Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (30)Реферативна база даних (335)Книжкові видання та компакт-диски (39)
Пошуковий запит: (<.>K=САМОПІЗНАННЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 51
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Яремчук С.В. 
Формування професійно-психологічної спрямованості особистості майбутнього вчителя: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.В. Яремчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування професійно-психологічної спрямованості (ППС) особистості майбутнього вчителя шляхом активізації самопізнання на початковому етапі навчання в вищому навчальному закладі (ВНЗ). Обгрунтовується поняття, зміст та структура ППС, особливості її сформованості у студентів педвузу, визначаються критерії діагностування (мотиви вибору та здобуття професії вчителя; загальна спрямованість навчально-професійної діяльності; інтерес до психолого-педагогічних знань; особливості професійного самовизначення; мотиваційні характеристики організаторської та комунікативної діяльності майбутнього вчителя; схильність до певного стилю спілкування при розв'язанні педагогічних ситуацій) та рівні її сформованості у студентів-педагогів (високий, середній, низький). Виявлено недостатній рівень сформованості ППС особистості майбутнього вчителя в навчально-виховному процесі у ВНЗ, розкриті мета та шляхи її формування. Розроблено й апробовано спецсемінар з самопізнання з метою підвищення рівня її сформованості та активізації в студентів інтересу до психологічних знань, дається кількісно-якісне обгрунтування доцільності його впровадження у навчальну програму з курсів психології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.0

Рубрики:

      
2.

Радіонова Н.В. 
Філософсько-антропологічні інтенції творчості М.В.Гоголя: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / Н.В. Радіонова ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

З'ясовано духовно-культурну ситуацію в Україні початку XIX ст. та ідейні джерела формування світогляду М.Гоголя. Виявлено духовні шукання митця на шляху до самопізнання. Визначено основні теоретичні та соціокультурні джерела філософської антропології письменника. Встановлено специфіку розуміння природи людини М.Гоголя та проаналізовано її інтерпретаційні можливості. Розкрито погляди мислителя на місце і роль людини у світі, а також ідеал істинного життя. Охарактеризовано внесок митця до вітчизняної філософської думки в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 Гоголь М.В.3 + Ю3(4РОС)50 + Ю216.22
Шифр НБУВ: РА311328 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Тодорів Л.Д. 
Психологічні умови формування життєвих перспектив у ранній юності (когнітивний аспект): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.Д. Тодорів ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Проаналізовано теоретико-методологічні основи дослідження, розглянуто поняття життєвого шляху особистості, його структурні характеристики та рушійні сили. Висвітлено проблему становлення життєвих перспектив у ранній юності як сензитивний період життєвого та особистісного самовизначення. Особливу увагу приділено когнітивним особливостям розвитку особистості, які значною мірою впливають на формування життєвих перспектив у ранній юності. Встановлено критерії психологічної готовності молодої людини до життєвого самовизначення. Психологічну готовність до життєвих виборів визначають рефлексивні складові самосвідомості (особистісна рефлексія як процес самопізнання, зміст уявлень про Я як наслідок процесу самопізнання, механізми диференціації та інтеграції індивідуального досвіду як необхідні чинники процесу самопізнання) та індивідуальна система ціннісних орієнтацій. Виявлено вікові та гендерні відмінності життєздійснення юнацтва. З'ясовано, що формування готовності молодої людини до життєво важливих виборів є ефективним за умов розвитку здатностей до поглибленого самопізнання, самоаналізу, самоусвідомлення внутрішніх сторін власного Я. Експериментально апробовано систему конкретних методик для діагностики готовності молодої людини до життєвого самовизначення в роботі практичного психолога школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723 + Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА310051 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Побірченко Н.А. 
Формування особистісної готовності учнів загальноосвітньої школи до підприємницької діяльності: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Н.А. Побірченко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2000. — 39 с. — укp.

Досліджено перспективні напрями розвитку індивідуальності особистості школярів різного віку в умовах середньої загальноосвітньої школи. Експериментально обгрунтовано структуру особистісної готовності як необхідної психологічної передумови адаптації учнів щодо динаміки змін у близькому соціальному середовищі. Визначено організаційні процеси, які складають орієнтаційну основу формування особистісної готовності учнів до підприємництва. Обгрунтовано зміст критеріїв сформованості готовності учнів до оволодіння підприємницькою діяльністю, які виражено способами самопізнання, міжособовою діловою комунікацією, культурою партнерської поведінки, економічним мисленням. Розглянуто концептуальні напрями формування особистісної готовності, серед яких визначено вихідні позиції та провідні моделі адаптивно-динамічного навчання. Здійснено проектування програм та експериментально перевірено інтегрований зміст навчально-методичного матеріалу з економічної психології. Розроблено психодіагностичну документацію щодо відстежування наступності розвитку в учнів особистісної готовності. Вперше висвітлено вікову динаміку особистісної готовності школярів до життя та діяльності в умовах швидкозмінного соціального середовища. Експериментально доведено, що успішність учнів у навчанні детермінована сформованістю результативної мотивації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.102.9 + Ч421.351.6 + Ч421.357
Шифр НБУВ: РА307750 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Мудрик А.М. 
Концепція "сродної" праці Г.Сковороди: соціально-філософський аналіз: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / А.М. Мудрик ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено й осмислено соціально-філософські аспекти концепції "Сродної" праці Г.Сковороди, розглянутої як одну з найважливіших передумов досягнення людиною щастя, реалізації людського способу життєдіяльності, самоствердження, самопізнання. Необхідність самопізнання зумовлено потребою усвідомлення змісту, напрямку та мети своєї діяльності, бажанням проникнути у таємниці природи і закономірності суспільного буття. "Сродну" працю представлено як основу діяльності, спрямованої на користь суспільства, що є визначальним фактором для відродження національних коренів та морального закону "всередині нас". Розкрито сутнісні особливості "сродності" та форми її вияву - здібності, нахили, що дозволяє визначити її ("сродність") як внутрішній стимул, потребу у виявленні та реалізації своїх сутнісних сил. "Сродна" праця допомагає людині знайти форми індивідуального вираження своїх думок і почуттів. Уміння виплекати свій задум і втілити його на відповідному матеріалі шляхом засередженості та напруженості душевних сил, бажання вираження вселюдського у кожному одиночному є лейтмотивом становлення особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)46 + Ю6г(4УКР)46
Шифр НБУВ: РА315121 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Бордукова Н.В. 
Літературна творчість Григорія Сковороди в українській та світовій гуманістиці XX ст.: Автореф.дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Н.В. Бордукова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено історіографічні проблеми сковородинівської літературної творчості. Здійснено спробу описати та зінтерпретувати наявні в науці XX ст. різноманітні підходи до дослідження джерел поетичних і прозових писань філософа, до їх чільних ідейних засад: концепції "трьох світів - двох натур", вчення про сродність, самопізнання, щастя, т. зв. "філософії серця", риторики, а також до жанрової природи його віршів, байок, діалогів, трактатів, перекладів і листів. На підставі аналізу сковородинознавчих праць окреслено нові напрямки та шляхи подальшого студіювання письменницького доробку Г.Сковороди.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)4-4 Сковорода Г.С.4,0 + Ш4 г(0)
Шифр НБУВ: РА313878 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Ханзерук Л.О. 
Формування досвіду спілкування у дошкільників з церебральним паралічем: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Л.О. Ханзерук ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розроблено концепцію психотерапевтично зорієнтованого спілкування - засіб корекції уявлень про власні можливості дошкільників, хворих на церебральний параліч (ЦП )на підставі вивчення літературних даних про досвід спілкування, що є чинником розвитку самопізнання дитини. Встановлено, що специфічність уявлень про власні можливості дітей зазначеної категорії зумовлюється конфліктним характером соціальної адаптації, а саме - типовою ситуацією їх спілкування. Зважаючи на особливості уявлень дошкільників, хворих на ЦП, розроблено методику психотерапевтичного зорієнтованого спілкування - ефективного засобу коригування невпевненості у своїх можливостях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6
Шифр НБУВ: РА315094 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Пеньковська Н.М. 
Психологічні умови розвитку рефлексії у молодших школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Пеньковська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Вивчено особливості розвитку рефлексії у дітей молодшого шкільного віку. Проаналізовано основні підходи щодо дослідження даного феномену в зарубіжній та вітчизняній психологічній науці. Уточнено психологічну дефініцію рефлексії як інтегральну особистісну сутність. Показано, що становлення рефлексії у межах молодшого шкільного віку безпосередньо залежить від розвитку здатності до самопізнання та самоаналізу, вміння покладатися на самооцінку та спроможності регулювати поведінку, співвідносячи її з очікуваннями інших людей. Розроблено теоретико-технологічну модель становлення рефлексії у дітей вказаного віку. Встановлено критерії визначення рівня розвитку рефлексії молодшого школяра та визначено її типологію. Запропоновано та апробовано систему методичних прийомів оптимізації процесу становлення рефлексії дитини молодшого шкільного віку у сім'ї та школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА324558

Рубрики:

      
9.

Майданюк І.З. 
Проблема волі у філософській культурі України IX - XVIII ст.: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / І.З. Майданюк ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 19 с. — укp.

Досліджено специфіку прояву волі як складової української ментальності та як особистісної характеристики людини відповідно до сучасної концепції волі як спрямованості кожної людини до власного бажаного майбутнього. Проаналізовано особливості прояву волі до пізнання та творчості через комплексне вивчення історичних епох, найрепрезентативніших постатей цих епох та філософської спадщини діячів української історії та культури. Виділено тип українця, воля якого спрямована на пізнання навколишнього світу через самопізнання. Визначено, що воля до влади над собою в українців є засобом реалізації волі до влади над світом, яка не набуває форм маніпулювання чи абсолютного маніпулювання, а проявляється лише як воля до керування відносинами, а не людьми, що межує з відкриттям, породжує героїзм. Доведено, що з часів Київської Русі для керування відносинами між людьми в Україні стало характерним керування на основі розуму та мудрості, а не грубої сили та підпорядкування. З'ясовано, що з доби першого українського Відродження у філософській думці Україні простежено увагу до формування людини, яка скеровує власну волю на активну діяльність на благо суспільства, на користь собі та іншим, на формування національної ідеології за умов зростання зовнішньої експансії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)4 + Ю216.22 +
Шифр НБУВ: РА323450

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Андрійчук І.П. 
Формування позитивної Я-концепції особистості майбутніх практичних психологів у процесі професійної підготовки: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.П. Андрійчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розкрито значення Я-концепції особистості у контексті підготовки майбутнього фахівця у галузі практичної психології. Виявлено показники й особливості Я-концепції особистості студентів у процесі навчання у вузі. Обгрунтовано можливість гармонізації Я-концепції особистості на основі активізації у студентів процесів самопізнання, самоаналізу та саморегуляції. Сформульовано теоретичні положення, що лежать в основі формування позитивної Я-концепції особистості майбутніх практичних психологів, а саме: орієнтація на цінність особистісного досвіду як важливого компонента змісту освіти, активізація суб'єктності як умова становлення зрілої особистості, стимуляція осмисленого учіння у навчальній діяльності, реалізація суб'єкт-суб'єктної взаємодії викладачів і студентів у навчально-виховному процесі. Створено та апробовано концептуальну психолого-педагогічну модель особистісної підготовки майбутніх практичних психологів, яка включає систему організації роботи щодо гармонізації Я-концепції особистості майбутніх практичних психологів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.29 + Ю952.2 +
Шифр НБУВ: РА324261

Рубрики:

      
11.

Лук'янченко О.Г. 
Реалізація принципу неперервності у профорієнтаційній роботі зі старшокласниками та фаховій підготовці студентів - майбутніх словесників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.Г. Лук'янченко ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2003. — 17 с. — укp.

Уперше обгрунтовано принцип неперервності у профорієнтованій роботі зі старшокласниками та фаховій підготовці студентів - майбутніх словесників через систему відбору та використання краєзнавчого матеріалу. Запропоновано систему навчальної та дослідницької роботи з розвитку мовлення старшокласників і студентів на підставі засад лінгвоукраїнознавства з урахуванням наступності у науковому пошуку, що підвищує рівень підготовки майбутнього вчителя-словесника. Доведено, що взаємодія форм і методів неперервності лінгвістичної освіти старшокласників і студентів як засобу ранньої профорієнтації підвищує рівень підготовки майбутнього вчителя-словесника, а доцільність активного залучення засобів краєзнавства до навчально-виховного процесу сприяє національно-патріотичному вихованню майбутніх педагогів, орієнтує молодь на самопізнання, а також формує культурну пам'ять молодого покоління. Виявлено, обгрунтовано та експериментально перевірено психолого-педагогічні умови реалізації принципу неперервності у профрієнтаційній роботі зі старшокласниками та фаховій підготовці даних студентів. Розвинуто лінгвоукраїнознавчий підхід до використання явищ національної культури у навчанні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.64 + Ч421.207 + Ш141.4-913.1 +
Шифр НБУВ: РА327707

Рубрики:

      
12.

Стояно О.О. 
Самоідентифікація студентства як процес самовизначення особистості в сучасному суспільстві: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / О.О. Стояно ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2004. — 19 с. — укp.

Запропоновано тезу, що самоідентифікація - усвідомлення людиною своєї приналежності до конкретної суспільної групи, спільноти. Зауважено, що самоідентифікація надає можливості для вільного різноманітного розвитку особистості та формування соціальних характеристик, що дають змогу індивіду визначити певну соціальну позицію, сприяє його інтеграції до спільноти. Зазначено, що структура особистісної самоідентифікації полягає у єдності самопізнання та самооцінки особистісних якостей. За результатами дослідження зроблено висновок, що самооцінки студентів відзначаються не тільки різноманітним характером у просторі - позитивним, негативним і самокритичним, але вони є надзвичайно динамічними у часі: кожне покоління студентів має "своє обличчя". Змінюється соціальний портрет студенства з першого до п'ятого курсів: підвищуються цінності відповідальності, вимогливості до себе, до своїх моральних якостей, знижується самовпевненість. Установлено, що процес соціальної самоідентифікації зумовлений дією складного для кожного індивіда впливу мікросередовища (родини, родичів, друзів) та офіційної ідеології макросередовища. Зроблено висновок, визначну роль у виховному процесі має формування суті культури, що детермінує цільність особистості, за цього цією суттю повинна стати інтелігентність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22 + Ю952.2 +
Шифр НБУВ: РА331525

Рубрики:

      
13.

Орлов В.Ф. 
Теоретичні та методичні засади професійного становлення майбутніх учителів мистецьких дисциплін: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / В.Ф. Орлов ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2004. — 45 с. — укp.

Розроблено концептуальний підхід щодо професійного становлення вчителів мистецьких дисциплін шляхом самопізнання та формування художньо-педагогічної професійної рефлексії. Визначено принципи професійного становлення вчителів мистецьких дисциплін та розвитку їх професійної культури. На теоретичному і практичному рівнях втілено ідею переходу професійної художньо-педагогічної підготовки з функціонального, предметного на концептуальний, особистісно-творчий рівень. З'ясовано кореляцію між пізнанням індивідами власних професійних якостей та їх професійним становленням як учителів мистецьких дисциплін, удосконалено методику підготовки до професійної художньо-педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4УКР)31-34 + Ч489.518.5 +
Шифр НБУВ: РА329970

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Дойчик М.В. 
Етико-антропологічні ідеї Українського ренесансного гуманізму (кінець XVI - перша третина XVII ст.): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / М.В. Дойчик ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми добра і зла, життя і смерті, самопізнання, свободи та щастя людини як відображення етико-антропологічних уявлень українських гуманістів кінця XVI - першої третини XVII ст. На підставі аналізу творчої спадщини мислителів українського Відродження реконструйовано загальне ренесансно-гуманістичне вчення про людину як єдність духовного та тілесного начал, призначену для обожнення, а також про основні способи людського існування - протиприродного гріховного як буття у злі та природного доброчесного як щасливого та гармонійного життя. Визначено особливості розуміння даних проблем в українському ренесансному гуманізмі. Встановлено функціональний зв'язок етико-антропологічних поглядів вітчизняних гуманістів з теологічними, онтологічними та гносеологічними ідеями української філософської думки доби Відродження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)44 +
Шифр НБУВ: РА332935

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Шикула О.П. 
Екзистенційний вимір духовності людини у творчості Григорія Сковороди: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / О.П. Шикула ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2005. — 16 с. — укp.

Вперше проведено комплексне дослідження проблеми екзистенційного виміру духовності людини у творчості Г.Сковороди. На підставі вивчення творчої спадщини видатних діячів і мислителів часів Київської Русі та доби бароко доведено, що екзистенційність і духовність належать до визначальних рис української філософії. Проаналізовано особливості проявів даних категорій у самобутньому філософському вченні Г.Сковороди. На підставі аналізу текстів українського мислителя встановлено, що переживання особою свого "буття у світі" є вихідним принципом духовної сутності людини. Розглянуто особливості трактування ідеї Бога у творчості Г.Сковороди, співзвучного з поглядами релігійних філософів-екзистенціалістів XIX - XX ст. (С.К'єркегора, Г.Марселя, К.Ясперса). Вперше проаналізовано екзистенційний зміст творчості Г.Сковороди у контексті таких модусів людського існування як страх, гріх, самотність, любов і відчай. Висвітлено погляди українського мислителя на внутрішню духовну свободу людини, досягнуту в результаті самопізнання та самовдосконалення та роль даного чинника у визволенні від обтяжливих спокус і негативного впливу зовнішнього світу. Доведено пріоритетність принципу діалогу у філософському мисленні Г.Сковороди як специфічного фактора духовного розвитку особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)46 + Ш5(4УКР)4-4 Сковорода, Г.С. 3 +
Шифр НБУВ: РА336884

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Свириденко І.А. 
Специфіка авторського самопізнання у прозі М.М.Зощенка ("Возвращенная молодость", "Голубая книга", "Перед восходом солнца"): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / І.А. Свириденко ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено специфіку авторського самопізнання у повістях М.Зощенка. Вивчено контексти його творчості та зроблено спробу цілісного розгляду прози, що дало змогу змінити ставлення до нього як до гумориста й сатирика. Зазначено, що М.Зощенко - передусім письменник-психолог, домінантою творчості якого є самопізнання. Здійснено аналіз та інтерпретацію маловивчених аспектів життя та творчості письменника, що свідчать про його прагнення до пошуку вищого смислу буття - пізнання себе. Висвітлено творчість М.Зощенка як феномен, зумовлений прагненням автора усвідомити своє життєве й письменницьке призначення. Розглянуто проблему авторського самопізнання як категорію літературознавства. Розкрито суть поняття "авторське самопізнання", "авторська рефлексія", "інтробіографія". Уточнено уявлення про психологізм у літературі, виявлено взаємозв'язки між художнім самопізнанням і психологізмом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-4 Зощенко, М.М. 534 +
Шифр НБУВ: РА338754

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Препотенська М.П. 
Екзистенційні виміри риторики: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / М.П. Препотенська ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проаналізовано феномен екзистенційної багатовимірності риторики як одного з культуротвірних факторів життєдіяльності людини. Відзначено щодо проблемності самоідентифікації сучасної людини в атмосфері інфляції слова та вербальних маніпуляцій і потреби у відродженні гуманного ставлення до сили слова. Знайдено причини суперечливих поглядів на риторику в ігноруванні її багатовимірної екзистенційної природи, зведенні її інтегральності до окремого прояву технології ораторства, софістики, стилістики, порожньої пишномовності. Виявлено, що аналіз екзистенційних вимірів риторики розміщує риторику у філософському контексті, репрезентуючи її як одну з універсалій людского буття у світопознанні та світостворенні. Надано визначення риторики як "екзистенційної вербалізації буття". Розкрито кореляцію між екзистенціалами людського буття та їх втілення у риториці. Фундаментальними екзистенційними вимірами риторики визначено "риторику пізнання", "риторику влади", "риторику порозуміння". "Риторика пізнання" детермінована екзистенціалом "воля до істини", пов'язана з глибинними проблемами людського буття у світі: самопізнанням та пізнанням світу, творчістю, потягом до свободи, любові, відповідальності, діалогізму. За надлишку владних амбіцій промовця, який виявляє волю до влади у монополізації істини, риторика перетворюється у "вербальну зброю", здатна породжувати фанатизм і соціально-небезпечну ідеологію. Антропологічний баланс як гармонійна єдність людських потенцій зумовлює розгортання риторичного ідеалу як гуманнотворчого мистецтва красномовця, що затверджує вищі цінності буття. Екзистенціал "воля до порозуміння" детермінує "риторику порозуміння", що стає засобом конструктивного обговорення та вирішення проблем буття у ситуації глобальних криз і конфліктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю224.21 + Ю216.21 + Ш700.0 +
Шифр НБУВ: РА345277

Рубрики:

      
18.

Корчевна О.В. 
Психологічні чинники формування активності безробітних на ринку праці: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.В. Корчевна ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2006. — 22 с. — укp.

Проаналізовано складові суб'єктного потенціалу активності безробітних як визначальних психологічних чинників активності людини. Визначено пропріум суб'єктного потенціалу активності, який складається з певних компонентів, зокрема, афективного, ціннісно-рефлексивного, інструментального та саморегуляційного. З урахуванням рівня сформованості компонентів суб'єктивного потенціалу активності виявлено три рівні активності безробітних, а саме: конструктивно-перетворювальний, сублімативно-адаптивний і пасивний. Розроблено програму психологічної підримки безробітних у формуванні їх конструктивної активності на ринку праці. Реалізація цієї програми сприяє формуванню в людини детермінаційного імпульсу активності у процесі пошуку роботи через саморозуміння та самопізнання власного суб'єктного потенціалу активності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.22-78 + Ю949.241 + С5*422.111.1 +
Шифр НБУВ: РА344771

Рубрики:

      
19.

Уличний І.Л. 
Формування потенціалу професійного самовдосконалення старшокласників у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.Л. Уличний ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему підготовки старшокласників до професіійного самовизначення шляхом активації механізмів самооцінки, самопізнання та самовдосконалення особистості. На сучасному етапі обгрунтовано необхідність модернізації традиційної шкільної профорієнтації у напрямі активізації домінуючих механізмів професійного самовизначення особистості. Доведено, що методика психолого-педагогічного проектування профорієнтаційної роботи класного керівника є динамічною виховною стратегією активізації діяльності особистості, яка враховує розвиток сучасного школяра та зростаючі вимоги професійного середовища. Уточнено сутність поняття "потенціал професійного самовдосконалення старшокласника", визначено його структуру, показники та критерії прояву у дітей молодшого юнацького віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 +
Шифр НБУВ: РА342357

Рубрики:

      
20.

Косяк В.А. 
Людина та її тілесність у різних формах культури: досвід філософської інтеграції: Автореф. дис... канд. д-ра філософ. наук: 09.00.04 / В.А. Косяк ; Ін-т філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2006. — 36 с. — укp.

Досліджено людську тілесність у різних формах культури, розглянуто взаємовідносини тілесного та духовного начал у їх взаємних, людською свідомістю історично сконструйованих зближеннях і віддаленнях у декількох гуманітарних епістемах. Встановлено, що епістеми тілесності пов'язані з самопізнанням людини у міфології, магії та містиці, антропології, релігії, софійності, естетиці, соціології, культурології й інших "полях пізнання". Концептуалізацію тілесності відтворено за допомогою її поліепістемного аналізу, плюральності методологічних підстав, інтеграції наукового, позанаукового та філософського знання, що розширює можливості цілісного розуміння людини. Особливу увагу приділено вивченню діалектики тілесного й духовного та протистояння їх дуалізму й синкретизму. "Людину тілесну" проаналізовано у парадигмі психотілесної єдності, що передбачає підвищення тілесного ("зарядженого" духовним). З'ясовано, що на початку XXI ст. дана парадигма стала пріоритетною в синтезі знань про людину, оскільки витісняє дихотомні уявлення про неї, під впливом яких усе ще знаходяться сфера буденних уявлень та деякі теоретичні концепції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.26 + Ч111.161.2 +
Шифр НБУВ: РА348015

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського