Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (28)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (613)Реферативна база даних (1255)Книжкові видання та компакт-диски (537)Журнали та продовжувані видання (63)
Пошуковий запит: (<.>K=ЧИТАЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 164
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Цяпа А.Г. 
Автобіографія як проекція творця та національної літературно-культурної традиції (Улас Самчук, Еліас Канетті): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / А.Г. Цяпа ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено поетику жанру автобіографії та розкрито поетикальні особливості автобіографій Еліса Канетті та книг спогадів Уласа Самчука у типологічному зіставленні. Порівняння базується на подібності творчих засад, головну увагу приділено механізмам проектування автора та національної літературно-культурної традиції в автобіографічних творах обраних письменників. Жанр автобіографії висвітлено у теоретичному аспекті (щодо її авторитету, взаємин з біографією, термінологічної парадигми, естетичних категорій, об'єктивації у компаративних студіях, впливу на створення та сприйняття образу письменника) у виконанні обраними авторами. Механізми самопроектування окреслено у вимірах зв'язків соціальних, ментальних і текстових структур, авторської специфіки дотримання жанрового канону та наповнення автобіографічного методу та рушія. У рецептивно-естетичному аспекті здійснено пошук авторської міри введення інстанції читача до твору, досліджено особливості руху автора до читача, а також у аспекті поетики відкритого твору автобіографії Е.Канетті та У.Самчука.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.444.32 + Ш5(0)-31 +
Шифр НБУВ: РА346066

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Хомчак О.Г. 
Авторська позиція в романах І.О.Гончарова: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / О.Г. Хомчак ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2007. — 18 с. — укp.

Досліджено способи вираження авторської позиції у романах "Звичайна історія", "Обломов", "Обрив" І.О.Гончара. Наголошено на значеннєвому співвідношенні: автор - твір - читач, єдністю якого зумовлений зміст художньої творчості. Проаналізовано романи письменника у контексті проблеми авторської позиції. Показано, що автор-творець даних романів є значеннєвим центром, втіленням активної творчої енергії, що формує ставлення до людини у світі. Сюжетно-композиційна організація романів визначається розвитком думки автора, волею авторської свідомості. Висвітлено еволюцію форм оповіді у творчості І.О.Гончара, яка відбувалась від стилістично не вираженого, але явно присутнього суб'єкта, що оповідає, в романах "Звичайна історія" та "Обломов", до організації оповіді у контексті свідомості духовно близького авторові героя Райського в "Обриві". Естетичні погляди персонажа яскраво проявляються у зіставленні з естетичними поглядами автора-оповідача: їх позиції то наближуються, то розходяться. На підставі проведеного дослідження показано, що своєрідність вираження авторської свідомості у романах І.О.Гончарова полягає у відборі художнього матеріалу, у способах зображення персонажів, в оповідній організації романів, в основних позасюжетних елементах - пейзажі, портреті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 Гончаров, І.О. 534 +
Шифр НБУВ: РА350956

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Бумбур Ю.М. 
Авторська рефлексія в літературному творі (на матеріалі прози Джона Фаулза): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Ю.М. Бумбур ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Запропоновано визначення поняття "авторська рефлексія", з'ясовано його роль і місце серед понять, пов'язаних з проблемою автора. Досліджено види, форми та функції авторської рефлексії в літературному творі. Розроблено теоретичні положення, які застосовано до аналізу конкретного художнього матеріалу - прози Д. Фаулза. Визначено основні форми авторської рефлексії у романах цього англійського письменника XX ст. Розглянуто певні моделі авторської рефлексії, а саме: рефлексія автора як суб'єкта естетичної діяльності, рефлектуючий герой, рефлектуючий читач.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.15 + Ш5(4ВЕЛ)-4 Фаулз Дж.534 +
Шифр НБУВ: РА363841

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Шестак А.М. 
Архетипи в поезії Т. Шевченка: автореф. дис. ... канд. філол. наук: 10.01.01 / А.М. Шестак ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянтуо поезію Т. Шевченка в контексті аналітичної психології К. Юнга, одним з основних понять якої є архетипи, досліджено художні особливості, виникнення, формування та функціонування архетипних образів, їх видозміна, що відбувалася протягом усього життя поета. Акцентовано увагу на трьох першообразах, що в різних варіантах найчастіше зустрічаються у Шевченкових творах, зокрема, Велика Матір, Тінь і Самість. Розкрито значення кожного з цих архетипів у глобальному, загальнолюдському сенсі, визначеному К.Юнгом, і в контексті всього корпусу поезії Т.Шевченка. Розглянуто відгалуження теорії архетипів, заявлені послідовниками К.Юнга, здобутки "архетипного" шевченкознавства та розроблено цілковито нову систему аналізу творів літератури, що базується на розбудові моделі архетипного образу, закладеного в основу будь-якого твору та здатного наближати зміст цього твору до читача.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Шевченко Т.Г. 535 +
Шифр НБУВ: РА369685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Крапівник Г.О. 
Біблійний інтертекст творів Л.М.Андреєва і М.О.Булгакова: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / Г.О. Крапівник ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 19 с. — укp.

Розглянуто біблійний інтертекст творів Л.М. Андреєва та М.О. Булгакова. Показано, що у художніх текстах цих письменників біблійні прецедентні феномени відіграють важливу роль у процесі смисло- та формотворення, виконують внутрішньотекстові функції та функцію інтертекстуальну. Створюючи й актуалізуючи підтекстову інформацію, що відображає авторську оцінку, біблійні мотиви й образи-символи реалізуються у творах як конкретні інтексти, які є цитатами й алюзіями, що розрізняються за обсягом, точністю, частотністю та позицією у тексті-реципієнті. Домінантними наскрізними мотивами у досліджених творах є мотиви чуда, двоїстості та Апокаліпсису. Найбільш семантично місткі біблійні образи-символи творів даних авторів розподіляються на дві групи за критерієм істота / неістота та включають образи-символи Біблії, хреста, меча, Ісуса Христа, Іуди Іскаріота, нечистої сили. Біблійні інтекстні компоненти дозволяють обом письменникам більш переконливо аргументувати свою думку, викликати певні асоціації у читача, змусити його подивитися по-новому на традиційні християнські мотиви й образи-символи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 Андреєв Л.М.54 + Ш5(4РОС)6-4Булгаков М.О.54 +
Шифр НБУВ: РА361988

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Новальська Т.В. 
Вивчення читача в українському бібліотекознавстві (друга половина XIX - початок XXI ст.): автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.08 / Т.В. Новальська ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. — К., 2007. — 40 с. — укp.

Визначено особливості становлення та розвитку такого напрямку наукових досліджень, як вивчення читача та читання в бібліотеках. Проаналізовано теоретико-методологічні засади читачезнавства. Визначено передумови становлення й охарактеризовано основні етапи розвитку даної галузі бібліотекознавства. Висвітлено вплив Першого Всеросійського бібліотечного з'їзду (1911 р.) на розвиток бібліотекознавства та організацію досліджень з вивчення читача бібліотек. Виявлено особливості вивчення читача в українському бібліотекознавстві наприкінці XIX ст., в 1930 - 1950-х рр., в 1960 - 1980-х рр. Доведено, що знання про читачів і читання бібліотек, одержані в результаті їх дослідження в історичному, теоретичному, психологічному та соціологічному аспектах, становить самостійну галузь бібліотекознавства. Запропоновано новий термін для визначення даної наукової галузі - бібліотечне читачезнавство. Визначено його структуру, предмет та методи дослідження. Розроблено концепцію українського бібліотечного читачезнавства як однієї з галузей спеціального бібліотекознавства, визначено перспективи його подальшого розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.32 г(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА353973

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Бабак М.П. 
Використання комунікативних методів побудови політичного іміджу в засобах масової інформації: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / М.П. Бабак ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Ш. Ін-т журналістики. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Визначено та класифіковано комунікативні методи побудови політичного іміджу в ЗМІ, відокремлено новітні від вже відомих. Проаналізовано стан і перспективи розвитку комунікативних методів впливу в журналістиці, політичному консультуванні, паблік рілейшиз та іміджелогії. Розглянуто особливості використання вітчизняними засобами масової інформації комунікативних методів для привернення уваги читачів до діяльності політика або партії та формування громадської думки щодо окремих політичних сил. Досліджено деякі групи комунікативних методів побудови політичного іміджу в ЗМІ за типологічними ознаками. Особливу увагу приділено новітнім методам, показано перспективи їх сталого використання у ЗМІ як засобу створення іміджу. Розглянуто питання "первинності" іміджу та PR. Розроблено дворівневу класифікацію комунікативних методів, пристосовану для практичного використання в рекламних і PR-агенціях з метою формування у суспільній свідомості певних політичних настанов і фіксування іміджу політика або політичної партії. Простежено тенденції розвитку українського іміджевого та PR-консультування у контексті співпраці з засобами масової інформації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч62 в05 + Ф018 + Ф055.1 +
Шифр НБУВ: РА349597

Рубрики:

      
8.

Радчик Р.В. 
Газета "Волинь" та однойменне видавництво (1941 - 1944рр.): організаційний і проблемно-тематичний аспекти: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / Р.В. Радчик ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено роль газети "Волинь" та однойменного видавництва в 1941 - 1944 рр. у громадсько-політичному, суспільно-економічному, духовному та культурному житті українців у роки Другої світової війни та утвердженні ідеї незалежності України. Проаналізовано тематику книжкової продукції видавництва та проблематику часописів "Орлена" й "Український хлібороб". Розглянуто джерела та основні етапи становлення У. Самчука як письменника та журналіста. Проаналізовано публіцистичні твори письменника, надруковані на сторінках газети "Волинь", досліджено їх тематичні та стильові особливості. Висвітлено вплив професійної діяльності головного редактора часопису в непростий час німецької окупації на формування у читачів національної свідомості та з'ясовано його внесок у справу боротьби за відродження української державності. Особливу увагу приділено вивченню особливостей добору У.Самчуком фактичного матеріалу та його інтерпретації у контексті воєнного часу. Відзначено широкий діапазон загального та фахового досвіду, високу ерудицію та глибину мислення публіциста. Розкрито тематичні аспекти численних публікацій журналістів газети "Волинь" і позаштатного активу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.4(4УКР)711.3 + Ч617.4(4УКР)711.3 +
Шифр НБУВ: РА336216

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Варикаша М.М. 
Гендерний дискурс у літературі NON-fiction (на матеріалі щоденників письменників першої половини ХХ століття): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / М.М. Варикаша ; НАН України, Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше в українському літературознавстві здійснено огляд основних теоретико-літературних аспектів гендерного дискурсу (культурно-екзистенціального, психоаналітичного, семіотичного). З'ясовано, що література non-fiction є різновидом письменства на межі художності та документальності, розуміння якого залежить від компетенції реципієнта. Запропоновано класифікацію художньої літератури як такої, що відтворює історичну та автобіографічну правду, та літератури non-fiction, спрямованої на читача. На матеріалі щоденників і псевдощоденників встановлено ознаки, що мають змогу розрізняти художні тексти та тексти літератури non-fiction. Виокремлено функції щоденника стосовно автора (самопізнання, самовираження, самоспогладання, самоувічнення, фіксаційна, розважальна, компенсаторна, літературно-творча) та щодо умовного адресата (пізнавальна, дешифрувальна, естетична, ігрова, катарсична). Осмислено гендерну ідентичність суб'єкта як складову частину психологічної та мовної індивідуальності автора щоденника. На основі конкретних текстів літератури non-fiction досліджено особливості проявлення queer-суб'єктивності, а також фемінної та маскулінної суб'єктивностей. З'ясовано гендерні сереотипи та їх роль у гендерній самоідентифікації письменників, репрезентованій у щоденниках.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.19 + Ш5(0)-34 +
Шифр НБУВ: РА366923

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Сінченко О.Д. 
Горизонт сподівань та його функціонування в літературному процесі (на матеріалі української літератури 20-30-х років ХХ ст.): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / О.Д. Сінченко ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Проведено дослідження горизонту сподівань та його функціонування в українському літературному процесі 1920 - 1930-х рр. Систематизовано основні концепції рецептивних теорій XX ст. в зарубіжному (Р.Інгардена, Г.Г.Гадамера, М.Бахтина, Г.Р.Яусе, В.Ізера) та вітчизняному (І.Франка, О.Потебні, Б.Грінченка, О.Білецького) літературознавстві. Конкретизовано зміст поняття горизонту сподівань та простежено його функціонування в радянській літературі. Виокремлено три типи дискурсів, характерних для української літератури 1920 - 1930-х рр. - аванградистський, пролетарський, соцреалістичний. Встановлено, що основними чинниками, які об'єднали такі відмінні на перший погляд літературні дискурси, є перегляд літературних традицій, створення нових уявлень про значення мистецтва в суспільному житті, пошук і виховання власного читача.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-3,3 +
Шифр НБУВ: РА348752

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Жигун С.В. 
Гра як художній прийом в епічному тексті (на матеріалі прози українських письменників 10 - 20-х років ХХ ст.): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / С.В. Жигун ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Систематизовано підходи до феномену гри за парадигмами: міфологічною, біологічною, філософською та парадигмою стратегій. У межах філософської виокремлено естетичну, антропологічну, герменевтичну, психоаналітичну, лінгвістичну та постмодерністську школи. Розкрито теоретичні засади співвідношення літератури та гри. Висвітлено ігрову суть мистецтва, "ігрові" та "неігрові" літературно-мистецькі періоди, ігровий стиль, ігрову поетику. Розглянуто форми вияву гри у літературному побуті та питання ігрової поведінки письменника. Висвітлено ігрові принципи художньої організації тексту на його різних рівнях, а саме: наративному, тематичному, інтертекстуальному, мовно-стильовому. Ігрові прийоми нарації залучають читача до творчої лабораторії автора та забезпечують тексту молісемантичність. Ігрові прийоми тематичного зрізу ініціюють у тексті подвоєння та виникнення утаємниченого знання, що розкривається лише обізненим. Таким "прихованим" знанням може бути інтертекст, зокрема, гра ресурсами мови актуалізує естетичний ефект, руйнуючи автоматичне сприйняття. Естетичний потенціал ігрових прийомів пов'язується з інтенсивністю впливу на сприйняття, зумовленою ефектом новизни та неочікуваності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.19 + Ш5(4УКР)6-334 +
Шифр НБУВ: РА362054

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Ткаченко І.В. 
Джерела з історії видавничої діяльності М.Грушевського в Києві (1907 - 1914 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / І.В. Ткаченко ; Ін-т укр. археографії та джерелознавства ім. М.С.Грушевського НАН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Вперше комплексно досліджено джерела з історії видавничої діяльності у Києві у 1907 - 1914 рр. видатного українського історика, громадсько-політичного діяча та видавця М.Грушевського. Розглянуто діловодні документи офіційних органів влади, матеріали преси та джерела особового походження. Виділено основні теми та сюжети даних джерел, зокрема, перенесення літературно-наукового часопису ЛНВ зі Львова до Києва у 1907 р., видавничі проблеми, пов'язані з виходом у світ ЛНВ "Села" та "Засіву", роль М.Грушевського як редактора та фактичного видавця цих часописів, його стосунки з провідними українськими літераторами та публіцистами, спілкування з передплатниками та читачами цих видань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)52-8Грушевський + Ч617.3(4УКР)53 +
Шифр НБУВ: РА345759

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Пікун Л.В. 
Дзеркальна гра набутками культури: романтична та постмодерністська модель (на матеріалі романів М.Шеллі "Франкенштейн, або сучасний Прометей" і П.Зюскінда "Парфуми. Історія одного вбивці"): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / Л.В. Пікун ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто романтичну та постмодерністську моделі реалізації дзеркальної гри культурними набутками. Розкрито сутність феномену гри в межах романтичної та постмодерністської традиції. Проаналізовано організацію та втілення дзеркальної гри набутками культури у романах М.Шеллі "Франкенштейн" та П.Зюскінда "Парфуми". Висвітлено особливості романтизму та постмодернізму, що утворюють певний сценарій гри і систему ролей. Досліджено дзеркально-ігрову діяльність учасників гри, яка у романтизмі та постмодернізмі пов'язана зі зміною структури особистості, індивідуалізацією механізмів, що кодують інформацію. Визначено відмінності дзеркальних механізмів у ігрових моделях літератури романтизму і постмодернізму. Доведено здатність постмодерністського дзеркала конструювати структуру на ігровому просторі роману "Парфуми", у якому створюється різнорівнева фікція та надається головна роль читачу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.15 + Ш5(0)-334 +
Шифр НБУВ: РА342261

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Ігнатенко Н.В. 
Дидактичне забезпечення розуміння навчальних текстів учнями початкових класів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Н.В. Ігнатенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано дидактичне забезпечення розуміння навчальних текстів молодшими школярами, експериментально перевірено його ефективність за різних умов організації роботи учнів над текстом. Методика полягає у визначенні об'єктом дослідження процесу взаємодії вчителів і учнів під час роботи над навчальним текстом, опрацювання якого здійснювалось як поетапна пізнавально-комунікативна діяльність, що охоплює текст як цілість. Дидактичне забезпечення даних етапів дозволило читачу осягнути складові тексту: від розуміня фактичного змісту прочитаного до діалогічної взаємодії, визначити відповідну систему прийомів, критерії та рівні розуміння учнями навчального тексту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221
Шифр НБУВ: РА313055 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Терехова А.В. 
Дискурс А.Платонова в контексті наукових інтерпретацій: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / А.В. Терехова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Визначено специфіку творчого методу А.Платонова у його ставленні до мови у співвідношенні з феноменом інтерпретації текстів письменника. Уперше встановлено ізоморфізм дискурсивної процесуальної інтерпретації та творчої процесуальності митця, що відображує унікальні особливості пам'яті як форми мовного існування. Досліджено концепцію осмислення дискурсу А.Платонова як унікального способу оперування мовою, який є виявом універсальних закономірностей мовного та творчого існування як всеосяжного процесу, позбавленого будь-якої жорсткої форми та єдиного напрямку, що реконструйований у "полі глобальних зв'язностей" між складниками єдиного тексту письменника у двох вимірах: світотворчому (автор - текст) і діалогічному (текст - читач/інтерпретатор).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.171 + Ш141.2-72 + Ш5(4РОС)6-4 Платонов, А.А. 457 +
Шифр НБУВ: РА338864

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
16.

Рудніченко Н.М. 
Дискурс електронних засобів масової комунікації в інформаційному суспільстві: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.15 / Н.М. Рудніченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

На підставі комплексного лінгвістичного аналізу структури та функцій електронних засобів масової комунікації в інформаційному суспільстві вперше досліджено взаємодію мовних і позамовних чинників у становленні Інттернет-дискурсу "Помаранчева революція" як мовно-інформаційного феномену у контексті впливу даного утворення на формування національно-мовної картини світу його учасників. Розкрито особливості динаміки становлення нового національно-маркованого атрибутивного концепту "ПОМАРАНЧЕВИЙ"/"ОРАЖНЖЕВЫЙ"/"ORANGE", вербалізованого у текстах електронних суспільно-політичних видань України ("Українська Правда", www. pravda. com.ua), Російської Федерації ("Полит. Ру", www.polit.ru) та Великої Британії ("Guardian Unlimited", www.guardian. co.uk), проведено асоціативний експеримент серед читачів даних Інтернет-видань, на підставі результатів якого з'ясовано їх національно-специфічне розуміння його концептосфери. Проаналізовано вербальну складову Інтернет-дискурсу "Помаранчева революція" за критерієм діахронічної стійкості, описано структуру медіа-особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш107.715 + Ш12-715 +
Шифр НБУВ: РА362880

Рубрики:

      
17.

Герасименко О.В. 
Дискурсивні стратегії і тактики подолання комунікативних порушень (на матеріалі французьких літературних текстів постмодерну): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.05 / О.В. Герасименко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

На матеріалі художніх творів експериментально-ігрового характеру французьких письменників-постмодерністів комплексно досліджено дискурсивні стратегії й тактики мовленнєвої взаємодії, спрямовані на створення та подолання комунікативних порушень. Вперше запропоновано інтеракційний підхід щодо аналізу стратегій і тактик спілкування, які розглядаються у контексті взаємодії комунікантів. Проаналізовано дискурсивні стратегії, тактичні прийоми, засоби мовного та мовленнєвого характеру, що використовуються для реалізації загальної стратегії створення комунікативних порушень. Вивчено конкретні стратегії й тактики подолання комунікативних порушень на внутрішньому та зовнішньому рівні комунікації. Розроблено типологію та класифікацію стратегій і тактик, що застосовуються для перешкоджання кооперативній взаємодії та усунення порушень, які виникають у процесі спілкування, розглянуто лінгвістичні засоби їх реалізації. Встановлено закономірні відповідності між стратегічними цілями комунікантів і художнім задумом автора у двосторонньому інтеракційному процесі у літературній комунікації: автор - читач і читач - авторський текст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш147.11-70 + Ш5(4ФРА)-357 +
Шифр НБУВ: РА357033

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Чонка Т.С. 
Діалог "автор-герой-читач" у творчості В.Набокова: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Т.С. Чонка ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2007. — 20 с. — укp.

Вперше в українському літературознавстві проведено дослідження проблеми інтерпретації художнього твору в контексті вивчення діалогу "автор - герой - читач". Виявлено, що діалог як "множинність у єдності" є певною символічню фігурою культури, а справжня культура і є діалогом, оскільки зароджується, розвивається та занепадає як діалог, відроджуючись знову у нескінченності своїх інтерпретацій. Встановлено, що діалог "автор - герой -читач" побудовано на засадах гри, показано його пріоритетну роль у визначенні шляхів інтерпретації художніх творів (зокрема XX - XXI ст.). Показано суттєве значення дослідження даного феномену у вивченні світової культурної ситуації. Запропоновано визначення понять "автор", "герой", "читач", розкрито їх сутність як учасників художньої комунікації. Виявлено багатовекторність функції автора, героя та читача в процесі творчості-інтерпретації. Виділено типи героїв та читачів у літературному доробку В.Набокова, здійснено їх систематизацію. Виявлено закономірності та особливості формування діалогу "автор - герой - читач" у творах письменника. Переосмислено комунікативні моделі "автор - герой", "автор - читач", "герой - читач", "автор - герой - читач" у творчості В.Набокова. Визначено специфіку ігрового характеру інтелектуальної прози митця. Здійснено аналіз-інтерпретацію романів "Дар", "Прозорі речі", "Поглянь на арлекінів", "Пам'яте, говори" на засадах діалогу як гри-комунікації "автор - герой - читач".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СПО)-4 Набоков, В.В. 54 +
Шифр НБУВ: РА353858

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Небеленчук І. О. 
Діалогові технології навчання зарубіжної літератури учнів 5 - 7 класів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / І. О. Небеленчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Визначено філософські, культурознавчі, психолого-педагогічні та методичні основи діалогових технологій під час вивчення літературних творів на уроках зарубіжної літератури. Обгрунтовано характеристики основних понять дослідження, психолого-педагогічні умови застосування діалогових технологій у навчальному процесі загальноосвітніх шкіл. Розкрито сучасні підходи до викладання літератури на діалогічній основі, показано доцільність застосування діалогових технологій, прийомів, видів і форм навчання на різних етапах вивчення художніх творів. Висвітлено методичні аспекти застосування діалогових технологій для активізації навчальної діяльності учнів середніх класів загальноосвітніх шкіл. Доведено, що запропонована методична модель підвищує рівень аналітико-інтерпретаційної діяльності школярів, рівень загальної літературної освіти, формує комунікативні здібності, навички діалогового мовлення, сприяє розвитку компетентного читача, здатного логічно мислити, самостійно здобувати знання та застосовувати їх на практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р20
Шифр НБУВ: РА383960 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Романченко І.Г. 
Діяльність бібліотек по формуванню екологічної культури дітей (друга половина ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / І.Г. Романченко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Вперше досліджено та узагальнено досвід роботи бібліотек для дітей України з формування екологічної культури читачів у другій половині XX cт. Розроблено періодизацію даного виду бібліотечної діяльності та визначено основні напрями формування екологічної культури дітей. Проаналізовано існуючі форми бібліотечно-бібліографічної роботи дитячих бібліотек в Україні у галузі формування екологічної культури читачів-дітей з урахуванням особливостей їх розумового, психічного та вікового розвитку. Запропоновано класифікацію читачів-дітей, що цікавляться екологічною літературою. Визначено напрями задоволення їх інформаційних потреб в бібліотеках України. Здійснено історико-порівняльний аналіз розвитку формування екологічної культури у дітей в бібліотеках України та ближнього зарубіжжя. Розроблено перспективну модель діяльності бібліотек для дітей з формування екологічної культури читачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.819:Б1 +
Шифр НБУВ: РА344544
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського