Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (698)Книжкові видання та компакт-диски (676)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)5$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 115
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Яців Я.М. 
Національно-патріотичне виховання учнівської молоді у позаурочний час на західноукраїнських землях (1919 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Я.М. Яців ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2005. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексне дослідження проблеми національно-патріотичного виховання учнів у позаурочний час на західноукраїнських землях у 1919 - 1939 рр. З'ясовано соціально-політичні та культурно-освітні передумови розвитку ідеї національно-патріотичного виховання. Висвітлено внесок західноукраїнських педагогів і просвітянських діячів освіти у розробку теоретичних засад національно-патріотичного виховання означеної доби. Проаналізовано зміст, форми і методи виховного процесу, охарактеризовано його особливості та провідні тенденції. Встановлено можливості творчого використання історичного педагогічного досвіду за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА335229

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Янченко Т.В. 
Проблеми соціально-педагогічної підтримки дітей, які потребували захисту, в Україні (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.В. Янченко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Виявлено структуру, зміст і форми соціально-педагогічної підтримки дітей, які потребували захисту в Україні у другій половині XIX - на початку XX ст., що була здійснена земськими органами місцевого самоуправління, православною церквою, громадянськими організаціями та приватними особами. Проаналізовано стан вивчення проблеми у педагогічній та історико-педагогічній літературі. Розкрито суть поняття "соціально-педагогічна підтримка", подано педагогічні характеристики категорій дітей, які потребували захисту в зазначений період. Обгрунтовано чинники, що загострили потребу в організації їх навчання та суспільного виховання. Виявлено й актуалізовано досвід виправного, антиалкогольного та релігійно-морального виховання підростаючого покоління. Визначено можливості використання позитивного історичного досвіду у діяльності сучасних навчально-виховних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 +
Шифр НБУВ: РА343629

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Щербяк 
Освітня доктрина української греко-католицької церкви та її впровадження в Україні (середина ХІХ-ХХ століття): автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Юрій Адамович Щербяк ; Харківський національний педагогічний ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 38 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч33(4УКР)5
Шифр НБУВ: РА365535

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Щербакова О.Л. 
Педагогічні погляди та просвітницька діяльність Я.Ф.Чепіги (кінець XIX - початок XX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Л. Щербакова ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему вивчення, узагальнення та систематизації провідних ідей однієї з визначних особистостей вітчизняної гуманістичної педагогіки, фундатора національної школи в Україні - Я.Ф. Чепіги. Визначено теоретичні засади дослідження проблеми педагогічної та просвітницької спадщини Я.Ф. Чепіги. Проаналізовано педагогічні ідеї кінця XIX - початку XX ст. як головні фактори становлення його педагогічних поглядів. Виявлено основні суперечності процесу становлення та розвитку педагогічних ідей Я.Ф. Чепіги. У порівняльному аспекті проаналізовано провідні погляди діяча та прогресивих педагогів кінця XIX - початку XX ст. Розкрито суть науково-педагогічних ідей вченого щодо національної освіти та виховання. Охарактеризовано педагогічну та просвітницьку діяльність Я.Ф. Чепіги. Висвітлено та теоретично обгрунтовано перспективні напрями творчого використання його спадщини для вирішення освітньо-виховних проблем на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-8 Чепіга, Я.Ф. +
Шифр НБУВ: РА364069

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Шпак В.П. 
Теоретичні та практичні засади реабілітаційної діяльності виправно-виховних закладів в Україні (XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / В.П. Шпак ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 43 с. — укp.

Наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення проблеми реабілітаційно-педагогічної роботи з "важкими у виховному розумінні" дітьми в Україні у XIX - на початку XX ст. Здійснено класифікацію термінологічніх понять дослідженої проблеми. Визначено витоки та висвітлено еволюцію ідеї педагогічної реабілітації "важких у виховному розумінні" дітей, починаючи від філантропізму, на підставі практики авторських і експериментальних педагогічних закладів у контексті діяльності виправно-виховних закладів. Охарактеризовано внесок зурубіжних і вітчизняних педагогів, юристів, лікарів, громадських діячів, діячів освіти до розробки теоретичних засад реабілітаційної діяльності вітчизняних виправно-виховних закладів XIX - початку XX ст. Визначено й науково обгрунтовано опікунський, лікувально-педагогічний і соціально-педагогчний етапи становлення та розвитку реабілітаційної діяльності цих закладів в Україні у даний період. Узагальнено досвід педагогічної реабілітації різних категорій "важких у виховному розумінні" дітей у XIX - на початку XX ст. Охарактеризовано напрями розвитку ідеї педагогічної реабілітації "важких" дітей за сучасних умов реформування освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч424(4УКР)719 + Х884.9(4УКР)024-1 + Х2(4УКР)5-628.4 +
Шифр НБУВ: РА348583

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Шарата Н.Г. 
Педагогічні ідеї та громадсько-просвітницька діяльність М.М.Аркаса: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.Г. Шарата ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні надбання, освітянську діяльність М.М. Аркаса - українського громадсько-просвітницького діяча, який жив і творив на Півдні України в останній чверті ХІХ - на початку ХХ ст. Проведено цілісний аналіз життєвого та творчого шляху М.М Аркаса. Проаналізовано історичні, соціокультурні, родинні передумови становлення та розвитку світогляду М.М. Аркаса. Висвітлено головні напрями його педагогічної та просвітницької діяльності. Розкрито зміст і педагогічну спрямованість книги "Історія України-Русі". Визначено роль М.М. Аркаса у започаткуванні розгалуженої системи національної освіти на селі та запровадженні української мови навчання в початковій школі. Доведено актуальність педагогічних ідей М.М. Аркаса для розвитку сучасної освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-8 Аркас, М.М. + Т3(4УКР)5-8 Аркас +
Шифр НБУВ: РА367506

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Шапошнікова Л.М. 
Розвиток ідей про самоосвіту школярів в історії вітчизняної педагогіки (кінець XIX - поч. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.М. Шапошнікова ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 19 с. — укp.

Вперше проведено системне дослідження історії розвитку ідей про самоосвіту в Україні у XIX - на початку XX ст. в історико-педагогічному та соціально-педагогічному аспектах. Конкретизовано сутність поняття "самоосвіта". Виявлено основні тенденції розвитку самоосвіти учнів у вітчизняній педагогіці кінця XIX - початку XX ст. Охарактеризовано основні етапи еволюції ідей щодо організації самоосвіти учнів у вітчизняній педагогіці. Визначено базові рівні самоосвіти (інституційний, позаінституційний, оказіональний). Розкрито особливості розвитку самоосвіти як освітнього феномена. Виокремлено три етапи розвитку ідей про самоосвіту (фрагментарних наукових знань про самоосвіту, створення перших наукових теорій самоосвіти, самоосвітніх концепцій), визначено часові межі даного процесу. Визначено історичні особливості самоосвітньої діяльності та її основні завдання (поширення знань та підвищення освітньо-культурного рівня населення, розумове виховання та формування навичок самоосвіти, самовиховання та саморозвиток з метою подальшої самореалізації особистості). Розглянуто ідеї прогресивних вітчизняних педагогів досліджуваного періоду щодо формування науково-теоретичних засад та розвитку практики самоосвіти. До наукового обігу введено маловідомі та невідомі раніше архівні матеріали. Показано можливість використання вітчизняного досвіду організації самоосвіти в сучасній українській школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.69 + Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА350483

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Чуйко С.Р. 
Організація навчального процесу в ліцеях України (ХІХ - перша половина ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.Р. Чуйко ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація присвячена історико-педагогічному аналізу процесу розвитку ліцеїв в Україні протягом ХІХ - першої половини ХХ століть у контексті особливостей організації навчального процесу. У роботі відтворено цілісну картину формування ліцейної освіти на українських землях, досліджено генезис змісту освіти, визначено тенденції та пріоритети організації навчання в ліцеях України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Чернишенко І.А. 
Педагогічна діяльність та спадщина М.Р.Завадського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.А. Чернишенко ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 1998. — 15 с. — укp.

Дисертація присвячена опису раніш недослідженого матеріалу про педагогічну діяльність М.Р.Завадського. Подана повна біографія педагога, розкриті філософські, естетичні, релігійні основи його світогляду. У дисертації проаналізовано погляди М.Р.Завадського на загальні й окремі питання теорії навчання і виховання, описуються положення концепції педагога про розвиток початкової та середньої освіти. Показана роль М.Р.Завадського як просвітителя, оригінального мислителя, популяризатора педагогічних ідей і реформатора системи освіти. У роботі проаналізовано статті, підручники, циркуляри і законопроекти, написані педагогом, а також подана бібліографія його праць.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Завадський М.Р.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Черненко В. О. 
Педагогічні ідеї про національну школу і виховання у творчій спадщині Лесі Українки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В. О. Черненко ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. — Кіровоград, 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто педагогічні ідеї Лесі Українки як складову її особистісного та громадянського світогляду. Визначено основні етапи історичного розвитку поглядів на зміст і роль спадку письменниці (1898 - 1917 - дореволюційний; 1917 - 1990 рр. - радянський, з 1991 р. - сучасний). З'ясовано актуальні напрямки впровадження педагогічних ідей Лесі Українки про національну школу і виховання в освітній процес сучасної України. Подальшого розвитку та конкретизації набули зміст понять "національна школа", "національне виховання", "педагогічні ідеї Лесі Українки".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-8 Леся Українка + Ш5(4УКР)5-4 Українка Л. 3 +
Шифр НБУВ: РА380754 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Черкасова С.О. 
Просвітницько-педагогічна діяльність студентських громадських організацій університетів України (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.О. Черкасова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення історико-педагогічної літератури й архівних матеріалів проаналізовано соціально-політичні, освітні та культурні умови виникнення студентських громадських організацій, встановлено динаміку їх розвитку. Визначено й обгрунтовано етапи та розкрито зміст просвітницько-педагогічної діяльності студентських громадських організацій університетів України другої половини XIX - початку XX ст., охарактеризовано її напрями, узагальнено форми, досвід роботи, показано шляхи творчого його використання в сучасній національній вищій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА313396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Черкасов О.В. 
Формування загальнотеоретичних основ дослідження історії освіти в Україні (друга половина XIX - початок XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Черкасов ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Досліджено основні тенденції формування загальнотеоретичних принципів дослідження історії освіти та педагогічної думки в Україні у другій половині XIX - на початку XX ст. Проаналізовано особливості предметної інтерпретації історико-педагогічних знань, виявлено специфіку становлення термінологічного апарату даного наукового напрямку у визначених хронологічних межах. Узагальнено творчий доробок дослідників проблеми систематизації історико-педагогічних знань у зіставленні з загальним станом зарубіжної та вітчизняної науки. Вперше введено до наукового обігу нові та маловідомі факти, ідеї, концепції, пріоритети, імена дослідників у сфері вивчення історико-педагогічного процесу. Виявлено чинники інформаційного, змістового, номінаційного формування концептуальних принципів вітчизняної історії педагогіки та їх вплив на проблему інтеграції світового та регіонального імперативів. Охарактеризовано процес інституціалізації історії педагогіки України та динаміку її становлення як самостійної галузі наукових знань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА333168

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Цибанюк 
Управління системою фізичного виховання школярів на Буковині (друга половина ХІХ- початок ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Олександра Олександрівна Цибанюк ; Прикарпатський національний ун-т ім. Василя Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч513(4УКР337)5
Шифр НБУВ: РА360319

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Ціось 
Проблема індивідуального підходу у процесі навчання молодших школярів у вітчизняній педагогіці (кінець XIX - початок ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Наталія Володимирівна Ціось ; Житомирський держ. ун-т ім. Івана Франка. — Житомир, 2008. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.221 + Ч421.223.7
Шифр НБУВ: РА359160

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
15.

Форостян А.Ф. 
Розвиток естетичного виховання в середніх навчальних закладах освіти Півдня України (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.Ф. Форостян ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 19 с. — укp.

Здійснено ретроспективний аналіз розвитку естетичного виховання в середніх закладах освіти Півдня України у другій половині XIX - на початку XX ст. Визначено особливості розвитку художньо-естетичних дисциплін у навчально-виховному процесі гімназій, училищ та ліцеїв Південного регіону. Розглянуто концептуальні засади змісту та форм організації викладання естетичних дисциплін у системі середньої освіти. Показано можливості творчого використання позитивного історико-педагогічного досвіду естетичного виховання у практиці сучасної середньої та вищої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355 + Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА350850

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Фомін В.В. 
Індивідуальний підхід в естетичному вихованні учнівської молоді у навчальних закладах України другої половини XIX - початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Фомін ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Визначено передумови зародження ідеї індивідуального підходу в історії світової педагогічної думки. Систематизовано та узагальнено теоретичні здобутки видатних представників вітчизняної педагогічної думки другої половини ХІХ - початку ХХ ст. з питань формування індивідуальної естетичної культури та форми, методи, прийоми їх реалізації в шкільній практиці тогочасних навчальних закладів. Висвітлено досягнення та внесок відомих представників музичного та художнього мистецтва у вирішення проблеми індивідуального підходу в естетичному вихованні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355 +
Шифр НБУВ: РА349771

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Фазан В.В. 
Вивчення педагогіки у вищих навчальних духовних закладах України (поч. XIX ст. - 20-і рр. XX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Фазан ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2009. — 20 с. — укp.

Виявлено й обгрунтовано теоретичні ідеї, а також науково узагальнено практичний досвід вивчення педагогіки у духовних ВНЗ початку XIX ст. - 1920-х рр. Виявлено й обгрунтовано теоретичні ідеї вивчення морального богослов'я та практики виховання. Розкрито динаміку процесу вивчення педагогіки у даних ВНЗ України у зазначений період, з'ясовано його етапи. Виявлено й охарактеризовано творчі особливості особистостей - священнослужителів (архієпископа А. Знаменського, архімандрита Платону, протиєрея П. Солярського, протиєреєя І. Королькова); богословів і викладачів, авторів підручників і посібників з педагогіки (П. Блонського, С. Гогоцького, М. Демкова, П. Євстраф'єва, К. Єлницького, М. Зайцева, М. Маккавейського, І. Малишевського, М. Олесницького, В. Певницького, К. Скворцова, П. Юркевича, І. Янишева), які розробляли теоретичні та практичні основи вивчення педагогічних дисциплін, обгрунтували систему дидактичних принципів; науково узагальнили досвід вивчення педагогіки; визначали суть основних педагогічних понять через специфіку духовної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч33(4УКР)61 + Э370.9(4УКР)-67 +
Шифр НБУВ: РА363961

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Ушій С.Н. 
Філософсько-педагогічний феномен Михайла Драгоманова : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.10 / С.Н. Ушій ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Проаналізовано еволюцію світогляду М.П. Драгоманова, напрями його педагогічної та просвітницької діяльності, зміст і спрямованість його освітньо-виховних концептів, сучасну культурологічну практику та мовну політику України у дискурсі становлення Об'єднаної Європи. Доведено історичне значення внеску вченого у розвиток української інтелектуальної культури, моралі, відродження духовності нації та виховання особистості. Обгрунтовано висновок щодо ролі національної ідеї у розвитку культури народу, освітянської справи та просвіти населення, родинної педагогіки, національного виховання й українського державотворення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5-8 Драгоманов М. + Ч33(4УКР)5-8 Драгоманов, М.
Шифр НБУВ: РА374400 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Турчина І. С. 
Проблеми української національної освіти в педагогічній спадщині О. Кониського (1836 - 1900 рр.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. С. Турчина ; Черніг. нац. пед. ун-т ім. Т.Г. Шевченка. — Чернігів, 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні чинники, які сприяли формуванню світоглядних засад О. Кониського, мали вплив на становлення його як свідомого українця, культурно-просвітнього, громадського діяча та педагога. Проаналізовано біографію педагога, виокремлено та досліджено основні етапи та напрями його просвітницько-громадської діяльності. Розкрито погляди педагога на проблеми української національної освіти: мету та завдання національної освіти та національного виховання, принципи навчання та національного виховання, методи та засоби навчання та виховання рідною мовою, розробку україномовних підручників, роль і місце вчителя української народної школи, питання жіночої освіти. Розкрито внесок педагога у заснування Наукового товариства ім. Шевченка, розкрито його роль у становленні та розвитку шевченкознавства, висвітлено проблеми національної освіти в публіцистиці О. Кониського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51-8 Кониський, О.
Шифр НБУВ: РА375749 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Ткаченко О.Г. 
Проблема педагогічного стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів середніх навчальних закладів України в другій половині XIX століття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О.Г. Ткаченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 18 с. — укp.

Визначено потоки та розвиток ідеї педагогічного стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнівської молоді в історії зарубіжної думки. Висвітлено етапи розвитку ідеї педагогічного стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів. Виявлено умови ефективності процесу стимулювання, а також засоби педагогічного стимулювання, розкрито особливості діяльності вчителя в даному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51 + Ч424(4УКР)01
Шифр НБУВ: РА373033 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського