувального й формувального експериментів щодо соціалізації обдаровних учнів в навчально-виховному середовищі профільного загальноосвітнього навчального закладу. Розроблено систему педагогічних умов соціалізації обдарованих учнів, розглянуто сучасні інноваційні технології її реалізації. Встановлено оптимальні можливості використання особливостей процесу соціалізації учнів профільного загальноосвітнього навчального закладу. Проаналізовано кількісні та якісні результати апробації запропонованих методик соціально-педагогічної діяльності, визначено їх ефективність і доцільність застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ч421.350.0 +
Шифр НБУВ: РА344458

Рубрики:

      
9.

Клименюк Ю.М. 
Підготовка майбутнього вчителя до розвитку інтелектуальної обдарованості учнів початкової школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Ю.М. Клименюк ; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. — Житомир, 2009. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено та теоретично обгрунтовано структуру готовності майбутнього вчителя початкової школи до розвитку інтелектуальної обдарованості учнів, критерії та показники оцінювання її рівнів. Проаналізовано моделі інтелектуальної обдарованості у працях вітчизняних і зарубіжних дослідників. Запропоновано технологію підготовки майбутнього вчителя початкової школи до навчання інтелектуально обдарованих учнів на основі збагачення змісту традиційних курсів педагогіки та історії педагогіки. Уточнено визначення понять "обдарованість", "інтелектуальна обдарованість". Розроблено та запроваджено спецкурс "Підготовка вчителя до роботи з обдарованими учнями". Здійснено перевірку ефективності розробленої технології навчання студентів педагогічних факультетів ВНЗ. Визначено перспективні напрямки розвитку проблеми підготовки вчителя до навчання обдарованої молоді в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.220 + Ч421.221 + Ю983.724 +
Шифр НБУВ: РА367965

Рубрики:

      
10.

Любовецька І.Й. 
Психологічна організація взаємин учителів із обдарованими учнями: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.Й. Любовецька ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Виявлено, що соціальні уявлення про цінність "обдарованості" визначають діяльність педагога й учнівську поведінку. На підставі результатів спостережень і опитувань педагогів у всіх колективах були "обдаровані" учні, однак реалізація діяльності таких дітей була істотно відмінною. Це засвідчило загальність поняття "обдарованість" і його визначеність структурно-ієрархічними характеристиками класного колективу та соціокультурними експектаціями педагогів і учнів. З'ясовано, що педагогічний процес, у якому не враховано необхідність прояву "обдарованості" учня, взаємопов'язаний з конфліктами. Одним з конфліктогенних чинників є суперечність між загальними вимогами організації педагогічного процесу й уявленнями про необхідність проявлення обдарованості в освітньому процесі. Зазначено, що школа вимагає "обдарованості", однак вона створює умови, які блокують цю особистісну якість. Таким чином, соціальні експектації виявляються фрустрованими. Констатовано: учні, щодо яких висуваються вимоги виявляти "обдарованість", стикаються з істотним тиском. Вимоги й очікування педагогів і класних колективів ніколи не бувають реалізованими, що зумовлює дезадаптацію обдарованих дітей. З'ясовано, що творча діяльність є адекватною формою відносин між учителями й обдарованими учнями, оскільки уможливлює розкриття здібностей і проявлення особистісних рис обдарованих учнів. Експериментально доведено, що тренінг творчого потенціалу вчителя позитивно позначається на роботі з обдарованими дітьми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю959.0-994 + Ч421.430 +
Шифр НБУВ: РА346081

Рубрики:

      
11.

Зазимко О.В. 
Психологічні основи ідентифікації технічної обдарованості в юнацькому віці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Зазимко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 23 с. — укp.

Проаналізовано концептуальні підходи до проблеми загальної та технічної обдарованості, а також розкрито особливості застосування психодіагностичних методів у психології обдарованості. Визначено базисні компоненти у структурі даної обдарованості. Висвітлено принципи, на базі яких розроблено валідну процедуру її ідентифікації в юнацькому віці. Відзначено, що ця процедура містить психодіагностичний та тренінговий етапи, дає змогу виявляти актуальний та потенційний рівні обдарованості у юнацьому віці та може слугувати засобом реалізації особистістю своїх потенційних можливостей. Виділено особливості та три рівні прояву технічної обдарованості в юнацькому віці: актуальну технічну обдарованість на стадії становлення з достатньо високим рівнем мотивації досягнень у галузі науки та техніки; потенційну - зумовлену соціальними мотивами до самореалізації у зазначеній галузі, та обдарованість, яка потребує актуалізації мотивів щодо розкриття власних можливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 с27 + Ю984.53 + Ч421.220 +
Шифр НБУВ: РА327307

Рубрики:

      
12.

Ушакова І. В. 
Психологічні особливості емоційної сфери інтелектуально обдарованої особистості: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / І. В. Ушакова ; Одес. нац. ун-т ім. І.І. Мечникова. — О., 2010. — 19 с. — укp.

Висвітлено наукові підходи щодо трактування таких дефініцій як емоційний стан, інтелект, інтелектуальна обдарованість у контексті загальної психології. Визначено й описано структурні особливості розумових здібностей і побудовано профіль розвитку компонентів інтелекту особистості з інтелектуальною обдарованістю. Виявлено особливості емоційних станів спокою, тривоги, енергійності, втоми, піднесеності, пригніченості, впевненості, безпорадності, психічної активації, емоційного тонусу, напруження, комфортності, інтересу інтелектуально обдарованих особистостей. Встановлено певний зв'язок між показниками структури інтелекту й емоційними станами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21 + Ю935.131-724
Шифр НБУВ: РА372950 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Бабенко І. Є. 
Соціально-педагогічна підтримка обдарованих дітей у школах США: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. Є. Бабенко ; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Розкрито генезу соціально-педагогічної підтримки обдарованих дітей у США, структуру, зміст та особливості системи соціально-педагогічної підтримки обдарованих дітей у США. Наведено поняття "обдарованість", "обдаровані діти", форми та методи виявлення обдарованих дітей, стратегічні напрями навчання та виховання обдарованих дітей, розглянуто підготовку педагогів до роботи з обдарованими дітьми. У науковий обіг уведено маловідомі матеріали фондів Центру ресурсів інформації у сфері освіти Департаменту Освіти США, що значно розширюють уявлення про історичний розвиток соціально-педагогічної підтримки обдарованих дітей у США й її сучасний стан.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч424(7СПО) + Ю983.724 с
Шифр НБУВ: РА380826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Лякішева А.В. 
Соціально-педагогічні умови розвитку обдарованих дітей у центрах науково-технічної творчості: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / А.В. Лякішева ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2007. — 18 с. — укp.

Здійснено аналіз філософських, психолого-педагогічних і соціально-педагогічних праць щодо вивчення соціально-педагогічних умов розвитку обдарованих дітей у центрах науково-технічної творчості. Розкрито суть понять "творча обдарованість", "творча технічна обдарованість", "дитяча технічна творчість". Розглянуто форми та методи виховної діяльності з учнями у даних центрах та соціально-педагогічні умови їх реалізації. Розроблено й експериментально перевірено ефективність сукупності соціально-педагогічних умов, запровадження яких до навчально-виховного процесу позашкільних навчальних закладів технічного профілю дозволило одержати позитивну динаміку збільшення кількості учнів експериментальної групи з високим рівнем творчого розвитку. Розроблено та науково обгрунтовано методику розвитку обдарованих дітей у центрах науково-технічної творчості учнів, спрямовану на проведення навчально-виховної роботи за певною системою, у контексті наступності та логічної єдності навчання, виховання та творчого розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 + Ч421.220 + Ю984.53 +
Шифр НБУВ: РА349169

Рубрики:

      
15.

Антонова О.Є. 
Теоретико-методологічні засади навчання обдарованих студентів у педагогічних університетах: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / О.Є. Антонова ; АПН України. Ін-т пед. освіти і освіти дорос. — К., 2008. — 44 с. — укp.

Визначено теоретико-методологічні засади вивчення природи обдарованості. На підставі контент-аналізу обгрунтовано поняття "обдарованість". Проаналізовано концептуальні моделі обдарованості у працях вітчизняних і зарубіжних дослідників. Наведено результати вивчення історичного аспекту проблеми навчання та виховання обдарованої особистості. Виділено його основні етапи. Здійснено порівняльний аналіз підходів до навчання обдарованих дітей і молоді у розвинених країнах світу. Висвітлено основні тенденції розвитку навчання обдарованих студентів у педагогічних університетах. Проаналізовано особливості розбудови системи даного навчання в Україні та досвід у цій сфері. Обгрунтовано робочу модель педагогічної обдарованості як основи формування творчої особистості майбутнього вчителя. Розроблено концепцію роботи ВНЗ з обдарованими студентами. Визначено зміст кожного компонента робочої моделі педагогічної обдарованості та критерії їх оцінювання. Запропоновано методику навчання таких студентів. Висвітлено діяльність науково-методичного центру роботи з обдарованою студентською молоддю Житомирського державного університету. Узагальнено досвід організації та проведення Всеукраїнської студентської олімпіади з педагогіки як ефективної форми розвитку одарованості майбутнього вчителя (викладача) до роботи з даною молоддю. Розроблено програму спецкурсу щодо підготовки викладачів педагогічного університету до роботи з обдарованими студентами. Здійснено преревірку ефективності моделі навчання обдарованих студентів у педагогічних університетах. Проаналізовано результати констатувального та формувального етапів експерименту. Визначено перспективні напрями розвитку проблеми навчання, виховання й актуалізації обдарованої молоді в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220 + Ч311.220 + Ч311.220 + Ч311.220
Шифр НБУВ: РА357123

Рубрики:

      
16.

Зелений П. О. 
Проєктно-задачний підхід в екологічній освіті обдарованих учнів у позакласній роботі закладів загальної середньої освіти / П. О. Зелений. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена розв'язуванню актуальної і практично важливої проблеми формування екологічної компетентності обдарованих учнів старшої школи. Проаналізовано питання реалізації екологічної освіти обдарованих учнів старшої школи у позакласній роботі, схарактеризовано інтелектуальну обдарованість учнів та її прояв у природничій сфері навчальної діяльності, організаційні форми занять у позакласній роботі, традиційні методи навчання із зазначенням переваг та недоліків у контексті навчання обдарованих учнів.Обґрунтовано проєктно-задачний підхід до здійснення екологічної освіти обдарованих учнів старшої школи у позакласній роботі. Визначено відмінності між проєктним підходом і методом проєктів, зазначено їхні переваги в застосуванні під час роботи з обдарованими дітьми. Розглянуто задачний підхід, можливість та доцільність його інтеграції з проєктним підходом в екологічній освіті. Розроблено модель здійснення екологічної освіти обдарованих учнів старшої школи у позакласній роботі на основі проєктно-задачного підходу. Залежно від рівнів екологічних проблем, запропоновано класифікацію типів екологічних проєктів, а також елементи екологічної компетентності, розроблено програму факультативного курсу.Визначено організаційні етапи здійснення педагогічного експерименту, методику реалізації проєктно-задачного підходу в позакласній роботі з обдарованими учнями, а також проаналізовано констатувальні дані й результати педагогічного експерименту, що відображено в таблицях і графіках. Результативність застосованого підходу та гіпотез перевірено за допомогою статистичного методу χ2.^UThe dissertation is devoted to the issue of ecological education of intellectually gifted high school students in extracurricular activities of general secondary education institutions on the basis of a holistic analysis of the source base of the research; theoretically substantiated: the author's concept of «project-task approach»; project-based approach in environmental education of gifted high school students in extracurricular activities; model of ecological education of gifted high school students in extracurricular activities on the basis of project-based approach; identified and structured: elements of environmental competence that are formed in the process of project environmental activities of gifted high school students; the levels of formation of elements of ecological competence in the project activity of intellectually gifted high school students are singled out.The program of the optional course of ecological direction «Ecological problems of the present, 10-11 classes», calculated for two academic years, is developed and introduced in practice of establishments of general secondary education; created a set of environmental projects and the algorithm for their implementation, guidelines for teachers in order to form the environmental competence of intellectually gifted students; source base and theoretical results of the dissertation can be used in the educational process of general secondary education, in particular during the teaching of subjects «Biology and Ecology», «Chemistry», as well as in the educational process of higher education during the preparation and conduct of lectures, practical classes from disciplines: «Methods of teaching biology and science», «Modern technologies of teaching biology», «Methods of teaching chemistry», «Methodology and organization of scientific research».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського