Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (13)Реферативна база даних (748)Книжкові видання та компакт-диски (296)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>K=СМАК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 108
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Чжу Л. -. 
Європейська камерно-вокальна музика в сучасній китайській виконавській практиці: кроскультурні взаємодії: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / Л. -. Чжу. — Б.м., 2023 — укp.

Робота присвячена вивченню інтерпретацій європейської камерно-вокальної музики у контексті кроскультурної взаємодії китайського виконавства з мистецькими традиціями Заходу. Актуальність теми дисертації обумовлена маловивченістю творчості відомих сучасних китайських співаків ¬ представників одночасно декількох виконавських шкіл та традицій (китайських, європейських, американських), а також європейської складової їх репертуару як важливого чинника академізації китайського камерно-вокального мистецтва.Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній уперше: представлене камерно-вокальне виконавство сучасного Китаю як цілісне явище, яке ґрунтується на взаємодії національних та іншокультурних чинників; систематизовані дані щодо творчості сучасних китайських співаків, які представляють різні напрямки у сфері китайської камерно-вокальної творчості; здійснено аналіз китайських інтерпретацій європейської камерно-вокальної музики широкого історико-стильового діапазону (від доби Ренесансу до опусів ХХ століття ); введена до українського музикознавчого обігу аналітика низки камерно-вокальних творів (романси Дж. Верді, С. Барбера та Д. Лігеті). Дістали подальшого розвитку: алгоритм інтерпретаційного аналізу камерно-вокальної музики (здійснено його структурування та доповнення); наукові концепції, пов’язані з вивченням проблематики інтерпретації вокальної музики (В. Москаленка, О. Катрич, Л. Шаповалової, І. Сухленко).Обрана методологія дослідження, що спирається на поєднання історичного, стильового та жанрового методу, інтерпретологічного підходу та компаративного аналізу, дозволила прослідкувати особливості розвитку камерно-вокального виконавства Китаю; визначити характеристики виконавського стилю китайських співаків; дослідити особливості камерно-вокального репертуару китайських виконавців та виявити відмінності в інтерпретаціях китайських та європейських музикантів.Обґрунтовано вплив кроскультурної комунікації «Схід–Захід» на сферу камерно-вокального виконавства в Китаї. Визначено, що відмінні виконавські стратегії та кар’єрний успіх обумовлені насамперед унікальним індивідуальним досвідом співаків, творчість яких знаходиться в зоні міжкультурної взаємодії. Розглянуто камерно-вокальний твір як основу інтерпретаторської діяльності співака, що транслює не тільки жанрово-стильві характеристики, а й загальні європейські традиції камерного співу, які неодмінно впливають на творчість виконавця будь-якої національно-співацької традиції. Зазначено, що ступінь стильової відповідності виконання напряму залежить від обізнаності музиканта у традиціях камерного співу європейського типу, наявності відповідних професійних і мовних навичок, міжнародного навчального та виконавського досвіду. Охарактеризовано проблеми, які постають при виконанні європейської академічної музики китайськими співаками, серед яких: постановка голосних звуків, дикція, гучність, знання іноземних мов тощо.Виявлено поступовість процесу зростання рівня камерно-вокальної культури Китаю на сучасному етапі як наслідок асиміляції традицій європейського вокального мистецтва у східному культурному середовищі. Чинники кроскультурної взаємодії позначено у процесах, пов’язаних з: діяльністю китайських консерваторій та академій як головних осередків адаптації західної манери співу; заснуванням та проведенням регулярних спеціалізованих конкурсів й фестивалів; розбудовою концертних майданчиків в Китаї; поглибленням закордонного навчального та виконавського досвіду талановитих китайських співаків. Такі події справляють позитивний ефект на поширення європейського камерно-вокального репертуару та засвідчують зростаючий інтерес серед населення до відмінних культурних традицій. Водночас вказано на недостатність фінансування з боку держави такого роду подій та повільну трансформацію смаків широкого загалу.Зазначено, що історія камерного співу в Китаї має давнє коріння, хоча камерно-вокальні твори європейського зразка з’явилися в китайському мистецтві тільки у минулому столітті. Камерно-вокальний стиль співу існував в китайській культурі «поміж» інших більш масштабних стилів, жанрів та форм, при чому феномени камерно-вокального музикування європейського і традиційного китайського зразків виявились дуже подібними у сенсі гармонічного поєднання поезії та музики і цільового призначення – для виконання у невеликому відокремленому приміщенні. Жанрово-стильова панорама європейського репертуару китайських співаків демонструє їх вподобання та тяжіння до певних зразків: ренесансних та барокових пісень, народних пісень (оригінальних або стилізованих) та романсів із супроводом фортепіано або невеликого інструментального ансамблю, до яких відносяться солоспіви, lied, канцони та інші жанрові форми від романтичної доби до сьогодення. Визначено, що найбільш популярними у китайських виконавців є камерно-вокальні твори композиторів-романтиків, твори яких характеризуються чіткими композиційними структурами та ясними стилістичними параметрами (Ф. Шуберт, Ф. Мендельсон, Й. Брамс).^UThe dissertation is devoted to the study of interpretations of European chamber vocal music in the context of cross-cultural interaction of Chinese performance with the artistic traditions of the West. The relevance of the dissertation’s topic is due to the lack of study of the work of famous modern Chinese singers, that represent several performing schools and traditions (Chinese, European, American), as well as the European component of their repertoire as an important factor in the academization of Chinese chamber vocal art.The scientific novelty of the thesis lies in the fact that it is for the first time: presented the chamber-vocal performance of modern China as a holistic phenomenon based on the interaction of national and foreign cultural factors; systematized data o’ver the creativity of modern Chinese singers, that represent various directions in the field of Chinese chamber and vocal creativity; analysed Chinese interpretations of European chamber and vocal music of a wide historical and stylistic range (from the Renaissance to the opuses of the 20th century); was introduced to the Ukrainian musicology analysis of a number of chamber vocal pieces (romances by G. Verdi, S. Barber and D. Ligeti). Also were further developed: an algorithm for the interpretive analysis of chamber and vocal music (its was structured and added); scientific concepts related to the study of the problems of interpretation of vocal music (V. Moskalenko, O. Katrych, L. Shapovalova, I. Suhlenko).The selected research methodology, which is based on a combination of historical, stylistic and genre methods, an interpretive approach and comparative analysis, made it possible to follow the peculiarities of the development of chamber and vocal performance in China; determine the characteristics of the performance style of Chinese singers; to investigate the peculiarities of the chamber and vocal repertoire of Chinese performers and to identify differences in the interpretations of Chinese and European musicians.It is substantiated the influence of cross-cultural communication "East-West" on the field of chamber and vocal performance in China. It was determined that excellent performance strategies and career success are due primarily to the unique individual experience of singers whose creativity lays in the zone of intercultural interaction. A chamber vocal pieces is considered as the basis of the singer's interpretive activity, which conveys not only genre-stylistic characteristics, but also general European traditions of chamber singing, which inevitably influence on the performer practice of any national singing tradition. It is noted that the degree of stylistic conformity of the performance depends on the musician's comprehension of the traditions of European-style chamber singing, the availability of appropriate professional and language skills, international educational and performance experience. There are characterized the problems that arise in the performance of European academic music by Chinese singers such as production of vowel sounds, diction, loudness, knowledge of foreign languages, etc.It is revealed that the process of the growth of the level of chamber-vocal culture of China at the modern stage has gradual character. It is understood as a result of the assimilation of the traditions of European vocal art in the eastern cultural environment. There are indicated different factors of cross-cultural interaction in the processes such as activity of Chinese conservatories and academies (that are considered as main centers of adaptation of the Western manner of singing); establishment and holding of regular specialized competitions and festivals; development of concert platforms in China; deepening the overseas educational and performance experience of talented Chinese singers. Such events have a positive effect on the spread of the European chamber vocal repertoire and show the growing interest Chinese people to the different cultural traditions. At the same time, it is pointed out the insufficient official financing of such events and the slow transformation of the tastes of the public.It is noted that the history of chamber singing in China has ancient roots, although European-style chamber vocal pieces appeared in Chinese art only in the last century. The chamber-vocal style of singing existed in Chinese culture among other larger styles, genres and forms. The phenomena of chamber vocal music are very similar in European and Chinese art. It is considered as harmonious combination of poetry and music, being performed in a small separate room.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Скляренко О.М. 
Ізоморфізм та аломорфізм в ойконімії США й Україні: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.15 / О.М. Скляренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. Ін-т філології. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексний порівняльний аналіз словотвірного та лексико-семантичного аспектів ойконімії США й України з залученням численних топонімічних фактів з інших мов. Здійснено систематичне дослідження ойконімічних систем США і України на синхронному рівні з використанням даних діахронії. Виявлено значну кількість схожих або навіть ідентичних (ізоморфних) явищ у лексико-семантичному та словотвірному аспектах ойконімічних систем розглянутих мов. Ізоморфізм виявлено в номінаційних принципах ойконімії, у аспекті використання однакових словотвірних топонімічних структур. Виявлено значні топонімічні розходження, різні (аломорфні) явища стсовно топонімічної номенклатури, способів її організації, статистичних параметрів. Установлено, що відмінності зумовлені специфічним характером і шляхами розвитку розглянутих мов, різними географічними й історичними умовами їх існування, а також особливостями ономастичного менталітету, ономастичних смаків і традицій народів, які творили ці назви.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-316 + Ш143.21-316 +
Шифр НБУВ: РА359816

Рубрики:

      
3.

Ткачова Д. Л. 
Індукція генних мутацій зразками копчених ковбасних виробів різних технологій виробництва: автореф. дис. ... канд. біол. наук : 03.00.15 / Д. Л. Ткачова ; Наук. центр радіац. медицини АМН України. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Вивчено мутагенну активність зразків неорганічної й органічної фракцій копчених ковбас трьох технологій виробництва на бактеріальній тест-системі Salmonella typhimurium/мікросоми. Визначено, що за результатами фізико-хімічного аналізу мутагенну активність зразків можуть зумовлювати підвищені концентрації Кадмію та Ніколу у неорганічній фракції, та значний вміст бенз(а)пірену та бенз(а)антрацену у органічній фракції. Показано, що за мутагенною активністю вирізняється група сирокопчених ковбас від інших двох груп. Досліджено смакоароматичні та комплексні харчові домішки, які додають до ковбас у процесі їх виготовлення. Доведено, що коптильні ароматизатори проявляють мутагенну активність на рівні слабкої та середньої сили.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л927.2-1 с
Шифр НБУВ: РА373257 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Малащук Н. С. 
Інтенсифікація процесу зневоднення пряно-ароматичної сировини в теплонасосній сушарці: автореферат дис. ... д.філософ : 144 / Н. С. Малащук. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена обґрунтуванню методів інтенсифікаціії процесу зневоднення пряно-ароматичної сировини та розробленню енергоефективних режимів сушіння, при яких забезпечується максимальне збереження ефірних олій.?Особливістю сушіння пряно-ароматичної сировини є залежність якості готового продукту від температурного рівня процесу та тривалості теплової дії. Пряно-ароматична сировина містить в собі цінні ароматичні леткі речовини ефірних олій та смакові сполуки, які зазвичай є дуже чутливими до впливу високих температур. При перевищенні максимально допустимої температури нагріву відбуваються необоротні зміни фізичної та хімічної структури матеріалу, втрати ефірних олій, що у свою чергу призводить до погіршення якісних показників.?Сушіння пряно-ароматичної сировини при низьких температурах – довготривалий процес, здійснення якого в конвективних сушарках є невигідним, через їхню низьку ефективність, що пов’язана із значними втратами теплоти з відпрацьованим повітрям (більше 20 % в загальному тепловому балансі). Традиційні методи інтенсифікації процесу сушіння шляхом підвищення температури і швидкості сушильного агента мають обмеження під час зневоднення пряно-ароматичних рослин через термочутливість ефірних олій. Пришвидшити процес низькотемпературного сушіння пряно-ароматичної сировини можливо збільшенням рушійної сили масообміну (масообмінного напору) шляхом примусового осушення сушильного агента.?Для реалізації енергоефективних режимів низькотемпературного сушіння пряно-ароматичної сировини з регулюванням вологовмісту сушильного агента запропоновано використання конденсаційного методу сушіння з застосуванням теплового насосу.?Теплонасосні сушарки вирізняються високою ефективністю при низькотемпературному сушінні. В теплонасосній сушарці можливо здійснити утилізацію теплоти відпрацьованого сушильного агента та повернути її в технологічний процес на більш високому температурному рівні. Таким чином за рахунок утилізації теплоти конденсації вологи сушильного агента енерговитрати в такій сушарці зменшуються майже в 3 рази в порівнянні з традиційною конвективною сушаркою. ?Застосування теплового насосу дозволяє за рахунок примусового осушення повітря, незалежно від умов навколишнього середовища, підтримувати необхідні тепловологісні параметри сушильного агента та створювати керовані умови технологічного процесу зневоднення, що гарантує високу якість готового продукту.?В процесі теплонасосного сушіння величина поточних енерговитрат значною мірою залежить від вологовмісту сушильного агента і температурного режиму його осушення у випарнику теплового насоса. Для кожного заданого тепловологісного стану сушильного агента визначений оптимальний температурний режим роботи теплового насоса, який забезпечує мінімальні енерговитрати на сушіння пряно-ароматичної сировини.^UThe dissertation work is devoted to the substantiation of the methods of intensification of the process of dehydration of spicy and aromatic raw materials and the development of energy-efficient drying modes that ensure maximum preservation of essential oils.?The peculiarity of drying spicy and aromatic raw materials is the dependence of the quality of the finished product on the temperature level of the process and the duration of the thermal action. Spicy-aromatic raw materials contain valuable aromatic volatile substances of essential oils and flavor compounds, which are usually very sensitive to the influence of high temperatures. When the maximum permissible heating temperature is exceeded, irreversible changes in the physical and chemical structure of the material occur, loss of essential oils, which in turn leads to deterioration of quality indicators.?Drying of spicy and aromatic raw materials at low temperatures is a longterm process, the implementation of which in convective dryers is unprofitable, due to their low efficiency, which is associated with significant heat losses with exhaust air (more than 20% in the total heat balance). Traditional methods of intensifying the drying process by increasing the temperature and speed of the drying agent have limitations during the dehydration of aromatic plants due to the thermal sensitivity of essential oils. It is possible to speed up the process of lowtemperature drying of spicy and aromatic raw materials by increasing the driving force of mass transfer (mass transfer pressure) by forced drying of the drying agent.?To implement energy-efficient modes of low-temperature drying of spicyaromatic raw materials with regulation of the moisture content of the drying agent, the use of a condensation drying method using a heat pump is proposed.?Heat pump dryers are characterized by high efficiency at low temperature drying. In a heat pump dryer, it is possible to utilize the heat of the spent drying agent and return it to the technological process at a higher temperature level. Thus, due to utilization of the heat of moisture condensation of the drying agent, the energy consumption in such a dryer is reduced by almost 3 times compared to a traditional convective dryer. The use of a heat pump allows, due to forced drying of the air, regardless of the environmental conditions, to maintain the necessary thermo-humid parameters of the drying agent and to create controlled conditions for the technological process of dehydration, which guarantees the high quality of the finished product.?In the process of heat pump drying, the amount of current energy consumption largely depends on the moisture content of the drying agent and the temperature regime of its drying in the evaporator of the heat pump. For each given heat-moisture state of the drying agent, the optimal temperature regime of the heat pump operation is determined, which ensures minimum energy costs for drying spicy and aromatic raw materials.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Мітіна Л.В. 
Інтродукція селекційних форм IMorus alba/I L. на Південному Сході України: Автореф. дис... канд. біол. наук / Л.В. Мітіна ; НАН України. Нац. ботан. сад ім. М.М.Гришка. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Проведено комплексний інтродукційний аналіз виду M. alba на південному сході України, встановлено відмінності в онтогенезі та морфогенезі інтродуцентів та рослин з місцевих екотопів. Одержано теоретичні дані з цитологічних, палінологічних, морфологічних та петіолярних досліджень, які можна застосовувати у систематиці та під час вивчення впливу адаптації на протікання процесів онтогенезу та морфогенезу. Розроблено оптимальну технологію вегетативного розмноження шовковиці. Створено колекцію плодової шовковиці на південному сході України. Надано рекомендації з вирощування плодовитої шовковиці. За результатом інтродукційного експерименту виявлено високопродуктивні селекційні форми плодової шовковиці M. alba L., адаптовані до місцевих умов. Відібрано та описано перспективні плодові форми M. alba, на основі яких створено крупноплідні сорти з високими смаковими якостями: Білосніжка, Діна, Машенька.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П382.9-45(4УКР)
Шифр НБУВ: РА320666 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Калашник Н.Г. 
Історико-педагогічна генеза формування естетичних смаків учнівської молоді у процесі навчально-виховної діяльності: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Н.Г. Калашник ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 36 с. — укp.

Висвітлено основні етапи теоретичного осмислення категорії естетичного смаку в філософії та її втілення в життя в педагогічній теорії та навчально-виховній практиці людства. Розглянуто теоретико-методологічні засади виховання естетичних смаків учнівської молоді за сучасних умов, основні аспекти, принципи та підходи, педагогічні, психологічні та соціокультурні чинники та механізми їх формування, зокрема в дітей різного віку та обдарованості у різноманітних аспектах. Досліджено особливості естетичного виховання та формування естетичних смаків у сучасній українській школі, його програмно-методичне забезпечення. Обгрунтовано доцільність запровадження до навчально-виховного процесу окремої навчальної дисципліни - густосології (смакології), яка інтегрує до цілісної системи всю сукупність знань про естетичні смаки, їх суть та форми, історію розвитку та осмислення, основні передумови, чинники, механізми, принципи, методи та засоби їх формування з урахуванням віку дітей, їх здібностей та естетичних спрямувань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355 +
Шифр НБУВ: РА329697

Рубрики:

      
7.

Андрусик Ю.Ю. 
Адаптивність нових сортів малини до умов правобережної підзони Західного Лісостепу України: автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.01.07 / Ю.Ю. Андрусик ; Ін-т садівництва УААН. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Наведено результати досліджень господарсько-біологічних властивостей нових сортів малини та їх придатності для вирощування за умов правобережної підзони Західного Лісостепу України. Комплексно оцінено їх адаптивність до стрес-факторів довкілля. Установлено вплив екологічних умов даної зони та метеорологічних елементів певного року на реалізацію особливостей росту, розвитку рослин, їх врожайність і здатність до розмноження. Виділено сорти селекції, що характеризуються суттєво вищими показниками ремонтантності та щорічною високою врожайністю. За індексом штамбовості серед звичайних сортів виділено штамбові "Благородна" та "Козачка". Наведено характеристику досліджених сортів за смаковими та товарними якостями ягід. На підставі результатів досліджень виділено кращі сорти "Благородна", "Козачка", "Космічна", "Сяйво", "Осіння", внесені до "Реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П258.2-39(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА360607

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
8.

Юкало В.Г. 
Білки казеїнового комплексу коров'ячого молока та продукти їх протеолізу за дії ферментів молочнокислих бактерій: Автореф. дис... д-ра біол. наук: 03.00.04 / В.Г. Юкало ; Ін-т біології тварин УААН. — Л., 2007. — 32 с. — укp.

Досліджено білки казеїнового комплексу коров'ячого молока та продукти їх протеолізу, які утворюються за умов дії ферментів молочнокислих бактерій. Запропоновано ефективну методику для електрофорезу білків казеїнового комплексу, яка забезпечує ідентифікацію казеїнових фракцій відповідно до сучасної класифікації. Охарактеризовано протеолітичну активність та інші основні біохімічні показники 50-ти штамів різновидностей Lactococcus lactis та 2-х штамів Str. salivarius subsp. termophilus. На підставі результатів дослідження закономірностей протеолізу казеїнів лактококами введено критерій для характеристики відношення активності приклітинних і внутрішньоклітинних протеаз. Даний критерій запропоновано використовувати для відбору штамів, здатних продукувати гіркі на смак пептиди. Встановлено, що здатність утворювати казокініни серед штамів лактококів зустрічається рідко. Запропоновано модельну систему для тестування протеолітичних ферментів на здатність утворювати біологічно активні пептиди під час протеолізу казеїнів. Виділено хроматографічно низькомолекулярні пептиди після протеолізу казеїнових фракцій <$Ealpha sub S 1 - roman CN> і <$Ebeta - roman CN>, що вірогідно знижують артеріальний тиск у щурів зі штучною реноваскулярною гіпертензією.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*736.71 + П527.397.2 +
Шифр НБУВ: РА349390

Рубрики:

      
9.

Тарнавська К. П. 
Біологічні особливості і господарська цінність українських клонів яблуні (Malus domestica Borkh.) сорту Джонаголд в умовах Західного Лісостепу України. / К. П. Тарнавська. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі наведено результати оцінювання біологічних особливостей і господарської цінності 20 українських спонтанних клонів сорту Джонаголд в умовах Західного Лісостепу України. Дослідження показали, що рослини більшості клонів на підщепі ММ.106 за параметрами належать до групи середньорослих. Найбільш адаптованими до умов Західного Лісостепу України виявилися клони ДП-14 і ДП-18. Комплексною стійкістю до збудників грибних хвороб відзначалися рослини ДП-6, ДП-12, ДП-13, ДП-14, ДП-15, ДП-17.Усі спонтанні клони є триплоїдами, формують пилок низької життєздатності (4 - 7%). Найвищу скороплідність виявили рослини клону ДП-14. Найврожайнішими у віці «ріст і плодоношення» виявилися клони ДП-1, ДП-7, ДП-15, ДП-17, ДП-18 та ДП-19. Високою товарністю, найпривабливішим виглядом, кращими смаковими якостями плодів та найвищою економічною ефективністю виробництва яблук виділилися клони ДП-1, ДП-3, ДП-17, ДП-18, ДП-19.Перспективними для виробничого випробування з подальшою реєстрацією у «Державному реєстрі сортів рослин …», як придатні для поширення в Лісостепу України, визнано клони ДП-14, ДП-17, ДП-18 і ДП-19, для використання в селекції як джерела певних ознак – ДП-3, ДП-5, ДП-8, ДП-11, ДП-13, ДП-14, ДП-16, ДП-17, ДП-18 і ДП-20.^UIn the dissertation the evaluation results of biological peculiarities and economic value of 20 Ukrainian spontaneous clones (the Jonagold variety) in Western forest-steppe of Ukraine are presented, which showed that plants of most clones on the substrate MM.106 by parameters belong to the medium-growing. The clones of the DP-14 and the DP-18 were the most adapted to Western Forest-steppe of Ukraine. ). Plants of the clones DP-6, DP-12, DP-13, DP-14, DP-15 and DP-17 displayed the complex resistance to pathogens.All spontaneous clones are triploids, forming low-viability pollen (4-7%). The plants of the DP-14 clone were found to have the highest transplantation rate. The highest yields at the age of "growth and fruiting" formed plants DP-1, DP-7, DP-15, DP-17, DP-18 and DP-19. The high marketability, the most attractive appearance, the best taste qualities of fruits and economic efficiency of fruit production were allocated clones DP-1, DP-3, DP-17, DP-18, DP-19.Prospects for registration in the State Register of Plants ..., as suitable for distribution to the Forest-Steppe of Ukraine, recognized clones DP-14, DP-17, DP-18 and DP-19, for use in breeding as a source of certain features - DP-3, DP-5, DP-8, DP-11, DP-13, DP-14, DP-16, DP-17, DP-18 and DP-20.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Спрягайло О.А. 
Біологічні особливості та продуктивність груші залежно від сорто-підщепних комбінувань в умовах Правобережного Лісостепу України: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.01.07 / О.А. Спрягайло ; Уман. держ. аграр. акад. — Умань, 2003. — 22 с.: рис. — укp.

Уперше встановлено біологічні особливості та продуктивність одинадцяти сортів і елітних форм груші на сильно- та слаборослій підщепах. Визначено строки проходження основних фенологічних фаз залежно від умов вегетації, вивчено зимостійкість, стійкість до збудників парші та бурої плямистості стосовно даних сортів. Виявлено високу фізіологічну сумісність більшості досліджених сортів і форм з підщепами. Визначено продуктивність насаджень, хімічний склад, смакові якості та тривалість зберігання плодів. Виділено продуктивні, рентабельні сорти та форми груші - носії господарсько-цінних ознак. Науково обгрунтовано добір сортів з високою економічною ефективністю вирощування, адаптованих до культивування в Лісостепу України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П255.2-2(4УКР) + П255.2-453(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА325537

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Курганова О. Ю. 
Від образу до художньої структури. Стиль бароко в українській богослужбовій книзі XVII–XVIII ст.: автореферат дис. ... д. і. н. : 27.00.03 / О. Ю. Курганова. — Б.м., 2023 — укp.

У дослідженні, на основі аналізу великого масиву стародрукованих джерел, уперше розкрито особливості впливу стилю бароко на редакційно-видавниче оформлення української богослужбової книги XVII–XVIII ст. Розроблено комплексний підхід до розгляду книги як продукту поліграфічного мистецтва, редакційно-видавничі особливості якого є відображенням естетичного смаку своєї епохи. Обумовленість елементів художнього оформлення богослужбової книги XVІI–XVIII ст. її змістовими особливостями досліджено в контексті впливу стилю бароко. Просопографічний аналіз присвят, передмов та післямов до українських богослужбових видань дозволив виокремити натхненні бароковим світоглядом ціннісні орієнтири видавців богослужбової книги. Особливості впливу стилю бароко розглянуто в межах окремих тематично-функціональних груп української богослужбової книги – книг, що забезпечують річний, тижневий та денний цикл богослужінь. Виділено феномен емблематичної поезії та його місце в загальній системі художнього оформлення богослужбової книги доби Бароко. Встановлено, що розвиток впливу стилю бароко на українську богослужбову книгу відбувався поетапно. Протягом першої половини XVII ст., паралельно із формальним посиленням декоративності елементів художнього оформлення видання за допомогою орнаменту та багатокомпонентних символіко-алегоричних композицій, у текстах присвят та передмов сформувалася риторична традиція узагальнення змісту книги засобами метафоричної образності. Зі середини XVII ст. редакційно-видавниче оформлення більшості українських богослужбових видань виразно демонструє прийом метафоризації книги як у графічній, так і у вербальній площині художньої структури. У XVIIІ ст. художнє оформлення богослужбової книги збагатилося різноманітними графічними метафорами змісту видання, втіленими в сторінкових мідеритах.^UOn the basis of an analysis of early printed sources, the dissertation for the first time reveals the peculiarities of the influence of the baroque style on the editorial design and art decoration of Ukrainian church books of the 17th and 18th centuries. The complex approach to studing the book as a polygraphic work of art whose editorial and publishing characteristics reflect the aesthetic preferences of its era is developed. In the context of baroque style influence, the relationship between the elements of pictorial decoration and the textual content of 17th- and 18th-century church books is reconsidered. The baroque-influenced value orientations of church book publishers were identified through the prosopographic analysis of dedications, prefaces, and afterwords to Ukrainian church editions. The features of baroque style are revised in the boundaries of separate thematic and functional groups of Ukrainian church books, which provide a year, week, and day cycle of church services. The phenomenon of emblematic poetry and its function within the general system of art decoration in church books from the Baroque period are revised. The influence of baroque style on the Ukrainian church book is characterized as a gradual development. During the first quarter of the 17th century, the formal enhancement of the decorativeness of elements of art decoration by ornaments and multicomponent symbolic and allegoric compositions occurred simultaneously with the development of the rhetorical tradition of summarizing the content of a book using metaphorical images in the dedications and prefaces to these books. Beginning in the middle of the 17th century, the editorial and publishing decoration of the vast majority of Ukrainian church editions developed the graphic and verbal metaphorical nomination of the book. During the 18th century, leaf copper engravings depicting various graphic metaphors of book content enriched the artistic decoration of church books.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Брона Г. І. 
Вдосконалення технології фаршевих консервів з використанням біотехнологічних прийомів / Г. І. Брона. — Б.м., 2020 — укp.

В дисертації розглянуто принципи оздоровчого, збалансованого та лікувально-профілактичного харчування, направленого на максимальне задоволення потреб організму у харчових та біологічно активних речовинах. Для досягнення завдання підвищення харчової цінності та покращення показників якості м'ясних фаршевих консервів запропоновано готувати їх на воді, активованій електрохімічним способом, та вводити у рецептуру добавки пшеничної клітковини АлмаФайбер 20 як джерела харчових волокон,препарату «МІТ РАЙПЕНІНГ GY2» як джерела мікроорганізмів штамів Staphylococcus xylosus, Lactobacillus sakei і Staphylococcus carnosus, а також збагачувати композицію білками плазми крові препарату Vepro 75 PSC. Показано, що додавання у фаршеві системи рекомендованих добавок сприяє покращенню властивостей сировини до зв'язування вологи (60,6 % проти 58,6 % у продукті стандартизованого складу), збільшенню у продукті вмісту незамінних амінокислот на 17,8 % та забезпеченню до 10 % потреби організмуу харчових волокнах. Здійснено органолептичне оцінювання якості розробленого продукту у порівнянні з контролем. Відмічено покращення усіх контрольованих показників – зовнішнього вигляду, забарвлення на розрізі, запаху, консистенції, смаку та соковитості та відсутність розшарування при витримці та зберіганні. Розроблено рецептуру та вдосконалено схему виробництва фаршевих консервів. Методом математичного моделювання показано можливість інтенсифікації процесів дифузії та рівномірного розподілення інгредієнтів в об'ємі при накладенні на суміш низькочастотних коливань. Розраховано економічна ефективність виробництва фаршевих консервів удосконаленого складу:прибуток у розрахунку на тисячу умовних банок продукту зростає на 2126,49 грн.^UThere were studied the methods of sanitary and balanced medical and prophylactic nutrition, which main purpose is maximal satisfying of needsof organism in nutritional and biologically active substances. To solve the purpose of rising of nutritional value and bettering of quality of canned meat products, there was proposed to use the electrochemically activated water in their fabrication and enrich their formulations by additives of wheat cellular tissue of AlmaFiber 20 as the source of dietary fibers, preparation of «MIT RIPENING GY2» as the source of microorganisms of strains of Staphylococcus xylosus, Lactobacillus sakei and Staphylococcus carnosus, as well as add to products the blood albumen preparation of Vepro 75 PSC. There was shown that addition of the recommended additives into the minced meat systems assists in increasing of their capabilityto absorb water (60.6 % as compared with the index of 58.6 % for the standardized product), increasing of content of irreplaceable amino acids by factor of 17.8 %, as well as satisfying of need of the organism by dietary fibers by factor of 10 %. The organoleptic evaluation of quality of the product in development showed its better controlled properties as compared with the traditional product, its appearance, coloration on the cut, aroma, taste and juiciness, as well as absence of exfoliation in process of storage. There were developed the improved formulation of the canned meat product and technological scheme of its fabrication. The studies carried out by the mathematical modeling revealed the possibility of intensification of processes of diffusion and regular distribution of ingredients in the mass by procedure of imposition of pulsations on the mix. The calculation of economical effectiveness of realization of the recommended procedures showed that the prime cost of the product may be decreased by factor of 2126.49 hryvnias per one thousand of its conventional cans.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Фоміна М.В. 
Ветеринарно-санітарна експертиза свинини, виробленої в умовах дефіциту заліза та його корекції: автореф. дис... канд. вет. наук: 16.00.09 / М.В. Фоміна ; Львів. нац. ун-т вет. медицини та біотехнологій ім. С.З.Гжицького. — Л., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено вплив різних соплук і доз заліза на еритропоез, білковий, вуглеводний і мінеральний обмін у свиней, їх м'ясну продуктивність, прирости мас та якість одержаної продукції. Встановлено, що корекція раціонів дослідних свиней хелатними сполуками заліза (метіонатів і лізинатів) сприяє вірогідному зростанню кількості еритроцитів у крові, вмісту гемоглобіну, концентрації загального білка, SH-груп і заліза у сироватці крові. Вивчено вплив різних сполук і доз заліза на м'ясну продуктивність, швидкість росту свиней, зроблено ветеринарно-санітарне та біологічне оцінювання одержаної продукції. З'ясовано, що додавання лізинату заліза до раціону відгодовуваних свиней краще впливає на забійні показники, морфологічний склад туш (збільшує вихід м'язової тканини, площу м'язового вічка), фізичні властивості (pH, площу м'язового вічка, вологоємність) та відзначається найбільшим рівнем вірогідності. Доведено, що застосування заліза у формі хелатів позитивно впливає на органолептичні характеристики свинини, що сприяє покращанню якості м'яса та бульйону з нього, фізико-хімічних показників і подовжує термін його зберігання. У м'ясі усіх дослідних груп свиней виявлено зменшення загальної вологи та збільшення вмісту сухої речовини та жиру, що забезпечує більшу калорійність м'яса та покращує його смакові якості. Доведено позитивний вплив хелатних сполук заліза на збільшення рівня мікроелементів у крові та м'ясі свиней (Fe, Mn, Zn, Cu). Розраховано економічний ефект та розроблено рекомендації щодо використання лізинату заліза для відгодівлі свиней у встановленій дозі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П65-45 + П817.11 +
Шифр НБУВ: РА358497

Рубрики:

      
14.

Мей Ф. -. 
Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в університетах КНР та України: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Ф. -. Мей. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації здійснено порівняльний аналіз теоретичних положень та практичного досвіду застосування інформаційно-комунікаційних технологій у фаховій підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва в університетах КНР та України для визначення напрямів імплементації практики використання інформаційно-комунікаційних технологій в університетах КНР у сучасних умовах фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в університети України. Актуальність дослідження зумовлена такими основними чинниками, як: інформаційні технології створили нове музичне середовище, змінивши спосіб отримання доступу до музики та її прослуховування, відбулося зростаюче переважання нових технологічних засобів у поширенні та збереженні музики; інформаційні технології докорінно змінили традиційну концепцію музичної освіти, зміст, форми та методи викладання музики; інформаційні технології у музичній освіті уможливили не тільки спілкування студентів один з одним, розширили можливості обирати свою улюблену музику з безлічі ресурсів, розвивати власні унікальні музичні смаки; надали можливість для аналізу недоліків у власній підготовці, та відкрили можливості для її створення; інформаційні технології актуалізували увагу до збереження ціннісної функції музики, що має тенденцію до послаблення, оскільки музика стала більш Мей Фан 3 розважальною і комерційною, що може призвести до зниження рівня сприйняття музики та погіршення музичного смаку. На основі аналізу наукових джерел висвітлено основні шляхи наукового осмислення порушеної проблеми в китайській та українській психологопедагогічній літературі, проаналізовано й уточнено сутність основних понять, що стосуються проблеми дослідження: «технологія», «навчальна технологія», «інформаційно-комунікаційні технології», «інформаційно-комунікаційні технології в освіті», «інформаційно-комунікаційні технології у фаховій підготовці учителів музичного мистецтва» та супутні поняття «інновації», «інтеграція», оскільки інтеграція інформаційних технологій у процес фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва змінює традиційний режим викладання і стає центром інновацій. Визначено, що інтеграція ІКТ в освіту відбувається у якості: об’єкта вивчення, інструмента пізнання та засобу навчання. Проаналізовано основні шляхи застосування інформаційнокомунікаційних технологій у процесі фахової підготовку майбутніх учителів музичного мистецтва в університетах КНР та України за науковими розвідками, що дозволило зробити висновок: у працях китайських науковців широку розробку отримали проблеми інформатизації освіти мистецького спрямування, від питань історичних передумов до становлення, розвитку та прогнозування інтеграції інформаційних технологій у підготовку вчителів музичного мистецтва; у нашій країні, робота спрямована на систематичне, планомірне, багатовекторне дослідження ролі, можливостей та функцій інформаційних технологій у підготовці вчителів музичного мистецтва. Визначено наукове підгрунтя впровадження ІКТ у процес фахової підготовки вчителів музичного мистецтва в університетах КНР та України, виявлено шляхи збагачення змісту, форм та методів фахової підготовки вчителів музичного мистецтва завдяки використанню інформаційнокомунікаційних технологій та сполученість вимог до підготовки вчителів музичного мистецтва в університетах та музичною освітою в початковій і Мей Фан 4 середній школі в КНР та Україні; окреслено перспективні напрями імплементації педагогічно цінних теоретичних і практичних доробок китайських фахівців з використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в університетах КНР в університети України.^UIn the dissertation, a comparative analysis of the theoretical provisions and practical experience of using information and communication technologies in the professional training of future music teachers in the universities of the People's Republic of China and Ukraine was carried out in order to determine the directions of implementation of the practice of using information and communication technologies in the universities of the PRC in the modern conditions of the professional training of future music teachers in universities of Ukraine. The relevance of the research is determined by such main factors as: information technologies have created a new musical environment, changing the way of obtaining access to music and listening to it, there has been a growing predominance of new technological means in the distribution and preservation of music; information technologies have fundamentally changed the traditional concept of music education, the content, forms and methods of teaching music; information technologies in music education have made it possible not only for students to communicate with each other, have expanded the opportunities to choose their favorite music from a variety of resources, to develop their own unique musical tastes; provided an opportunity to analyze shortcomings in one's own training, and opened opportunities for its creation; information technologies have actualized attention to preserving the value function of music, which has a tendency to weaken, as music has become more entertaining and commercial, which can lead to a decrease in the level of music perception and deterioration of musical taste. Based on the analysis of scientific sources, the main ways of scientific understanding of the raised problem in Chinese and Ukrainian psychological and pedagogical literature are highlighted, the essence of the main concepts related to the research problem is analyzed and specified: «technology», «educational technology», «information and communication technologies», «information and communication technologies in education», «information and communication technologies in the professional training of music teachers» and related concepts Мей Фан 11 «innovation», «integration», since the integration of information technologies in the process of professional training of future music teachers changes the traditional mode of teaching and becomes a center of the innovations. It was determined that the integration of ICT in education takes place as: an object of study, a tool of knowledge and a means of learning. The main ways of using information and communication technologies in the process of professional training of future music teachers in the universities of the People's Republic of China and Ukraine were analyzed according to scientific research, which allowed us to draw a conclusion: in the works of Chinese scientists, the problems of informatization of art education were widely developed, from issues of historical prerequisites to until today, development and forecasting of the integration of information technologies in the training of music teachers; in Ukraine, the work is aimed at a systematic, planned, multi-vector study of the role, possibilities and functions of information technologies in the training of music teachers. The scientific basis for the introduction of ICT in the process of professional training of music teachers in the universities of the People's Republic of China and Ukraine has been identified, ways of enriching the content, forms and methods of professional training of music teachers thanks to the use of information and communication technologies and the combination of requirements for the training of music teachers in universities and music education have been identified in primary and secondary school in China and Ukraine; outlined perspective directions of implementation of pedagogically valuable theoretical and practical experience of Chinese specialists in the use of information and communication technologies in the process of professional training of future music teachers in universities of the People's Republic of China in universities of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Пітера В. О. 
Використання дріжджового екстракту (Saccharomyces cerevisiae) в годівлі птиці м’ясного напряму продуктивності: автореферат дис. ... д.філософ : 204 / В. О. Пітера. — Б.м., 2023 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Вертегел В.Л. 
Виховання естетичного смаку в студентів вищих навчальних закладів МВС України засобами іноземних мов: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.Л. Вертегел ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено аналіз виховання естетичного смаку в студентів у аспекті його педагогічного визначення. Охарактеризовано стан розробленості проблеми цього виховання у філософській, культурологічній і психолого-педагогічній літературі. Висвітлено взаємозв'язок між мовою та мисленням. Розкрито основні сутнісні риси самостійної роботи студентів й інтерактивних методів навчання як головних у навчально-виховному процесі вищої школи. Визначено основні методологічні засади викладання іноземної мови у нефілологічному вищому навчальному закладі (ВНЗ), а також педагогічні умови виховання естетичного смаку засобами іноземних мов. Проаналізовано специфіку даного виховання у студентів ВНЗ МВС України. Досліджено й обгрунтовано педагогічні умови з метою його реалізації у даних студентів засобами іноземних мов за експериментального навчання. Наведено рекомендації щодо їх впровадження до практики, зокрема стосовно впровадження варіативних форм і методів навчання іноземним мовам, з застосуванням естетично спрямованого навчального матеріалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.355 + Ю811.17 + Ш12-913-2 +
Шифр НБУВ: РА355378

Рубрики:

      
17.

Ігнатьєва Я. В. 
Виховання музично-естетичної культури майбутніх учителів музичного мистецтва засобами фестивально-конкурсної діяльності / Я. В. Ігнатьєва. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено проблемі виховання музично-естетичної культури майбутніх учителів музичного мистецтва засобами фестивально-конкурсної діяльності.У першому розділі визначено зміст і структуру музично-естетичної культури; здійснено історико-педагогічний аналіз проблеми взаємодії музичного й естетичного феноменів у вихованні особистості; розкрито культурно-виховний потенціал конкурсно-фестивальної діяльності; обґрунтовано та спроєктовано структурно-змістову модель технології виховання музично-естетичної культури майбутніх учителів музичного мистецтва засобами фестивально-конкурсної діяльності. Музично-естетична культура майбутнього вчителя музичного мистецтва це динамічне інтегративне особистісне утворення, що проявляється у сформованості музично-естетичних знань, у розвитку естетичної свідомості (почуттів, потреб, інтересів, смаків, ідеалів); наявності комплексу методичних знань з музично-естетичного виховання дітей та молоді, що проявляється у здатності застосовувати їх у майбутній професійно-педагогічній та художньо-естетичній діяльності. Структура музично-естетичної культури особистості визначена, з огляду на її розуміння як системного інтегративного явища, з виокремленням її структурних та функціональних компонентів: розуміння культури як стану, як процесу і як результату творчого освоєння особистістю музично-естетичних цінностей та набуття художньо-естетичного досвіду.У другому розділі «Експериментальна перевірка технології виховання музично-естетичної культури майбутніх учителів музичного мистецтва засобами фестивально-конкурсної діяльності» проаналізовано стан музично-естетичного виховання студентів педагогічних закладів освіти, зокрема спеціалістів музичного напряму; здійснено поетапне впровадження технології виховання музично-естетичної культури майбутніх учителів музичного мистецтва в освітньо-виховний процес педагогічних закладів освіти; проведено аналіз результатів дослідження. На основі визначення й обговорення фахівцями, залученими до експериментального дослідження, сучасних вимог до професійної освіти вчителів музичного мистецтва була розроблена та обґрунтована технологія виховання музично-естетичної культури майбутніх учителів музичного мистецтва засобами фестивально-конкурсної діяльності. Технологія представлена як поетапний процес формування загально-художніх, мистецтвознавчих, професійних знань; емоційно-ціннісних орієнтацій, мотивів саморозвитку; розвитку музично-естетичних потреб та здібностей через набуття досвіду художньо-творчої діяльності, що проявляється в самореалізації у різних формах музично-естетичної активності і забезпечує ефективне музично-естетичне виховання майбутніх педагогів-музикантів. Результатом науково-дослідної роботи стало впровадження в освітній процес педагогічних закладів вищої освіти педагогічної технології, яка була розроблена відповідно до вимог педагогічного експерименту та передбачала такі етапи: мотиваційно-цільовий (усвідомлення майбутніми вчителями музичного мистецтва значущості музичної освіти, набуття позитивної мотивації та стійкого інтересу до майбутньої професії), організаційно-педагогічний (оволодіння студентами мистецтвознавчими та професійними знаннями, що сприяють вихованню компонентів музично-естетичної культури в процесі навчальної, позааудиторної роботи, педагогічної практики з набуття студентами відповідних методичних знань та виконавських технік), виконавсько-творчий (залучення студентів до участі у конкурсах (фестивалях) для максимального розкриття творчої індивідуальності виконавця, що передбачає власну інтерпретацію програмового матеріалу, втілення оригінального творчого задуму) та рефлексивно-коригувальний (аналіз рівнів сформованості кожного з компонентів музично-естетичної культури на основі рефлексії та індивідуальної самокорекції для подальшої самоосвіти та самовиховання). Дослідження проводилося у таких напрямах: оптимізація та використання виховного потенціалу навчальних дисциплін за умов гуманітаризації та гуманізації освітнього процесу; музично-естетична спрямованість позааудиторної роботи завдяки участі у фестивально-конкурсній діяльності; самовиховання та самовдосконалення майбутніх педагогів-музикантів у різних формах музично-естетичної активності.Упроваджена технологія виховання музично-естетичної культури сприяла культурно-духовному розвитку та набуттю майбутніми педагогами-музикантами музично-естетичних знань, сформованих цінностей, художньо-творчого досвіду, що дозволило значно підвищити результативність музично-естетичного виховання майбутніх педагогів. Отримані дані засвідчують позитивні зрушення, що відбулися в експериментальній групі в процесі формувального етапу експериментальної роботи.^UThe dissertation work deals with the issue of educating the musical and aesthetic culture of future musical art teachers by means of festival-competitive activities. In the first chapter the content and the structure of musical and aesthetic culture is defined; the historical and pedagogical analysis of a problem of interaction of musical and aesthetic phenomena in the education of the person is carried out; the cultural and educational potential of the competition-festival activity is revealed; the structural-semantic model of technology of education of musical-aesthetic culture of future teachers of musical art by means of festival-competitive activity is substantiated and designed. The musical and aesthetic culture of the future teacher of musical art is a dynamic integrative personal formation, which is manifested in the formation of musical and aesthetic knowledge, in the development of aesthetic consciousness (feelings, needs, interests, tastes, ideals); availability of a set of methodological knowledge on the musical and aesthetic education of children and youth, which is manifested in the ability to apply them in future professional and pedagogical and artistic and aesthetic activities. The structure of musical and aesthetic culture of the individual is determined based on its understanding as a systemic integrative phenomenon, with the separation of its structural and functional components: understanding of culture as a state, as a process and as a result of creative development of musical and aesthetic values and acquiring artistic and aesthetic experience. The components of musical and aesthetic culture of future music art teachers are defined as cognitive, axiological, activity; its criteria and relevant indicators: spiritual and ideological (the formation of a system of theoretical and practical knowledge for musical and aesthetic activities; the development of figurative thinking, associative creative imagination; erudition in the field of art); emotional and value (system of value orientations of the teacher-musician, developed aesthetic feelings, the presence of musical and aesthetic preferences, expressed in certain aesthetic views, tastes, and needs); creative activity (formation of artistic and creative abilities, artistic qualities, the need for self-realization, mastery of performing skills, activity in the forms of musical and aesthetic activities of musical creativity and performing activities). Based on the definition and discussion by experts involved in the experimental study of modern requirements for the professional education of music art teachers, we have developed and substantiated the technology of education of musical and aesthetic culture of future music teachers by means of festival-competition activities. Technology is presented as a gradual process of formation of general artistic, art, professional knowledge; emotional and value orientations, motives of self-development; development of musical and aesthetic needs and abilities through the acquisition of experience in artistic and creative activities, which is manifested in self-realization in various forms of musical and aesthetic activity and provides effective musical and aesthetic education of future music teachers. The result of research work was the introduction of the pedagogical technology into the educational process of pedagogical higher education institutions , which was developed in accordance with the requirements of pedagogical experiment and provided the following stages: motivational-target (future music teachers awareness of the importance of music education, future profession), organizational and pedagogical (mastering by students of art and professional knowledge that contribute to the education of components of musical and aesthetic culture in the process of educational, extracurricular work, pedagogical practice for students to acquire relevant methodological knowledge and performing techniques), executive and creative (involving students in participation in competitions (festivals) for the maximum disclosure of the creative individuality of the performer, which involves their own interpretation of the program material, the implementation of the original creative idea) and reflexive-corrective (analysis of the levels of formation and each of the components of musical and aesthetic culture based on reflection and individual self-correction for further self-education and self-education). The research was conducted in the following areas: optimization and use of the educational potential of academic disciplines in terms of humanitarization and humanization of the educational process; musical and aesthetic orientation of extracurricular work due to participation in festival and competition activities; self-education and self-improvement of future music art teachers in various forms of musical and aesthetic activity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Гаврик Н.Л. 
Вплив екструдату сої на молочну продуктивність корів: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.02.02 / Н.Л. Гаврик ; УААН. Ін-т тваринництва. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Вивчено ефективність введення в силосно-сінажно-жомово-концентратні раціони високопродуктивних корів екструдату з частково знежиреної сої у розрахунку 1,8 - 2,5 кг на голову за добу замість еквівалентної кількості гороху і соняшникової макухи. Розкрито вплив різних рівнів екструдату сої в раціоні на його поживну та біологічну цінність. Зокрема, відмічено, що за 35 - 45 % концентрованих кормів за загальною поживністю у сухій речовині типових зимових раціонів досягається більш фізіологічно оптимальна концентрація поживних речовин для забезпечення добових надоїв корів на рівні 20 - 25 кг, а саме: протеїну - 17 - 18 %, у тому числі лізину - 0,7 - 0,8 %, клітковини - 20 - 21 %, жиру - 3 - 4 %, безазотистих екстрактивних речовин - 52 %. Завдяки цьому поживність 1 кг сухої речовини зростає до 0,85 - 0,90 корм. од. (9,8 - 10,4 МДж обмінної енергії) з вмістом в 1 корм. од. 100 - 115 г перетравного протеїну, поліпшуються смакові якості кормів, що сприяє підвищенню рівня споживання їх коровами до 4 кг сухої речовини на 100 кг живої маси, покращуються перетравність та засвоюваність поживних речовин кормів, зменшуються їх витрати на 1 ц молока. Розглянуто вплив підвищених рівнів екструдату сої (1,5; 2,0 і 2,5 кг) в раціоні високомолочних корів на перетравність і трансформацію азоту в молоко, його хімічний склад і технологічні властивості. На основі гематологічних показників встановлено покращання ферментативної, зокрема, каталазної та пероксидазної активності крові.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П60-455.46 + П60-60 +
Шифр НБУВ: РА340475

Рубрики:

      
19.

Сливка Н.Б. 
Вплив окремих мікроелементів на визрівання та якість твердих сичужних сирів з низькою температурою другого нагрівання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.18.04 / Н.Б. Сливка ; Нац. ун-т харч. технологій. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано ефективність і доцільність використання у технології виробництва твердих сичужнх сирів з низькою температурою другого нагрівання мікроелементів. Досліджено вплив мікроелементів на перебіг мікробіологічних і біохімічних процесів під час визрівання сирів. Показано, що під впливом мікроелементів відбувається активний ріст молочнокислої мікрофлори. Установлено, що застосування мінеральних речовин ефективно інтенсифікує процеси протеолізу білків і гідролізу молочного сиру, посилює накопичення смакових і ароматичних компонентів у сирі. На підставі результатів досліджень органолептичних, фізико-хімічних і біохімічних показників досліджуваних сирів зроблено висновок щодо прискорення визрівання, підвищення біологічної цінності та покращення якості готового продукту. Створено комплексну мінеральну домішку, використання якої дає змогу одержати готовий продукт зі скороченим терміном визрівання та високими органолептичними показниками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л958.21 +
Шифр НБУВ: РА336645

Рубрики:

      
20.

Щевйова У. Д. 
Вхідні простори житлових споруд Східної Галичини кінця ХІХ — першої третини ХХ століття: стильові та художні особливості оздоблення: автореферат дис. ... д.філософ : 023 / У. Д. Щевйова. — Б.м., 2023 — укp.

Житлові споруди Східної Галичини кінця ХІХ — першої третини ХХ ст. (прибуткові багатоквартирні будинки, особняки та вілли) є важливими об’єктами національної культурної спадщини України, оскільки синтезують в собі провідні технічні та естетичні досягнення свого часу, відображаючи світогляд, самоідентифікацію архітекторів, будівничих та замовників. Житлові споруди демонструють особливості культури повсякденності, адже замовники, як і архітектори, виступали носіями культури епохи. В багатоповерхових прибуткових будинках вхідні простори розміщуються між вхідною брамою та дверима до приватного помешкання, включаючи вестибюль, коридор та сходову клітку, іноді ще допоміжні приміщення. TMВхідні простори є невіддільною, необхідною частиною будівлі, адже це спільна комунікаційна зона, яка слугує буфером між публічним і приватним, а також демонструє рівень статусності та смак власника. Відповідно, перед архітекторами і майстрами декоративного мистецтва кінця ХІХ — першої третини ХХ ст. стояло завдання знайти найкращий варіант композиційного вирішення і художнього оздоблення вестибюлю та сходової клітки, що базується на законах гармонійної єдності функції та краси. Особлива роль у формуванні інтер’єрів споруди, їх художньої виразності належала декоративному мистецтву, адже для оздоблення вхідних просторів житлових 3 споруд Східної Галичини на межі ХІХ — ХХ ст. архітектори використовували художнє дерево, художній метал, художнє скло, художню кераміку, художні розписи, скульптурні форми, декоративний камінь та інші елементи. Актуальність теми дослідження визначається необхідністю проаналізувати стильові та художні особливості оздоблення вхідних просторів житлових споруд Східної Галичини кінця ХІХ — першої третини ХХ ст. задля доповнення відомостей про образотворче і декоративне мистецтво в інтер’єрах житлових споруд, а також з метою збереження автентичного декору та популяризації ідеї його професійної реставрації. Наразі відсутні окремі наукові праці, присвячені комплексному дослідженню декоративного вирішення вхідних просторів у структурі житлових споруд Східної Галичини кінця ХІХ — першої третини ХХ ст. Вперше внутрішні громадські простори у структурі історичної житлової забудови Львова на межі XIX — XX ст. стали об’єктом дисертаційного дослідження О. Лисенко, проте дослідниця обмежувалася, здебільшого, лише територією міста Львова та вужчими хронологічними рамками дослідження. Окрему інформацію про архітектуру Львова кінця ХІХ — першої третини ХХ ст. отримуємо з праць науковців Ю. Бірюльова, І. Жука, С. Лінди. Архітектуру Івано-Франківська (Станіславова) розглядала науковець Л. Поліщук у дисертаційному дослідженні. Курортна забудова Трускавця XIX — першої половини XX ст. висвітлена у монографіях Х. Харчук. Житлова архітектура Львова періоду ар деко частково розглянута у працях А. Банцекової, а архітектура міжвоєнного модернізму стала об’єктом дослідження Ю. Богданової, І. Якубовського та інших науковців з НУ “Львівська політехніка”. Проте у наявних працях не акцентовано на програмному художньому оздобленні вхідних просторів житлових споруд вказаного періоду. Тобто більшість досліджень присвячені саме архітектурі певних міст, а не окремим видам мистецтва, зокрема 4 скульптурі, живопису, кераміці, металу тощо в оздобленні екстер’єрів та інтер’єрів житлових споруд Східної Галичини кінця ХІХ — першої третини ХХ ст. Окремі види декоративного мистецтва в архітектурі розглядали Б. Губаль, Н. Бабій, О. Нога, Р. Шмагало, Р. Грималюк та інші. Однак науковці не ставили собі за мету проведення комплексного аналізу вхідних просторів житлових споруд Східної Галичини кінця ХІХ — першої третини ХХ ст., що і доводить актуальність дослідження. Крім того, дослідження житлової архітектури таких міст як Львів, Івано-Франківськ, Тернопіль, Трускавець, Стрий, Самбір, Дрогобич, Коломия та ін. допоможе сформувати більш цілісну картину декоративного оздоблення вхідних просторів, яке значною мірою залежало від регіональних та соціально-економічних чинників. Саме тому обрана тема є важливою для розвитку історії та теорії мистецтва. Мета роботи — визначити особливості художнього вирішення вхідних просторів в житловій архітектурі Східної Галичини кінця ХІХ — першої третини ХХ ст. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній вперше комплексне художнє оздоблення вхідних просторів в структурі житлових споруд Східної Галичини кінця ХІХ — першої третини ХХ ст. є окремим об’єктом наукового дослідження. У роботі проаналізовано (за збереженими об’єктами, архівними матеріалами) картину створення житлових споруд Східної Галичини того часу. Результати роботи відкривають можливості для проведення подальших досліджень вхідних дверей та в’їзних брам, парадних сходів, керамічних метлахських плиток, терацових покриттів підлоги, вітражів, художніх розписів, декоративної ліпнини та інших видів декоративно мистецтва в оздобленні вхідних просторів житлових споруд Східної Галичини кінця ХІХ — першої третини ХХ ст. за окремими типами орнаментальних мотивів.^UResidential buildings in Eastern Galicia at the end of the 19th to the first third of the 20th century (profitable multi-apartment houses, mansions, and villas) are significant objects of Ukraine’s national cultural heritage. They represent a synthesis of leading technical and aesthetic achievements of their time, reflecting the worldview, self-identification of architects, builders, and patrons. Residential buildings demonstrate the nuances of everyday culture, as patrons, like architects, served as carriers of the era’s culture. In profitable buildings, entry spaces are located between the entrance door (gate) and the door to private accommodations, including the vestibule, corridor, and staircase, sometimes with additional auxiliary spaces. Entry spaces are an inseparable, essential part of the building, as they serve as a common communication zone, acting as a buffer between the public and private realms, and also reflect the owner’s status and taste. Consequently, architects and decorative artists of the late 19th to the first third of the 20th century faced the task of finding the best compositional and artistic solutions for the decoration of vestibules and staircases, based on the principles of harmonious unity of function and beauty. A special role in shaping the interiors of these structures and their artistic expressiveness was assigned to decorative art. To adorn the entry spaces of residential buildings in Eastern Galicia on the cusp of the 19th and 20th centuries, architects employed decorative woodwork, artistic metalwork, stained 15 glass, artistic ceramics, decorative paintings, sculptural forms, decorative stone, and other elements. The relevance of the research topic is determined by the necessity to analyze the stylistic and artistic features of the decoration of entry spaces in residential buildings in Eastern Galicia from the late 19th to the first third of the 20th century. This analysis serves the purpose of supplementing our knowledge of visual and decorative arts within the interiors of residential structures and promoting the idea of their professional restoration. Currently, there is a lack of individual scholarly works dedicated to a comprehensive study of the decorative solutions for entry spaces in the structure of residential buildings in Eastern Galicia from the late 19th to the first third of the 20th century. Previously, O. Lysenko conducted a dissertation study, albeit primarily focused on the territory of Lviv and narrower chronological research limits. Additional information about the architecture of Lviv at the end of the 19th to the first third of the 20th century is available from the works of researchers such as Yu. Biryulov, I. Zhuk, S. Linda. Ivano-Frankivsk’s architectural history was explored by L. Polischuk in her dissertation research. The resort architecture of Truskavets from the 19th to the first half of the 20th century is illuminated in the monographs of Kh. Kharchuk. The residential architecture of Lviv during the Art Deco period was partially studied in the works of A. Bantsekhova, while the architecture of the interwar modernism period became the subject of research by Yu. Bohdanova, I. Yakubovsky, and other scholars from the Lviv Polytechnic National University. However, existing research works do not emphasize the programmatic artistic decoration of entry spaces in residential buildings during the specified period. Most studies are dedicated to the architecture of specific cities rather than individual forms of art, including sculpture, painting, ceramics, metalwork, and more, in the decoration of exteriors and interiors of residential buildings in Eastern Galicia from the late 19th to the first third of the 20th century. Certain forms of decorative art in architecture have been examined 16 by B. Hubal, N. Babiy, O. Noha, R. Shmahalo, R. Hrymaliuk, and others. Nevertheless, these researchers did not set out to conduct a comprehensive analysis of entry spaces in residential buildings in Eastern Galicia from the late 19th to the first third of the 20th century. This underscores the relevance of the current research. Furthermore, the study of residential architecture in cities such as Lviv, Ivano-Frankivsk, Ternopil, Truskavets, Stryi, Sambir, Drohobych, Kolomyia, and others will contribute to forming a more complete picture of the decorative ornamentation of entry spaces, which was significantly influenced by regional and socio-economic factors. Thus, the chosen research topic is crucial for the development of the history and theory of art. The aim of this work is to identify the artistic features of entry spaces in residential architecture in Eastern Galicia from the late 19th to the first third of the 20th century.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського